Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a70r31t81i54n 82R43a29y91m74a34n 4192518283618

kdo by to byl čekal, že komponenty, když se budou více zatěžovat, tak budou mít kratší životnost, že ... Ačkoli ke koncernu nechovám sympatie, tohle mi přijde jako trochu systematická práce jak se snažit zničit VW ...

+2/0
4.11.2016 12:55

P34e14t47r 89P20e49t24r 7792870810192

Největší sracka je biosložka.

+3/0
3.11.2016 22:10

V60l62a91d67a 65S14i38m47o19n59i40k 3469933803845

EU úředník je určitě lepší technik než inženýři z VW ... tak to ano.

+2/0
3.11.2016 17:52

T11o55m58á88š 14H18y72n41e26k 2666978398818

Ale to se týká jen vozů VW.Proč by měla mít Škodovka nějaký problém.Ted mám po technické a můj dvoulitrový turbodísl má emise jako litrový benzín.

+1/0
3.11.2016 17:16

J35i29ř17í 38K23o87c78u15r80e81k 6255934725568

Protože mají tytéž motory napříč celým koncernem?

+3/0
4.11.2016 0:16

M46a75r32t57i87n 11R15a41y51m47a70n 4242218303808

To myslíte vážně s tim tvrzením o emisích? Předpokládám, že máte jenom velké oči a sklon k přehánění. ;-) A nebo o tom vůbec nic nevíte.

0/0
4.11.2016 12:53

M65a48r57t75i24n 59K40a54r59á63s78e86k 9228533198818

Na technicke vam zmerili nejak presne emise?

0/0
4.11.2016 13:58

J66i55n29d70ř35i84c24h 60Š68k66o24p97e36k 4715741400135

normální člověk proto na úpravu nepůjde. Když roky nevadilo a nevadí, že v TP jsou scifi údaje ohledně spotřeby, proč by najednou mělo vadit, že logicky jsou scifi i údaje o emisích

+1/0
3.11.2016 16:51

P89e31t51r 70M43i18c77h58a63l 2780484151432

Taky mám cinklé TDI. Aktualizaci softwaru jsem odmítl. Na kouzla totiž nevěřím.

+1/0
3.11.2016 16:49

P59a22v79e21l 85R10e59z61n23i51c50e31k 3135494284372

a radsi budu mit auto ktere v provozu normu neplni ale vydrzi 15 let provozu. nez abych mel auto ktere normu plni, ale proste nejede tak jak ma, ma zivotnost 5 let a pak musim koupit nove = 3x vyssi zatez protoze na stejny cas potrebuji 3 auta misto jednoho.

pamatujte vsichni na to ze nejekologictejsi auto je to ktere se nemuselo vyrobit

+4/0
3.11.2016 16:36

J38a22r18o53m13í75r 60K28r87á17l 4230369754719

R^

+2/0
4.11.2016 6:44

J44a49n 81K66r64u45p23k30a 4336198985502

Toz pokud VW neni schopen bez podvodu sestrojit dieselovy motor, at prodava benzinovy, ktery ty normy plni. To by ale pro VW, prodavajici tak 98% naftovych motoru, byl holt pruser ...

0/−6
3.11.2016 12:37

M12a23r16t15i95n 68K14a59r12á86s86e55k 9518973528448

Tak dnesni motory ty normy plni...

+2/0
3.11.2016 13:27

D23a64n20i78e56l 86K14r17a81u25s 4191383232364

Vy jste zřejmá oběť novinářských zkratek. A nadto se pokoušíte vyjádřit k problému, o kterém evidentně nic nevíte.

+5/0
3.11.2016 13:39

J98a11n 48K17r16u55p68k84a 4296368805342

No jiste, zato nakej Kraus vi vsechno ;-D

0/−1
3.11.2016 13:43

D73a90n14i68e11l 53K65r66a43u29s 4111263342914

To zdaleka ne, ale když o něčem vím kulový, tak to aspoň tak okatě nedávám najevo, resp. poslouchám zkušenější, sbírám informace a mlčím, protože nechci být za trubku.

+1/0
3.11.2016 20:16

J84i92n77d96ř67i65c51h 95Š41k27o70p31e71k 4715201490735

problém mají všichni výrobci aut

0/0
3.11.2016 16:34

P15a20v54e42l 47R50e48z95n18i21c87e43k 3235184694202

to nebyl podvod...

zakon rikal ze motor musi plnit takove a makove hodnoty v takovych a makovych podminkach. a oni tomu motor uzpusobili

to ze motor v realnem provozu normu neplnil podstatne neni, protoze zakon / vyhlaska / norma o beznem provozu nic nerikala...

+1/0
3.11.2016 16:35

J48i89n26d87ř87i18c19h 12Š11k28o93p29e37k 4475551210115

navíc normálně uvažující člověk si domyslí, že pokud je v reálu úplně jiná spotřeba vůči údajům o spotřebě v TP, logicky bude někde jinde i hodnota emisí.

0/0
3.11.2016 16:52

P80a59v77e38l 82R72e14z44n82i58c94e41k 3575504114812

presne jak pisete. vsichni vime ze namerene hodnoty (at uz emise ci spotreba) jsou laboratorni za urcitych podminek. ze se k tomu v realu sice da priblizit ale jizdou takovou ktera neodpovida plynulemu provzu.

kazdopadne dulezite je to ze volkswagen NEPODVADEL. jen se prizpusobil pozadavku

+1/0
4.11.2016 9:41

K43a62r62e17l 47V54a21c89h27u93t 9913382479243

Tvrzení: " A v Evropě lidé jezdí na naftu z ekonomických důvodů"... postrádá ohledy na život, na zdraví lidí... ;-(

Ekonomika provozu je tímto tvrzením nadřazena ochraně našeho zdraví - a to je, troufám si tvrdit, móc ŠPATNĚ. :-/ Hájit až do krve dieselové motory může jen člověk, kteý se asi nikdy nepotkal s nikým, kdo má alergii nebo astma. Kdo nepoznal, jaké to je, když se špatně dýchá, když to člověka neustále nutí ke kašli... Rv

+2/−2
3.11.2016 11:57

K58a42r58e60l 50V14a35c37h88u94t 9843402479173

Já bych do osobních aut pro evropský trh úplně přestal dávat dieselové motory. Ať je používají kamiony a větší nákladní auta, u nich vzhledem k vyšší celkové ceně je možné používat jemné filtry a zařízení pro odstraňování NOxů. U osobních vozů bych se tomu úplně vyhnul... ;-)

+2/−2
3.11.2016 12:12

M36a68r47t65i85n 81K81a36r64á93s16e88k 9308403248348

No ony ty moderni bezinaky nejsou oproti modenrim dieselum nejak zasadne lepsi...

0/0
3.11.2016 13:28

P40a54v82e42l 54R69e14z67n55i25c50e95k 3555354484982

ty s velkym objemem a bez obrovskeho turba jsou... jen jich moc neni, protoze dle EU preci produkuji moc zleho CO2

0/0
3.11.2016 16:42

J87i34ř18í 44S67c36h44w40a34c37h 8128444358206

CO2 je jen ekvivalent spotřeby. Tlak na snižování spotřeby je i v USA jen není vyjadřován produkcí CO2 ale prostě mílemi na galon....;-)

0/0
3.11.2016 23:07

P58a51v93e44l 35R80e72z90n90i84c71e91k 3395464814922

ano a protoze velka atmosfera umi zabrat vsi silou, tak v tu chvili leti spotreba i emise vzhuru k nebesum. ale pokud s tim jezdite "normalne" (tedy do 100kmh na okreskach a do 145kmh na dalnici) pak mate spotrebu stejnou jako oturbene sekacky na travu ktere nam EU nuti a navic mate vykonovou rezervu pro reseni situace PLYNEM nikoli BRZDAMI

0/0
4.11.2016 9:45

J11i56n59d47ř62i85c98h 89Š95k37o20p56e32k 4945271190325

dle této logiky by bylo v pořádku zakázat mezinárodní kamionovou dopravu, protože u ní se rychlost nadřazuje nad vliv na zdraví a životní prostředí

0/0
3.11.2016 16:34

J30a44n 76D14l63o49u75h17ý 8586870353500

Nemá na životnost spíš vliv snižování objemu motorů ?8-o

+1/0
3.11.2016 11:14

K66a79r84e91l 70V51a12c54h39u81t 9483932719483

Já bych zase tipoval spíš kvalita LOŽISEK ... ;-)

0/0
3.11.2016 11:50

J17a70n 50D70l56o17u67h37ý 8886690743440

řekl bych, že těch nadměrně namáhaných dílů bude víc.

0/0
3.11.2016 13:24

J23i30ř18í 80S82c10h17w28a54c35h 8658274498566

co to je nadměrně namáhaný díl?

Šroub M20 se utrhne a šroub M15 stejné zatížení vydrží, čím to asi bude? ;-)

0/0
3.11.2016 23:02

T46o82m22á72š 36K42u17c42h18a78ř 3687271608151

Když přiznáte, nebo se zjistí, že jste podváděli při záskání řidičského průkazu, tak vám bude odebrán. A je úplně zbyečné tvrdit, že podvádět jste "museli", protože testy byly pro vás moc těžké.

A tady je to obdobné, VW přiznal, že ř.j. detekuje režim testování a chová se jinak na testech, než v provozu. Toto přiznání by samo o sobě mělo stačit k odebrání podvodem získané homologace a stažení vozů ze silnic. Jak by se vám líbilo, kdyby airbagy byly funkční pouze při testech, ale v reálném provozu byly odpojeny? Kdyby brzdy správně brzdily pouze na testech, ale v reálu by SW "šetřil destičky" a brzdná dráha byla násobně delší, kdyby na testech auto akcelerovalo z nula na sto za 10 sekund a ve skutečnosti by se na stovku hrabalo 20 sekund?

Je tu celkem populární to zlehčovat, že s jedná "jen o emise", ale ono se jedná o princip. Výrobce je povinen přistavit k testům vozidlo v tom stavu, jak se bude vyrábět a jak bude provozováno.

Výrobce by také v průběhu výroby neměl měnit nic, co má vliv na testované parametry. Jistě chápete, že si nemůže jen tak změnit konstrukci přední nápravy a brzd, či namontovat nový motor a tvrdit, že i na takto upravené auto platí stále původní homologace. Obdobně by vám tedy dokonce ani při servisní kontrole něměli nahrávat nový SW. Tedy mohou, ale pouze pokud výrobce kvalifikovaně prohlásí, že v něm provedl pouze změny, které nemají vliv na parametry podléhající homologaci. Takže přísně vzato není v pořádku ani to, že VW nymí do aut cpe SW, který s parametry motoru a emisemi prokazatelně manipuluje a vše stojí pouze na dost pochybném prohlášení výrobce, že nový SW snižuje emise a vše ostatní zůstává nezměněno.

+3/−4
3.11.2016 10:35

P53e59t75r 21H87a50n93a 1354840559

Tohle porovnání nesedí nebo jen částečně. Např. úprava softwaru, jeho aktualizace se může provádět aniž by to mělo vliv na homologaci. S tím jak je dnes všeobecně známy skutečné emise všech konkurentů a to, že se v reálném provozu minimálně od 90.let nikterak výrazněji nesnížili ( na internetu najdete i patnáct let staré studie toto popisující, ale tehdy to nikoho nezajímalo ani ekologisté v tom žádný kšeft necítili:), upravil bych váš příměr k podvodu při testech na řidičák k takto: podváděl jsem, protože jejich splnění nebylo jen těžké, ale de facto nereálné a všichni zadavatel komise i já jsme o tom věděli a ve společném zájmu mlčeli. How

+1/0
3.11.2016 10:57

K82a76r31e90l 84V34a66c58h82u80t 9343302569613

Moc mudrujete, ale to vaše mudrování je takové falešné... :-(

0/0
3.11.2016 11:52

T95o75m94á68š 12K37u32c34h95a39ř 3137401398421

V SW dnes můžete znefukčnit třeba i brzdy, řízení, bezpečnostní prvky.

Myslíte, že takový SW může výrobce po homologaci nahrát? Nemůže. Jediná možnost je, že o SW změně kvalifikovaně prohlásí, že na kontrolované parametry nemá vliv.

A emise snížit není nereálné, je to "pouze" příliš nákladné. Tedy jako byste se na test z autoškoly musel připravovat tři měsíce a vyhodnotil to tak, že lepší bude podvádět. A i v tom vašem případě, když se to provalí, řidičák vám seberou.

0/−1
3.11.2016 12:49

P93e73t55r 24Č90e37r48m69á83k 9338605829570

Výrobce může nahrát jakýkoliv sw pokud jsou stále splněny podmínky homologace. Jelikož v tomto případě jsou plněny jak se starou tak novou verzí, je to bezpředmětná debata. R^

0/0
3.11.2016 14:57

P21e65t64r 39Č57e89r73m82á64k 9268975959800

Jste na velkém omylu, VW pouze konstatovalo že sw se zmíněnou funkcí existuje a že je instalován do takového počtu aut. Pokud se budeme bavit o EU, žádný podvod se nestal, protože žádná z homologačních autorit neshledala tuto funkci v rozporu s metodikou měření.

Auta se chovají identicky ve zkušebně i na silnici, to že je homologační cyklus nastavený tak že se do něj na silnici nikdy nedostanete je věc jiná.

0/0
3.11.2016 14:55

A24n52t43o37n27í38n 19Š74v30i44h21n50o95s 8958777471642

Pane Kuchař, máte pravdu, ale teď trochu odbočím. Píšete o podvádění při získání řid. průkazu a následně jejich odebírání, ale při podvádění při získání titulu na určité právnické VŠ tituly myslím odebírány nebyly, s tím si právníci nevěděli rady.

0/0
4.11.2016 0:27

J39i14n71d79ř42i59c22h 73K86u42c43h61a79ř 4316223868

To je překvapení. Přece kdyby VW uměl splnit emise jen softwarem, tak by ho tam mohl dát hned a nemusel čekat až se to provalí. Vždy je to něco za něco

+7/0
3.11.2016 9:26

P73e97t38r 93S62t88e49j42s61k25a86l 3269748274856

K tady tomu se vyjadrili, ze za 15let maji vic zkusenosti a vedomosti jak na emise a vykon.

+1/0
3.11.2016 9:50

J11i12n32d65ř84i31c93h 81K19u81c57h95a26ř 4326103328

To jistě, ale nevěřím že je to jenom o software. Je třeba použít lepší slitiny, jiné vstříky a podobně

0/0
3.11.2016 9:52

J15i26ř86í 16P55r45o85v49a52z86n96í61k 9551585209503

Mám cinknutý motor na autech v práci i doma .Když jsem byl vservisu a řekl že je to od Škodovky podraz bylo mi řečeno, že o nic nejde, žeto tak není a vlastně se nic nestalo. Tak jsem se zeptal takto: Vy jste miprodaly auta a tato byla jiná než jsem chtěl koupit, co by se stalo kdybych vámposílal na splátkách třeba o 100kč méně také je to banalita......civěly na mějako z jara a koukaly jinam.

Někde jako rovné jednání (USA)a u nás zase jen plivanec do obličeje. A darebákz vlády na ministerstvu je ještě chytrý jako rabín!!! a drzý jako opice!!!

+1/−2
3.11.2016 8:57

F30i56l21i66p 96H21r39b39e77k 2804160926400

Proč ze všeho obviňujete jenom ženy?

+8/0
3.11.2016 9:05
Foto

D83a32n54i54e68l 51V40a35l74e97n13t50a 4758175748

Třeba v tom autosalonu nepracuje žádný muž :-)

+1/0
3.11.2016 9:19

L79u73b34o96m24í59r 83N86ě92m32e50c 7985330569321

To jedno i mu snad odpustíš...

0/0
3.11.2016 10:07

J32i89n41d79ř10i56c71h 85M57i54t68t73e22r 6804415921716

Jedno ano, ale on tam má dvě.

0/0
3.11.2016 11:05

F24i25l79i93p 93H23r70b88e83k 2984970316450

Co dvě, tři: "prodaly", "civěly" a "koukaly"... to neokecá, samý ženský. Teda, mohly to být také děti.

0/0
3.11.2016 15:13

J61i98n54d74ř50i41c63h 28M62i15t15t60e53r 6654315861696

Fakt jo, a ta absence mezer, to je taky dobrý.

+1/0
3.11.2016 15:15

P70e23t37r 56T85y62č67k48a 6335902199442

Jak se to projevuje ten cinknuty motor? Ty vybiras motor podle emisi? Proc pak kupujes naftak kdyz ti tolik zalezi na emisich?

+12/0
3.11.2016 9:11

T48o57m27á21š 17K22u15c55h58a75ř 3357411288571

Vaše otázka je irelevantní. Je jeho věc, podle čeho vybírá. A jestliže výrobce tvrdil, že motor splňuje konkrétní emisní limity a on je nesplňuje, pak se jako zákazník právem cítí podveden.

+2/−2
3.11.2016 9:27







Najdete na iDNES.cz