Diskuze

Automobilky se chystají na nové testy emisí, ale předpisy se stále mění

Škoda staví v Mladé Boleslavi nové emisní centrum za půl miliardy korun. Tlak na snižování emisí v rámci Evropy totiž nutí automobilky do stále větších investic. „Problémem je, že se neustále mění předpisy,“ uvedl na konferenci Autosympo Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozků a motorů Škody Auto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AV

A20l93e57š 51V33í79t61e13k

12. 1. 2017 12:42

Zrušte už tu EU s jejími úředníky. Kdejaký pitomec napíše na papír, že v automobilkách mají prakticky vyrobit perpetum mobille a běžný spotřebitel pak musí zaplatit všechny možné i nemožné finty, jak toho automobilky dosáhnou.

0 0
možnosti
MK

Opravdu se predpisy "neustale meni"? Emisni normy EURO se pravidelne yprisnuji cca co 5 let, pricemz pristi norma je znama roky dopredu.

Testovaci cyklus se meni z NEDC na WLTC po 20 letech od posledni zmeny.

Norma na emise CO2 je naplanovana jednou na velmi dlouho dopredu.

Kde jsou tedy ty "neustale zmeny"

0 1
možnosti

P38e95t67r 10Č16e22r81m72á56k

16. 11. 2016 20:51

Ano mění, problém je nyní především v té metodice měření, nedc po mediální pseudokauze má momentálně pošramocený kredit a wltc dává zcela jiné výsledky - přičemž ty hodnoty emisních norem zůstávají stejné. Vývoj každého modelu trvá roky, techniky ještě déle, takže byť se zdá horizont 5ti let luxusní, ve skutečnosti je strašně krátký, a to je o čem Hrdlička mluví - jak obtížné je dneska začít vyvíjet např. další generaci superbu, tzn. model který bude muset být schopen plnit podmínky v roce 2029, když teď není jasné jak se co za 7 let bude měřit...

0 0
možnosti
ES

Tlak byrokratů z EU... A ne z Evropy....

0 0
možnosti
VO

V98í22t 22O18ž39a75n25a

14. 11. 2016 13:57

Prodávejte elektromobily a máte po problémech. Když je měření emisí tak náročné, můžete cenu BEV chvíli i dotovat. :-)

2 5
možnosti

Předpisy se sice mění každou chvíli, ale dovolil bych si skromně přpomenout, že fyzikální zákony zůstávají celou dobu pořád stejné. :-P

2 0
možnosti
MK

No nepovidejte, vazne se fyzikalni zakony nezmenily, to urcite nikdo necekal.... a jak to souvisi s temi emisemi?

0 0
možnosti
BH

Test je test a když je test špatný, tak dostanu špatné výsledky odtržené od reality!! Proč se nepřizná (nepoukáže) na prvotního viníka ruku v ruce s nereálnýma požadavkama?!

0 0
možnosti
Foto

J61i83ř64í 55E88r10b24e96n

14. 11. 2016 11:46

Jenže když ten test je jednotný, tak vždycky dostanete hodnověrná srovnávací data různých vzorků za shodných podmínek. A o to jde.

1 0
možnosti
MB

Ta honba za "ekologií" neštve snad už jen hrstku militantních ekofašistů! Zbytečně se omezujeme, vynakládáme ohromné prostředky na obcházení fyziky, výrobou a distribucí "ekokurvítek" vyprodukujeme ještě více emisí a stejně je to vše z dlouhodobého hlediska naprosto zbytečné...protože sopky, supervulkány, cyklická, naprosto běžná změna klimatu atd.

4 0
možnosti
JS

v Pekingu žádnej vulkán není, ale smogovou situaci tam mají po naprostou většinu roku. Ale jó hlavně že jsou všichni "spokojení", že jim to auta neprodraží....;-D

4 1
možnosti
PS

Jiste prikladat CO2 z aut takovy vyznam neni spravne, ale je potreba si uvedomit, ze emitovane mnozstvi CO2 je primo umerne spotrebovanemu palivu a to uz je panove jina. Spotrebu sleduje 99% ridicu, 86% z nich (v nekterych zemich) az tak moc, ze si koupi dieselovy motor, ktery sice emituje malo CO2, ale o to vic PM a NOx.

2 0
možnosti
PV

Hlídat CO2 je pitomost. Měl by být tlak jen na dodržování NOxů, CO, uhlovodíků a dalších sajrajtů, co lezou z výfuku.

1 0
možnosti
MK

Tak tlak na vami zminene je velky, a zmena norem je primarne kvuli temto hodnotam...

Hlidani CO2 neni pitomost, EU jakozto celek zavisly na importu ropy (na rozdil od USA) ma proste zajem na tom, aby se ji spotrebovavalo mene i z geopolitickeho hlediska...

0 0
možnosti
MT

Víte, tyhlety normy - to si obyvatelé na sebe pletou bič sami. Já řeknu příklad. Stavěl jsem si na perierii obce rodinný dům. A na stavebním úředu mi řekli, že aby mi dům zkolaudovali, tak musím na cestě kolem mého domu zaplatit přechod pro chodce pro nevidomé lidi. Že již existují nové normy, které nařizují aby v nové výstavbě takové přechody existovaly. A ona taková stojí skoro 100 tisíc. Tady jsem byl investor i stavebník zároveň já. Ale někdo kdo si kupuje již postavený dům nebo připravenou parcelu, tak to platí v ceně a diví se proč za to ti "zloději" chtějí takový balík peněz. A když se v obci hlasovalo jestli slepcům zrušit přechody pro slepce, tak všichní hlasovali že rušit přechody pro slepce je amorální. Což já jako chápu, ale pak se lidi nesmí divit proč je vše tak drahé.

To samé i automobily, úředníci i volení politici chtějí téměř nulové splodiny, maximální bezpečnost, různé elektronické systémy EPS,ABS, ESC, ASR, nejnáročnější crash testy - všechno to výrobce musí zaplatit a vyvinout. Každý tomu tleská. Ale když dnes nekoupí průměrné auto pod půl milionu tak se každý náramně diví. :-/Rv

2 0
možnosti
MT

A ještě dnes jsem ve zprávách v rádiu slyšel, že 40% lidí v ČR dělí od extrémní chudoby jen pár stovek ročně.

Mě to připadá, že ty normy se dělají proto aby vše bylo přesně tak drahé, aby každému zbylo jen těch pár stovek ročně.

1 0
možnosti