Diskuze

OBRAZEM: Praga S5T, mladší sestra vejtřasky vozila uhlí i montéry

Jedním z charakteristických nákladních automobilů socialistického Československa byla Praga S5T. „Espětka“, jak se jí přezdívalo, byla silniční a hospodárnější mladší sestřičkou legendární Pragy V3S.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LF

L39u86b66o31š 63F14i26a47l80a

5. 11. 2016 22:44

Tě s tím poklopem, se říkalo Igra

0 0
možnosti
Foto

V12l56a11d54a 46V80a57n83e59k

5. 11. 2016 18:48

Ventra, je dodnes královnou Trucktrialu! S5 byla silniční verze, trochu rychlejší, ale na svou dobu průměr.. co se výbavy kabiny a topení týče.. S oběma jsem si před 40lety zajezdil.. Natřepal se, a mrznul v zimě, vařil se v létě.. ;-D

0 0
možnosti
VS

Proč byla na reklamních prospektech vyfocena s jugoslávskými kabely (viz foto 18)?

#

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JZ

Zdalipak se už nějak pohnula kauza kolem muzea Pragovek p. Příhody?

4 0
možnosti
MF

Také by mne to zajímalo, jak a hlavně zda už byla vyřešena pozůstalost.

0 0
možnosti
VM

Espětka, nejméně povedený náklaďák., ještě horší Praga S5T- TN. Vysoká spotřeba, špatná převodovka, tím myslím redukci, na houby topení. U V3Sky to člověk přehlédl, to bylo auto do terénu, které nemělo konkurenci, ale u auta na silnici ne.

1 2
možnosti
Foto

J14i64ř18í 91E15r35b50e55n

7. 11. 2016 10:57

Bavíme se o roce 1956, jo?

V padesátých letech taková Škoda 706 RT byla špičkou v RVHP a v lepší třetině celé Evropy, zatímco valníková S5T byl pořád standardní vůz tehdejší doby (ostatně pro S5T-TN se používaly právě budky LIAZ RT). Pragy S5T byly jen dočasným provizoriem do doby, než se naplno rozjede výroba nových osmitunek LIAZ a třítunek Avia. No a vydrželo to provizorium ve výrobě přes patnáct let :-)

1 0
možnosti
MK

Na vojně se říkalo: dostaneš pochvalu před nastoupenou jednotkou a nastartovanou V3Skou.;-D Hrozně to řvalo, ale je pravda, že tam kde mělo problém OT , tak Ventra s šípovejma pneu suveréně projela. R^

11 0
možnosti
MN

Tak V3S projela daleko dále než i T148/T813/T815. Ono totiž záleželo hodně na hmotnosti, kdy ta V3S vážila tak 1/3 co jiná technika.

2 0
možnosti
JK

Na stavbu jsem měl S5T s rukou. Projela všude, kde jsem potřeboval a spotřeba do dvaceti. :-) Pak jsem ji prodal, ale jezdí s ní ten farmář dodnes.

0 0
možnosti
Foto

R55o10m98a38n 12K67o73z37e67l

5. 11. 2016 10:01

Měl ji pán o pár domů vedle, to bylo vždycky řevu, než se vůbec rozjela, motor měl hrozně ječivý zvuk. A v mém dětství občas k vidění byla, zvláště v té typický modré barvě.

0 0
možnosti
MF

Ječel větrák, ne motor

3 0
možnosti
MN

V galerii ještě chybí verze S5T-TN (silniční tahač) ,která byla osazena trambusovou kabinou ze Škody 706 RT.

0 0
možnosti
MN

Pětitunka byla hezké auto, ale bohužel trošinku zapadlo v historii.

Dneska je to nádherný veterán.

1 0
možnosti