Diskuse k článku
Nákupem auta placení teprve začíná. Spočítejte si, na co máte
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J36i78ř55í 38S58k69o78p45e19c 7214698464134Starší dieselová auta takové problémy rozhodně nemají! :-) |
![]() |
J74a22n 91U61l73m 7400329456632Nevím no, jestli jsou všichni motoristé lemplové co všechno dávaji do servisu , dobrá, ale jde to přece i jinak. Já mám Japonce, 1x ročně olej si měním sám, brzdové destičky, případně kotouče taky. Takže další náklady: ob rok STK, nákup nafty, za 4 roky pneu... To je všechno |
![]() |
J47a65n 71U23l19m 7850169206702Jo, ještě povinný u AXA 1800 |
![]() |
M51a75r25t55i86n 80V28o55j61á97č46e98k 9803507271276pravda mám mazdu 6 dvoulitr benzín a vlastně si jen nechávám vyvažovat a přehazovat kola...to auto v podstatě nemělo poruchu |
![]() |
T53o63m93á54š 97V90a18l21d72e41r 7893660459Co to je za šrot 1x ročně měnit destičky? Případně kotouče? Nekupujete náhodou silverstar? U Forda taky měním jen filtry, olej a dolívám benzín. Občas brzdovou kapalinu dle stavu a chladící 1x za 5 let taky dle stavu. Ale brzdy fakt až po ujetí 80000km |
![]() |
I59v92a39n 98K49o27p69t87a 5287342211427No kéž by to bylo jednou za rok. Jinak auto je tak bezpečné jak bezpene jede jeho ridic. Nemyslím ze by e-auto bylo bezpečnější nez klasické. Ostatně ani Tesla nema nic navíc co by jste nemohl mit třeba ve škodovce. |
![]() |
V77l33a98d64i65s24l53a94v 64B32u21r64y71š60e67k 1139822547894jinak i ten nejbezpečněji jedoucí řidič se může zabít v nebezpečném autě a i ten nejnebezpečněji jezdící řidič může zůstat naživu v bezpečném autě, jinak šanci na přežití máte v novém bezpečném autě mnohem vyšší než ve starém nebezpečnén, jinak mě by zajímalo, jak může někdo, kdo najezdí statisíce kilometrů může ještě věnovat diskusím, asi diskutujete za jízdy, předpokládám, já najedu ročně 20 tisíc a to mě připadá, že jezdím skoro pořád, kdybych najel dvojnásobek, tak už v autě i spím, omlouvám se za zvědavost |
![]() |
I61v20a11n 15K17o98p40t33a 556738235138720.000 km/rok a skoro pořád? Zhruba 70 minut denně, jen pokud jedu domov - kancelář - domov tj. ca. 50 km, mi dělá ročně nějakých 15.000 km. Najezdím ročně 50-75.000 a to nejezdím delší trasy každý den a neřekl byhc že v autě jsem furt. Porstě denní nájezd je v intervalu 50 - 1100 km. Třeba dnes pracovně u zákazníka v Liberci a Jablonci tj. něco přes 300km. Třeba Praha a zpět tj kolem 200km je prakticky jen takový max čtyřhodinový přískok na dopoledne či odpoledne. Pravda auto beru jako takovou druhou kancelář a jsou týdny kd yto fakticky je stálá kancelář.To víte osobní styk se zákazníkem nic nenahradí, email, skype atd je fajn ulehčí práci ale .... . No jak je vidět ani to neznamená že nenajdu chvilku na nepracovní věci. |
![]() |
J82a21r80o22s83l21a18v 75K74a22d49l94e69c 5271439772651
|
![]() |
L12i83b44o78r 30B80a16š75t28ý91ř 9649341907955Největší položka benzín cca 60tis,pojištění komplet 13tis,olej,filtry,klima 15tis,letní,zimní pneu 22tis(dva roky),tlumiče a destičky 12tis,drobnosti a servis cca 15tis.Dohromady 126tis při nájezdu 50tis ročně.Tolik loňský rok,letos pouze 35tis km. Ojeté BMW 330i z Lucemburska,originál stav,každý rok cena stoupne o víc jak 10tis |
![]() |
L66i39b92o38r 53B90a47š82t91ý73ř 9789241487705Ještě doplním,poslední nabídka před týdnem ze Slovenska 11tis euro,15 roků staré auto.Simply clever Škoda |
![]() |
V16í44ť88a 64K62r66u54t53i89š 158061440573760tKc benzin, nájezd 50tkm, 330i. To nějak nesedí... |
![]() |
M46a65r28t52i50n 82V25š82e64t76u87l89a 2851279295915Kdo lže, ten i krade. (benzín) |
![]() |
P70e10t15r 41H45o68r82á13k 1989703349514Najezdil jsem 200.000 na novém autě autě a jen pokles ceny mne stál 2 Kč/km. K tomu benzin 2.50/km a servis tak 0,3 Kč/km, gumy 0.1 Kč/km a pojistka. Takže kilometr stojí tak minimálně 5 Kč/km. Takže jsem projezdil asi tak milion. |
![]() |
M22a49r43e76k 23M27a11l27ý 1732308371400To je tak nějak normální, odpovídá to levnějšímu autu např. nižší střední třída. |
![]() |
I33v87a51n 66P10o74k75o48r35n61ý 7299585558Auto by mělo sloužit mě, ne já jemu. Řada automobilek by dnes měla produkovat koňské povozy, ae ne auta, u kterých se nabízí bezpočet možných poruch. Auta se testují za polárním kruhem a v Údolí smrti, ae nevydrží běžné středoevropské podmínky. Co se týče servisování, tak v autorizovaných servisech vždy věděli, kam na co sáhnout, takže ve finále pozáruční oprava vyšla levněji než nějaké laborování v neznačkových servisech. Po vykonané opravě jsem zamířil vždy na internet, abych o tom našel nějaké bližší info - a vždy se ukázalo, že "to je bolest š*o*o*e*". Nechci tady jmenovat nejmenovanou automobilku z MB, určitě na mě přistane mnoho nadávek a urážek, protože kdo tuto značku nechválí, je ..."píp" Bohužel, co jsem se setkal s majiteli této značky, tak za jejich aktivního vlastnictví nedali na tuto značku dopustit - absolutně bezporuchový, nejlevnější, nejvybavenější, nejpohodlnější atd. auto na planetě. Po prodeji z nich lezly poruchy a následné ne právě levné servisní zásahy jak na běžícím páse. Dokonce jsem zíral, co závad mě ještě nepotkalo. Shodli jsme se na jediném - tenhle shit už nikdy více. Ne každý motorista chce každý rok cpát do auta 20 30 tisíc (nepočítám nějakou běžnou údržbu typu olej + filtr). Většina lidí s touhle částkou nepočítá a pak tvrdí (a i to dělá), že do auta leje jen benzín a vyměňuje olej a že nějakých 20 30 tisíc rozhodně do oprav neinvestují. Všichni bychom jistě oněch 20 30 tisíc vrazili raději do jiných věcí. Pokud se nejedná o opravdovou, kvalitní značku, tak investice do oprav jsou bohužel nuitné a pokud někdo tyhle peníze neinvestuje, tak se z auta časem stává nepozorovatelně vrak, majitel to bezprostředně nevnímá. |
![]() |
M97i37c76h81a25l 52N79a58j73m69a24n 7429213766680A ta opravdová kvalitní značka je? |
![]() |
A26n12t27o49n71í73n 18S57v27o25b12o34d93a 3854263599302Klid, každý nekupuje v áčkách, my tam maximálně prodáváme :-) |
![]() |
J83a30n 24U88l34m 7440589776572To je přece pořád, ne? Když se nemůžeš zbavit verku - šup s ním do AAA |
![]() |
A81n58t27o37n33í87n 97S17v32o33b44o78d86a 3804893789592Poslední možnost před vrakovištěm :-) |
![]() |
J65a22n 28U84l72m 7570199926582Jj, poslední zpeněžitelná |
![]() |
L89i61b78o90r 66B68a71š24t91ý58ř 9409891907235Každé auto se dá udržet v dobrém stavu,fakt je že dnešní vozy jsou zbytečně přecpané elektronikou,co před 10ti lety zvládala jedna řídící jednotka na to je jich dnes 20.Posedlost snižování hmotnosti vozu na úkor kvality materiálů se promítá na vyšší poruchovosti i na samotných cenách oprav,lépe řečeno nemožnosti opravy kdy se zbytečně mění součástky. Pokud vynechám nové vozy v záruce tak z 95% jde o prevenci,kontrolu a lenost majitelů,včas nevyměněné součástky za pár set korun udělají škodu za pár tisíc. A kvalitní značka?Každá kde se v autorizovaném servisu nesetkáte s neznalostí,nezájmem,nedostatkem základních dílů a kde vám při problému řeknou-,,radši to nechte ať to funguje alespoň jak do teď,mohlo by to být horší ́ ́to jsem slyšel v autorizáku nejmenované francouzské značky.Tak že asi tak... |
![]() |
M36i86c63h92a25l 50Š96v49é34d19a 4749772452580Ideální je žádné auto nemít a používat MHD, vlaky a meziměstské autobusy. |
![]() |
M71i19c11h17a43l 74N97a45j37m40a65n 7749173726870Výborný nápad! Jen trasu kterou, kterou jedete autem třeba 3 - 4 hodiny, pojedete 11 hodin, nebo také 2 dny. |
![]() |
B40r48o69n74i97s90l97a18v 63G92a52b60r50y36š 2682269881Pořád lepší se mačkat pár minut v metru než čekat v koloně na to, až se někdo uráčí zprovoznit Strahovský tunel. Kolega jel dnes autem do práce 1,5 hodiny. Řekl jsem mu, že si tím autem moc nepomohl. |
![]() |
M32i22c51h81a56l 32N55a26j25m89a58n 7339373496420Metro nejezdí všude (a vlaky, autobusy, tramvaje...... také ne). |
![]() |
B34r60o93n70i14s13l46a67v 73G10a46b24r90y24š 2572199671To ne, ale mám nohy. Ale chápu, že pro beznohého invalidu je auto nutností. Divím se, že třeba na toaletu chodíte pěšky. |
![]() |
K23a75r52e94l 31M15a82z26a23č 3577823116489Teď jste pobavil moji manželku a naše tři malé děti. Bydlíme 10 km od města a představa, že je přesouvám s těmi všemi krámy na kroužky, k babičkám a podobně autobusem, to je opravdu šílená. Nemluvě o nákupech a pod. Proto máme MPV. |
![]() |
B84r36o52n19i35s88l42a97v 21G85a84b54r76y81š 2192189641Tak je asi problém v tom, že bydlíte 10 km od města a už to Vás nutí někam dojíždět. |
![]() |
J11i67ř80í 89S19c60h96w47a13c54h 8208534908546vyrostl jsem v rodině 2+3 a první auto si otec pořídil až když nám dětem bylo cca okolo 10 let. A představte si to! Přežili jsme to.... |
![]() |
T63o66m35á24š 20V70a80l87d67e76r 7693110899Ono bydlet ve městě a na vesnici je sakra rozdíl. My ve městě jsme vůz nemuseli mít vůbec. I na malém městě. Ale příbuzní na vesnici se bez vozu neobešli už za socialismu. Protože když se někam chcete dostat a nebydlíte na dopravním tahu, nebo u železnice bylo a je těžké se někam i s rodinou vypravit. Pobaví mne vždy kecy, že tito lidé vůz vlastně nepotřebují. |
![]() |
O67t50a 53R33á72k18o57s55n25í29k 6570756754556Existují i jiní lidé než pražáci ;-) |
![]() |
B71r32o43n31i53s30l40a30v 87G51a67b98r47y82š 2232989131To samozřejmě vím, třeba Šumperáci, Plzeňáci, Mostečáci, Olomoučáci, Prostějováci, Jeseničáci... |
![]() |
M30a18r70e38k 95S58l31a46b45i43h97o47u46d76e48k 7438241192643A těm je také potřeba vysvětlit, že je ideální stav nemít auto! |
![]() |
B34r54o25n80i58s46l62a12v 65G72a69b74r42y26š 2262369661Ne. Ideální stav je mít všechny druhy dopravy v rovnováze. Ale pokud se Vám líbí ty každodenní kongesce a myslíte si, že aut je v ulicích pořád málo, tak si ten masochismus užijte. |
![]() |
P15e26t74r 72N22e83c17h86a42n81i51c73k28ý 7653326738570Tuhle rovnováhu hledám a upřímně řečeno moc to vyřešit nejde. I když jde o docela velký Jablonec, tak spojení do Olomouce a vůbec na Moravu se za poslední roky stále zhoršuje. Můj ideál by byl dojet třeba do Boleslavi nebo Nymburka, přesednout na (auto/skútr) a dojet zbytek. Stejně tak je problém jet z Olomouce někam do šumavské vesnice, kam jedou mimo sezony tři autobusy za den. Jo dojedu komfortně do Ž.Rudy (když trefím správný čas), ale co dál? Pak jsou relace v Praze (takové Dejvice - Královice, kde by se vyplatilo dojet na konec metrem a zbytek autem/motorkou). A pak tu máme chuť třeba pobýt se známými do desíti večer a pak dojet domů. Tohle jsou problémy, které hledám v rovnováze. Řídit 300km je hrozná pruda, zvlášt když např. 250km z toho jde jet komfortně vlakem, tak co s tím? |
![]() |
B73r58o14n37i21s90l42a55v 64G72a75b67r65y31š 2292499801Jsem schopen udělat dopravní systém pro celou republiku. Ale to by se někomu muselo chtít ten projekt zadat. Nástroje na to mám. Jenže jako jednotlivec nedisponuju takovou hybnou silou, která uvedla věci do pohybu. Navíc když lecjaký politik-neumětel má větší váhu slova než studovaný člověk. Ale když někomu dělá problém udělat kvalitní IDS jen na krajské úrovni, nebo postavit tramvajovou trať do expononovaných míst, pak se nemůžeme pustit do republikového dopravního systému. Čili naprosto Vás chápu. Vím, proč používáte auto. Mí rodiče na vsi se bez něj taky neobejdou. Já říkám, že řešení existuje. Vše bohužel závisí na politice. |
![]() |
P38e96t43r 90N22e69c18h92a26n63i21c38k46ý 7173476108830Já ho nepoužívám, používám jen skútr. Využívám auta jiných v těch destinacích, což také není úplně udržitelné a proto pokukuju po autě, které se dá použít na ty náhodné výjezdy co doprava neobslouží. A tady narážím na fakt, že ani to auto není výhra, protože téměř u každé relace nad 200km se dá přes 70% cesty jet komfortně veřejnou dopravou. |
![]() |
J51a67n 31U39l92m 7350419266562Ty voe, kde to žiješ?! Za hodinu a půl se nechá dojet z Plzně do Jihlavy |
![]() |
B20r41o28n76i60s31l33a47v 36G34a39b65r61y87š 2952439941To sice ano, ale tak dlouhé cesty jsou za území Prahy v poslední době běžné. |
![]() |
T37o31m27á28š 64V37a66l80d79e61r 7273510449Když jsem bydlel v Praze, taky jsem nepotřeboval vůz. Všichni nemohou bydlet v Praze. A kdyby ano, tak ani metrem se za 1,5h nedostanete do práce |
![]() |
B71r11o74n65i59s75l74a49v 13G89a14b98r80y22š 2702279881To ne, ale ať si pak nestěžují, že stárnou v kolonách, když se sami dobrovolně odstěhovali do lokality s horší dopravní obslužností. |
![]() |
T78o35m94á97š 96V20a98l37d54e13r 7603940799Vy asi nepřipustíte jinou možnost, než že všichni žijí ve městech. Ano možná se tam rodí. Ale to jen proto, že na venkovně porodnice nejsou. Jste rodilý pražský balík, |
![]() |
B68r16o94n91i62s37l90a94v 38G30a68b55r33y41š 2232289831Asi Vás zklamu, ale nejsem Pražák... |
![]() |
R25o95m63a89n 82K91o55z45e73l 4907756373144Naši to všechno používají a přesto auto od roku 1980 mají....protože tahat tašky s nákupem 2 km není optimální, také je potřeba občas něco převézt na chatu ..a já to mám podobně. |
![]() |
H71o24n53z33a 31K97r14e88n59s43t35e92t50t14e36r 1523739789No nic proti renomované společnosti Audatex, ale ty chyby co máji v systému jsou ultra na přes držk..... |
![]() |
K84a19r70e87l 63M41a88z85a23č 3487553876469Jsem chudý, kupuji ojetiny, které si pečlivě vybírám a kupuji zásadně v SRN od soukromých majitelů. Najeto vždy do 100 000 km. Jelikož jsem tímto trochu postižený, vedu se pečlivé záznamy: Nissan Primera P11C, 2001: Najeto 145 000 km, koupeno cca 86 000 km, 6 let v provozu, celkové náklady na jeden km po odečtení prodeje: 1,80 Kč. A to včetně nových hliníkových disků a pod. Nissan Primera P11, 1998: za 3 roky najeto 30 tisíc, po odečtení při prodeji: 0,01 Kč na km!! (dobře koupil, dobře prodal). Mercedes-Benz 190, 1993: při najetí cca 100 000 km: 0,50 Kč na km a je stále ve sbírce Vše servisováno, měněn olej po 10 000 km. Nepoužívám značkové servisy (u starších aut je to nesmysl a hlavně nic neumí, opakovaná zkušenost), nutno najít šikovného mechanika (asi největší problém), díly, oleje si vždy kupuji sám - značkové - jsou tam až absurdní rozdíly v ceně (rozvody: cena obvyklá 6 000,-, ten samý výrobce v SRN: 80 Eur; pružiny originál 2 400 Kč vs 520 Kč a pod.). Další dvě auta z let 2002-3 mám krátce, počáteční investice a málo najeto, takže zatím nevím, ale vyvíjí se to podobně. |
![]() |
M25i67c34h57a53l 11N98a19j24m24a94n 7649623376950Jen zapomínáte na malinký detail - uvádíte sice celkové náklady, ale s náklady na palivo nepočítáte..... |
![]() |
K41a87r29e92l 98M21a89z28a42č 3827593226439No tak si připočtěte cca 2,30 Kč. |
![]() |
M45i84c64h42a70l 95N19a35j26m55a81n 7509743686690Pak už to ale tak "krásně" nevypadá. Kolem 4 kč/km (celkové náklady) jezdím i s novým autem...... |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 | další |