Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla ukončí bezplatné používání svých dobíjecích stanic

Majitelé elektrických vozů Tesla už nebudou mít zdarma k dispozici celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a58r23t16i32n 28H75e59j22t11m58á22n90e93k 9926827491598

Kdyby to někoho zajímalo, tak 16 km za půl hodiny dobíjení je samozřejmě u Tesly nesmysl. To se týká jen americké verze u jednofázového dobíjení 30A zásuvkou 240V.

Evropské verze Tesly mají třífázové dobíjení minimálně 3x16A, kdy rychlost dobíjení je 50, resp. při dualcharger 3x32A tj. 100km/hod. Od roku 2016 mají Tesly příplatkovou palubní dobíječku o něco slabší, aktuálně max. 3x24A, kdy se vůz dobíjí rychlostí 75 km/hod. Všechny tyto časy se týkají dobíjení v domácích podmínkách přes červenou třífázovou zásuvku 400V střídavým proudem anebo na veřejných pomalých dobíjecích stanicích, které umí totéž co domácí třífázová červená zásuvka.

Samostatnou kapitolou je pak rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Zde se Tesla dobijí do 80% kapacity baterie přes rychlodobíječku CHAdeMO rychlostí 220 km/hod. a u Tesláckého Superchargeru je pak rychlost dobíjení přes 500 km/hod. Proto zde Tesla dobije 80% kapacity baterie za 40 minut. Až u posledních 20% kapacity baterie se dobíjení výrazně zpomalí a proto tato fáze trvá dalších 40 minut.

+1/0
13.11.2016 15:29

J64á14n 35K88o91t79ú77č 2616514698306

Krutá pravda, nič nie je zadarmo. Ani bicykel nešlape zadarmo, aj tam sa len spotrebuje energia, ktorú človek musí najprv zjesť...

+1/0
10.11.2016 12:58

J90i67n67d58ř15i98c76h 69M70i33t40t39e57r 6674595281736

Samozřejmě, že pokud by se elektromobily masově rozšířily, přišla by spotřební daň na elektřinu. A nabíjení za poplatek je logické, zdarma to nemůže fungovat, Tesla je stále ve zrátě.

+4/0
9.11.2016 10:38

M41a24r22t42i39n 49K13a32r97á28s32e34k 9238513498248

Jako ze by byela specialne dan na elektrinu pro auta? To asi tezko...

0/0
9.11.2016 11:58

J18i52n80d67ř53i32c44h 86M82i71t88t93e79r 6944585441226

Proč ne, když chtějí zdanit vodu z vlastní studně, platíme daň na flash disky a dvd, nedá se už věřit ničemu.

+2/0
9.11.2016 14:58

M27a42r76t37i15n 77K35a38r18á12s76e78k 9508473978268

No proc, protoze specialne danit neco, co "nedanene" tece z milionu zasuvek po cele republice je temer nemozne....

0/0
9.11.2016 15:02

J86i17n53d51ř75i91c73h 69M88i96t51t66e40r 6424145471376

Zdaní elektřinu všem a je to. Sociálně slabším, co nemají auto dají nějakou kompenzační dávku a je to.

+3/0
9.11.2016 15:49

J74á78n 39K32o80t40ú24č 2746884288936

Je asi tak 1000 možností, ako sa to zdaniť dá. Pán Mitter načrtol jednu z nich.

+1/0
10.11.2016 12:56

J35i83ř16í 92J47e55z81d77i71n36s67k75ý 8668842633459

Byla to strategie jak dostat elektromobily mezi lidi a byla dobrá. U auta za 3 mega si můžete dovolit dát nabíjení "zdarma". Tesla jako jediná má velkou síť nabíječek. Že to příjde je jasné. Ovšem ti co si přečetli jen titulek by neměli komentovat, protože všichni kdo si koupí auto do 1.1.2017 budou mít stále dobíjení zdarma, respektive ono auto.

S příchodem modelu 3 za cca 800 000kč to už není možné s tímto systémem provozovat a už vůbec ne, když ji mají předobjendáno půl milionu. Jasně, že by si každej zalej natankovat zdarma než nabíjet doma a tím by zabíral místo lidem, kteří potřebují superchargery na dobíjení na cestě.

+2/−2
9.11.2016 9:45

M88a37r85t51i71n 43P74l12z20á33k 2477569848714

U modelu 3 snad nikdo nečekal, že by měl dobíjení zdarma. Ale koupit si příští rok model S nebo X za 3 mega, tak by mě to omezení štvalo.

Spíš to ukazuje, že jakmile by se elektromobily masově rozšířily, tak nastane prů*er v podobě brutálně nedostačující infrastruktury..

0/0
9.11.2016 16:48
Foto

J20i60ř27í 84D50v93o71ř67á60k 5465949570658

A dostal elekromobily mezi lidi ? Velká síť ? Kolik jich je v ČR ? Za devatenáct let oslaví elektromobil dvousté narozeniny . Kolik promile trhu zabral ?

+1/0
9.11.2016 16:50

H58o13n51z70a 56T24a55r 3609382984902

Finta jak zvýšit prodeje Tesla. Honem si jí kupte a dostanete ještě nabíjení bez poplatku. U ojetin rok prodeje do 1.1.2017 Jestli bude nabíjení vázáno na automobil. Zvýší se jejich hodnota. Budou mnohem žádanější. Kdo by nechtěl palivo po dobu životnosti automobilu zdarma.:-)

0/0
9.11.2016 21:42

M18i82r22e71k 28G44a45j57e40r 5241516959640

Jde o to, ze naklady na nabijeni baterii auta byly rozpusteny do kupni ceny vozu. Od pristiho roku bude Tesla davat prednost snizeni kupni ceny a normalni nakup energie k pohonu. Vsimnete si, ze zminuje to, ze cena nabiti bude nizsi nez cena odpovidajiciho mnozstvi benzinu. To znamena, ze maji v planu v budoucnu strategii zmenit a uctovat vice. Nejdrive ale tech Tesel potrebuji hodne prodat.

0/0
9.11.2016 2:52
Foto

J15i67ř78í 94D93v65o28ř90á34k 5485269460608

Ovčáček ?

0/−1
9.11.2016 5:59

A95l85e38x57a64n98d87r 84C59h85y87t54i87l 2284592225181

Hahaha, kde je ten Teslista z poslední diskuze, který mi tu cpal, že se to vyplatí, protože je tankování zdarma? Ani to netrvalo moc dlouho co? ;-D;-D;-D

+2/−1
8.11.2016 21:50

P27e87t98r 74N90e18h87a81s43i15l 4342885914874

A copak není? Proč si vymýšlíte? To že nabíjení někdy v budoucnu bude zpoplatněno, bylo jasné i malým dětem, takže kolik vám je? 5 let? Protože na tolik váš příspěvek vypadá.

0/−2
11.11.2016 11:06

A47l35e78x92a25n45d40r 68C20h40y12t71i72l 2914102155521

Vypadlo mi slovíčko doživotně, tak se nepoto...

0/0
11.11.2016 12:29

J27i71n79d68ř82i32c19h 50K11u83c40h67a58ř 4646323298

Je jen otázka času, než každý majitel elektroauta bude muset odvést povinně na dani 10 centů z každého ujetého kilometru. Představa že stát se vzdá daní z pohonných hmot je naivní

+3/0
8.11.2016 21:44

A95n83t13o47n54í35n 70S86v95o24b85o88d55a 3314603929492

U CNG ji zavedl nedávno, takže je zatím jen elektřina bez spotřební daně pro provoz motorového vozidla ( LPG a zemní plyn na topení je bez spotřeb í daně, do aut je se spotřební daní)

+2/0
8.11.2016 21:53

M51a69r31t16i31n 67P65l95z70á15k 2947399838794

CNG je bez spotřební daně snad někdy do 2020, ne?

0/0
9.11.2016 16:51

M71a52r16t49i71n 14K30a49r79á26s53e96k 9948353938638

Jako v USA? Tam maji palivo bez dane i tak...

Mimochodem kdyby bylo v CR 50% aut na elektrinu tak stat prijde celkem o ani ne 20 miliard, co neni nijak svetoborne. Na druhou stranu by ziskal napr vetsi dividendy od CEZu, zlepsil latebni bilanci (nemuselo by se dovazet tolik ropy) apod...

0/−1
8.11.2016 22:30

M22i37r18e17k 64G25a80j59e74r 5771816789870

V USA je samozrejme dan na benzin i naftu. Jenom je podstatne nizsi nez v Evrope a cena na pumpe je uvadena uz s dani, zatimco v obchodech se uvadi bez dane. Je to proto, ze dan z benzinu je preci jen podstatne vyssi nez dan na ostatni zbozi a cerpadla dnes neumeji k cene pripocivavat nejakou dan a ukazovat ji na dalsim displeji.

+1/0
9.11.2016 2:57

J39á10n 80K11o84t11ú18č 2836774538526

Samozrejme, že v USA *majú* daň na pohonné hmoty: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_taxes_in_the_United_States

0/0
10.11.2016 12:59

L77u47d48v80í35k 14G23a68j10d44o21š40í26k 2555713644872

A přesně stejně rychle jak začnou uživatelé Tesly elektřinu do svých aut platit bude nakonec zavedena i spotřební daň. Tedy až bude těch aut dostatek v oběhu, aby to stálo za to.

+5/0
8.11.2016 21:28

P90a68v22e38l 52S67o10b37o24t96k24a 5330184

Klídek.

Elon Musk je přesvědčen, že žijeme v simulaci - v Matrixu.

Takže vůbec o nic nejde, jen o nějaké simulované penízky za similovanou elektřinu pro simulované auto.

P.S. aktuálně řeší problémy s UFO, ale, až to zmákne, určitě se na to tankování mrkne.

0/0
8.11.2016 20:48

A61n13t53o39n62í22n 47S42v20o92b52o76d65a 3294383649682

Proč něco řeší, když je to vše simulace, ono se to vyřeší v rámci simulace :-)

0/0
8.11.2016 20:56
Foto

M69i68c54h46a29l 89S62i82n64g18r 6957233341766

Důkaz místo slibů: https://youtu.be/TszRyT8hjJE?t=38s

Za mě - velkého fanouška Tesly - Rv

+3/0
8.11.2016 20:06

M97i71r85e21k 13G77a23j12e41r 5111746539350

Konecne jsme se dozvedeli, co u Muska znamena "free charging forever." Je to jen pro ty, kdo si objednali auto do konce tohoto roku a to jeste kdovi jestli.

0/0
9.11.2016 3:00

H12o45n10z89a 43T17a85r 3419542634492

Podle zjištění TESLA MOTORS Nabijení na rychlonabíjecích stojanech SC probíhá s 10% celkového nabíjení. Zbylých 90% probíhá pomalým nabíjením doma v garáži . TESLA MOTORS Hledá zdroj příjmů kde se jen dá .

Připravuje do výroby klíčový produkt model 3

Pokračuje ve výstavbě obří továrny Gigafaktory 1 na akumulátory .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-se-dal-rozrusta-brzy-zacne-vyrabet-nove-clanky-2170

0/0
8.11.2016 19:43

J17a66k34u48b 98F38e81i34f23a78r 7279109676579

Njn, Tesla je po celou dobu své existence ve ztrátě, žije jen díky dotacím a úpisům akcií. A to nepůjde donekonečna.

Kdyby měly ty auta prodávat za cenu, aby byli alespoň na nule, byla by naprosto neprodejná.

Ne že by se mi ModelS P90D nelíbil, ale bojím se, že celý projekt skončí krachem:-/

+8/−1
8.11.2016 18:12

L52u53k65á90š 54J52a14k27e25š 7196562621717

Copak P90D red uz je P100D z 0 na 100 za 2.2 a dojezd 600km

+1/0
8.11.2016 18:16

V95í32ť90a 68K22r39u40t56i63š 1700554765927

Reálná spotřeba Tesly S je udávána okolo 27kWh/100km, takže dojezd, pokud jedu normálně a ne eko jízdu, je s nějakou rezervou něco přes 300 km. Maximální dojezd platí pro plynulou jízdu tuším rychlostí 65mph a předpokládám, že také za ideálních klimatických podmínek (žádné topení nebo AC).

+1/0
8.11.2016 22:04

J11a45k70u11b 87F66e81i89f75a59r 7439879886719

Přesně tak, reálný dojezd je okolo 300km. 600km je teorie, stejně jako že můj služebák má mít kombinovanou spotřebu 4,2l nafty a reálná je 6,1.

+1/0
9.11.2016 8:49

L93u63k61á17š 33J89a81k28e61š 7266552361417

Ze neumite jet za 4,2 je vas problem. Ja to take neumim a zena tak jezdi normalne. Myslim ze bez vetsi namahy se da tech 500km ujet. jen holt nebude litat jak cunik ;-)

+1/0
9.11.2016 11:33

J54i28n21d95ř12i30c98h 75M21i25t78t47e54r 6734155231426

Já mám trabanta dojezd několik tisíc km, a spotřeba 0. Jediná podmínka je, že trať musí být pořád z kopce.

0/−1
9.11.2016 10:36

M24a18r78e50k 50M84a68l17ý 1932698681210

A to ještě ve spoustě států jsou ty auta dotovaná, resp. zvýhodněna na daních oproti spalovacímu autu, třeba Dánsko, Norsko, samotná Kalifornie, atd...

+1/0
8.11.2016 21:06

L63u51k49á70š 20J55a58k31e40š 7316902861517

A jak to budou ty superchargery zjistovat? tam probiha nejaka komunikace mezi autem a stojanem?

0/0
8.11.2016 18:07

P94e87t49r 90M53a51r36š54o55u13n 5235228326756

nedivil bych se, když je auto online

+1/0
8.11.2016 20:01

A76n70t21o42n22í14n 16S51v14o25b95o15d12a 3944673839922

Dnes komunikují nabíječky se zařízením a optimalizují nabíjení, takže to nebude problém

0/0
8.11.2016 20:57

M76a57r58e63k 43M73a28l53ý 1772258681360

Samozřejmě.

0/0
8.11.2016 21:07

J96a93n 67J95a43n36e54č63e59k 9790533380896

Něco jako "servisní poplatek" od Skylinku, ale jinak je to doživotně zadarmo ;-D

+15/−2
8.11.2016 18:05

M81a96r85t37i55n 31K51a59r44á39s29e54k 9288273178768

No ti co si koupili tesly s dozivotnim dobijenim zdarma jej maji dozivotne zdarma, ti co si je objednaji po 1.1.2017 uz nebudou mit s nabijenim zdarma, ale s rocnim bezplatnym pridelem, jde o naprosto odlisne veci (skylink zpoplatnil produkt lidem, kteri si ho koupili s tim, ze pak budou mit provoz zdarma, coz se tady nedeje)

+1/−1
8.11.2016 20:00
Foto

J68i93ř59í 37D36v45o87ř97á21k 5435979330568

K rychlonabíjení je potřeba asi 60 A zásuvka , k tomu odpovídající jistič ( za který se platí 24 hodin denně , 365,225 dnů v roce ) plus odpovídající přenosová síť . S tou sítí může být třeba u čerpacích stanic na dálnici trochu problém . Takže náklady , i když nikdo nedobíjí . P.S. Za devatenáct let oslaví elektromobil krásné , kulaté , dvousté narozeniny .

+6/0
8.11.2016 17:57

P47e23t96r 78Z19a14j82i46c 5569910864239

Po pulhodine nabijeni muze ujet 16km?8-o no nekup to, za ty prachy:-P svet se zblaznil...to je fakt uzivatelsky prijemny produkt

+11/−3
8.11.2016 17:39

M43a32r66t24i80n 36K45a52r13á84s44e39k 9538703508498

No to neco jako napsat "coze bezinove auto si nemuzete docerpat doma ze bezne zasuvky a musite furt na benzinku? fakt uzivatelsky prijemny produkt"

+1/−4
8.11.2016 20:14

M56a20r17e60k 21M81a80l40ý 1302488971710

No... myslím, že nemožnost tankování spalovacího auta doma je podstatně menší (řekl bych žádný) problém, na rozdíl od nemožnosti nabít elektromobil kdekoliv a za stejných podmínek jako ten spalovák :-)

+3/0
8.11.2016 21:09

L85u50d47v65í94k 47G81a21j83d43o50š15í96k 2545403104862

Proč ne? Stačí mít doma dva kanistry sa benzínem a doma si dotankuje i ten největší blb za 5 minuty. Dojede pak 2x dál než kdyby Teslu nabíjel celý předešlý den. :-)

+3/0
8.11.2016 21:38

M36a18r31t28i66n 14H42e95j29t12m16á69n62e76k 9726737121418

16 km za půl hodiny dobíjení je samozřejmě u Tesly nesmysl. To se týká jen americké verze u jednofázového dobíjení 30A zásuvkou 240V. Evropské verze Tesly mají třífázové dobíjení minimálně 3x16A, kdy rychlost dobíjení je 50, resp. při dualcharger 3x32A tj. 100km/hod. Od roku 2016 mají Tesly příplatkovou palubní dobíječku o něco slabší, aktuálně max. 3x24A, kdy se vůz dobíjí rychlostí 75 km/hod. Všechny tyto časy se týkají dobíjení v domácích podmínkách přes červenou třífázovou zásuvku 400V střídavým proudem anebo na veřejných pomalých dobíjecích stanicích, které umí totéž co domácí třífázová červená zásuvka.

Samostatnou kapitolou je pak rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Zde se Tesla dobijí do 80% kapacity baterie přes rychlodobíječku CHAdeMO rychlostí 220 km/hod. a u Tesláckého Superchargeru je pak rychlost dobíjení přes 500 km/hod. Proto zde Tesla dobije 80% kapacity baterie za 40 minut. Až u posledních 20% kapacity baterie se dobíjení výrazně zpomalí.

+1/0
13.11.2016 15:26

P63e27t93r 11P65o86l15á94k 1987575746358

Holt pokrok... R^;-D

+3/0
8.11.2016 17:27

P15a79v98e44l 32R82e26z83n64i31c80e60k 3615504624192

Ad 1: to nikdo necekal, ze?

Ad 2: neni to diskriminace?

0/0
8.11.2016 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.