- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je smutné, kam to JAWA pod vedením soudruha Gerleho z Jihostroje Velešín dotáhla. Navzdory dotacím ve výši téměř 100 mil. Kč z kapes daňových poplatníků, které v posledních letech dostali od Ministerstva průmyslu, na nový motor, resp. celý motocykl, nevyprodukovali stejně vůbec nic. Celé vedení Jawy patří do vězení a značku prodat, aby se pokusil někdo jiný
Ještě jedna JAWA (Gral. Fructuoso Rivera 6243, C1439CXC CABA, Argentina)
Kdybych si měl vymýšlet JAWU, tak vzhled ve stylu 250 kývačka, ale samozřejmě 4T. Tak kolem 400-600 ccm jednoválec dlouhozdvih s výkonem cca 30KW. Co možná nejjednodužší (možnost provozu bez baterie, nadbytečné elektroniky....) a hlavně nezničitelno-blbuvzdornou. Cenovka do 100k aby to mohlo konkurovat Enfieldu a SR 400. Pak bych šel zahodit svoji japonskou motorku s nesrovnatelně větším výkonem.
Jo Jawka, kde jsou ty časy... Mimochodem, na druhé fotografii Jawa Sprint Motorcycle..bez expanzní komory výfuku by to zrovna moc nejelo.
Při pohledu na nádhernou JAWA 175 z r. 1937, mohutný rám a krásné detaily .. se až tají dech !!
Fanoušci značky léta touží po retru s novým 4t pohonným agregátem a už to vypadalo, že se něco děje, ale po krachu Německého MZ ( Motory ) to zase utichlo .
Ti movitější si nechali udělat motorku na zakázku .
http://www.matesmotoservis.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=64
Tet to vypadá, že po dovozu "Jawa Made in China " tu bude i dovoz s Indie
Sympatický, i když nikterak zásadní počin.
Indové, když na to přijde, docela umí. Třeba Royal Enfield.
Jawa byla vždy tak trochu retro, ale jednalo se o kouzlo nechtěného.
Když se holt Jawa zasekla na dvoutaktním motoru a současná produkce je bohužel o ničem. A to sám vlastním Jawu 350/640 Blue style z roku 1992. A jezdí...