Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřicet procent zákazníků zjistí do roka po koupi ojetiny problém

Nákup ojetého vozidla je riziková akce nejen pro zákazníky v Česku. Potvrdila to rozsáhlá studie evropského trhu s ojetými vozidly, kterou nechala vypracovat Evropská komise na velkém vzorku spotřebitelů i prodejců ojetin v celé Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a51n 80M90a22l90ý 3882682322135

Krásný PR článek. U ojetin jaksi předpokládám investici

Dvouhmotaky mají dnes skoro všechny přeplňované motory a zejména ty současné, kde vás systém nutí u benzínu drtit motor na 1200 otáček, budou mít dvouhmotaky v háji dříve

Já mám na svém R5 2,4 jtd na 370tis km setrval stále původní, stejně tak spojku, turbo,vstriky. Záleží i na využití a typu jízdy.

0/0
6.11.2016 8:47

A70n10t23o94n96í17n 85S77e60b38e36r12a 7433258190109

Já jsem koupil auto s hstroií a potvrzenými kilometry, nechal jsem si ho ještě prověřit u známého mechanika. Když jsem platil, veděl jsem, že s tím nic není a v nejbližší době nebude. První porucha byla po dvou letech, uhnitý vůfuk. Další po čtyřech, tekla vodní pumpa. Po koupi jsem dělal rozvody, jednom měnil přední brzdy, ale jinak jen běžný roční servis.

Bylo staré 4 roky a najeto 150 tisíc.

Samozřejmě jsem si o tom autu před koupí něco naštudoval, abych si byl jistý že tam nejsou vyloženě poruchové díly. Jako mají některé vozy. Třeba ten dvouhmoťák..

Takže když si to auto řádně prověříte, vyberete kvalitní typ s osvečeným motorem, tak nějaké reklamace řešit nebudete muset.....

+1/0
5.11.2016 22:23

P50e83t77r 90K28o18n26í29č40e43k 8834922945815

Vynalezli jsme umělou rohovku a jiné zázraky, ale že by někdo vynalezl tachometr, který prostě fyzicky stočit nepůjde, to ne :)

+2/−1
5.11.2016 8:14

R18i14c92h35a96r32d 23T65o84m72e58č20e60k 7346215476171

Neměl by to být technický problém, ale zřejmě chybí zájem automobilek o realizaci.

0/0
5.11.2016 16:24

T64o80m21á50š 15V90a41l83d62e82r 7933640639

Předně je si dohodnout dobrou smlouvu a cenu. Pravda, někdy to trvá dvě, tři hodinky. A buď uspějete, nebo jdete o dům dál. Zatím mi bazary umožnily vložit do smlouvy mou klauzuli a následně na skrytou závadu provedli záruční opravu. Ostatní jsem měnil jen v rámci opotřebení provozem, což se u ojetiny počítá. Za celou dobu jsem u každé ojetiny neměl závady (poruchy) v souhrnu dražší než 8500Kč za celou dobu životnosti vozu u mne. A pak že jsou Fordi poruchový. :-)Nejvíce jsem zaplatil u VW právě těch 8500Kč. Vozy mi slouží cca 5-6 let.

0/0
4.11.2016 23:55

J32a91n 82D77l29o32u19h17ý 7284869860849

No vidite a ja kupuju fordy nove a po peti letech se rozpadaj: posilovac, hreben rizeni, tlumice, central, ventily na motoru, el zamykani kufru. Vzdy to najede cca 130000km za tu dobu.

+1/0
5.11.2016 9:30

R97o14m41a17n 57M91a17r91t35í29n22e82k 3413120230608

To je zajimave, mam forda, koupeny jako funglovka v léťe 2010, nalitano 135000km, krom pravidelné výměny napplní,brzd destiček a novych pneu žádna dalši investice.

0/0
5.11.2016 14:33

T50o43m48á29š 11V31a50l66d36e81r 7143880389

Zajímavé. Myslím benzín. Kupujete naftu? Protože zkušenosti mám opravdu opačné. A pravda nemám nikdy max. výbavu, jelikož tam je dost problémů do budoucnosti a elektrika se moc ošetřit údržbou nedá. Čím víc se do ní vrtá, tím je to horší. Právě v jízdních vlastnostech si je nemohu vynachválit a nic se neporouchává. Jednou za cyklus měním brzdy. tlumiče, občas čepy (když je vůz čr) a mám pokoj. Ono u benzínu se musí nyní kontrolovat i vůle ventilů jako zastara. Pokud se údržba nedělá, tak jde auto samo do háje.

0/0
5.11.2016 21:16

A98l45e92š 34B64e17n85e10š 3756155892857

Já jsem koupil nový a taky tam po pár letech občas něco odejde. Nebo už je to taky ojetina?

Jesnad normální, že s přibývajícímy najetýmy km je třeba občas něco vyměnit.

+2/0
4.11.2016 22:57

J71a37r12o79m10í46r 26K18r58á65l 4840489664839

Nová auta jsou o dost složitější, takže lze předpokládat, že po 10 letech budou poruchovější, než 10 let staré auto dnes. Tedy - pokud těch 10 let vydrží. ;-)

0/0
5.11.2016 10:40

M75a63r74e79k 74J87a28n63e36č83k28a 1587756943371

Ono to není pouze o větší složitosti, ale také o úsporách při výrobě autodílů. Dneska nemá význam dělat pro automobilky předimenzované díly při rychlosti s jakou chrlí nové modely aut. Díly se vyrábějí tak, aby to vydrželo nějaký počet km, čili hlavně záruku. Kdyby dělali předimenzované N.D., projedou na tom balík. Stejně tak se dnes dělá většina dílů z druhovýroby, kde je i velmi citelný rozdíl ve kvalitě a tomu odpovídá i cena takového autodílu. Ani dnes není problém koupit pěknou a udržovanou ojetinu, ale problém je mnohdy to, jaké díly tam předchozí majitel při opravách nastrkal. Známej si třeba koupil vzhledově pěknou poměrně mladou ojetinu a měl i seznam, co majitel všechno na autě měnil. Jaké bylo ale jeho nemilé překvapení, když se mu na autě neustále začalo něco kazit a to často díly, které již byli měněny. Když jsem se podíval blíže, všechno to byla kvalita dílu typu Starline, prostě cena poddimenzovaného dílu tady vždycky zvítězila. Auto bylo sice udržované, ale v podstatě to byla díky použitým dílům na opravy kasička na peníze.

+2/−1
5.11.2016 15:01

S59t73a37n57i42s38l93a47v 85N36ý45v86l79t 2784425593

Novyho mercedesa za 1 300 000 kupuje malokdo. Rozhodne ne tata od tri deti s domkem v rozpadu.

+1/0
4.11.2016 22:35

P54a66v80e40l 31P35a95ž40o12u66t 3183111283607

No to je ale překvapení, koupí si ojeté auto a do roka tam něco odejde. Proboha koupili přeci ojeté auto ne nové.

+5/−1
4.11.2016 14:08

P50e69t31r 79B98á90č56a 8895336545815

Ono ani u toho noveho to v dnesni dobe neni zadny prekvapeni :-)

+3/0
4.11.2016 14:12

P26a87v53e39l 10P48a83ž92o33u72t 3913941633157

to je pravda

+1/0
4.11.2016 14:41

P33e77t96r 54B75á30č92a 8295346855755

Ale houby, staci si ke koupi vzit profiky za par tisicovek a mate naprostou jistotu co kupujete do posledniho sroubku.

0/−6
4.11.2016 13:13

P64e98t79r 50H13o64r42á35k 1589153469524

Dneska ti profík řekne, že je to dobré a zítra ti na tom něco odejde. Pleteš si profíky s věštci.

0/0
5.11.2016 17:48

M11a11r28e33k 17J93a87n58e73č66k74a 1747236593441

Ono taky záleží co kdo považuje za závadu. Někdo řeší na autě i sebemenší drobnost, protože je zvyklej mít auto v cajku, jiný jezdí tak dlouho, dokud to nezůstane stát na cestě. A teď udělejte s takovýma statistiku poruchovosti a schválně, kdo z nich si bude více stěžovat na množství závad ;-)

+3/0
4.11.2016 12:18

J57i34ř88í 96Z63ý66k62a 9459483141510

je to tak. Já třeba za závadu nepočítám to, s čím to auto již kupuji a na co jsem ukecal slevu. Vadný klimakompresor? Mrtvé ABS? 20t Kč dolů, za 5t Kč opraveno. Supr kauf. Vlastně jsem rád, že to auto takové vady mělo.

I u dalšího auta jsem rád, že to mělo "mrtvý" motor. Jde o již ceněného veterána, který v top stavu vyjde na půlmíč, jen to hvízdne. Díky různým odstranitelným vadám vyšlo na méně jak pětinu. Když do toho další pětinu investuji, stále jsem v zisku. Mám být tedy naštván, že jsem koupil vrak?

+1/0
4.11.2016 13:28

S30t18a58n69i15s10l86a35v 95N52ý57v96l84t 2344465363

vy jste vyjimka. My mame v taxisluzbe 3x audi a6 vsecky kolem 400tkm a vime stejne jako vy, ze se nam to vyplati opravovat.

Koupili jsme to jako 3lete ojetiny v roce 2000.

Vsichni taxikari se nam smali, ze na to sou drahy dily a ze budeme plakat. Neplaceme.

Vsichni taxikari si tehda nakoupili Octavie 1 a dneska kdo ma Octavii 1 jako taxi? Nedozilo se to. Kdo koupil superba, place nad strmym klesanim ceny.

Zalezi proste na dilne a na tom co chcete.

My uz jsme v jedny menili motor, co poziral olej. Takze po tomto uz jsme schopni vymenit vsecko a na 600tisic km to dotahnem.

0/0
4.11.2016 22:14

P11e96t34r 15J37a52n29d84a 9103697184821

Tak zrovna Oktávky 1 mi přijdou jako držáky, zvláště motory. Jednu mám, 16 letý stařeček, najeto 415 tisíc kilometrů a šlape.

0/0
5.11.2016 20:07

S84t47a65n79i28s64l73a78v 98N14ý61v73l87t 2864625903

vetsi problem u taxika bylo, ze Octavia 1 je mala vevnitr.

Treba ta a6ka ma vzadu velkej gauc pro tri obr zadnice.

Synator ma oct1 s 320tkm, ale benzinovou a uz je znat ze je na konci sezony ten motor.

+1/0
5.11.2016 20:31

P10e37t13r 71H26a39n61a 1474230989

Pánové a dámy články jen za poslední týden: Studie o přetočených tachometrech v Německu, Mizerná důvěryhodnost autobazarů, Autobazary upadají a krachují, Varování před koupí ojetého auta, Nejčastější závažné závady ojetin atd..

Některá (možná stižená aférou) nebo více z automobilek spustila PR akci. Nic víc, nic zásadního se nezměnilo ani nestalo.

A vsadím se, že na jaře bude stejně útočná a bohatá PR akce proti malým autobazarům a jednotlivým prodejcům od nejmenovaných velkých autobazarů. Ostatně jako každý rok.

Nejvíc smutný na tom je postoj novinářů, kteří přijetím této strategie skryté reklamy jasně říkají co si myslí o inteligenci svých čtenářů.

+10/0
4.11.2016 12:02

V24a76š88e73k 68Ř45í90h13a 2503583868762

;-D;-D;-D Když takto podporují jednostranně Babiše tak je podle diskutujících vše v pořádku. Možná by to chtělo udělat v novinařině pořádek

+1/−2
4.11.2016 12:12
Foto

J77i29ř59í 67K37r96á45k60o27r50a 9889373

Babiš se možná chystá koupit nějakou automobilku. To ještě v portfoliu nemá.

+1/−2
4.11.2016 12:28
Foto

P83ř72e65m45y66s54l 85Č28e66j29p 8508957898346

Statistika na dvě věci. Kolik je v autech součástek, které musíte pravidelně vyměňovat. Případně v momentě, když součástka odejde. Řeknu to slengově, tedy miliardy součástek ... U jednoho auta tak, u druhého onak ...

+1/0
4.11.2016 11:35

V44í26t 81K84o45u14b14a 6326580824228

Asi jsem magor, ale kdy prodávám auto, když se na něm něco systematicky sype a už to nechci řešit. Určitě neudělám před prodejem ojetiny celkovou generálku, aby náhodou nějaký chudák nemusel investovat do opravy.

Pokud kupuji auto z druhé ruky (jako že já ne) tak musím počítat s tím, že tam je něco na pokraji zhroucení a budu muset investovat do oprav. Uchylné představy spotřebitelských organizací, dotlačili legislativu tak daleko, že já osobně kupuji auta nová a jezdím je do smrti, tj. nějakých 12 až 13 let dle situace. Pak většinou okolo 400 tisíc km odejde něco natolik drahého, že to jde na vrakáč

+3/0
4.11.2016 11:26

P58a12v63e11l 62P81a72ž86o60u88t 3953781553457

přesně tak

0/0
4.11.2016 14:44

R95a71d67e20k 58B78a63r77t12o61š 7294779424146

To jsou zase výzkumy... Je jasné, že když se něčeho zbavujete, není to samo sebou. Na druhou stranu 40% není zase tolik - kolik procent lidí asi zjistí problém po koupi nového vozu?

+4/0
4.11.2016 11:25

R84a33d61e23k 82H33o18l51í31k 1278144460766

do roka???? To snad musí vědět hned v autobazaru (olej, rozvody, brzdy...), pochybuji, že někdo dá auto do bazaru po velkém servise....[>-][>-]

+3/0
4.11.2016 10:50

V18a38c45l48a46v 36M48e49d41e46k 5221102145575

tak nedá - zejména proto, že kupující berou ohledy hlavně na číslo na tachometru, kde si za nižší (rozuměj stočené) číslo rádi připlatí, ale za vynikající stav auta nedají ani korunu navíc.

+2/0
4.11.2016 11:15

J80i98ř12í 80Z83ý49k68a 9129373371810

už se mi stalo, že jsem kupoval ojetinu a na bývalého majitele jsem zkusil ... "auto super, ale trošku mě děsí ty rozvody po termínu výměny, abych s tím vůbec dojel domů" a chlapík přislíbil, že je nechá na svůj účet vyměnit. Nečekal jsem ovšem, že to bude opět v autorizovaném servisu. Rovnou tam i vyměnili brzdy a další blbiny. Faktura na 54t Kč. Nechtěl ani korunu navíc. Auto za 175t Kč. Najezdil jsem s tím 100t km naprosto bez závady.

+2/0
4.11.2016 11:43

R94a32d37e53k 50H49o16l21í11k 1548484660236

..tak to gratuluji....já jsem kupoval A4 po lesinku s AAA a taky tam byly přejeté rozvody, nastal s mé strany velký problém (měl jsem zapl zálohu) a světe div se, slevili mi 40tis, ...z bazaru jsem dal auto do servisu a pak vesele 4 roky jezdil bez potíží...

0/0
4.11.2016 12:31

O81n50d92ř64e52j 85O49p22r78š74a36l 5521281453293

A když máte na dvorku kunu, tak zjistíte problém do roka od koupě i u nového auta :-(

+2/0
4.11.2016 10:41

L96u18k16á11š 17O65m50á14č20k95a 5891954151886

To je vtip? To si opravdu někdo myslí, že pokud koupí staré ojeté auto, že na něj rok ani nesáhne? 8-o Buď si koupím auto nové a mám to (většinou) bez starostí, nebo ušetřím 2/3 ceny, ale musím počítat s opravami. Bože můj...

+13/−1
4.11.2016 10:20

V12a12c41l42a88v 97M43e55d13e59k 5501872695265

tak pokud by šlo o roční auto ... ;-D

0/0
4.11.2016 11:16

A56n10d11r32e14j 86K23r91á48l 7465596565415

Tak ja mam auto, co jsem nekoupil v bazaru, mam ho 8 let a kousek a urcite uz par let zjistim kazdy rok nejaky problem..

To je zas statistika na nic..

+13/0
4.11.2016 10:06

M46a82r68e61k 88V43o33k75á72l 1936194395469

hlásím, že jsem třikrát patřil mezi těch zbývajích šedesát procent... a to jedno je Octavia 1.6 benzin (koupeno na 140 000, dnes 290 000) druhe Octavia 1.9 TDI diesel (210 000 oficial, později zjištěno že 50 000 stočeno, nyní 320 000 resp 370 000). Třetí byla Felicie, asi 130 000, pod dvou letech provozu sestřelena autem z vedlejší, šla do šrotu). Na Ocaviích vyměňovány rozvody, to ano. Ale normálně to jezdí, léto zima všechno fuk. A to TDi je z AAA (Ústí nad Labem) :-)

+1/0
4.11.2016 10:01

P84e51t14r 55P59r29o95k33e56š 1191945671914

Auto z áček? to je odvaha.

Já mám už rok ojetou Octavii (1.6 benzin), údajně 181 000 (dnes už 195 000). Pár oprav potřebovala, ale na to mě uporozňovali už v autobazaru. Běžnou údržbu jako výměnu oleje a pod nepočítám.

No a po roce můžu říct jedno... jezdí výborně.

0/0
4.11.2016 15:13

M28a74r20e62k 94V82o41k66á95l 1726444965619

fakt z Aček. Jel jsem do Ústi na jedno vytipované auto jinam a při příjezdu jsem AAA minul s tím, že odtud tedy auto určitě ne. U toho vytipovaného (jiný autobazar) cvakala převodovka při couvání, nebratelné. Tak jsem to cestou zpět z Usti jen tak z legrace zkusil ... a kupodivu to dopadlo.

0/0
4.11.2016 15:46

A53n45t50o83n15í90n 91R66a11š71k86a 8926854399605

á pán je zjevně masochista

0/0
4.11.2016 20:31

S17t88a72n72i92s95l25a57v 64N19ý98v36l97t 2794875773

tak my mame v taxisluzbe Octavii1 1,8 bez turba na LPG a po par opotrebenych dilech ma krasnych 380tis. Bohuzel uz je to asi posledni jeji sezona. Benzinek ma kratsi zivot. A uz nevypada nejlip.

Ale kdyz mela 200tkm po koupi, tak to jelo jak strela. Lehky a silnej motor.

0/0
4.11.2016 22:18

P69a57v97e74l 59Š82ť72a14s13t75n35ý 6264138324698

Jak se vůbec pozná, že odchází dvouhmoťák?

0/0
4.11.2016 9:54

M18a52r79c59e17l 10S70t14a64r38ý 9878844743159

na volnoběh to jakoby "chroupe".

+3/0
4.11.2016 9:57

J64i93ř86í 22S92c27h44w87a64c11h 8338264678696

http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrvacnik-spojka-d31-/auto_ojetiny.aspx?c=A160331_121058_auto_ojetiny_fdv

0/0
4.11.2016 10:33

J27o70s97e54f 42V48o90n83d27r29á80k 2772976533438

Co chtěl autor tímto článkem čtenářům vlastně sdělit? Informační hodnota je nulová. Pokud si koupím 15 let staré auto za zlomek původní ceny logicky počítám s tím, že do toho budu muset něco investovat. No a co jako ?

+9/0
4.11.2016 9:53

M46a70r97e97k 97V48o80k48á13l 1196154355309

nic, to je PR na nákup nového ...

+2/0
4.11.2016 10:04

P86e78t35r 90M41a11r85š93á39l43e52k 9355242794769

Proto by měl mít člověk při nákupu ojetiny ještě aspoň nějakých 30 - 40t bokem na případné opravy.

+8/0
4.11.2016 9:48

A66l41e25x 28K89o53u28b39a 6350272694301

2-hmotový setrvačník je časouvanou bombou pouze pokud má auto falšované "papíry"...

Má předepsaný interval výměny, tudíž pokud v servisce není záznam o tom že byl měněn (když měl být), není se čemu divit když se o něco později vysype :-P

0/−1
4.11.2016 9:47

P45e31t93r 44Č36e22r70m95á48k 9928895469950

Předepsanou výmněnu dvouhmoty jsem teda ještě neviděl, to je v podstatě nemožné protože opotřebení je zásadně závislé na způsobu uźívání.

+4/0
4.11.2016 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.