Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři čtvrtiny auta nevyrábí automobilky, nakoupí je od dodavatelů

„Pětaosmdesát procent dílů na C3 je ze střední Evropy,“ říká pro iDNES.cz Josselin Menezo z vývojového týmu francouzské novinky. S Citroënem C3 strávil tři roky v Trnavě při přípravách jeho výroby. Je specialistou automobilky na komponenty, které nakupuje od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D93a62v95i96d 39V16a46c24h64t76a40r20č26í98k 8929212955648

Kolumbus objevil Ameriku, to je článek jako bolavá noha

0/0
12.11.2016 5:49

R46a43d94i64m 47S74v73o50b56o83d79a 9303859706692

to je ale prekvapko.

vedeli jste o tom, ze apple zadny telefon nevyrabi? nebo ze theba nb od asus a hp se vyrabi na te stejne lince?

0/0
10.11.2016 22:14

P74a47v93e33l 72R59i47e79d18l 4324467661939

A teď do toho ty elektromobily. Baterky a elektronika budou taky od 'sub', pravděpodobně i motor. Takže zbývá jen jinak krčit plechy, marketing a cenotvorba.

0/0
10.11.2016 21:59

M34a47r72t11i95n 39J87u68r79e97č96k58a 2323654641881

Žádné překvapení. Dokonce i šrouby a matice se vozí z Číny.

0/−1
10.11.2016 21:30

A40l83e56š 54J49a55n34á55č27e72k 3903864956253

Děláme levné otroky v montovnách. U nás si levně nechává dělat komponenty i MB, Aston Martin apod.

+1/−1
10.11.2016 17:40

J56a24n 37S16o56u32k45u16p 1284884416815

Nebudu mluvit za všechny sub-obory, ale můžeme být celkem rádi, protože ty naše - jak se neustále opakuje - montovny na sebe vážou poměrně velkou přidanou hodnotu. Typicky u nás výroba elektroniky a světel do automotive.

A tahle pohádka o montovnách... Ok, takže třeba Hyundai je montovna?

0/0
10.11.2016 18:38

M16a66r94t35i23n 37S80e24d28o91n62a 2205486846909

Jiste ze Hyundai je montovna. Nebyt CR clenem EU s nizkymi mzdovymi naklady tak tu Hyundai neni. Ono se to moc nevi, ale i premiove vozy koncernu se montuji na Slovensku (napr. Porsche Panamera) a v Nemecku se tomu doda jenom jeden dil (tusim ze palubka) aby se to mohlo prodavat jako v Nemecku smontovane auto a tomu odpovidajici cenou.

0/0
10.11.2016 21:33

R48o55m78a66n 95S80m83a82t50a43n93a 6595182657938

To existuje dočasne u modelu Porsche Cayenne. Od roku 2017 sa však dokončovanie Cayenne v Lipsku ruší (pridával sa tam podvozok a motor z Maďarska) a výroba bude kompletne prebiehať v Devínskej Novej Vsi. Práve tam dokončujú výrobnú halu s novou lakovňou. Zákazníkovi v USA alebo SAE je lauter jedno, kde prebieha výroba auta. Za imidž a kvalitu nesie záruku značka.

0/0
5.12.2016 15:14

M76i38c64h17a73l 28F87r32ý46d77a 1582249103372

„Kvalita výroby je stejná pro Citroën, Peugeot i DS..." tak proč si za stejný produkt v jednotné kvalitě účtujete 3 rozdílné ceny?

+1/0
10.11.2016 9:29

M32a74r94t17i47n 53K67a71r20á73s85e34k 9828213848788

Proc octavia v zakladu stoji jine penize nez octavia v plne palbe? Vzdyt je to vyrobene ve stejne kvalite....

0/0
10.11.2016 12:59

M43a31r16e62k 96M84a81l83ý 1762278291670

Řekl bych, že se jedná spíš o Citroën a DS, kde DS má být jakože "luxusní" značka a přitom je to Citroën se stejnou kvalitou výroby. Ale prodává se za vyšší cenu ve srovnatelné motorizaci i výbavě.

0/0
10.11.2016 15:41

M56a30r28t32i69n 82K22a21r28á63s10e28k 9498193658548

No ta vybava prave stejna neni ze, podvozek a motor je sice stejny, ale na karoserii mate designove prvky navic (ty nejsou zadarmo), interier je z jinych materialu a s lepci vybavou - rozhodne to nejsou dve stejne auta s ruznou cenou - u jinych znacek si taky muzete priplatit za ruzne designove prvky, akorat citroen to vzal trochu sireji a prekopal ty auta natolik, ze je prodava pod jinou znackou. Zkuste si nekde postavit treba C4 a DS4 vedle sebe, pak si do nich sednou apod - ten rozdil je opravdu velky , mimochodem DS4 ma i nektere dily karoserie zasadne jine... (i kdyz kvalita zpracovani kastle je stejna)....

0/0
10.11.2016 15:53

M43a87r93t15i20n 61S97e25d91o92n74a 2345896226339

A proc by nemelo? Slovensky VW na jedne lince vyrabi Skoda CitiGo, VW Up a Seat Mii. V tech autech je rozdil pouze ve tvaru plechu, ale ceny maji zcela jine (VW jako premiovka vzdy nejvyssi). Stejne tak VW Golf Variant. Vyrabi se pouze v Mexiku, ale cena odpovida montazi v Nemecku.

0/0
10.11.2016 21:38

H70o36n47z14a 63K53r67e12n22s38t71e67t24t67e15r 1433579759

To je překvapení, a navíc i ten kompletní vývoj pro tu fabriku dělá kompletně dodavatel, jen dostane parametry a zástavbový prostor.....

0/0
10.11.2016 8:07

P26e38t42r 39S35p61a45t68z29i16e76r88e46r 7854382505764

a proto již dlouho říkám...dneska slogany dávných dob jako Fordem tam autobusem zpátky nebo Japonec až na konec nebo se vychvalovala německá kvalita a preciznost....to už je dávno vše minulostí. Díly na auta se vyrábí jinde a automobilka si ho maximálně složí. A je obvyklé, že továrna co vyrábí díly pro tak precizní a kvalitní VW je také vyrábí např. pro Renaulta. Dneska jsou všechny značky plus mínus stejně kvalitní...jde jen o to jaký to má znak ve předu a co se komu víc líbí.

+2/−2
10.11.2016 6:34

M56i23c70h61a90l 89L30u91s91k 1805884391106

To že jedna továrna vyrábí díly pro Němce i pro Francouze přeci neznamená, že je vyrábí i ve stejné kvalitě. Vyrobí je v parametrech, které zadá odběratel a tomu bude odpovídat nejen kvalita, ale i cena.

+6/−1
10.11.2016 8:44

J34a87r40o76s23l95a93v 37H96o22l51e27č83e47k 7942459496351

kdysi jsem byl v reichu na brigade v lisovne plechu. tam jsme jeli treba 2 hodiny plechy pro volkswagen, pak se prohodily formy a jel se mercedes atd. kontroly kvality i material stejny. ale to jsou plechy. naopak treba u tlacitek na palubni desky to fungovalo stejne, ale mercedes si vyzadal narozdil od jinych znacek 100% kontrolu kvality a vyrazovaly se i o milimetr posunute popisky tlacitek z tampoprintu.

+3/0
10.11.2016 9:28

M81a85r26e37k 86J44a15n64e47č52k19a 1437686633781

Mám známého, který dělá v soukromé firmě, která vyrábí některé autodíly i pro značky zvučných jmen a dělá výstupní kontrolu kvality. Jednoznačně mi potvrdil, že to, co by jiné automobilky ještě tolerovali, jiné zvučnějších jmen již ne a právě dle těchto požadavků odběratele mají nastavenou i konečnou cenu, která se odvíjí od kvality a množství kusů. Takže ty rozdíly tady určitě existují.

+2/0
10.11.2016 9:38

Radek 8895167523103

já v jedné takové větší firmě pracuju a musím potvrdit, že každý zákazník má úplně jiné požadavky ... např. Ford je v některých požadavcích daleko náročnější než VW

+1/0
10.11.2016 22:21

A15n18t24o54n82í28n 25S57v19o73b15o81d95a 3564413639572

Suroviny a technologické postupy jsou různé, proto jedna továrna vyrábí podobné komponenty v různé kvalitě, třeba větší použití vysokopevnostní oceli, dražší plasty atd

+1/0
10.11.2016 9:16

J24a18n 59S53o42u18k41u56p 1844864776815

To je samozřejmě nesmysl, doporučuji někdy do toho průmyslu nakouknout.

0/0
10.11.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.