- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zrušte už tu EU s jejími úředníky. Kdejaký pitomec napíše na papír, že v automobilkách mají prakticky vyrobit perpetum mobille a běžný spotřebitel pak musí zaplatit všechny možné i nemožné finty, jak toho automobilky dosáhnou.
Opravdu se predpisy "neustale meni"? Emisni normy EURO se pravidelne yprisnuji cca co 5 let, pricemz pristi norma je znama roky dopredu.
Testovaci cyklus se meni z NEDC na WLTC po 20 letech od posledni zmeny.
Norma na emise CO2 je naplanovana jednou na velmi dlouho dopredu.
Kde jsou tedy ty "neustale zmeny"
Ano mění, problém je nyní především v té metodice měření, nedc po mediální pseudokauze má momentálně pošramocený kredit a wltc dává zcela jiné výsledky - přičemž ty hodnoty emisních norem zůstávají stejné. Vývoj každého modelu trvá roky, techniky ještě déle, takže byť se zdá horizont 5ti let luxusní, ve skutečnosti je strašně krátký, a to je o čem Hrdlička mluví - jak obtížné je dneska začít vyvíjet např. další generaci superbu, tzn. model který bude muset být schopen plnit podmínky v roce 2029, když teď není jasné jak se co za 7 let bude měřit...
Tlak byrokratů z EU... A ne z Evropy....
Prodávejte elektromobily a máte po problémech. Když je měření emisí tak náročné, můžete cenu BEV chvíli i dotovat.
Předpisy se sice mění každou chvíli, ale dovolil bych si skromně přpomenout, že fyzikální zákony zůstávají celou dobu pořád stejné.
No nepovidejte, vazne se fyzikalni zakony nezmenily, to urcite nikdo necekal.... a jak to souvisi s temi emisemi?
Test je test a když je test špatný, tak dostanu špatné výsledky odtržené od reality Proč se nepřizná (nepoukáže) na prvotního viníka ruku v ruce s nereálnýma požadavkama
Jenže když ten test je jednotný, tak vždycky dostanete hodnověrná srovnávací data různých vzorků za shodných podmínek. A o to jde.
Ta honba za "ekologií" neštve snad už jen hrstku militantních ekofašistů! Zbytečně se omezujeme, vynakládáme ohromné prostředky na obcházení fyziky, výrobou a distribucí "ekokurvítek" vyprodukujeme ještě více emisí a stejně je to vše z dlouhodobého hlediska naprosto zbytečné...protože sopky, supervulkány, cyklická, naprosto běžná změna klimatu atd.
v Pekingu žádnej vulkán není, ale smogovou situaci tam mají po naprostou většinu roku. Ale jó hlavně že jsou všichni "spokojení", že jim to auta neprodraží....
Jiste prikladat CO2 z aut takovy vyznam neni spravne, ale je potreba si uvedomit, ze emitovane mnozstvi CO2 je primo umerne spotrebovanemu palivu a to uz je panove jina. Spotrebu sleduje 99% ridicu, 86% z nich (v nekterych zemich) az tak moc, ze si koupi dieselovy motor, ktery sice emituje malo CO2, ale o to vic PM a NOx.
Hlídat CO2 je pitomost. Měl by být tlak jen na dodržování NOxů, CO, uhlovodíků a dalších sajrajtů, co lezou z výfuku.
Tak tlak na vami zminene je velky, a zmena norem je primarne kvuli temto hodnotam...
Hlidani CO2 neni pitomost, EU jakozto celek zavisly na importu ropy (na rozdil od USA) ma proste zajem na tom, aby se ji spotrebovavalo mene i z geopolitickeho hlediska...
Víte, tyhlety normy - to si obyvatelé na sebe pletou bič sami. Já řeknu příklad. Stavěl jsem si na perierii obce rodinný dům. A na stavebním úředu mi řekli, že aby mi dům zkolaudovali, tak musím na cestě kolem mého domu zaplatit přechod pro chodce pro nevidomé lidi. Že již existují nové normy, které nařizují aby v nové výstavbě takové přechody existovaly. A ona taková stojí skoro 100 tisíc. Tady jsem byl investor i stavebník zároveň já. Ale někdo kdo si kupuje již postavený dům nebo připravenou parcelu, tak to platí v ceně a diví se proč za to ti "zloději" chtějí takový balík peněz. A když se v obci hlasovalo jestli slepcům zrušit přechody pro slepce, tak všichní hlasovali že rušit přechody pro slepce je amorální. Což já jako chápu, ale pak se lidi nesmí divit proč je vše tak drahé.
To samé i automobily, úředníci i volení politici chtějí téměř nulové splodiny, maximální bezpečnost, různé elektronické systémy EPS,ABS, ESC, ASR, nejnáročnější crash testy - všechno to výrobce musí zaplatit a vyvinout. Každý tomu tleská. Ale když dnes nekoupí průměrné auto pod půl milionu tak se každý náramně diví.
A ještě dnes jsem ve zprávách v rádiu slyšel, že 40% lidí v ČR dělí od extrémní chudoby jen pár stovek ročně.
Mě to připadá, že ty normy se dělají proto aby vše bylo přesně tak drahé, aby každému zbylo jen těch pár stovek ročně.