Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prvním superbům je 15 let, nabídnou lidový luxus. Dobrý kus se hledá těžce

První generace Škody Superb slaví 15 let od uvedení na trh. Tehdy vyjíždějící vlajková loď české značky sice vychází z koncernového VW Passat, v mnoha směrech jej ale překonává. To si uvědomují i zájemci o ojetý vůz. Jízdně to žádná vášeň není, ale ne všichni chtějí závodit. Důležitá je obstojná životnost a servisovatelnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a55r22t15i72n 69V71o31j36á34č24e95k 9283127171696

mazda 6 2litr benzín rv 2005 mám ho od roku 2008 a u toho auta jsem při mém nájezdu 120tis měnil jen olej a provozní věci ,příští rok ji vyměníme za nějakou max 5let starou a bude ....nebo ještě rok počkáme a vyměníme za CX5

0/0
17.12.2016 15:49

K95a50r69e45l 80M47a52z93a39č 3867453986339

Auto mám více jak půl roku a zatím jsem měnil jen olej, filtry a spojku se setrvačníkem.

To si děláte srandu? Kolik stál ten superb??? To má být dobrá koupě?

Já koupil 13 let starého mercedesa v benzínu, najeto sto tis., mám ho rok a kromě náplní, svíček a pod. jsem neměnil vůbec nic! Najel jsem cca 20 tis. Při koupi stav téměř nového auta, cena 150 000. Před tím jsem měl různé Nissany Primera (benzín 1.6, 1.8 a 2.0), na každém najeto 100-150 tisíc a kromě spotřebáku a pár drobností vůbec žádná závada. A to byly auta 15 let starý s nákupem za 27, 45 a 130 tisíc (ten měl tehdy najeto 85 tis a byl 8 let starý).

Takže si koupit škodovku za 100-150 a hned se vysypat za spojku a setrvák je fakt superb kšeft.

0/0
17.12.2016 10:30

M36i14l98a43n 76L72i63n65h46a93r97t 8884586847526

Já koupil 13 let starého mercedesa, najeto sto tis. ...? ;-D Pane, za 13 let tohle najezdí kdekterý cyklista na kole...Opravdu jsem Vám nechtěl pokaziti vánoce;-)

+1/0
25.12.2016 8:28

A79n18t38o37n47í68n 54D51o31u29b21e13k 3250359699

nechapu jak muzete spolupracovat s aaa, kdo je podporuje podporuje podvody. zkuzste si tam kupovat auto. 90% superbu co inzeruji neexistuje. v lete jsem se nad tim rozciloval a nakonec si ho dovezl z nemecka. jeji inzeraty jsou jen fiktivni

+3/0
16.12.2016 12:34

T72o46m45a26s 36P89i46l32n64y 9453709745962

Nevim, jestli bych chtel dat za 15 let stary auto, ktery ma ve vetsine pripadu najeto kolem 300k, cca 100k :-P

0/0
15.12.2016 20:08
Foto

R60o20m59a38n 67K43o64z12e48l 4757536813144

Nejstarší kusy jsou za 50 obvykle.

0/0
15.12.2016 21:23

P84e86t39r 60Č47e93r91m10á58k 9808615689480

15 let starý superb teda rozhodně najeto 300kkm nemá ;-D

+1/0
16.12.2016 1:55

V29í25t 71Ž67í62l50a 4180431908928

na AAA mi vyskočil první superb TDI z roku 2007... najeto 97.000 km. :-) No nekupte to za 200tisíc! Srandisti.

Stejné auto s nájezdem 250.000km už stojí do 100tisíc! už chápu proč se stáčej tachometry, ale nechápu lidi, kteří si koupí auto podle stavu tachometru??

To vážně někdo věří, že existuje (a objeví se v bazaru) Superb TDI, který celou dobu jezdil do 10.000km ročně??

+11/0
15.12.2016 19:49

M61a76r48t23i85n 92Š28i63m41e41k 4490594848845

Půl roku? To je Teda zkušenosti;-D Já jsem s Fábií do teď za 4,5 roku najel 161.000 km a rozhodně se necítím jako zkušený majitel

0/0
15.12.2016 19:18

M69a52r70e26k 25Š97ť51a21s18t51n71ý 2966485979660

Řekněte manželce, ať Vám ji občas půjčí. :-D

+3/0
15.12.2016 23:11

J19o89s20e32f 20C90h47ý61l10e73k 5457277499220

Mám R.Laguna 2008, 1,6 obsah. 81 kw. 260 tisíc najeto. Kromě rozvodů a olejů jsem do ni nedal ani korunu. Stále jede jak nová.

0/0
15.12.2016 19:10

M18a62r44t55i28n 95V46o35c19e91l 7784830204151

V zimě pravidelně lyžuju, za rok dobrých 10 tis. km. Ale letos jsem ještě nebyl - zatím nepustili vleky.

0/0
16.12.2016 8:59

R51o74m86a36n 18M72e30n18c 3395680479322

Reklama na aaa?

0/0
15.12.2016 18:21

P69e78t35r 97Š75i85m43e58k 2739957526108

Proč by někdo kupoval 15 let starý vrak?

0/−1
15.12.2016 17:54

D12e72j57a27n 20T35a22d14i48c 7722736737647

V cesku plati, ze i s 15 let starym BMW nadelate vic parady nez s novou Octavii, i kdyz rozdil v cene muze byt i 700 000 ve "prospech" Octavie. 15 let stareho Superba si uz dnes skoro nikdo nekoupi.

+2/−1
15.12.2016 18:46

J71i95ř40í 82Z48ý24k21a 9849483701470

protože nemá na lepší? Co si koupit za 70-80t Kč, když potřebujete cestovat na dlouhé vzdálenosti např. kvůli nové práci? Hodit to jako akontaci a vzít Fábii za 300? Když nevíte, jestli v té práci zůstanete, jestli budete mít na splácení?

Odpoví za Vás ... ano vyhraje to u valné většiny lidí 15 let stará ojetina. A je jedno, jestli to bude Škoda, Opel, Ford, nebo BMW, Volvo či Mercedes.

+4/0
15.12.2016 19:39

T58o33m58á30š 20V24a62l51d71e24r 7773900619

Souhlasím co píšete, ale 15 let je moc, pokud bych chtěl vůz nějakou dobu provozovat a udržovat v pohodě, tak bych kupoval 10-11let. U těchto vychází nejlepší poměr ceny a délky užití. Taky jsem se koukal na Superb 2007-9. Délka u zadních sedadlech je kvůli malým dětem výhodné. Ale sehnat ucházející kus bez falše je obtížné. Otázka je jak se krade atd.

+2/0
16.12.2016 23:13
Foto

R93o95m34a29n 74K58o94z24e62l 4117456123934

15 leté auto obvykle vypadá jako vyjeté z fabriky.

+3/0
15.12.2016 21:24

J44a62n 20N13o38v64á23k 1345689893254

Neni to prilis vzhledne auto. Neni to ani prilis svitne auto. Je ale pohodlne, stabilni v zatackach, nema velkou spotrebu a nevadi, kdyz ho nekdo na parkovosti skrabne. Prevazuji klady...

+2/0
15.12.2016 16:33

M97a51r96t10i59n 94H72a19v12l43í57k 1298480623897

nešel by ten podkres zesilit? kolikrat sou i slyšet slova toho pana z AAA a člověk si ani tu písničku nevychutná.....

+7/0
15.12.2016 16:32

O34n18d45ř23e30j 63E85l56i14á59š 1222179108536

Nechci se vyjadřovat k ostatním, píši jen o tom co jsem sám zažil, co jsem vlastnil a řídili. Takže, kdysi dávno se mi poštěstilo ho mít. Superb I, 1,9 TDI 96kw, pětikvalt. Koupil jsem ho v autosalonu Škody po prvním majiteli, s asi 40.000 km. Dalších asi 80 tis km jsem najel, pokud si pamatuji tak jen s prav. prohlídkami a výměnou předních žárovek. Spotřeba 5,5 l, byl opravdu hlučnější, jinak nic. Pak jsem dostal služ. auto a moje paní odmítla "takovou věc" řídit po okresním městě. Fakt je že pro ženskou na popojíždění a parkování po malém městě to vážně není, je to moc dlouhé. Tak šel z domu -((. Kéž by dnes byla taková auta jako byl Superb I (bytelná, bez DPF a podobných věcí). ;-( Jde o to najít dnes kus s prokazatelným nájezdem, je to téměř nemožné.

0/0
15.12.2016 16:00

P31e71t77r 97H82o32r74á97k 1989503529984

Tím svým betelným superbem bez dpf jsi po městě zabil minimálně jednoho člověka.

0/−6
15.12.2016 16:58
Foto

J11a53n 74K94ř10í29ž 3789301281101

To ještě byly auta s pořádnýma motorama. ne jako dnes.

0/0
15.12.2016 15:50

P13e14t13r 67H92o91r83á92k 1589513519474

Jasně, dnes poloviční objem a jede to líp.

+1/−4
15.12.2016 16:59
Foto

J33a44n 74K95ř73í63ž 3899821641451

Objem ani 10 turbama nenahradíte. O životmosli ani nemluvím

0/0
3.1.2017 14:20
Foto

J21a76n 88K90ř56í83ž 3799911871101

Mám vůz s 6 válci, dostatečný výkon, přužnost. spotřeba 7lt.

0/0
3.1.2017 14:24

P50a26v67e19l 14S90o47u80č49e57k 7984152747655

Já tomu pánovi přes tu kytaru vůbec nerozumím. Kamera otřesná, střih otřesný, zvuk otřesný, pán divný. To si ta áčka nemohla připlatit trochu kvalitnější PR?8-o

0/0
15.12.2016 14:22

A78n77t30o45n39í95n 64S81e87b36e25r22a 7203198210909

Vezl jsem se asi ve třech SuperB 5- 10 let starých na zadním sedadle a bylo to vyložené utrpení. Tak příšerný podvozek jsem naposledy zažil v Mondeu před popravou.

0/−3
15.12.2016 14:19

H14o57n10z34a 78K23r40e82n58s91t23e41t82t59e69r 1553969219

480 tis. km mi dělal společníka. Než jsem se naučil měnit nápravu tak proletělo penež, nejhorší že ani servisy si nevěděly rady.

A najít někoho kdo uměl nastavit tu průběžnou geometrii jinak super auto. Párkrát odešly zámky dveří, jeden altík a zbytek už jen spotřební věci. Když člověk měnil olej po 10 tis. km tak nebyl problém ani s vačkama.....

+2/0
15.12.2016 13:37

P69e21t53r 83Č37e15r22m24á11k 9548975939790

Ten článek to je veliká slabota, když už někdo dělá text o konkrétním modelu, proč si o tom proboha něco nezjistí...?

Popořadě:

1)Palubní desku shodnou nemá, pouze její vrchní část, naopak má zcela shodné výlisky předních dveří a kufru.

2)2.8 30V nijak s peněženkou necvičí, spotřeba zcela adekvátní výkonu (a ne zas o tolik vyšší než 1,8T) a z dlouhodobého hlediska naopak nejménně poruchový motor s nejmenšími servisními náklady v rámci nabídky superbu.

3)Problém 2,5TDI opravu není jen čerpadlo, to je jen dílek mozaiky (navíc dnes už celkem přijatelně řešitelný), ty motory trpěly především na vyběhané hlavy (než se zavedly rolny) extrémně trpící tehdy nabíhajícím longlife systémem.

4)Vzhledem k tomu že se jedná o 15let starý model se kterým má spousta lidí najety statisíce km, tak zkušenosti majitele co to má sotva půl roku má relevanci 0.

Každopádně zajimavé auto co má své místo v historii jisté R^

+15/0
15.12.2016 12:33

J56a76n 90K56r74p36e61c 5356943294382

jj, longlife zvladl pohrbit spoustu motoru a celych modelovych rad. majitele odumrelych renaultu by mohli vzpominat. ale na druhou stranu, zjevne dokonaly pocin risk managementu a marketingu. spocitali to na zaruku a cim vice pozarucnich aut se podela, tim lepe pro servisy a prodejce novych aut. maloktere stihlo padnout jste v zaruce.

0/0
15.12.2016 15:37

P32a97v22e15l 22K42o38č14í 9520987650365

Ještě bych doplnil, jak dlouho se budou omílat závady váhy vzduchu? Poruchové a drahé byli u prvních generací TDI, ale každej "odborník" o tom mele ze setrvačnosti už 15 let. Zbytečne.

0/0
15.12.2016 18:18

T62o98m45á85š 32K33u25c45h13a12ř 3257321838171

Propagovat 15 let staré auto, když má vláda naplánovanou novou mastnou roční ekodaň..:-/

+1/−1
15.12.2016 12:29
Foto

R33o18m29a12n 90K40o88z55e70l 4327926793854

Si pamatuju, že na začátku musela škodovka snižovat výrobu tohoto vozu, odbyt nebyl takový, jak si představovala. Pro dlouholetého výrobce levných vozů to bylo velké sousto. Také si pamatuju základní cenu, činila 691 tisíc Kč.

0/0
15.12.2016 11:58

J95a12n 97K38r52p92e77c 5546703524122

problem Superbu je, ze ma ve vybave v podstate jen jeden pouzitelny motor. a to je ta v clanku zminena 2.8 V6. diesely jsou uplne mimo. ty 1.9 PD nepohnou poradne ani s octavii, natoz superbem. pro tyto slabe motory je charakteristicky rozjed "priskokem vpred" je to hodne legracni podivana. 2.0 PD tam hodne zalezi na stesti. jde o dobre zname BKD s 16 ventily a "problemem praskajicich hlav". dobre servisovane vydrzi hodne, ale jsme v cesku, ze? chrochtu s timto motorem jsem par let i vlastnil, odvedla dobrou praci a nebyl s ni problem (sam jsem na ni najel za 2 roky cca 150 tis.). prodal jsem ji kolegovi asi pred peti lety a dnes ma najeto poctivych vice nez 500k Km a hlava nepraskla. stervacnik byl meneny az kolem 400t Km. to pisu specialne pro ty, kteri si koupili auto po duchodci z cech/reichu co s tim jezdi jedou tydne do kauflandu, ale setrvak se u "zanovniho" vozu rozletel uz ve 150k Km... anebo nekdo autu jednoduse 200-300 tis. utocil, coz je pravdepodobnejsi. odtud take prameni ty zvesti o dvouhmotach, so se kazi... pokud me pamet neklame tak 2.5 PD je vyroba ISUZU a proslavil se tento motor leda tak nakladnou udrzbou. 1.8 T je bohuzel onen 20V. ve skodovkach je to celkem pruser, u passatu jezdi v pohode. ony ty motory nejsou uplne stejne, nejde jen hodit misto chrochty (superbu) motor z pasika. nevidel jsem u skodovky jediny, ktery by nemel obtisknute ventily v pistech. u nich je jedna jistota, ze se proste potkaji. drive nebo pozdeji. asi i zalezi na jizdnim stylu. jeste k tem dvouhmotam, pokud si ji nekdo vylozene neodpali priskokama, zbesilym razenim a jizdnim stylem, nebo parkovanim se zarazenou rychlosti v kopci bez rucni brzdy, tak vydrzi tech 400k Km uplne vklidu z moji zkusenosti. kolegovic O1 1,9 TDI se rozletela v 430k Km - sesrotovano, O2 2.0 PD(puvodne moje) padla v cca 400k Km, kdysi davno moje E46 2005 318 prezila 380k Km - dasli udaje nemam, prodano.

+6/−9
15.12.2016 9:50

P45a88v90e27l 23R98y23m15e81š 8139222354225

Měl jsem 3 roky jako služební vozidlo Superb II s 2.0TDI 125 kW a byl jsem s tím maximálně spokojen.

+2/−2
15.12.2016 11:12

J21a20n 20K64r40p15e65c 5106353314262

prvne moc dekuji za minus. skoda, ze nejde kliknout vicekrat, ze? druhak se zdraham uverit ze nekdo, kdo nedokaze porozumet psanemu slovu dostane ridicak, natoz sluzebni auto.

+4/−4
15.12.2016 11:26
Foto

T17o59m18á47š 76D23v64o30ř72á39k 7205736277881

Výborná reakce...

+2/−2
15.12.2016 11:53

J41a65n 50K89r67p59e83c 5896863284872

dekuji, i za minus. kazdopadne to byla ta nejslusnejsi reakce jaka byla mozna. tak uz to u nekterych individui chodi, ze apriori kliknou minus aniz by meli poneti, o cem je rec. nemam pravdu? doslo vam vubec, ze ten komemt byl uplne mimo misu? ze slo o dve naprosto jina auta a naprosto odlisne motory? ty auta nemaji spolecneho snad vubec nic. ale nekomu staci v komentu napsane neco negativniho o ceskem snu, a hned je rudo pred ocima...

+7/−2
15.12.2016 12:09

P61a71v88e69l 26R80y29m81e41š 8189742324105

Pane Krpče, hned v první větě píšete, že Superb má jediný použitelný motor 2.8V6. S tím nesouhlasím, tak jsem napsal svoje zkušenosti s 2.0TDI 125kW. Čemu na tom prosím nerozumíte? Že se dával až do Superbu II? Ale Vaše první věta je o Superbu obecně, pokud jste ji vztahoval k Superbu I, tak jste to měl napsat.

+1/−1
15.12.2016 14:23

J50a60n 40K81r24p47e92c 5316773984892

o cem je clanek?

+2/0
15.12.2016 14:35

J25a97n 50K51r40p38e87c 5716563744862

btw, v superbu 2 byste 2.8 V6 hledal marne, dokonce i v superbu 3 byste nepochodil...

+1/0
15.12.2016 14:37

P52a47v48e52l 56R78y65m51e65š 8419252884585

Pane Krpče, když píšete příspěvky do diskuse, tak musíte počítat i s tím, že s Vámi nebude někdo souhlasit a dá Vám mínus.

+2/0
15.12.2016 14:11

J84a44n 45K96r65p50e88c 5716553904292

jiste, s tim pocitam, mozna vice nez kdo jiny, ale musite pocitat zase vy s tim, ze pokud sem placenete totalni nesmysl a jeste mi na zaklade toho kliknete misnus, tak se proste musim ozvat.

0/−1
15.12.2016 14:16

M74a50r89e92k 68J61a98n44e56č12k21a 1867346453811

Ty mínusy nemá význam řešit. Tady jste v ČR a mnoho lidí ani nezná nic jiného než Škodovku a mají ji pak naivně za nějaký etalon kvality a komfortu a mnohé opravy berou, jako běžné opotřebení a slepě se pak domnívají, že u jiných aut to musí být všechno ještě horší ;-D Proto nemá význam se nad mínusy takových naivů pohoršovat ;-)

0/−2
15.12.2016 14:46

J64a45n 83K10r65p22e15c 5156433724472

ale ja jsem vdecny sberatel minusu, kdyby mi na tom seslo, tak se s takovym komentem ani nevytasim. totalni minusacka sebevrazda. ale kupodivu to nedopadlo az tak zle.

0/0
15.12.2016 15:33

M81a83r29e94k 33Š72t97ě61t62k19a 4141528302833

Sice nevím jak v Superbu, ale pro Octavii je motor 1,9TDi zcela dostačující.

Rozjezd "přískokem vpřed" neznám, asi záleží na tom, jak s tím kdo jezdí.

+3/−1
15.12.2016 11:46

J22a76n 71K59r98p63e55c 5106143154712

jezdi tak naprosto vsechny tyto dychavicne PDcka. on to ten motor ani jinak neumi. ma ohromnou turbodiru a zatah jen ve velmi omezenem spektru otacek. on ten zatah vocpoda je ten jediny zatah co ma, dole vubec nic, nahore skoro nic. pouzitelne v rozsahu 2000 - 3500 ot. to je zatracene spatne. ja vim ze si kazdy chce nejak obhajit proc to ma, ale u konkurencnich vyrobcu jsem nikde takovou hruzu nevidel. navic je tato PD linie, kterou sam VW odpiskal jako slepou vyvojovou ulicku neuveritelne hlucna. passaty jsou na tom podstatne lepe, ale i tak to neni zadna slava. jinak superb se stejnym motorem je o 120 Kg tezsi nez chrochta. mozna se vam to nezda jako veliky rozdil, ale zkuste si nalozit do chrochty 120 Kg nakladu, jak vam to pojede. ve vyssich rychlostech pak motoru rychle odcerpava silu i vetsi celni odpor vzduchu. takze pokud je 1,9 slaba na chrochte, jak asi na tom bude superb - a o tom byla rec.

+4/0
15.12.2016 12:26

P88a78v23e69l 16K27o55č85í 9760797490335

2,5 PD je co?

0/0
18.12.2016 19:22

J39a23n 35K70r35p76e97c 5436603704322

v te zaplave PD preklep misto TD treba?

0/0
19.12.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.