Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prvním superbům je 15 let, nabídnou lidový luxus. Dobrý kus se hledá těžce

První generace Škody Superb slaví 15 let od uvedení na trh. Tehdy vyjíždějící vlajková loď české značky sice vychází z koncernového VW Passat, v mnoha směrech jej ale překonává. To si uvědomují i zájemci o ojetý vůz. Jízdně to žádná vášeň není, ale ne všichni chtějí závodit. Důležitá je obstojná životnost a servisovatelnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a12r32t36i79n 19V84o71j33á77č78e76k 9363747331916

mazda 6 2litr benzín rv 2005 mám ho od roku 2008 a u toho auta jsem při mém nájezdu 120tis měnil jen olej a provozní věci ,příští rok ji vyměníme za nějakou max 5let starou a bude ....nebo ještě rok počkáme a vyměníme za CX5

0/0
17.12.2016 15:49

K20a49r94e35l 36M29a61z66a94č 3807143756769

Auto mám více jak půl roku a zatím jsem měnil jen olej, filtry a spojku se setrvačníkem.

To si děláte srandu? Kolik stál ten superb??? To má být dobrá koupě?

Já koupil 13 let starého mercedesa v benzínu, najeto sto tis., mám ho rok a kromě náplní, svíček a pod. jsem neměnil vůbec nic! Najel jsem cca 20 tis. Při koupi stav téměř nového auta, cena 150 000. Před tím jsem měl různé Nissany Primera (benzín 1.6, 1.8 a 2.0), na každém najeto 100-150 tisíc a kromě spotřebáku a pár drobností vůbec žádná závada. A to byly auta 15 let starý s nákupem za 27, 45 a 130 tisíc (ten měl tehdy najeto 85 tis a byl 8 let starý).

Takže si koupit škodovku za 100-150 a hned se vysypat za spojku a setrvák je fakt superb kšeft.

0/0
17.12.2016 10:30

M18i42l93a65n 87L56i24n72h92a92r73t 8634406227446

Já koupil 13 let starého mercedesa, najeto sto tis. ...? ;-D Pane, za 13 let tohle najezdí kdekterý cyklista na kole...Opravdu jsem Vám nechtěl pokaziti vánoce;-)

+1/0
25.12.2016 8:28

A63n47t52o13n12í62n 48D38o25u98b87e18k 3490649409

nechapu jak muzete spolupracovat s aaa, kdo je podporuje podporuje podvody. zkuzste si tam kupovat auto. 90% superbu co inzeruji neexistuje. v lete jsem se nad tim rozciloval a nakonec si ho dovezl z nemecka. jeji inzeraty jsou jen fiktivni

+3/0
16.12.2016 12:34

T68o14m78a65s 98P48i73l18n62y 9943689555452

Nevim, jestli bych chtel dat za 15 let stary auto, ktery ma ve vetsine pripadu najeto kolem 300k, cca 100k :-P

0/0
15.12.2016 20:08
Foto

R97o98m78a35n 15K84o91z44e32l 4817936373924

Nejstarší kusy jsou za 50 obvykle.

0/0
15.12.2016 21:23

P11e31t60r 81Č69e14r43m80á54k 9408155549470

15 let starý superb teda rozhodně najeto 300kkm nemá ;-D

+1/0
16.12.2016 1:55

V78í45t 20Ž63í59l60a 4250581188288

na AAA mi vyskočil první superb TDI z roku 2007... najeto 97.000 km. :-) No nekupte to za 200tisíc! Srandisti.

Stejné auto s nájezdem 250.000km už stojí do 100tisíc! už chápu proč se stáčej tachometry, ale nechápu lidi, kteří si koupí auto podle stavu tachometru??

To vážně někdo věří, že existuje (a objeví se v bazaru) Superb TDI, který celou dobu jezdil do 10.000km ročně??

+11/0
15.12.2016 19:49

M34a31r32t25i81n 78Š46i31m83e38k 4160474528565

Půl roku? To je Teda zkušenosti;-D Já jsem s Fábií do teď za 4,5 roku najel 161.000 km a rozhodně se necítím jako zkušený majitel

0/0
15.12.2016 19:18

M79a34r64e21k 64Š52ť67a72s79t66n15ý 2556345679310

Řekněte manželce, ať Vám ji občas půjčí. :-D

+3/0
15.12.2016 23:11

J43o22s43e91f 13C36h59ý46l87e61k 5127187199300

Mám R.Laguna 2008, 1,6 obsah. 81 kw. 260 tisíc najeto. Kromě rozvodů a olejů jsem do ni nedal ani korunu. Stále jede jak nová.

0/0
15.12.2016 19:10

M26a41r41t92i62n 82V35o95c14e93l 7654600604511

V zimě pravidelně lyžuju, za rok dobrých 10 tis. km. Ale letos jsem ještě nebyl - zatím nepustili vleky.

0/0
16.12.2016 8:59

R64o19m35a54n 77M98e50n25c 3715540489302

Reklama na aaa?

0/0
15.12.2016 18:21

P29e86t75r 58Š62i43m57e51k 2639357736628

Proč by někdo kupoval 15 let starý vrak?

0/−1
15.12.2016 17:54

D70e84j95a46n 17T49a35d52i75c 7182806787357

V cesku plati, ze i s 15 let starym BMW nadelate vic parady nez s novou Octavii, i kdyz rozdil v cene muze byt i 700 000 ve "prospech" Octavie. 15 let stareho Superba si uz dnes skoro nikdo nekoupi.

+2/−1
15.12.2016 18:46

J56i39ř20í 79Z10ý68k85a 9539423621470

protože nemá na lepší? Co si koupit za 70-80t Kč, když potřebujete cestovat na dlouhé vzdálenosti např. kvůli nové práci? Hodit to jako akontaci a vzít Fábii za 300? Když nevíte, jestli v té práci zůstanete, jestli budete mít na splácení?

Odpoví za Vás ... ano vyhraje to u valné většiny lidí 15 let stará ojetina. A je jedno, jestli to bude Škoda, Opel, Ford, nebo BMW, Volvo či Mercedes.

+4/0
15.12.2016 19:39

T29o54m40á31š 12V18a86l39d44e71r 7823920129

Souhlasím co píšete, ale 15 let je moc, pokud bych chtěl vůz nějakou dobu provozovat a udržovat v pohodě, tak bych kupoval 10-11let. U těchto vychází nejlepší poměr ceny a délky užití. Taky jsem se koukal na Superb 2007-9. Délka u zadních sedadlech je kvůli malým dětem výhodné. Ale sehnat ucházející kus bez falše je obtížné. Otázka je jak se krade atd.

+2/0
16.12.2016 23:13
Foto

R13o18m31a29n 95K54o20z16e96l 4327156143474

15 leté auto obvykle vypadá jako vyjeté z fabriky.

+3/0
15.12.2016 21:24

J71a62n 65N87o19v38á31k 1585269623194

Neni to prilis vzhledne auto. Neni to ani prilis svitne auto. Je ale pohodlne, stabilni v zatackach, nema velkou spotrebu a nevadi, kdyz ho nekdo na parkovosti skrabne. Prevazuji klady...

+2/0
15.12.2016 16:33

M13a49r66t31i51n 43H63a73v45l17í75k 1918470663577

nešel by ten podkres zesilit? kolikrat sou i slyšet slova toho pana z AAA a člověk si ani tu písničku nevychutná.....

+7/0
15.12.2016 16:32

O86n51d41ř32e31j 34E27l64i46á34š 1722569628546

Nechci se vyjadřovat k ostatním, píši jen o tom co jsem sám zažil, co jsem vlastnil a řídili. Takže, kdysi dávno se mi poštěstilo ho mít. Superb I, 1,9 TDI 96kw, pětikvalt. Koupil jsem ho v autosalonu Škody po prvním majiteli, s asi 40.000 km. Dalších asi 80 tis km jsem najel, pokud si pamatuji tak jen s prav. prohlídkami a výměnou předních žárovek. Spotřeba 5,5 l, byl opravdu hlučnější, jinak nic. Pak jsem dostal služ. auto a moje paní odmítla "takovou věc" řídit po okresním městě. Fakt je že pro ženskou na popojíždění a parkování po malém městě to vážně není, je to moc dlouhé. Tak šel z domu -((. Kéž by dnes byla taková auta jako byl Superb I (bytelná, bez DPF a podobných věcí). ;-( Jde o to najít dnes kus s prokazatelným nájezdem, je to téměř nemožné.

0/0
15.12.2016 16:00

P71e53t85r 54H21o25r55á86k 1889633639684

Tím svým betelným superbem bez dpf jsi po městě zabil minimálně jednoho člověka.

0/−6
15.12.2016 16:58
Foto

J41a67n 39K94ř69í28ž 3309611501781

To ještě byly auta s pořádnýma motorama. ne jako dnes.

0/0
15.12.2016 15:50

P27e93t40r 83H85o84r30á95k 1789853119294

Jasně, dnes poloviční objem a jede to líp.

+1/−4
15.12.2016 16:59
Foto

J73a63n 89K47ř35í50ž 3119101611761

Objem ani 10 turbama nenahradíte. O životmosli ani nemluvím

0/0
3.1.2017 14:20
Foto

J59a34n 50K63ř53í36ž 3109131911351

Mám vůz s 6 válci, dostatečný výkon, přužnost. spotřeba 7lt.

0/0
3.1.2017 14:24

P90a23v37e39l 69S66o92u84č77e67k 7224922757155

Já tomu pánovi přes tu kytaru vůbec nerozumím. Kamera otřesná, střih otřesný, zvuk otřesný, pán divný. To si ta áčka nemohla připlatit trochu kvalitnější PR?8-o

0/0
15.12.2016 14:22

A91n78t60o50n26í49n 36S77e90b36e60r78a 7413348590109

Vezl jsem se asi ve třech SuperB 5- 10 let starých na zadním sedadle a bylo to vyložené utrpení. Tak příšerný podvozek jsem naposledy zažil v Mondeu před popravou.

0/−3
15.12.2016 14:19

H25o81n37z97a 33K97r21e40n42s68t91e89t93t80e65r 1583459419

480 tis. km mi dělal společníka. Než jsem se naučil měnit nápravu tak proletělo penež, nejhorší že ani servisy si nevěděly rady.

A najít někoho kdo uměl nastavit tu průběžnou geometrii jinak super auto. Párkrát odešly zámky dveří, jeden altík a zbytek už jen spotřební věci. Když člověk měnil olej po 10 tis. km tak nebyl problém ani s vačkama.....

+2/0
15.12.2016 13:37

P60e56t49r 62Č74e84r64m44á46k 9138195869600

Ten článek to je veliká slabota, když už někdo dělá text o konkrétním modelu, proč si o tom proboha něco nezjistí...?

Popořadě:

1)Palubní desku shodnou nemá, pouze její vrchní část, naopak má zcela shodné výlisky předních dveří a kufru.

2)2.8 30V nijak s peněženkou necvičí, spotřeba zcela adekvátní výkonu (a ne zas o tolik vyšší než 1,8T) a z dlouhodobého hlediska naopak nejménně poruchový motor s nejmenšími servisními náklady v rámci nabídky superbu.

3)Problém 2,5TDI opravu není jen čerpadlo, to je jen dílek mozaiky (navíc dnes už celkem přijatelně řešitelný), ty motory trpěly především na vyběhané hlavy (než se zavedly rolny) extrémně trpící tehdy nabíhajícím longlife systémem.

4)Vzhledem k tomu že se jedná o 15let starý model se kterým má spousta lidí najety statisíce km, tak zkušenosti majitele co to má sotva půl roku má relevanci 0.

Každopádně zajimavé auto co má své místo v historii jisté R^

+15/0
15.12.2016 12:33

J59a27n 66K95r21p47e17c 5976933674292

jj, longlife zvladl pohrbit spoustu motoru a celych modelovych rad. majitele odumrelych renaultu by mohli vzpominat. ale na druhou stranu, zjevne dokonaly pocin risk managementu a marketingu. spocitali to na zaruku a cim vice pozarucnich aut se podela, tim lepe pro servisy a prodejce novych aut. maloktere stihlo padnout jste v zaruce.

0/0
15.12.2016 15:37

P17a57v57e45l 83K19o69č12í 9430107720125

Ještě bych doplnil, jak dlouho se budou omílat závady váhy vzduchu? Poruchové a drahé byli u prvních generací TDI, ale každej "odborník" o tom mele ze setrvačnosti už 15 let. Zbytečne.

0/0
15.12.2016 18:18

T60o62m17á51š 42K87u61c18h30a55ř 3177421718371

Propagovat 15 let staré auto, když má vláda naplánovanou novou mastnou roční ekodaň..:-/

+1/−1
15.12.2016 12:29
Foto

R84o54m20a37n 42K66o88z30e55l 4267376283604

Si pamatuju, že na začátku musela škodovka snižovat výrobu tohoto vozu, odbyt nebyl takový, jak si představovala. Pro dlouholetého výrobce levných vozů to bylo velké sousto. Také si pamatuju základní cenu, činila 691 tisíc Kč.

0/0
15.12.2016 11:58

J36a42n 17K52r60p85e25c 5156433144942

problem Superbu je, ze ma ve vybave v podstate jen jeden pouzitelny motor. a to je ta v clanku zminena 2.8 V6. diesely jsou uplne mimo. ty 1.9 PD nepohnou poradne ani s octavii, natoz superbem. pro tyto slabe motory je charakteristicky rozjed "priskokem vpred" je to hodne legracni podivana. 2.0 PD tam hodne zalezi na stesti. jde o dobre zname BKD s 16 ventily a "problemem praskajicich hlav". dobre servisovane vydrzi hodne, ale jsme v cesku, ze? chrochtu s timto motorem jsem par let i vlastnil, odvedla dobrou praci a nebyl s ni problem (sam jsem na ni najel za 2 roky cca 150 tis.). prodal jsem ji kolegovi asi pred peti lety a dnes ma najeto poctivych vice nez 500k Km a hlava nepraskla. stervacnik byl meneny az kolem 400t Km. to pisu specialne pro ty, kteri si koupili auto po duchodci z cech/reichu co s tim jezdi jedou tydne do kauflandu, ale setrvak se u "zanovniho" vozu rozletel uz ve 150k Km... anebo nekdo autu jednoduse 200-300 tis. utocil, coz je pravdepodobnejsi. odtud take prameni ty zvesti o dvouhmotach, so se kazi... pokud me pamet neklame tak 2.5 PD je vyroba ISUZU a proslavil se tento motor leda tak nakladnou udrzbou. 1.8 T je bohuzel onen 20V. ve skodovkach je to celkem pruser, u passatu jezdi v pohode. ony ty motory nejsou uplne stejne, nejde jen hodit misto chrochty (superbu) motor z pasika. nevidel jsem u skodovky jediny, ktery by nemel obtisknute ventily v pistech. u nich je jedna jistota, ze se proste potkaji. drive nebo pozdeji. asi i zalezi na jizdnim stylu. jeste k tem dvouhmotam, pokud si ji nekdo vylozene neodpali priskokama, zbesilym razenim a jizdnim stylem, nebo parkovanim se zarazenou rychlosti v kopci bez rucni brzdy, tak vydrzi tech 400k Km uplne vklidu z moji zkusenosti. kolegovic O1 1,9 TDI se rozletela v 430k Km - sesrotovano, O2 2.0 PD(puvodne moje) padla v cca 400k Km, kdysi davno moje E46 2005 318 prezila 380k Km - dasli udaje nemam, prodano.

+6/−9
15.12.2016 9:50

P73a20v42e58l 97R60y49m24e72š 8559342254905

Měl jsem 3 roky jako služební vozidlo Superb II s 2.0TDI 125 kW a byl jsem s tím maximálně spokojen.

+2/−2
15.12.2016 11:12

J16a66n 16K23r40p17e89c 5236233364342

prvne moc dekuji za minus. skoda, ze nejde kliknout vicekrat, ze? druhak se zdraham uverit ze nekdo, kdo nedokaze porozumet psanemu slovu dostane ridicak, natoz sluzebni auto.

+4/−4
15.12.2016 11:26

T75o23m12á56š 55D56v31o50ř50á25k 7635326347391

Výborná reakce...

+2/−2
15.12.2016 11:53

J31a93n 76K22r54p15e11c 5266263464922

dekuji, i za minus. kazdopadne to byla ta nejslusnejsi reakce jaka byla mozna. tak uz to u nekterych individui chodi, ze apriori kliknou minus aniz by meli poneti, o cem je rec. nemam pravdu? doslo vam vubec, ze ten komemt byl uplne mimo misu? ze slo o dve naprosto jina auta a naprosto odlisne motory? ty auta nemaji spolecneho snad vubec nic. ale nekomu staci v komentu napsane neco negativniho o ceskem snu, a hned je rudo pred ocima...

+7/−2
15.12.2016 12:09

P79a12v74e36l 23R80y59m82e17š 8829842584915

Pane Krpče, hned v první větě píšete, že Superb má jediný použitelný motor 2.8V6. S tím nesouhlasím, tak jsem napsal svoje zkušenosti s 2.0TDI 125kW. Čemu na tom prosím nerozumíte? Že se dával až do Superbu II? Ale Vaše první věta je o Superbu obecně, pokud jste ji vztahoval k Superbu I, tak jste to měl napsat.

+1/−1
15.12.2016 14:23

J68a26n 34K82r74p75e52c 5446813824182

o cem je clanek?

+2/0
15.12.2016 14:35

J22a23n 10K67r31p33e58c 5956643634752

btw, v superbu 2 byste 2.8 V6 hledal marne, dokonce i v superbu 3 byste nepochodil...

+1/0
15.12.2016 14:37

P53a55v24e36l 43R13y48m27e56š 8469452834535

Pane Krpče, když píšete příspěvky do diskuse, tak musíte počítat i s tím, že s Vámi nebude někdo souhlasit a dá Vám mínus.

+2/0
15.12.2016 14:11

J38a79n 27K51r50p93e57c 5976293654232

jiste, s tim pocitam, mozna vice nez kdo jiny, ale musite pocitat zase vy s tim, ze pokud sem placenete totalni nesmysl a jeste mi na zaklade toho kliknete misnus, tak se proste musim ozvat.

0/−1
15.12.2016 14:16

M10a79r91e60k 82J33a87n92e38č92k72a 1777686473411

Ty mínusy nemá význam řešit. Tady jste v ČR a mnoho lidí ani nezná nic jiného než Škodovku a mají ji pak naivně za nějaký etalon kvality a komfortu a mnohé opravy berou, jako běžné opotřebení a slepě se pak domnívají, že u jiných aut to musí být všechno ještě horší ;-D Proto nemá význam se nad mínusy takových naivů pohoršovat ;-)

0/−2
15.12.2016 14:46

J48a95n 64K35r71p76e38c 5566393504152

ale ja jsem vdecny sberatel minusu, kdyby mi na tom seslo, tak se s takovym komentem ani nevytasim. totalni minusacka sebevrazda. ale kupodivu to nedopadlo az tak zle.

0/0
15.12.2016 15:33

M17a55r70e15k 76Š34t88ě11t35k62a 4201868432333

Sice nevím jak v Superbu, ale pro Octavii je motor 1,9TDi zcela dostačující.

Rozjezd "přískokem vpřed" neznám, asi záleží na tom, jak s tím kdo jezdí.

+3/−1
15.12.2016 11:46

J58a51n 54K60r64p12e58c 5136183544612

jezdi tak naprosto vsechny tyto dychavicne PDcka. on to ten motor ani jinak neumi. ma ohromnou turbodiru a zatah jen ve velmi omezenem spektru otacek. on ten zatah vocpoda je ten jediny zatah co ma, dole vubec nic, nahore skoro nic. pouzitelne v rozsahu 2000 - 3500 ot. to je zatracene spatne. ja vim ze si kazdy chce nejak obhajit proc to ma, ale u konkurencnich vyrobcu jsem nikde takovou hruzu nevidel. navic je tato PD linie, kterou sam VW odpiskal jako slepou vyvojovou ulicku neuveritelne hlucna. passaty jsou na tom podstatne lepe, ale i tak to neni zadna slava. jinak superb se stejnym motorem je o 120 Kg tezsi nez chrochta. mozna se vam to nezda jako veliky rozdil, ale zkuste si nalozit do chrochty 120 Kg nakladu, jak vam to pojede. ve vyssich rychlostech pak motoru rychle odcerpava silu i vetsi celni odpor vzduchu. takze pokud je 1,9 slaba na chrochte, jak asi na tom bude superb - a o tom byla rec.

+4/0
15.12.2016 12:26

P43a93v93e45l 70K33o61č20í 9770267410325

2,5 PD je co?

0/0
18.12.2016 19:22

J33a25n 47K87r67p22e78c 5386183304122

v te zaplave PD preklep misto TD treba?

0/0
19.12.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz