- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby to někoho zajímalo, tak 16 km za půl hodiny dobíjení je samozřejmě u Tesly nesmysl. To se týká jen americké verze u jednofázového dobíjení 30A zásuvkou 240V.
Evropské verze Tesly mají třífázové dobíjení minimálně 3x16A, kdy rychlost dobíjení je 50, resp. při dualcharger 3x32A tj. 100km/hod. Od roku 2016 mají Tesly příplatkovou palubní dobíječku o něco slabší, aktuálně max. 3x24A, kdy se vůz dobíjí rychlostí 75 km/hod. Všechny tyto časy se týkají dobíjení v domácích podmínkách přes červenou třífázovou zásuvku 400V střídavým proudem anebo na veřejných pomalých dobíjecích stanicích, které umí totéž co domácí třífázová červená zásuvka.
Samostatnou kapitolou je pak rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Zde se Tesla dobijí do 80% kapacity baterie přes rychlodobíječku CHAdeMO rychlostí 220 km/hod. a u Tesláckého Superchargeru je pak rychlost dobíjení přes 500 km/hod. Proto zde Tesla dobije 80% kapacity baterie za 40 minut. Až u posledních 20% kapacity baterie se dobíjení výrazně zpomalí a proto tato fáze trvá dalších 40 minut.
Krutá pravda, nič nie je zadarmo. Ani bicykel nešlape zadarmo, aj tam sa len spotrebuje energia, ktorú človek musí najprv zjesť...
Samozřejmě, že pokud by se elektromobily masově rozšířily, přišla by spotřební daň na elektřinu. A nabíjení za poplatek je logické, zdarma to nemůže fungovat, Tesla je stále ve zrátě.
Jako ze by byela specialne dan na elektrinu pro auta? To asi tezko...
Byla to strategie jak dostat elektromobily mezi lidi a byla dobrá. U auta za 3 mega si můžete dovolit dát nabíjení "zdarma". Tesla jako jediná má velkou síť nabíječek. Že to příjde je jasné. Ovšem ti co si přečetli jen titulek by neměli komentovat, protože všichni kdo si koupí auto do 1.1.2017 budou mít stále dobíjení zdarma, respektive ono auto.
S příchodem modelu 3 za cca 800 000kč to už není možné s tímto systémem provozovat a už vůbec ne, když ji mají předobjendáno půl milionu. Jasně, že by si každej zalej natankovat zdarma než nabíjet doma a tím by zabíral místo lidem, kteří potřebují superchargery na dobíjení na cestě.
U modelu 3 snad nikdo nečekal, že by měl dobíjení zdarma. Ale koupit si příští rok model S nebo X za 3 mega, tak by mě to omezení štvalo.
Spíš to ukazuje, že jakmile by se elektromobily masově rozšířily, tak nastane prů*er v podobě brutálně nedostačující infrastruktury..
Jde o to, ze naklady na nabijeni baterii auta byly rozpusteny do kupni ceny vozu. Od pristiho roku bude Tesla davat prednost snizeni kupni ceny a normalni nakup energie k pohonu. Vsimnete si, ze zminuje to, ze cena nabiti bude nizsi nez cena odpovidajiciho mnozstvi benzinu. To znamena, ze maji v planu v budoucnu strategii zmenit a uctovat vice. Nejdrive ale tech Tesel potrebuji hodne prodat.
Hahaha, kde je ten Teslista z poslední diskuze, který mi tu cpal, že se to vyplatí, protože je tankování zdarma? Ani to netrvalo moc dlouho co?
A copak není? Proč si vymýšlíte? To že nabíjení někdy v budoucnu bude zpoplatněno, bylo jasné i malým dětem, takže kolik vám je? 5 let? Protože na tolik váš příspěvek vypadá.
Je jen otázka času, než každý majitel elektroauta bude muset odvést povinně na dani 10 centů z každého ujetého kilometru. Představa že stát se vzdá daní z pohonných hmot je naivní
U CNG ji zavedl nedávno, takže je zatím jen elektřina bez spotřební daně pro provoz motorového vozidla ( LPG a zemní plyn na topení je bez spotřeb í daně, do aut je se spotřební daní)
A přesně stejně rychle jak začnou uživatelé Tesly elektřinu do svých aut platit bude nakonec zavedena i spotřební daň. Tedy až bude těch aut dostatek v oběhu, aby to stálo za to.
Klídek.
Elon Musk je přesvědčen, že žijeme v simulaci - v Matrixu.
Takže vůbec o nic nejde, jen o nějaké simulované penízky za similovanou elektřinu pro simulované auto.
P.S. aktuálně řeší problémy s UFO, ale, až to zmákne, určitě se na to tankování mrkne.
Proč něco řeší, když je to vše simulace, ono se to vyřeší v rámci simulace :-)
Konecne jsme se dozvedeli, co u Muska znamena "free charging forever." Je to jen pro ty, kdo si objednali auto do konce tohoto roku a to jeste kdovi jestli.