Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky se chystají na nové testy emisí, ale předpisy se stále mění

Škoda staví v Mladé Boleslavi nové emisní centrum za půl miliardy korun. Tlak na snižování emisí v rámci Evropy totiž nutí automobilky do stále větších investic. „Problémem je, že se neustále mění předpisy,“ uvedl na konferenci Autosympo Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozků a motorů Škody Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A28l62e19š 45V25í31t39e29k 2345142837461

Zrušte už tu EU s jejími úředníky. Kdejaký pitomec napíše na papír, že v automobilkách mají prakticky vyrobit perpetum mobille a běžný spotřebitel pak musí zaplatit všechny možné i nemožné finty, jak toho automobilky dosáhnou.

0/0
12.1.2017 12:42

M69a21r19t98i91n 21K52a63r53á68s28e70k 9918583948678

Opravdu se predpisy "neustale meni"? Emisni normy EURO se pravidelne yprisnuji cca co 5 let, pricemz pristi norma je znama roky dopredu.

Testovaci cyklus se meni z NEDC na WLTC po 20 letech od posledni zmeny.

Norma na emise CO2 je naplanovana jednou na velmi dlouho dopredu.

Kde jsou tedy ty "neustale zmeny"

0/−1
15.11.2016 9:24

P22e23t64r 11Č15e17r82m55á50k 9378565709170

Ano mění, problém je nyní především v té metodice měření, nedc po mediální pseudokauze má momentálně pošramocený kredit a wltc dává zcela jiné výsledky - přičemž ty hodnoty emisních norem zůstávají stejné. Vývoj každého modelu trvá roky, techniky ještě déle, takže byť se zdá horizont 5ti let luxusní, ve skutečnosti je strašně krátký, a to je o čem Hrdlička mluví - jak obtížné je dneska začít vyvíjet např. další generaci superbu, tzn. model který bude muset být schopen plnit podmínky v roce 2029, když teď není jasné jak se co za 7 let bude měřit...

0/0
16.11.2016 20:51

T94o39m88á52š 59V44a60l59d33e80r 7493900769

Ale za to si mohou i sami automobilky, které lobují a mění způsoby měření. Proto také není jasné jak se co bude měřit, jelikož do exaktní vědy zasahuje politika.

0/0
17.11.2016 22:07

P57e64t18r 50Č27e53r39m80á34k 9658905699810

V jisté míře ano, neustále nové normy měly znamenat pravidelnou obnovu vozového parku a tedy zajištění odbytu nových vozů výrobcům, když se zjistilo že už to nefunguje přitvrdilo se v emisních zónách, zdanění atd. Ale je to spíše boj marketingu a techniků.

0/0
18.11.2016 0:16

E67v15z11e26n 45S69o25u17k82u61p 1327414136158

Tlak byrokratů z EU... A ne z Evropy....

0/0
14.11.2016 18:42

V32í61t 63O40ž30a64n26a 1158978855284

Prodávejte elektromobily a máte po problémech. Když je měření emisí tak náročné, můžete cenu BEV chvíli i dotovat. :-)

+2/−5
14.11.2016 13:57

J15o53s62e65f 57Š64e85m68e74l78í91k 7289781330557

Předpisy se sice mění každou chvíli, ale dovolil bych si skromně přpomenout, že fyzikální zákony zůstávají celou dobu pořád stejné. :-P

+2/0
14.11.2016 12:51

M17a42r57t35i88n 93K22a36r74á88s43e38k 9168503468498

No nepovidejte, vazne se fyzikalni zakony nezmenily, to urcite nikdo necekal.... a jak to souvisi s temi emisemi?

0/0
14.11.2016 13:17

A84l20e47š 82V95í11t38e98k 2665822477281

Souvisí to s tím tak, že účinnost dnešních motorů lze fyzikálně zvýšit už jen o několik málo procent, nicméně EU úředník přikazuje její zvýšení na dvojnásobek každých 5 let. Do deseti let tedy budou muset automobilky vyrábět motory, které budou benzín jízdou vyrábět :)

0/0
12.1.2017 12:45

M75a57r82t71i22n 51K41a69r97á64s37e92k 9268593498398

Muzete nekde odkaz na zdroj, ze chce EU zvysit ucinnost motoru o 50% kazdych 5 let? To je totalni blbost co jste prave vycucal z prstu totiz...

0/0
12.1.2017 13:25

B81ě74l52a 39H67o37r54á77k93o22v18á 1338462569950

Test je test a když je test špatný, tak dostanu špatné výsledky odtržené od reality!! Proč se nepřizná (nepoukáže) na prvotního viníka ruku v ruce s nereálnýma požadavkama?!

0/0
14.11.2016 11:38

J89i36ř39í 87E56r23b84e55n 1443384946187

Jenže když ten test je jednotný, tak vždycky dostanete hodnověrná srovnávací data různých vzorků za shodných podmínek. A o to jde.

+1/0
14.11.2016 11:46

B24ě22l81a 55H13o83r78á58k37o10v71á 1748452889540

Tak když test jednotně testuje jízdu s kopce, tak se nemůžu divit, že do kopce nebo při rozjíždění je to jinak. To je neřešitelné zjistit spotřebu a škodliviny při daném zrychlení a zátěži? To se přeci nedá okecat netočením volantu a bez škodlivin dosáhnout zrychlení z 0 na 100 za např 9,5s;-)

0/0
14.11.2016 12:09

M26a43r57t29i61n 74K28a80r95á36s32e20k 9508353618678

Tak proto se prave po x letech zavadi novy test ne?

0/0
14.11.2016 15:35

J82i33ř97í 58E69r78b10e36n 1773434716277

V reálném provozu máte pokaždé jiné podmínky. Teplota, tlak vzduchu, směr větru, vlhkost, adheze vozovky, okolní provoz a tak. To vše má vliv na výsledek a přitom se na tom nedá zaručit opakovatelnost.

0/0
14.11.2016 17:52

T40o97m38á25š 80V76a94l11d27e94r 7473870629

Ale jak ukázaly předešlé skutečnosti, laboratorní testy měly data zcela mimo realitu a hlavně podvádělo se všude, kde to šlo. Takže si pánové inženýři nakakali na hlavu sami.A ještě rozmázli. Osobně si myslím, že budou podvádět dál. Pokud je rozptyl dat na zkušebně od reálu rozdílný více než 15% jde o manipulaci s testy. Automobilky testují všude možně a nejsou schopni si vyhotovit analýzy ze získaných dat? Nejsou ochotni na zkušebně simulovat běžný provoz? Když jim jezdí po silnicích desítky testovacích vozů? Jak je možné, že u starého vozu dokáži normálně atakovat hodnoty uvedené v dokumentaci, a u novějších konstrukcí si mohu o tom nechat jen zdát? Kde rozdíly jsou až do závratných 45%. Jak pan Hrdlička se podílí na vývoji posledních motorů jako 1,2HTP, 1,6;2,0 FSI, humpolácky dotažené pěkné motory TSI. Problémy s 1,8TFSI? SAKRA. Jaký benzínový motor bych si měl vlastně od VW koupit, abych se nemusel bát, že po záruce se se mnou budou hádat o kulanci? Asi nepatřím do Čech, když od nové techniky vyžaduji spolehlivost.

0/0
14.11.2016 20:13

J46i63ř73í 16E57r55b48e86n 1743204176617

Automobilka si zajistí svoje analýzy a svoje zkoušky. Ale jak zajistíte, aby stejné podmínky dodržely i desítky dalších automobilek se svými tisícovkami variant?

0/0
15.11.2016 12:55

T65o56m67á73š 77V28a35l96d83e19r 7773940349

Na to je legislativa. Stačí se podívat na parametry např. v USA, kde si moc automobilek netroufne nafukovat k lepšímu parametry. Viz např spotřeba na výkon motoru. Kdyby se udávala v g/kW, tak jasně vidíte jak je jaký vůz žravý v reálu. Právě v jiných odvětvích se takto měří spotřeba, jelikož je nejpřesnější. A o emisích se to také dá říci. Pokud by se zjistily větší diference, okamžitě pozastavit platnost homologací. Pak by zapůsobil trh. Spousty žalob na automobilku atd , atd, Kolik dobrodruhů v automobilovém průmyslu by toto riskovalo? Zvláště pokud jde o EU dalo by se snadno zařídit. Ale jak jsme si politiky v EU vychovaly, takové je máme. Honí se za CO2 a jinak v ostatním jsou úplně mimo. Jako s nynějším exodem arabů a černochů. Dříve se spotřeba udávala 60/90/120 myslím tak nějak. Údaj byl mnohem přesnější než dnes : mimo město/kombinace/město. Každý typ se měří a testuje. Data jsou k dipozici. Zákazník by se divil jaký může být rozdíl mezi holátkem a max. výbavou. Vše se dá nastavit a udělat když se chce.

0/0
17.11.2016 22:05

P80e34t54r 84Č71e81r16m13á20k 9808265629710

No a právě ta legislativa dává ty dnešní podmínky a výrobci se podle toho chovají.

0/0
18.11.2016 0:30

P13e36t24r 71Č91e21r63m15á72k 9248395539580

Protiřečíte si. Reálný provoz prostě neexistuje, to je absolutně nedefinovatelný pojem, 1000lidí má 1500 absolutně odlišných způsobů "reálného" provozu. Takže pro účely porovnání a měrění norem je nutný nějaký referenční model provozu. Ten zcela logicky musí probíhat za identických podmínek - takže v laboratoři. A v tom okamžiku to logicky vede k tomu že konstruktéři připravují emise právě na tento konkrétní model.

+1/0
16.11.2016 21:12

T31o69m69á36š 49V78a64l38d61e30r 7663610299

Hlavně. že laboratorní identické podmínky jsou úplně mimo mísu, odtržené od reality.:-) Na vysoké jsem dělal několik měření v reálu a rozhodně ne všechny výsledky byly nepoužitelné. Ono totiž záleží jak test nejen v laboratoři nastavíte a hlavně změříte. Tady evidentně všichni fixlují, aby měli co nejlepší výsledky. Což následně dělá až 45% rozdílu od skutečnosti. Jen chci nastínit, že spousty vozidel testují vlastnosti na silnici v reálným prostředí, tak dat mají přehršel. Jenže problém je politický. Jak se nastaví legislativa je boj o co největší zisky. Místo optimálního měření se vyjednávají ústupky. Výsledek známe. Nereálné výsledky, klamání zákazníka, podvodné homologace a ve výsledku vozidlo zamořující naše prostředí i když se všichni tváří jak je k okolí šetrné. A homologace jsou podvodné, když vozidlo při testu na zkušebně maskuje skutečný stav emisí.

0/0
17.11.2016 21:34

P34e45t79r 59Č52e56r91m61á65k 9628925579930

To je pořád to stejné. Neexistuje nic jako realita nebo skutečnost. Existuje jen nějaký konkrétní model reality neboli sekvence která simuluje jistou variantu jízdy. A tomuto zadání je pak přizpůsoben vývoj, to není žádné fixlování, stejně jako neexistují podvodné homologace. Buď to splňují nebo nikoliv. Pokud je zadáno že emise se musí vejít do takových a takových limitů za takových a takových podmínek, tak je zcela jedno že za jiných podmínek to má ty emise zcela jiné. Je to jako ve škole na zkoušce - získáte jí pokud odpovíte spravně na dané otázky, a že byste v tu samou chvíli na jiné otázky správně neodpověděli je jedno.R^

0/0
18.11.2016 0:26

Z16b13y23n27ě29k 80Č69e41j37k56a 5806508211883

pokud ale vůbec lze v principu dodržet okrajové podmínky testu, což mimo laborku je problém.

0/0
14.11.2016 14:37

J23i92ř48í 97E61r50b34e58n 1433804376447

A právě proto se to dělává v laboratoři, aby byly zajištěny stejné podmínky.

0/0
14.11.2016 17:51

M79i10r12o38s17l13a73v 55B30u69d31a 9572172487422

Ta honba za "ekologií" neštve snad už jen hrstku militantních ekofašistů! Zbytečně se omezujeme, vynakládáme ohromné prostředky na obcházení fyziky, výrobou a distribucí "ekokurvítek" vyprodukujeme ještě více emisí a stejně je to vše z dlouhodobého hlediska naprosto zbytečné...protože sopky, supervulkány, cyklická, naprosto běžná změna klimatu atd.

+4/0
14.11.2016 11:34

J48i63ř13í 51S12c71h16w80a71c52h 8688544598416

v Pekingu žádnej vulkán není, ale smogovou situaci tam mají po naprostou většinu roku. Ale jó hlavně že jsou všichni "spokojení", že jim to auta neprodraží....;-D

+4/−1
14.11.2016 11:39

J65a77k63u82b 48F52e35i61f36a54r 7529439176259

a víme kolik % ze smogu v Pekingu mají skutečně na svědomí emise z aut?

+2/0
14.11.2016 13:19

J66i71ř77í 75S13c42h85w26a93c26h 8348924768386

na nějaké velké křižovatce třeba i 80%

ve stojící se zvolna se sunoucí koloně třeba i 90% ;-)

+1/0
14.11.2016 14:01

A95l57e44š 60V14í11t70e37k 2655792537641

Dobře, řešení jsou dvě, 1) přestaneme jezdit auty, 2) s emisemi se smíříme. Variantu 3) na výrobu perpetum mobile navrženou EU byrokraty bych přenechal EU byrokratům, ať zvednou zadky z vyhřátých židlí, začnou studovat fyziku, strojírentství atd a ať to auto s dvoulitrovou spotřebou vyrobí:)

0/0
12.1.2017 12:48

P93e95t38r 50S24t57e28j71s72k56a84l 3959758824376

Jiste prikladat CO2 z aut takovy vyznam neni spravne, ale je potreba si uvedomit, ze emitovane mnozstvi CO2 je primo umerne spotrebovanemu palivu a to uz je panove jina. Spotrebu sleduje 99% ridicu, 86% z nich (v nekterych zemich) az tak moc, ze si koupi dieselovy motor, ktery sice emituje malo CO2, ale o to vic PM a NOx.

+2/0
14.11.2016 10:32

P32e91t46r 87V31o27d42i83č97k58a 5938972555

Hlídat CO2 je pitomost. Měl by být tlak jen na dodržování NOxů, CO, uhlovodíků a dalších sajrajtů, co lezou z výfuku.

+1/0
14.11.2016 10:11

M20a64r11t50i19n 33K87a30r32á97s86e83k 9788293208338

Tak tlak na vami zminene je velky, a zmena norem je primarne kvuli temto hodnotam...

Hlidani CO2 neni pitomost, EU jakozto celek zavisly na importu ropy (na rozdil od USA) ma proste zajem na tom, aby se ji spotrebovavalo mene i z geopolitickeho hlediska...

0/0
14.11.2016 11:13

P83e87t74r 17V35o87d98i43č86k17a 5758712775

Ovšem CO2 je samo o sobě hlídáno spotřebiteli, takže nemá smysl na to zavádět nesmyslné normy a hnát to za hranice možného.

+1/0
14.11.2016 11:31

A95l65e26š 97V34í73t26e45k 2305942347721

Přesně řečeno.

0/0
12.1.2017 12:49

M14i44c71h24a89l 43T43o63m64i86n35s20k19ý 9791135387224

Víte, tyhlety normy - to si obyvatelé na sebe pletou bič sami. Já řeknu příklad. Stavěl jsem si na perierii obce rodinný dům. A na stavebním úředu mi řekli, že aby mi dům zkolaudovali, tak musím na cestě kolem mého domu zaplatit přechod pro chodce pro nevidomé lidi. Že již existují nové normy, které nařizují aby v nové výstavbě takové přechody existovaly. A ona taková stojí skoro 100 tisíc. Tady jsem byl investor i stavebník zároveň já. Ale někdo kdo si kupuje již postavený dům nebo připravenou parcelu, tak to platí v ceně a diví se proč za to ti "zloději" chtějí takový balík peněz. A když se v obci hlasovalo jestli slepcům zrušit přechody pro slepce, tak všichní hlasovali že rušit přechody pro slepce je amorální. Což já jako chápu, ale pak se lidi nesmí divit proč je vše tak drahé.

To samé i automobily, úředníci i volení politici chtějí téměř nulové splodiny, maximální bezpečnost, různé elektronické systémy EPS,ABS, ESC, ASR, nejnáročnější crash testy - všechno to výrobce musí zaplatit a vyvinout. Každý tomu tleská. Ale když dnes nekoupí průměrné auto pod půl milionu tak se každý náramně diví. :-/Rv

+2/0
14.11.2016 9:37

M50i75c45h80a53l 59T30o90m27i61n30s85k58ý 9661525547214

A ještě dnes jsem ve zprávách v rádiu slyšel, že 40% lidí v ČR dělí od extrémní chudoby jen pár stovek ročně.

Mě to připadá, že ty normy se dělají proto aby vše bylo přesně tak drahé, aby každému zbylo jen těch pár stovek ročně.

+1/0
14.11.2016 9:40

M10a24r94t97i25n 92K85a37r43á42s11e38k 9728243648458

No jiste, 40% cechu deli par stovek od Extremni chudoby? Mate tuseni co je to extremni chudoba? "Extrémní chudoba nebo absolutní chudoba je nejkritičtější stádium chudoby, kdy mnoho lidí nemá přístup k základním potřebám jako je jídlo, voda, přístřeší, hygienické zařízení a zdravotní péče." . Extremni chudoba netrapi v CR ani toho posledniho bezdomovce, natoz ze by k ni smerovalo skoro 40% lidi...

MImochodem auta jsou dneska levnejsi nez kdy driv....

+1/0
14.11.2016 9:48

M42i90c81h83a96l 67T63o28m63i68n52s26k11ý 9431115767524

Je dělí jen pár stovek..... Tj. žijí si dobře.

Koupí si byt za 3 mega. Spláci z 90% příjmů. Zbyde jim 10% a za to žijí. Ušetří pár stovek. Pokud by měli nějaký výpadek tak mají hlad a nebo si mohou vzít půjčku kterou splatí další půjčku....

+2/0
14.11.2016 9:53

M66a35r90t37i97n 55K76a30r86á66s32e85k 9588263338568

To je zajimava uvaha, ze clovek, ktery splaci byt za 3 mega je "ohrozeny extremni chudobou"...

Mimochodem zkuste si koupit v ruznych hlavnich mestech na zapade, ve spouste mest si ten byt nebudete moct vubec dovoli ani s nadprumernym prijmem...

+2/0
14.11.2016 10:15

T71o92m30á19š 62V39a26l27d36e44r 7963380269

taková je realita. Nemají kde bydlet, zbývá hypotéka např. byt od 1M kde se vydělává polovina průměrné mzdy a pak už oba šroubují, aby se co nejrychleji splatilo.

0/0
14.11.2016 20:47

M84i27c40h66a36l 95T70o96m20i50n63s83k37ý 9291475757604

a co se týče aut, tak když to budeme srovnávat s poválečnou historií, kde si auto mohl dovolit jen pan továrník, tak máte pravdu.

Ale je třeba to srovnávat s jinými ne tak ekoteroristickými státy jako EU. Kolik výplat potřebuje američan na koupi auta?

0/0
14.11.2016 10:02

M41a82r92t98i76n 86K39a82r31á56s72e61k 9208803288428

Proc s prvni republikou, staci kdyz si vzpomenu jak si kupovali prvni nove auto moji rodice pred 15 lety - fabia "homeless edition" s nejlabsim motorem stala tehda 300 000, pri polovicnich mzdach...

Ze si prumerny cech nemuze dovolit takove auto jako amercian, jeste neznamena ze jsou cesi ohrozeni chudobou. Mimochodem nepriklad pri zohledneni dani, cen a pod, je na to financne prumerny nemec jen o 50% lepe nez prumerny Cech (i kdyz mam papirove trojnasobnou vyplatu).

+2/−1
14.11.2016 10:13

H32o57n49z46a 67T27a58r 3969602104952

Nemají Amíci náhodou celý život na splátky.

+2/0
14.11.2016 10:17

J20i67ř98í 55E88r96b88e67n 1453964436907

Mají, a ani po třicítce si nemohou dovolit založit rodinu, protože splácejí studentské půjčky...

0/0
14.11.2016 11:47

J28i63ř79í 95S23c49h50w46a88c52h 8128184858246

tak v USA se rozhodně neprodá auto, které vyhovuje emisním předpisům v Albánii nebo v Číně ;-)

0/0
14.11.2016 11:43

T27o20m93á25š 74V50a79l36d39e86r 7203870739

nehraničí toto už vydíráním?

0/0
14.11.2016 20:51

M16a31r82t39i73n 85K60o16u54š49a 6635784104

Myslím, že přišla doba abychom se začali ptát našich poslanců, co udělalají pro odstavení evropských i našich zelených fanatiků od moci. Automobilový průmysl investoval miliardy Eur do snižování emisí, Místo , aby se ta investice využila a jezdilo se tedy s nízkými emisemi, neustále přicházejí další nesmyslné požadavky, které jsou politicky stanovené, bez reálné vazby na fyzikální zákony a daný stav poznání. Dokonce někteří šílenci navrhují pohřbít investice úplně a zakázat spalovací motory. Aktuální otázka tedy nezní co se spalovacími motory, ale co se šílenými zastánci ekosocialismu.

+7/0
14.11.2016 9:21

M46a59r54t73i77n 55K52a79r20á73s50e34k 9128283258778

No problem je prece v tom, ze ty auta maji realne ty emise uplne jinde. Mimochodem ty emisni normy nejsou bez realne vazby na fuzikalni zakony, ty jsou vzdy predem odsouhlasene s automobilkami a jsou mimohodem benevolentnejsi nez treba v USA nebo Japonsku...

Jinak osobni automobilova doprava porad houstne, proto se logicky porad resi jak lepe snizovat jeji dopad na ovzdusi (ve vetsich mestech je dneska osobni doprava zpravidla hlavnim zdrojem znecisteni)...

+1/0
14.11.2016 9:32

M82a53r65t36i38n 61K71o82u30š29a 6785224384

To jsou právě ty ekosocialistické fráze. Jsem z Pahy Holešovic. Kdo pamatuje veletržní ulici dříve a nyní, musí uznat, že nynější emise jsou skutečně velmi nízké. A v praze houstne doprava nejvíce z toho, že různé odrůdy ekosocialistů, promíchaných s místními finančními zájmy brzdí okruh a parkování po obvodu města.

+2/−1
14.11.2016 9:40



Najdete na iDNES.cz