Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a45r33e69l 21B97a81r83t60a70k 9346321645186

Zlatý Fiat 600 a 600D. Typ tehdejších aut pro lidi, co uměli řídit a technicky jednoduchá a bez ku..ítek. Jenže by se na nich dnes tolik nevidělalo, že? A také by kdejaký ňo.ma nezvládl;-D

0/0
17.11.2016 6:36

D75a94d14a20k 89P35e33t24r 7151210964348

Ano, zlatý. Pro dva menšího vzrůstu s minimálními potřebami pro zavazadla.. Prostor pod přední kapotou vyplnilo náhradní kolo, baterie a benzínová nádrž.

Technicky dokonalé městské auto,

0/0
22.11.2016 6:59

B89l44a67h81o26m75í48r 47S57k44o36u72p15ý 8437190648351

Františku, ve zkratce LED znamená to "D" slovo dioda. Když je tedy v textu uvedeno LED dioda, vyznívá to přinejmenším úsměvně. Když už se živíte psaním o autech, aspoň si to po sobě nechte zkontrolovat nějakým odborníkem.

+2/0
14.11.2016 11:22

F61r52a91n95t16a 53N34u32d57l84i63s 5615503348437

Aha, už nevědí, jak snížit spotřebu a emise, tak budou za jízdy vypínat motor ;-D;-D;-D A to turbu, brzdám a baterce bude dělat zajisté velmi dobře, takže se majitelé mohou těšit na ještě častější návštěvy servisů ;-D;-D

0/0
14.11.2016 10:47

D43a86d82a76k 72P62e46t44r 7871950364598

Za jízdy vypinání motoru, jistě, ale za určitých podmínek, Čemu se tak chlámete.

0/0
22.11.2016 7:00

S29t64a71n42i90s96l51a98v 77N87ý68v63l82t 2244885303

Auta z 90tych let budou jednou cenné jako dnes v americe auta z 60tych.

+1/0
14.11.2016 10:34

T68o94n23d34a 85K51u18č53e91r83a 9318904738681

Mně se moc nelíběj ty novinky v autech. Různý asistenti, autopiloti, apod. Akorát to bude výst k tomu, že nový řidiči budou moc spolýhat na techniku, pak sednou do něčeho jinýho a neštěstí může bejt na světě. Já jako první auto měl stopětadvácu a nedám na ni dopustit. Žádnej posilovač, když něco vodešlo, tak jsem to v garáži rozebral a vopravil. To byla kára. Na ní jsem se vyjezdil a po 14ti letech aktivního , téměř každodenního, ježdění jen jedna nehoda, kdy mi důchodce nedal přednost a nedobrzdil jsem to. (i když teda předpokladů byly spousty, ale vždycky jsem to nějak vybral, dobrzdil, atd... Možná i tohle je díky začátkům na, teď už nebožce, Š125 )

+2/0
13.11.2016 23:00

D24a33d53a17k 88P44e60t57r 7141420854628

Na štěstí pokrok nelze zastavit. Před časem jsem kousek popojel s Felicií a měl jsem pocit, že volant doslova zamrzl. Zlatý posilovač řízení.

0/0
22.11.2016 7:04

A11n51t89o41n77í94n 73S76e80b14e81r46a 7383598690589

Takze kdyz pojedu z kopce, motor chcipne a misto abych prirozene brzdil motorem a snizoval si spotrebu, tak nove si jeste budu nicit brzdy a platit casteji za opravu a vymeny. No to je bomba. Takze v dusleku spotreba stejna a nove jeste znicene brzdy. Vsem inovatorum gratutluji k jejich imbecilite...

+2/−1
13.11.2016 15:57

J17i15ř55í 42Z55ý84k13a 9469713181550

když budete mít manuální převodovku, tak nevidím důvod, proč by nemělo jít brzdit motorem ...

+2/0
13.11.2016 16:54

M74i96r25e86k 33G88a34j92e14r 5201156319300

A kdyz bude mit automatickou? Dnes to jde snad s kazdou, jen je potreba radici paku posunout. U Golfa to jiste pujde take, ale mozna ne tak snadno a rychle.

0/0
13.11.2016 17:53

P48e83t36r 46O37t78r39u18b39a 6786218742825

Jak už jsem psal, záleží na logice celého systému. Můžou reagovat na podřazení a pak nevypínat motor, stejně tak mohou reagovat na stisk brzdového pedálu a nevypínat motor například (teď plácnu) 15 sekund od posledního brzdění. Možná se ještě najdou nějaké možnosti jak to řešit. Hlavní věcí ale bude, zda to bude i s manuální převodovkou přidáním druhé spojky nebo jestli to skutečně dají jen k automatům.

0/0
13.11.2016 19:00

M26a14r92e46k 43H98r31u19b69y 6397182941368

Klid, tohle stejně bude fungovat jenom v laboratoři;-)

0/0
13.11.2016 19:40

T71o41m43á81š 34B28í79l61ý 2375440797

Tak si zase rejpnu:

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

Nejsilnější zelený argument byl, že smrdí na moři :-P;-D;-D

+3/−1
13.11.2016 12:46

S81t26a32n34i28s37l68a46v 57N25ý58v55l80t 2384375883

Kdyby nemely vejfuk pod hladinu more, ale rovnou ven, tak by to bylo za 100milionu aut.

+1/0
14.11.2016 10:15

W27a37l12t49e37r 24D28i18v98i98š 6437522492432

Ale on to argument kupodivu je správný. Tyto velké lodi jezdí na nejhorší zbytky z rafinace ropy. Je to velmi hustý mazut a při spalování vzniká velké množství sazí. Paradoxně ale to, že se to spaluje na moři je ta nejlepší možná likvidace těchto ropných zbytků. Saze jsou velmi rychle vázány na vodu a v ovzduší toho zůstává naprosté minimum. Část klesá ke dnu, část se poměrně rychle rozpadá díky slunečnímu záření na jednodušší uhlovodíky.

Ne, není to žádná zahrádka s fialkami, to bych si rozhodně netroufl tvrdit, ale když už tyhle jinak nevyužitelné ropné zbytky jsou (a budou vždy, dokud se bude těžit ropa), tak je lepší je spálit na volném moři, než je skladovat (je toho šílené množství) nebo pálit na pevnině (kde vítr zanese exhalace do vnitrozemí, kde to bude opravdu problém).

Ideální by bylo, kdybychom se zbavili závislosti na ropě coby produktu určenému ke spalování. Dokud ale tohle není možné (protože na ropě je závislá doprava a z části i energetika), tak prostě bude nutné "nějak" řešit i tyhle zbytky. A když se nespálí v lodích, stane se z nich najednou jednorožčí trus? Co se s tím asi tak bude dít?

+1/0
14.11.2016 13:30

K48a44r78e74l 66M81a71z85a39č 3877233846709

Vůbec nevím, proč bych si takové auto kupoval. Je to kupa kurvítek bez koulí. A neustále vypínat motor s turbem, je ta největší blbost, co kdy kdo vymyslel.

+4/0
13.11.2016 11:05

J18a43r71o96s34l19a68v 34L80e97b17e89d64a 3886309837890

Jinak nad tou diskusí o spotřebě při sundání nohy z plynu jsem se celkem pobavil. Samozřejmě je nulová. Do té doby než klesnou otáčky pod cca volnoběžnou mez, pak začne řídící jednotka přicmrndávat palivo, aby motor netrpěl při zařazeném kvaltu a nechcípl na neutrál.

+6/−1
12.11.2016 22:16

J22a50n 38T57a25r25a13b41a 4946876539479

Ano a ne, Nulová je podle palubního počítače. U benzínových motorů ale palivo do válců v omezené míře přiváděno je, kvůli emisím.

0/0
13.11.2016 1:12

P62e44t67r 65M38i88c30h85a23l 2720444151712

Jako aby auto mělo emise, když nemusí?

+2/0
13.11.2016 6:03

V50l20a69d15i42m10i72r 78C48h32y34l64i85k 1270319317686

Nie ... je to kvoli vychladnutiu valcov. Studeny valec potom spaluje neefektivne co znamena viac emisii. Tiez mi to pride ako blost ale asi im to tka nejak vyslo pri testovani a vypoctoch.

0/0
13.11.2016 9:36

B75o92h52d30a49n 13M28a46r27e36k 5845266347834

A jak se to řeší u start stop systému? :-D

A co turbo vs. atmosféra? Podle mě ten motor vychladnout nestihne.

0/0
13.11.2016 10:12

P60e17t71r 12M51i68c35h32a46l 2430774561122

To by musel jet z Himálaje, aby se ochladil.

+2/0
13.11.2016 13:44

P66e91t58r 49O96t60r58u85b27a 6836498812435

To jako ze motor vyrabi emise kdyz do nej nejde palivo? ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2016 9:37

V76l62a21d60i68m59i12r 15C97h78y69l91i46k 1690609137906

Stretol som sa u benzinakov ze ani palubak neukazoval nulu ale 0,2 pri zotrvacnej jazde bez plynu.

0/0
13.11.2016 9:38

J11a61r23o79s80l12a48v 79L82e58b42e34d21a 3196209527650

Možná záleží na konkrétním motoru. Já mám benzín atmo a jsem přesvědčen, že při zařazeném kvaltu nad cca 1200 otáček do něj nejde ani kapka. Pokud otáčky dál klesají, motoru by to mohlo škodit a tak začne mírně paliva přidávat, aby se stabilizovaly na těch 1200.

Na neutrál ukazuje 0.7 l/hod, při zapnuté klimatizaci otáčky mírně vyšší a spotřeba je 1.0 l/hod.

0/0
13.11.2016 10:22

J50a51r81o64s98l11a93v 90L16e33b98e47d91a 3626789267340

To jsou zase vychytávky... Když pustím plyn (spotřeba 0), tak většinou chci zpomalit, s tímhle tedy musím víc brzdit. Těch pár delších 's'kopcû, kdy nechci brzdit motorem holt vyřadím (spotřeba 0.7 l/hod). Takže kvůli deci benzínu na 100 km mám mít složitější = poruchovější systém, který mi bude vypínat i klimatizaci apod? Díky za pokrok...

0/0
12.11.2016 22:07

P46e79t30r 40H85o60c58h46m87a77n 2980656285951

Co máte furt s tím vyřazováním z kopce? Takovou blbost jsem v životě neslyšel.

+3/−3
12.11.2016 22:10

J21a59r22o58s50l91a47v 44L20e71b96e26d12a 3476849907510

Když jedu z delšího kopce a nechci brzdit motorem, tak buďto občas brnknu na plyn nebo vyřadím. Nevidím na tom nic špatného. Moc takových ale není.

+3/−1
12.11.2016 22:21

L72a27d57i72s49l26a14v 12H43a68š25k42a 4413696441310

Pokud sjíždíte delší táhlý kopec, je lepší vyřadit a odpor vzduchu zvládne auto udržet na aktuální rchlodti

+4/0
12.11.2016 23:44

P35e44t82r 14H74o34c31h79m47a47n 2260476735891

A co je na tom lepšího?

+2/0
13.11.2016 0:19

R60a95d28i42m 14N68e50b86e84l 5336445739949

Na neutrál mám vyšší spotřebu, než na pětku bez plynu.

+2/0
13.11.2016 0:46

M93a67r94t81i43n 32K52a58r81á73s12e35k 9908223898448

No ale taky pak dojede mene, opravdu vychazi lepe jet na neutral nez brzdit motorem (za prepokladu, ze auto na ten neutral nezrychli tolik, ze byste musel brzit brzdami)..

+3/0
13.11.2016 9:59

P50e79t80r 63H31o76c26h93m94a53n 2690506175121

Ušetříte padesát haléřů. Pecka.

A pod kopcem vyhodíte manželku a děti a nahoře na ně počkáte. Vychází to lépe.

+2/−3
13.11.2016 10:50

M77a45r34t46i45n 55K12a73r30á52s16e94k 9788623958888

Radim psal, ze na petku ma mensi spotreby nez na neutral, ja jsem se snazil rict, ze to tak neni, uprimne nechapu k cemu se tu cilite s vyhazovanim manzelky a deti pod kopcem...

To je jako byste nekomu vyslvetloval, ze male mestske auto zere mene nez obri SUV a ja vam to napsal ze je to pecka, at jezdite na kole, ze usetrite...

+3/0
13.11.2016 10:59

J55i85ř75í 83S59c41h32w83a60c53h 8868244278216

700 km/hod? To asi ne...

0/0
13.11.2016 2:15

J54a36r64o86s30l41a83v 83L19e21b97e25d42a 3446179287130

? kde vidíte něco takového

+1/0
13.11.2016 9:58

S94e50i87d57l 90P87e21t23r 1321581585614

Při jízdě zatáčkovitou silnicí se sundavá noha z plynu každou chvíli. To jako bude pořád motor chcípat a znovu startovat??8-o Obávám se, že autor si špatně přeložil firemní materiály nebo je opsal aniž je vůbec pochopil ..

Vypínaní přívodu paliva při "nuceném běhu naprázdno" se praktikuje u naprosté většiny aut dobrých 25 let, stejně jako odpojení několika válců v určitých režimech.

Tady půjde patrně o přerušení mechanické vazby motor - kola a současně vypnutí motoru ( a je jedno jestli el. vystavením spojky, vyřazením přev. stupně apod.), něco na způsob systému start-stop ale za jízdy ...

Dá se to pravda elegantně řešit 80 let starou volnoběžkou (první je seriově měly snad DKW již před válkou) ale to by se ty mraky vývojářů musely jíst pást poté co by se oficiálně konečně připustilo, že vývoj os. automobilu v současné podobě byl v podstatě ukončen .. ;-D

+1/0
12.11.2016 20:26

M85i24c79h88a69e98l 28K80o60n50e50č61n89ý 6982543519749

Nechtěl bych mít v autě takovou pitomostRv

+4/0
12.11.2016 19:55

M57i22r71e61k 37G54a78j20e92r 5511416249970

Kvuli splneni prehnanych limitu na prumernou spotrebu prodavane flotily aut musi vyrobci zavadet takoveto hlouposti prodrazujici vyrobu, provoz a zkracujici zivotnost auta. Ve vysledku trpi priroda vice a skutecna prumerna spotreba se jen zvysi, protoze to ridici vypinaji uz pred jizdou a jen zbytecne vozi dalsi zatez, pocinaje pridanym druhym akumulatorem, robustnejsim starterem a dalsimi komponentami systemu.

+10/0
12.11.2016 18:31

D71o50r95a 71V95e88s48e65l80á 2570923479233

... v srpnu manžel přivezl fungl novou Oktávku. Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám a hned druhý den jsem se na 70 minut zasekla na Žižkově v zácpě 8-o Neuměla jsem systém stop-start vypnout, venku bylo cca +32 st., popojíždělo se po metrech a já myslela, že zešílím - průměrná spotřeba 11,8 l/100km/nafta, motor se startoval i když vozidlo stálo - když zjistil, že musí krmit klimošku, světla a zbytek spotřebičů - po chvilce se vypnul a znova se nastartoval ...

Jakmile jsem pustila brzdový pedál, že dojedu ty dva metry samospádem, zas se nastartoval! Zkoušela jsem vymyslet, jestli bude vhodnější držet nohu trvale na spojce (a tím významně likvidovat spojkové ložisko), nebo reději nechat trpět startér, baterii a spotřebu zároveň ... ale křeč v levém lýtku mne donutila rezignovat.

Od té doby nastartuji motor a tuto vymoženost automatický vypínám - nesnáším, když nemám absolutní kontrolu nad vozidlem a kdyby mi měl kolabovat otáčkoměr i za jízdy z kopce, zkolabovala bych možná také :-/

0/0
13.11.2016 21:50

P35e50t68r 76O40t46r69u60b41a 6596148192205

A kde byl problem kdyz "Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám"?

0/0
13.11.2016 22:45

D66o67r26a 17V70e73s11e50l57á 2970303759103

Pane Otrubo, kdy naposled jste četl manuál k fungl novému autu, prosím?

0/0
13.11.2016 23:05

P81e11t78r 84O25t82r23u70b73a 6306278552375

Manuál jsem komplet nečetl nikdy. Maximálně nějaké body, například si vzpomínám na posun stěračů doprostřed okna, aby šla otevřít kapota.

Ale sama jste psala "nastudovala". Což asi není přesné, spíše jste si ho přečetla. Navíc Vám manžel nebo prodejce o systému start-stop asi vůbec neřekli, protože jinak by jste si našla kapitolu a tam je určitě napsané, kterým tlačítkem se vypne.

+1/0
14.11.2016 0:35

D15o72r39a 94V20e58s12e45l56á 2870613709463

A? ... a dočetl jste můj úvodní příspěvek až do úplného konce, nebo Vás slovíčkaření přemohlo hned v úvodu?

0/0
14.11.2016 8:33

J35i78ř95í 27H78o93r74á88k 6884714403656

Tak či onak, obecně nejsem příznivcem nadměrně komplikovaných řešení. Čím složitější, tím víc se vám toho může pokazit. A vy se divíte, že si dnes neopravíte sami vůbec nic, leda tak ještě na starém Favoritu nebo trochu na Felicii.

K věci: kdysi měl Wartburg volnoběh. Jiná věc je že byl dvoutakt, ale už samotným volnoběhem by se ušetřilo ... no spousta. Ale takovému řešení se všichni vyhýbají: je příliš levné. Pro vás jako řidiče výhodně, ale ne pro výrobce a prodejce.

A vymýšlejí se nová a dražší řešení: dražší akumulátory, dražší startéry a alternátory (protože ta "moderní" řešení jsou náročnější na elektřinu kterou auto musí vyrobit ... myslíte si že pohonem lidskými svaly? Ten akumulátor se taky musí vyrobit, no jedna výhoda tu je a to omezení spotřeby olova. A tím ty výhody ve skutečnosti končí. Ale energeticky tu žádné výhody nevidím. Na ta nová řešení se vynakládá něco energie z paliva při jízdě a spousta energie (a taky škodlivin jiných než olovo) už při výrobě.

A vy platíte za nová auta víc a více a divíte se tomu. A Krnda se svými dopravními radními se starají, aby se doprava v Praze úplně zastavila.

+3/0
12.11.2016 18:10
Foto

R59o31m18a41n 80K52o42z93e10l 4107806333124

No já si pamatuju na dobu, kdy byla felicia představena a zdůrazńovali, že u tohoto auta už kapitola udělej si sám, končí...:-)

0/0
12.11.2016 20:26
Foto

M69a24r12t69i85n 90R29o82c79e36k 3343198125828

konečně už dělaj ty lcd palubky, ty už měly být dávno všude, tak jako ledky jak v interiéru tak v exteriéru, nechápu jak někdo v dnešní době může nacpat do aut žárovičky...vypínání motoru za jízdy je blbost...

+1/0
12.11.2016 13:56
Foto

D90a75n 41R87u92b44í30n 4303693409

Prostě to furt chcípá. It's a feature!

+6/−2
12.11.2016 11:48
Foto

J14i89ř38í 39D61v15o54ř36á62k 5335789920938

Nevím , proč si lidé myslí , že pokud sundají nohu s plynu , tak se palivo nespotřebovává . Ten motor stále běží . Toto platí u některých nákladních aut , ale ve spolupráci s motorovou brzdou .

+1/−13
12.11.2016 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.