Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český otec automobilu Sviták stvořil Antikrista, který nevalně zaváněl

Gottlieb Daimler, Karl Benz, Henry Ford... V té hvězdné galerii má místo i Leopold Sviták, konstruktér NW Präsidenta, prvního továrně vyrobeného osobního automobilu v Rakousko-Uhersku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91a97d75i14m 21P41o43l96á91š66e42k 9926323789939

Onen zmíněný kopec byl hodně zrádný, protože cesta je rovná, je vidět daleko a kopec většinou poměrně mírný. Ale je velmi dlouhý a svažuje se pomalu, takže méně pozorný řidič jede pořád v pohodě a najednou za polovinou kopce zjistí, že jede rychle z prudkého svahu. Stará auta nebo auta s horšími brzdami tak mohla mít velký problém.

Ještě někdy v 50 či 60 letech minulého století, co jsem slyšel, tak se tam vybourala vojenská V3Ska, co vezla vojáky a bylo tam dost mrtvých.

Teď už je to upravené, silnice je zaříznuta do svahu a dole nad původní silnicí je nadjezd, takže kopec je podstatně méně prudký. Právě myslím nyní přes zimu se tam mají dělat poslední úpravy, napojení na podcházející silnici Brušperk - Hukvaldy.

0/0
18.11.2016 16:15

J81i97ř31í 69K42o81c25u92r48e96k 6305344375918

Prý se tam potkaly dva osobáky a jelikož oba řidiči vyletěli do protisměru, tak se na mostě minulil vlevo. Nikomu se nic nestalo, jenom je ráno bolela hlava, z alkoholu - zapíjeli spolu druhé narození.

0/0
20.11.2016 21:52

P84e39t29r 48N97e23č51a89s 8412480331726

Až na jednu chybičku. Do Čech se auto nemohlo "vrátit", neb vzniklo na Moravě.

+2/−4
18.11.2016 12:22

M47i78l55a12n 56N52ě51m35e96c 1925980136196

Abyste se z té Moravy taky pořád nepos..li. Jsem z půlky Moravák, ale z téhle malichernosti by mi už jeblo. Nikoho ze svých příbuzných nebo kamarádů na Moravě jsem neslyšel tohle řešit.

+9/0
18.11.2016 13:50

R44a20d82i81m 64P23o21l19á69š98e80k 9136733839809

To je ale pravda, buď se mělo napsat "Vůz zůstal v RakouskuUhersku v Kopřivnici nebo tam měla být ta Morava.

Každopádně tehdy za RakouskoUherska byly Morava, Čechy a Slezsko tři rovnoprávné země, respektive regiony.

To až dnes to je všechno ČR.

+2/0
18.11.2016 16:03
Foto

R80o40m18a89n 31S19v19i77t23á92k 8944722808855

A naše větev rodiny z toho nemá nic... :-)

+2/0
18.11.2016 11:15

M65a86r45t29i44n 88K77u40ř17í58t82k19a 6607376198555

Jen pro doplnění: Na fotkách není originální Präsident, ale jeho replika z roku 1977.

Originál normálně stojí v NTM v Praze, replika potom v Tatra-muzeu v Kopřivnici.

https://cs.wikipedia.org/wiki/NW_Pr%C3%A4sident

0/0
18.11.2016 8:02

Z30b53y78n66ě54k 26J62a90n23d87a 7353112155671

No ale fotky jsou pořízeny v/před NTM v Praze, to tam dovezli i tu repliku?

0/0
18.11.2016 9:24

M71a27r47t37i82n 42K93u66ř53í48t90k12a 6987106408475

Asi ano. Podívejte se na Wikipedii na fotku originálu a repliky, konkrétně na přední zakončení předního blatníku, podle kterého jsem ho identifikoval, Originál má dále skládací střechu zkrácenou, jen nad zadními sedadly.

Poznamenal bych, že zatímco replika byla vyrobena přesně podle původní dokumentace, tj. tak, jak vyjel z továrny, na originálním Präsidentovi proběhlo později několik úprav do dnešní podoby. Také se na něm ledacos zkoušelo, např. zkoušeli řešit zpátečku.

0/0
18.11.2016 18:51

Z98b57y49n14ě46k 73J29a12n28d21a 7693822385311

Ano, vypadá to tak podle fotek, děkuji za upřesnění...

0/0
18.11.2016 20:16

L11u51k39á12š 89B20a90j23g10a36r 3223364858342

Pěkné čtení :)

+3/0
18.11.2016 7:06

M27a63r23t62i89n 81Š49m36í52d64a 3634358527270

Až na tu amputaci.

0/0
18.11.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.