Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tříkolová ikona, které na opravu karoserie stačila jehla a nit

Nasbíral spoustu přezdívek: hadraplán, prchající stan, splašené trubky... Poslední velorex byl vyroben před 45 lety, avšak unikátní tříkolka má dodnes své fanoušky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V56a34c26l66a72v 71S67n13a86j50d74r 4430256141616

Do Velorexu se vesly dva kluci a dve holky. Muj otec byl invalida a ja jsem smel s nim obcas jezdit. V roce 1969 jsme s kamaradem pri tanci sbalili dve mlade rekreantky v Mar.Laznich s tim, ze je odvezeme na jejich ubytovnu autem. Ja sel pro auto, on jim drzel oci, aby auto hned nevidely a neutekly. Pak jsem s Veloxem predjel, tu prvni nacpal nad motorovy prostor a ta druha si mu sedla na klin .... vecer na ubytovne se nam vsem ctyrem velice libil ...

0/0
19.1.2017 8:37
Foto

M41i39r75o12s21l15a52v 69S54t94e21i64n89e29r 4620732590836

Tehdejší německá konkurence, zejména BMW Isetta, měla pohodlnější vstup, celý předek se odklápěl. Goggomobil zase měl celokovovou karoserii a 4 kola jako všechny pozdější BMW.

Trubkovou konstrukci měl zase Citroen Dó-ševó, 2CV, potažen ale konzervovým plechem 0,3 mm, boule jsem jednoduše vytlačil pěstí.

Velorex je třeba vidět v dobové souvislosti- nakonec 1986 jsem v Indii nahlédl do zadku tuk-tuka a tam byl klasický dvouválec 350ccm od Jawy. Pohon také řetězem.

Pro mládež je Velorex opravdu veselé vozítko, ale starší lidé s bolavými klouby se do toho nízkého a krátkého prostoru soukali opravdu s námahou.

0/0
1.1.2017 8:30

A86l64e36š 53J67e95t80m34a88r 1739905243494

U večerní silnice se ptá mladý šnek starého - jak to děláš, že přelezeš silnici a nic tě nepřejede? No lezu lezu a když se blíží auto nalezu si mezi světla, auto projede a lezu dál, zkus to! Mladej začne, blíží se světla auta, naleze si mezi ně a křup... Starej - hm Velorex, to sem už dlouho neviděl!

0/0
22.12.2016 20:25

V62o95k89o16u49n 64V86l79a30d54i17m81i47r 8492238909898

Svagr koupil kolem roku 1960 ojeteho Velorexa za 4 000 Kcs a parkrat jsem s nim jel. Dodnes nepochopim ja se do nej a z nej telesne postitzeny clovek dostal. O jak s nim mohl jezdit uz vubec nevim. A kdyz se s nim vjelo do louze, a ze jich tenkrat bylo, byla to vzdy sprcha. nekdy zespodu, jindy zleva ci zprava. Kupodivu do nej ale neprselo.

+1/0
22.12.2016 19:55

S10e30i81d73l 75P13e31t43r 1251341275794

Však se taky říkalo, že invalida měl poprvé velkou životní smůlu když se jím stal, a podruhé daleko větší když dostal poukaz na velorex ...

0/−1
23.12.2016 17:21

I79v14a96n 25M36a33r71e66k 6194288552

Velorex R^R^R^ [>-]

0/0
22.12.2016 18:35

K25a11r42e56l 53H16r28m81a 8894431872524

To je hadrák, pane. Ten neublíží, ten leští!

+4/0
22.12.2016 18:31
Foto

B19r50o72n59i74s56l90a25v 46G16a98b26r57y91š 2542249761

"Dává to do čistírny!" ;-D

0/0
22.12.2016 20:42

J55o80s70e53f 15H79u41m29m58e25l 9255426432830

měl jsem ho rok, asi v r.1970, když se nám narodil syn, nevešli jsme se a přešli na TRABANTA.

Ale Velorex byl skvělý, jezdil jsem s ním i do práce....motocyklový motor z Jawy 250, který byl doplněn ventilátorem nuceného chlazení..z tohoto chlazení jsem vyvedl trubku do kabiny, ne že bych byl v zimě zpocený, ale foukal tam teplý vzduch.

+2/0
22.12.2016 18:20

M91a37r93t55i51n 76N58e25b75e93s81k49ý 7256840837632

Tedy něco podobného, jako když si řidiči Žuků otvírali v kabině dekl na motoru, aby jim dovnitř šlo víc tepla....

+2/0
22.12.2016 18:26

M98a91r50t35i18n 71N43e47b38e18s52k11ý 7596410577802

Ta tříkolka byl krásný unikát, i když soukat invalidu do toho bylo trochu obtížné. Čtyřkolový nástupce s koly a brzdami ze skůtru Čezeta se nepovedl, vypadalo to, jako by si průměrný kutil chtěl postavit Fiat 127 a v půlce mu došly peníze.

0/0
22.12.2016 18:03
Foto

J62i24ř71í 31D11v49o76ř65á61k 5795869880148

Řídil jsem ho párkrát , ale i pro tehdy mladého kluka ( 170cm ) nabylo nastupování a hlavně vystupování pohodlné . Kloubouk dolů před invalidy . Jinak byly vyrobena i " nákladní " verze . Tuším dva kusy pro potřebu výrobního závodu . Mám pocit , že na spátečku/y je to jedno z nejrychlejších aut . ( Při zařezení zpátečky došlo k posunutí předstihu a přepólování dynamospouštěče ).

+1/0
22.12.2016 11:59
Foto

J88i94ř56í 65D58v32o73ř17á34k 5215579880648

P.S. Viděl jsem i " tuning " s motorem Jawa 500 OHC . Asi bez zpátečky . Tímto se omlouvám za chybu v předchozím komentáři .

0/0
22.12.2016 12:06

J47a98n75a 97N83o28v22á28k34o53v62á 6827239313364

U nás to měl soused a bratranec tomu říkal ruksak pro mrzáky.

+1/0
22.12.2016 6:18

M88i55c31h82a39l 58N43a61j86m51a36n 7669493556510

Určitě to bylo v československu legendární a zajímavé vozítko. Ukazovalo to na českou zručnost a bylo na něm vidět, že se nechalo v doopravdy skromných podmínkách postavit a sériově vyrábět něco relativně funkčního (opak hesla: Z h**** bič neupleteš).

+4/0
22.12.2016 0:22



Najdete na iDNES.cz