Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tříkolová ikona, které na opravu karoserie stačila jehla a nit

Nasbíral spoustu přezdívek: hadraplán, prchající stan, splašené trubky... Poslední velorex byl vyroben před 45 lety, avšak unikátní tříkolka má dodnes své fanoušky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40a46c63l59a61v 59S42n38a24j62d72r 4650156921686

Do Velorexu se vesly dva kluci a dve holky. Muj otec byl invalida a ja jsem smel s nim obcas jezdit. V roce 1969 jsme s kamaradem pri tanci sbalili dve mlade rekreantky v Mar.Laznich s tim, ze je odvezeme na jejich ubytovnu autem. Ja sel pro auto, on jim drzel oci, aby auto hned nevidely a neutekly. Pak jsem s Veloxem predjel, tu prvni nacpal nad motorovy prostor a ta druha si mu sedla na klin .... vecer na ubytovne se nam vsem ctyrem velice libil ...

0/0
19.1.2017 8:37
Foto

M64i62r55o49s43l96a75v 74S42t41e20i75n15e14r 6518414163405

Tehdejší německá konkurence, zejména BMW Isetta, měla pohodlnější vstup, celý předek se odklápěl. Goggomobil zase měl celokovovou karoserii a 4 kola jako všechny pozdější BMW.

Trubkovou konstrukci měl zase Citroen Dó-ševó, 2CV, potažen ale konzervovým plechem 0,3 mm, boule jsem jednoduše vytlačil pěstí.

Velorex je třeba vidět v dobové souvislosti- nakonec 1986 jsem v Indii nahlédl do zadku tuk-tuka a tam byl klasický dvouválec 350ccm od Jawy. Pohon také řetězem.

Pro mládež je Velorex opravdu veselé vozítko, ale starší lidé s bolavými klouby se do toho nízkého a krátkého prostoru soukali opravdu s námahou.

0/0
1.1.2017 8:30

A57l70e46š 52J43e63t15m17a18r 1449415843644

U večerní silnice se ptá mladý šnek starého - jak to děláš, že přelezeš silnici a nic tě nepřejede? No lezu lezu a když se blíží auto nalezu si mezi světla, auto projede a lezu dál, zkus to! Mladej začne, blíží se světla auta, naleze si mezi ně a křup... Starej - hm Velorex, to sem už dlouho neviděl!

0/0
22.12.2016 20:25

V52o51k27o14u62n 49V67l49a19d63i70m30i28r 8502838379338

Svagr koupil kolem roku 1960 ojeteho Velorexa za 4 000 Kcs a parkrat jsem s nim jel. Dodnes nepochopim ja se do nej a z nej telesne postitzeny clovek dostal. O jak s nim mohl jezdit uz vubec nevim. A kdyz se s nim vjelo do louze, a ze jich tenkrat bylo, byla to vzdy sprcha. nekdy zespodu, jindy zleva ci zprava. Kupodivu do nej ale neprselo.

+1/0
22.12.2016 19:55

S72e30i66d35l 57P32e32t22r 1281901435354

Však se taky říkalo, že invalida měl poprvé velkou životní smůlu když se jím stal, a podruhé daleko větší když dostal poukaz na velorex ...

0/−1
23.12.2016 17:21

I87v41a43n 57M76a67r33e87k 6104878912

Velorex R^R^R^ [>-]

0/0
22.12.2016 18:35

K47a89r47e16l 74H31r25m22a 8314791842704

To je hadrák, pane. Ten neublíží, ten leští!

+4/0
22.12.2016 18:31
Foto

B20r28o38n94i29s94l90a43v 57G34a24b31r32y37š 2722509821

"Dává to do čistírny!" ;-D

0/0
22.12.2016 20:42

J59o49s32e83f 37H28u45m20m26e56l 9895126772210

měl jsem ho rok, asi v r.1970, když se nám narodil syn, nevešli jsme se a přešli na TRABANTA.

Ale Velorex byl skvělý, jezdil jsem s ním i do práce....motocyklový motor z Jawy 250, který byl doplněn ventilátorem nuceného chlazení..z tohoto chlazení jsem vyvedl trubku do kabiny, ne že bych byl v zimě zpocený, ale foukal tam teplý vzduch.

+2/0
22.12.2016 18:20

M55a12r69t32i39n 47N72e14b91e18s54k44ý 7236750257822

Tedy něco podobného, jako když si řidiči Žuků otvírali v kabině dekl na motoru, aby jim dovnitř šlo víc tepla....

+2/0
22.12.2016 18:26

M46a58r73t38i70n 40N62e86b82e98s92k83ý 7126470117412

Ta tříkolka byl krásný unikát, i když soukat invalidu do toho bylo trochu obtížné. Čtyřkolový nástupce s koly a brzdami ze skůtru Čezeta se nepovedl, vypadalo to, jako by si průměrný kutil chtěl postavit Fiat 127 a v půlce mu došly peníze.

0/0
22.12.2016 18:03
Foto

J78i22ř67í 28D62v15o43ř13á20k 5555569230398

Řídil jsem ho párkrát , ale i pro tehdy mladého kluka ( 170cm ) nabylo nastupování a hlavně vystupování pohodlné . Kloubouk dolů před invalidy . Jinak byly vyrobena i " nákladní " verze . Tuším dva kusy pro potřebu výrobního závodu . Mám pocit , že na spátečku/y je to jedno z nejrychlejších aut . ( Při zařezení zpátečky došlo k posunutí předstihu a přepólování dynamospouštěče ).

+1/0
22.12.2016 11:59
Foto

J92i14ř68í 93D42v19o41ř37á48k 5495259490828

P.S. Viděl jsem i " tuning " s motorem Jawa 500 OHC . Asi bez zpátečky . Tímto se omlouvám za chybu v předchozím komentáři .

0/0
22.12.2016 12:06

J49a39n53a 87N11o54v17á22k64o11v17á 6967309413254

U nás to měl soused a bratranec tomu říkal ruksak pro mrzáky.

+1/0
22.12.2016 6:18
Foto

M70i27c25h82a48l 56N88a94j34m89a68n 7379683136390

Určitě to bylo v československu legendární a zajímavé vozítko. Ukazovalo to na českou zručnost a bylo na něm vidět, že se nechalo v doopravdy skromných podmínkách postavit a sériově vyrábět něco relativně funkčního (opak hesla: Z h**** bič neupleteš).

+4/0
22.12.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.