Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku zavírají malé autobazary, aut na trhu je méně, než se myslelo

„Každý rok ukončí činnost skoro 60 autobazarů a ojetin se prodává výrazně méně, než se myslelo,“ uvádí Petr Přikryl, předseda asociace autobazarů. Nejlevnější vozy stojí v jihomoravských autobazarech, především v oblasti Znojemska, kde je také jeden z nejvyšších výskytů těch nejmenších autobazarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K14a86m94i63l46a 61N41o16v75á13k57o51v22á 5844274978

Mně nepřišlo, že by mě v bazaru esa nějak podvedli nebo že bychom koupili špatně. Byl to normální obchod, žádný humbuk kolem, auto je v pořádku.

0/0
11.11.2016 14:54

J70a64n 27U39l44m 7680579326502

Když tu leta probíhá mediální masáž, že každý kdo není AAA nebo ESA je podvodník a stáčí tachometry...

0/0
9.11.2016 12:44

K73a57r77e92l 96U57r47b51a28n 2184954441809

Snad nezavře i Monte Karlo

+1/0
9.11.2016 10:57

J72i60ř26í 91S36t71o76č56e72k 7225614349156

Je to o tom, že někdo, kdonechce ztrácet čas koukáním po inzerátech od soukromých majitelů, kde stejněnení jistota dobrýho kupu (jako nikde, když se jedná o použitý zboží), pak sidomlouvají schůzky, na tu kolikrát pak jeden nebo druhej nedorazí, řešenípapírů atd atd.. Je celkem dost starostí kolem jak pro prodávající tak kupujícía záruka nikde. Je jednoduší zajet do nejbližšího většího bazaru, kde siv klidu vyberete, většinu zařídí za vás i třeba odvoz auta, je tam možnostreklamace na kterou můžete u soukromýho prodeje zapomenout.. Mluvímz vlastní zkušenosti, kdy jsem zkoušel soukromý prodej a pak se obrátil navětší bazar Esa a byl klid.

+9/−6
2.11.2016 14:57

J24i76n81d22ř45i38c72h 23Š71k14o62p23e77k 4545191980935

ano, v autobazaru je teoretická možnost reklamace. Na druhou stranu prakticky nulová šance, že ji bazar v případě větších problémů uzná.

Viz např. podrobné popisy závad auta (příloha smlouvy), které při projevení zájmu na začátku bylo pomalu bez investic

+4/0
2.11.2016 17:24

D90a65n23i52e41l 85D55u92š11e44k 8262673918433

Já jsem tu možnost reklamaceměl v jednom velkém bazaru a vše proběhlo tak nějak v normě. Sice tobylo na dlouhý lokte, ale udělali, co slibovali. Auto mi vrátili v lepším technickémstavu.

+4/0
3.11.2016 19:27

J69i69n15d71ř66i71c66h 11Š55k63o77p57e26k 4665571770455

jak může být reklamace na dlouhý lokte ? Asi neskákali nadšením od začátku

0/0
4.11.2016 7:26

P40e71t24r 33Č20e68r69m13á51k 9278295699680

To je celkem pomýlená představa, ano určitě to je pohodlná cesta, ale mluvit o zárukách ve spojení s esama a pod je skutečně k smíchu...;-D Právě tyto velké bazary mají velmi propracovanou jak tu psychologii jednání se zákazníkem (tedy dostat ho tam kam potřebují), tak právní stránku věci, kdy v podstatě zákazník dobrovolně podepisuje že si kupuje naprostý šrot a v podstatě žádná reklamace tím pádem pak není akceptovaná. Času se moc neušetří, průzkum trhu na internetu je stejný, a samotný nákup se pak naopak protahuje na dlouhé hodiny, protože se pořád chodí něco ověřovat, prověřovat, konzultovat s managerem atd.

Takže doporučit esa je fakt vtip roku ;-) Rv

+10/0
2.11.2016 18:08

M46a54r84t21i49n 39P87r14i63m89a32s 4897197591731

Pán je zřejmě zaměstnanec. Jejich praktiky bych přirovnal k "šmejdům".

+3/0
5.11.2016 23:02

M83a69r87t44i33n 97P84r95i76m20a58s 4107457681251

Tak Esa určitě. S horším jednáním jsem se nikde nesetkal.

+3/0
5.11.2016 23:00
Foto

T54o47m40á86š 26D33v71o14ř27á27k 7885416757801

Já jo, v Béčkách.

0/0
6.11.2016 14:53

M91a42r11e19k 94M29a81l38ý 1832468691600

Děkujeme tiskovému mluvčímu Auto Esa za užitečný příspěvek :-)

0/0
8.11.2016 9:38
Foto

K57a18r11e89l 38M51a45l48ý 6456844580321

To je dobre, je lepsi se vypravit do Nemecka.

+1/−1
2.11.2016 12:12

M42a50r21t64i70n 27Š43m66í19d25a 3844768577900

A koupit auto od Turka? :)

+6/−1
2.11.2016 12:20
Foto

K50a48r42e25l 62M93a26l65ý 6746634120371

Urcite ne, stejne tak ne od nejakeho zlatymi retezy oveseneho Adidasa.

+2/0
2.11.2016 12:28

J88i46n95d36ř45i17c82h 77Š76k54o18p27e67k 4665121130505

a přivezt si auto s německými papíry, které je ve skutečnosti třeba z Itálie, Bulharska atd.

Super nápad

+2/−1
2.11.2016 12:37
Foto

I42v32a34n 41K47o11p95t16a 5297322641167

No jo odhad je že jedna třetina aut má také stočený tacho.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/tacho-zurueckdrehen-manipulation-erkennen-9421780.html

Pak to dovezou k nám stočí ještě jednou a .... nejetá voňavka po důchodci je na světě.

+4/0
2.11.2016 13:02

L76a74d56i61s43l38a95v 70K82a79l77o93u79s 7235946391250

To je divné. autobazary plné auťáků, že by šly moc na odbyt, to těžko. Většinou se prodávají auta, která, až na vyjímky, nemají budoucnost, nebo ve stavu, kdy opravy by stály tolik, že je vlastně nemá smysl ani opravovat, ani prodávat.

0/0
2.11.2016 11:49

P57ř94e90m22y24s42l 40H77r94o50m45a98d30a 2254836278701

Stanovení spravedlivé ceny za ojetý vůz. Po deseti letech a 150 - 200 tisících kilometrech by měla cena auta poklesnout zhruba na desetinu oproti ceně původní. Dále by na cenu mělo mít vliv i morální zastarání použitých technologií, to však dnes opomíjíme, protože ..........

No v každém případě, pokud nová Octavie stála 350 tisíc, tak deset let stará s nájezdem 200 tisíc km, by měla stát maximálně 35 tisíc korun.

+5/0
2.11.2016 11:08

J10a79n 61H64r34u38z15a 8424678629547

Slovo spravedlivé je hloupost. nahradil bych ho slovem ekonomické. Pokud si chci koupit olítaný diesel tak musím počítat s investicí do dvouhmotové spojky, brzd, vstřiků, rozvodů, ložisek kol atd. Jestli se mě to vyplatí musím zvážit.

+4/0
2.11.2016 11:20

P40ř61e33m15y65s89l 70H37r72o93m61a42d25a 2834476868601

tak spravedlivá cena je samozřejmě archaismus z dob dávno minulých ;-)

Pokud však budete uvažovat ekonomicky, tak se musíte dobrat k podobnému výsledku. Je to o zvažování, zda se vyplatí koupit nové auto, či ojetinu. Řekl bych, že vzhledem k cenám ojetých aut, je to dnes jednoznačné. Jenže co lidé, kteří potřebují jezdit do práce a na nové auto nemají? Těm nezbývá než koupě nebezpečného vraku na dva roky a doufat, že až skončí intervence ČNB, tak se ceny ojetin vrátí do normálu.

Opravdu Octavia rok výroby 1998 s nájezdem 350 tisíc a cenou 50 tisíc korun, to je dnes častá realita :-/ Však už je to skoro veterán ;-)

+3/0
2.11.2016 11:29

J70i61ř63í 92H75r18a23d25e77c 9598337650844

Haha

0/0
2.11.2016 11:21

J79i56n79d85ř47i43c26h 39Š42k39o53p56e54k 4765471470455

jaké morální zastarávání technologií ?

10 let starý atmosférický motor je sice starý, ale pořád lepší než nový oturbený pidimotor

+5/−1
2.11.2016 11:50

P80ř85e50m54y70s15l 97H61r64o52m20a88d87a 2404476708861

protože .............

+1/0
2.11.2016 14:05

J23i15n61d39ř45i13c70h 30Š37k32o19p45e30k 4415741770415

protože atmosféra během provozu nepracuje poblíž hranice svých možností, proto bude za 10 let v lepší kondici než pidmotor za pár let

+3/0
2.11.2016 17:59

P78ř46e24m40y18s50l 80H34r82o90m15a50d54a 2984166858661

ach jo

0/0
2.11.2016 18:01

J63i42ř84í 16S44c82h79w34a42c81h 8878254438206

co to je ta "hranice"? Kde ji má 1.2T a kde 1.5A kterou nahradil? Proč by měl být blíže této "hranici" turbomotor, který při 2000 otáčkách dává výkon X a proč ne atmosféra, která pro stejný výkon potřebuje cca 2500 otáček?

0/0
2.11.2016 20:58

J44i21n55d60ř10i56c56h 14Š63k79o14p62e22k 4645791820335

Proč ? Protože z logiky věci výkon dává buď objem nebo pracovní tlak.

A když musí být malý objem, musí se navýšit pracovní tlak. A vyšší pracovní tlak = vyšší namáhání dílů, vyšší opotřebení, větší náchylnost na chování ze strany uživatele

+3/0
4.11.2016 7:28

J13i59ř63í 77S42c92h35w44a63c43h 8168744678926

a co ty vyšší otáčky atmosféry? Delší naběhaná dráha pístu? Ta má snad kladný vliv na životnost atmosféry?

Větší tlak lze úpravou konstrukce například rozložit na větší plochu....kvalita materiálů a jejich povrchů se taky nějak vyvíjí....;-)

+1/−1
4.11.2016 16:52

M18a48r79t70i39n 97K47a15r38á19s58e78k 9148123808698

Takze stara atomsfera s 60 kW nepracuje na hranici svych moznosti, zatimco mensi turbo s 90 kW v obdobnem aute bude pracovat na hranici moznosti?

+2/0
3.11.2016 15:00

J24i53n59d58ř83i65c78h 42Š12k27o30p25e46k 4225501390945

srovnávej srovnatelné

Atmosféra 80 kW (třeba 1,6) bude určitě z hlediska životnosti lepší než oturbená 1,2 (1,1), která taky dá 80 kW

+4/0
4.11.2016 7:29

M86a94r24t41i93n 50K83a84r97á30s53e28k 9638873338638

No jenze ty dnesni oturbene motory jsou mnohem vykonnejsi nez byly starsi atmosfery.... takze rozhodne srovnavam srovnatelne

0/0
4.11.2016 8:54

M92a29r61t25i19n 18K52a69r46á68s21e77k 9318683268688

No on je problem v tom, ze zalezi o jake jde auto. Kolegyne mela prave cca 10 letou alfu romeo, po 12 letech a 200 000 najetych byla uplne na odpis (prodala se za nejakych 5000 nakemu odvazlivci.

Pak mate auta, ktere jsou v tehle dobe naprosto v pohode a budou slouzit i dalich 10 let s obcasnou opravou (starsi octavie byvaji v pohode i po vice kilometrech)

0/0
2.11.2016 17:26

M29a82r27e16k 66H38r30u13b74y 6737852441348

Po deseti letech desetinu - takze uz druhy rok polovinu? Beru okamzite ;-)

0/0
3.11.2016 0:18

M23i48l38a96n 61L52i91n87h23a85r77t 8514536947356

Do které chodíte třídy ? Po deseti letech za desetinu, to znamená, že každý rok tedy právě tu desetinu ceny ztrácí...Tedy za polovinu až po pěti letech...:-P

0/0
8.11.2016 20:41

P38e16t62r 38Č14e84r98m79á70k 9268955649980

Ono to je vcelku logické, v době kdy přímo dealeři nabízí téměř stejně širokou nabídku aut jako bazary, ovšem s neskonale větším prodejním servisem a především zárukou stavu vozu, je prostě nasnadě jít raději tam R^

+2/0
2.11.2016 11:06

J57i49ř45í 31H18r44a32d30e81c 9808697250334

A kde je berou? Z protiuctu?

0/0
2.11.2016 11:22

P79e15t95r 48Č63e22r43m94á73k 9688205579390

Jednak z protiúčtů když si jejich stávající zákazník jde koupit nové auto, a nebo také z řad referentských aut případně z konce operáků.

+4/0
2.11.2016 11:27

P49ř23e67m67y79s65l 86H92r40o73m50a56d43a 2194716148561

To by mne tedy zajímalo, kteří dealeři. Jejich snahou přeci musí být prodat především nová auta. Pokud něco pěkného seženou na protiúčet, tak se toho rychle zbavují přes překupníka, který to vyveze ven. Při kurzu naší koruny se to prostě vyplatí. Při tomhle kurzu se vyplatí vyvážet všechno - od léků po auta :-/

0/0
2.11.2016 11:36

P34e92t22r 80Č14e93r82m32á62k 9838315149830

Dneska skoro všichni, minimálně ty větší - koneckonců stačí si přečíst ten článek. Nabízí to jako službu právě pro ty co si jdou koupit nové auto a chtějí se co nejsnáze zbavit toho stávajícího, a také snaha přilákat nové zákazníky, protože jak známo tak zisky dealerů jsou dnes závislé z velké části na servisu. O nějakých vývozech nemůže být v tomto případě řeč.

+4/0
2.11.2016 11:46

P80ř34e73m77y93s18l 61H24r11o14m38a39d49a 2404556908301

a co tedy s těmi vykoupenými auty dělají? V nabídkách je určitě nemají. Přece si nebudou v autosalonu konkurovat nějakou kvalitní a levnou ojetinou. Oni to prostě posílají rychle dál do světa. Vyvezou to, protože se to vyplatí!

0/0
2.11.2016 14:07

M12a70r89e27k 43M27a44l58ý 1452298841450

Ale mají je v nabídkách, jen nestojí tolik jako srovnatelné auto někde v bazaru na Libeňáku :-)

+1/0
2.11.2016 14:12

P26e80t65r 88Č56e92r25m82á64k 9258625529420

Jednak ty auta zpravidla nevykupují ale pouze zprostředkovávají jejich prodej, a především v nabídkách je samozřejmě mají ;-) Třeba AutoJarov má celé patro věnované těmto vozům + další venkovní prodej těch levnějších. A tu otázku konkurence jsem již vysvětloval - zákazník co si jde koupit ojetinu není zákazník co si chce koupit nové auto, takže to je naopak nový segment zákazníků který tím osloví, a který se tam pak bude třeba vracet na servis. Takže se skutečně nic nikam nevyváží, na to tam vůbec není prostor.

+4/0
2.11.2016 15:44

P33e88t83r 50S63u62c36h40ý 1428809594236

"v pražských autobazarech, když cena oscilovala mezi částkou 299 000 a 229 000 Kč." ...... To teda opravdu není moc velký rozptyl......

0/0
2.11.2016 10:20

M65a46r17t39i29n 57Š88i76m78e83k 4320714508925

Kolik z vozů, co stojí v těchto krachujících bazarech jsou dovozená?

0/0
2.11.2016 10:10

P47ř40e18m65y86s18l 46H84r19o37m59a17d81a 2654576148831

No dnes je praxe taková, že velkobazar - s působností i ve státech na východ od nás, koupí v Německu slušné auto a k němu často dostane zadarmo šrot na náhradní díly. Němci platí za auta poměrně velkou daň a tak se skutečně starých aut zbavují téměř zadarmo.

No a to pěkné auto pak přes nás jen proteče a putuje ještě "vylepšené" dál na východ. No a ten šrot se za deset tisíc "uschopní" do provozu a nabídne českému oslíkovi za padesát tisíc - supr koupě.

+2/0
2.11.2016 11:06

T98o15m74á89š 55L17u52d44v66í72k 1740627484652

Oni zavírají kvůli internetu. Aby bazar mohl něco prodat musí něco koupit a to je ten problém. Dřív každý dal auto do nejbližšího bazaru. Dnes každý dá inzerát na internet a ozvou se mu áčka, esa a překupníci. A takové ty rady že je nejlepší kupovat auta od soukromého prodejce to je pěkná blbost, protože to jsou často překupníci kteří se tváří jako soukromý prodejce. Všichni soukromý prodejci už byli kontaktováni nějakým bazarem takže to jsou lidi kteří se s bazarem nedomluvili protože chtěli vyšší cenu, případně to auta bazar nechce kvůli špatnému mechanickému stavu.

0/−2
2.11.2016 10:10

T22o10m69á25š 95K31u76t93á51l76e80k 5364786788228

;-D Rozdíl mezi soukromým prodávajícím a bazarem se jmenuje "marže" a tu je potřeba maximalizovat, jak na straně výkupu, tak i prodeje. Zkoušel jste někdy prodat auto do AAA? ;-D Ne nadarmo bývá u prodejních inzerátů "AAA a ESA nevolat!!!" TTy vaše další úvahy jsou už úplně mimo mísu.. procujete pro koho z nich? :-P

+5/−1
2.11.2016 10:20

M75a33r29e73k 10M32a66l74ý 1132908321640

Nesmysl :-)

Prodával jsem před pár lety auto, zkoušel jsem AAA a jejich výkupní cena prý max. 140 tisíc (jenom vizuálně, auto ani neprojížděli). Řekl jsem si, že to je nějak málo, zkusil Tipcars a za dva týdny bylo auto pryč za 200 tisíc. Autu nic nebylo, nic jsem netajil, AAA chtělo evidentně vydělat. Jasně, pak zkoušeli znova volat a že dají cenu lepší, ale na to jim kašlu, abych tam chodil jako do houslí.

Teď před rokem jsem prodával další auto, ale to už mělo 11 let a potřeboval jsem jej prodat rychle, takže zase AAA. Jasně, cena nižší než bych myslel, ale reálně bych dostal možná o nějakých 20 tisíc víc a to už se mi nechtělo s tím otravovat.

+1/−1
2.11.2016 14:11

T30o29m44á70š 31L70u71d47v17í21k 1490607814172

Máte tam několik logických chyb. Nikdo nekupuje ojetá auta za 200 tisíc od soukromé osoby. Od soukromých osob se kupují převážně levná auta. Marže na autě není 70 tisíc. Každý bazar okamžitě koupí auto pokud na něm vydělá víc jak 30 tisíc. Pokud jste nechtěl diskutovat o ceně proč jste se vůbec obtěžoval do bazaru jezdit to jste rovnou mohl zůstat doma. Těch 20 tisíc je blíž realitě. Marži 70 tisíc si může dovolit maximálně někdo kdo prodává opravené bouračky nebo stáčí auta z Německa.

+1/−2
2.11.2016 15:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.