Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má své výhody, ale i nevýhody. Zde jsou zkušenosti z ročního pronájmu VW Golf za pět tisíc měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94u41k23á78š 75M12á37l69e17k 8896454815597

Nemusí být pravda. Žena si svého půjčeného autíčka tak váží a už dopředu brečí, že ho bude muset vrátit.

0/0
18.1.2017 14:14

A34n82t86o81n49í97n 92S79e39b57e83r87a 7833448800489

To je ještě v pohodě.

Větší blbost je iPhone na operák u jednoho mimozešťana :-D

+2/0
18.1.2017 10:52

D29a94n 68M25a96c37h15o79l95d17a 8597892314962

no nevim koukal jsem na Rapida a to co bych vzal stoji cca 360000. A OL na podobneho Rapida je 5800. To znamena ze na cenu 360000 se dostanu za 5 let, navic k OL mam servisy a gumy v ceně. To může udělat kolik 100000 za 5 let. Ovšem zustatkova cena Rapida za 5 let může být kolik? Kolem 150000 cca. Takže za 5 let jsem 50 tis plus a kazdym dalsim rokem o dalsich cca 50 tis. Jediná výhoda je co 2 roky nové auto, nic víc

+1/0
18.1.2017 10:32

V79l89a20d33i20s53l81a60v 35B65u69r26y12š60e83k 1319902237524

když bude někdo nabízet službu, že vás nechá jeho autem jezdit za nějakou měsíční splátku, tak za to určitě něco bude chtít, divil bych se, kdyby to dělal jen tak, vycházet z ceníkových cen se nedá, protože auto se dá koupit daleko levnějí, podle propočtu výjde auto na OL zhruba na 2x tolik peněz, jako když si ho koupíte sám, nepočítám do toho havarijní pojištění, které je u OL povinné, ale u koupi vozu do vlastnictví bych ho nepotřeboval

0/0
18.1.2017 11:16

J35a35n 50V25o85n90d18r84á58č75e69k 4112858309488

Ty ceny v článku jsou nesmyslné. Já jsem ochoten platit cca 12 tis. měsíčně za OL a nic slušného nemůžu najít. Nájezd cca 30 tis. ročně.

0/0
18.1.2017 9:49

M35a86r18t93i34n 57K37a74r23á17s88e40k 9678873778458

Za 12 mate slusne vybaveny passat 2,0 TDI s automatem, cca 2 minuty hledani....

0/0
18.1.2017 10:28

J33a38n 97V17o53n54d63r68á18č34e62k 4722748769888

Jo na něj jsem koukal, bohužel mě poslali k šípku, protože nemám IČO. Hledám něco pro normální lidi a ne nějaký administrativní podvod, jako je případ toho Passata.

0/0
18.1.2017 10:50

V98l24a25d39i44s94l14a15v 58B10u76r22y49š71e82k 1289542897874

ceny v článku se týkají jednoho z nejlevnějších vozů na trhu

0/0
18.1.2017 11:17

J90a65n 61V91o49n28d42r63á39č64e49k 4132228499428

Tomu rozumím. Jen jsem chtěl říct, že ta cena je nesmyslná, protože pokud je možné sehnat za 5500 kč golfa, který prý stojí dle ceníku 450 tis., tak se divím, že nemůžu sehnat Passata s ceníkovou cenou 850 tis. za 12 tis. U Passata sleva 150 tis. není problém, takže reálná cena bude pod 700 tis..

0/0
18.1.2017 11:50

V22l50a67d73i61s15l87a42v 93B11u93r53y86š55e67k 1619782547304

nejspíš by fyzické osoby neměly o passata zájem, lidi bez peněz si půjčují většinou jen to nejlevnější, pro podnikatele by asi něco bylo

0/0
18.1.2017 11:54

J85a11n 18V57o63n46d93r75á70č51e29k 4452378199378

A proč by fyzická osoba měla být automaticky bez peněz? Resp. proč není poskytovateli OL jedno, jestli auto platím poctivě zdaněnými penězi ze zaměstnání nebo příjmem z podnikání? Není peníz jako peníz?

0/0
18.1.2017 13:10

V32l50a15d13i32s23l39a60v 72B58u55r26y48š20e52k 1189812507424

no jo, to je trh, asi to mají nějak už vytipovaný, že zaměstnanci nemají o drahá auta zájem, kupují asi většinou levné ojetiny a pokud se už rozšoupnou a jdou do operáku, tak chtějí to nejlevnější co na trhu je, jednou z příčin může být vysoké zdanění práce zaměstnanců u nás a možná i to, že si o splátku nemohou snížit daňový základ

0/0
18.1.2017 16:08

J94a22n 36V49o59n25d97r67á93č66e32k 4592748189588

Což diskriminace zaměstnanců v ČR je do nebe volající, o tom žádná. Ale to, že i když ty peníze dohromady dám, tak ta firma mi tu službu odmítne prodat, protože nejsem podnikatel, to už si fakt připadám fakt jak afričan v USA před zrušením otroctví..

0/0
19.1.2017 12:17

M45a39r39t38i48n 26Š63t87ě78p96á89n87e47k 3587323413761

Nejak tu nemuzu najit napis, ze je to reklamni sdeleni. Nebo to uz se nepise?

0/0
18.1.2017 0:46

J36a55n 68D93l37o38u78h63ý 7714969400929

To jsou zase haluz cisla. Kdyz spocitam sve naklady na auto, ktere jsem koupil pred 8 lety za malinko pres 300 tacu ( cenikovka pred slevou 420) jako nove, absolvoval za 8 let prohlidky v autorizaku, 2x sada zimnich pneu, oprava motoru, vymena tlumicu, oprava centralu, oprava posilovace, a pojisteni. Dostavam se na cenu 4050kc/mesic k dnesnimu dni. Auto nepovazuji vzhledem k zavadam za nejakej super stroj, ale i u takoveho strepu jsem furt pod cenou operaku. Vybava, barva atd vse dle me predstavy na miru.

+1/−1
17.1.2017 23:14

J78a91k33u66b 73S12t92a72š51e21k 4147569943724

No, OL bude asi pro lidi, co prostě těch 300 litrů nemají.... nebo je mají, ale investují je někde jinde, takže jim to ty poplatky za OL o nějaký ten litřík v konečném součtu sníží.... nebo to mají dokonce skoro zadarmo, když jsou to dobří investoři.

+1/0
17.1.2017 23:21

J60a80n 28D18l79o55u17h98ý 7284969800139

Auto bylo na koupeno na klasicky leasing s 60% akontaci. Rozdi mezi konecnou cenou po zaplaceni vsech splatek a cenou z ktere se vypocitavala splatka cinila pouhych 16 tisic ;-) ten kdo na nove auto nedosahne, tak OL to opravdu neresi... OL se vyplati pouze pokud tu splatku mate kde utopit, coz v pripade fyzicke osoby jaksi nelze...

+1/−2
17.1.2017 23:33

P76e45t11r 10Č68e62r90m89á47k 9138205949240

Poslední věta není pravda, operák se samozřejmě vyplatí i spoustě fyzických osob (koneckonců proto je tak oblíbený), je to vždy o výpočtu konkrétního případu a zohlednění skutečně všech nákladů s provozem.

+1/−1
17.1.2017 23:41

J91a58n 39D82l63o14u57h88ý 7804429160129

Z dlouhodobeho hlediska se to ekonomicky vetsine fyz osob nikdy nevyplati. Beru Horizont 15 az 20 let, kdy by clovek platil operak a mel stale nove auto versus koupe 2 az 3 aut do osob. Vlastnictvi. Chapu, ze nekdo je ochoten zaplatit za to, ze ma "jako" nove auto. Tose ale nerovna tomu, ze to dava ekonomicky smysl. Je to subjektivni potreba, mezni uzitek z daneho statku.

+2/−1
18.1.2017 0:00

P90e78t32r 22P33e83t34r 6483752308883

ano, člověk který najede 5k km ročně si nikdy operák nepořídí ovšem takovému člověku bohatě postačí auto z bazaru, protože jej přežije. Tohle je pro lidi, kteří buď chtějí často nové auto nebo jezdí hodně.

+3/−1
18.1.2017 0:54

J94a15n 19D14l86o41u80h70ý 7424249960839

Koukal jste na REALNE nabidky? BMW i3 na operak pouze 15tkm, VW,Skoda pouze 20tkm atak dale. Pokud autem jezdite denne do prace pak tohle cislo bleskove natocite a neubehne ani rok. Cili stale nevidim ten "bonus" vlastnit jako fyz osoba auto na operak ( krom subjektivniho pocitu, ze mam jako nove auto). V dlouhem horizontu je to drazsi nez auto vlastnit delsi dobu vcetne cen za opravy vozu.

+2/0
18.1.2017 8:07

P41e25t50r 87Č23e27r98m29á55k 9308665629600

Fyzická osoba která to bude mít na dojíždění do práce se jednak snadno do 20tis vejde, a nebo si sjedná jiný limit na km. A pak pořád porovnáváte něco zcela jiného - operák je právě pro lidi co to nechtějí řešit, a chtějí jenom užívat a jezdit v autě které bude pořád na úrovni. Kdo chce řešit servis a obecně přistoupit na tu větší míru rizika nějakých komplikací, ten ať si klidně drží ojetiny, je to volba každého R^

0/0
18.1.2017 11:15

J10a20n 25D89l85o20u89h53ý 7814189930679

Mno pokud jezdite pro rohliky do kuflandu za rohem. Pak ano. Pokud bydlite na vesnici a dojizdite do mesta, ktere neni zarohem. Tim mam na mysli velke mesto aspon o velikosti treba Kladna, Vsetina, nebo vetsi, pak najedete minimalne 20tkm / rok Ne kazdej pracuje a bydli ve stejnem mesteR^ Mno a mit auto na operak a nejezdit s nim, to jsou uz naprosto vyhozene penize z okna;-D

0/0
18.1.2017 15:00

P97e47t84r 92Č10e34r40m57á63k 9348385919680

Však taky nikdo neříká že to je pro každého, evidentně je spousta lidí co s tím jezdí akorát po městě do práce a těch 20tis jim s rezervou stačí. R^

0/0
18.1.2017 15:03

J82o59z61e12f 89H75r58i87c46i33š80i80n 4603270330216

jezdit hodně je pro mne 30000 a více. To se vám pak operák prodraží.

+1/0
18.1.2017 8:15

P73e51t71r 67Č79e29r59m11á80k 9708365659380

Ale vyplatí, protože má právě to nové auto. Je potřeba porovnávat porovnatelné, a né to že mám jednou nové auto každé 2-3 roky a nebo 6-7 let ;-) Pak je ta ekonomika zcela někde jinde.

0/0
18.1.2017 11:10

J29a51n 55D89l61o93u50h16ý 7924299160139

Porovnavate dve naprosto odlisne veci: Subjektivni potrebu mit nove auto a ekonomicke naklady na "prepravu autem" z A do B pri zajisteni relativne stejne mobility v dlouhodobem horizontu (10 az 20 let).;-D Daleko dulezitejsi je porovnat cetnost vyskyt poruch u daneho modelu v horizntu treba 0 az 3 roky a 0 az 7 let. btw mne se stalo pouze jednou za zivot, ze jsem s jakymkoliv autem nedojel do cile... Prasknul klinak pohanejici cerpadlo chladice - To se muze stat klidne i u noveho auta, klinak totiz nebyl starej, pouze vadnej uz pri koupi, popripade doslo k poskozeni pri montazi... Kbybych nebylo 20:00 vecer mohl bych pokracovat v jizde, jelikoz by to vyresil smluvni mobilni servis pojistovny na miste R^ Ale ja vam to neberu, zijte v mylne predstave, ze nove auto se nemuze porouchat... Ja najezdim minimalne 100km/denne auty, ktera jsou v rozmezi stari 8 az 20 let a nikdy me zadne nikde nenechalo (krom toho klinaku). Naklady mesicni jsou dnes u vsech vozu hluboce pod ten vas operak. Staci autu delat normalni servis a neobchazet STKR^

+1/0
18.1.2017 11:45

P91e48t58r 47Č69e28r52m79á39k 9408235649500

Právě naopak - vy porovnáváte zcela odlišné věci, vůbec to není o nákladu na přepravu z bodu A do B, ale o porovnání nákladů na provoz vozidla při formě služby a nebo vlastnictví. Takže se porovnávají identické podmínky - jestli se vyplatí si každé 3 roky koupit nové auto, a nebo využívat služeb někoho jiného. Pokud někdo doma má auto 7 let tak to není klient pro operativní leasing, to je z už podstaty logické. R^

0/0
18.1.2017 11:56

J96a25n 79D42l52o88u93h87ý 7614799930619

Oukej ale pokud kazde tri roky prodam sve auto, furt jsem na tom v konecnem dusledku v mesicni splatce lepe, nez u OL. Tri lete auto se da furt prodat za vic jak polovinu porizovaci ceny, pripade najezdu pod 100 000km dokonce i za vic. Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic R^;-D

0/0
18.1.2017 14:56

P38e14t37r 70Č26e32r44m77á47k 9728255669610

No vy možná ano, jiní lidé nikoliv a je pro ně výhodnější operák.

A Váš výpočet je poněkud komický protože nijak nereflektuje položky jako servis, pojištění a čas věnovaný prodeji auta. A pokud porovnáte to že auto za 450tis má operák 5500 tak to vychází levnější než 3600 za auto za 300tis bez těch nutných položek ;-)R^

0/0
18.1.2017 15:10

J32a32n 66D47l84o48u22h25ý 7764969530539

No tak je videt, ze si nejste chopen zjistit ani zakladni data. Konkretne tri roky starej golf s najezdem POD 100 000km stoji v prumeru zhruba 300 000kc. Cili 450 minus 300 je 150 tisic. To je v bratru 4200 - at nezeru. Opravy na novem aute? Mno ja nevim cim jezdite vy, ale ja prvni tri roky u auta akorat platil povinnou rocni prohlidku + vymenu oleje,filtru atd cca za 4000kc. Stale jste me nepresvedcil, kde teda jako "usetrim" kdyz pojedu s autem na operka jako fyz. osoba;-D

0/0
18.1.2017 16:27

P90e23t86r 62Č24e96r59m96á66k 9748665249750

Jednak píšete nesmysl protože jste uvedl vstupní cenu 300tis, a sumu 3600 bez všech dalších nákladů. O žádných ojetinách se tu nikdo nebaví, operák je v 99% případů nové auto, takže stejně tak se pak musí porovnávat nové vs. nové. Pak nikdo nepsal opravy ale servis ;-) Ten v operáku započten je, takže jej musíte uvést i v nákladech na sokromý provoz. No a především pojistky, to jsou pak desetitíce za ty 3 roky, takže cca další 1000-1200 (velmi střízlivý odhad) navíc. Takže už jsme na nákladech podobných těm u auta o polovinu dražšího (300 vs 450)R^

Takže jestli zrovna vám by to vyšlo levněji nevím, každopádně spoustě lidí ano ;-)

0/0
18.1.2017 18:32

J12i68ř95í 41M15a28t76ě16j 5264844367718

No, proti gustu..., ale pravdou je, že OL je ekonomicky výhodný především pro banku a možná! pro prodejce. Jinak rozumím tomu, že jsou lidé, kteří z nějakého důvodu preferují tento typ služby. Obecně však platí, že pořízení nového auta (a je v celku jedno, jestli jde o platbu v hotovosti, FL,OL, nebo úvěr) je nejhorší možná investice.

0/0
18.1.2017 23:33

P64e93t42r 19Č22e26r87m59á73k 9728785539640

Tak pochopitelně že když někdo nabízí nějaký produkt, tak proto aby na něm vydělal, o tom žádná, takže pro leasingové společnosti to zcel jistě výhodné je. Na druhou stranu i tak to může být pro klienta výhodnější než provozování svého auta. Pochopitelně skutečně platí že koupě nového auta je špatná investice...

0/0
19.1.2017 13:42

J60a20n 11D69l11o34u65h90ý 7804709720199

Proboha naucte se cist. Ten golf za 450 000kc je po 3 letech prodejny za minimalne 300 000kc at pocitam, jak pocitam. Pri jeho prodeji po 3 letech jsou pak mesicni naklady pod cenou operaku za to same auto.

0/0
19.1.2017 7:21

P55e79t65r 48Č34e23r17m69á76k 9878345949120

Proboha naučte s číst, už ani nevíte co jste sám napsal !! "Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic" !!!!!!

A pokud vezmu ten druhý příklad - tedy auto za 450 a 300 bych ho prodal (což je sice utopie, to je kupní cena, nikoliv prodejní, ale pro příklad to tak nechme) tak to je měsíčně jen za amortizaci 4200, takže po připočtění servisu a pojistek jsem už lehce nad tou sumou jako stojí ten operák R^ Takže pokud zohledním i další faktory (tedy že se to prodá za méně, svůj čas, potenciální náklad na servis), mám z toho krásný příklad kdy operák vyjde lépe než vlastnictví. R^

0/0
19.1.2017 13:38

J33a65n 53D96l86o51u94h33ý 7624609630259

ja auto prodavam osobne, nikoliv pres bazar a vzdy za nej dostanu s naprostym klidem penize, ktere odpovidaji prodejnim cenam v bazaru. Jenom uplny hlupak strka auto do bazaru ( leda na komisni prodej to dava jeste smysl). Nevim, co se tu furt ohanite servisem, tri roky bez poruch zvladne i to nejlevnejsi auto na trhu, zvladnul to kdysi i favorit.... cili zase jenom imaginarni naklady. Kdyz si pujdu pujcit a vratit auto, taky me to stoji cas a daleko vetsi riziko u pujceneho auta je to, ze ho nesmim poskodit. Napriklad znicit interier jakymkoliv zpusobem je sakra draha zalezitost. Poskozene auto jinym ridicem na parkovisti je take problem ( pri nedohledani vinika) atd. Ani jedno z mych aut nevydrzelo vic jak rok bez poskozeni treti stranou, jenze auto je moje, cili ja sam si rozhodnu jak, kdy, kde a za kolik poskozeni necham opravit a nebo to neopravim...

0/0
19.1.2017 23:43

P94e25t25r 34Č47e98r13m61á47k 9498165429790

Nejde jen o cenu ale o to kdy se najde někdo kdo jí bude ochoten dát - což při přímém prodeji nejde absolutně nijak zaručit, může to být druhý den a nebo taky za dva měsíce. Takže to stojí čas a energii - v řeči čísel peníze R^

Pak si pořád pletete opravy a servis, mluví se tu o pravidelném - tedy nutném servisu. R^

Čas na porovnání nabídek je srovnatelný, čas na samotné vyřízení operáku je už znatelně rychlejší než na koupi, při prodeji je ten rozdíl ještě markantnější - u operáku auto akorát odvezete a hotovo, u prodeje to zabere času mnohem déle.

Poškození vozidel je stejné - vždy ho kryje pojistka, jak u soukromého tak u pronajatého vozidla, přičemž opět musí být stav pro porování identický - pokud budete prodávat poškozené auto soukromě, bude to mít na cenu vliv také R^

Interiér normální člověk nemá jak poškodit.

Poslední věta vystihuje to že jste nepochopil o čem je operák - musí se porovnávat porovnatelné, ne na jedné straně obouchané auto a na druhé opravené R^

0/0
20.1.2017 21:54

J17a33n 53D40l56o90u43h22ý 7444169320419

Budu se opak ale nauce te cist. A mimochodem zadna havarijni pojistka ( pro uplne tupe - to neni pojisteni odpovednosti rizeni vozidla) jaksi neni bez spoluucasti. V drtive vetsine je spoluucast pri zachovani rozumne rocni ceny pojistneho cca 5000 nebo 10000kc. Najdete si kolik stoji opravit odreny naraznik nebo promacknute dvere, popripade oprava karoserie po kroupach a zjistite ze pojistka vam nepokryje nic, protoze to stoji cca stejne jako spoluucast. Aby to bylo vic, pak je potreba mit poskozenou aspon tretinu vozu. Interier se da znicit nekolika zpusoby: zapomenuty bublinkovy napoj v aute kdyz mrzne, stehovani nejakeho velkeho predmetu, prevazeni psa ci jineho zvirete, ktere se nevejde do boxu, deti.

0/0
23.1.2017 7:11

P35e36t73r 85Č66e60r55m12á86k 9698965219530

Vy se neopakujte a radši si konečně uvědomte o čem tu je řeč. Každý ví jaký je rozdíl mezi havarijkem a povinným, jestli už i vy tak super. O spoluúčast tu nijak nejde - ta bude stejná tak či tak, a jak již bylo řečeno tak leasingovka si je schopna sjednat mnohem výhodnější podmínky než jednotlivec, takže i to 1% se dá a pak není co řešit.

Pokud jsou to navíc opravy nezaviněné, dají se spojit, pokud je někdo jelito a zboří to 3x za rok tak tam nepomůže ani svěcená voda. R^

A zníčení interiéru je přesně jak jsem psal - ryze v režii uživatele, normální člověk s tím tedy nemá problém.

0/0
23.1.2017 20:16

V61l62a86d94i98s71l28a14v 90B54u71r86y98š18e30k 1169342617124

operák se vyplatí a majitelé půjčovny žádný zisk nepotřebují, dokonce jejich zaměstnanci pracují bez nároku na mzdu, funguje to jako taková neziskovka, která si půjčí peníze, úrok zaplatí ze svého, nakoupí auta a bez zisku je pronajímá, prostě dělají všecho proto, aby zákazníkům umožnili co nejlevnější ježdění, nevěřím tomu, že je někdo tak hloupej, aby tomu věřil

0/0
18.1.2017 11:22

P79e28t25r 66Č76e35r73m62á48k 9818335159460

No evidentně jste jedinej kdo tomu věří zase vy, jinak tu nikdo nic takového nepsal ;-) Ale už se nedivím, vám holt ty ekonomické vztahy dělají poměrně zásadní problémy na pochopení. R^

0/0
18.1.2017 11:34

V82l42a45d46i80s59l57a20v 32B69u16r31y81š41e94k 1729552927664

jsem před mnoha lety maturoval vemi dobře z matematiky a tak si dokážu spočítat jednoduchou rovnici, že co se vyplatí majiteli nabízené služby se nevyplatí zákazníkovi tuhle službu využívající, dál už se nemusím tím zabývat, já si raději auto koupím sám a takový, jaký chci a když se mě přestane líbit, tak koupím kdy chci nový, golfa 1,2 TSI za 5000 měsíčně bych fakt nechtěl

0/0
18.1.2017 12:04

P62e72t59r 50Č81e44r71m38á31k 9458545509510

No je znát že už to bylo před mnoha lety, protože evidentně dnes existuje spousta variant provozu kdy se operák vyplatí a lidé se pro něj rozhodují R^

0/0
18.1.2017 12:20

V71l48a81d62i35s87l70a87v 79B52u31r17y91š96e70k 1139902317534

pro půjčku na dovolenou na Kanárských ostrovech se také spousta lidí rozhoduje, neznamená to automaticky, že se jim to vyplatí

0/0
18.1.2017 16:11

P18e76t21r 78Č29e68r85m94á98k 9258845819110

Dovolená se nevyplatí nikdy, tam nejde vyčíslit přínos, náklady u auta téměř exaktně ano R^

0/0
18.1.2017 18:35

J33i61ř79í 39M68a55t90ě92j 5674784917848

OL se z principu nemůže uživateli ekonomicky vyplatit. Půjčení auta je velmi riziková záležitost a půjčující si toto riziko musí nechat pořádně zaplatit. Včetně omezujících podmínek, jako je nájezd kilometrů, drobná poškození apod, předražený servis, apod.

To, že je někdo ochotný zaplatit za svůj pocit "klidu" je věc úplně jiná, každý z nás občas utrácí za věci zbytné, či předražené. Jen málokoho dnes překvapí, že jsou někteří lidé ochotni zaplatit za takovou spotřební věc, jako je mobil, několik desítek tisíc.

0/0
18.1.2017 23:45

P78e97t59r 36Č79e40r60m42á62k 9298975639710

Ale samozřejmě že může. Riziko pro půjčujícího je minimální - to kryje běžná pojistka za běžné peníze (zpravidla lepší než si je jednotlivec schopen sám vyjednat jako soukromá osoba). Podmínky jsou předem známé a nebo smluvní, takže je na každém aby posoudil zdali mu vyhovují nebo si sjednal jiné. R^

0/0
19.1.2017 13:46

V69í83ť15a 28K84r91u79t37i46š 1340904725187

Základem každého obchodu je to, že obě strany jej vyhodnotí jako výhodný. A je jedno, jestli se bavíme o OL nebo koupi rohlíku.

0/0
18.1.2017 14:41

V32l60a62d97i27s83l52a10v 37B83u16r95y49š87e15k 1519502907974

tak když někdo nemá peníze a donese do zástavárny měsíc starou televizi a prodá ji o 8 tisíc levněji než ji před měsícem koupil, tak samozřejmě taky obě strany vyhodnotí obchod jako výhodný, no z mého pohledu na půjčení auta za 300 tisíc na rok za 66 tisíc korun nic extra výhodnýho nevidím, kdyby to bylo výhodný, tak se to rozkřikne a budou to chtít všichni, nemyslím si, že je o to nějaký extra zájem, ten je přímo úměrný výhodnosti takového ježdění

0/0
18.1.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.