Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Spočítejte si, na co máte

Kolik vlastně ten komfort mít auto před domem nebo v garáži stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé ušetřit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na zimáky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i61ř46í 82S83k62o47p35e32c 7634318674864

Starší dieselová auta takové problémy rozhodně nemají! :-)

0/0
15.11.2016 18:38

J66a34n 95U50l81m 7370229276102

Nevím no, jestli jsou všichni motoristé lemplové co všechno dávaji do servisu , dobrá, ale jde to přece i jinak.

Já mám Japonce, 1x ročně olej si měním sám, brzdové destičky, případně kotouče taky. Takže další náklady: ob rok STK, nákup nafty, za 4 roky pneu... To je všechno

+3/0
9.11.2016 12:03

J48a31n 69U76l48m 7410699336852

Jo, ještě povinný u AXA 1800

0/0
9.11.2016 12:05

M23a86r93t22i69n 33V47o14j17á58č10e14k 9153167771456

pravda mám mazdu 6 dvoulitr benzín a vlastně si jen nechávám vyvažovat a přehazovat kola...to auto v podstatě nemělo poruchu

0/0
10.11.2016 19:53

T98o50m73á41š 65V36a44l44d12e44r 7463430629

Co to je za šrot 1x ročně měnit destičky? Případně kotouče? Nekupujete náhodou silverstar? U Forda taky měním jen filtry, olej a dolívám benzín. Občas brzdovou kapalinu dle stavu a chladící 1x za 5 let taky dle stavu. Ale brzdy fakt až po ujetí 80000km

0/0
13.11.2016 12:58
Foto

I92v69a85n 90K92o97p80t73a 5797392821807

No kéž by to bylo jednou za rok. Jinak auto je tak bezpečné jak bezpene jede jeho ridic. Nemyslím ze by e-auto bylo bezpečnější nez klasické. Ostatně ani Tesla nema nic navíc co by jste nemohl mit třeba ve škodovce.

0/0
9.11.2016 10:20

V57l89a17d19i50s48l26a63v 69B70u94r70y82š22e81k 1309662777344

jinak i ten nejbezpečněji jedoucí řidič se může zabít v nebezpečném autě a i ten nejnebezpečněji jezdící řidič může zůstat naživu v bezpečném autě, jinak šanci na přežití máte v novém bezpečném autě mnohem vyšší než ve starém nebezpečnén, jinak mě by zajímalo, jak může někdo, kdo najezdí statisíce kilometrů může ještě věnovat diskusím, asi diskutujete za jízdy, předpokládám, já najedu ročně 20 tisíc a to mě připadá, že jezdím skoro pořád, kdybych najel dvojnásobek, tak už v autě i spím, omlouvám se za zvědavost

+1/0
9.11.2016 11:13
Foto

I31v13a67n 73K95o17p43t29a 5257832471277

20.000 km/rok a skoro pořád? Zhruba 70 minut denně, jen pokud jedu domov - kancelář - domov tj. ca. 50 km, mi dělá ročně nějakých 15.000 km. Najezdím ročně 50-75.000 a to nejezdím delší trasy každý den a neřekl byhc že v autě jsem furt. Porstě denní nájezd je v intervalu 50 - 1100 km. Třeba dnes pracovně u zákazníka v Liberci a Jablonci tj. něco přes 300km. Třeba Praha a zpět tj kolem 200km je prakticky jen takový max čtyřhodinový přískok na dopoledne či odpoledne. Pravda auto beru jako takovou druhou kancelář a jsou týdny kd yto fakticky je stálá kancelář.To víte osobní styk se zákazníkem nic nenahradí, email, skype atd je fajn ulehčí práci ale .... .

No jak je vidět ani to neznamená že nenajdu chvilku na nepracovní věci.

0/0
9.11.2016 16:23

J75a93r11o82s55l86a54v 94K34a94d93l45e38c 5101249942311

R^R^R^

0/0
9.11.2016 8:49

L25i68b91o58r 72B14a56š36t86ý49ř 9459541417825

Největší položka benzín cca 60tis,pojištění komplet 13tis,olej,filtry,klima 15tis,letní,zimní pneu 22tis(dva roky),tlumiče a destičky 12tis,drobnosti a servis cca 15tis.Dohromady 126tis při nájezdu 50tis ročně.Tolik loňský rok,letos pouze 35tis km.

Ojeté BMW 330i z Lucemburska,originál stav,každý rok cena stoupne o víc jak 10tis;-D

0/0
8.11.2016 22:52

L43i53b85o57r 53B16a28š79t47ý21ř 9909791357775

Ještě doplním,poslední nabídka před týdnem ze Slovenska 11tis euro,15 roků staré auto.Simply clever Škoda;-D

0/0
8.11.2016 23:08

V72í78ť60a 77K43r14u29t61i31š 1580834445377

60tKc benzin, nájezd 50tkm, 330i. To nějak nesedí...

+1/0
8.11.2016 23:23

M77a97r60t66i55n 87V49š62e62t93u55l38a 2471779195495

Kdo lže, ten i krade. (benzín)

0/0
9.11.2016 14:52

P21e20t60r 23H75o10r18á75k 1659933629484

Najezdil jsem 200.000 na novém autě autě a jen pokles ceny mne stál 2 Kč/km. K tomu benzin 2.50/km a servis tak 0,3 Kč/km, gumy 0.1 Kč/km a pojistka. Takže kilometr stojí tak minimálně 5 Kč/km. Takže jsem projezdil asi tak milion. 8-o

+2/0
8.11.2016 21:06

M39a33r33e35k 94M31a82l52ý 1692228401220

To je tak nějak normální, odpovídá to levnějšímu autu např. nižší střední třída.

0/0
9.11.2016 9:26

I79v89a33n 25P97o82k87o75r81n83ý 7229185728

Auto by mělo sloužit mě, ne já jemu.

Řada automobilek by dnes měla produkovat koňské povozy, ae ne auta, u kterých se nabízí bezpočet možných poruch. Auta se testují za polárním kruhem a v Údolí smrti, ae nevydrží běžné středoevropské podmínky.

Co se týče servisování, tak v autorizovaných servisech vždy věděli, kam na co sáhnout, takže ve finále pozáruční oprava vyšla levněji než nějaké laborování v neznačkových servisech. Po vykonané opravě jsem zamířil vždy na internet, abych o tom našel nějaké bližší info - a vždy se ukázalo, že "to je bolest š*o*o*e*".

Nechci tady jmenovat nejmenovanou automobilku z MB, určitě na mě přistane mnoho nadávek a urážek, protože kdo tuto značku nechválí, je ..."píp"

Bohužel, co jsem se setkal s majiteli této značky, tak za jejich aktivního vlastnictví nedali na tuto značku dopustit - absolutně bezporuchový, nejlevnější, nejvybavenější, nejpohodlnější atd. auto na planetě. Po prodeji z nich lezly poruchy a následné ne právě levné servisní zásahy jak na běžícím páse. Dokonce jsem zíral, co závad mě ještě nepotkalo. Shodli jsme se na jediném - tenhle shit už nikdy více.

Ne každý motorista chce každý rok cpát do auta 20 30 tisíc (nepočítám nějakou běžnou údržbu typu olej + filtr). Většina lidí s touhle částkou nepočítá a pak tvrdí (a i to dělá), že do auta leje jen benzín a vyměňuje olej a že nějakých 20 30 tisíc rozhodně do oprav neinvestují. Všichni bychom jistě oněch 20 30 tisíc vrazili raději do jiných věcí. Pokud se nejedná o opravdovou, kvalitní značku, tak investice do oprav jsou bohužel nuitné a pokud někdo tyhle peníze neinvestuje, tak se z auta časem stává nepozorovatelně vrak, majitel to bezprostředně nevnímá.

+3/0
8.11.2016 20:49
Foto

M34i75c63h32a60l 57N78a31j55m98a23n 7649313146220

A ta opravdová kvalitní značka je?

0/0
8.11.2016 20:57

A82n86t66o67n50í48n 82S62v29o28b52o50d95a 3794593639512

Klid, každý nekupuje v áčkách, my tam maximálně prodáváme :-)

+2/0
8.11.2016 21:04

J49a22n 85U57l58m 7750159896792

To je přece pořád, ne? Když se nemůžeš zbavit verku - šup s ním do AAA

0/0
9.11.2016 12:06

A63n11t67o77n26í83n 28S66v71o69b11o34d50a 3144833379802

Poslední možnost před vrakovištěm :-)

0/0
9.11.2016 12:13

J68a41n 39U36l80m 7580299626102

Jj, poslední zpeněžitelná ;-D

0/0
9.11.2016 12:34

L78i63b98o95r 39B18a91š44t57ý13ř 9979271607745

Každé auto se dá udržet v dobrém stavu,fakt je že dnešní vozy jsou zbytečně přecpané elektronikou,co před 10ti lety zvládala jedna řídící jednotka na to je jich dnes 20.Posedlost snižování hmotnosti vozu na úkor kvality materiálů se promítá na vyšší poruchovosti i na samotných cenách oprav,lépe řečeno nemožnosti opravy kdy se zbytečně mění součástky.

Pokud vynechám nové vozy v záruce tak z 95% jde o prevenci,kontrolu a lenost majitelů,včas nevyměněné součástky za pár set korun udělají škodu za pár tisíc.

A kvalitní značka?Každá kde se v autorizovaném servisu nesetkáte s neznalostí,nezájmem,nedostatkem základních dílů a kde vám při problému řeknou-,,radši to nechte ať to funguje alespoň jak do teď,mohlo by to být horší ́ ́to jsem slyšel v autorizáku nejmenované francouzské značky.Tak že asi tak...

+2/0
8.11.2016 22:04

M33i21c60h92a91l 81Š47v87é44d52a 4739472342310

Ideální je žádné auto nemít a používat MHD, vlaky a meziměstské autobusy.

+2/−1
8.11.2016 20:30
Foto

M48i34c74h85a28l 95N30a27j86m17a70n 7159943426220

Výborný nápad! Jen trasu kterou, kterou jedete autem třeba 3 - 4 hodiny, pojedete 11 hodin, nebo také 2 dny.

+2/0
8.11.2016 20:32
Foto

B48r78o77n69i23s77l60a57v 46G67a69b18r96y26š 2202609851

Pořád lepší se mačkat pár minut v metru než čekat v koloně na to, až se někdo uráčí zprovoznit Strahovský tunel. Kolega jel dnes autem do práce 1,5 hodiny. Řekl jsem mu, že si tím autem moc nepomohl.

+2/−4
8.11.2016 22:16
Foto

M43i53c20h36a64l 73N52a74j55m37a90n 7439163846210

Metro nejezdí všude (a vlaky, autobusy, tramvaje...... také ne).

+3/−1
8.11.2016 22:25
Foto

B42r91o12n40i35s68l55a61v 34G55a23b38r80y38š 2602199881

To ne, ale mám nohy. Ale chápu, že pro beznohého invalidu je auto nutností. Divím se, že třeba na toaletu chodíte pěšky.

+1/−2
8.11.2016 23:01

K90a59r53e18l 98M67a37z52a23č 3947693136159

Teď jste pobavil moji manželku a naše tři malé děti. Bydlíme 10 km od města a představa, že je přesouvám s těmi všemi krámy na kroužky, k babičkám a podobně autobusem, to je opravdu šílená. Nemluvě o nákupech a pod. Proto máme MPV.

+4/−1
9.11.2016 3:19
Foto

B30r55o34n62i33s85l82a27v 58G55a17b84r63y73š 2392279391

Tak je asi problém v tom, že bydlíte 10 km od města a už to Vás nutí někam dojíždět.

+2/−1
9.11.2016 8:10

J46i74ř98í 39S34c26h93w60a88c83h 8128714968256

vyrostl jsem v rodině 2+3 a první auto si otec pořídil až když nám dětem bylo cca okolo 10 let. A představte si to! Přežili jsme to.... ;-)

0/0
9.11.2016 13:21

T42o65m63á52š 18V18a35l13d96e84r 7133170419

Ono bydlet ve městě a na vesnici je sakra rozdíl. My ve městě jsme vůz nemuseli mít vůbec. I na malém městě. Ale příbuzní na vesnici se bez vozu neobešli už za socialismu. Protože když se někam chcete dostat a nebydlíte na dopravním tahu, nebo u železnice bylo a je těžké se někam i s rodinou vypravit. Pobaví mne vždy kecy, že tito lidé vůz vlastně nepotřebují.

0/0
13.11.2016 16:55

O94t62a 90R82á72k77o82s77n40í66k 6390306254106

Existují i jiní lidé než pražáci ;-)

+5/−2
8.11.2016 22:30
Foto

B45r39o34n93i43s55l82a19v 68G31a18b74r74y31š 2382489941

To samozřejmě vím, třeba Šumperáci, Plzeňáci, Mostečáci, Olomoučáci, Prostějováci, Jeseničáci... :-)

+1/−1
8.11.2016 23:02

M41a48r23e85k 29S92l30a21b88i34h47o58u87d33e84k 7778861192123

A těm je také potřeba vysvětlit, že je ideální stav nemít auto!

0/−1
9.11.2016 7:34
Foto

B61r55o77n23i96s49l79a80v 23G51a69b18r12y19š 2382899351

Ne. Ideální stav je mít všechny druhy dopravy v rovnováze. Ale pokud se Vám líbí ty každodenní kongesce a myslíte si, že aut je v ulicích pořád málo, tak si ten masochismus užijte. :-) Já bohužel na něco takového nemám čas.

+1/0
9.11.2016 8:11

P82e61t32r 52N14e10c23h43a93n84i31c71k30ý 7513896528510

Tuhle rovnováhu hledám a upřímně řečeno moc to vyřešit nejde. I když jde o docela velký Jablonec, tak spojení do Olomouce a vůbec na Moravu se za poslední roky stále zhoršuje. Můj ideál by byl dojet třeba do Boleslavi nebo Nymburka, přesednout na (auto/skútr) a dojet zbytek. Stejně tak je problém jet z Olomouce někam do šumavské vesnice, kam jedou mimo sezony tři autobusy za den. Jo dojedu komfortně do Ž.Rudy (když trefím správný čas), ale co dál? Pak jsou relace v Praze (takové Dejvice - Královice, kde by se vyplatilo dojet na konec metrem a zbytek autem/motorkou). A pak tu máme chuť třeba pobýt se známými do desíti večer a pak dojet domů. Tohle jsou problémy, které hledám v rovnováze. Řídit 300km je hrozná pruda, zvlášt když např. 250km z toho jde jet komfortně vlakem, tak co s tím?

+1/0
9.11.2016 9:41
Foto

B39r91o79n91i44s71l32a52v 50G39a75b81r77y49š 2842239561

Jsem schopen udělat dopravní systém pro celou republiku. Ale to by se někomu muselo chtít ten projekt zadat. Nástroje na to mám. Jenže jako jednotlivec nedisponuju takovou hybnou silou, která uvedla věci do pohybu. Navíc když lecjaký politik-neumětel má větší váhu slova než studovaný člověk.

Ale když někomu dělá problém udělat kvalitní IDS jen na krajské úrovni, nebo postavit tramvajovou trať do expononovaných míst, pak se nemůžeme pustit do republikového dopravního systému.

Čili naprosto Vás chápu. Vím, proč používáte auto. Mí rodiče na vsi se bez něj taky neobejdou. Já říkám, že řešení existuje. Vše bohužel závisí na politice.

+1/0
9.11.2016 10:07

P86e60t36r 50N38e12c73h22a83n16i85c94k90ý 7783496668220

Já ho nepoužívám, používám jen skútr. Využívám auta jiných v těch destinacích, což také není úplně udržitelné a proto pokukuju po autě, které se dá použít na ty náhodné výjezdy co doprava neobslouží. A tady narážím na fakt, že ani to auto není výhra, protože téměř u každé relace nad 200km se dá přes 70% cesty jet komfortně veřejnou dopravou.

0/0
9.11.2016 10:40

J65a86n 60U42l12m 7680879806812

Ty voe, kde to žiješ?! Za hodinu a půl se nechá dojet z Plzně do Jihlavy

+1/0
9.11.2016 12:09
Foto

B57r72o13n27i13s53l32a44v 37G42a65b89r12y51š 2512889701

To sice ano, ale tak dlouhé cesty jsou za území Prahy v poslední době běžné.

0/−1
9.11.2016 13:24

T58o48m46á64š 44V83a13l38d82e72r 7563690359

Když jsem bydlel v Praze, taky jsem nepotřeboval vůz. Všichni nemohou bydlet v Praze. A kdyby ano, tak ani metrem se za 1,5h nedostanete do práce :-)

0/0
13.11.2016 17:04
Foto

B28r33o80n50i31s90l64a20v 12G67a91b47r56y14š 2382789101

To ne, ale ať si pak nestěžují, že stárnou v kolonách, když se sami dobrovolně odstěhovali do lokality s horší dopravní obslužností.

0/0
13.11.2016 17:49

T96o57m90á60š 79V26a31l43d20e17r 7683430989

Vy asi nepřipustíte jinou možnost, než že všichni žijí ve městech. Ano možná se tam rodí. Ale to jen proto, že na venkovně porodnice nejsou. Jste rodilý pražský balík,

0/0
13.11.2016 20:36
Foto

B25r48o70n80i72s39l70a78v 69G10a67b79r92y37š 2442969511

Asi Vás zklamu, ale nejsem Pražák... ;-D Taky pocházím ze vsi. ;-) Jenže to byste musel trochu přemýšlet a neplácnout to první, co Vás napadne.

0/0
14.11.2016 8:15
Foto

R46o56m33a53n 92K56o72z76e37l 4717116333984

Naši to všechno používají a přesto auto od roku 1980 mají....protože tahat tašky s nákupem 2 km není optimální, také je potřeba občas něco převézt na chatu ..a já to mám podobně.

0/−1
8.11.2016 20:43

H56o54n12z42a 33K91r31e17n43s57t16e69t35t78e30r 1603219469

No nic proti renomované společnosti Audatex, ale ty chyby co máji v systému jsou ultra na přes držk.....

0/0
8.11.2016 20:19

K38a16r75e20l 27M96a52z91a93č 3767343106629

Jsem chudý, kupuji ojetiny, které si pečlivě vybírám a kupuji zásadně v SRN od soukromých majitelů. Najeto vždy do 100 000 km. Jelikož jsem tímto trochu postižený, vedu se pečlivé záznamy:

Nissan Primera P11C, 2001:

Najeto 145 000 km, koupeno cca 86 000 km, 6 let v provozu, celkové náklady na jeden km po odečtení prodeje: 1,80 Kč. A to včetně nových hliníkových disků a pod.

Nissan Primera P11, 1998:

za 3 roky najeto 30 tisíc, po odečtení při prodeji: 0,01 Kč na km!! (dobře koupil, dobře prodal).

Mercedes-Benz 190, 1993:

při najetí cca 100 000 km: 0,50 Kč na km a je stále ve sbírce

Vše servisováno, měněn olej po 10 000 km. Nepoužívám značkové servisy (u starších aut je to nesmysl a hlavně nic neumí, opakovaná zkušenost), nutno najít šikovného mechanika (asi největší problém), díly, oleje si vždy kupuji sám - značkové - jsou tam až absurdní rozdíly v ceně (rozvody: cena obvyklá 6 000,-, ten samý výrobce v SRN: 80 Eur; pružiny originál 2 400 Kč vs 520 Kč a pod.).

Další dvě auta z let 2002-3 mám krátce, počáteční investice a málo najeto, takže zatím nevím, ale vyvíjí se to podobně.

0/0
8.11.2016 18:56
Foto

M43i16c68h75a68l 32N48a34j11m72a58n 7249483886940

Jen zapomínáte na malinký detail - uvádíte sice celkové náklady, ale s náklady na palivo nepočítáte.....

0/0
8.11.2016 19:15

K86a85r46e97l 16M21a88z85a70č 3497783916259

No tak si připočtěte cca 2,30 Kč.

0/0
8.11.2016 20:28
Foto

M36i49c39h22a65l 33N15a17j90m72a60n 7839523246880

Pak už to ale tak "krásně" nevypadá. Kolem 4 kč/km (celkové náklady) jezdím i s novým autem......

0/0
8.11.2016 20:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.