Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Elektromobilita nefunguje, tak ji zadotujeme a prosadíme

Německá Spolková rada zahrála na ekologickou notu a prý by po Evropské unii chtěla, aby do roku 2030 zakázala automobily se spalovacím motorem. Mají snad naši sousedé v záloze nějaký elektrický supervůz, který by byl reálně použitelný a dostupný? Realita je přeci jen poněkud prozaičtější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a89k12u57b 92H22o10l88m81a93n 2453887269433

Ozónová díra se začala zmenšovat hned potom, co lidstvo začalo cpát freony do všech svých přístrojů. Nechápu, proč tolik lidí hájí spalovací motory, které jen vypouštějí svinstvo do ovzduší. Nemluvě o tom, že tyto spalovací motory náš činí závislými na arabské a ruské ropě. Ale možná o to tady jde...

0/0
22.11.2016 18:14

K94a35r18e61l 71N94o64v66o25t85n84y 2641215369950

Vyborne napsano, podepisuji v plnem rozsahu R^

+3/0
20.11.2016 11:28

R30e20g48i90n57e 52M28a74r76t26i74n 6242758670388

Článek a myšlení prognostiků připomíná prognózu z 19. století, kolik v Praze bude potřeba poklízečů koblížků vzhledem ke vzrůstající koňské dopravě a vycházelo obrovské číslo.EU;-D ... a pak přijely automobily.?

+1/−1
20.11.2016 7:44

P23a18v63e33l 85C92h54a27l94u36p72a 2111336865711

Velmi dobrý článek, taková oslava selského rozumu. R^. Možná se opravdu s nástupem Trumpa začne i ten dobrý selský rozum prosazovat. A snad ještě - já bych zrušil neekologickou výrobu ekologických biopaliv - a na pole brambory, pšenici...

+4/0
18.11.2016 21:57

O17d57s87t62r84a73n35ě50n35ý 84U51ž17i43v84a55t29e49l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
18.11.2016 8:35

O56d56s71t55r57a13n19ě37n65ý 30U94ž30i78v27a50t88e53l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
18.11.2016 8:32

O66d65s86t15r53a49n82ě22n96ý 11U50ž47i83v20a80t53e60l

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
18.11.2016 8:28

T42o39m25a45s 12H40a59b74a45l68a 8297405644713

V 16. storočí ľudia vedeli, že Zem je guľatá. Veď už v 15. storočí sa Kolumbus snažil doszať do Indie tak, že bude plávať na opačnú stranu, ako sa plávalo dovtedy a španielsky kráľ to zadotoval.

To že Zem je guľatá vedeli už ľudia v antike. Už vtedy si totiž všimli, že rovnaký predmet vrhá iný tieň v Ríme a iný v Alexandrii. Z ich rozdielu dokonca celkom presne vypočítali aj polomer a Kolumbus ho poznal.!!

0/0
17.11.2016 20:34

P88a91v94e11l 62C82h13a51l13u32p72a 2441156185861

Kolumbus, myslím si, pracoval s mnohem menším poloměrem, než se ukázalo jako realita. On věřil, že opravdu je v Indii, když přeplul Atlantik... Vlastně do smrti se nedozvěděl, že v Indii nebyl.

0/0
18.11.2016 21:53

J27i46r83i 48N35o65s17e58k 5387312638550

Dokud nepřijdou s lepším řešením než jsou baterie nemají elektromobily budoucnost. Až budou kondenzátory s kapacitou MW tak to půjde. Baterie mají malou kapacitu, pomalu se nabijí, stárnou takže se musí měnit, jsou těžké a špatně recyklovatelné, samé nevýhody. Bohužel jinou technologii lidstvo nezná tak ji cpe všude.

0/0
17.11.2016 11:39

R54a77d13e23k 92S66v45o77b57o90d25a 8799900760391

Názor je jako řítní otvor. Každý máme svůj

0/0
17.11.2016 10:29

Z87b22y22š39e95k 53Š66v58e51c 8824553254465

Největšími škůdci životního prostředí jsou Zelení, Ekologická hnutí, Greenpeace, neziskovky, mainstream a další podobní.

Tito se řídí se heslem: "Ušetřím, ať to stojí co to stojí. I kdyby ušetřená koruna stála sto kaček. Občané přispívající do eráru to zaplatí."

+10/0
16.11.2016 23:41

I32v83o 45B72o40u29š56e 5952357288

A bilderberg a ilumináti;-D

0/0
19.11.2016 21:10

J58i51ř48í 71H18o69v54o68r68k44a 2886777700261

Pan autor zjevně nepochopil, že zrovna elektromobily jsou právě jedním z řešení problému, který správně nastínil: ano, neumíme postavit jednu obří baterku, která by skladovala elektřinu co vyrábí OZE. Jenže právě milión baterek z elektromobilech je ten sklad energie! Který se nenabíjí najednou a nemusí to být ani úplně kontinuální EUR^

+1/−12
16.11.2016 13:17

J18a34n 59N10o20v54á71k 7195214308417

on je ale stejný problém vyrobit jednu velkou jako milion malých. A navíc, skladovat energii v rámci jednoho dne ještě jde, ale jak skladovat jarní přebytky energie a použít je na podzim?

+3/0
16.11.2016 14:22

M34a17r78t17i59n 57K81o90v86á93ř 2791540159936

Jednou z možností, jak akumulovat přebytky elektřiny, je výroba vodíku. Pak jde z výfuku jen pára...

+1/0
17.11.2016 10:19

R49e80g38i86n56e 11M43a15r74t56i32n 6932958940248

Nejdražší skladování elektřiny je v akumulátorech. Nejlevnější je ve vodní energii (přečerpávací vodní elektrárny) a potom pneumatické.

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MLA4d61b4_ESOI_3.jpg

A množství to nezachrání. Možná elektro-autíčko je hezké, ale stačí si v Česku v zimě v autě zatopit a stojím.

0/0
20.11.2016 7:37

K73a86r41e36l 51M76o44r46a88v61e84c 3401946788381

Neodpustím si rýpnutí na ten hukot v síti mezi 17 a 20 hodinou až se lidé začnou vracet z práce.

0/0
22.11.2016 8:11

T24o54m15á93š 26S14t89r80m33i73s39k90a 8117142599362

U aut pro mě nejde emise CO2, ale o emise toxických látek a mikročástic ve městech. Na tom mají spalovací motory aut ve městech ve vyspělých státech zásadní podíl.

+1/0
16.11.2016 8:11

J62i84ř95í 71T30o91m22e77š 5522720463902

Ve vyspělých státech začali s omezováním škodlivin, ale tady by si naběhli. Češi raději emise na ulicích a ne nějaké Bruselské Euro 6.

+1/0
19.11.2016 22:11

V96a94c26l12a19v 95V27a18v49r90a 3117964685967

Elektromobily NEJSOU budoucnost !!! I v Evropě se na to přijde, v Česku určitě naposledy.

+3/−5
15.11.2016 2:55

A60n13t77o47n53i45n 83D11e57c77h20l82e65r 9935617920253

Ano Češi jsou známí svým pozitivním přístupem ke všemu co mění staré a zavedené pořádky, jste doslova ukázkový příklad. Ale nebojte se až si z 15 let půjdete kupovat, - jako jeden z posledních - svůj elektromobil nikdo se se Vám už smát nebude. Nejspíš Vás zachrání to, že v té době vlastnit automobil bu již zcela nerentabilní, a bude sdílet - jako většin ostatních.

+1/−3
15.11.2016 14:27

T72a41d52e88a36s 78P22i87s90t18a 6429282231937

Všechno dobrý.....Ale přirovnání s ozonovou dírou a kyselými dešti to absolutně nefunguje! To byly obrovské problémy a dnes se o nich neví protože, se nepoužívá freon a ozonová díra se z části zacelila a protože se zavřeli špinavé hnědouhelné provozy za hranicemi. Autor si plete základní příčiny a následky. A to je smutné. Naopak právě tyhle dvě věci, plus čistota dnešních řek právě naopak velmi dobře ilustrují obrovský přínos eko myšlení. Nejsem ekolog aktivista, ale pamatuju si z osmdesátek teplárny na mazut, jablka u silnic plná olova, řeky kde nežily ani krysy a pohraniční krušnohorské lesy jako nekonečně suché pláně hnijících stromů. Děti mající problémy s astmatem a obrovský rozvoj rakoviny kůže z ozonové díry... do dneška jsme to úplně nevyřešili. Ale udělali jsme jako společnost velký poprok. Tak at to laskavě tento diletant nebagatelizuje!

+4/−1
14.11.2016 16:28

J93a74r60o94s60l74a74v 35H91e55j22n92a 4687341989

Udělali jsme velký pokrok.

Oni si ti potomci stejně nic jiného nezaslouží!

0/0
17.11.2016 10:34

P22e60t24r 86N96o84v33a36k 3530717769987

Ono to s tou ozonovou dirou je trochu jinak.

0/0
17.11.2016 17:14

J34a64r53o75s67l38a63v 25D87a90m42b66o41r49s97k16ý 3592432234849

Doporučím se podívat na přednášku Tonyho Seba uznávaného odborníka, který uvádí jak se bude průmysl s elektromobily vyvíjet.

https://www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM

+1/0
14.11.2016 14:14

P53a63v90e94l 81S14e36d95l19á50k 3330506888971

Co se týče kritiky biopaliv a otázky kde vezmeme baterie a jak je budeme v našich klimatických podmínkách nabíjet, souhlasím. Co se týče ozonové díry, tak ta se kvůli zákazu freonů pomalu zaceluje, to není šťastně zvolený příklad. V blízké budoucnosti jsou technicky reálné spíše hybridy (sníží emise ve městech) a náhrada benzínu zemním plynem.

+1/−1
14.11.2016 13:14

J75a10r37o11s46l35a39v 70K83ř34i68v80á29n65e44k 4345303922378

Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování. Poločas rozkladu FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry!

http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html

0/0
21.11.2016 3:56

P62e23t79r 11Č62e79r85v34e36n28ý 3776509187259

Spočítejte si, kolik vás stojí běžný servis vašeho benzínového miláčka za 10let. A teď si představte, že elektromobil je prakticky bezůdržbový. Beterie deset let spolehlivě vydrží. Po deseti letech se dá třeba zrepasovat nebo ekologicky zrecyklovat a koupit za polovinu původní ceny novou. Jenom to má tu nevýhodu, že ve vašem stávajícím autoservisu na Vás budou dost naštvaní jelikož od nynějška tam budete již jen jezdit měnit gumy a nemrznoucí směs do ostřikovačů...;-D Na něco jsem zapomněl? Ano. Váš rodinný vůz disponuje zrychlením do pěti vteřin, což je příjemný bonus, nemyslíte?

+7/−4
13.11.2016 2:33
Foto

J51a51n 32Č15e32r41m75á59k 4249928175697

toto je velmi naivní názor způsobený zelenou optikou (nebo spíš zákalem?)...

To, co všechno budou elektro potřebovat a co vše na ně vymyslí ouřadové se ukáže teprve tehdy, až budou masově jezdit, objeví se řada poruch a oprav bouraček, až se nebude počítat pouze jízda po slunné Kalifornii, kde nemusí topit a svítit a spousta jiných "drobností"... A ekologičnost či láse se doopravdy projeví, až se bude muset přebudovat a posílit energetická přenosová soustava a nastavět spoustu nových elektráren, trafaček, veřejných dobíjecích stranic apod... A samozřejmě se toto všechno promítne do ceny za energii...

Mimochodem, teď se v naší zemi jedná o těžbě lithia a představte si, že lidé jichž se to týká se na toto ekologické dobrodiní příliš nadšeně netváří!... A že jeho potřeba tedy bude obrovská!...

+10/−6
13.11.2016 8:41

P92ř12e24m69e95k 86P63a65v17k55a 8198722118301

A zazvonil zvonec, pohádky je konec. Tak jasný, mechanických závad bude bezpochyby méně, ale i u elektroauta budou trpět nájezdem jednotlivé díly. Zase tak růžově, pardon, zeleně, bych to neviděl.

+3/−1
13.11.2016 16:52

M14a34r14c67e89l 16Š70e84v95č92í19k 9205193581510

Ja nemením nemrznúcu zmes v ostrekovači.

Aproó, elektromobily nemajú tlmiče, brzdy, svetlá a pod.?

+5/0
13.11.2016 17:56

F24i93l59i12p 25M80a23t88e86á64s57k96o 8636286919553

na to jsem se přesně chtěl pana Červeného zeptat. Když si projedu opravy našeho 15 let starého Scenica, tak se to vůbec netýká motoru kromě pravidelných výměn (rozvodového řemene, svíček, oleje). Měnil jsem jeden tlumič, pravidelně brzdy, trubku posilovače řízení, regulační odpor ventilátoru, dva silentbloky motoru, spojku. Co z toho na elektromobilu není? Možná ta spojka, ale to nevím. Tak v čem je teda ten zásadní rozdíl co se týče servisu?

0/0
16.11.2016 9:36

P75a13v23e76l 51S92e67d45l33á86k 3400386738121

Nejdražší částí elektromobilu jsou baterie, tak ty nemají neomezenou životnost ani náhodou. Co se týče toho zbytku, když naprojektujete životnost auta na 30 roků, tak to bude drahé a nikdo to nekoupí.

+2/0
14.11.2016 13:18

B76o53h56u57m13i94l 77S50t27e71j32s21k25a79l 5343574721313

V novem vysavaci mi odesel motor po pul roce, proc se podobna vec nemuze stat u elektroauta?

0/0
17.11.2016 8:56

J77a10r62o44s15l45a73v 71H11e91j66n91a 4927811599

Zrychlení do pěti vteřin?

.

Pche. Moje Fabie zrychluje okamžitě.

+1/0
17.11.2016 10:37
Foto

M23i62r79o53s17l69a88v 60S96t61e94i14n28e80r 4510642970386

Dlouhý článek, krátký závěr. Chvíle elektromobilů přijde sama od sebe, až se podaří vyšešit problém kapacity a dojezdu, samozřejmě i nákladů. Já vidím jediné řešení, baterky na zálohu a u čerpadla měnit prázdnou za plnou, to je tak na 5 minut. Takže pak by i dojezd 300 km mohl při husté síti výměnných stańic stačit.

Ale životnost litiových akumulátorů není srovnatelná s životností dieslu, takže i ceny za výměnu prázdné za nabitou baterku budou respektovat amortizaci. Tím se skutečné náklady opravdu markantně zvednou.

+8/0
12.11.2016 16:58

K67a17r95e11l 23N19o50v22o39t32n76y 2571605799390

Tohle reseni (vymenovat baterie na pumpe, ktere by se tam tak mohly dobijet prubezne) me uz taky napadlo. Narazi to ovsem na problem, ze ty baterie jsou do vsech automobilu zastavene tak, ze je rozhodne nepujde snadno a rychle vymenit. Navic jsou zatracene tezke, ta vymena by tudiz musela probihat strojove a plne automaticky. Coz by se taky asi dalo vyresit, jen by ty baterie musely byt plne standardizovane a snadno pristupne, treba na spodku vozu.

Predstavit si to nicmene dovedu - treba auto zastavi na stojanu, pod nim se otevre poklop, mechanicka ramena automaticky vyndaji vybitou baterii a vymeni za nabitou.

Ale jednoduche by to rozhodne nebylo...

0/0
20.11.2016 11:55

D39a65v66i71d 76Š29a24f17r21á12n46e52k 5497694537303

Češi jsou obecně experti na to, jak co nebude fungovat, aby si to za pět, deset let byli nuceni kupovat ze zahraničí.

Spalovací motory dosáhly svého vrcholu, kdy už je nelze dál vylepšovat. Elektromobilita je výhledově jediný možný směr, jakkoliv je dnes spojen se problémy.

+6/−4
12.11.2016 9:31

Z50b11y92š64e24k 51Š27v61e66c 8444653574585

Češi mají zkušenosti s tím co nefunguje. Proto mají na novoty pesimistický pohled, zvlášť když jim jsou novoty vnucovány někým, kdo je v první řadě finančně zaháčkován na novotách. Novoty elektromobility zavánějící systémem "letadlo".

+1/0
16.11.2016 23:51

J37a30n 14S44l33a88d51k84ý 3971362613

Nejekologičtější je dřevoplyn. Jenže s tolika auty by jsme byli bez lesů;-D

+1/0
11.11.2016 15:24
Foto

M47i92r87o88s20l71a97v 71S68t78e56i16n59e86r 4740252240496

Na dřevoplyn jezdil 1944 náš soused, pekař. Víc, než 40 km/h z toho Opla nevyloudil, každých pár kilometrů musel zastavit a obsluhovat kotel.

+3/0
12.11.2016 17:07

V20i20k83t57o59r 61J74o26h48á15n45e63k 4784654128650

Hezký článek, pane Javore.

Jen jste trochu ujel s tou ozonovou dírou. To byl reálný problém, poměrně dost závažný, prokazatelně způsobený lidskou činností. Podařilo se ho vyřešit díky pochopení mechanismu jak vzniká a následném postupném zákazu látek, které to způsobují. To je právě příklad situace, kde to zafungovalo dobře.

U CO2 a s tím spojené taškařice s údajným globálním oteplováním (kterou už dementovali i samotní autoři této teorie, ale natolik se to zasilo lidem do mozků, že už to žije vlastním životem stokrát opakované lži) máte ale pravdu, tak je vidět absurdnost toho, kdy se establishment snaží řešit problémy tam, kde nejsou (nebo téměř nejsou) prostředky, které nemá.

+6/−1
11.11.2016 12:39

V12i75k57t38o71r 55J72o67h85á89n57e73k 4964844468240

oprava: "... tam je vidět..."

0/0
11.11.2016 12:39

M35a69r57t26i50n 63K45a37r36á45s54e58k 9658333248778

Nic proti, ale elektromobily nejsou primarne o snizovani emisi CO2, ale o tom, ze eliminuji velkou cast emisi jedovatych latek a tu cast co neeliminujou presunou na do vhodnejsi lokality..

+1/0
11.11.2016 14:34

D50a56v30i71d 48Š66a20f47r64á21n89e73k 5717264527503

Na tomhle je vidět, jak tu problematiku nikdo nechápe. Elektromobily jsou především o:

- velmi jednoduché konstrukci vozidla

- nezávislosti ekonomik na ropných magnátech

- zachování udržitelného rozvoje

V momentě, kdy se podaří vyřešit problém skladování energie, odpadá celý Carnotův cyklus, což se týká i získávání elektrické energie.

+2/−4
12.11.2016 9:38
Foto

J30a98n 49Č52e95r53m48á61k 4219228115447

té ropy a závislosti na ní se to téměř netýká... Všichni vidí jen ten benzin, ale skutečnost, že auto (a nejen auto) je v podstatě z ropy vyrobeno či je na něm jinak ropa přítomna už si nevšimnou...

+2/−1
13.11.2016 8:48

J19a27r18o29s65l43a94v 56K38ř25i52v86á13n47e78k 4845513542628

"Prokazatelně způsobený lidskou činností?" Ano? Myslíte, že když tisíce neschopných jako-vědců melou nějakou matru a po nich stejně neschopné mrdky mediální to opakují tak se to tím prokáže? Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry! http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování! Poločas rozkladu R12 FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

0/0
21.11.2016 3:49

P64e28t12r 18Z45a34s74k34o54č12i81l 2195362548199

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Jsme už ve třetí fázi. R^

+3/0
11.11.2016 10:44

Z12b54y92š81e54k 15Š82v56e93c 8904823964655

Vážený pane běžte s těmi rozházenými písmenky do nesrozumitelných řetězců vycpat. Tady jse v Čechách a zde mluvíme a píšeme ČESKY!

Ten Váš cizí jazyk, jsou jen klíny do hlavy, stejně jako elektromobilita, ...

+1/−1
16.11.2016 23:57



Najdete na iDNES.cz