Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci vyšetřují, jak moc lžou automobilky o spotřebě

Je poměrně známé, že udávané hodnoty spotřeby nemají mnoho společného s realitou. Podle měření německých úřadů ale automobilky falšovaly i laboratorní hodnoty. Teď by jim mohlo hrozit, že budou muset platit obrovské odškodnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a73n 51H59l40e91d36í53k 8318519118646

všichni lžou a svět závidí Němcům výtečné vozy,- proto je nutné Němce pomluvit, žalovat, soudit a předepsat pokuty. Ve stejné době se zdařilo přesvědčit africké muslímy k cestě do země zaslíbené-- do Německa, nějak podivné náhody

0/0
28.11.2016 21:48

J37i52r31i 38R75u45s13n78o64k 4235792537413

To je zas boure ve sklenici vody.

Jisteze se laboratorni vysledky lisi od toho, jake mate vy pri vasi jizde. Ale to je snad pochopitelne. Co je pro ridice dulezite, je, aby mohl porovnat spotreby mezi jednotlivymi auty. A je jedno, o kolik se lisi od realne spotreby. Prave ten laboratorni test zarucuje, ze je mereni standardizovane.

0/0
28.11.2016 19:57

M61a23r82t21i34n 25K56a85r97á20s64e96k 9958933548858

No rekl byl ze oni resi to, ze nekdo ohnul ten laboratorni test, ne ze nekdo jezdi s jinou spotrebou nez odpovida testu...

0/0
28.11.2016 20:22

P56e30t90r 91Č82e85r85m96á95k 9178875589440

To by pak byl pat asi jako u soudních znalců...

0/0
28.11.2016 20:59

J62i66ř30í 19E97r26b19e25n 1293164946247

Kdysi dávno jsem míval karburátorového Favorita, s papírovou spotřebou 5,7/7,2/7,9, a ani při hodně ostré jízdě jsem se přes 7,5 litru nedostal - a při lehké noze jsem se dostal i hodně pod 6 litrů... :-)

0/0
28.11.2016 19:36

M65a27r86e33k 41M81a90l26ý 1312438321870

Ano, taky mám podobnou zkušenost starší vs.novější auto. U toho staršího nebyl problém se s kombinovanou spotřebou dostat na hodnotu deklarovanou výrobcem, kdežto u toho novějšího auta už to problém je. Přitom metodika je, řekl bych, stejná, protože porovnávám auta z 2004 a 2011.

Sice nemám ten rozdíl velký, ale je tam...

0/0
28.11.2016 22:36

J70i55ř74í 26S85v13o45b65o22d33a 3419887546

Mám relativně nové auto, Oktávka III, a bez problému se dokážu dostat na hodnoty spotřeby v TP.

0/0
29.11.2016 11:56

M98a79r84e38k 65M49a34l75ý 1352648981610

Měl jsem Mazdu (benzin), teď mám Volvo (nafta), spotřebu u obou cca. 7,5 l/100, podle údajů výrobce by měla Mazda jezdit přesně za 8 a Volvo za 7 kombinovaně :-)

0/0
29.11.2016 12:01

V64l24a26d70i36s10l39a78v 59B63u32r98y32š22e83k 1499812897344

taky jsem kdysi dávno míval favorita, žral tak 8-9 litrů, vážil polovinu toho, kolik váží moje dnešní auto s pohonem na všechna kola, které má spotřebu 7-8 litrů benzínu, je neuvěřitelné k jakému pokroku za tu dobu došlo

0/0
30.11.2016 17:52

J37i41ř34í 61S96c61h60w81a18c55h 8618154568236

spotřeba při ostřejší jízdě je o maximálním výkonu motoru. U benzínového motoru co má nějakých 45 kW se opravdu moc nad cca 8-10 litrů dostat nedá. Ovšem něco jiného když má 80 kW, to není problém se s plynem na podlaze dostat k 12-15 litrům a když má 400 kW tak třeba k 60 litrům na 100km. ;-)

0/0
30.11.2016 23:33

P61e71t85r73a 39K21o92l62o39u90c75h79o61v26á 8814107515847

nejvíce lže hyundai

0/0
28.11.2016 17:34
Foto

M11i36c66h36a13l 26N64a20j53m90a82n 7279533176180

Máte konkrétní zkušenost?

Já ano kombinovaná spotřeba dle TP 6,6 l/100km - reálná spotřeba (jezdí většinou manželka) 6,7 l/100 km.

0/0
28.11.2016 19:30

M47a59r35t19i19n 70K96a71r97á50s57e80k 9448443778818

Me se fakt libi jak tu furt nekdo operuje s "realnou spotrebou", kdyz se clove mrkne treba na spritmonitor, tak zjisti, ze u auta s papirovou spotrebou 6,5 litru maji lidi prumer 6 - 9 litru, a ted babo rad ktera z tech spotreb je "realna", pro borce s temi 6 litry je papirova spotreba "nerealne vysoka" a pro borce s 9 zase "nerealne nizka", ktera je tedy ta spravna realna?

+4/0
28.11.2016 16:30

J65o70s59e78f 88V85o57s54i31c62k84y 4303207446853

Vsechny ty automobilky se z toho obvineni nakonec vyvleknou. Staci aby posadily za volant tovarniho jezdce, ktery to za tu udavanou spotrebu zajede! A na tom samem useku dodrzi jak spotrebu, tak i rychlost. Byste se divili, kolik lidi jezdi stylem brzda - plyn ! Staci na silnici pozorovat brzdova svetla !

+1/0
28.11.2016 14:52

J83a66n 41H12r90u71z89a 8804878399387

Já bych požadoval třeba kontrolu slibovaného dojezdu elektromobilu, který bude v zimě ve tmě a mrazu stát v tříhodinové koloně na D1. A bez zkušebního jezdce, který si může obléct válenky, kožich, beranici a palčáky.;-)

0/0
28.11.2016 15:00

M26a78r31t81i30n 41K71a34r22á66s73e27k 9328893148148

No s tim by nemel byt problem, automobilky uz dneska casto uvadeji jak normovany dojezd, tak dojezd dle ruznych podminek (treba BMW udava asi 4 ruzne dojezdy)....

0/0
28.11.2016 15:10

M56a34r49t86i36n 21K66a90r49á42s52e16k 9908843818298

pri stani a topeni se dojezd zkrati, ale nijak zasadne (pokud nebereme v potas rane hracky pro nadsence, ktere ralne nikdy nebudou masove prodavane)...

0/0
28.11.2016 15:11

M50i72c17h36a72l 11H30r22u94b96o77š 4210657442515

Problem je v legislative, pamatam sa, ako v relacii AUTOSALON davali zbery z autosalonu tusim v DETROITe a poukazovali na popisove tabule, kde boli dve spotreby: jedna podla EU a druha podla US. Najnovsie uz aj v casopise Svet motoru pisu spotrebu u testovanych vozidiel aj tu od vyrobcu, aj tu, ktoru namerali sami... :-)

0/0
28.11.2016 11:40

R96o86s25ť64a 40J11a13n26č59a87r 4807489761356

Lžou neziskovky, lžou polipolitici, lžou i auta ...

0/0
28.11.2016 11:38

J79i49ř39í 47E33r53b24e63n 1403124356217

Lžou děti, lžou učitelé, lžou manželé... :-)

0/0
28.11.2016 19:37

J53a88n 57N98o10v55á97k 7445654908367

Je těžké vyhovět všem předpisům EU. Oni by nejraději měli tank se spotřebou 2l na 100km.

0/0
28.11.2016 11:28

B53e80d25ř34i23c29h 54K34u33d94r42n55a 1668398872220

A není to tak, že pokud je vyšší spotřeba paliva a tím I vyšší CO2 tak automobilka zaplatí vyšší cenu za vyprodukované auto ? A pokud by některá automobilka byla poctivá, pak bude v nevýhodě z hlediska ceny oproti nepoctivé konkurenci ?

+1/0
28.11.2016 11:36

P29e86t65r 83Č88e53r86m22á54k 9268585419820

Nejen to, takové auto pak neprodejné dvojnásob, protože podle co2 se v mnoha zemích eu platí daně...

0/0
28.11.2016 18:52

J13o20s44e53f 95Š58o31l97t40e94s 8194168780403

Wow, on si fakt někdo koupil smarta s dieselem?

+2/0
28.11.2016 11:12

M78i97c31h28a21l 87H36r20u77b81o11š 4810667682695

AIXAM ma tiez dvojvalcovy diesel ;-)

0/0
28.11.2016 11:20

J17a63k86u70b 30H23r60e87b59e18ň18á88r 9803344777599

Ono to za chvíli paradoxně bude fungovat. Auta tyto zcestné tlaky natolik prodraží, že si je bude moct dovolit jen málokdo...

0/0
28.11.2016 11:03

M15a58r74t87i89n 36K15a70r15á71s34e38k 9428713398898

No zatim auta pordar realne zlevnuji a tyto tlaku tu jsou uz pres 20 let...

0/0
28.11.2016 15:12

J60i90ř75í 17E47r85b64e79n 1903474236197

Hooodně přes 20 let. Už od 60. let se automobilky chlubí nízkými spotřebami, i u embéčka se udávala spotřeba max. 8 litrů.

0/0
28.11.2016 19:39

J31i16ř11í 42S28c75h51w17a77c77h 8428124928816

moc jsem to nezkoumal, ale prý jsou spotřeby dle US normy reálnější než podle EU normy, tedy předpokládám, že papírové spotřeby podle US normy by měly být o něco vyšší, že?

Jak je tato problematika složitá a složitě nastavitelná ukazuje příklad Ford Mustangu V8. Ten má v Evropě udávanou spotřebu ve městě cca 20 litrů ale v Americe jen cca 16. ;-)

0/0
28.11.2016 11:01

P98e94t83r 27Č26e30r27m56á97k 9158265399720

Udeřil si hřebíček na hlavičku - každá metodika je vždy jen metodikou kladoucí důraz na něco jiného a sledující jiné parametry, a naopak každý model se pochopitelně připravuje s přihlédnutím k té metodice kterou bude primárně zkoušen. Takže pak se právě klidně stane že us model vykáže v nedcu nižší spotřebu.

+1/0
28.11.2016 12:09

M49a78r83e49k 75M27a82l64ý 1132388161620

Já teď koukal na nové Volvo S90 T5 187 kW.

USA:

město: 12,3 l/100 km

dálnice: 8,3 l/100 km

EU:

kombinovaná: 6,5 l/100 km

0/0
28.11.2016 12:27

M63a60r21t27i87n 82K34a48r90á80s61e74k 9278953628328

No otazka co je realna spotreba? Pro nekoho je realna spotreba tak, kterou ma pri dojizdeni do prace 2km po meste, pro nekoho je realna ta, kdyz stoji hodinu v zacpe, pro nekho zase tak, kdyz jede 150 po dalnici a pro nekoho tak, kdyz jezdi povetsinou po okreskach...

Ja mam 4 roky stare auto a kdyz nejezdim moc dalnice (mimochodem spotreba na dalnici se neuvadi a norma s ni nepocita) tak se v pohode dostanu na papirovou spotrebu (pri bezne jizde, tj cca rychlostni limit az limit + 10 - zadne zavodeni ani brzdeni provozu)...

Mel jsem v praci dva kolegy se stejnym autem, a jejich spotreba se lisila asi o 2 litry na 100 (jeden jezdil za 6 druhy za 8) pritom jezdili podobne trasy, podobne rychle....

+2/0
28.11.2016 15:17

M10a84r12t55i36n 72P33r37o12k25o29p 6386787690885

Ty vozy v testech tu spotřebu dají. Pokud realita a test je rozdíl, špatné jsou testy že nejsou dělané, aby co nejvíc napodobovali realitu.

celé to je nakonec založené jen na přesvědčení, že výrobce musí být tak "čestný"(blbý), že tu spotřebu to bude mít za všech podmínek ( nereálné).

Z mého pohledu to je ukázkový příklad když do technických předpisů kecají hloupý lidé nebo humanitně vzdělaní.

+3/0
28.11.2016 11:01

Z31b36y61n68ě15k 38Č20e32j90k90a 5816678261193

Vedle. Nejedná se jen o realitu vs. laborka, ale i labolatoř vs. labolatoř, za stejných podmínek. Tyto údaje si automobilky měří a udávají samy. Po přeměření byly zjištěny nesrovnalosti.

+1/0
28.11.2016 12:42

J32a79n 63H59r63u28z36a 8594358279407

My řidiči pokud si srovnáváme laboratoř tak jedině se skutečností. Já mám třeba spotřebu na 81 tis. km vyšší o 0,4 l než je laboratoř a tak si troufám tvrdit, že výrobce litrových tříhrnků Toyota (Yaris + kolínská trojčata) nelže. Těžko může zakalkulovat všechny tu fronty v kolonách co absolvuji.

0/0
28.11.2016 15:05

M33a19r12t67i53n 55K78a12r59á35s22e57k 9898343228778

No jasne, a v clanku pisou, ze u nekterych aut se zjistily nesrovnalosti (tj maji pochybnosti o tom, ze auto umi danou spotrebu ve standarndim testu), to ze vy, nebo treba ja se se svymi auto blizime papirove spotrebe a tak nam pripada, ze u tech aut nikdo nekeca, neznamena ze to je tak u vsech aut...

0/0
28.11.2016 16:26

Z92b21y72n67ě55k 23Č15e31j61k68a 5746598431383

Tak znova - srovnává se spotřeba ze základního měření. Je daná metodika a opakované měření za laboratorních podmínek nedává ty samé hodnoty (s tolerancí 10%), jako udávají automobilky, že naměřily.

To, jakou máte vy spotřebu, je v tomto případě jedno. O tom se diskutuje jinde. Když si do Vašeho prskoletu sednu já, tak bude spotřeba o lit výš. Ale ani já, ani vy, nejsme oficiální testovací metodika.

+1/0
28.11.2016 16:50

P94e18t30r 45Č95e36r51m77á44k 9228795189890

Nejde o základní měření ale o přesné dodržení metodiky nedcu. Z článku vůbec není jasné že by to podle nedcu měřili. Navíc by tím popírali předchozí výsledku, jež sami naměřili.

0/0
28.11.2016 19:03

Z95b73y89n39ě47k 84Č34e24j85k67a 5716278281863

Neni to jasne z tohoto clanku, ale pisou o tom i jinde. Resp. psali uz pred par tydny...

0/0
28.11.2016 19:06

P50e98t78r 95Č45e72r64m27á91k 9228925969690

Odkaz by byl? Nedává to moc smysl...

0/0
28.11.2016 20:48

Z98b57y98n92ě59k 64Č27e40j41k31a 5306888341283

Autorevue, nebo autoforum. Zobrazuji se mi clanky na FB.

0/0
28.11.2016 23:12

P51e36t45r 13Č27e18r85m52á98k 9488755169530

Chtělo by to dohledat, protože je těžko představitelné že by ty samé instituce měřili 2x to samé za identnických podmínek a mělo to jiné výsledky. Takže v tomhle novém měření bude někde háček.

0/0
28.11.2016 23:35

Z72b13y61n95ě41k 77Č85e76j24k92a 5186178981863

Nejsou to ty samé instituce (údaje pochází z automobilek, přeměřoval to státní německý úřad), ale stejná metodika dle NEDC.

Odkaz nedám, zas by ho smazali. Je to článek na Autoforu z 13.11.2016.

0/0
29.11.2016 7:48

P55e28t77r 89Č70e26r31m37á81k 9888945839210

Jsou to ty samé instituce, akorát jim to zadávájí jednou automobilka a jednou úřad.

0/0
29.11.2016 20:46

K26a10r18e32l 86V16o91h24n78o44u88t 4528129570137

Jak moc? Moc!

Podívejte se na spotřebu aut na konci 90. let. Od té doby se účinnost spalovacích motorů nijak moc nezměnila.

0/0
28.11.2016 10:59

J58i28ř38í 13S39c62h66w74a18c77h 8598844258906

tak nějaké ztráty se o něco zmenšily, nárůstem litrového výkonu se účinnost taky o něco navýšila. Motory co žraly 7,5 dnes žerou 6,5 ale na papíře mají 5

0/0
28.11.2016 11:10

J23o65s22e30f 60Š85o67l91t15e12s 8254848180203

Mýlíte se. Motory samotné jsou značně výkonnější a úspornější. Auta ovšem několik metráků přibrala.

+4/0
28.11.2016 11:13

M38a34r87t22i22n 71B18a52ž84a64n30t 6545518919402

Furt nechápu ty gramy. Jak se z 5 kil nafty udělá 13,5 kila co2. To by mne zajímalo.

0/0
28.11.2016 10:27

K72a12r89e10l 10V22a32c68h91u26t 9893212529263

Vy myslíte asi: 5,0 l/100 km = 133 g CO2 na km ... ;-) ... tedy na 100km logicky 100x více, že jo! ... 100x133=13300g = 13,3kg! 8-o

Ono bude asi takto ...CO2 = C14 + (O16x2=32) = 46 ... tzn. z 14g uhlíku vznikne 46 gramů CO2 ... no a nafta (benzín) je složitá organická molekula, takže celá hromada uhlíků...

0/0
28.11.2016 10:38

K23a28r30e52l 37V49a30c64h46u22t 9173472379113

Uhlík je z PHM, kyslík k tomu přibude ze vzduchu... tam ho (bohužel pro lidi a pro veškeré zvířectvo) naopak ubude! ... :-( ... a tak to na tom světě chodí ... prostě "koloběh"... s postupným ubýváním fosilních paliv...

0/0
28.11.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.