Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Nový Citroën C3 miluje pozornost a kamery

Citroën vždy uměl postavit vzhledem výjimečné auto. Možná ne krásné, ale rozhodně nezaměnitelné s čímkoliv jiným. Novou, už třetí generaci C3 poznáte na první pohled. Už kvůli těm airbagům proti nákupním košíkům a šesti světlům na přídi. Do Česka se chystá až po novém roce, ale už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a58r50t96i82n 57Š94t28ě74p52á41n45e40k 3847263283731

Davno si rikam, proc ty kamery od vyrobce nejsou bezne. Jeste se zbavit zrcatek a nahradit ty kamerou a je to.

0/0
19.11.2016 23:34

Z28d50e93n17ě22k 41A81. 24U42r50b62a22n 7687740380932

Holt Francie no, někoho to možná osloví, mně to přijde, jak vozidlo začínajícího drogového dealera...

0/−1
9.11.2016 11:01

J79o90s52e98f 58B60a10b79k49a 3620139842427

Ona se na francouzkých autech podepisuje zejména skutečnost, že většina návrhářů jsou ženy. Potom auta vypadají jako bakelitová hračka, nebo ozdobný a krajkový gauč;-)

+1/0
8.11.2016 20:44

V25i89l67é68m 54P98ř93í92h92o16d26a 2684829493177

Nepočítaje kůl věc u posledních frantíků, jakou jsou rozdílné rozměry pneumatik vepředu a vzadu.

0/0
9.11.2016 0:54

M41a15r16e76k 13K51l59u93f72a 3298254674496

Poté, co se Citroën rozloučil s tím, co ho dělalo Citroënem, tedy se skvělým odpružením, nenacházím jediný důvod, proč kupovat auto této značky.

Leda že by se ten jejich "odvážný design" někomu fakt líbil. To ale není můj případ.

0/0
8.11.2016 16:08

M24a67r59t37i95n 80K27a59r94á53s23e75k 9448113868848

Mne se treba nove citroeny libi, ale v tehle tride bych sel spise do Mazdy....

(sam mam C4 aktualne)

0/0
8.11.2016 16:37

L35u39d74v20í92k 47G43a56j35d81o89š64í95k 2935483394402

„Odvážný design“, to je takový eufemizmus pro „hnusný“.

0/−2
8.11.2016 14:26

J53a77n 35L56u88d72y 6119320569

Alespoň jeden výrobce mysli na ochranu při parkování R^

+3/0
8.11.2016 13:49

L46u60k91á11š 67K50m72e19n47t 5889497564560

Tak nějak to na mne působí jako čínskej mixér z tržnice ... spíš hračka než auto.

+2/−2
8.11.2016 13:41
Foto

L75u33k12á12š 23F90a61t63r 2100148838443

Trochu vidím problém v té extravaganzi... Fabia je núďo, ale úplně stejný núďo to bude za 5 let = nenadchne, nepohorší, prostě fabia. Tohle má teď wau efekt, je to novinka, ale jak to bude brát okolí za 5 let?

Možná proto byla první C3 tak úspěšná, protože to nemělo žádné velké výstřelky, byla prostě kulaťoučká do města a sluší jí to i dneska.

Nevím no, třeba se pletu, ale z Cactusu jsem byl nadšený, když vyšel, teď už mě moc neláká (tím spíš, když jsem se s ním byl projet)

+3/0
8.11.2016 12:32

M90a32r60e38k 46M66a73l87ý 1452118821640

Můj soukromý názor je, že jak nová C3, tak i ten Cactus jsou hnusná auta.

+5/−5
8.11.2016 13:12

J34i23ř48í 91S85c56h59m88i83d95t 5120113534855

50-60kW a spotřeba 6-7 litrů8-o!mám 11 let starý renault 1,6 benzín 83kW a jezdím dlouhodobě za 7,2 a to tam mám každodenní krátké jízdy do práce v městském provozu 12km tam a 12 km zpět a auto je o víc jak 300kg těžší;-)

+1/0
8.11.2016 11:36

R59a19d70i92m 46S55v17o65b76o28d21a 9803109326752

kuš ty, nevite že ten citroen ma usporny tříválcový motor?

+1/0
8.11.2016 11:41

J68i21ř73í 50S46c77h98w51a68c76h 8528544938606

a ty si myslíš, že ti novináři to "prohánějí stejně "rychle" jako to toho svého "starocha" do práce. Ten novinář kdyby sedl do tvého auta a "otestuje" ho tak mu tam rázem naskočí 9-10 litrů....;-)

+3/0
8.11.2016 12:24

M93a30r59t83i59n 17K63a27r51á64s36e56k 9678463308798

No ja ma zas u prakticky libovolneho auta spotrebu tak o 2 litry mensi, nez "motoristicti novinari"...

+1/0
8.11.2016 13:36

J15a56n 36H23r25u83z37a 8594178189597

Kdyby použili "fintu" Muska a dodávali karosérii z hliníku hned by se spotřeba o litřík snížila. Sice by to auto stálo maličko více, ale jak vidět u elektromobilu to nevadí.;-D

0/0
8.11.2016 15:24

T66o11m25á93š 11C23h15r82a97s61t95n49ý 2251224501683

Co 83Kw 11let starý benzín; ale i 224 kW 2,5l pětiválec z Focusu RS klidně dá při normální jízdě úměrné vozu 7-9l.

0/0
8.11.2016 15:43

J19i24ř89í 20S62c31h88w70a95c27h 8808454208926

normální jízda (při normální hmotnosti) = normální potřeba výkonu = z toho vyplývá sice ne stejná ale srovnatelná spotřeba. Uveď těch 224 kW do "pohybu" a spotřeba nebude 9, nemusí být ani 15 ani 20 ale klidně třeba 30 litrů.... ;-)

0/0
8.11.2016 22:39

T98o76m51á56š 95R26ů36ž70i35č43k61a 8625325274186

By mně zajímalo, jak ta kamera pozná, kdy je 30 sekund před nárazem.

+1/0
8.11.2016 8:54

M16a21r10t73i24n 27K45a26r97á96s45e21k 9538973828428

Nataci nonstop na smycku a v pripade havarie ulozi poslednich 30 sekund dlouhodobe?

+2/0
8.11.2016 8:56

T69o72m15á61š 29R97ů68ž26i34č42k48a 8885565574986

Taky bych to tak nějak viděl. Narážel jsem na to, že by v článku měla být ucelená informace a ne pouze poloviční.

+1/0
8.11.2016 9:03

J98a71n 61S88l16a79v70í94k 2741639590526

Benzín jen tříválec ??? 6-7l spotřeba. To zas budou u Citroenu fronty.

+5/0
8.11.2016 5:59

V58i60l14é81m 72P51ř11í90h89o27d64a 2884189523837

Nojo, moderní dynamické oturbené tříválce. Captur s tříválcem 8l spotřeba žádná míra.

+3/0
8.11.2016 7:58

J48i81ř77í 55S69c49h97w45a49c91h 8188764618976

Tak to dopadá, když někdo neumí jezdit s turbem...

+1/−4
8.11.2016 8:37

V76á39c97l69a54v 19M65a29l60ý 3754468554659

Výrobce by měl dělat auto, aby s ním mohl jezdit kdokoliv a mělo nízkou spotřebu, jako třeba klasika P205 diesel, nebo 1.1 benzin. Dělat si speciální kurs je hloupost toho, kdo takové auto vyrobí.

+1/−1
8.11.2016 9:06

J18i81ř16í 72S80c62h94w32a23c95h 8178884128606

to není problém výrobce, to je problém toho mezi sedačkou a volantem, co nepochopí, že turbobenzín má jinou charakteristiku než atmosféra a že se on musí přizpusobit motoru a změnit své atmosférické náviky, naopak to nejde..... a pokud žádné návyky nemá, tak se prostě musí naučit jezdit.

S 1.1 benzínem lze taky jezdit za 5 či 6 ńebo za 8....

+4/0
8.11.2016 9:15

V24á64c88l63a74v 48M91a23l86ý 3664288624429

Ano pamatuji si, že na EKOrally se jezdilo se Š120 za 2,4 lt , ale v běžném provozu za 8lt. Nezlobte se ale za tu dobu technika pokročila a spotřeba zůstala. Výrobce by se měl snažit vyrobit auto pro normální lidi a ne proto, aby se pokaždé učil jezdit s novým autem.

0/0
8.11.2016 9:38

J28a28k30u12b 19T24u83r88e63k 9425285376235

No oni se výrobci asi i snaží, ale EU jim to moc neule

hčuje.

+3/0
8.11.2016 9:51

J66i75ř63í 42S89c79h51w58a50c64h 8708224708166

nikdo se nic učit nemusí, jen je vhodné se trochu přizpůsobit. Pokud ne holt se nemůže divit, že auto neprovozuje v optimálním režimu a tedy že to žere více než by mohlo.....

0/0
8.11.2016 10:15

M72a94r93e49k 53M27a30l75ý 1132918931970

V podstatě souhlas, jen bych řekl, že u starších motorů byl ten "optimální režim" trochu blíž tomu jak většina řidičů i v praxi jezdí. Zkušenosti mi říkají, že čím novější auto (a modernější motor v něm), tím hůř se řidiči povede přiblížit spotřebou k hodnotě stanovené výrobcem.

0/0
8.11.2016 10:20

J74i28ř70í 60S31c70h36m61i80d26t 5580543754485

Hodnoty stanovené výrobcem se v běžném provozu nepřiblíží ani profík, ty jsou většinou dosahovány za ideálních podmínek s tvrdými a přehuštěnými pneumatikami;-)

0/0
8.11.2016 11:30

M20a83r77e63k 59M89a47l17ý 1202938681920

Ano, dnes je problém přiblížit se spotřebou údajům výrobce. Dřív to ale takový problém nebyl. A metodikou to asi nebude, ta zůstala stejná nebo ne? Spíš bych to viděl na to, že ty motory dnes nejsou tak "user friendly" :-)

0/0
8.11.2016 11:41

J74i19ř91í 90S72c71h47w90a15c32h 8868894428106

je to hlavně metodikou, ta je na dnešní ježdění nesmíně pasivní....využívá jen zlomek výkonu motoru, řidiči ve skutečnosti využívají mnohem větší část výkonu a čím více tím více se rozejdou s "papírem". Navíc u turbo benzínu se ten výkon oproti atmosféře "dostaví" při nižších otáčkách.... a v tom je ta "pověra", že turbo žere víc jak atmo

0/0
8.11.2016 11:58

M84a18r35e56k 45M49a72l15ý 1162458971480

No nevím...

Měl jsem Mazdu 6 2.0 benzín (2004) a na kombinovanou spotřebu 8 l/100 jsem se v pohodě dostal, resp. za 60 tisíc km, co jsem najezdil, byla spotřeba 7,6. A to jsem se nijak pasivně neloudal.

Řekl bych, že dnešní auta jsou "optimalizována" právě na ten velmi pasivní styl jízdy a když s tím člověk jezdí tak nějak normálně, jak byl zvyklý u staršího auta, tak spotřeba se dramaticky rozchází s tou "papírovou".

Kdežto starší auta byla s tou spotřebou jakž tak v pohodě, takový rozdíl v jízdě normovaným cyklem (psivně) a normálním stylem zdaleka nebyl. To je to, co mi celkem vadí.

PS:

Netvrdím, že turbo žere víc než srovnatelná atmosféra, tvrdím, že výrobcem stanovená spotřeba se dá dosáhnout u atmosferického staršího motoru mnohem snáze než u moderního turbobenzinu.

0/0
8.11.2016 13:10

J42i14ř59í 66S18c75h90w37a95c26h 8688894538866

ty staré atmosféry používaly jinou metodiku. Dnešní atmosféry se do spotřeby dle dnešní metodiky taky většinou nedostanou. Třeba Civic/1.8 papírově 5.8, naměřená na compu 6.8, takže ve skutečnosti možná 7. A to jezdím opravdu hodně předvídavě! A hlavně o víkendu. Takže žádné zbytečné brzdy, žádné kolony....

Je to všechno o té metodice NEDC. Ta třeba předepisuje zrychlení cca 1 m/s2 to odpovídá 0-40 za 10 sec! Kdo takto dnes akceleruje? Já tedy ne.;-)

+1/0
8.11.2016 17:18

M16a83r43t87i95n 86K31a58r14á39s81e62k 9588283308688

Ja nemam problem jezdit za vyrobcem udavanou spotrebu..... a takovych lidi je spousta. A to rozhodne nejsem brzda provozu.

0/−1
8.11.2016 13:40

M12a56r91e33k 38M43a41l47ý 1232208971140

Jen pro zajímavost... jaké auto, jaký motor?

0/0
8.11.2016 16:09

M14a68r48t44i12n 58K43a87r70á28s48e20k 9278823988308

Citroen C4 1,6 HDI, rv 2011....

0/0
8.11.2016 16:12

M84a55r27e72k 17M36a23l22ý 1962308571710

Tak výrobce udává spotřebu 4,2 resp. 4,3 l/100 km podle výkonu, nevím kterou verzi máte. Koukal jsem na spritmonitor.de a průměr pro tu slabší verzi (kolem 92 PS) je 5,05 l/100 km a pro tu silnější verzi (112 PS?) je to 5,36 l/100 km. To je 20, resp. 25 procent víc než udává výrobce.

0/0
8.11.2016 16:29

M52a95r73t85i88n 26K54a44r89á46s59e98k 9848423978828

No a cim to je? Tim ze vetsina lidi proste neresi moc nejaky styl jizdy, pak spotreba leze nahoru... nemuzete chtit aby auto, se kterym jezdite hodne dalnice, nebo naopak stojite v kolonach jelo za tabulkovou spotrebu (sam taky casto mam spotrebu kolem 5, prave kvuli dalnicim - spotreba na dalnici se mimochodem nikde neuvadi)... kdyz clovek jede rozumne, tak nemam sebemensi problem dostat na tabulkovych 4,3.

Zkousel jsem i ruzne ekojizdy, to jsem se dostal i pod 3 litry, ale to samozrejme neni standardni jizda ve standardnim provozu....

0/0
8.11.2016 16:36

M17a81r15e55k 43M21a62l67ý 1922358961760

Jen jsem chtěl poukázat na to, že jste spíš výjimka a ne že "takových lidí je spousta".

To je přesně to, co říkám... že totiž dnes u modernějších aut je podstatně těžší dostat se na tabulkovou spotřebu než u starších aut. Mohu srovnávat, jezdil jsem Mazdou 6 (r.v. 2004) a v pohodě jsem se dostal na tabulkovou kombinovanou spotřebu 8, dokonce jsem měl dlouhodobě 7,6. To samé platí o Nissanu Almera, co jsem měl předtím ( r.v. 2002)

Teď mám Volvo S80 (r.v. 2011) a na spotřebu v papírech 7 l/100 se dlouhodobě nedostanu, jsem na 7,5 a to jezdím úplně stejně jako s tou Mazdou. Když se hodně snažím, tak je to těch 7, ale oproti té Mazdě je to podstatně větší "boj" :-)

0/0
8.11.2016 16:45

M54a36r47t81i10n 70K44a74r54á62s31e11k 9378633398478

No a jezdite s tim volvem opravdu stejne jako s tou mazdou, nebo ted vyuzivate vice dalnich, vice vyuzivate zrychleni auta, casteji stojite v kolonach kvuli hustejsimu provou apod...

Jinak ja rika, ze je spousta lidi co nema problem jezdit za tabulkovku, ne ze spousta lidi za ni pak relane jezdi (taky jezdim realne cca za 5, protoze vetsinu cest mam po dalnici a pri 140 proste zadne aut libovolneho stari za tabulkovku jezdit nebude)...

0/0
8.11.2016 16:57

M94a27r86e74k 38M39a14l24ý 1242128371410

Ano, jezdím zhruba stejně, na 100 procent to samozřejmě nebude. Ale i s volvem jezdím dálnici 130 (nemám důvod pospíchat), občas to projedu víc, ale to jsem dělal i s Mazdou, občas mimo město a město, ten režim jízdy je opravdu cca. stejný. A rozdíl... Mazda -5% a Volvo +7% oproti tabulkové hodnotě. No... když se nad tím zamyslím, tak je to rozdíl, který ani nestojí za řeč :-) Asi řeším blbosti... teda ne že bych řešil spotřebu, jen jsem se tak zamyslel... :-)

0/0
8.11.2016 17:04

V43á15c91l62a29v 77M89a63l98ý 3774988234969

Aha, tak to někdy vysvětlete, třeba mojí ženě, když jezdí do školky pro děti. Za posledních 50let zůstala spotřeba stejná.

0/0
8.11.2016 10:22

J32i38ř54í 60S14c27h78w80a24c72h 8748474318486

ano "spotřeba" zůstala cca stejná, jenže dynamika auta při stejné spotřebě narostla velmi znatelně, což jasně signalizuje naprosto jinou účinnost motoru a všech mechanismů okolo.

Kdybyste chtěl jezdit škodou 1000MB za tímto C3 stejně rychle, tak:

1. spotřeba tisícovky bude mnohem vyšší

2. po pár stovkách km bude nejspíše ta Š 1000MB na odpis

+2/0
8.11.2016 10:47

V24á31c32l66a97v 42M13a41l49ý 3694678804599

najel jsem se Škodou 100 440000 km. Bez problémů při průměrné spotřebě 7,5 lt. rychlost 120km byla dostatečná, dneska o moc rychleji nejezdím. Jsem zvědav kolik najede C3 ;-D

0/−1
8.11.2016 10:57

J73i75ř47í 27S28c73h76w15a11c58h 8638204838586

rychlost 120 pro š100 byla v podstatě maximálka. Kolik km jste najel touto rychlostí a při jaké spotřebě? 7,5 by to rozhodně nebylo, pro dnešní auta velikosti C3 rychlost 120 není absolutně žádný problém, protože maximum je někde v okolí 150-160 km.... a i ta spotřeba při 120 bude o dost nižší....

a dnes jezdíte rychleji, už při každém rozjezdu, protože dynamika š100 a dnešních "C3" je úplně někde jinde i když ty dnešní auta mají o 200 kilo víc.

+1/0
8.11.2016 12:07

L59u28d41v27í25k 96G38a74j41d76o20š10í79k 2935903874842

Pane Swachu, průměrná rychlost jízdy je dnes mezi 40–60 km/h úplně stejná jako kdysi. Maximálka není podstatný údaj.

Se Škodou 100 jste před 30 lety bez problémů jezdil za 7,2 l bez zvláštního přizpusobování jízdy charakteristice motoru.

Účinnost spalovacích motorů se zvýšila za posledních 50 let o jednotky procent. Hmotnost vozů vzrostla na dvojnásobek.

Stejná spotřeba dnešních aut jako před lety není proto nic pozoruhodného. Nové auto vám akorát nabízí vyšší komfort a bezpečnost. Rozhodně ne nižší spotřebu.

0/−1
8.11.2016 14:53

J92i33ř66í 15S15c76h55w55a73c54h 8428224728676

statisticky "průměrná rychlost" před 50 lety a dnes je možná stejná nebo podobná, ale je to obdobná statistika jako ta s těmi kuřaty: já celé, vy nic, v průměru jsme měli každý půlku.

Pokud by tato dnešní C3 jela v tehdejším provozu tehdejším průměrem s dynamikou Škody 100 (!) tak se svou spotřebou velmi přiblíží té papírové (NEDC). A naopak když by Škoda 100 jela dnes za těmi novináři v C3 a absolvovala stejné "kejkle" tak se rozhodně do 6-7 litrů nevejde, protože by musela mít neustále plyn na podlaze, a ještě by jim občas vůbec nestačila. ;-)

+1/0
8.11.2016 16:44

J56a23n 83H52r23u17z51a 8524828319977

Š 100 vážila 820 kg, dnešní auta jdou přes tunu protože bezpečnost. A spotřeba energie se odvíjé především od hmotnosti.;-D

0/0
8.11.2016 15:30



Najdete na iDNES.cz