Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Crashtest donutil Nissan ukončit výrobu legendy

Největší rozdíl mezi starými a novými auty je v bezpečnosti. Moderní mají výkonnější brzdy a nesrovnatelně lepší pneumatiky. Jsou hlavně mnohem pevnější. Dokázal to zajímavý crashtest: poslali proti sobě nejlacinější modely japonské automobilky Nissan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e25t35r 26M23i66c90h79a29l 2590244431882

Co taky čekat od o tři generace staršího auta?

0/0
7.11.2016 10:03

P21a78v34e41l 71R73e35z35n87i35c19e93k 3885474674552

me to prijde jako lehce tendencni clanek, hlavne v nasich zemepisnych podminkach.

V ramci evropy nesmi automobilka vyrabet a prodavat auto bez airbagu a spousty dalsich pasivnich bezpecnostnich vychytavek.

To ze proti sobe poslou dve defacto stejna auta ale s generacnim rozdile cca 20 a vice let je zcela jasne jak to dopadne...

0/0
7.11.2016 8:44
Foto

H35o86n64z39a 81T67r19u98s41i21n50a 9660540770296

Pří čelním nárazu se nesčítá ani rychlost, ani hybnost.

0/0
7.11.2016 8:42

S33t15e46p59a33n 19T22o92t77h 8888439345888

Vždycky, když čtu články o crashtestech, přemýšlím, jak sme tu dobu stovek, stopětek nebo dokonce stodvacítek mohli přežít. ;-)

0/0
7.11.2016 6:57

J47a89n 13P72a11ř42í61z13e87k 9566340807956

S dvojnásobným počtem mrtvých při polovičním množství aut na silnicích

+5/0
7.11.2016 7:37

L65u32d71v41í23k 84G30a79j41d73o64š41í30k 2945123764512

Což zase není nic šíleného v porovnání třeba s cholerou nebo morem. :-)

0/0
7.11.2016 13:45

J46i14ř78í 74E73r51b73e60n 1623814756867

My to přežili, tisíce dalších lidí nikoliv...

0/0
7.11.2016 10:42

L71u11d58v13í98k 37G25a37j55d26o11š20í14k 2265193714982

I v Mexiku je lidí jak sra..ek, takže nějaká bezpečnost není problém. Podstatná je přece cena. To by si měly tyhle organizace IIHS, NCAP, ÚAMK... uvědomit.

Před 30 lety v takovýhle autech jezdil celý svět, a světe div se - lidstvo nevymřelo.

0/−2
6.11.2016 23:55

J46o10s40e17f 85V78o81m44á91č86k56a 5973884493334

Možná to máte jinak, ale když jedu autem, tak mě nezajímá bezpečnost lidí v Mexiku, ale bezpečnost moje a mojí rodiny.

0/0
7.11.2016 10:48

L67u97d64v85í92k 39G71a91j12d49o36š18í58k 2615733624472

Možná jste jen nepochopil nadsázku. :-)

0/0
7.11.2016 13:42
Foto

K57a50r89e81l 39H85r40u93š71k33a 2271921338507

"V hodnocení crahtestu se ovšem nesčítají rychlosti, ale hybnosti (energie)."

Kromě překlepu ("crahtest") máte ve větě chybu, díky které si protiřečí - buď řešíte hybnost, nebo kinetickou energii. Každé z nich je totiž definováno jinak (m*v vs. 1/2*m*v^2; viz fyzika základní školy).

0/0
6.11.2016 22:35

P97e28t21r 70H79o57r21á16k 1229523699684

Důležitější je odpověď na otázku, zda se sčítají.

0/0
6.11.2016 23:07

J24a82r39o54s36l42a34v 82D44r51o91z81d 6763259350987

Přesně kvůli tomuhle mě ve své době fascinovalo, kolik telat bylo schopno vypláznout za Octavii Tour (technika a bezpečnost z roku 1996) stejný peníz, za který se tehdy dal koupit třeba zbrusu nový Renault Megane.

+2/−2
6.11.2016 21:40
Foto

K61a45r10e68l 84H56r13u66š59k43a 2611911668987

Nejsem žádný fanda oktávek, ale věřím tomu, že O1 toho vydrží MNOHEM více, nežli jakýkoliv Renault (nepočítám-li kamiony).

+3/−1
6.11.2016 22:36
Foto

H39o83n69z85a 25T71r78u87s93i71n65a 9890250250826

Nemáte vůbec pravdu, Renault Megane byl jeden z prvních vozů, u kterého bylo zavedeno mnoho moderních bezpečnostních prvků. Je to daleko bezpečnější auto než O1. Francouzská auta nemám rád a nikdy bych si žádné nepořídil, ale pan Drozd má v tomhle pravdu.R^

+1/0
7.11.2016 8:44

M69i78l97o80š 94K79o22l90m34a68n 6556973817512

Francouzský auta si nekupují ani sami Francouzi, myslím tím ty kteří nepatří mezi ty nejchudší.

0/0
7.11.2016 8:20

J68i82ř90í 31E52r83b92e52n 1923554496837

Přetrvává to dodnes, ojeté megany jsou za poloviční až třetinovou cenu oproti stejně starým octaviím.

0/0
7.11.2016 10:43

T89o66m21á73š 23S89o22u51k44u59p 4913225680270

Rychlosti se čelní srážce nesčítají.

0/−1
6.11.2016 21:28

J44a13n 56K94r90p12e32c 5886213294962

nejvice me vzdy pobavi ty sci-fi vypocty coby kdyby. zasadne se pocitaji pouzeztraty, nikdy zisky, na to uz jsme si zvykli. ale predpokladat ze by se neja zasadne snizila umrtnost jen diky o trochu lepsim autum je prinejmensim diskutabilni. je znamym faktem, ze cim ma clovek vetsi pocit bezpeci, tim nebezpecneji se chova.

0/−2
6.11.2016 19:08

V17á34c93l40a84v 85H55o87s48c40h 8386108662561

Tsuru, nebo Turu??!!

0/0
6.11.2016 17:50
Foto

M80i84r91o38s26l47a41v 38S39t25e74i17n89e97r 4540912860446

Docela jsem se pobavil, několik roků jsem měl i Citroen 2CV (dó ševó) který je postaven na rámu z manesmanových trubek asi 2 cm silných, potažených konzervovým plechem. Nějakou bouli z parkoviště jste mohli vytlačit zpět rukou. O airbagu nebo ABS se tenkrát nikomu ani nesnilo.

Ta nejmenší srážka se skutečným autem skončila jako srážka Velorexu- zbylo z toho jenom hejno trubek.

0/0
6.11.2016 17:45

T31o62m92á91š 15V27a50l28d16e36r 7233390949

Věděl jsem, že se ADACu věřit nemá. Nebudu si přeci na starý vůz kupovat prémiovky, když jsou u tohoto vozu z bezpečností na štíru ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.11.2016 16:17

P71e28t93r34a 55H50a14n28á89k79o68v91á 6640110694207

Tak je to Tsuru, anebo Turu?

0/0
6.11.2016 12:38

L47a97d50a 85N46o22v32a34k 4282903107

prostě nějakej nissan...

+2/0
6.11.2016 20:45

J33i98ř96í 22K32o12c11u45r22e27k 6795594665418

Moderní auta ... mají nesrovnatelně lepší pneumatiky.

Áno. Penumatiky z Favorita jsou hrozný šunt. A to i když tam dáte pneumatiky z nové fábie, tak se rázem stanou šuntem. Protože rozměry jsou možná stejné, ale tatáž pneu na 20 let starém autě se bude chovat nesrovnatelně hůř.

+4/0
6.11.2016 12:00

H92o27n43z12a 21T45a34r 3859272464262

Do jaké rychlosti střetu tohle funguje ?

Náraz do stromu v 50.70.90

https://www.youtube.com/watch?v=w0cTAuFSPI4

0/0
6.11.2016 10:32

M74a41r54t85i80n 81K12o30p32e22c28k66ý 3798717789414

To je staré. S airbagem a moderním autem se dá přežít náraz do stromu i v 70, při devadesátce ale není šance.

+2/0
6.11.2016 10:59

J97a67n 74D35l79o69u35h78ý 7804389170839

Nad 64km/h vas jiz muze zabit pretizeni ;-)R^ cili je uplne jedno v cem sedite, pokud trefite pevnou prekazku.

0/0
7.11.2016 7:00
Foto

H87o87n86z74a 20T94r84u85s35i13n66a 9400970770646

Rozhodně není. Záleží na délce deformační zóny. Je rozdíl, jestli trefíte čelně strom ve smartu nebo S-class. V tom prvním Vám přetížení potrhá vnitřnosti, z druhého vystoupíte s poškozenýma brýlema od airbagu.

0/0
7.11.2016 8:47

M20a69r14e25k 45T40a72l54p53a 1296788519497

Harmonika , ale jeste to vyklepou a daji na nej tunu kitu, v Ačkach se prodá xD

+4/−3
6.11.2016 10:22

Z60d83e59n12ě10k 72W23o48l33f 9391780157605

Nazval bych to neojeté staré auto.

0/0
6.11.2016 9:55

R83u56d22o41l70f 67K48o71m57á24r69e68k 7128679522579

hezky detaily. muz v cervenem aute by neprezil

0/0
6.11.2016 8:39

F23i29l66i75p 16S43i85r51o82t80e95k 9762909962311

Na stare auto nejde dat novou, lepsi pneumatiku?

+20/0
6.11.2016 7:57

Z79b85y65n34ě21k 70J96a16n46d79a 7803212225121

Právě to jdu zkusit, tak prosím držte palce.

Jen teda nemám Nissan, možná je to jen jeho vlastnost...

+8/0
6.11.2016 9:05

P86e40t14r 20H79o80v80o65r84k93a 5189496777

Tipuju spatny preklad.

0/0
6.11.2016 11:17

M55a28r84t67i74n 79K32a72r47á31s81e85k 9328113588698

Problem bude asi i spise s koly (male uzke), vetsi zas nezvladne podvozek, nez ze slo primo o model pneumatiky

+1/0
6.11.2016 11:24

T68o68m63á14š 39V69a77l18d46e86r 7853500989

Tady budu mírně oponovat. Zdá se, u Fabie I jsou lepší jízdní vlastnosti než u II.(vynechávám schválně ESP). Některé starší vozy mají lepší jízdní vlastnosti a chassis než následovníci. Novější jsou větší a těžší. Viz např. Mondeo Mk.II a III oproti Mk.IV a V Kola jsou si podobná. 205/55R16 (215/55R16) vůči novějším 215/ ̈60R16 (215/55R17;225/55R17) Mondeo 1996-2000 2,5l mohl mít až 215/50R17. Takže také lepidla na silnici.Mondeo MK.II měl ideální rozvor vůči rozchodům kol. Ještě, že neměl ESP. To by se plno řidičů asi zabilo přeceněním fyzikálních zákonů. A škoda že Mk.III nemělo pohon 4x4. To by bylo v 2,5l brutální vozítko.

+1/0
6.11.2016 18:14

M14a10r49t27i62n 56K37a90r60á95s53e46k 9328633668658

Tak ono jde o to vsechny auta co zminujete jsou uz rv 2000+ ne? tj modernejsi konstrukce.

Treba prave zminovana fabia 1 mela hodne moderni konktrukci a podvozek, fabia 2 pak mela podvozek stejny jen s jinou kastli...

0/0
6.11.2016 20:32

P97a93v58e63l 36R33e48z79n24i50c87e24k 3895664424452

praveze ne. Mk II je model 96-00

0/0
7.11.2016 8:49

J86i96ř32í 77K84o82c83u95r23e41k 6775124185858

Dokonce tam nesmíte dát ani brzdové obložení ze soudobého materiálu, natož kvalitnější brzdovou kapalinu.

A největší sranda je porovnat levné auto z roku 90 s kvalitním autem z roku 00 a dělat z toho závěry pro kvalitní auto z roku 2012 a kvalitní auto z roku 2016 ... na téže podvozkové platformě.

+1/0
6.11.2016 12:15

T33o54m53á78š 31V96a52l14d55e46r 7223920239

U brzd bych pochopil smysl. Lepší tlaky kapaliny pomocí brzdových asistentů, lepší konstrukce ABS (SW atd), ESP . I u starých vozů mohu dát větší kotouče s lepší brzdnou charakteristikou. Ale to nemění na skutečnosti lepšího brždění moderních vozů. (někdy až nepříjemně jedovatě)

0/0
6.11.2016 16:24

V75l23a50d71i80m62í79r 89H28o79u68z65a30r 6190746794390

vyžeňte ze silnic blbce a nemusí být crachtesty

+4/−8
6.11.2016 7:16

M20i17c12h21a42l 12R90e44j22z62e23k 5886537275311

Tak nejezdi.

+5/−2
6.11.2016 12:09

J48a69r89o81s46l27a36v 40D37r33o53z64d 6343989610407

A to budete jezdit vlakem?

+1/0
6.11.2016 21:38

J32i94ř79í 66E81r82b16e73n 1123174696887

90 % lidí se považuje za nadprůměrné řidiče :-)

0/0
7.11.2016 10:46
Foto

V27l66a36d14a 89V24a47n97e69k 9153896564738

Kolik % havárií se odehraje podle tohoto "scénáře".. Zkouší se také odolnost při pádu stromů na střechu, a to každý strom váží jinak.. ;-D

0/0
6.11.2016 7:16

A88r74n79o15š78t 47S79t86á63r61e58k 4312320515814

Hodně? Řekl bych, že potkat se levou půlkou s protijedoucím autem je dost typický scénář.

+2/0
6.11.2016 21:23
Foto

H86o16n75z72a 25T29r69u47s15i85n38a 9290180460916

Většina čelních srážek se odehraje podle tohoto scénáře.

+1/0
7.11.2016 8:49

M34a34r73e75k 34S18a26j97d31a 2125900516478

Auuuuuuu :-/ Jsem rad, ze v podobnem nemusim jezdit!

0/0
6.11.2016 6:56







Najdete na iDNES.cz