Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Crashtest donutil Nissan ukončit výrobu legendy

Největší rozdíl mezi starými a novými auty je v bezpečnosti. Moderní mají výkonnější brzdy a nesrovnatelně lepší pneumatiky. Jsou hlavně mnohem pevnější. Dokázal to zajímavý crashtest: poslali proti sobě nejlacinější modely japonské automobilky Nissan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e88t49r 90M57i59c93h59a97l 2160564771532

Co taky čekat od o tři generace staršího auta?

0/0
7.11.2016 10:03

P20a57v73e27l 87R32e16z95n89i34c41e81k 3265834874852

me to prijde jako lehce tendencni clanek, hlavne v nasich zemepisnych podminkach.

V ramci evropy nesmi automobilka vyrabet a prodavat auto bez airbagu a spousty dalsich pasivnich bezpecnostnich vychytavek.

To ze proti sobe poslou dve defacto stejna auta ale s generacnim rozdile cca 20 a vice let je zcela jasne jak to dopadne...

0/0
7.11.2016 8:44
Foto

H48o81n29z41a 97T83r11u52s72i20n35a 9380960510596

Pří čelním nárazu se nesčítá ani rychlost, ani hybnost.

0/0
7.11.2016 8:42

S75t80e32p86a76n 56T58o96t51h 8738199385638

Vždycky, když čtu články o crashtestech, přemýšlím, jak sme tu dobu stovek, stopětek nebo dokonce stodvacítek mohli přežít. ;-)

0/0
7.11.2016 6:57

J18a19n 41P75a15ř73í58z33e36k 9456550357556

S dvojnásobným počtem mrtvých při polovičním množství aut na silnicích

+5/0
7.11.2016 7:37

L31u53d76v96í76k 97G48a74j64d10o93š95í21k 2385893844772

Což zase není nic šíleného v porovnání třeba s cholerou nebo morem. :-)

0/0
7.11.2016 13:45

J67i87ř54í 47E43r63b78e59n 1333334916357

My to přežili, tisíce dalších lidí nikoliv...

0/0
7.11.2016 10:42

L49u44d75v60í30k 35G14a29j54d95o20š89í87k 2535183474782

I v Mexiku je lidí jak sra..ek, takže nějaká bezpečnost není problém. Podstatná je přece cena. To by si měly tyhle organizace IIHS, NCAP, ÚAMK... uvědomit.

Před 30 lety v takovýhle autech jezdil celý svět, a světe div se - lidstvo nevymřelo.

0/−2
6.11.2016 23:55

J93o44s67e48f 58V77o66m79á18č86k88a 5963474533734

Možná to máte jinak, ale když jedu autem, tak mě nezajímá bezpečnost lidí v Mexiku, ale bezpečnost moje a mojí rodiny.

0/0
7.11.2016 10:48

L55u49d24v65í27k 45G89a13j85d64o32š70í76k 2645583894552

Možná jste jen nepochopil nadsázku. :-)

0/0
7.11.2016 13:42
Foto

K41a79r38e88l 33H85r90u65š19k79a 2221471248317

"V hodnocení crahtestu se ovšem nesčítají rychlosti, ale hybnosti (energie)."

Kromě překlepu ("crahtest") máte ve větě chybu, díky které si protiřečí - buď řešíte hybnost, nebo kinetickou energii. Každé z nich je totiž definováno jinak (m*v vs. 1/2*m*v^2; viz fyzika základní školy).

0/0
6.11.2016 22:35

P17e52t46r 43H48o38r51á29k 1439143409814

Důležitější je odpověď na otázku, zda se sčítají.

0/0
6.11.2016 23:07

J82a35r17o88s25l58a96v 43D65r66o25z84d 6313629330987

Přesně kvůli tomuhle mě ve své době fascinovalo, kolik telat bylo schopno vypláznout za Octavii Tour (technika a bezpečnost z roku 1996) stejný peníz, za který se tehdy dal koupit třeba zbrusu nový Renault Megane.

+2/−2
6.11.2016 21:40
Foto

K18a64r76e65l 71H43r25u27š40k30a 2201601148217

Nejsem žádný fanda oktávek, ale věřím tomu, že O1 toho vydrží MNOHEM více, nežli jakýkoliv Renault (nepočítám-li kamiony).

+3/−1
6.11.2016 22:36
Foto

H45o34n57z51a 13T64r58u29s64i63n50a 9800640490376

Nemáte vůbec pravdu, Renault Megane byl jeden z prvních vozů, u kterého bylo zavedeno mnoho moderních bezpečnostních prvků. Je to daleko bezpečnější auto než O1. Francouzská auta nemám rád a nikdy bych si žádné nepořídil, ale pan Drozd má v tomhle pravdu.R^

+1/0
7.11.2016 8:44

M60i22l85o14š 51K21o77l36m74a20n 6496203887582

Francouzský auta si nekupují ani sami Francouzi, myslím tím ty kteří nepatří mezi ty nejchudší.

0/0
7.11.2016 8:20

J93i47ř45í 39E53r30b89e37n 1793584676507

Přetrvává to dodnes, ojeté megany jsou za poloviční až třetinovou cenu oproti stejně starým octaviím.

0/0
7.11.2016 10:43

T87o98m22á24š 89S77o74u89k79u18p 4343555610980

Rychlosti se čelní srážce nesčítají.

0/−1
6.11.2016 21:28

J66a96n 82K41r63p54e68c 5706703264152

nejvice me vzdy pobavi ty sci-fi vypocty coby kdyby. zasadne se pocitaji pouzeztraty, nikdy zisky, na to uz jsme si zvykli. ale predpokladat ze by se neja zasadne snizila umrtnost jen diky o trochu lepsim autum je prinejmensim diskutabilni. je znamym faktem, ze cim ma clovek vetsi pocit bezpeci, tim nebezpecneji se chova.

0/−2
6.11.2016 19:08

V51á21c29l46a33v 41H36o46s11c32h 8786248592291

Tsuru, nebo Turu??!!

0/0
6.11.2016 17:50
Foto

M70i44r98o77s84l23a88v 76S54t62e92i54n47e94r 6238804273385

Docela jsem se pobavil, několik roků jsem měl i Citroen 2CV (dó ševó) který je postaven na rámu z manesmanových trubek asi 2 cm silných, potažených konzervovým plechem. Nějakou bouli z parkoviště jste mohli vytlačit zpět rukou. O airbagu nebo ABS se tenkrát nikomu ani nesnilo.

Ta nejmenší srážka se skutečným autem skončila jako srážka Velorexu- zbylo z toho jenom hejno trubek.

0/0
6.11.2016 17:45

T95o18m48á66š 55V52a55l75d96e19r 7593750879

Věděl jsem, že se ADACu věřit nemá. Nebudu si přeci na starý vůz kupovat prémiovky, když jsou u tohoto vozu z bezpečností na štíru ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.11.2016 16:17

P81e32t22r91a 19H69a91n84á12k26o73v65á 6650520784937

Tak je to Tsuru, anebo Turu?

0/0
6.11.2016 12:38

L40a32d29a 14N49o27v51a79k 4132883557

prostě nějakej nissan...

+2/0
6.11.2016 20:45

J32i18ř25í 78K26o77c73u20r32e35k 6125134205358

Moderní auta ... mají nesrovnatelně lepší pneumatiky.

Áno. Penumatiky z Favorita jsou hrozný šunt. A to i když tam dáte pneumatiky z nové fábie, tak se rázem stanou šuntem. Protože rozměry jsou možná stejné, ale tatáž pneu na 20 let starém autě se bude chovat nesrovnatelně hůř.

+4/0
6.11.2016 12:00

H53o92n91z74a 10T89a10r 3769812654862

Do jaké rychlosti střetu tohle funguje ?

Náraz do stromu v 50.70.90

https://www.youtube.com/watch?v=w0cTAuFSPI4

0/0
6.11.2016 10:32

M40a70r48t64i79n 41K88o30p24e69c75k85ý 3478567879904

To je staré. S airbagem a moderním autem se dá přežít náraz do stromu i v 70, při devadesátce ale není šance.

+2/0
6.11.2016 10:59

J42a56n 67D38l28o18u78h95ý 7344589150139

Nad 64km/h vas jiz muze zabit pretizeni ;-)R^ cili je uplne jedno v cem sedite, pokud trefite pevnou prekazku.

0/0
7.11.2016 7:00
Foto

H97o55n54z35a 59T91r85u16s35i55n51a 9930230810956

Rozhodně není. Záleží na délce deformační zóny. Je rozdíl, jestli trefíte čelně strom ve smartu nebo S-class. V tom prvním Vám přetížení potrhá vnitřnosti, z druhého vystoupíte s poškozenýma brýlema od airbagu.

0/0
7.11.2016 8:47

M65a76r16e54k 28T22a97l66p30a 1246378679317

Harmonika , ale jeste to vyklepou a daji na nej tunu kitu, v Ačkach se prodá xD

+4/−3
6.11.2016 10:22

Z91d51e39n31ě36k 84W32o68l24f 9491360547695

Nazval bych to neojeté staré auto.

0/0
6.11.2016 9:55

R81u64d85o15l73f 24K46o22m22á29r27e14k 7868909982879

hezky detaily. muz v cervenem aute by neprezil

0/0
6.11.2016 8:39

F33i21l31i33p 64S23i83r25o29t67e37k 9592369512361

Na stare auto nejde dat novou, lepsi pneumatiku?

+20/0
6.11.2016 7:57

Z79b98y57n39ě43k 80J25a50n22d31a 7183792325221

Právě to jdu zkusit, tak prosím držte palce.

Jen teda nemám Nissan, možná je to jen jeho vlastnost...

+8/0
6.11.2016 9:05

P26e49t93r 32H80o89v38o15r31k15a 5679806697

Tipuju spatny preklad.

0/0
6.11.2016 11:17

M84a15r85t85i85n 70K91a46r14á38s60e65k 9168183708188

Problem bude asi i spise s koly (male uzke), vetsi zas nezvladne podvozek, nez ze slo primo o model pneumatiky

+1/0
6.11.2016 11:24

T12o55m43á60š 12V13a28l42d37e55r 7603970739

Tady budu mírně oponovat. Zdá se, u Fabie I jsou lepší jízdní vlastnosti než u II.(vynechávám schválně ESP). Některé starší vozy mají lepší jízdní vlastnosti a chassis než následovníci. Novější jsou větší a těžší. Viz např. Mondeo Mk.II a III oproti Mk.IV a V Kola jsou si podobná. 205/55R16 (215/55R16) vůči novějším 215/ ̈60R16 (215/55R17;225/55R17) Mondeo 1996-2000 2,5l mohl mít až 215/50R17. Takže také lepidla na silnici.Mondeo MK.II měl ideální rozvor vůči rozchodům kol. Ještě, že neměl ESP. To by se plno řidičů asi zabilo přeceněním fyzikálních zákonů. A škoda že Mk.III nemělo pohon 4x4. To by bylo v 2,5l brutální vozítko.

+1/0
6.11.2016 18:14

M77a51r70t61i20n 40K44a35r44á32s18e39k 9748213208438

Tak ono jde o to vsechny auta co zminujete jsou uz rv 2000+ ne? tj modernejsi konstrukce.

Treba prave zminovana fabia 1 mela hodne moderni konktrukci a podvozek, fabia 2 pak mela podvozek stejny jen s jinou kastli...

0/0
6.11.2016 20:32

P65a73v81e67l 95R28e59z34n30i66c80e86k 3525574394202

praveze ne. Mk II je model 96-00

0/0
7.11.2016 8:49

J93i71ř36í 85K88o13c95u76r35e81k 6665324345308

Dokonce tam nesmíte dát ani brzdové obložení ze soudobého materiálu, natož kvalitnější brzdovou kapalinu.

A největší sranda je porovnat levné auto z roku 90 s kvalitním autem z roku 00 a dělat z toho závěry pro kvalitní auto z roku 2012 a kvalitní auto z roku 2016 ... na téže podvozkové platformě.

+1/0
6.11.2016 12:15

T37o90m17á98š 70V80a77l40d77e58r 7913460419

U brzd bych pochopil smysl. Lepší tlaky kapaliny pomocí brzdových asistentů, lepší konstrukce ABS (SW atd), ESP . I u starých vozů mohu dát větší kotouče s lepší brzdnou charakteristikou. Ale to nemění na skutečnosti lepšího brždění moderních vozů. (někdy až nepříjemně jedovatě)

0/0
6.11.2016 16:24

V52l58a57d82i85m91í97r 45H12o83u33z53a61r 6770146414240

vyžeňte ze silnic blbce a nemusí být crachtesty

+4/−8
6.11.2016 7:16

M61i36c98h98a39l 89R78e53j86z58e41k 5626937775931

Tak nejezdi.

+5/−2
6.11.2016 12:09

J51a71r52o28s77l98a79v 40D36r83o34z16d 6833549190137

A to budete jezdit vlakem?

+1/0
6.11.2016 21:38

J73i97ř63í 96E65r47b41e23n 1683774386987

90 % lidí se považuje za nadprůměrné řidiče :-)

0/0
7.11.2016 10:46
Foto

V43l65a82d18a 16V39a11n89e34k 9853636244808

Kolik % havárií se odehraje podle tohoto "scénáře".. Zkouší se také odolnost při pádu stromů na střechu, a to každý strom váží jinak.. ;-D

0/0
6.11.2016 7:16

A94r71n25o15š82t 94S97t77á54r67e64k 4402790375144

Hodně? Řekl bych, že potkat se levou půlkou s protijedoucím autem je dost typický scénář.

+2/0
6.11.2016 21:23
Foto

H39o39n58z98a 69T79r96u69s11i26n98a 9530520280776

Většina čelních srážek se odehraje podle tohoto scénáře.

+1/0
7.11.2016 8:49

M86a44r48e26k 69S74a26j17d84a 2825400316878

Auuuuuuu :-/ Jsem rad, ze v podobnem nemusim jezdit!

0/0
6.11.2016 6:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.