Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Elektromobilita nefunguje, tak ji zadotujeme a prosadíme

Německá Spolková rada zahrála na ekologickou notu a prý by po Evropské unii chtěla, aby do roku 2030 zakázala automobily se spalovacím motorem. Mají snad naši sousedé v záloze nějaký elektrický supervůz, který by byl reálně použitelný a dostupný? Realita je přeci jen poněkud prozaičtější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a15k79u84b 37H93o69l26m79a42n 2643687359563

Ozónová díra se začala zmenšovat hned potom, co lidstvo začalo cpát freony do všech svých přístrojů. Nechápu, proč tolik lidí hájí spalovací motory, které jen vypouštějí svinstvo do ovzduší. Nemluvě o tom, že tyto spalovací motory náš činí závislými na arabské a ruské ropě. Ale možná o to tady jde...

0/0
22.11.2016 18:14

K34a49r42e62l 13N85o90v76o18t15n61y 2231855789850

Vyborne napsano, podepisuji v plnem rozsahu R^

+3/0
20.11.2016 11:28

R16e98g71i23n16e 59M27a64r24t74i66n 6672508320758

Článek a myšlení prognostiků připomíná prognózu z 19. století, kolik v Praze bude potřeba poklízečů koblížků vzhledem ke vzrůstající koňské dopravě a vycházelo obrovské číslo.EU;-D ... a pak přijely automobily.?

+1/−1
20.11.2016 7:44

P96a31v71e31l 40C63h94a86l25u63p76a 2321106275711

Velmi dobrý článek, taková oslava selského rozumu. R^. Možná se opravdu s nástupem Trumpa začne i ten dobrý selský rozum prosazovat. A snad ještě - já bych zrušil neekologickou výrobu ekologických biopaliv - a na pole brambory, pšenici...

+4/0
18.11.2016 21:57

M51i24c82h19a79l 70G51r62e74g39o68r 8356664950452

Jedinou alternativou vůči autům je veřejná doprava. Jenže nová železnice se u nás v EU buduje desítky roků. A elektrifikace taky vázne.

Většina dopravců je státních a taky to podle toho vypadá. Měli by si vzít příklad u nás, železnice státní, dopravci soukromí.

+1/0
18.11.2016 8:35

M44i67c11h20a83l 88G91r54e24g89o29r 8826174450832

Dotace jsou svinstvo, neměly by se dávat každému. Není přece problém vypsat soutěž. Kdo vyrobí pořádné baterky, dostane dotaci x miliard. Baterky se dají změřit, takže by to bylo snadné na vyhodnocení.

(Na výrobu elektroauta nejsou třeba žádné dotace. To ať si vyřeší automobilky samy. Lidi ve vývoji mají dost.)

+1/0
18.11.2016 8:32

M59i98c92h71a59l 82G57r69e61g33o44r 8556424610152

Elektromobily je jen další způsob jak oškubat chudé a peníze rozdat bohatým v dotacích na nesmyslné elektromobily.

Stejným způsobem to proběhlo u BIO paliv, solárních nesmyslů a dokonce i u mýta.

+3/0
18.11.2016 8:28

T96o98m51a79s 94H75a21b26a37l79a 8957105914893

V 16. storočí ľudia vedeli, že Zem je guľatá. Veď už v 15. storočí sa Kolumbus snažil doszať do Indie tak, že bude plávať na opačnú stranu, ako sa plávalo dovtedy a španielsky kráľ to zadotoval.

To že Zem je guľatá vedeli už ľudia v antike. Už vtedy si totiž všimli, že rovnaký predmet vrhá iný tieň v Ríme a iný v Alexandrii. Z ich rozdielu dokonca celkom presne vypočítali aj polomer a Kolumbus ho poznal.!!

0/0
17.11.2016 20:34

P96a62v16e78l 25C39h75a62l16u22p86a 2741166775751

Kolumbus, myslím si, pracoval s mnohem menším poloměrem, než se ukázalo jako realita. On věřil, že opravdu je v Indii, když přeplul Atlantik... Vlastně do smrti se nedozvěděl, že v Indii nebyl.

0/0
18.11.2016 21:53

J37i56r39i 49N27o89s77e13k 5217682718430

Dokud nepřijdou s lepším řešením než jsou baterie nemají elektromobily budoucnost. Až budou kondenzátory s kapacitou MW tak to půjde. Baterie mají malou kapacitu, pomalu se nabijí, stárnou takže se musí měnit, jsou těžké a špatně recyklovatelné, samé nevýhody. Bohužel jinou technologii lidstvo nezná tak ji cpe všude.

0/0
17.11.2016 11:39

R70a22d75e59k 90S67v72o97b26o65d40a 8139840520891

Názor je jako řítní otvor. Každý máme svůj

0/0
17.11.2016 10:29

Z86b63y14š87e97k 44Š87v80e49c 8564823114215

Největšími škůdci životního prostředí jsou Zelení, Ekologická hnutí, Greenpeace, neziskovky, mainstream a další podobní.

Tito se řídí se heslem: "Ušetřím, ať to stojí co to stojí. I kdyby ušetřená koruna stála sto kaček. Občané přispívající do eráru to zaplatí."

+10/0
16.11.2016 23:41

I92v51o 46B16o81u67š62e 5852567308

A bilderberg a ilumináti;-D

0/0
19.11.2016 21:10

J28i12ř18í 60H20o96v53o54r96k37a 2136237970321

Pan autor zjevně nepochopil, že zrovna elektromobily jsou právě jedním z řešení problému, který správně nastínil: ano, neumíme postavit jednu obří baterku, která by skladovala elektřinu co vyrábí OZE. Jenže právě milión baterek z elektromobilech je ten sklad energie! Který se nenabíjí najednou a nemusí to být ani úplně kontinuální EUR^

+1/−12
16.11.2016 13:17

J70a36n 54N89o72v29á76k 7885554788567

on je ale stejný problém vyrobit jednu velkou jako milion malých. A navíc, skladovat energii v rámci jednoho dne ještě jde, ale jak skladovat jarní přebytky energie a použít je na podzim?

+3/0
16.11.2016 14:22

M78a58r57t44i31n 65K42o65v45á12ř 2791470349906

Jednou z možností, jak akumulovat přebytky elektřiny, je výroba vodíku. Pak jde z výfuku jen pára...

+1/0
17.11.2016 10:19

R36e94g59i54n97e 97M93a28r75t78i37n 6762898660788

Nejdražší skladování elektřiny je v akumulátorech. Nejlevnější je ve vodní energii (přečerpávací vodní elektrárny) a potom pneumatické.

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MLA4d61b4_ESOI_3.jpg

A množství to nezachrání. Možná elektro-autíčko je hezké, ale stačí si v Česku v zimě v autě zatopit a stojím.

0/0
20.11.2016 7:37

K41a71r33e61l 80M61o48r18a32v40e93c 3461776958521

Neodpustím si rýpnutí na ten hukot v síti mezi 17 a 20 hodinou až se lidé začnou vracet z práce.

0/0
22.11.2016 8:11

T32o12m62á62š 77S69t31r90m57i83s38k12a 8787302669412

U aut pro mě nejde emise CO2, ale o emise toxických látek a mikročástic ve městech. Na tom mají spalovací motory aut ve městech ve vyspělých státech zásadní podíl.

+1/0
16.11.2016 8:11

J97i63ř34í 72T77o27m65e71š 5522270713282

Ve vyspělých státech začali s omezováním škodlivin, ale tady by si naběhli. Češi raději emise na ulicích a ne nějaké Bruselské Euro 6.

+1/0
19.11.2016 22:11

V60a60c29l97a74v 53V75a73v23r22a 3967574505237

Elektromobily NEJSOU budoucnost !!! I v Evropě se na to přijde, v Česku určitě naposledy.

+3/−5
15.11.2016 2:55

A48n33t77o81n27i51n 89D42e40c22h15l27e35r 9665407200443

Ano Češi jsou známí svým pozitivním přístupem ke všemu co mění staré a zavedené pořádky, jste doslova ukázkový příklad. Ale nebojte se až si z 15 let půjdete kupovat, - jako jeden z posledních - svůj elektromobil nikdo se se Vám už smát nebude. Nejspíš Vás zachrání to, že v té době vlastnit automobil bu již zcela nerentabilní, a bude sdílet - jako většin ostatních.

+1/−3
15.11.2016 14:27

T15a50d70e39a38s 85P62i58s12t55a 6529292101157

Všechno dobrý.....Ale přirovnání s ozonovou dírou a kyselými dešti to absolutně nefunguje! To byly obrovské problémy a dnes se o nich neví protože, se nepoužívá freon a ozonová díra se z části zacelila a protože se zavřeli špinavé hnědouhelné provozy za hranicemi. Autor si plete základní příčiny a následky. A to je smutné. Naopak právě tyhle dvě věci, plus čistota dnešních řek právě naopak velmi dobře ilustrují obrovský přínos eko myšlení. Nejsem ekolog aktivista, ale pamatuju si z osmdesátek teplárny na mazut, jablka u silnic plná olova, řeky kde nežily ani krysy a pohraniční krušnohorské lesy jako nekonečně suché pláně hnijících stromů. Děti mající problémy s astmatem a obrovský rozvoj rakoviny kůže z ozonové díry... do dneška jsme to úplně nevyřešili. Ale udělali jsme jako společnost velký poprok. Tak at to laskavě tento diletant nebagatelizuje!

+4/−1
14.11.2016 16:28

J82a58r39o93s86l89a34v 75H80e84j30n47a 4247791489

Udělali jsme velký pokrok.

Oni si ti potomci stejně nic jiného nezaslouží!

0/0
17.11.2016 10:34

P85e45t63r 77N16o55v86a20k 3840627699297

Ono to s tou ozonovou dirou je trochu jinak.

0/0
17.11.2016 17:14

J78a71r97o70s41l34a39v 55D87a41m78b49o84r68s33k65ý 3492902234169

Doporučím se podívat na přednášku Tonyho Seba uznávaného odborníka, který uvádí jak se bude průmysl s elektromobily vyvíjet.

https://www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM

+1/0
14.11.2016 14:14

P23a71v66e91l 73S23e53d28l72á72k 3750336678201

Co se týče kritiky biopaliv a otázky kde vezmeme baterie a jak je budeme v našich klimatických podmínkách nabíjet, souhlasím. Co se týče ozonové díry, tak ta se kvůli zákazu freonů pomalu zaceluje, to není šťastně zvolený příklad. V blízké budoucnosti jsou technicky reálné spíše hybridy (sníží emise ve městech) a náhrada benzínu zemním plynem.

+1/−1
14.11.2016 13:14

J62a77r20o52s94l18a68v 90K17ř16i94v77á19n81e89k 4465283712568

Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování. Poločas rozkladu FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry!

http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html

0/0
21.11.2016 3:56

P55e56t22r 78Č33e57r86v15e66n82ý 3216179217399

Spočítejte si, kolik vás stojí běžný servis vašeho benzínového miláčka za 10let. A teď si představte, že elektromobil je prakticky bezůdržbový. Beterie deset let spolehlivě vydrží. Po deseti letech se dá třeba zrepasovat nebo ekologicky zrecyklovat a koupit za polovinu původní ceny novou. Jenom to má tu nevýhodu, že ve vašem stávajícím autoservisu na Vás budou dost naštvaní jelikož od nynějška tam budete již jen jezdit měnit gumy a nemrznoucí směs do ostřikovačů...;-D Na něco jsem zapomněl? Ano. Váš rodinný vůz disponuje zrychlením do pěti vteřin, což je příjemný bonus, nemyslíte?

+7/−4
13.11.2016 2:33
Foto

J32a89n 23Č22e53r82m54á24k 4159658705237

toto je velmi naivní názor způsobený zelenou optikou (nebo spíš zákalem?)...

To, co všechno budou elektro potřebovat a co vše na ně vymyslí ouřadové se ukáže teprve tehdy, až budou masově jezdit, objeví se řada poruch a oprav bouraček, až se nebude počítat pouze jízda po slunné Kalifornii, kde nemusí topit a svítit a spousta jiných "drobností"... A ekologičnost či láse se doopravdy projeví, až se bude muset přebudovat a posílit energetická přenosová soustava a nastavět spoustu nových elektráren, trafaček, veřejných dobíjecích stranic apod... A samozřejmě se toto všechno promítne do ceny za energii...

Mimochodem, teď se v naší zemi jedná o těžbě lithia a představte si, že lidé jichž se to týká se na toto ekologické dobrodiní příliš nadšeně netváří!... A že jeho potřeba tedy bude obrovská!...

+10/−6
13.11.2016 8:41

P63ř40e63m81e53k 10P29a77v21k97a 8828542628651

A zazvonil zvonec, pohádky je konec. Tak jasný, mechanických závad bude bezpochyby méně, ale i u elektroauta budou trpět nájezdem jednotlivé díly. Zase tak růžově, pardon, zeleně, bych to neviděl.

+3/−1
13.11.2016 16:52

M89a51r84c78e10l 94Š65e55v29č67í77k 9915453271410

Ja nemením nemrznúcu zmes v ostrekovači.

Aproó, elektromobily nemajú tlmiče, brzdy, svetlá a pod.?

+5/0
13.11.2016 17:56

F49i90l50i65p 68M26a33t33e22á81s90k38o 8106406489453

na to jsem se přesně chtěl pana Červeného zeptat. Když si projedu opravy našeho 15 let starého Scenica, tak se to vůbec netýká motoru kromě pravidelných výměn (rozvodového řemene, svíček, oleje). Měnil jsem jeden tlumič, pravidelně brzdy, trubku posilovače řízení, regulační odpor ventilátoru, dva silentbloky motoru, spojku. Co z toho na elektromobilu není? Možná ta spojka, ale to nevím. Tak v čem je teda ten zásadní rozdíl co se týče servisu?

0/0
16.11.2016 9:36

P60a55v63e40l 68S44e15d69l14á66k 3440726848881

Nejdražší částí elektromobilu jsou baterie, tak ty nemají neomezenou životnost ani náhodou. Co se týče toho zbytku, když naprojektujete životnost auta na 30 roků, tak to bude drahé a nikdo to nekoupí.

+2/0
14.11.2016 13:18

B17o82h87u37m29i56l 27S84t45e41j65s38k13a87l 5703934351163

V novem vysavaci mi odesel motor po pul roce, proc se podobna vec nemuze stat u elektroauta?

0/0
17.11.2016 8:56

J82a17r31o37s15l57a96v 44H30e46j97n33a 4537471439

Zrychlení do pěti vteřin?

.

Pche. Moje Fabie zrychluje okamžitě.

+1/0
17.11.2016 10:37
Foto

M15i98r13o11s79l82a31v 59S24t24e97i11n65e56r 6438744773595

Dlouhý článek, krátký závěr. Chvíle elektromobilů přijde sama od sebe, až se podaří vyšešit problém kapacity a dojezdu, samozřejmě i nákladů. Já vidím jediné řešení, baterky na zálohu a u čerpadla měnit prázdnou za plnou, to je tak na 5 minut. Takže pak by i dojezd 300 km mohl při husté síti výměnných stańic stačit.

Ale životnost litiových akumulátorů není srovnatelná s životností dieslu, takže i ceny za výměnu prázdné za nabitou baterku budou respektovat amortizaci. Tím se skutečné náklady opravdu markantně zvednou.

+8/0
12.11.2016 16:58

K60a64r63e61l 12N34o89v92o98t20n28y 2601915939320

Tohle reseni (vymenovat baterie na pumpe, ktere by se tam tak mohly dobijet prubezne) me uz taky napadlo. Narazi to ovsem na problem, ze ty baterie jsou do vsech automobilu zastavene tak, ze je rozhodne nepujde snadno a rychle vymenit. Navic jsou zatracene tezke, ta vymena by tudiz musela probihat strojove a plne automaticky. Coz by se taky asi dalo vyresit, jen by ty baterie musely byt plne standardizovane a snadno pristupne, treba na spodku vozu.

Predstavit si to nicmene dovedu - treba auto zastavi na stojanu, pod nim se otevre poklop, mechanicka ramena automaticky vyndaji vybitou baterii a vymeni za nabitou.

Ale jednoduche by to rozhodne nebylo...

0/0
20.11.2016 11:55

D33a14v83i69d 24Š51a84f32r91á17n39e13k 5917494107543

Češi jsou obecně experti na to, jak co nebude fungovat, aby si to za pět, deset let byli nuceni kupovat ze zahraničí.

Spalovací motory dosáhly svého vrcholu, kdy už je nelze dál vylepšovat. Elektromobilita je výhledově jediný možný směr, jakkoliv je dnes spojen se problémy.

+6/−4
12.11.2016 9:31

Z67b47y72š87e83k 81Š12v73e22c 8174803724135

Češi mají zkušenosti s tím co nefunguje. Proto mají na novoty pesimistický pohled, zvlášť když jim jsou novoty vnucovány někým, kdo je v první řadě finančně zaháčkován na novotách. Novoty elektromobility zavánějící systémem "letadlo".

+1/0
16.11.2016 23:51

J98a32n 29S74l76a61d72k72ý 3601362743

Nejekologičtější je dřevoplyn. Jenže s tolika auty by jsme byli bez lesů;-D

+1/0
11.11.2016 15:24
Foto

M37i72r55o31s98l42a50v 91S53t51e79i87n13e20r 6498314393705

Na dřevoplyn jezdil 1944 náš soused, pekař. Víc, než 40 km/h z toho Opla nevyloudil, každých pár kilometrů musel zastavit a obsluhovat kotel.

+3/0
12.11.2016 17:07

V62i42k77t81o33r 69J86o63h35á40n76e37k 4924414718440

Hezký článek, pane Javore.

Jen jste trochu ujel s tou ozonovou dírou. To byl reálný problém, poměrně dost závažný, prokazatelně způsobený lidskou činností. Podařilo se ho vyřešit díky pochopení mechanismu jak vzniká a následném postupném zákazu látek, které to způsobují. To je právě příklad situace, kde to zafungovalo dobře.

U CO2 a s tím spojené taškařice s údajným globálním oteplováním (kterou už dementovali i samotní autoři této teorie, ale natolik se to zasilo lidem do mozků, že už to žije vlastním životem stokrát opakované lži) máte ale pravdu, tak je vidět absurdnost toho, kdy se establishment snaží řešit problémy tam, kde nejsou (nebo téměř nejsou) prostředky, které nemá.

+6/−1
11.11.2016 12:39

V25i37k59t13o41r 71J24o36h31á32n20e28k 4194354558310

oprava: "... tam je vidět..."

0/0
11.11.2016 12:39

M12a20r27t57i92n 14K12a67r66á72s12e72k 9648593208178

Nic proti, ale elektromobily nejsou primarne o snizovani emisi CO2, ale o tom, ze eliminuji velkou cast emisi jedovatych latek a tu cast co neeliminujou presunou na do vhodnejsi lokality..

+1/0
11.11.2016 14:34

D53a87v81i89d 28Š97a97f47r15á56n58e23k 5507774387793

Na tomhle je vidět, jak tu problematiku nikdo nechápe. Elektromobily jsou především o:

- velmi jednoduché konstrukci vozidla

- nezávislosti ekonomik na ropných magnátech

- zachování udržitelného rozvoje

V momentě, kdy se podaří vyřešit problém skladování energie, odpadá celý Carnotův cyklus, což se týká i získávání elektrické energie.

+2/−4
12.11.2016 9:38
Foto

J18a74n 26Č75e82r78m39á22k 4689918395397

té ropy a závislosti na ní se to téměř netýká... Všichni vidí jen ten benzin, ale skutečnost, že auto (a nejen auto) je v podstatě z ropy vyrobeno či je na něm jinak ropa přítomna už si nevšimnou...

+2/−1
13.11.2016 8:48

J97a59r76o21s24l66a40v 36K44ř36i33v13á72n22e11k 4445903612898

"Prokazatelně způsobený lidskou činností?" Ano? Myslíte, že když tisíce neschopných jako-vědců melou nějakou matru a po nich stejně neschopné mrdky mediální to opakují tak se to tím prokáže? Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry! http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování! Poločas rozkladu R12 FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

0/0
21.11.2016 3:49

P38e91t92r 97Z47a83s36k38o23č74i22l 2965872678989

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Jsme už ve třetí fázi. R^

+3/0
11.11.2016 10:44

Z86b38y44š44e55k 20Š50v92e53c 8834703534635

Vážený pane běžte s těmi rozházenými písmenky do nesrozumitelných řetězců vycpat. Tady jse v Čechách a zde mluvíme a píšeme ČESKY!

Ten Váš cizí jazyk, jsou jen klíny do hlavy, stejně jako elektromobilita, ...

+1/−1
16.11.2016 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.