Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a97r95t85i31n 39R52a85y12m86a77n 4192208253528

kdo by to byl čekal, že komponenty, když se budou více zatěžovat, tak budou mít kratší životnost, že ... Ačkoli ke koncernu nechovám sympatie, tohle mi přijde jako trochu systematická práce jak se snažit zničit VW ...

+2/0
4.11.2016 12:55

P50e83t61r 21P11e31t90r 7162570870232

Největší sracka je biosložka.

+3/0
3.11.2016 22:10

V63l37a13d29a 64S58i69m76o96n65i94k 3899443783815

EU úředník je určitě lepší technik než inženýři z VW ... tak to ano.

+2/0
3.11.2016 17:52

T21o40m21á49š 47H56y11n19e54k 2326958648738

Ale to se týká jen vozů VW.Proč by měla mít Škodovka nějaký problém.Ted mám po technické a můj dvoulitrový turbodísl má emise jako litrový benzín.

+1/0
3.11.2016 17:16

J41i88ř16í 88K38o43c26u87r58e97k 6665234595508

Protože mají tytéž motory napříč celým koncernem?

+3/0
4.11.2016 0:16

M48a55r83t87i71n 75R31a49y78m75a45n 4472748173358

To myslíte vážně s tim tvrzením o emisích? Předpokládám, že máte jenom velké oči a sklon k přehánění. ;-) A nebo o tom vůbec nic nevíte.

0/0
4.11.2016 12:53

M93a74r41t62i14n 13K65a75r87á10s16e45k 9658333818228

Na technicke vam zmerili nejak presne emise?

0/0
4.11.2016 13:58

J82i34n95d60ř70i97c47h 18Š92k96o19p48e37k 4235911940505

normální člověk proto na úpravu nepůjde. Když roky nevadilo a nevadí, že v TP jsou scifi údaje ohledně spotřeby, proč by najednou mělo vadit, že logicky jsou scifi i údaje o emisích

+1/0
3.11.2016 16:51

P79e32t14r 91M81i96c45h45a89l 2170104711692

Taky mám cinklé TDI. Aktualizaci softwaru jsem odmítl. Na kouzla totiž nevěřím.

+1/0
3.11.2016 16:49

P85a83v54e92l 32R64e49z20n74i33c75e92k 3535214154552

a radsi budu mit auto ktere v provozu normu neplni ale vydrzi 15 let provozu. nez abych mel auto ktere normu plni, ale proste nejede tak jak ma, ma zivotnost 5 let a pak musim koupit nove = 3x vyssi zatez protoze na stejny cas potrebuji 3 auta misto jednoho.

pamatujte vsichni na to ze nejekologictejsi auto je to ktere se nemuselo vyrobit

+4/0
3.11.2016 16:36

J36a59r86o24m49í24r 52K59r18á90l 4520989254359

R^

+2/0
4.11.2016 6:44

J18a39n 17K30r37u32p64k81a 4296688405112

Toz pokud VW neni schopen bez podvodu sestrojit dieselovy motor, at prodava benzinovy, ktery ty normy plni. To by ale pro VW, prodavajici tak 98% naftovych motoru, byl holt pruser ...

0/−6
3.11.2016 12:37

M69a56r80t25i87n 52K33a39r43á80s49e84k 9558453688128

Tak dnesni motory ty normy plni...

+2/0
3.11.2016 13:27

D43a24n72i96e21l 59K97r66a62u46s 4901763332714

Vy jste zřejmá oběť novinářských zkratek. A nadto se pokoušíte vyjádřit k problému, o kterém evidentně nic nevíte.

+5/0
3.11.2016 13:39

J77a66n 54K19r23u82p12k36a 4746638565902

No jiste, zato nakej Kraus vi vsechno ;-D

0/−1
3.11.2016 13:43

D94a74n58i67e45l 81K86r94a79u85s 4541663132584

To zdaleka ne, ale když o něčem vím kulový, tak to aspoň tak okatě nedávám najevo, resp. poslouchám zkušenější, sbírám informace a mlčím, protože nechci být za trubku.

+1/0
3.11.2016 20:16

J96i82n57d35ř16i42c61h 19Š18k71o27p10e36k 4555281400865

problém mají všichni výrobci aut

0/0
3.11.2016 16:34

P96a43v63e67l 12R90e13z78n54i94c45e75k 3965794984512

to nebyl podvod...

zakon rikal ze motor musi plnit takove a makove hodnoty v takovych a makovych podminkach. a oni tomu motor uzpusobili

to ze motor v realnem provozu normu neplnil podstatne neni, protoze zakon / vyhlaska / norma o beznem provozu nic nerikala...

+1/0
3.11.2016 16:35

J19i34n14d53ř27i38c50h 58Š42k64o49p94e27k 4805591490605

navíc normálně uvažující člověk si domyslí, že pokud je v reálu úplně jiná spotřeba vůči údajům o spotřebě v TP, logicky bude někde jinde i hodnota emisí.

0/0
3.11.2016 16:52

P54a66v69e69l 93R39e80z66n31i36c86e66k 3735424734472

presne jak pisete. vsichni vime ze namerene hodnoty (at uz emise ci spotreba) jsou laboratorni za urcitych podminek. ze se k tomu v realu sice da priblizit ale jizdou takovou ktera neodpovida plynulemu provzu.

kazdopadne dulezite je to ze volkswagen NEPODVADEL. jen se prizpusobil pozadavku

+1/0
4.11.2016 9:41

K11a84r45e92l 35V43a79c15h23u18t 9683352629823

Tvrzení: " A v Evropě lidé jezdí na naftu z ekonomických důvodů"... postrádá ohledy na život, na zdraví lidí... ;-(

Ekonomika provozu je tímto tvrzením nadřazena ochraně našeho zdraví - a to je, troufám si tvrdit, móc ŠPATNĚ. :-/ Hájit až do krve dieselové motory může jen člověk, kteý se asi nikdy nepotkal s nikým, kdo má alergii nebo astma. Kdo nepoznal, jaké to je, když se špatně dýchá, když to člověka neustále nutí ke kašli... Rv

+2/−2
3.11.2016 11:57

K36a24r85e36l 46V34a42c81h49u40t 9743712609163

Já bych do osobních aut pro evropský trh úplně přestal dávat dieselové motory. Ať je používají kamiony a větší nákladní auta, u nich vzhledem k vyšší celkové ceně je možné používat jemné filtry a zařízení pro odstraňování NOxů. U osobních vozů bych se tomu úplně vyhnul... ;-)

+2/−2
3.11.2016 12:12

M23a71r75t90i17n 31K79a79r74á13s67e29k 9328883648798

No ony ty moderni bezinaky nejsou oproti modenrim dieselum nejak zasadne lepsi...

0/0
3.11.2016 13:28

P30a21v40e67l 53R60e51z86n16i37c23e67k 3135944624602

ty s velkym objemem a bez obrovskeho turba jsou... jen jich moc neni, protoze dle EU preci produkuji moc zleho CO2

0/0
3.11.2016 16:42

J71i29ř97í 10S46c91h44w55a60c55h 8438204328776

CO2 je jen ekvivalent spotřeby. Tlak na snižování spotřeby je i v USA jen není vyjadřován produkcí CO2 ale prostě mílemi na galon....;-)

0/0
3.11.2016 23:07

P15a20v91e84l 59R53e60z29n47i68c20e33k 3135114934662

ano a protoze velka atmosfera umi zabrat vsi silou, tak v tu chvili leti spotreba i emise vzhuru k nebesum. ale pokud s tim jezdite "normalne" (tedy do 100kmh na okreskach a do 145kmh na dalnici) pak mate spotrebu stejnou jako oturbene sekacky na travu ktere nam EU nuti a navic mate vykonovou rezervu pro reseni situace PLYNEM nikoli BRZDAMI

0/0
4.11.2016 9:45

J21i71n18d14ř67i60c68h 65Š78k83o29p94e22k 4915141180765

dle této logiky by bylo v pořádku zakázat mezinárodní kamionovou dopravu, protože u ní se rychlost nadřazuje nad vliv na zdraví a životní prostředí

0/0
3.11.2016 16:34

J83a58n 17D57l20o20u12h16ý 8206980603400

Nemá na životnost spíš vliv snižování objemu motorů ?8-o

+1/0
3.11.2016 11:14

K35a67r40e53l 66V88a31c48h23u73t 9463582339293

Já bych zase tipoval spíš kvalita LOŽISEK ... ;-)

0/0
3.11.2016 11:50

J79a69n 41D34l35o76u16h25ý 8366270453580

řekl bych, že těch nadměrně namáhaných dílů bude víc.

0/0
3.11.2016 13:24

J63i60ř96í 11S61c49h68w15a48c57h 8608644678356

co to je nadměrně namáhaný díl?

Šroub M20 se utrhne a šroub M15 stejné zatížení vydrží, čím to asi bude? ;-)

0/0
3.11.2016 23:02

T25o85m37á69š 83K69u97c86h90a31ř 3457781748341

Když přiznáte, nebo se zjistí, že jste podváděli při záskání řidičského průkazu, tak vám bude odebrán. A je úplně zbyečné tvrdit, že podvádět jste "museli", protože testy byly pro vás moc těžké.

A tady je to obdobné, VW přiznal, že ř.j. detekuje režim testování a chová se jinak na testech, než v provozu. Toto přiznání by samo o sobě mělo stačit k odebrání podvodem získané homologace a stažení vozů ze silnic. Jak by se vám líbilo, kdyby airbagy byly funkční pouze při testech, ale v reálném provozu byly odpojeny? Kdyby brzdy správně brzdily pouze na testech, ale v reálu by SW "šetřil destičky" a brzdná dráha byla násobně delší, kdyby na testech auto akcelerovalo z nula na sto za 10 sekund a ve skutečnosti by se na stovku hrabalo 20 sekund?

Je tu celkem populární to zlehčovat, že s jedná "jen o emise", ale ono se jedná o princip. Výrobce je povinen přistavit k testům vozidlo v tom stavu, jak se bude vyrábět a jak bude provozováno.

Výrobce by také v průběhu výroby neměl měnit nic, co má vliv na testované parametry. Jistě chápete, že si nemůže jen tak změnit konstrukci přední nápravy a brzd, či namontovat nový motor a tvrdit, že i na takto upravené auto platí stále původní homologace. Obdobně by vám tedy dokonce ani při servisní kontrole něměli nahrávat nový SW. Tedy mohou, ale pouze pokud výrobce kvalifikovaně prohlásí, že v něm provedl pouze změny, které nemají vliv na parametry podléhající homologaci. Takže přísně vzato není v pořádku ani to, že VW nymí do aut cpe SW, který s parametry motoru a emisemi prokazatelně manipuluje a vše stojí pouze na dost pochybném prohlášení výrobce, že nový SW snižuje emise a vše ostatní zůstává nezměněno.

+3/−4
3.11.2016 10:35

P63e29t51r 13H36a31n39a 1674860269

Tohle porovnání nesedí nebo jen částečně. Např. úprava softwaru, jeho aktualizace se může provádět aniž by to mělo vliv na homologaci. S tím jak je dnes všeobecně známy skutečné emise všech konkurentů a to, že se v reálném provozu minimálně od 90.let nikterak výrazněji nesnížili ( na internetu najdete i patnáct let staré studie toto popisující, ale tehdy to nikoho nezajímalo ani ekologisté v tom žádný kšeft necítili:), upravil bych váš příměr k podvodu při testech na řidičák k takto: podváděl jsem, protože jejich splnění nebylo jen těžké, ale de facto nereálné a všichni zadavatel komise i já jsme o tom věděli a ve společném zájmu mlčeli. How

+1/0
3.11.2016 10:57

K71a84r18e63l 23V41a21c79h68u66t 9513892389973

Moc mudrujete, ale to vaše mudrování je takové falešné... :-(

0/0
3.11.2016 11:52

T57o60m87á64š 73K16u78c25h70a92ř 3797831378181

V SW dnes můžete znefukčnit třeba i brzdy, řízení, bezpečnostní prvky.

Myslíte, že takový SW může výrobce po homologaci nahrát? Nemůže. Jediná možnost je, že o SW změně kvalifikovaně prohlásí, že na kontrolované parametry nemá vliv.

A emise snížit není nereálné, je to "pouze" příliš nákladné. Tedy jako byste se na test z autoškoly musel připravovat tři měsíce a vyhodnotil to tak, že lepší bude podvádět. A i v tom vašem případě, když se to provalí, řidičák vám seberou.

0/−1
3.11.2016 12:49

P61e41t13r 84Č28e50r53m21á84k 9888325769890

Výrobce může nahrát jakýkoliv sw pokud jsou stále splněny podmínky homologace. Jelikož v tomto případě jsou plněny jak se starou tak novou verzí, je to bezpředmětná debata. R^

0/0
3.11.2016 14:57

P33e97t16r 67Č22e38r22m14á78k 9708505129220

Jste na velkém omylu, VW pouze konstatovalo že sw se zmíněnou funkcí existuje a že je instalován do takového počtu aut. Pokud se budeme bavit o EU, žádný podvod se nestal, protože žádná z homologačních autorit neshledala tuto funkci v rozporu s metodikou měření.

Auta se chovají identicky ve zkušebně i na silnici, to že je homologační cyklus nastavený tak že se do něj na silnici nikdy nedostanete je věc jiná.

0/0
3.11.2016 14:55

A19n92t68o47n69í43n 56Š82v71i16h35n47o15s 8208577141482

Pane Kuchař, máte pravdu, ale teď trochu odbočím. Píšete o podvádění při získání řid. průkazu a následně jejich odebírání, ale při podvádění při získání titulu na určité právnické VŠ tituly myslím odebírány nebyly, s tím si právníci nevěděli rady.

0/0
4.11.2016 0:27

J13i75n51d39ř88i90c71h 86K21u71c98h94a56ř 4616423438

To je překvapení. Přece kdyby VW uměl splnit emise jen softwarem, tak by ho tam mohl dát hned a nemusel čekat až se to provalí. Vždy je to něco za něco

+7/0
3.11.2016 9:26

P26e37t43r 28S26t51e61j43s42k49a36l 3989428734336

K tady tomu se vyjadrili, ze za 15let maji vic zkusenosti a vedomosti jak na emise a vykon.

+1/0
3.11.2016 9:50

J12i55n74d31ř47i36c70h 79K13u76c75h82a31ř 4846833758

To jistě, ale nevěřím že je to jenom o software. Je třeba použít lepší slitiny, jiné vstříky a podobně

0/0
3.11.2016 9:52

J59i72ř15í 70P93r29o69v29a85z33n88í94k 9551515459863

Mám cinknutý motor na autech v práci i doma .Když jsem byl vservisu a řekl že je to od Škodovky podraz bylo mi řečeno, že o nic nejde, žeto tak není a vlastně se nic nestalo. Tak jsem se zeptal takto: Vy jste miprodaly auta a tato byla jiná než jsem chtěl koupit, co by se stalo kdybych vámposílal na splátkách třeba o 100kč méně také je to banalita......civěly na mějako z jara a koukaly jinam.

Někde jako rovné jednání (USA)a u nás zase jen plivanec do obličeje. A darebákz vlády na ministerstvu je ještě chytrý jako rabín!!! a drzý jako opice!!!

+1/−2
3.11.2016 8:57

F78i97l74i91p 10H86r20b95e89k 2664630246480

Proč ze všeho obviňujete jenom ženy?

+8/0
3.11.2016 9:05
Foto

D75a78n22i57e64l 59V49a69l68e62n18t36a 4158125608

Třeba v tom autosalonu nepracuje žádný muž :-)

+1/0
3.11.2016 9:19

L12u80b83o57m35í39r 94N52ě85m19e82c 7585840949731

To jedno i mu snad odpustíš...

0/0
3.11.2016 10:07

J14i61n15d14ř47i57c20h 82M96i85t84t47e18r 6384215831736

Jedno ano, ale on tam má dvě.

0/0
3.11.2016 11:05

F81i17l44i86p 85H78r66b23e45k 2824680706550

Co dvě, tři: "prodaly", "civěly" a "koukaly"... to neokecá, samý ženský. Teda, mohly to být také děti.

0/0
3.11.2016 15:13

J76i90n83d73ř87i14c73h 98M96i23t53t69e11r 6594495541576

Fakt jo, a ta absence mezer, to je taky dobrý.

+1/0
3.11.2016 15:15

P43e57t96r 98T83y13č86k39a 6265752369462

Jak se to projevuje ten cinknuty motor? Ty vybiras motor podle emisi? Proc pak kupujes naftak kdyz ti tolik zalezi na emisich?

+12/0
3.11.2016 9:11

T34o22m36á23š 36K39u18c56h33a64ř 3337781988821

Vaše otázka je irelevantní. Je jeho věc, podle čeho vybírá. A jestliže výrobce tvrdil, že motor splňuje konkrétní emisní limity a on je nesplňuje, pak se jako zákazník právem cítí podveden.

+2/−2
3.11.2016 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.