Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Nový Citroën C3 miluje pozornost a kamery

Citroën vždy uměl postavit vzhledem výjimečné auto. Možná ne krásné, ale rozhodně nezaměnitelné s čímkoliv jiným. Novou, už třetí generaci C3 poznáte na první pohled. Už kvůli těm airbagům proti nákupním košíkům a šesti světlům na přídi. Do Česka se chystá až po novém roce, ale už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a92r94t24i35n 15Š24t47ě87p23á22n29e37k 3577103653231

Davno si rikam, proc ty kamery od vyrobce nejsou bezne. Jeste se zbavit zrcatek a nahradit ty kamerou a je to.

0/0
19.11.2016 23:34

Z40d77e81n85ě98k 23A97. 40U80r91b65a17n 7757360450452

Holt Francie no, někoho to možná osloví, mně to přijde, jak vozidlo začínajícího drogového dealera...

0/−1
9.11.2016 11:01

J10o85s83e88f 61B32a57b19k32a 3380789522937

Ona se na francouzkých autech podepisuje zejména skutečnost, že většina návrhářů jsou ženy. Potom auta vypadají jako bakelitová hračka, nebo ozdobný a krajkový gauč;-)

+1/0
8.11.2016 20:44

V13i38l91é56m 10P76ř52í58h95o12d93a 2804269943347

Nepočítaje kůl věc u posledních frantíků, jakou jsou rozdílné rozměry pneumatik vepředu a vzadu.

0/0
9.11.2016 0:54

M31a80r80e47k 85K82l91u56f23a 3818344774546

Poté, co se Citroën rozloučil s tím, co ho dělalo Citroënem, tedy se skvělým odpružením, nenacházím jediný důvod, proč kupovat auto této značky.

Leda že by se ten jejich "odvážný design" někomu fakt líbil. To ale není můj případ.

0/0
8.11.2016 16:08

M33a75r75t84i28n 86K86a87r36á25s29e36k 9678913508898

Mne se treba nove citroeny libi, ale v tehle tride bych sel spise do Mazdy....

(sam mam C4 aktualne)

0/0
8.11.2016 16:37

L80u94d80v16í62k 84G10a56j97d14o17š30í45k 2445423274522

„Odvážný design“, to je takový eufemizmus pro „hnusný“.

0/−2
8.11.2016 14:26

J73a14n 72L35u27d95y 6979170469

Alespoň jeden výrobce mysli na ochranu při parkování R^

+3/0
8.11.2016 13:49

L42u54k65á27š 59K24m10e15n33t 5119397964480

Tak nějak to na mne působí jako čínskej mixér z tržnice ... spíš hračka než auto.

+2/−2
8.11.2016 13:41
Foto

L70u89k74á37š 29F81a78t67r 2890798858183

Trochu vidím problém v té extravaganzi... Fabia je núďo, ale úplně stejný núďo to bude za 5 let = nenadchne, nepohorší, prostě fabia. Tohle má teď wau efekt, je to novinka, ale jak to bude brát okolí za 5 let?

Možná proto byla první C3 tak úspěšná, protože to nemělo žádné velké výstřelky, byla prostě kulaťoučká do města a sluší jí to i dneska.

Nevím no, třeba se pletu, ale z Cactusu jsem byl nadšený, když vyšel, teď už mě moc neláká (tím spíš, když jsem se s ním byl projet)

+3/0
8.11.2016 12:32

M25a28r46e27k 54M76a83l18ý 1542478661120

Můj soukromý názor je, že jak nová C3, tak i ten Cactus jsou hnusná auta.

+5/−5
8.11.2016 13:12

J42i86ř57í 15S45c38h19m26i23d75t 5640113444515

50-60kW a spotřeba 6-7 litrů8-o!mám 11 let starý renault 1,6 benzín 83kW a jezdím dlouhodobě za 7,2 a to tam mám každodenní krátké jízdy do práce v městském provozu 12km tam a 12 km zpět a auto je o víc jak 300kg těžší;-)

+1/0
8.11.2016 11:36

R67a77d34i67m 74S63v84o41b50o98d80a 9683169556612

kuš ty, nevite že ten citroen ma usporny tříválcový motor?

+1/0
8.11.2016 11:41

J23i40ř25í 52S17c35h86w94a30c62h 8548514768916

a ty si myslíš, že ti novináři to "prohánějí stejně "rychle" jako to toho svého "starocha" do práce. Ten novinář kdyby sedl do tvého auta a "otestuje" ho tak mu tam rázem naskočí 9-10 litrů....;-)

+3/0
8.11.2016 12:24

M12a51r80t25i19n 35K25a39r30á79s91e47k 9568543178168

No ja ma zas u prakticky libovolneho auta spotrebu tak o 2 litry mensi, nez "motoristicti novinari"...

+1/0
8.11.2016 13:36

J63a69n 13H69r60u62z34a 8854918439427

Kdyby použili "fintu" Muska a dodávali karosérii z hliníku hned by se spotřeba o litřík snížila. Sice by to auto stálo maličko více, ale jak vidět u elektromobilu to nevadí.;-D

0/0
8.11.2016 15:24

T89o38m46á22š 19C43h64r58a95s39t86n89ý 2461364961103

Co 83Kw 11let starý benzín; ale i 224 kW 2,5l pětiválec z Focusu RS klidně dá při normální jízdě úměrné vozu 7-9l.

0/0
8.11.2016 15:43

J93i72ř25í 86S39c50h23w55a89c81h 8728314508876

normální jízda (při normální hmotnosti) = normální potřeba výkonu = z toho vyplývá sice ne stejná ale srovnatelná spotřeba. Uveď těch 224 kW do "pohybu" a spotřeba nebude 9, nemusí být ani 15 ani 20 ale klidně třeba 30 litrů.... ;-)

0/0
8.11.2016 22:39

T55o39m26á90š 82R49ů91ž42i79č38k23a 8895585194346

By mně zajímalo, jak ta kamera pozná, kdy je 30 sekund před nárazem.

+1/0
8.11.2016 8:54

M81a23r33t34i65n 34K90a29r28á54s59e87k 9328653298618

Nataci nonstop na smycku a v pripade havarie ulozi poslednich 30 sekund dlouhodobe?

+2/0
8.11.2016 8:56

T36o54m51á41š 60R29ů44ž24i60č12k39a 8445585264596

Taky bych to tak nějak viděl. Narážel jsem na to, že by v článku měla být ucelená informace a ne pouze poloviční.

+1/0
8.11.2016 9:03

J49a61n 14S89l50a73v87í88k 2821959430376

Benzín jen tříválec ??? 6-7l spotřeba. To zas budou u Citroenu fronty.

+5/0
8.11.2016 5:59

V67i28l62é61m 41P37ř38í28h19o22d31a 2704859703977

Nojo, moderní dynamické oturbené tříválce. Captur s tříválcem 8l spotřeba žádná míra.

+3/0
8.11.2016 7:58

J29i30ř48í 65S61c42h81w81a59c96h 8938364808576

Tak to dopadá, když někdo neumí jezdit s turbem...

+1/−4
8.11.2016 8:37

V58á17c88l41a55v 75M52a94l55ý 3984668934369

Výrobce by měl dělat auto, aby s ním mohl jezdit kdokoliv a mělo nízkou spotřebu, jako třeba klasika P205 diesel, nebo 1.1 benzin. Dělat si speciální kurs je hloupost toho, kdo takové auto vyrobí.

+1/−1
8.11.2016 9:06

J63i39ř48í 81S28c63h12w88a69c62h 8568764748346

to není problém výrobce, to je problém toho mezi sedačkou a volantem, co nepochopí, že turbobenzín má jinou charakteristiku než atmosféra a že se on musí přizpusobit motoru a změnit své atmosférické náviky, naopak to nejde..... a pokud žádné návyky nemá, tak se prostě musí naučit jezdit.

S 1.1 benzínem lze taky jezdit za 5 či 6 ńebo za 8....

+4/0
8.11.2016 9:15

V46á80c12l43a42v 11M46a61l63ý 3234808544259

Ano pamatuji si, že na EKOrally se jezdilo se Š120 za 2,4 lt , ale v běžném provozu za 8lt. Nezlobte se ale za tu dobu technika pokročila a spotřeba zůstala. Výrobce by se měl snažit vyrobit auto pro normální lidi a ne proto, aby se pokaždé učil jezdit s novým autem.

0/0
8.11.2016 9:38

J32a76k34u92b 66T94u48r54e28k 9295575226185

No oni se výrobci asi i snaží, ale EU jim to moc neule

hčuje.

+3/0
8.11.2016 9:51

J27i54ř68í 47S36c84h77w10a27c58h 8748954328606

nikdo se nic učit nemusí, jen je vhodné se trochu přizpůsobit. Pokud ne holt se nemůže divit, že auto neprovozuje v optimálním režimu a tedy že to žere více než by mohlo.....

0/0
8.11.2016 10:15

M34a27r77e84k 67M46a19l85ý 1662928381630

V podstatě souhlas, jen bych řekl, že u starších motorů byl ten "optimální režim" trochu blíž tomu jak většina řidičů i v praxi jezdí. Zkušenosti mi říkají, že čím novější auto (a modernější motor v něm), tím hůř se řidiči povede přiblížit spotřebou k hodnotě stanovené výrobcem.

0/0
8.11.2016 10:20

J20i79ř85í 90S61c81h84m30i91d29t 5160933754545

Hodnoty stanovené výrobcem se v běžném provozu nepřiblíží ani profík, ty jsou většinou dosahovány za ideálních podmínek s tvrdými a přehuštěnými pneumatikami;-)

0/0
8.11.2016 11:30

M69a47r31e58k 75M27a69l71ý 1862308101510

Ano, dnes je problém přiblížit se spotřebou údajům výrobce. Dřív to ale takový problém nebyl. A metodikou to asi nebude, ta zůstala stejná nebo ne? Spíš bych to viděl na to, že ty motory dnes nejsou tak "user friendly" :-)

0/0
8.11.2016 11:41

J72i53ř71í 17S68c12h54w97a30c66h 8308414668226

je to hlavně metodikou, ta je na dnešní ježdění nesmíně pasivní....využívá jen zlomek výkonu motoru, řidiči ve skutečnosti využívají mnohem větší část výkonu a čím více tím více se rozejdou s "papírem". Navíc u turbo benzínu se ten výkon oproti atmosféře "dostaví" při nižších otáčkách.... a v tom je ta "pověra", že turbo žere víc jak atmo

0/0
8.11.2016 11:58

M23a46r39e41k 96M70a89l91ý 1902498481440

No nevím...

Měl jsem Mazdu 6 2.0 benzín (2004) a na kombinovanou spotřebu 8 l/100 jsem se v pohodě dostal, resp. za 60 tisíc km, co jsem najezdil, byla spotřeba 7,6. A to jsem se nijak pasivně neloudal.

Řekl bych, že dnešní auta jsou "optimalizována" právě na ten velmi pasivní styl jízdy a když s tím člověk jezdí tak nějak normálně, jak byl zvyklý u staršího auta, tak spotřeba se dramaticky rozchází s tou "papírovou".

Kdežto starší auta byla s tou spotřebou jakž tak v pohodě, takový rozdíl v jízdě normovaným cyklem (psivně) a normálním stylem zdaleka nebyl. To je to, co mi celkem vadí.

PS:

Netvrdím, že turbo žere víc než srovnatelná atmosféra, tvrdím, že výrobcem stanovená spotřeba se dá dosáhnout u atmosferického staršího motoru mnohem snáze než u moderního turbobenzinu.

0/0
8.11.2016 13:10

J43i61ř45í 50S17c97h70w60a40c22h 8768304228476

ty staré atmosféry používaly jinou metodiku. Dnešní atmosféry se do spotřeby dle dnešní metodiky taky většinou nedostanou. Třeba Civic/1.8 papírově 5.8, naměřená na compu 6.8, takže ve skutečnosti možná 7. A to jezdím opravdu hodně předvídavě! A hlavně o víkendu. Takže žádné zbytečné brzdy, žádné kolony....

Je to všechno o té metodice NEDC. Ta třeba předepisuje zrychlení cca 1 m/s2 to odpovídá 0-40 za 10 sec! Kdo takto dnes akceleruje? Já tedy ne.;-)

+1/0
8.11.2016 17:18

M91a31r55t48i79n 11K26a19r15á55s35e56k 9878133798818

Ja nemam problem jezdit za vyrobcem udavanou spotrebu..... a takovych lidi je spousta. A to rozhodne nejsem brzda provozu.

0/−1
8.11.2016 13:40

M61a79r66e29k 66M20a45l84ý 1262228421940

Jen pro zajímavost... jaké auto, jaký motor?

0/0
8.11.2016 16:09

M60a82r34t62i21n 84K33a97r69á44s11e68k 9438263528408

Citroen C4 1,6 HDI, rv 2011....

0/0
8.11.2016 16:12

M93a81r51e81k 57M60a40l24ý 1502548271350

Tak výrobce udává spotřebu 4,2 resp. 4,3 l/100 km podle výkonu, nevím kterou verzi máte. Koukal jsem na spritmonitor.de a průměr pro tu slabší verzi (kolem 92 PS) je 5,05 l/100 km a pro tu silnější verzi (112 PS?) je to 5,36 l/100 km. To je 20, resp. 25 procent víc než udává výrobce.

0/0
8.11.2016 16:29

M21a20r62t62i88n 83K23a53r72á10s92e76k 9278563828918

No a cim to je? Tim ze vetsina lidi proste neresi moc nejaky styl jizdy, pak spotreba leze nahoru... nemuzete chtit aby auto, se kterym jezdite hodne dalnice, nebo naopak stojite v kolonach jelo za tabulkovou spotrebu (sam taky casto mam spotrebu kolem 5, prave kvuli dalnicim - spotreba na dalnici se mimochodem nikde neuvadi)... kdyz clovek jede rozumne, tak nemam sebemensi problem dostat na tabulkovych 4,3.

Zkousel jsem i ruzne ekojizdy, to jsem se dostal i pod 3 litry, ale to samozrejme neni standardni jizda ve standardnim provozu....

0/0
8.11.2016 16:36

M44a64r60e33k 92M92a54l31ý 1392908221130

Jen jsem chtěl poukázat na to, že jste spíš výjimka a ne že "takových lidí je spousta".

To je přesně to, co říkám... že totiž dnes u modernějších aut je podstatně těžší dostat se na tabulkovou spotřebu než u starších aut. Mohu srovnávat, jezdil jsem Mazdou 6 (r.v. 2004) a v pohodě jsem se dostal na tabulkovou kombinovanou spotřebu 8, dokonce jsem měl dlouhodobě 7,6. To samé platí o Nissanu Almera, co jsem měl předtím ( r.v. 2002)

Teď mám Volvo S80 (r.v. 2011) a na spotřebu v papírech 7 l/100 se dlouhodobě nedostanu, jsem na 7,5 a to jezdím úplně stejně jako s tou Mazdou. Když se hodně snažím, tak je to těch 7, ale oproti té Mazdě je to podstatně větší "boj" :-)

0/0
8.11.2016 16:45

M31a93r48t69i39n 15K71a58r34á48s15e53k 9428393868318

No a jezdite s tim volvem opravdu stejne jako s tou mazdou, nebo ted vyuzivate vice dalnich, vice vyuzivate zrychleni auta, casteji stojite v kolonach kvuli hustejsimu provou apod...

Jinak ja rika, ze je spousta lidi co nema problem jezdit za tabulkovku, ne ze spousta lidi za ni pak relane jezdi (taky jezdim realne cca za 5, protoze vetsinu cest mam po dalnici a pri 140 proste zadne aut libovolneho stari za tabulkovku jezdit nebude)...

0/0
8.11.2016 16:57

M80a57r15e39k 13M56a32l15ý 1882658121270

Ano, jezdím zhruba stejně, na 100 procent to samozřejmě nebude. Ale i s volvem jezdím dálnici 130 (nemám důvod pospíchat), občas to projedu víc, ale to jsem dělal i s Mazdou, občas mimo město a město, ten režim jízdy je opravdu cca. stejný. A rozdíl... Mazda -5% a Volvo +7% oproti tabulkové hodnotě. No... když se nad tím zamyslím, tak je to rozdíl, který ani nestojí za řeč :-) Asi řeším blbosti... teda ne že bych řešil spotřebu, jen jsem se tak zamyslel... :-)

0/0
8.11.2016 17:04

V27á18c40l58a91v 10M49a50l16ý 3544168874509

Aha, tak to někdy vysvětlete, třeba mojí ženě, když jezdí do školky pro děti. Za posledních 50let zůstala spotřeba stejná.

0/0
8.11.2016 10:22

J21i42ř20í 26S54c78h60w62a67c10h 8588434178726

ano "spotřeba" zůstala cca stejná, jenže dynamika auta při stejné spotřebě narostla velmi znatelně, což jasně signalizuje naprosto jinou účinnost motoru a všech mechanismů okolo.

Kdybyste chtěl jezdit škodou 1000MB za tímto C3 stejně rychle, tak:

1. spotřeba tisícovky bude mnohem vyšší

2. po pár stovkách km bude nejspíše ta Š 1000MB na odpis

+2/0
8.11.2016 10:47

V28á46c25l64a50v 48M69a40l17ý 3394738934509

najel jsem se Škodou 100 440000 km. Bez problémů při průměrné spotřebě 7,5 lt. rychlost 120km byla dostatečná, dneska o moc rychleji nejezdím. Jsem zvědav kolik najede C3 ;-D

0/−1
8.11.2016 10:57

J39i46ř80í 73S13c97h51w61a45c88h 8938714208326

rychlost 120 pro š100 byla v podstatě maximálka. Kolik km jste najel touto rychlostí a při jaké spotřebě? 7,5 by to rozhodně nebylo, pro dnešní auta velikosti C3 rychlost 120 není absolutně žádný problém, protože maximum je někde v okolí 150-160 km.... a i ta spotřeba při 120 bude o dost nižší....

a dnes jezdíte rychleji, už při každém rozjezdu, protože dynamika š100 a dnešních "C3" je úplně někde jinde i když ty dnešní auta mají o 200 kilo víc.

+1/0
8.11.2016 12:07

L66u63d50v40í10k 58G91a76j32d69o38š50í46k 2125503124122

Pane Swachu, průměrná rychlost jízdy je dnes mezi 40–60 km/h úplně stejná jako kdysi. Maximálka není podstatný údaj.

Se Škodou 100 jste před 30 lety bez problémů jezdil za 7,2 l bez zvláštního přizpusobování jízdy charakteristice motoru.

Účinnost spalovacích motorů se zvýšila za posledních 50 let o jednotky procent. Hmotnost vozů vzrostla na dvojnásobek.

Stejná spotřeba dnešních aut jako před lety není proto nic pozoruhodného. Nové auto vám akorát nabízí vyšší komfort a bezpečnost. Rozhodně ne nižší spotřebu.

0/−1
8.11.2016 14:53

J86i80ř83í 19S33c30h29w83a40c18h 8308654118366

statisticky "průměrná rychlost" před 50 lety a dnes je možná stejná nebo podobná, ale je to obdobná statistika jako ta s těmi kuřaty: já celé, vy nic, v průměru jsme měli každý půlku.

Pokud by tato dnešní C3 jela v tehdejším provozu tehdejším průměrem s dynamikou Škody 100 (!) tak se svou spotřebou velmi přiblíží té papírové (NEDC). A naopak když by Škoda 100 jela dnes za těmi novináři v C3 a absolvovala stejné "kejkle" tak se rozhodně do 6-7 litrů nevejde, protože by musela mít neustále plyn na podlaze, a ještě by jim občas vůbec nestačila. ;-)

+1/0
8.11.2016 16:44

J69a77n 37H46r73u53z88a 8434938919467

Š 100 vážila 820 kg, dnešní auta jdou přes tunu protože bezpečnost. A spotřeba energie se odvíjé především od hmotnosti.;-D

0/0
8.11.2016 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.