Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Chytrá svodidla ze žlutých soudků autům zachrání plechy

V Koreji představili speciální svodidla, která v mnoha případech zabrání i banálním odřeninám. Jmenují se ETI Roller System a testují je od letošního května na silnicích v okolí Soulu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98o88m20i82n17i12k 66A93d72l55e85r 4170424441702

Živit se jako "novinář" musí být náramná legrace. Kouknu na video na youtube, vymyslím si nějakou omáčku a napíšu článek. Co na tom, že jde o směs bludů, výmyslů a faktů. Koho to žere. Kostra není hliníková.

Na internetu je mimochodem certifikace vydaná TZÚS Praha v PDF: https://goo.gl/NCsXJk

0/0
2.12.2016 14:12

P61e90t50r 35P30e58t96r 6323322208853

Plechy možná ale když auto narazí na dálnici do svodidel tak je v podstatě odklizeno, takhle se odrazí a pravděpodobně udělá větší škodu cestou zpět na dálnici...možná i další mrtvé

0/0
29.11.2016 14:09

M51a61r76t46i41n 28N94o84v67ý 3212608558870

Je to spolehlivé, bezpečné a levnější? Tak to se u nás neprosadí... :-/

0/0
28.11.2016 21:35

D57o46m46i81n25i18k 10A31d77l15e10r 4810434131472

Má to certifikaci TZUS Praha.

0/0
2.12.2016 14:13

H26o49n90z86a 59T95a26r 3249412954192

Mnohem lepší, než levné Lanové svodidlo (EGG SLICER- kráječ vajec )

http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/policie-nic-lepsiho-nez-lanova-svodidla-momentalne.html

0/0
28.11.2016 19:36

M54i88c46h59a12l 50P40i94n47d72j22a59k 5493174127857

Byl jsem pomerne prekvapen, kdyz jsem to videl i ve Svedsku. Mozna kdyby se dodrzovala rychlost i v CR tak i toto ma svou ucinost.

0/0
29.11.2016 13:48

Z30d82e70n45o 58K83o91t46y51z71a 8689675386602

hudební podkres, jak kdyby ten autobus řídil Darth Vader :-)

+4/0
28.11.2016 14:21

J29a32n 49M28o98t55ů41r41e55k 7960402131189

Jen vůbec není jasné, jak ty auta v tom testu jedou rychle

+1/0
28.11.2016 14:15

P10a53v36e40l 46S52e93d39l92á58k 3350726948141

Nezanedbatelný je i psychologický efekt těch svodidel, když před sebou máte "zeď", tak si nebezpečí spíše uvědomíte. Mohu se mýlit, ale připadá mi, že to mají vymyšlené dobře.

+2/0
28.11.2016 13:48

P54a22v60e78l 70S36e19d21l91á37k 3100876128401

Moc pěkné, při aplikaci ve vhodném místě to může snížit následky nehod. Bohužel u nás na často chybí i ta obyčejná svodidla, v místech kde sjetí z cesty rychlostí větší než 20 km/h znamená jistou smrt.

+1/0
28.11.2016 13:46

M88i51r24e48k 28T80u83r45e96č44e37k 4313842650892

A mnohde jsou silnice i bez krajnice, ani 5cm vule na chybu...

+1/0
29.11.2016 14:45

R38o90m92a35n 59C36a85e42s46a61r 9423800900427

Titulek je mimochodem silně zavádějící. Tato svodidla nebyla vymyšlena proto, aby ochránila plechy, ale protože jsou schopna pojmout více energie a udržet vozidlo lépe ve směru pohybu/jízdy v daném místě, než svodidla současná. A to při nižších škodách na zdraví i majetku.

+1/0
28.11.2016 12:43

J43o13s46e64f 90K98a14r16f20í34k 7762335696760

U svodidel je základ dobře zalité betonem.

A né jako na našich dálnicích. Když vidím na D1, jak ze země ten sloupek prostě vytáhnou, oklepnout trošku zbylé hlíny a jdou vytahovat další, tak je jasné, že top asni nic neudrží... Není tam ani troška betonu, prostě jsou zapíchnuté do hlíny...:-P

0/−2
28.11.2016 12:34

R63o43m42a15n 33C54a12e97s18a94r 9763790610647

svodidlo při nárazu musí pohltit jen určitou část energie a pak musí uhnout. Kdyby bylo pevné jako betonová zeď, zabíjelo by.

+1/0
28.11.2016 12:36

J81o11s65e47f 13K54a64r11f34í83k 7302735896330

Si myslím, že je furt lepší, když zabijou toho kdo do nich vlítnul, než když auto projede na druhou stranu, kde sundá čelně xy další....

0/−1
28.11.2016 12:38

R84o81m11a82n 13C26a65e82s28a98r 9753660860417

jenže co si myslíte vy, to není důležité. Důležitější jsou statistiky, složitá měření, výpočty a testy, spojené se zkušenostmi za několik desetiletí. Ne vždy totiž vozidlo musí přejet do protisměru a někoho zabít. A navíc nelze rozhodovat o tom, zda bude někdo obětován, aby mohl být zachráněn jiný, každý život má stejnou cenu.

+7/0
28.11.2016 12:41

J14a38n 68H24r28u52z50a 8384328209847

Pokud svodidlo nepohltí část energie a hlavně odolá a odrazí auto od sebe pak může způsobit víc škod jak užitku. Japonský systém se mě líbí a navíc je barevně výraznější než šeď ocelových svodidel.

+1/0
28.11.2016 15:20

D66o31m97i42n18i30k 13A79d21l73e33r 4230754961572

Ano, jsou, ale délka "zapíchnutí" je stanovena a hustota sloupků taky. Každé svodidlo má svůj test a musí být takto schváleno. Nebojte se :-)

0/0
2.12.2016 14:15

P48e25t28r 47N48ě36m86e76c 4680293550607

Zabrání škodám na vozidlech za cenu, že správce silnic zaplatí o dost víc za kupu válečků. Do toho nikdo nepůjde, kdo neumí jezdit ať platí.

0/0
28.11.2016 11:24

M59i70c80h43a52l 77H71o27ř58e43ň83o84v90s54k63ý 1165299396145

V ČR? Ale půjde :) A nahradí se čerstvě nahrazená svodidla :) Třeba na D06, celkem nová dálnice, letos měnili svodidla :) Tak proč by je nemohli vyměnit znova? :)

0/0
28.11.2016 11:26

L55u47k31á93š 12O23m14á72č46k39a 5441314721876

Svodidla se měnila, protože to platila EU. A muselo to být tento rok. Měnila se i velká část svodidel na D5 Praha-Plzeň.

0/0
28.11.2016 13:57

M74i51c30h49a92l 88H69o97ř34e40ň88o80v43s61k56ý 1805329706495

Díky za tuto informaci, to jsem ani nevěděl, že EU platila. Tak to potencionálně může zaplatit i tyto ;) Stačí, když se to někom bude hodit do krámu a bude mít lidi (a peníze) na správném místě :)))

0/0
28.11.2016 14:27

D89a50v14i21d 49S85v41o39b72o98d80a 2285988624221

toto je největší hloupost v bezpěčnosti dopravy.... Akorít to debila vyhodí zpět na silnici a sejmě další.. nevinné.!!!!!!;-O

0/−5
28.11.2016 11:13

M13a79r21t84i78n 45K25ř84í49ž 9963632220417

každý, kdo skončí ve svodidlech, za to může a je to, co říkáte?

+2/0
28.11.2016 11:23

M70i21c89h58a21l 60H32o96ř33e46ň19o10v17s57k40ý 1355349596695

Takže je lepší, aby auto svodidla prorazilo a čelně se střetl s protijedoucími? Myslím si tedy, že následky srážky ve stejném jízdním směru budou menší a lépe se jim půjde i vyhnout... Nevinné srazí takové auto asi tak i tak...

A nehledě na to, že takový řidič nemusí být ani viníkem nehody, může tam být sražen...

+5/0
28.11.2016 11:28

P81e80t48r 52S11i21m84e70k 6531353299704

pane Svobodo, nenechávejte si Vaši teorii pro sebe. Můžete kontaktovat korejce a jejich omyl jim rozmluvit?

+3/0
28.11.2016 11:36

J51a31n 28M96o11t87ů89r69e87k 7110882161569

? Takže je lepší když vjede do protisměru a sečtou se rychlosti vozidel proti sobě jedoucí ?

A jakého debila? Né každý účastník nehody je jejím viníkem! A i kdyby, co například ti lidé v autobuse? Ty jsou také vinni?

Zkuste občas trochu přemýšlet....

+1/0
28.11.2016 14:15

R73a75d77e38k 66P54a24s71t14o51r 3596885716463

Pokud si někdo myslí že to je novinka tak se zase může uklidnit. Lidstvo není tak hloupé aby to někoho napadlo až teď. Nevýhodou je třeba to, že je potřeba více železa a více železa znamená více energie jak na výrobu tak na stavbu. Rozhodně to nemá jen samé výhody. To, že v některeých situacích to způsobí daleko delší průběh nehody je snad jasné každému.

0/0
28.11.2016 10:43

L56u10d75ě61k 53R97á27j47e58c84k38ý 7428337460684

Ta svodidla nevypadají jako železo, upřímně, spíš jako plast.

0/0
28.11.2016 15:31
Foto

L98u93b78o59š 46H54a46n18u91s 4247677741562

Mám dojem, že unás by to lidi okamžitě rozkradli. Takovej soudek se hodí....:-)

+5/−1
28.11.2016 10:33
Foto

P78a27v76e47l 22T26r53n22ě86n35ý 4378618588566

;-D;-D;-DR^

0/0
28.11.2016 14:26

K38a29m53i38l 21V90a35š45í51č64e20k 4225100125625

Svodilo je od slova svádět - když tato svodidla porovnám s tím " plotkem" který je například na nově opravemém useku D35/ R35 mohlenice / olomouc tak se jenom modlím aby tam rychle vyroslo křoví které bude více svádět vodidla zpět do sevého pruhu = než to co postavilo ŘSD

+1/0
28.11.2016 10:31

M67a69r38t39i52n 90K78ř66í61ž 9933212300247

Stejně si pořád myslím, že nejlepší je nebourat.

+7/−1
28.11.2016 10:05

P86e16t53r 31S83p94a89t78z71i69e39r62e65r 7534812345824

jak už tu někdo napsal...auto do toho narazí, ale místo toho, aby svodidla snížily kinetickou energii a auto zpomalily, tak tady auto pošlou zpět do silnice do provozu...tak se takové auto otočí několikrát v hodinách a odnesou to další auta a lidi. Tohle prostě nemá smysl.

+2/−2
28.11.2016 8:56

M11a13r53t19i33n 67K66r33á28t13k47ý 3506864755274

A když ti narazí do klasických svodidel a vrátí se ti auto na silnici kde se hned zastaví nikoho neohrožuje?

+3/0
28.11.2016 9:14

P79e14t30r 64S58p66a89t25z16i72e87r96e67r 7984892345344

ale ty klasická svodidla absorbují dost výraznou část právě té kinetické energie vozu...tyto ne..ty jí vozu ponechají...takže následky proti klasickým svodidlům můžou být daleko horší.

+1/−1
28.11.2016 9:16
Foto

R84a37d21e19k 26V70o76j81á84č64e60k 5763859413314

To jo, ale plechy jsou zachráněny;-D

0/0
28.11.2016 10:54

D82a62v45i84d 48B60a68r33t44o23š 9374139592796

Na druhou stranu to auto bude pokračovat alespoň rychleji vpřed a ostatní řidiči budou mít více času na reakci a síla možného nárazu bude menší než kdyby se auto od normálních svodidel odrazilo a na místě zastavilo. Rozdíl je situace od situace, někdy by byly lepší tyhle, jindy zase klasické svodidla.

0/0
28.11.2016 11:30

M69i64c28h23a22l 25H11o48ř15e69ň86o58v87s75k80ý 1355649396865

Problém je, pokud auta ty svodidla svojí energijí překonají, což se žel stává dost často a prorazí je což je pak fatální. Tyhle vypadají docela odolně,

+1/0
28.11.2016 11:30

L56u75d84ě46k 53R48á84j33e67c86k73ý 7138427730314

"ale ty klasická svodidla absorbují dost výraznou část právě té kinetické energie vozu...tyto ne..ty jí vozu ponechají..."

To je právě hloupost (a proto to Korejci testovali). Svodidla absorbují energie stejně (proč by jí měly absorbovat méně, probůh?), jen kus energie jde místo deformace do otáčení => svodidla se méně deformují a déle zůstanou celá.

+2/0
28.11.2016 15:33
Foto

P15r93e94m57y71s28l 15K80y24s39e25l61a11k 5805563634879

A otázka, je jiná, jestli, když se to havarující auto vrátí do vozovky, jestli je to dobře. Ale to už asi závisí na okolnostech. Současná svodidla totiž auto zastaví, Tato je pošlou dál.

+5/0
28.11.2016 8:52

L72u72k72a33s 92V79o81l68f 4729392768795

Zachráněné plechy si představuji trochu jinak... A oprava levněji? Když se stejně ta nabouraná část prohne jako normální svodidlo :-/

+1/0
28.11.2016 8:23
Foto

P27e95t83r 26P24r54o74c40h68á80z24k37a 3692136312234

Nebylo by jednodušší a možná nakonec levnější podobné rollery umístit na auta. Pěkně by se odvalovala jak od svodidel tak od sebe navzájem a i od některých chodců......;-D

+23/−2
28.11.2016 5:50
Foto

P33r33e32m86y40s19l 25K68y10s58e81l11a25k 5755123554749

To vystihuje hláška z jednoho nejmenovaného filmu.

- Myslíte, že bych to měl nechat vyměnit?

- Leda, že by vám dali gumovej... :-)

+3/0
28.11.2016 8:50

R13o44m22a28n 76T84y65č12k88a 3567148901577

Vy jste se zase kochal...

0/0
28.11.2016 13:41
Foto

P94e32t75r 60P54r48o16c54h91á86z85k68a 3562236942914

;-D;-D;-DR^

0/0
28.11.2016 16:23

P39e53t15r 21S80i94m98e85k 6111153569464

nápad máte dobrej, rozhodně byste měl korejcům napsat !

0/0
28.11.2016 11:39
Foto

P31e37t30r 67P64r19o10c85h77á48z24k56a 3162686582514

Oni na to časem přijdou sami......:-)

0/0
28.11.2016 16:22

B34o41h18u38s52l16a95v 27K60r85á45l23í37k 2751730539436

Vozidlo odvalující se po svodidlech je v podstatě už vynalezeno. Hledejte "guided bus" a "rubber-tyred metro".

0/0
28.11.2016 17:10
Foto

P58e17t70r 58P65r10o90c14h94á16z61k14a 3892646742354

Bože já si to nechtěl patentovat. To byla momentální inspirace a nápad u ranního kafe.....:-)

0/0
28.11.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.