Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tři čtvrtiny auta nevyrábí automobilky, nakoupí je od dodavatelů

„Pětaosmdesát procent dílů na C3 je ze střední Evropy,“ říká pro iDNES.cz Josselin Menezo z vývojového týmu francouzské novinky. S Citroënem C3 strávil tři roky v Trnavě při přípravách jeho výroby. Je specialistou automobilky na komponenty, které nakupuje od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a14v25i51d 68V59a34c12h71t75a51r62č63í51k 8139812475958

Kolumbus objevil Ameriku, to je článek jako bolavá noha

0/0
12.11.2016 5:49

R98a34d30i19m 22S73v43o10b82o76d69a 9123409356342

to je ale prekvapko.

vedeli jste o tom, ze apple zadny telefon nevyrabi? nebo ze theba nb od asus a hp se vyrabi na te stejne lince?

0/0
10.11.2016 22:14

P96a73v78e14l 59R52i37e39d40l 4924507851149

A teď do toho ty elektromobily. Baterky a elektronika budou taky od 'sub', pravděpodobně i motor. Takže zbývá jen jinak krčit plechy, marketing a cenotvorba.

0/0
10.11.2016 21:59

M98a47r62t97i30n 91J27u45r63e91č90k50a 2173674751571

Žádné překvapení. Dokonce i šrouby a matice se vozí z Číny.

0/−1
10.11.2016 21:30

A44l25e38š 66J76a33n77á87č52e71k 3943884256713

Děláme levné otroky v montovnách. U nás si levně nechává dělat komponenty i MB, Aston Martin apod.

+1/−1
10.11.2016 17:40

J39a11n 44S24o71u81k48u17p 1884424816865

Nebudu mluvit za všechny sub-obory, ale můžeme být celkem rádi, protože ty naše - jak se neustále opakuje - montovny na sebe vážou poměrně velkou přidanou hodnotu. Typicky u nás výroba elektroniky a světel do automotive.

A tahle pohádka o montovnách... Ok, takže třeba Hyundai je montovna?

0/0
10.11.2016 18:38

M62a52r83t60i80n 98S33e15d69o74n42a 2695386296429

Jiste ze Hyundai je montovna. Nebyt CR clenem EU s nizkymi mzdovymi naklady tak tu Hyundai neni. Ono se to moc nevi, ale i premiove vozy koncernu se montuji na Slovensku (napr. Porsche Panamera) a v Nemecku se tomu doda jenom jeden dil (tusim ze palubka) aby se to mohlo prodavat jako v Nemecku smontovane auto a tomu odpovidajici cenou.

0/0
10.11.2016 21:33

R48o55m49a74n 76S29m62a76t66a41n43a 6685862957178

To existuje dočasne u modelu Porsche Cayenne. Od roku 2017 sa však dokončovanie Cayenne v Lipsku ruší (pridával sa tam podvozok a motor z Maďarska) a výroba bude kompletne prebiehať v Devínskej Novej Vsi. Práve tam dokončujú výrobnú halu s novou lakovňou. Zákazníkovi v USA alebo SAE je lauter jedno, kde prebieha výroba auta. Za imidž a kvalitu nesie záruku značka.

0/0
5.12.2016 15:14

M49i33c94h46a24l 44F67r20ý24d89a 1902659273632

„Kvalita výroby je stejná pro Citroën, Peugeot i DS..." tak proč si za stejný produkt v jednotné kvalitě účtujete 3 rozdílné ceny?

+1/0
10.11.2016 9:29

M68a73r84t51i49n 98K61a48r67á14s67e10k 9748273298478

Proc octavia v zakladu stoji jine penize nez octavia v plne palbe? Vzdyt je to vyrobene ve stejne kvalite....

0/0
10.11.2016 12:59

M39a45r18e62k 35M18a74l91ý 1152968801450

Řekl bych, že se jedná spíš o Citroën a DS, kde DS má být jakože "luxusní" značka a přitom je to Citroën se stejnou kvalitou výroby. Ale prodává se za vyšší cenu ve srovnatelné motorizaci i výbavě.

0/0
10.11.2016 15:41

M35a83r84t62i44n 23K96a66r57á27s47e96k 9558103658908

No ta vybava prave stejna neni ze, podvozek a motor je sice stejny, ale na karoserii mate designove prvky navic (ty nejsou zadarmo), interier je z jinych materialu a s lepci vybavou - rozhodne to nejsou dve stejne auta s ruznou cenou - u jinych znacek si taky muzete priplatit za ruzne designove prvky, akorat citroen to vzal trochu sireji a prekopal ty auta natolik, ze je prodava pod jinou znackou. Zkuste si nekde postavit treba C4 a DS4 vedle sebe, pak si do nich sednou apod - ten rozdil je opravdu velky , mimochodem DS4 ma i nektere dily karoserie zasadne jine... (i kdyz kvalita zpracovani kastle je stejna)....

0/0
10.11.2016 15:53

M77a23r69t49i89n 75S60e55d57o64n37a 2605986926469

A proc by nemelo? Slovensky VW na jedne lince vyrabi Skoda CitiGo, VW Up a Seat Mii. V tech autech je rozdil pouze ve tvaru plechu, ale ceny maji zcela jine (VW jako premiovka vzdy nejvyssi). Stejne tak VW Golf Variant. Vyrabi se pouze v Mexiku, ale cena odpovida montazi v Nemecku.

0/0
10.11.2016 21:38

H51o27n26z23a 83K28r15e65n60s29t62e89t22t96e21r 1163359529

To je překvapení, a navíc i ten kompletní vývoj pro tu fabriku dělá kompletně dodavatel, jen dostane parametry a zástavbový prostor.....

0/0
10.11.2016 8:07

P83e23t90r 36S40p54a58t32z39i15e79r84e46r 7674632795944

a proto již dlouho říkám...dneska slogany dávných dob jako Fordem tam autobusem zpátky nebo Japonec až na konec nebo se vychvalovala německá kvalita a preciznost....to už je dávno vše minulostí. Díly na auta se vyrábí jinde a automobilka si ho maximálně složí. A je obvyklé, že továrna co vyrábí díly pro tak precizní a kvalitní VW je také vyrábí např. pro Renaulta. Dneska jsou všechny značky plus mínus stejně kvalitní...jde jen o to jaký to má znak ve předu a co se komu víc líbí.

+2/−2
10.11.2016 6:34

M39i85c80h71a72l 57L18u29s37k 1855484571456

To že jedna továrna vyrábí díly pro Němce i pro Francouze přeci neznamená, že je vyrábí i ve stejné kvalitě. Vyrobí je v parametrech, které zadá odběratel a tomu bude odpovídat nejen kvalita, ale i cena.

+6/−1
10.11.2016 8:44

J12a17r25o79s54l25a85v 70H64o60l87e98č84e74k 7822949356411

kdysi jsem byl v reichu na brigade v lisovne plechu. tam jsme jeli treba 2 hodiny plechy pro volkswagen, pak se prohodily formy a jel se mercedes atd. kontroly kvality i material stejny. ale to jsou plechy. naopak treba u tlacitek na palubni desky to fungovalo stejne, ale mercedes si vyzadal narozdil od jinych znacek 100% kontrolu kvality a vyrazovaly se i o milimetr posunute popisky tlacitek z tampoprintu.

+3/0
10.11.2016 9:28

M41a76r48e70k 21J50a43n27e20č27k72a 1837816683321

Mám známého, který dělá v soukromé firmě, která vyrábí některé autodíly i pro značky zvučných jmen a dělá výstupní kontrolu kvality. Jednoznačně mi potvrdil, že to, co by jiné automobilky ještě tolerovali, jiné zvučnějších jmen již ne a právě dle těchto požadavků odběratele mají nastavenou i konečnou cenu, která se odvíjí od kvality a množství kusů. Takže ty rozdíly tady určitě existují.

+2/0
10.11.2016 9:38

Radek 8825387513833

já v jedné takové větší firmě pracuju a musím potvrdit, že každý zákazník má úplně jiné požadavky ... např. Ford je v některých požadavcích daleko náročnější než VW

+1/0
10.11.2016 22:21

A35n79t92o67n31í30n 82S72v71o43b46o42d59a 3174553149792

Suroviny a technologické postupy jsou různé, proto jedna továrna vyrábí podobné komponenty v různé kvalitě, třeba větší použití vysokopevnostní oceli, dražší plasty atd

+1/0
10.11.2016 9:16

J62a46n 13S39o20u96k74u53p 1904754156405

To je samozřejmě nesmysl, doporučuji někdy do toho průmyslu nakouknout.

0/0
10.11.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz