Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a95r25e71l 76B67a63r10t45a42k 9516371405296

Zlatý Fiat 600 a 600D. Typ tehdejších aut pro lidi, co uměli řídit a technicky jednoduchá a bez ku..ítek. Jenže by se na nich dnes tolik nevidělalo, že? A také by kdejaký ňo.ma nezvládl;-D

0/0
17.11.2016 6:36

D77a41d58a23k 12P51e95t67r 7331860204598

Ano, zlatý. Pro dva menšího vzrůstu s minimálními potřebami pro zavazadla.. Prostor pod přední kapotou vyplnilo náhradní kolo, baterie a benzínová nádrž.

Technicky dokonalé městské auto,

0/0
22.11.2016 6:59

B29l25a56h75o64m31í45r 72S58k77o45u47p24ý 8937300348581

Františku, ve zkratce LED znamená to "D" slovo dioda. Když je tedy v textu uvedeno LED dioda, vyznívá to přinejmenším úsměvně. Když už se živíte psaním o autech, aspoň si to po sobě nechte zkontrolovat nějakým odborníkem.

+2/0
14.11.2016 11:22

F18r62a92n22t48a 40N34u63d76l49i85s 5875383908847

Aha, už nevědí, jak snížit spotřebu a emise, tak budou za jízdy vypínat motor ;-D;-D;-D A to turbu, brzdám a baterce bude dělat zajisté velmi dobře, takže se majitelé mohou těšit na ještě častější návštěvy servisů ;-D;-D

0/0
14.11.2016 10:47

D80a84d32a21k 86P81e58t84r 7301850604808

Za jízdy vypinání motoru, jistě, ale za určitých podmínek, Čemu se tak chlámete.

0/0
22.11.2016 7:00

S16t59a45n45i91s31l57a96v 65N56ý40v38l52t 2774405643

Auta z 90tych let budou jednou cenné jako dnes v americe auta z 60tych.

+1/0
14.11.2016 10:34

T26o29n75d60a 47K71u61č10e65r53a 9988334458711

Mně se moc nelíběj ty novinky v autech. Různý asistenti, autopiloti, apod. Akorát to bude výst k tomu, že nový řidiči budou moc spolýhat na techniku, pak sednou do něčeho jinýho a neštěstí může bejt na světě. Já jako první auto měl stopětadvácu a nedám na ni dopustit. Žádnej posilovač, když něco vodešlo, tak jsem to v garáži rozebral a vopravil. To byla kára. Na ní jsem se vyjezdil a po 14ti letech aktivního , téměř každodenního, ježdění jen jedna nehoda, kdy mi důchodce nedal přednost a nedobrzdil jsem to. (i když teda předpokladů byly spousty, ale vždycky jsem to nějak vybral, dobrzdil, atd... Možná i tohle je díky začátkům na, teď už nebožce, Š125 )

+2/0
13.11.2016 23:00

D69a23d45a40k 91P58e85t34r 7251920754308

Na štěstí pokrok nelze zastavit. Před časem jsem kousek popojel s Felicií a měl jsem pocit, že volant doslova zamrzl. Zlatý posilovač řízení.

0/0
22.11.2016 7:04

A80n33t53o93n68í18n 50S93e67b11e20r98a 7423448960459

Takze kdyz pojedu z kopce, motor chcipne a misto abych prirozene brzdil motorem a snizoval si spotrebu, tak nove si jeste budu nicit brzdy a platit casteji za opravu a vymeny. No to je bomba. Takze v dusleku spotreba stejna a nove jeste znicene brzdy. Vsem inovatorum gratutluji k jejich imbecilite...

+2/−1
13.11.2016 15:57

J79i47ř31í 33Z61ý93k85a 9279913221850

když budete mít manuální převodovku, tak nevidím důvod, proč by nemělo jít brzdit motorem ...

+2/0
13.11.2016 16:54

M81i78r90e13k 81G83a27j90e37r 5561716849900

A kdyz bude mit automatickou? Dnes to jde snad s kazdou, jen je potreba radici paku posunout. U Golfa to jiste pujde take, ale mozna ne tak snadno a rychle.

0/0
13.11.2016 17:53

P81e51t13r 68O13t45r97u57b60a 6506548762715

Jak už jsem psal, záleží na logice celého systému. Můžou reagovat na podřazení a pak nevypínat motor, stejně tak mohou reagovat na stisk brzdového pedálu a nevypínat motor například (teď plácnu) 15 sekund od posledního brzdění. Možná se ještě najdou nějaké možnosti jak to řešit. Hlavní věcí ale bude, zda to bude i s manuální převodovkou přidáním druhé spojky nebo jestli to skutečně dají jen k automatům.

0/0
13.11.2016 19:00

M51a67r85e47k 35H11r56u32b68y 6247752971378

Klid, tohle stejně bude fungovat jenom v laboratoři;-)

0/0
13.11.2016 19:40

T24o24m53á68š 87B17í62l40ý 2515190897

Tak si zase rejpnu:

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

Nejsilnější zelený argument byl, že smrdí na moři :-P;-D;-D

+3/−1
13.11.2016 12:46

S27t24a56n23i37s30l38a46v 35N20ý41v58l14t 2894305693

Kdyby nemely vejfuk pod hladinu more, ale rovnou ven, tak by to bylo za 100milionu aut.

+1/0
14.11.2016 10:15

W37a67l23t36e37r 70D74i30v82i14š 6907612462242

Ale on to argument kupodivu je správný. Tyto velké lodi jezdí na nejhorší zbytky z rafinace ropy. Je to velmi hustý mazut a při spalování vzniká velké množství sazí. Paradoxně ale to, že se to spaluje na moři je ta nejlepší možná likvidace těchto ropných zbytků. Saze jsou velmi rychle vázány na vodu a v ovzduší toho zůstává naprosté minimum. Část klesá ke dnu, část se poměrně rychle rozpadá díky slunečnímu záření na jednodušší uhlovodíky.

Ne, není to žádná zahrádka s fialkami, to bych si rozhodně netroufl tvrdit, ale když už tyhle jinak nevyužitelné ropné zbytky jsou (a budou vždy, dokud se bude těžit ropa), tak je lepší je spálit na volném moři, než je skladovat (je toho šílené množství) nebo pálit na pevnině (kde vítr zanese exhalace do vnitrozemí, kde to bude opravdu problém).

Ideální by bylo, kdybychom se zbavili závislosti na ropě coby produktu určenému ke spalování. Dokud ale tohle není možné (protože na ropě je závislá doprava a z části i energetika), tak prostě bude nutné "nějak" řešit i tyhle zbytky. A když se nespálí v lodích, stane se z nich najednou jednorožčí trus? Co se s tím asi tak bude dít?

+1/0
14.11.2016 13:30

K40a10r58e95l 29M20a54z42a94č 3477853396719

Vůbec nevím, proč bych si takové auto kupoval. Je to kupa kurvítek bez koulí. A neustále vypínat motor s turbem, je ta největší blbost, co kdy kdo vymyslel.

+4/0
13.11.2016 11:05

J26a82r64o49s77l67a47v 34L71e37b82e62d56a 3496359407320

Jinak nad tou diskusí o spotřebě při sundání nohy z plynu jsem se celkem pobavil. Samozřejmě je nulová. Do té doby než klesnou otáčky pod cca volnoběžnou mez, pak začne řídící jednotka přicmrndávat palivo, aby motor netrpěl při zařazeném kvaltu a nechcípl na neutrál.

+6/−1
12.11.2016 22:16

J39a76n 10T20a78r40a10b17a 4706206259949

Ano a ne, Nulová je podle palubního počítače. U benzínových motorů ale palivo do válců v omezené míře přiváděno je, kvůli emisím.

0/0
13.11.2016 1:12

P72e74t49r 97M97i57c47h28a64l 2220924981882

Jako aby auto mělo emise, když nemusí?

+2/0
13.11.2016 6:03

V68l72a74d43i72m70i28r 12C71h18y19l39i60k 1470519637416

Nie ... je to kvoli vychladnutiu valcov. Studeny valec potom spaluje neefektivne co znamena viac emisii. Tiez mi to pride ako blost ale asi im to tka nejak vyslo pri testovani a vypoctoch.

0/0
13.11.2016 9:36

B17o56h31d39a98n 61M43a64r57e90k 5865226677264

A jak se to řeší u start stop systému? :-D

A co turbo vs. atmosféra? Podle mě ten motor vychladnout nestihne.

0/0
13.11.2016 10:12

P10e31t20r 67M35i73c96h48a95l 2910104661392

To by musel jet z Himálaje, aby se ochladil.

+2/0
13.11.2016 13:44

P67e46t20r 95O63t33r15u46b76a 6586688202415

To jako ze motor vyrabi emise kdyz do nej nejde palivo? ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2016 9:37

V77l24a79d41i89m14i91r 36C38h39y36l82i38k 1670199187356

Stretol som sa u benzinakov ze ani palubak neukazoval nulu ale 0,2 pri zotrvacnej jazde bez plynu.

0/0
13.11.2016 9:38

J46a97r94o13s95l21a79v 90L58e43b20e45d32a 3716509567930

Možná záleží na konkrétním motoru. Já mám benzín atmo a jsem přesvědčen, že při zařazeném kvaltu nad cca 1200 otáček do něj nejde ani kapka. Pokud otáčky dál klesají, motoru by to mohlo škodit a tak začne mírně paliva přidávat, aby se stabilizovaly na těch 1200.

Na neutrál ukazuje 0.7 l/hod, při zapnuté klimatizaci otáčky mírně vyšší a spotřeba je 1.0 l/hod.

0/0
13.11.2016 10:22

J94a82r68o64s12l95a74v 13L39e17b82e22d34a 3656949387510

To jsou zase vychytávky... Když pustím plyn (spotřeba 0), tak většinou chci zpomalit, s tímhle tedy musím víc brzdit. Těch pár delších 's'kopcû, kdy nechci brzdit motorem holt vyřadím (spotřeba 0.7 l/hod). Takže kvůli deci benzínu na 100 km mám mít složitější = poruchovější systém, který mi bude vypínat i klimatizaci apod? Díky za pokrok...

0/0
12.11.2016 22:07

P22e70t25r 37H81o13c98h49m40a69n 2800896155661

Co máte furt s tím vyřazováním z kopce? Takovou blbost jsem v životě neslyšel.

+3/−3
12.11.2016 22:10

J85a35r44o71s36l48a69v 43L11e29b10e65d14a 3956779337770

Když jedu z delšího kopce a nechci brzdit motorem, tak buďto občas brnknu na plyn nebo vyřadím. Nevidím na tom nic špatného. Moc takových ale není.

+3/−1
12.11.2016 22:21

L24a17d80i59s79l41a65v 23H79a68š24k70a 4353926221340

Pokud sjíždíte delší táhlý kopec, je lepší vyřadit a odpor vzduchu zvládne auto udržet na aktuální rchlodti

+4/0
12.11.2016 23:44

P49e96t85r 89H92o68c88h80m77a68n 2940376255981

A co je na tom lepšího?

+2/0
13.11.2016 0:19

R13a70d17i90m 65N81e33b17e15l 5936785589569

Na neutrál mám vyšší spotřebu, než na pětku bez plynu.

+2/0
13.11.2016 0:46

M78a54r71t74i35n 86K41a63r98á91s43e84k 9558283988808

No ale taky pak dojede mene, opravdu vychazi lepe jet na neutral nez brzdit motorem (za prepokladu, ze auto na ten neutral nezrychli tolik, ze byste musel brzit brzdami)..

+3/0
13.11.2016 9:59

P20e45t37r 96H79o65c53h63m44a37n 2390106415901

Ušetříte padesát haléřů. Pecka.

A pod kopcem vyhodíte manželku a děti a nahoře na ně počkáte. Vychází to lépe.

+2/−3
13.11.2016 10:50

M91a20r44t22i19n 35K15a92r69á49s83e44k 9138783738168

Radim psal, ze na petku ma mensi spotreby nez na neutral, ja jsem se snazil rict, ze to tak neni, uprimne nechapu k cemu se tu cilite s vyhazovanim manzelky a deti pod kopcem...

To je jako byste nekomu vyslvetloval, ze male mestske auto zere mene nez obri SUV a ja vam to napsal ze je to pecka, at jezdite na kole, ze usetrite...

+3/0
13.11.2016 10:59

J19i63ř34í 35S94c58h51w60a75c23h 8118184408976

700 km/hod? To asi ne...

0/0
13.11.2016 2:15

J57a41r31o17s10l32a49v 43L18e72b75e26d75a 3866239457610

? kde vidíte něco takového

+1/0
13.11.2016 9:58

S74e88i37d27l 75P75e16t95r 1421681825454

Při jízdě zatáčkovitou silnicí se sundavá noha z plynu každou chvíli. To jako bude pořád motor chcípat a znovu startovat??8-o Obávám se, že autor si špatně přeložil firemní materiály nebo je opsal aniž je vůbec pochopil ..

Vypínaní přívodu paliva při "nuceném běhu naprázdno" se praktikuje u naprosté většiny aut dobrých 25 let, stejně jako odpojení několika válců v určitých režimech.

Tady půjde patrně o přerušení mechanické vazby motor - kola a současně vypnutí motoru ( a je jedno jestli el. vystavením spojky, vyřazením přev. stupně apod.), něco na způsob systému start-stop ale za jízdy ...

Dá se to pravda elegantně řešit 80 let starou volnoběžkou (první je seriově měly snad DKW již před válkou) ale to by se ty mraky vývojářů musely jíst pást poté co by se oficiálně konečně připustilo, že vývoj os. automobilu v současné podobě byl v podstatě ukončen .. ;-D

+1/0
12.11.2016 20:26

M95i34c96h62a70e91l 51K22o95n77e51č65n75ý 6542603599779

Nechtěl bych mít v autě takovou pitomostRv

+4/0
12.11.2016 19:55

M81i63r46e40k 60G36a28j12e79r 5811656259210

Kvuli splneni prehnanych limitu na prumernou spotrebu prodavane flotily aut musi vyrobci zavadet takoveto hlouposti prodrazujici vyrobu, provoz a zkracujici zivotnost auta. Ve vysledku trpi priroda vice a skutecna prumerna spotreba se jen zvysi, protoze to ridici vypinaji uz pred jizdou a jen zbytecne vozi dalsi zatez, pocinaje pridanym druhym akumulatorem, robustnejsim starterem a dalsimi komponentami systemu.

+10/0
12.11.2016 18:31

D66o62r66a 96V22e48s78e63l14á 2940703329653

... v srpnu manžel přivezl fungl novou Oktávku. Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám a hned druhý den jsem se na 70 minut zasekla na Žižkově v zácpě 8-o Neuměla jsem systém stop-start vypnout, venku bylo cca +32 st., popojíždělo se po metrech a já myslela, že zešílím - průměrná spotřeba 11,8 l/100km/nafta, motor se startoval i když vozidlo stálo - když zjistil, že musí krmit klimošku, světla a zbytek spotřebičů - po chvilce se vypnul a znova se nastartoval ...

Jakmile jsem pustila brzdový pedál, že dojedu ty dva metry samospádem, zas se nastartoval! Zkoušela jsem vymyslet, jestli bude vhodnější držet nohu trvale na spojce (a tím významně likvidovat spojkové ložisko), nebo reději nechat trpět startér, baterii a spotřebu zároveň ... ale křeč v levém lýtku mne donutila rezignovat.

Od té doby nastartuji motor a tuto vymoženost automatický vypínám - nesnáším, když nemám absolutní kontrolu nad vozidlem a kdyby mi měl kolabovat otáčkoměr i za jízdy z kopce, zkolabovala bych možná také :-/

0/0
13.11.2016 21:50

P95e47t71r 50O30t24r56u27b60a 6156468152445

A kde byl problem kdyz "Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám"?

0/0
13.11.2016 22:45

D96o77r59a 90V20e85s96e84l21á 2870983789413

Pane Otrubo, kdy naposled jste četl manuál k fungl novému autu, prosím?

0/0
13.11.2016 23:05

P22e80t23r 77O67t75r17u94b40a 6806398382605

Manuál jsem komplet nečetl nikdy. Maximálně nějaké body, například si vzpomínám na posun stěračů doprostřed okna, aby šla otevřít kapota.

Ale sama jste psala "nastudovala". Což asi není přesné, spíše jste si ho přečetla. Navíc Vám manžel nebo prodejce o systému start-stop asi vůbec neřekli, protože jinak by jste si našla kapitolu a tam je určitě napsané, kterým tlačítkem se vypne.

+1/0
14.11.2016 0:35

D50o68r92a 16V57e30s90e76l50á 2100143239843

A? ... a dočetl jste můj úvodní příspěvek až do úplného konce, nebo Vás slovíčkaření přemohlo hned v úvodu?

0/0
14.11.2016 8:33

J83i34ř79í 83H58o72r71á88k 6124754143816

Tak či onak, obecně nejsem příznivcem nadměrně komplikovaných řešení. Čím složitější, tím víc se vám toho může pokazit. A vy se divíte, že si dnes neopravíte sami vůbec nic, leda tak ještě na starém Favoritu nebo trochu na Felicii.

K věci: kdysi měl Wartburg volnoběh. Jiná věc je že byl dvoutakt, ale už samotným volnoběhem by se ušetřilo ... no spousta. Ale takovému řešení se všichni vyhýbají: je příliš levné. Pro vás jako řidiče výhodně, ale ne pro výrobce a prodejce.

A vymýšlejí se nová a dražší řešení: dražší akumulátory, dražší startéry a alternátory (protože ta "moderní" řešení jsou náročnější na elektřinu kterou auto musí vyrobit ... myslíte si že pohonem lidskými svaly? Ten akumulátor se taky musí vyrobit, no jedna výhoda tu je a to omezení spotřeby olova. A tím ty výhody ve skutečnosti končí. Ale energeticky tu žádné výhody nevidím. Na ta nová řešení se vynakládá něco energie z paliva při jízdě a spousta energie (a taky škodlivin jiných než olovo) už při výrobě.

A vy platíte za nová auta víc a více a divíte se tomu. A Krnda se svými dopravními radními se starají, aby se doprava v Praze úplně zastavila.

+3/0
12.11.2016 18:10
Foto

R46o70m97a49n 66K96o29z61e58l 4457386903144

No já si pamatuju na dobu, kdy byla felicia představena a zdůrazńovali, že u tohoto auta už kapitola udělej si sám, končí...:-)

0/0
12.11.2016 20:26
Foto

M40a78r86t63i70n 79R19o64c82e90k 3813248555318

konečně už dělaj ty lcd palubky, ty už měly být dávno všude, tak jako ledky jak v interiéru tak v exteriéru, nechápu jak někdo v dnešní době může nacpat do aut žárovičky...vypínání motoru za jízdy je blbost...

+1/0
12.11.2016 13:56
Foto

D66a66n 71R47u92b88í34n 4203593929

Prostě to furt chcípá. It's a feature!

+6/−2
12.11.2016 11:48
Foto

J37i83ř13í 83D60v35o48ř95á88k 5795289930838

Nevím , proč si lidé myslí , že pokud sundají nohu s plynu , tak se palivo nespotřebovává . Ten motor stále běží . Toto platí u některých nákladních aut , ale ve spolupráci s motorovou brzdou .

+1/−13
12.11.2016 11:34



Najdete na iDNES.cz