Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a47n 14D95l64o94u34h30ý 7554829480219

Jsou to slabosi, kdy uz se ty automobilky konecne postavi proti tem eko-b1bum. Zakaznik uskrcene auto nechce, automobilku to stoji na vyvoji hromadu penez a jedinej spokojenej clovek je ten, kdo to auto nekoupi: eko-urednicek za stolem. Ted se snazim najit auto napric znackami do 700 tisic u prodejcu v CR s 6 valcovym benzinem nebo 4 valcovym benzinem bez turba min. 2.0l. Je mi nabizen povetsinou diesel 1.6 nebo 1.7 nebo turbo benzin okolo 1.4. Nevim co s tim - nove auto potrebuji, ale neni co koupit. Leda dovoz z usa: Dodge Charger nebo Challenger v zakladu cca 650 000kc + dovoz cca 100000kc ale jeste neco stoji homologace :-/ a ten vopich okolo administrativni taky bida.

0/0
11.11.2016 8:28

J93i18ř89í 47K28o15c47u67r40e64k 6825534435158

Škoda Henlein! ;-D

0/0
9.11.2016 22:19

V92l80a76d64a 62S39i25m87o86n25i21k 3339233383415

Tento režim ale bude fungovat i v běžném provozu, takže jaký podvod?

+2/0
9.11.2016 20:31

E30v34z53e90n 67S12o50u62k44u36p 1517794636598

Nesmysl..... Napsali jen to co chtěla komise EU... Technicky však nemožné, neboť do toho mluví naprostí techničtí diletanti ve vedení EU..........

+3/0
9.11.2016 18:04
Foto

J21i63ř59í 62D58v11o53ř53á89k 5295189950158

Kalifornská státní organizace CARB .

0/0
9.11.2016 20:40

J30a73n 36T93a90r18a36b19a 4396396619759

V bleděmodrém totéž. Cílem je znevýhodnit vznětové motory, takže mají stanoveny naprosto nesmyslné parametry emisí, pro zajímavost daleko tvrdší, než srovnatelné motory benzínové. |A spešl v případě CO2, který přímo souvisí se spotřebou paliva.... Třílitrový TDI 230kW musí honit emise CO2 přes úhel natočení volantu zatímco třílitrový turbobenzín se srovnateným výkonem ale výrazně vyšší spotřebou (=vyšší produkcí CO2) nemusí? Ale ale ale......pročpak?

0/0
9.11.2016 22:43
Foto

J13i52ř27í 42D38v20o59ř60á37k 5745619600708

Pro méně chápavé ještě jednou : EU řídí KALIFORNSKOU státní organizaci CARP ?

0/0
10.11.2016 5:49

J63a36n 86T76a44r33a82b70a 4956306879179

Pro méně chápavé ještě jednou: CARP je v bleděmodrém totéž. Nastavuje nesmyslné limity, účelově zvyhodnujici jednoho pred druhým.

0/0
10.11.2016 8:48

P41a60v70e36l 50G81ö34t97z86e 4553582352205

Kdo jiny nez Nemecko ma silu v Evrope prosadit rozumne normy. Misto toho udelaji uplne obycejny zlodejsky podvod. Tohle nema zadnou omluvu.

+3/−2
9.11.2016 18:00

J61a19n 58T44a77r54a22b74a 4336376809489

Je to složitější. Bohužel v EU (a naštěstí jen do včerejška i v USA) čelo tvoří/li politici, kteří si z konformního lhaní udělali základní filozofii své existence. Darebák není darebák, zloděl není zloděj, flákač není flákač, šmejd není šmejd, ...musíme vše nazývat tak nějak aby se to jako nikoho nedotklo. Ani toho zloděje....

A proto Německo smysluplné normy neprosazovalo a zatím ještě neprosazuje, politický bod byl za utahování šroubů. Co kdyby se to někoho dotklo a pojal obavičku, že ho ta autíčka s piráty za volanty ohrožují na dechu. A všechny automobilky bez výjimky se s tím musely nějak popasovat. A protože normálně to nejde, každá vymyslelabuď nějakou fintu, nebo obětovala životnost, výkon a spotřebu svých aut.

Teď došlo na lámání chleba, prasklo to shodou okolností právě na VW, ten ovšem padnout nemůže, protože by to katastrofálně zasáhlo německou zaměstnanost a tím i politické židle, takže konformní žvaněníčko politiků brzy skončí a začnou (bohužel jen v rámci svých velmi omezených schopností) vymýšlet, jak si to u voličů nerozházet, což by při drastickém propouštění ve VW tedy opravdu nedokázali. A protože v tom jedou minimálně všichni němečtí výrobci, PSA, Renault a Fiat, bude dohoda v rámci "mocností" EU rychlá...jen ji budou muset zaonačit aby to hodilo nějaký politický bodík a nepopudilo novinářské hlodavce.

0/0
9.11.2016 22:55
Foto

J42i94ř15í 78D14v16o32ř38á34k 5955599870348

Včera přišel bůh . V čem jedou všichni výrobci ?

0/0
10.11.2016 5:47

J86a92n 36T62a82r18a77b61a 4656816249349

To nic, to byste stejně nepochopil.

0/0
10.11.2016 8:50

S35t28a74n75i42s18l32a88v 86N17ý85v28l29t 2814485353

Přitom automobily vyfoukají do vzduchu jen pár procent veškerého CO2.

+6/0
9.11.2016 17:32

M95a85r64t59i69n 20K89a60r84á22s49e29k 9128863758228

No tak elektromobily nejsou zrovna "zachrana sveta pred CO2".... ale spise snaha o omezeni vypousteni jedovatych latek do ovzdusi v okoli lidskych sidel (doprava je povetsinou hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi ve velkych mestech a aglomeracich)....

+1/0
9.11.2016 18:01

M90i54r78o86s56l62a91v 87B36u97d46a 9782162177432

Od toho jsou hybridní vozy, ve městě na elektřinu, mimo na spalovací motor.

0/0
9.11.2016 19:39

M11a68r52t64i79n 27K63a63r24á38s24e90k 9298673138868

Ktery hybrid jezdi ve meste na elektrinu? Realne mozna tak chevrolet volt, nebo toyota prius plug in hybrid, coz jsou auto co stoji ranec a pritom zerou jako normalni auto...

+1/0
9.11.2016 20:29

J98a41n 73T37a74r13a61b77a 4436936759329

Takže vypouští totéž jako nehybrid....

0/0
9.11.2016 22:56

T70o73m21á53š 76Ž78i48t59n59ý 6321950941361

Jenže to si zas dělá EU se svou stupidní legislativou sama...

Ono tak dlouho bazírujou na emisích neškodného CO2, až se tomu automobilky přizpůsobí a splní to - za cenu vyšších NOxů. Ono ve fyzice je totiž neco za něco a perpetum mobile se fakt postavit nedá.

No a ted se všichni diví...

+1/0
10.11.2016 8:16

M89a63r58t42i70n 71K30a32r21á46s47e42k 9798683968178

Sakrys to bylo trochu mimo tema :-D kazdopadne cela ta afera u VW se NETYKA CO2 ale emisi jedovatych latek, tam je na tom doprava velmi spatne....

+1/0
9.11.2016 18:01

M73i30r84o51s40l91a49v 26V69y24k50o29u52p36i76l 3450786113835

Když má zelená "zelenou".

+2/−1
9.11.2016 15:12

J48a12k45u71b 32F55e10i59f37a73r 7219969206509

ano, netočení volantem může být zkušebna, stejně tak jízda po americké dálnici;-D

0/−1
9.11.2016 14:32

M52a84r11t20i53n 94K96ř23í41ž 9713562300107

ovšem jedině za předpokladu, že jste na té dálnici předtím parkoval :-)

+5/0
9.11.2016 15:06

O79t84a69k12a62r 77D83e57y15l 2382589625945

Jak je to v článku popsáno, nemusí se jednat o zjevný podvod- auto stojí, motor ale v otáčkách- přepne se na úsporný režim motoru i převodovky. Mám asi tento motor a tento režim se ,myslím, zapíná často, když je vypnut autostop. Např. vždy když vyjíždím z garáže- studený motor- zařadím R a auto se ani nehne, z garáže vyjíždím krokem a plyn minim, na 2/3 maxima a otáčky okolo 1100/min. Po 10-20 vteřinách teprve auto jede ,,normálně,,- prostě funguje ochrana motoru i převodovky.

0/0
9.11.2016 15:21

J40a42n 22T52a58r26a40b77a 4106506749349

Tento motor můžete mít v A6/A7 biTDI 230kW a 235kW, Q7 3,0TDI, Touaregu 2.generace V6TDI a v SQ5. V ničem jiném. Tedy nikoliv v "singleturbo" V6TDI motorech s převodovkou 7 S-Tronic.

Stejná potíž ovšem bude ještě u varianty osmivácových TDI s převodovkou ZF 8HP, tedy u Q7 4,2 TDI a Touaregu V8TDI.

Ale to co popisujete jako chování studeného agregátu na uvedené kombinace nevypadá. Tohle dělaly zastudena 6stupňové převodovky Aisin (resp. ne převodovky ale jejich měniče) a 6 a 7 stupňové S-Tronic, u ZF 8HP se to - pokud je mi známo, neděje.

0/0
9.11.2016 23:08

B35ě15l86a 34H69o72r24á11k54o29v73á 1678702579280

Tak především je podvodné měření, které neodpovídá provozu!!

+7/−3
9.11.2016 12:19

M35i91c47h56a52l 57F57r63ý63d11a 1872239403882

Paradoxně takové měření si vydupaly samotné automobilky, aby mohly porovnávat hodnoty mezi sebou navzájem. Úřady toto volání vyslyšely a zavedly jednotný, pro všechny závazný systém, který, aby eliminoval jakékoliv vlivy vnějších podmínek na jeho výsledky, toto měření umístil do laboratoře. Nikoho v tu chvíli nenapadlo, že se to postupem času začne, celkem logicky, tolik odchylovat od reality a navíc, že se strhne tolik nesmyslná ekoválka proti produkci CO2.

Upřímně - celá naše civilizace už by přece musela být x krát mrtvá jen z pití sycených vod a limonád

+3/0
9.11.2016 13:32

J31a79k43u93b 76F37e72i95f32a44r 7649439606509

jenže takové měření nemá žádnou reálnou hodnotu a o ničem nevypovídá.

0/0
9.11.2016 14:33

J20a68n 54T80a10r97a15b85a 4616936329769

nemá, ale povinně se měří a uvádí, ač je to úplně k ničemu.

0/0
9.11.2016 23:09

V77l50a32d33i80s59l83a22v 32B49u40r72y93š29e54k 1389682127904

tak nechci se nikoho zastávat, ale CO2, tedy oxid uhlíku se neomezuje normami kvůli tomu, že by z něj měl být někdo mrtvej, je to tzv skleníkový plyn, ale to není hlavní důvod, množství CO2 je přímo úměrné spotřebě paliva, čím víc paliva spálíte, tím víc CO2 vytvoříte, omezení tedy jaksi zastropovává spotřebu paliva, tedy jak nafty, tak plynu či benzínu, které musejí výrobky automobilky dodržet, když jedno auto VW produkuje víc CO2, tak jiné ho musí produkovat míň, to je taky důvod, proč automobilky dávají rády do malých vozů vznětové motory a naopak se snaží švindlovat u 4 l šestiválců, je to jakoby byla norma CO2 na maximální možnou produkci CO2 u vás doma v kotli, tak by bylo limitováno, kolik spálíte nafty, plynu, mazutu, uhlí či peletek, musel byste vypustit za rok jen určité množství CO2, takže by vás to donutilo koupit úspornější kotel či šetřit teplem, že by se vám to nelíbilo, to je zase na jinou debatu

+1/0
9.11.2016 17:01
Foto

J18i95ř16í 53D94v55o16ř23á41k 5835459270498

Odpovídá platným zákonům.

0/0
9.11.2016 20:41

T71o10m59á31š 72B98í63l15ý 2595470287

"náskok díky technice" v reálu :-P;-(

+3/−1
9.11.2016 11:22

J69a37n 81J86a79n53e75č26e58k 9120233790706

Audi - Vorsprung durch Schwindel ;-D

+4/−1
9.11.2016 10:56

M96i37l76a73n 45Š52v38a85g32r90o10v92s69k33ý 9652699485858

To už je trochu přitažené. 90% času se jezdí v přímém směru + - těch 15 st.

0/−5
9.11.2016 9:13

V57l57a86d82i67s73l29a42v 86B17u28r68y46š57e30k 1879332457324

já zase skoro pokaždé po nastartováví otáčím volantem o více jak 15 st, vlastně neznám místo, kde stávám, kde bych to nedělal, nicméně pokud jezdíte po nastartování rovně, tak celou tu dobu, pokud pojedete rovně bude převodovka řadit tak, abyste plnil emisní limity, předpokládám že ale jednou někdy zatočíte a přepne se, když ne, tak se prostě nepřepne

+5/0
9.11.2016 10:24

J89i68n17d19ř41i47c45h 80M93i20t30t20e56r 6204255641316

Špatně pochopeno. Musíte vyjet z řady aut, z garáže, otočíte volantem a je to . Pak můžete jet rovně jak dlouho chcete a nízkoemisní limit je vypnut.

+5/0
9.11.2016 10:43

J82a24k69u12b 54F13e64i30f66a62r 7539519726809

pak je ovšem otázka, jak si s to poradí se Start&Stop

0/0
9.11.2016 14:36

P98e29t47r 58H26á50j48e55k 4440312921354

První start a start/stop počítač rozpoznat dokáže.

0/0
9.11.2016 14:50

V32l66a96d71i58s30l92a97v 15B19u74r29y45š65e51k 1879732837914

tak auto ví, jestli bylo nastartováno a vydalo se na cestu a nebo stojí na křižovatce s vypnutým motorem, kdy se auto chová, jakoby motor běžel všechno funguje, jen se vypnou některé spotřebiče, jako různá vyhřívání, což většinou není ani potřeba, protože když jsou tyhle spotřebiče zapnuty tak se start-stop ani neaktivuje, mimochodem neznám nikoho, kdo s tou kravinou dokáže jezdit, tohle automaticky po nastartování vždycky vypínám

+2/0
9.11.2016 17:12

J39a30n 38T31a89r19a60b98a 4246816379799

Já se start-stop žádný problém nemám a nikdy mě nenapadlo ho vypnout. proč bych to dělal? Navíc si ho mohu snadno ovládat intenzitou sešlápnutí brzdového pedálu, pokud vím, že budu stát pár sekund, sešlápnu brzdu lehce a motor se nevypne, v ostatních případech sešlápnu víc a start-stop je aktivní.

0/0
9.11.2016 23:12

V48l19a28d79i96s32l94a14v 32B58u73r75y88š53e27k 1239602977594

hodně lidí nemá problém se start stopem, někomu nevadí, když se motor 20x denně úplně zbytečně po 2 vteřinovém zhasnutí znovu nestartuje, nezřídka se stává, že se vypíná i startuje zároveň, já jsem technik, strojař a mě to prostě vadí a jestli tu kravinu vypnu nohou a nebo prstem na tom nemůže nic změnit

0/0
11.11.2016 15:58







Najdete na iDNES.cz