Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Elektromobilita nefunguje, tak ji zadotujeme a prosadíme

Německá Spolková rada zahrála na ekologickou notu a prý by po Evropské unii chtěla, aby do roku 2030 zakázala automobily se spalovacím motorem. Mají snad naši sousedé v záloze nějaký elektrický supervůz, který by byl reálně použitelný a dostupný? Realita je přeci jen poněkud prozaičtější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a81k46u65b 24H98o81l24m93a24n 2763387879363

Ozónová díra se začala zmenšovat hned potom, co lidstvo začalo cpát freony do všech svých přístrojů. Nechápu, proč tolik lidí hájí spalovací motory, které jen vypouštějí svinstvo do ovzduší. Nemluvě o tom, že tyto spalovací motory náš činí závislými na arabské a ruské ropě. Ale možná o to tady jde...

0/0
22.11.2016 18:14

K52a53r17e88l 38N79o39v55o32t19n88y 2351545569700

Vyborne napsano, podepisuji v plnem rozsahu R^

+3/0
20.11.2016 11:28

R16e42g65i63n30e 29M98a88r79t51i95n 6552808760718

Článek a myšlení prognostiků připomíná prognózu z 19. století, kolik v Praze bude potřeba poklízečů koblížků vzhledem ke vzrůstající koňské dopravě a vycházelo obrovské číslo.EU;-D ... a pak přijely automobily.?

+1/−1
20.11.2016 7:44

P41a20v73e51l 22C96h57a10l73u73p37a 2461596375751

Velmi dobrý článek, taková oslava selského rozumu. R^. Možná se opravdu s nástupem Trumpa začne i ten dobrý selský rozum prosazovat. A snad ještě - já bych zrušil neekologickou výrobu ekologických biopaliv - a na pole brambory, pšenici...

+4/0
18.11.2016 21:57

O88d53s35t52r87a81n20ě74n66ý 17U53ž63i36v47a41t33e58l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
18.11.2016 8:35

O77d59s76t78r61a13n43ě73n58ý 42U91ž88i92v82a48t61e13l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
18.11.2016 8:32

O61d52s29t37r88a89n30ě45n16ý 43U67ž42i30v61a42t49e77l

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
18.11.2016 8:28

T67o98m59a96s 37H50a90b78a38l48a 8287845724343

V 16. storočí ľudia vedeli, že Zem je guľatá. Veď už v 15. storočí sa Kolumbus snažil doszať do Indie tak, že bude plávať na opačnú stranu, ako sa plávalo dovtedy a španielsky kráľ to zadotoval.

To že Zem je guľatá vedeli už ľudia v antike. Už vtedy si totiž všimli, že rovnaký predmet vrhá iný tieň v Ríme a iný v Alexandrii. Z ich rozdielu dokonca celkom presne vypočítali aj polomer a Kolumbus ho poznal.!!

0/0
17.11.2016 20:34

P14a12v32e84l 88C13h31a87l69u56p43a 2541686755411

Kolumbus, myslím si, pracoval s mnohem menším poloměrem, než se ukázalo jako realita. On věřil, že opravdu je v Indii, když přeplul Atlantik... Vlastně do smrti se nedozvěděl, že v Indii nebyl.

0/0
18.11.2016 21:53

J37i80r58i 49N25o24s49e11k 5167342128380

Dokud nepřijdou s lepším řešením než jsou baterie nemají elektromobily budoucnost. Až budou kondenzátory s kapacitou MW tak to půjde. Baterie mají malou kapacitu, pomalu se nabijí, stárnou takže se musí měnit, jsou těžké a špatně recyklovatelné, samé nevýhody. Bohužel jinou technologii lidstvo nezná tak ji cpe všude.

0/0
17.11.2016 11:39

R58a60d50e12k 59S43v19o63b39o96d75a 8539450550781

Názor je jako řítní otvor. Každý máme svůj

0/0
17.11.2016 10:29

Z38b13y63š81e80k 25Š47v10e67c 8684453564195

Největšími škůdci životního prostředí jsou Zelení, Ekologická hnutí, Greenpeace, neziskovky, mainstream a další podobní.

Tito se řídí se heslem: "Ušetřím, ať to stojí co to stojí. I kdyby ušetřená koruna stála sto kaček. Občané přispívající do eráru to zaplatí."

+10/0
16.11.2016 23:41

I64v11o 26B60o86u74š72e 5372297548

A bilderberg a ilumináti;-D

0/0
19.11.2016 21:10

J82i20ř59í 21H11o40v14o15r13k68a 2446207960511

Pan autor zjevně nepochopil, že zrovna elektromobily jsou právě jedním z řešení problému, který správně nastínil: ano, neumíme postavit jednu obří baterku, která by skladovala elektřinu co vyrábí OZE. Jenže právě milión baterek z elektromobilech je ten sklad energie! Který se nenabíjí najednou a nemusí to být ani úplně kontinuální EUR^

+1/−12
16.11.2016 13:17

J52a30n 22N21o59v82á42k 7235854988977

on je ale stejný problém vyrobit jednu velkou jako milion malých. A navíc, skladovat energii v rámci jednoho dne ještě jde, ale jak skladovat jarní přebytky energie a použít je na podzim?

+3/0
16.11.2016 14:22

M38a80r25t66i70n 82K51o19v58á79ř 2701300139456

Jednou z možností, jak akumulovat přebytky elektřiny, je výroba vodíku. Pak jde z výfuku jen pára...

+1/0
17.11.2016 10:19

R69e63g62i42n87e 73M53a13r73t18i65n 6612618770468

Nejdražší skladování elektřiny je v akumulátorech. Nejlevnější je ve vodní energii (přečerpávací vodní elektrárny) a potom pneumatické.

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MLA4d61b4_ESOI_3.jpg

A množství to nezachrání. Možná elektro-autíčko je hezké, ale stačí si v Česku v zimě v autě zatopit a stojím.

0/0
20.11.2016 7:37

K21a68r33e59l 23M72o59r87a48v42e85c 3921116488711

Neodpustím si rýpnutí na ten hukot v síti mezi 17 a 20 hodinou až se lidé začnou vracet z práce.

0/0
22.11.2016 8:11

T80o98m19á74š 88S28t78r80m97i34s54k34a 8167172109182

U aut pro mě nejde emise CO2, ale o emise toxických látek a mikročástic ve městech. Na tom mají spalovací motory aut ve městech ve vyspělých státech zásadní podíl.

+1/0
16.11.2016 8:11

J30i72ř72í 46T20o46m70e89š 5722200753242

Ve vyspělých státech začali s omezováním škodlivin, ale tady by si naběhli. Češi raději emise na ulicích a ne nějaké Bruselské Euro 6.

+1/0
19.11.2016 22:11

V10a11c80l51a64v 12V36a65v52r85a 3877274425877

Elektromobily NEJSOU budoucnost !!! I v Evropě se na to přijde, v Česku určitě naposledy.

+3/−5
15.11.2016 2:55

A35n34t68o48n52i79n 47D33e64c29h38l11e60r 9435387290123

Ano Češi jsou známí svým pozitivním přístupem ke všemu co mění staré a zavedené pořádky, jste doslova ukázkový příklad. Ale nebojte se až si z 15 let půjdete kupovat, - jako jeden z posledních - svůj elektromobil nikdo se se Vám už smát nebude. Nejspíš Vás zachrání to, že v té době vlastnit automobil bu již zcela nerentabilní, a bude sdílet - jako většin ostatních.

+1/−3
15.11.2016 14:27

T78a52d64e80a96s 53P12i68s13t79a 6449652441847

Všechno dobrý.....Ale přirovnání s ozonovou dírou a kyselými dešti to absolutně nefunguje! To byly obrovské problémy a dnes se o nich neví protože, se nepoužívá freon a ozonová díra se z části zacelila a protože se zavřeli špinavé hnědouhelné provozy za hranicemi. Autor si plete základní příčiny a následky. A to je smutné. Naopak právě tyhle dvě věci, plus čistota dnešních řek právě naopak velmi dobře ilustrují obrovský přínos eko myšlení. Nejsem ekolog aktivista, ale pamatuju si z osmdesátek teplárny na mazut, jablka u silnic plná olova, řeky kde nežily ani krysy a pohraniční krušnohorské lesy jako nekonečně suché pláně hnijících stromů. Děti mající problémy s astmatem a obrovský rozvoj rakoviny kůže z ozonové díry... do dneška jsme to úplně nevyřešili. Ale udělali jsme jako společnost velký poprok. Tak at to laskavě tento diletant nebagatelizuje!

+4/−1
14.11.2016 16:28

J54a14r32o21s45l30a34v 66H94e75j75n46a 4607231629

Udělali jsme velký pokrok.

Oni si ti potomci stejně nic jiného nezaslouží!

0/0
17.11.2016 10:34

P51e92t36r 33N83o19v73a77k 3160387809667

Ono to s tou ozonovou dirou je trochu jinak.

0/0
17.11.2016 17:14

J78a49r98o13s67l30a44v 82D96a37m31b92o97r76s21k57ý 3872142604929

Doporučím se podívat na přednášku Tonyho Seba uznávaného odborníka, který uvádí jak se bude průmysl s elektromobily vyvíjet.

https://www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM

+1/0
14.11.2016 14:14

P87a16v61e86l 18S42e59d75l79á36k 3260826638631

Co se týče kritiky biopaliv a otázky kde vezmeme baterie a jak je budeme v našich klimatických podmínkách nabíjet, souhlasím. Co se týče ozonové díry, tak ta se kvůli zákazu freonů pomalu zaceluje, to není šťastně zvolený příklad. V blízké budoucnosti jsou technicky reálné spíše hybridy (sníží emise ve městech) a náhrada benzínu zemním plynem.

+1/−1
14.11.2016 13:14

J55a27r94o72s18l25a26v 39K64ř23i70v43á34n16e96k 4265883112778

Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování. Poločas rozkladu FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry!

http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html

0/0
21.11.2016 3:56

P87e77t71r 86Č22e94r35v70e68n13ý 3706219487389

Spočítejte si, kolik vás stojí běžný servis vašeho benzínového miláčka za 10let. A teď si představte, že elektromobil je prakticky bezůdržbový. Beterie deset let spolehlivě vydrží. Po deseti letech se dá třeba zrepasovat nebo ekologicky zrecyklovat a koupit za polovinu původní ceny novou. Jenom to má tu nevýhodu, že ve vašem stávajícím autoservisu na Vás budou dost naštvaní jelikož od nynějška tam budete již jen jezdit měnit gumy a nemrznoucí směs do ostřikovačů...;-D Na něco jsem zapomněl? Ano. Váš rodinný vůz disponuje zrychlením do pěti vteřin, což je příjemný bonus, nemyslíte?

+7/−4
13.11.2016 2:33
Foto

J43a31n 92Č61e25r95m44á75k 4589508475257

toto je velmi naivní názor způsobený zelenou optikou (nebo spíš zákalem?)...

To, co všechno budou elektro potřebovat a co vše na ně vymyslí ouřadové se ukáže teprve tehdy, až budou masově jezdit, objeví se řada poruch a oprav bouraček, až se nebude počítat pouze jízda po slunné Kalifornii, kde nemusí topit a svítit a spousta jiných "drobností"... A ekologičnost či láse se doopravdy projeví, až se bude muset přebudovat a posílit energetická přenosová soustava a nastavět spoustu nových elektráren, trafaček, veřejných dobíjecích stranic apod... A samozřejmě se toto všechno promítne do ceny za energii...

Mimochodem, teď se v naší zemi jedná o těžbě lithia a představte si, že lidé jichž se to týká se na toto ekologické dobrodiní příliš nadšeně netváří!... A že jeho potřeba tedy bude obrovská!...

+10/−6
13.11.2016 8:41

P74ř17e52m77e63k 46P24a15v75k85a 8828392828771

A zazvonil zvonec, pohádky je konec. Tak jasný, mechanických závad bude bezpochyby méně, ale i u elektroauta budou trpět nájezdem jednotlivé díly. Zase tak růžově, pardon, zeleně, bych to neviděl.

+3/−1
13.11.2016 16:52

M82a54r56c36e92l 12Š32e14v90č84í14k 9645723151420

Ja nemením nemrznúcu zmes v ostrekovači.

Aproó, elektromobily nemajú tlmiče, brzdy, svetlá a pod.?

+5/0
13.11.2016 17:56

F21i29l30i48p 95M30a28t28e90á48s33k95o 8436626579483

na to jsem se přesně chtěl pana Červeného zeptat. Když si projedu opravy našeho 15 let starého Scenica, tak se to vůbec netýká motoru kromě pravidelných výměn (rozvodového řemene, svíček, oleje). Měnil jsem jeden tlumič, pravidelně brzdy, trubku posilovače řízení, regulační odpor ventilátoru, dva silentbloky motoru, spojku. Co z toho na elektromobilu není? Možná ta spojka, ale to nevím. Tak v čem je teda ten zásadní rozdíl co se týče servisu?

0/0
16.11.2016 9:36

P63a77v47e22l 89S29e31d56l45á92k 3690256678731

Nejdražší částí elektromobilu jsou baterie, tak ty nemají neomezenou životnost ani náhodou. Co se týče toho zbytku, když naprojektujete životnost auta na 30 roků, tak to bude drahé a nikdo to nekoupí.

+2/0
14.11.2016 13:18

B97o72h19u71m64i65l 61S89t86e57j64s36k65a86l 5693164871513

V novem vysavaci mi odesel motor po pul roce, proc se podobna vec nemuze stat u elektroauta?

0/0
17.11.2016 8:56

J43a46r50o85s35l91a52v 91H96e72j13n12a 4597121599

Zrychlení do pěti vteřin?

.

Pche. Moje Fabie zrychluje okamžitě.

+1/0
17.11.2016 10:37
Foto

M26i50r59o86s70l96a90v 85S72t90e89i57n63e62r 4430862390146

Dlouhý článek, krátký závěr. Chvíle elektromobilů přijde sama od sebe, až se podaří vyšešit problém kapacity a dojezdu, samozřejmě i nákladů. Já vidím jediné řešení, baterky na zálohu a u čerpadla měnit prázdnou za plnou, to je tak na 5 minut. Takže pak by i dojezd 300 km mohl při husté síti výměnných stańic stačit.

Ale životnost litiových akumulátorů není srovnatelná s životností dieslu, takže i ceny za výměnu prázdné za nabitou baterku budou respektovat amortizaci. Tím se skutečné náklady opravdu markantně zvednou.

+8/0
12.11.2016 16:58

K28a81r30e33l 21N47o26v29o72t67n87y 2861835969610

Tohle reseni (vymenovat baterie na pumpe, ktere by se tam tak mohly dobijet prubezne) me uz taky napadlo. Narazi to ovsem na problem, ze ty baterie jsou do vsech automobilu zastavene tak, ze je rozhodne nepujde snadno a rychle vymenit. Navic jsou zatracene tezke, ta vymena by tudiz musela probihat strojove a plne automaticky. Coz by se taky asi dalo vyresit, jen by ty baterie musely byt plne standardizovane a snadno pristupne, treba na spodku vozu.

Predstavit si to nicmene dovedu - treba auto zastavi na stojanu, pod nim se otevre poklop, mechanicka ramena automaticky vyndaji vybitou baterii a vymeni za nabitou.

Ale jednoduche by to rozhodne nebylo...

0/0
20.11.2016 11:55

D75a48v46i19d 28Š27a53f51r59á76n94e45k 5447874387633

Češi jsou obecně experti na to, jak co nebude fungovat, aby si to za pět, deset let byli nuceni kupovat ze zahraničí.

Spalovací motory dosáhly svého vrcholu, kdy už je nelze dál vylepšovat. Elektromobilita je výhledově jediný možný směr, jakkoliv je dnes spojen se problémy.

+6/−4
12.11.2016 9:31

Z85b73y97š41e29k 38Š92v38e22c 8694513344325

Češi mají zkušenosti s tím co nefunguje. Proto mají na novoty pesimistický pohled, zvlášť když jim jsou novoty vnucovány někým, kdo je v první řadě finančně zaháčkován na novotách. Novoty elektromobility zavánějící systémem "letadlo".

+1/0
16.11.2016 23:51

J96a84n 16S91l94a87d24k96ý 3771202863

Nejekologičtější je dřevoplyn. Jenže s tolika auty by jsme byli bez lesů;-D

+1/0
11.11.2016 15:24
Foto

M73i40r70o55s26l12a81v 40S43t14e12i23n85e64r 4420462540186

Na dřevoplyn jezdil 1944 náš soused, pekař. Víc, než 40 km/h z toho Opla nevyloudil, každých pár kilometrů musel zastavit a obsluhovat kotel.

+3/0
12.11.2016 17:07

V95i58k75t29o28r 61J91o88h52á48n10e23k 4654174628210

Hezký článek, pane Javore.

Jen jste trochu ujel s tou ozonovou dírou. To byl reálný problém, poměrně dost závažný, prokazatelně způsobený lidskou činností. Podařilo se ho vyřešit díky pochopení mechanismu jak vzniká a následném postupném zákazu látek, které to způsobují. To je právě příklad situace, kde to zafungovalo dobře.

U CO2 a s tím spojené taškařice s údajným globálním oteplováním (kterou už dementovali i samotní autoři této teorie, ale natolik se to zasilo lidem do mozků, že už to žije vlastním životem stokrát opakované lži) máte ale pravdu, tak je vidět absurdnost toho, kdy se establishment snaží řešit problémy tam, kde nejsou (nebo téměř nejsou) prostředky, které nemá.

+6/−1
11.11.2016 12:39

V67i88k67t47o22r 20J87o20h89á28n94e71k 4304364628510

oprava: "... tam je vidět..."

0/0
11.11.2016 12:39

M68a87r80t61i20n 54K21a19r62á36s58e42k 9408303478948

Nic proti, ale elektromobily nejsou primarne o snizovani emisi CO2, ale o tom, ze eliminuji velkou cast emisi jedovatych latek a tu cast co neeliminujou presunou na do vhodnejsi lokality..

+1/0
11.11.2016 14:34

D59a73v96i52d 77Š17a95f85r69á65n38e10k 5667294677253

Na tomhle je vidět, jak tu problematiku nikdo nechápe. Elektromobily jsou především o:

- velmi jednoduché konstrukci vozidla

- nezávislosti ekonomik na ropných magnátech

- zachování udržitelného rozvoje

V momentě, kdy se podaří vyřešit problém skladování energie, odpadá celý Carnotův cyklus, což se týká i získávání elektrické energie.

+2/−4
12.11.2016 9:38
Foto

J85a58n 54Č77e35r11m10á22k 4769588835847

té ropy a závislosti na ní se to téměř netýká... Všichni vidí jen ten benzin, ale skutečnost, že auto (a nejen auto) je v podstatě z ropy vyrobeno či je na něm jinak ropa přítomna už si nevšimnou...

+2/−1
13.11.2016 8:48

J54a78r69o79s10l22a55v 38K20ř72i61v91á94n90e54k 4265213522438

"Prokazatelně způsobený lidskou činností?" Ano? Myslíte, že když tisíce neschopných jako-vědců melou nějakou matru a po nich stejně neschopné mrdky mediální to opakují tak se to tím prokáže? Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry! http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování! Poločas rozkladu R12 FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

0/0
21.11.2016 3:49

P68e43t56r 81Z74a69s68k57o73č84i74l 2295322218359

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Jsme už ve třetí fázi. R^

+3/0
11.11.2016 10:44

Z25b85y67š29e66k 17Š21v85e74c 8844923844405

Vážený pane běžte s těmi rozházenými písmenky do nesrozumitelných řetězců vycpat. Tady jse v Čechách a zde mluvíme a píšeme ČESKY!

Ten Váš cizí jazyk, jsou jen klíny do hlavy, stejně jako elektromobilita, ...

+1/−1
16.11.2016 23:57







Najdete na iDNES.cz