Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a82n 22D21l57o92u77h16ý 7734569570469

Jsou to slabosi, kdy uz se ty automobilky konecne postavi proti tem eko-b1bum. Zakaznik uskrcene auto nechce, automobilku to stoji na vyvoji hromadu penez a jedinej spokojenej clovek je ten, kdo to auto nekoupi: eko-urednicek za stolem. Ted se snazim najit auto napric znackami do 700 tisic u prodejcu v CR s 6 valcovym benzinem nebo 4 valcovym benzinem bez turba min. 2.0l. Je mi nabizen povetsinou diesel 1.6 nebo 1.7 nebo turbo benzin okolo 1.4. Nevim co s tim - nove auto potrebuji, ale neni co koupit. Leda dovoz z usa: Dodge Charger nebo Challenger v zakladu cca 650 000kc + dovoz cca 100000kc ale jeste neco stoji homologace :-/ a ten vopich okolo administrativni taky bida.

0/0
11.11.2016 8:28

J52i63ř92í 29K37o96c66u74r24e29k 6795534315418

Škoda Henlein! ;-D

0/0
9.11.2016 22:19

V45l31a37d76a 89S47i38m43o66n18i47k 3539103163675

Tento režim ale bude fungovat i v běžném provozu, takže jaký podvod?

+2/0
9.11.2016 20:31

E92v73z41e61n 29S23o28u79k34u79p 1787544716308

Nesmysl..... Napsali jen to co chtěla komise EU... Technicky však nemožné, neboť do toho mluví naprostí techničtí diletanti ve vedení EU..........

+3/0
9.11.2016 18:04
Foto

J95i12ř68í 88D25v56o56ř77á95k 5655209170198

Kalifornská státní organizace CARB .

0/0
9.11.2016 20:40

J96a84n 80T83a96r59a16b30a 4556486909129

V bleděmodrém totéž. Cílem je znevýhodnit vznětové motory, takže mají stanoveny naprosto nesmyslné parametry emisí, pro zajímavost daleko tvrdší, než srovnatelné motory benzínové. |A spešl v případě CO2, který přímo souvisí se spotřebou paliva.... Třílitrový TDI 230kW musí honit emise CO2 přes úhel natočení volantu zatímco třílitrový turbobenzín se srovnateným výkonem ale výrazně vyšší spotřebou (=vyšší produkcí CO2) nemusí? Ale ale ale......pročpak?

0/0
9.11.2016 22:43
Foto

J27i26ř51í 12D96v21o91ř65á22k 5705159780638

Pro méně chápavé ještě jednou : EU řídí KALIFORNSKOU státní organizaci CARP ?

0/0
10.11.2016 5:49

J83a59n 21T24a76r74a51b21a 4146316939529

Pro méně chápavé ještě jednou: CARP je v bleděmodrém totéž. Nastavuje nesmyslné limity, účelově zvyhodnujici jednoho pred druhým.

0/0
10.11.2016 8:48

P94a80v93e65l 98G49ö62t76z86e 4973392152755

Kdo jiny nez Nemecko ma silu v Evrope prosadit rozumne normy. Misto toho udelaji uplne obycejny zlodejsky podvod. Tohle nema zadnou omluvu.

+3/−2
9.11.2016 18:00

J98a53n 27T51a95r35a78b12a 4306226109939

Je to složitější. Bohužel v EU (a naštěstí jen do včerejška i v USA) čelo tvoří/li politici, kteří si z konformního lhaní udělali základní filozofii své existence. Darebák není darebák, zloděl není zloděj, flákač není flákač, šmejd není šmejd, ...musíme vše nazývat tak nějak aby se to jako nikoho nedotklo. Ani toho zloděje....

A proto Německo smysluplné normy neprosazovalo a zatím ještě neprosazuje, politický bod byl za utahování šroubů. Co kdyby se to někoho dotklo a pojal obavičku, že ho ta autíčka s piráty za volanty ohrožují na dechu. A všechny automobilky bez výjimky se s tím musely nějak popasovat. A protože normálně to nejde, každá vymyslelabuď nějakou fintu, nebo obětovala životnost, výkon a spotřebu svých aut.

Teď došlo na lámání chleba, prasklo to shodou okolností právě na VW, ten ovšem padnout nemůže, protože by to katastrofálně zasáhlo německou zaměstnanost a tím i politické židle, takže konformní žvaněníčko politiků brzy skončí a začnou (bohužel jen v rámci svých velmi omezených schopností) vymýšlet, jak si to u voličů nerozházet, což by při drastickém propouštění ve VW tedy opravdu nedokázali. A protože v tom jedou minimálně všichni němečtí výrobci, PSA, Renault a Fiat, bude dohoda v rámci "mocností" EU rychlá...jen ji budou muset zaonačit aby to hodilo nějaký politický bodík a nepopudilo novinářské hlodavce.

0/0
9.11.2016 22:55
Foto

J16i78ř72í 49D90v23o93ř56á59k 5115399970988

Včera přišel bůh . V čem jedou všichni výrobci ?

0/0
10.11.2016 5:47

J22a30n 52T12a75r85a29b16a 4486766319339

To nic, to byste stejně nepochopil.

0/0
10.11.2016 8:50

S68t18a95n25i50s73l68a93v 70N92ý69v89l37t 2954835443

Přitom automobily vyfoukají do vzduchu jen pár procent veškerého CO2.

+6/0
9.11.2016 17:32

M57a25r96t23i29n 51K82a14r36á98s53e36k 9798873678128

No tak elektromobily nejsou zrovna "zachrana sveta pred CO2".... ale spise snaha o omezeni vypousteni jedovatych latek do ovzdusi v okoli lidskych sidel (doprava je povetsinou hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi ve velkych mestech a aglomeracich)....

+1/0
9.11.2016 18:01

M51i25r31o15s97l40a19v 37B70u14d38a 9292602627732

Od toho jsou hybridní vozy, ve městě na elektřinu, mimo na spalovací motor.

0/0
9.11.2016 19:39

M79a11r83t57i32n 78K17a14r26á34s90e88k 9508293418238

Ktery hybrid jezdi ve meste na elektrinu? Realne mozna tak chevrolet volt, nebo toyota prius plug in hybrid, coz jsou auto co stoji ranec a pritom zerou jako normalni auto...

+1/0
9.11.2016 20:29

J82a34n 67T47a21r73a78b46a 4276166699529

Takže vypouští totéž jako nehybrid....

0/0
9.11.2016 22:56

T25o23m62á53š 73Ž35i73t34n95ý 6391440321441

Jenže to si zas dělá EU se svou stupidní legislativou sama...

Ono tak dlouho bazírujou na emisích neškodného CO2, až se tomu automobilky přizpůsobí a splní to - za cenu vyšších NOxů. Ono ve fyzice je totiž neco za něco a perpetum mobile se fakt postavit nedá.

No a ted se všichni diví...

+1/0
10.11.2016 8:16

M20a14r79t17i50n 67K17a38r89á55s93e91k 9248623158318

Sakrys to bylo trochu mimo tema :-D kazdopadne cela ta afera u VW se NETYKA CO2 ale emisi jedovatych latek, tam je na tom doprava velmi spatne....

+1/0
9.11.2016 18:01

M47i40r26o19s63l88a13v 70V46y25k25o55u16p27i53l 3890456123115

Když má zelená "zelenou".

+2/−1
9.11.2016 15:12

J68a97k39u75b 47F61e23i34f67a68r 7619589726679

ano, netočení volantem může být zkušebna, stejně tak jízda po americké dálnici;-D

0/−1
9.11.2016 14:32

M57a97r28t23i79n 31K11ř19í69ž 9353522610327

ovšem jedině za předpokladu, že jste na té dálnici předtím parkoval :-)

+5/0
9.11.2016 15:06

O72t11a14k56a21r 60D45e32y18l 2642779565505

Jak je to v článku popsáno, nemusí se jednat o zjevný podvod- auto stojí, motor ale v otáčkách- přepne se na úsporný režim motoru i převodovky. Mám asi tento motor a tento režim se ,myslím, zapíná často, když je vypnut autostop. Např. vždy když vyjíždím z garáže- studený motor- zařadím R a auto se ani nehne, z garáže vyjíždím krokem a plyn minim, na 2/3 maxima a otáčky okolo 1100/min. Po 10-20 vteřinách teprve auto jede ,,normálně,,- prostě funguje ochrana motoru i převodovky.

0/0
9.11.2016 15:21

J63a44n 12T84a65r52a86b13a 4686546719329

Tento motor můžete mít v A6/A7 biTDI 230kW a 235kW, Q7 3,0TDI, Touaregu 2.generace V6TDI a v SQ5. V ničem jiném. Tedy nikoliv v "singleturbo" V6TDI motorech s převodovkou 7 S-Tronic.

Stejná potíž ovšem bude ještě u varianty osmivácových TDI s převodovkou ZF 8HP, tedy u Q7 4,2 TDI a Touaregu V8TDI.

Ale to co popisujete jako chování studeného agregátu na uvedené kombinace nevypadá. Tohle dělaly zastudena 6stupňové převodovky Aisin (resp. ne převodovky ale jejich měniče) a 6 a 7 stupňové S-Tronic, u ZF 8HP se to - pokud je mi známo, neděje.

0/0
9.11.2016 23:08

B32ě78l67a 88H68o49r94á10k90o60v65á 1648142469210

Tak především je podvodné měření, které neodpovídá provozu!!

+7/−3
9.11.2016 12:19

M31i79c49h43a49l 65F38r66ý65d16a 1832689103732

Paradoxně takové měření si vydupaly samotné automobilky, aby mohly porovnávat hodnoty mezi sebou navzájem. Úřady toto volání vyslyšely a zavedly jednotný, pro všechny závazný systém, který, aby eliminoval jakékoliv vlivy vnějších podmínek na jeho výsledky, toto měření umístil do laboratoře. Nikoho v tu chvíli nenapadlo, že se to postupem času začne, celkem logicky, tolik odchylovat od reality a navíc, že se strhne tolik nesmyslná ekoválka proti produkci CO2.

Upřímně - celá naše civilizace už by přece musela být x krát mrtvá jen z pití sycených vod a limonád

+3/0
9.11.2016 13:32

J28a14k56u41b 33F88e81i77f43a48r 7249829556599

jenže takové měření nemá žádnou reálnou hodnotu a o ničem nevypovídá.

0/0
9.11.2016 14:33

J12a78n 47T80a29r41a65b33a 4296206329659

nemá, ale povinně se měří a uvádí, ač je to úplně k ničemu.

0/0
9.11.2016 23:09

V92l21a12d81i84s80l93a36v 72B56u18r32y79š56e38k 1539462107294

tak nechci se nikoho zastávat, ale CO2, tedy oxid uhlíku se neomezuje normami kvůli tomu, že by z něj měl být někdo mrtvej, je to tzv skleníkový plyn, ale to není hlavní důvod, množství CO2 je přímo úměrné spotřebě paliva, čím víc paliva spálíte, tím víc CO2 vytvoříte, omezení tedy jaksi zastropovává spotřebu paliva, tedy jak nafty, tak plynu či benzínu, které musejí výrobky automobilky dodržet, když jedno auto VW produkuje víc CO2, tak jiné ho musí produkovat míň, to je taky důvod, proč automobilky dávají rády do malých vozů vznětové motory a naopak se snaží švindlovat u 4 l šestiválců, je to jakoby byla norma CO2 na maximální možnou produkci CO2 u vás doma v kotli, tak by bylo limitováno, kolik spálíte nafty, plynu, mazutu, uhlí či peletek, musel byste vypustit za rok jen určité množství CO2, takže by vás to donutilo koupit úspornější kotel či šetřit teplem, že by se vám to nelíbilo, to je zase na jinou debatu

+1/0
9.11.2016 17:01
Foto

J65i20ř78í 64D85v68o13ř49á68k 5185949830458

Odpovídá platným zákonům.

0/0
9.11.2016 20:41

T19o67m95á69š 75B60í63l43ý 2875290867

"náskok díky technice" v reálu :-P;-(

+3/−1
9.11.2016 11:22

J54a69n 24J10a71n12e21č86e29k 9900653550236

Audi - Vorsprung durch Schwindel ;-D

+4/−1
9.11.2016 10:56

M56i25l23a80n 40Š35v27a76g72r72o22v22s60k67ý 9762849455858

To už je trochu přitažené. 90% času se jezdí v přímém směru + - těch 15 st.

0/−5
9.11.2016 9:13

V76l90a91d19i26s53l13a77v 65B95u18r64y54š53e22k 1819232597474

já zase skoro pokaždé po nastartováví otáčím volantem o více jak 15 st, vlastně neznám místo, kde stávám, kde bych to nedělal, nicméně pokud jezdíte po nastartování rovně, tak celou tu dobu, pokud pojedete rovně bude převodovka řadit tak, abyste plnil emisní limity, předpokládám že ale jednou někdy zatočíte a přepne se, když ne, tak se prostě nepřepne

+5/0
9.11.2016 10:24

J81i12n62d11ř19i81c96h 12M86i20t43t44e11r 6824155871646

Špatně pochopeno. Musíte vyjet z řady aut, z garáže, otočíte volantem a je to . Pak můžete jet rovně jak dlouho chcete a nízkoemisní limit je vypnut.

+5/0
9.11.2016 10:43

J30a47k98u68b 77F62e68i31f68a17r 7279689106779

pak je ovšem otázka, jak si s to poradí se Start&Stop

0/0
9.11.2016 14:36

P54e27t47r 63H82á24j88e82k 4360282511254

První start a start/stop počítač rozpoznat dokáže.

0/0
9.11.2016 14:50

V66l32a61d16i81s48l65a57v 60B74u60r78y14š48e93k 1789492737784

tak auto ví, jestli bylo nastartováno a vydalo se na cestu a nebo stojí na křižovatce s vypnutým motorem, kdy se auto chová, jakoby motor běžel všechno funguje, jen se vypnou některé spotřebiče, jako různá vyhřívání, což většinou není ani potřeba, protože když jsou tyhle spotřebiče zapnuty tak se start-stop ani neaktivuje, mimochodem neznám nikoho, kdo s tou kravinou dokáže jezdit, tohle automaticky po nastartování vždycky vypínám

+2/0
9.11.2016 17:12

J42a86n 41T87a26r62a28b31a 4736746479219

Já se start-stop žádný problém nemám a nikdy mě nenapadlo ho vypnout. proč bych to dělal? Navíc si ho mohu snadno ovládat intenzitou sešlápnutí brzdového pedálu, pokud vím, že budu stát pár sekund, sešlápnu brzdu lehce a motor se nevypne, v ostatních případech sešlápnu víc a start-stop je aktivní.

0/0
9.11.2016 23:12

V79l26a62d95i45s69l62a35v 78B13u52r26y79š65e68k 1599432297204

hodně lidí nemá problém se start stopem, někomu nevadí, když se motor 20x denně úplně zbytečně po 2 vteřinovém zhasnutí znovu nestartuje, nezřídka se stává, že se vypíná i startuje zároveň, já jsem technik, strojař a mě to prostě vadí a jestli tu kravinu vypnu nohou a nebo prstem na tom nemůže nic změnit

0/0
11.11.2016 15:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.