Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Nový Citroën C3 miluje pozornost a kamery

Citroën vždy uměl postavit vzhledem výjimečné auto. Možná ne krásné, ale rozhodně nezaměnitelné s čímkoliv jiným. Novou, už třetí generaci C3 poznáte na první pohled. Už kvůli těm airbagům proti nákupním košíkům a šesti světlům na přídi. Do Česka se chystá až po novém roce, ale už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a84r63t73i32n 90Š41t83ě76p84á20n15e88k 3157873333861

Davno si rikam, proc ty kamery od vyrobce nejsou bezne. Jeste se zbavit zrcatek a nahradit ty kamerou a je to.

0/0
19.11.2016 23:34

Z39d57e65n26ě35k 38A30. 31U22r71b98a48n 7357390320612

Holt Francie no, někoho to možná osloví, mně to přijde, jak vozidlo začínajícího drogového dealera...

0/−1
9.11.2016 11:01

J63o21s58e88f 38B31a43b13k72a 3680199232177

Ona se na francouzkých autech podepisuje zejména skutečnost, že většina návrhářů jsou ženy. Potom auta vypadají jako bakelitová hračka, nebo ozdobný a krajkový gauč;-)

+1/0
8.11.2016 20:44

V65i48l73é94m 11P41ř44í28h51o72d55a 2434519193287

Nepočítaje kůl věc u posledních frantíků, jakou jsou rozdílné rozměry pneumatik vepředu a vzadu.

0/0
9.11.2016 0:54

M42a44r51e55k 86K52l35u93f38a 3438584174246

Poté, co se Citroën rozloučil s tím, co ho dělalo Citroënem, tedy se skvělým odpružením, nenacházím jediný důvod, proč kupovat auto této značky.

Leda že by se ten jejich "odvážný design" někomu fakt líbil. To ale není můj případ.

0/0
8.11.2016 16:08

M62a52r66t29i16n 24K56a33r34á53s34e96k 9868423228478

Mne se treba nove citroeny libi, ale v tehle tride bych sel spise do Mazdy....

(sam mam C4 aktualne)

0/0
8.11.2016 16:37

L12u55d85v22í25k 69G38a26j62d35o63š40í54k 2455603514342

„Odvážný design“, to je takový eufemizmus pro „hnusný“.

0/−2
8.11.2016 14:26

J30a65n 97L15u36d37y 6379620949

Alespoň jeden výrobce mysli na ochranu při parkování R^

+3/0
8.11.2016 13:49

L18u90k27á58š 98K20m22e55n35t 5879727944980

Tak nějak to na mne působí jako čínskej mixér z tržnice ... spíš hračka než auto.

+2/−2
8.11.2016 13:41
Foto

L24u49k65á79š 60F25a77t88r 2910818728663

Trochu vidím problém v té extravaganzi... Fabia je núďo, ale úplně stejný núďo to bude za 5 let = nenadchne, nepohorší, prostě fabia. Tohle má teď wau efekt, je to novinka, ale jak to bude brát okolí za 5 let?

Možná proto byla první C3 tak úspěšná, protože to nemělo žádné velké výstřelky, byla prostě kulaťoučká do města a sluší jí to i dneska.

Nevím no, třeba se pletu, ale z Cactusu jsem byl nadšený, když vyšel, teď už mě moc neláká (tím spíš, když jsem se s ním byl projet)

+3/0
8.11.2016 12:32

M76a23r41e75k 28M57a58l29ý 1612468981140

Můj soukromý názor je, že jak nová C3, tak i ten Cactus jsou hnusná auta.

+5/−5
8.11.2016 13:12

J35i53ř27í 97S19c72h77m38i31d72t 5830653694565

50-60kW a spotřeba 6-7 litrů8-o!mám 11 let starý renault 1,6 benzín 83kW a jezdím dlouhodobě za 7,2 a to tam mám každodenní krátké jízdy do práce v městském provozu 12km tam a 12 km zpět a auto je o víc jak 300kg těžší;-)

+1/0
8.11.2016 11:36

R76a46d26i28m 98S44v84o42b42o98d23a 9593699256452

kuš ty, nevite že ten citroen ma usporny tříválcový motor?

+1/0
8.11.2016 11:41

J78i39ř76í 49S60c53h16w96a79c78h 8298144438456

a ty si myslíš, že ti novináři to "prohánějí stejně "rychle" jako to toho svého "starocha" do práce. Ten novinář kdyby sedl do tvého auta a "otestuje" ho tak mu tam rázem naskočí 9-10 litrů....;-)

+3/0
8.11.2016 12:24

M13a38r75t15i70n 80K22a13r42á47s64e29k 9928203288838

No ja ma zas u prakticky libovolneho auta spotrebu tak o 2 litry mensi, nez "motoristicti novinari"...

+1/0
8.11.2016 13:36

J58a12n 62H91r51u42z16a 8254198129697

Kdyby použili "fintu" Muska a dodávali karosérii z hliníku hned by se spotřeba o litřík snížila. Sice by to auto stálo maličko více, ale jak vidět u elektromobilu to nevadí.;-D

0/0
8.11.2016 15:24

T48o45m48á79š 39C50h95r38a69s47t54n98ý 2431334741963

Co 83Kw 11let starý benzín; ale i 224 kW 2,5l pětiválec z Focusu RS klidně dá při normální jízdě úměrné vozu 7-9l.

0/0
8.11.2016 15:43

J39i84ř41í 59S94c77h95w30a26c51h 8518924698326

normální jízda (při normální hmotnosti) = normální potřeba výkonu = z toho vyplývá sice ne stejná ale srovnatelná spotřeba. Uveď těch 224 kW do "pohybu" a spotřeba nebude 9, nemusí být ani 15 ani 20 ale klidně třeba 30 litrů.... ;-)

0/0
8.11.2016 22:39

T59o95m67á20š 72R66ů92ž66i34č77k96a 8815585454146

By mně zajímalo, jak ta kamera pozná, kdy je 30 sekund před nárazem.

+1/0
8.11.2016 8:54

M13a28r68t76i45n 76K40a76r51á73s69e49k 9288623878988

Nataci nonstop na smycku a v pripade havarie ulozi poslednich 30 sekund dlouhodobe?

+2/0
8.11.2016 8:56

T12o67m46á87š 57R40ů32ž59i17č13k71a 8595635624236

Taky bych to tak nějak viděl. Narážel jsem na to, že by v článku měla být ucelená informace a ne pouze poloviční.

+1/0
8.11.2016 9:03

J29a59n 25S22l32a82v26í33k 2541299290256

Benzín jen tříválec ??? 6-7l spotřeba. To zas budou u Citroenu fronty.

+5/0
8.11.2016 5:59

V46i13l27é74m 14P46ř77í94h23o21d57a 2554719943187

Nojo, moderní dynamické oturbené tříválce. Captur s tříválcem 8l spotřeba žádná míra.

+3/0
8.11.2016 7:58

J68i42ř14í 79S22c88h59w50a88c12h 8498644268846

Tak to dopadá, když někdo neumí jezdit s turbem...

+1/−4
8.11.2016 8:37

V44á91c67l38a24v 85M56a88l37ý 3674238854679

Výrobce by měl dělat auto, aby s ním mohl jezdit kdokoliv a mělo nízkou spotřebu, jako třeba klasika P205 diesel, nebo 1.1 benzin. Dělat si speciální kurs je hloupost toho, kdo takové auto vyrobí.

+1/−1
8.11.2016 9:06

J10i17ř12í 68S50c36h73w56a89c49h 8488164368856

to není problém výrobce, to je problém toho mezi sedačkou a volantem, co nepochopí, že turbobenzín má jinou charakteristiku než atmosféra a že se on musí přizpusobit motoru a změnit své atmosférické náviky, naopak to nejde..... a pokud žádné návyky nemá, tak se prostě musí naučit jezdit.

S 1.1 benzínem lze taky jezdit za 5 či 6 ńebo za 8....

+4/0
8.11.2016 9:15

V61á38c71l63a80v 60M19a78l29ý 3884278564199

Ano pamatuji si, že na EKOrally se jezdilo se Š120 za 2,4 lt , ale v běžném provozu za 8lt. Nezlobte se ale za tu dobu technika pokročila a spotřeba zůstala. Výrobce by se měl snažit vyrobit auto pro normální lidi a ne proto, aby se pokaždé učil jezdit s novým autem.

0/0
8.11.2016 9:38

J60a79k14u46b 65T36u31r59e43k 9855435986385

No oni se výrobci asi i snaží, ale EU jim to moc neule

hčuje.

+3/0
8.11.2016 9:51

J51i38ř53í 51S29c32h87w10a93c60h 8658134428346

nikdo se nic učit nemusí, jen je vhodné se trochu přizpůsobit. Pokud ne holt se nemůže divit, že auto neprovozuje v optimálním režimu a tedy že to žere více než by mohlo.....

0/0
8.11.2016 10:15

M57a31r86e22k 51M92a27l23ý 1762858131820

V podstatě souhlas, jen bych řekl, že u starších motorů byl ten "optimální režim" trochu blíž tomu jak většina řidičů i v praxi jezdí. Zkušenosti mi říkají, že čím novější auto (a modernější motor v něm), tím hůř se řidiči povede přiblížit spotřebou k hodnotě stanovené výrobcem.

0/0
8.11.2016 10:20

J78i15ř35í 28S51c38h63m51i19d80t 5350773694935

Hodnoty stanovené výrobcem se v běžném provozu nepřiblíží ani profík, ty jsou většinou dosahovány za ideálních podmínek s tvrdými a přehuštěnými pneumatikami;-)

0/0
8.11.2016 11:30

M68a19r65e28k 48M42a32l12ý 1722388551730

Ano, dnes je problém přiblížit se spotřebou údajům výrobce. Dřív to ale takový problém nebyl. A metodikou to asi nebude, ta zůstala stejná nebo ne? Spíš bych to viděl na to, že ty motory dnes nejsou tak "user friendly" :-)

0/0
8.11.2016 11:41

J90i16ř20í 38S60c67h47w46a53c82h 8738754188376

je to hlavně metodikou, ta je na dnešní ježdění nesmíně pasivní....využívá jen zlomek výkonu motoru, řidiči ve skutečnosti využívají mnohem větší část výkonu a čím více tím více se rozejdou s "papírem". Navíc u turbo benzínu se ten výkon oproti atmosféře "dostaví" při nižších otáčkách.... a v tom je ta "pověra", že turbo žere víc jak atmo

0/0
8.11.2016 11:58

M49a90r25e76k 94M19a52l56ý 1332188561570

No nevím...

Měl jsem Mazdu 6 2.0 benzín (2004) a na kombinovanou spotřebu 8 l/100 jsem se v pohodě dostal, resp. za 60 tisíc km, co jsem najezdil, byla spotřeba 7,6. A to jsem se nijak pasivně neloudal.

Řekl bych, že dnešní auta jsou "optimalizována" právě na ten velmi pasivní styl jízdy a když s tím člověk jezdí tak nějak normálně, jak byl zvyklý u staršího auta, tak spotřeba se dramaticky rozchází s tou "papírovou".

Kdežto starší auta byla s tou spotřebou jakž tak v pohodě, takový rozdíl v jízdě normovaným cyklem (psivně) a normálním stylem zdaleka nebyl. To je to, co mi celkem vadí.

PS:

Netvrdím, že turbo žere víc než srovnatelná atmosféra, tvrdím, že výrobcem stanovená spotřeba se dá dosáhnout u atmosferického staršího motoru mnohem snáze než u moderního turbobenzinu.

0/0
8.11.2016 13:10

J46i70ř59í 75S41c96h72w77a46c56h 8408794298676

ty staré atmosféry používaly jinou metodiku. Dnešní atmosféry se do spotřeby dle dnešní metodiky taky většinou nedostanou. Třeba Civic/1.8 papírově 5.8, naměřená na compu 6.8, takže ve skutečnosti možná 7. A to jezdím opravdu hodně předvídavě! A hlavně o víkendu. Takže žádné zbytečné brzdy, žádné kolony....

Je to všechno o té metodice NEDC. Ta třeba předepisuje zrychlení cca 1 m/s2 to odpovídá 0-40 za 10 sec! Kdo takto dnes akceleruje? Já tedy ne.;-)

+1/0
8.11.2016 17:18

M39a32r50t84i44n 89K20a20r92á41s86e94k 9428463308438

Ja nemam problem jezdit za vyrobcem udavanou spotrebu..... a takovych lidi je spousta. A to rozhodne nejsem brzda provozu.

0/−1
8.11.2016 13:40

M81a12r81e12k 30M76a86l76ý 1502768121400

Jen pro zajímavost... jaké auto, jaký motor?

0/0
8.11.2016 16:09

M89a91r59t44i56n 37K78a29r16á48s72e65k 9478363778278

Citroen C4 1,6 HDI, rv 2011....

0/0
8.11.2016 16:12

M88a46r63e36k 57M12a73l38ý 1972278471620

Tak výrobce udává spotřebu 4,2 resp. 4,3 l/100 km podle výkonu, nevím kterou verzi máte. Koukal jsem na spritmonitor.de a průměr pro tu slabší verzi (kolem 92 PS) je 5,05 l/100 km a pro tu silnější verzi (112 PS?) je to 5,36 l/100 km. To je 20, resp. 25 procent víc než udává výrobce.

0/0
8.11.2016 16:29

M45a73r43t67i86n 78K29a10r81á52s47e14k 9668103378438

No a cim to je? Tim ze vetsina lidi proste neresi moc nejaky styl jizdy, pak spotreba leze nahoru... nemuzete chtit aby auto, se kterym jezdite hodne dalnice, nebo naopak stojite v kolonach jelo za tabulkovou spotrebu (sam taky casto mam spotrebu kolem 5, prave kvuli dalnicim - spotreba na dalnici se mimochodem nikde neuvadi)... kdyz clovek jede rozumne, tak nemam sebemensi problem dostat na tabulkovych 4,3.

Zkousel jsem i ruzne ekojizdy, to jsem se dostal i pod 3 litry, ale to samozrejme neni standardni jizda ve standardnim provozu....

0/0
8.11.2016 16:36

M38a25r63e92k 98M68a86l14ý 1232758821870

Jen jsem chtěl poukázat na to, že jste spíš výjimka a ne že "takových lidí je spousta".

To je přesně to, co říkám... že totiž dnes u modernějších aut je podstatně těžší dostat se na tabulkovou spotřebu než u starších aut. Mohu srovnávat, jezdil jsem Mazdou 6 (r.v. 2004) a v pohodě jsem se dostal na tabulkovou kombinovanou spotřebu 8, dokonce jsem měl dlouhodobě 7,6. To samé platí o Nissanu Almera, co jsem měl předtím ( r.v. 2002)

Teď mám Volvo S80 (r.v. 2011) a na spotřebu v papírech 7 l/100 se dlouhodobě nedostanu, jsem na 7,5 a to jezdím úplně stejně jako s tou Mazdou. Když se hodně snažím, tak je to těch 7, ale oproti té Mazdě je to podstatně větší "boj" :-)

0/0
8.11.2016 16:45

M27a30r45t39i89n 26K82a41r14á15s77e67k 9168763448468

No a jezdite s tim volvem opravdu stejne jako s tou mazdou, nebo ted vyuzivate vice dalnich, vice vyuzivate zrychleni auta, casteji stojite v kolonach kvuli hustejsimu provou apod...

Jinak ja rika, ze je spousta lidi co nema problem jezdit za tabulkovku, ne ze spousta lidi za ni pak relane jezdi (taky jezdim realne cca za 5, protoze vetsinu cest mam po dalnici a pri 140 proste zadne aut libovolneho stari za tabulkovku jezdit nebude)...

0/0
8.11.2016 16:57

M97a58r68e56k 74M40a98l81ý 1632538621760

Ano, jezdím zhruba stejně, na 100 procent to samozřejmě nebude. Ale i s volvem jezdím dálnici 130 (nemám důvod pospíchat), občas to projedu víc, ale to jsem dělal i s Mazdou, občas mimo město a město, ten režim jízdy je opravdu cca. stejný. A rozdíl... Mazda -5% a Volvo +7% oproti tabulkové hodnotě. No... když se nad tím zamyslím, tak je to rozdíl, který ani nestojí za řeč :-) Asi řeším blbosti... teda ne že bych řešil spotřebu, jen jsem se tak zamyslel... :-)

0/0
8.11.2016 17:04

V86á39c53l21a95v 41M81a60l16ý 3184248494279

Aha, tak to někdy vysvětlete, třeba mojí ženě, když jezdí do školky pro děti. Za posledních 50let zůstala spotřeba stejná.

0/0
8.11.2016 10:22

J95i38ř33í 47S94c85h31w33a49c15h 8638164368226

ano "spotřeba" zůstala cca stejná, jenže dynamika auta při stejné spotřebě narostla velmi znatelně, což jasně signalizuje naprosto jinou účinnost motoru a všech mechanismů okolo.

Kdybyste chtěl jezdit škodou 1000MB za tímto C3 stejně rychle, tak:

1. spotřeba tisícovky bude mnohem vyšší

2. po pár stovkách km bude nejspíše ta Š 1000MB na odpis

+2/0
8.11.2016 10:47

V85á31c63l75a46v 62M16a54l74ý 3604668714749

najel jsem se Škodou 100 440000 km. Bez problémů při průměrné spotřebě 7,5 lt. rychlost 120km byla dostatečná, dneska o moc rychleji nejezdím. Jsem zvědav kolik najede C3 ;-D

0/−1
8.11.2016 10:57

J93i82ř40í 89S44c28h38w78a12c75h 8448674668406

rychlost 120 pro š100 byla v podstatě maximálka. Kolik km jste najel touto rychlostí a při jaké spotřebě? 7,5 by to rozhodně nebylo, pro dnešní auta velikosti C3 rychlost 120 není absolutně žádný problém, protože maximum je někde v okolí 150-160 km.... a i ta spotřeba při 120 bude o dost nižší....

a dnes jezdíte rychleji, už při každém rozjezdu, protože dynamika š100 a dnešních "C3" je úplně někde jinde i když ty dnešní auta mají o 200 kilo víc.

+1/0
8.11.2016 12:07

L52u46d33v89í14k 69G28a94j39d51o42š76í85k 2205503634712

Pane Swachu, průměrná rychlost jízdy je dnes mezi 40–60 km/h úplně stejná jako kdysi. Maximálka není podstatný údaj.

Se Škodou 100 jste před 30 lety bez problémů jezdil za 7,2 l bez zvláštního přizpusobování jízdy charakteristice motoru.

Účinnost spalovacích motorů se zvýšila za posledních 50 let o jednotky procent. Hmotnost vozů vzrostla na dvojnásobek.

Stejná spotřeba dnešních aut jako před lety není proto nic pozoruhodného. Nové auto vám akorát nabízí vyšší komfort a bezpečnost. Rozhodně ne nižší spotřebu.

0/−1
8.11.2016 14:53

J79i33ř21í 37S50c19h25w29a86c96h 8438834558296

statisticky "průměrná rychlost" před 50 lety a dnes je možná stejná nebo podobná, ale je to obdobná statistika jako ta s těmi kuřaty: já celé, vy nic, v průměru jsme měli každý půlku.

Pokud by tato dnešní C3 jela v tehdejším provozu tehdejším průměrem s dynamikou Škody 100 (!) tak se svou spotřebou velmi přiblíží té papírové (NEDC). A naopak když by Škoda 100 jela dnes za těmi novináři v C3 a absolvovala stejné "kejkle" tak se rozhodně do 6-7 litrů nevejde, protože by musela mít neustále plyn na podlaze, a ještě by jim občas vůbec nestačila. ;-)

+1/0
8.11.2016 16:44

J17a78n 32H63r18u50z70a 8624118559977

Š 100 vážila 820 kg, dnešní auta jdou přes tunu protože bezpečnost. A spotřeba energie se odvíjé především od hmotnosti.;-D

0/0
8.11.2016 15:30







Najdete na iDNES.cz