Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky se chystají na nové testy emisí, ale předpisy se stále mění

Škoda staví v Mladé Boleslavi nové emisní centrum za půl miliardy korun. Tlak na snižování emisí v rámci Evropy totiž nutí automobilky do stále větších investic. „Problémem je, že se neustále mění předpisy,“ uvedl na konferenci Autosympo Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozků a motorů Škody Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98l62e11š 17V57í41t17e59k 2435752687211

Zrušte už tu EU s jejími úředníky. Kdejaký pitomec napíše na papír, že v automobilkách mají prakticky vyrobit perpetum mobille a běžný spotřebitel pak musí zaplatit všechny možné i nemožné finty, jak toho automobilky dosáhnou.

0/0
12.1.2017 12:42

M86a86r71t25i57n 75K26a44r79á28s55e67k 9878323488688

Opravdu se predpisy "neustale meni"? Emisni normy EURO se pravidelne yprisnuji cca co 5 let, pricemz pristi norma je znama roky dopredu.

Testovaci cyklus se meni z NEDC na WLTC po 20 letech od posledni zmeny.

Norma na emise CO2 je naplanovana jednou na velmi dlouho dopredu.

Kde jsou tedy ty "neustale zmeny"

0/−1
15.11.2016 9:24

P70e53t35r 57Č35e94r26m14á97k 9658735739700

Ano mění, problém je nyní především v té metodice měření, nedc po mediální pseudokauze má momentálně pošramocený kredit a wltc dává zcela jiné výsledky - přičemž ty hodnoty emisních norem zůstávají stejné. Vývoj každého modelu trvá roky, techniky ještě déle, takže byť se zdá horizont 5ti let luxusní, ve skutečnosti je strašně krátký, a to je o čem Hrdlička mluví - jak obtížné je dneska začít vyvíjet např. další generaci superbu, tzn. model který bude muset být schopen plnit podmínky v roce 2029, když teď není jasné jak se co za 7 let bude měřit...

0/0
16.11.2016 20:51

T49o45m78á88š 84V97a35l38d62e22r 7903480379

Ale za to si mohou i sami automobilky, které lobují a mění způsoby měření. Proto také není jasné jak se co bude měřit, jelikož do exaktní vědy zasahuje politika.

0/0
17.11.2016 22:07

P10e82t27r 30Č87e12r73m29á36k 9938165969670

V jisté míře ano, neustále nové normy měly znamenat pravidelnou obnovu vozového parku a tedy zajištění odbytu nových vozů výrobcům, když se zjistilo že už to nefunguje přitvrdilo se v emisních zónách, zdanění atd. Ale je to spíše boj marketingu a techniků.

0/0
18.11.2016 0:16

E60v38z45e30n 40S71o28u77k16u53p 1837274516538

Tlak byrokratů z EU... A ne z Evropy....

0/0
14.11.2016 18:42

V59í83t 72O28ž96a94n22a 1138778755964

Prodávejte elektromobily a máte po problémech. Když je měření emisí tak náročné, můžete cenu BEV chvíli i dotovat. :-)

+2/−5
14.11.2016 13:57

J82o55s53e81f 47Š71e59m61e90l90í37k 7709111830547

Předpisy se sice mění každou chvíli, ale dovolil bych si skromně přpomenout, že fyzikální zákony zůstávají celou dobu pořád stejné. :-P

+2/0
14.11.2016 12:51

M27a95r38t63i49n 24K44a27r55á76s82e44k 9328343488628

No nepovidejte, vazne se fyzikalni zakony nezmenily, to urcite nikdo necekal.... a jak to souvisi s temi emisemi?

0/0
14.11.2016 13:17

A43l33e27š 62V94í31t94e59k 2105112797791

Souvisí to s tím tak, že účinnost dnešních motorů lze fyzikálně zvýšit už jen o několik málo procent, nicméně EU úředník přikazuje její zvýšení na dvojnásobek každých 5 let. Do deseti let tedy budou muset automobilky vyrábět motory, které budou benzín jízdou vyrábět :)

0/0
12.1.2017 12:45

M92a96r92t80i89n 35K92a38r57á59s79e67k 9298163388478

Muzete nekde odkaz na zdroj, ze chce EU zvysit ucinnost motoru o 50% kazdych 5 let? To je totalni blbost co jste prave vycucal z prstu totiz...

0/0
12.1.2017 13:25

B30ě25l81a 78H56o67r13á31k47o49v31á 1108432429410

Test je test a když je test špatný, tak dostanu špatné výsledky odtržené od reality!! Proč se nepřizná (nepoukáže) na prvotního viníka ruku v ruce s nereálnýma požadavkama?!

0/0
14.11.2016 11:38

J53i63ř43í 25E75r96b88e46n 1393524586377

Jenže když ten test je jednotný, tak vždycky dostanete hodnověrná srovnávací data různých vzorků za shodných podmínek. A o to jde.

+1/0
14.11.2016 11:46

B50ě94l68a 12H25o62r74á53k70o63v59á 1638212279450

Tak když test jednotně testuje jízdu s kopce, tak se nemůžu divit, že do kopce nebo při rozjíždění je to jinak. To je neřešitelné zjistit spotřebu a škodliviny při daném zrychlení a zátěži? To se přeci nedá okecat netočením volantu a bez škodlivin dosáhnout zrychlení z 0 na 100 za např 9,5s;-)

0/0
14.11.2016 12:09

M22a86r14t54i87n 36K59a45r34á86s61e74k 9138143498838

Tak proto se prave po x letech zavadi novy test ne?

0/0
14.11.2016 15:35

J89i19ř38í 59E72r20b98e35n 1403404276777

V reálném provozu máte pokaždé jiné podmínky. Teplota, tlak vzduchu, směr větru, vlhkost, adheze vozovky, okolní provoz a tak. To vše má vliv na výsledek a přitom se na tom nedá zaručit opakovatelnost.

0/0
14.11.2016 17:52

T77o19m72á61š 26V43a76l29d92e39r 7703320949

Ale jak ukázaly předešlé skutečnosti, laboratorní testy měly data zcela mimo realitu a hlavně podvádělo se všude, kde to šlo. Takže si pánové inženýři nakakali na hlavu sami.A ještě rozmázli. Osobně si myslím, že budou podvádět dál. Pokud je rozptyl dat na zkušebně od reálu rozdílný více než 15% jde o manipulaci s testy. Automobilky testují všude možně a nejsou schopni si vyhotovit analýzy ze získaných dat? Nejsou ochotni na zkušebně simulovat běžný provoz? Když jim jezdí po silnicích desítky testovacích vozů? Jak je možné, že u starého vozu dokáži normálně atakovat hodnoty uvedené v dokumentaci, a u novějších konstrukcí si mohu o tom nechat jen zdát? Kde rozdíly jsou až do závratných 45%. Jak pan Hrdlička se podílí na vývoji posledních motorů jako 1,2HTP, 1,6;2,0 FSI, humpolácky dotažené pěkné motory TSI. Problémy s 1,8TFSI? SAKRA. Jaký benzínový motor bych si měl vlastně od VW koupit, abych se nemusel bát, že po záruce se se mnou budou hádat o kulanci? Asi nepatřím do Čech, když od nové techniky vyžaduji spolehlivost.

0/0
14.11.2016 20:13

J16i42ř52í 78E38r87b91e94n 1593544236367

Automobilka si zajistí svoje analýzy a svoje zkoušky. Ale jak zajistíte, aby stejné podmínky dodržely i desítky dalších automobilek se svými tisícovkami variant?

0/0
15.11.2016 12:55

T36o36m83á36š 41V43a88l11d28e15r 7173180829

Na to je legislativa. Stačí se podívat na parametry např. v USA, kde si moc automobilek netroufne nafukovat k lepšímu parametry. Viz např spotřeba na výkon motoru. Kdyby se udávala v g/kW, tak jasně vidíte jak je jaký vůz žravý v reálu. Právě v jiných odvětvích se takto měří spotřeba, jelikož je nejpřesnější. A o emisích se to také dá říci. Pokud by se zjistily větší diference, okamžitě pozastavit platnost homologací. Pak by zapůsobil trh. Spousty žalob na automobilku atd , atd, Kolik dobrodruhů v automobilovém průmyslu by toto riskovalo? Zvláště pokud jde o EU dalo by se snadno zařídit. Ale jak jsme si politiky v EU vychovaly, takové je máme. Honí se za CO2 a jinak v ostatním jsou úplně mimo. Jako s nynějším exodem arabů a černochů. Dříve se spotřeba udávala 60/90/120 myslím tak nějak. Údaj byl mnohem přesnější než dnes : mimo město/kombinace/město. Každý typ se měří a testuje. Data jsou k dipozici. Zákazník by se divil jaký může být rozdíl mezi holátkem a max. výbavou. Vše se dá nastavit a udělat když se chce.

0/0
17.11.2016 22:05

P64e40t52r 33Č50e22r89m44á30k 9118875139280

No a právě ta legislativa dává ty dnešní podmínky a výrobci se podle toho chovají.

0/0
18.11.2016 0:30

P97e87t47r 49Č89e27r76m11á70k 9308505919660

Protiřečíte si. Reálný provoz prostě neexistuje, to je absolutně nedefinovatelný pojem, 1000lidí má 1500 absolutně odlišných způsobů "reálného" provozu. Takže pro účely porovnání a měrění norem je nutný nějaký referenční model provozu. Ten zcela logicky musí probíhat za identických podmínek - takže v laboratoři. A v tom okamžiku to logicky vede k tomu že konstruktéři připravují emise právě na tento konkrétní model.

+1/0
16.11.2016 21:12

T54o44m90á60š 27V41a33l73d30e79r 7183400299

Hlavně. že laboratorní identické podmínky jsou úplně mimo mísu, odtržené od reality.:-) Na vysoké jsem dělal několik měření v reálu a rozhodně ne všechny výsledky byly nepoužitelné. Ono totiž záleží jak test nejen v laboratoři nastavíte a hlavně změříte. Tady evidentně všichni fixlují, aby měli co nejlepší výsledky. Což následně dělá až 45% rozdílu od skutečnosti. Jen chci nastínit, že spousty vozidel testují vlastnosti na silnici v reálným prostředí, tak dat mají přehršel. Jenže problém je politický. Jak se nastaví legislativa je boj o co největší zisky. Místo optimálního měření se vyjednávají ústupky. Výsledek známe. Nereálné výsledky, klamání zákazníka, podvodné homologace a ve výsledku vozidlo zamořující naše prostředí i když se všichni tváří jak je k okolí šetrné. A homologace jsou podvodné, když vozidlo při testu na zkušebně maskuje skutečný stav emisí.

0/0
17.11.2016 21:34

P11e88t85r 24Č45e49r16m39á55k 9848815309270

To je pořád to stejné. Neexistuje nic jako realita nebo skutečnost. Existuje jen nějaký konkrétní model reality neboli sekvence která simuluje jistou variantu jízdy. A tomuto zadání je pak přizpůsoben vývoj, to není žádné fixlování, stejně jako neexistují podvodné homologace. Buď to splňují nebo nikoliv. Pokud je zadáno že emise se musí vejít do takových a takových limitů za takových a takových podmínek, tak je zcela jedno že za jiných podmínek to má ty emise zcela jiné. Je to jako ve škole na zkoušce - získáte jí pokud odpovíte spravně na dané otázky, a že byste v tu samou chvíli na jiné otázky správně neodpověděli je jedno.R^

0/0
18.11.2016 0:26

Z68b67y92n46ě62k 51Č61e30j71k97a 5776748661953

pokud ale vůbec lze v principu dodržet okrajové podmínky testu, což mimo laborku je problém.

0/0
14.11.2016 14:37

J51i11ř66í 63E73r29b20e19n 1463804686407

A právě proto se to dělává v laboratoři, aby byly zajištěny stejné podmínky.

0/0
14.11.2016 17:51

M64i76r30o15s37l60a15v 41B58u13d55a 9602212257922

Ta honba za "ekologií" neštve snad už jen hrstku militantních ekofašistů! Zbytečně se omezujeme, vynakládáme ohromné prostředky na obcházení fyziky, výrobou a distribucí "ekokurvítek" vyprodukujeme ještě více emisí a stejně je to vše z dlouhodobého hlediska naprosto zbytečné...protože sopky, supervulkány, cyklická, naprosto běžná změna klimatu atd.

+4/0
14.11.2016 11:34

J66i59ř36í 64S51c47h71w41a72c58h 8428804628626

v Pekingu žádnej vulkán není, ale smogovou situaci tam mají po naprostou většinu roku. Ale jó hlavně že jsou všichni "spokojení", že jim to auta neprodraží....;-D

+4/−1
14.11.2016 11:39

J94a48k81u37b 25F69e92i88f17a30r 7569689386459

a víme kolik % ze smogu v Pekingu mají skutečně na svědomí emise z aut?

+2/0
14.11.2016 13:19

J46i68ř18í 60S27c67h97w92a52c24h 8198134988356

na nějaké velké křižovatce třeba i 80%

ve stojící se zvolna se sunoucí koloně třeba i 90% ;-)

+1/0
14.11.2016 14:01

A81l43e95š 87V55í97t77e49k 2925652727421

Dobře, řešení jsou dvě, 1) přestaneme jezdit auty, 2) s emisemi se smíříme. Variantu 3) na výrobu perpetum mobile navrženou EU byrokraty bych přenechal EU byrokratům, ať zvednou zadky z vyhřátých židlí, začnou studovat fyziku, strojírentství atd a ať to auto s dvoulitrovou spotřebou vyrobí:)

0/0
12.1.2017 12:48

P65e50t88r 43S75t44e27j24s71k43a23l 3959228544116

Jiste prikladat CO2 z aut takovy vyznam neni spravne, ale je potreba si uvedomit, ze emitovane mnozstvi CO2 je primo umerne spotrebovanemu palivu a to uz je panove jina. Spotrebu sleduje 99% ridicu, 86% z nich (v nekterych zemich) az tak moc, ze si koupi dieselovy motor, ktery sice emituje malo CO2, ale o to vic PM a NOx.

+2/0
14.11.2016 10:32

P76e79t83r 43V72o55d82i84č17k94a 5738352425

Hlídat CO2 je pitomost. Měl by být tlak jen na dodržování NOxů, CO, uhlovodíků a dalších sajrajtů, co lezou z výfuku.

+1/0
14.11.2016 10:11

M56a89r69t39i21n 34K11a35r60á86s73e29k 9698333898648

Tak tlak na vami zminene je velky, a zmena norem je primarne kvuli temto hodnotam...

Hlidani CO2 neni pitomost, EU jakozto celek zavisly na importu ropy (na rozdil od USA) ma proste zajem na tom, aby se ji spotrebovavalo mene i z geopolitickeho hlediska...

0/0
14.11.2016 11:13

P29e34t53r 42V12o64d93i90č88k91a 5588312765

Ovšem CO2 je samo o sobě hlídáno spotřebiteli, takže nemá smysl na to zavádět nesmyslné normy a hnát to za hranice možného.

+1/0
14.11.2016 11:31

A43l59e89š 36V31í49t46e11k 2655162517241

Přesně řečeno.

0/0
12.1.2017 12:49

M89i51c78h58a82l 85T81o63m25i83n14s19k16ý 9171135567664

Víte, tyhlety normy - to si obyvatelé na sebe pletou bič sami. Já řeknu příklad. Stavěl jsem si na perierii obce rodinný dům. A na stavebním úředu mi řekli, že aby mi dům zkolaudovali, tak musím na cestě kolem mého domu zaplatit přechod pro chodce pro nevidomé lidi. Že již existují nové normy, které nařizují aby v nové výstavbě takové přechody existovaly. A ona taková stojí skoro 100 tisíc. Tady jsem byl investor i stavebník zároveň já. Ale někdo kdo si kupuje již postavený dům nebo připravenou parcelu, tak to platí v ceně a diví se proč za to ti "zloději" chtějí takový balík peněz. A když se v obci hlasovalo jestli slepcům zrušit přechody pro slepce, tak všichní hlasovali že rušit přechody pro slepce je amorální. Což já jako chápu, ale pak se lidi nesmí divit proč je vše tak drahé.

To samé i automobily, úředníci i volení politici chtějí téměř nulové splodiny, maximální bezpečnost, různé elektronické systémy EPS,ABS, ESC, ASR, nejnáročnější crash testy - všechno to výrobce musí zaplatit a vyvinout. Každý tomu tleská. Ale když dnes nekoupí průměrné auto pod půl milionu tak se každý náramně diví. :-/Rv

+2/0
14.11.2016 9:37

M74i26c43h22a42l 12T64o95m84i19n42s62k42ý 9781865517764

A ještě dnes jsem ve zprávách v rádiu slyšel, že 40% lidí v ČR dělí od extrémní chudoby jen pár stovek ročně.

Mě to připadá, že ty normy se dělají proto aby vše bylo přesně tak drahé, aby každému zbylo jen těch pár stovek ročně.

+1/0
14.11.2016 9:40

M95a22r78t11i46n 23K98a48r90á61s95e73k 9528273408408

No jiste, 40% cechu deli par stovek od Extremni chudoby? Mate tuseni co je to extremni chudoba? "Extrémní chudoba nebo absolutní chudoba je nejkritičtější stádium chudoby, kdy mnoho lidí nemá přístup k základním potřebám jako je jídlo, voda, přístřeší, hygienické zařízení a zdravotní péče." . Extremni chudoba netrapi v CR ani toho posledniho bezdomovce, natoz ze by k ni smerovalo skoro 40% lidi...

MImochodem auta jsou dneska levnejsi nez kdy driv....

+1/0
14.11.2016 9:48

M92i61c58h84a49l 72T18o65m26i79n31s84k77ý 9161505507754

Je dělí jen pár stovek..... Tj. žijí si dobře.

Koupí si byt za 3 mega. Spláci z 90% příjmů. Zbyde jim 10% a za to žijí. Ušetří pár stovek. Pokud by měli nějaký výpadek tak mají hlad a nebo si mohou vzít půjčku kterou splatí další půjčku....

+2/0
14.11.2016 9:53

M36a30r61t79i70n 61K46a42r74á28s12e25k 9148323228688

To je zajimava uvaha, ze clovek, ktery splaci byt za 3 mega je "ohrozeny extremni chudobou"...

Mimochodem zkuste si koupit v ruznych hlavnich mestech na zapade, ve spouste mest si ten byt nebudete moct vubec dovoli ani s nadprumernym prijmem...

+2/0
14.11.2016 10:15

T20o25m48á56š 57V24a47l37d39e37r 7383570829

taková je realita. Nemají kde bydlet, zbývá hypotéka např. byt od 1M kde se vydělává polovina průměrné mzdy a pak už oba šroubují, aby se co nejrychleji splatilo.

0/0
14.11.2016 20:47

M67i69c76h28a67l 11T75o63m13i72n10s77k23ý 9871355757904

a co se týče aut, tak když to budeme srovnávat s poválečnou historií, kde si auto mohl dovolit jen pan továrník, tak máte pravdu.

Ale je třeba to srovnávat s jinými ne tak ekoteroristickými státy jako EU. Kolik výplat potřebuje američan na koupi auta?

0/0
14.11.2016 10:02

M96a77r15t79i54n 92K81a40r60á86s72e13k 9658333338178

Proc s prvni republikou, staci kdyz si vzpomenu jak si kupovali prvni nove auto moji rodice pred 15 lety - fabia "homeless edition" s nejlabsim motorem stala tehda 300 000, pri polovicnich mzdach...

Ze si prumerny cech nemuze dovolit takove auto jako amercian, jeste neznamena ze jsou cesi ohrozeni chudobou. Mimochodem nepriklad pri zohledneni dani, cen a pod, je na to financne prumerny nemec jen o 50% lepe nez prumerny Cech (i kdyz mam papirove trojnasobnou vyplatu).

+2/−1
14.11.2016 10:13

H14o45n70z29a 56T44a55r 3939102184482

Nemají Amíci náhodou celý život na splátky.

+2/0
14.11.2016 10:17

J84i53ř83í 23E68r24b51e11n 1623654856897

Mají, a ani po třicítce si nemohou dovolit založit rodinu, protože splácejí studentské půjčky...

0/0
14.11.2016 11:47

J63i95ř72í 73S29c45h13w25a10c95h 8218884638286

tak v USA se rozhodně neprodá auto, které vyhovuje emisním předpisům v Albánii nebo v Číně ;-)

0/0
14.11.2016 11:43

T70o54m35á58š 58V45a97l98d80e31r 7223120299

nehraničí toto už vydíráním?

0/0
14.11.2016 20:51

M29a51r63t19i65n 13K82o14u42š66a 6805594314

Myslím, že přišla doba abychom se začali ptát našich poslanců, co udělalají pro odstavení evropských i našich zelených fanatiků od moci. Automobilový průmysl investoval miliardy Eur do snižování emisí, Místo , aby se ta investice využila a jezdilo se tedy s nízkými emisemi, neustále přicházejí další nesmyslné požadavky, které jsou politicky stanovené, bez reálné vazby na fyzikální zákony a daný stav poznání. Dokonce někteří šílenci navrhují pohřbít investice úplně a zakázat spalovací motory. Aktuální otázka tedy nezní co se spalovacími motory, ale co se šílenými zastánci ekosocialismu.

+7/0
14.11.2016 9:21

M36a87r12t80i37n 82K27a56r34á86s82e91k 9218593418148

No problem je prece v tom, ze ty auta maji realne ty emise uplne jinde. Mimochodem ty emisni normy nejsou bez realne vazby na fuzikalni zakony, ty jsou vzdy predem odsouhlasene s automobilkami a jsou mimohodem benevolentnejsi nez treba v USA nebo Japonsku...

Jinak osobni automobilova doprava porad houstne, proto se logicky porad resi jak lepe snizovat jeji dopad na ovzdusi (ve vetsich mestech je dneska osobni doprava zpravidla hlavnim zdrojem znecisteni)...

+1/0
14.11.2016 9:32

M60a73r74t48i24n 89K23o80u76š69a 6355544614

To jsou právě ty ekosocialistické fráze. Jsem z Pahy Holešovic. Kdo pamatuje veletržní ulici dříve a nyní, musí uznat, že nynější emise jsou skutečně velmi nízké. A v praze houstne doprava nejvíce z toho, že různé odrůdy ekosocialistů, promíchaných s místními finančními zájmy brzdí okruh a parkování po obvodu města.

+2/−1
14.11.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.