Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci vyšetřují, jak moc lžou automobilky o spotřebě

Je poměrně známé, že udávané hodnoty spotřeby nemají mnoho společného s realitou. Podle měření německých úřadů ale automobilky falšovaly i laboratorní hodnoty. Teď by jim mohlo hrozit, že budou muset platit obrovské odškodnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a73n 54H11l25e26d79í39k 8288929468976

všichni lžou a svět závidí Němcům výtečné vozy,- proto je nutné Němce pomluvit, žalovat, soudit a předepsat pokuty. Ve stejné době se zdařilo přesvědčit africké muslímy k cestě do země zaslíbené-- do Německa, nějak podivné náhody

0/0
28.11.2016 21:48

J79i10r92i 38R85u64s40n49o24k 4865532967843

To je zas boure ve sklenici vody.

Jisteze se laboratorni vysledky lisi od toho, jake mate vy pri vasi jizde. Ale to je snad pochopitelne. Co je pro ridice dulezite, je, aby mohl porovnat spotreby mezi jednotlivymi auty. A je jedno, o kolik se lisi od realne spotreby. Prave ten laboratorni test zarucuje, ze je mereni standardizovane.

0/0
28.11.2016 19:57

M57a54r22t39i14n 54K60a78r42á64s68e61k 9188323348828

No rekl byl ze oni resi to, ze nekdo ohnul ten laboratorni test, ne ze nekdo jezdi s jinou spotrebou nez odpovida testu...

0/0
28.11.2016 20:22

P92e95t95r 38Č85e52r49m58á87k 9728365959610

To by pak byl pat asi jako u soudních znalců...

0/0
28.11.2016 20:59

J55i78ř30í 56E26r66b70e66n 1983244486857

Kdysi dávno jsem míval karburátorového Favorita, s papírovou spotřebou 5,7/7,2/7,9, a ani při hodně ostré jízdě jsem se přes 7,5 litru nedostal - a při lehké noze jsem se dostal i hodně pod 6 litrů... :-)

0/0
28.11.2016 19:36

M28a47r44e33k 76M76a42l16ý 1652308901560

Ano, taky mám podobnou zkušenost starší vs.novější auto. U toho staršího nebyl problém se s kombinovanou spotřebou dostat na hodnotu deklarovanou výrobcem, kdežto u toho novějšího auta už to problém je. Přitom metodika je, řekl bych, stejná, protože porovnávám auta z 2004 a 2011.

Sice nemám ten rozdíl velký, ale je tam...

0/0
28.11.2016 22:36

J68i98ř15í 15S62v50o40b27o64d26a 3859857486

Mám relativně nové auto, Oktávka III, a bez problému se dokážu dostat na hodnoty spotřeby v TP.

0/0
29.11.2016 11:56

M14a91r64e62k 26M92a80l57ý 1522668141140

Měl jsem Mazdu (benzin), teď mám Volvo (nafta), spotřebu u obou cca. 7,5 l/100, podle údajů výrobce by měla Mazda jezdit přesně za 8 a Volvo za 7 kombinovaně :-)

0/0
29.11.2016 12:01

V35l21a94d93i88s95l35a86v 72B86u27r60y64š13e57k 1829302307114

taky jsem kdysi dávno míval favorita, žral tak 8-9 litrů, vážil polovinu toho, kolik váží moje dnešní auto s pohonem na všechna kola, které má spotřebu 7-8 litrů benzínu, je neuvěřitelné k jakému pokroku za tu dobu došlo

0/0
30.11.2016 17:52

J61i58ř83í 71S83c76h52w48a36c19h 8978254418116

spotřeba při ostřejší jízdě je o maximálním výkonu motoru. U benzínového motoru co má nějakých 45 kW se opravdu moc nad cca 8-10 litrů dostat nedá. Ovšem něco jiného když má 80 kW, to není problém se s plynem na podlaze dostat k 12-15 litrům a když má 400 kW tak třeba k 60 litrům na 100km. ;-)

0/0
30.11.2016 23:33

P10e37t39r45a 33K74o30l60o97u74c27h74o14v96á 8234447975367

nejvíce lže hyundai

0/0
28.11.2016 17:34
Foto

M31i65c52h55a50l 49N20a26j46m56a97n 7779743716840

Máte konkrétní zkušenost?

Já ano kombinovaná spotřeba dle TP 6,6 l/100km - reálná spotřeba (jezdí většinou manželka) 6,7 l/100 km.

0/0
28.11.2016 19:30

M59a64r74t28i47n 96K55a80r10á59s19e53k 9198723548358

Me se fakt libi jak tu furt nekdo operuje s "realnou spotrebou", kdyz se clove mrkne treba na spritmonitor, tak zjisti, ze u auta s papirovou spotrebou 6,5 litru maji lidi prumer 6 - 9 litru, a ted babo rad ktera z tech spotreb je "realna", pro borce s temi 6 litry je papirova spotreba "nerealne vysoka" a pro borce s 9 zase "nerealne nizka", ktera je tedy ta spravna realna?

+4/0
28.11.2016 16:30

J90o21s70e92f 75V57o54s85i89c34k16y 4383727616303

Vsechny ty automobilky se z toho obvineni nakonec vyvleknou. Staci aby posadily za volant tovarniho jezdce, ktery to za tu udavanou spotrebu zajede! A na tom samem useku dodrzi jak spotrebu, tak i rychlost. Byste se divili, kolik lidi jezdi stylem brzda - plyn ! Staci na silnici pozorovat brzdova svetla !

+1/0
28.11.2016 14:52

J10a54n 88H54r42u47z26a 8594398759837

Já bych požadoval třeba kontrolu slibovaného dojezdu elektromobilu, který bude v zimě ve tmě a mrazu stát v tříhodinové koloně na D1. A bez zkušebního jezdce, který si může obléct válenky, kožich, beranici a palčáky.;-)

0/0
28.11.2016 15:00

M51a94r41t94i11n 53K90a31r17á65s13e77k 9198113208878

No s tim by nemel byt problem, automobilky uz dneska casto uvadeji jak normovany dojezd, tak dojezd dle ruznych podminek (treba BMW udava asi 4 ruzne dojezdy)....

0/0
28.11.2016 15:10

M37a23r90t26i17n 48K39a18r98á30s28e22k 9878743608418

pri stani a topeni se dojezd zkrati, ale nijak zasadne (pokud nebereme v potas rane hracky pro nadsence, ktere ralne nikdy nebudou masove prodavane)...

0/0
28.11.2016 15:11

M90i16c58h54a94l 32H62r46u51b54o63š 4950767782535

Problem je v legislative, pamatam sa, ako v relacii AUTOSALON davali zbery z autosalonu tusim v DETROITe a poukazovali na popisove tabule, kde boli dve spotreby: jedna podla EU a druha podla US. Najnovsie uz aj v casopise Svet motoru pisu spotrebu u testovanych vozidiel aj tu od vyrobcu, aj tu, ktoru namerali sami... :-)

0/0
28.11.2016 11:40

R32o58s87ť46a 47J58a76n12č64a32r 4947809351786

Lžou neziskovky, lžou polipolitici, lžou i auta ...

0/0
28.11.2016 11:38

J43i42ř15í 71E60r28b93e60n 1433424896377

Lžou děti, lžou učitelé, lžou manželé... :-)

0/0
28.11.2016 19:37

J78a64n 93N75o22v32á50k 7735884388857

Je těžké vyhovět všem předpisům EU. Oni by nejraději měli tank se spotřebou 2l na 100km.

0/0
28.11.2016 11:28

B24e92d67ř23i13c92h 31K98u51d37r67n18a 1218588342250

A není to tak, že pokud je vyšší spotřeba paliva a tím I vyšší CO2 tak automobilka zaplatí vyšší cenu za vyprodukované auto ? A pokud by některá automobilka byla poctivá, pak bude v nevýhodě z hlediska ceny oproti nepoctivé konkurenci ?

+1/0
28.11.2016 11:36

P60e58t70r 25Č55e55r20m78á21k 9188885209720

Nejen to, takové auto pak neprodejné dvojnásob, protože podle co2 se v mnoha zemích eu platí daně...

0/0
28.11.2016 18:52

J40o60s88e14f 56Š89o77l92t14e90s 8664218420473

Wow, on si fakt někdo koupil smarta s dieselem?

+2/0
28.11.2016 11:12

M10i21c56h81a27l 87H16r88u25b28o23š 4390687822875

AIXAM ma tiez dvojvalcovy diesel ;-)

0/0
28.11.2016 11:20

J12a94k14u21b 35H21r76e78b13e64ň67á55r 9323564667139

Ono to za chvíli paradoxně bude fungovat. Auta tyto zcestné tlaky natolik prodraží, že si je bude moct dovolit jen málokdo...

0/0
28.11.2016 11:03

M13a22r17t19i67n 64K35a70r32á66s50e44k 9708903268318

No zatim auta pordar realne zlevnuji a tyto tlaku tu jsou uz pres 20 let...

0/0
28.11.2016 15:12

J93i14ř11í 95E62r10b17e35n 1333424526277

Hooodně přes 20 let. Už od 60. let se automobilky chlubí nízkými spotřebami, i u embéčka se udávala spotřeba max. 8 litrů.

0/0
28.11.2016 19:39

J59i41ř82í 41S57c24h19w26a60c72h 8298474698436

moc jsem to nezkoumal, ale prý jsou spotřeby dle US normy reálnější než podle EU normy, tedy předpokládám, že papírové spotřeby podle US normy by měly být o něco vyšší, že?

Jak je tato problematika složitá a složitě nastavitelná ukazuje příklad Ford Mustangu V8. Ten má v Evropě udávanou spotřebu ve městě cca 20 litrů ale v Americe jen cca 16. ;-)

0/0
28.11.2016 11:01

P88e68t69r 41Č18e22r47m46á60k 9278545709500

Udeřil si hřebíček na hlavičku - každá metodika je vždy jen metodikou kladoucí důraz na něco jiného a sledující jiné parametry, a naopak každý model se pochopitelně připravuje s přihlédnutím k té metodice kterou bude primárně zkoušen. Takže pak se právě klidně stane že us model vykáže v nedcu nižší spotřebu.

+1/0
28.11.2016 12:09

M13a15r80e85k 35M21a17l21ý 1892828191850

Já teď koukal na nové Volvo S90 T5 187 kW.

USA:

město: 12,3 l/100 km

dálnice: 8,3 l/100 km

EU:

kombinovaná: 6,5 l/100 km

0/0
28.11.2016 12:27

M55a80r10t70i30n 83K63a36r28á20s48e65k 9908333408788

No otazka co je realna spotreba? Pro nekoho je realna spotreba tak, kterou ma pri dojizdeni do prace 2km po meste, pro nekoho je realna ta, kdyz stoji hodinu v zacpe, pro nekho zase tak, kdyz jede 150 po dalnici a pro nekoho tak, kdyz jezdi povetsinou po okreskach...

Ja mam 4 roky stare auto a kdyz nejezdim moc dalnice (mimochodem spotreba na dalnici se neuvadi a norma s ni nepocita) tak se v pohode dostanu na papirovou spotrebu (pri bezne jizde, tj cca rychlostni limit az limit + 10 - zadne zavodeni ani brzdeni provozu)...

Mel jsem v praci dva kolegy se stejnym autem, a jejich spotreba se lisila asi o 2 litry na 100 (jeden jezdil za 6 druhy za 8) pritom jezdili podobne trasy, podobne rychle....

+2/0
28.11.2016 15:17

M23a79r64t86i85n 72P15r20o78k86o93p 6356617320975

Ty vozy v testech tu spotřebu dají. Pokud realita a test je rozdíl, špatné jsou testy že nejsou dělané, aby co nejvíc napodobovali realitu.

celé to je nakonec založené jen na přesvědčení, že výrobce musí být tak "čestný"(blbý), že tu spotřebu to bude mít za všech podmínek ( nereálné).

Z mého pohledu to je ukázkový příklad když do technických předpisů kecají hloupý lidé nebo humanitně vzdělaní.

+3/0
28.11.2016 11:01

Z84b60y55n61ě40k 47Č74e40j42k89a 5446328921663

Vedle. Nejedná se jen o realitu vs. laborka, ale i labolatoř vs. labolatoř, za stejných podmínek. Tyto údaje si automobilky měří a udávají samy. Po přeměření byly zjištěny nesrovnalosti.

+1/0
28.11.2016 12:42

J25a94n 11H80r38u97z20a 8274318989817

My řidiči pokud si srovnáváme laboratoř tak jedině se skutečností. Já mám třeba spotřebu na 81 tis. km vyšší o 0,4 l než je laboratoř a tak si troufám tvrdit, že výrobce litrových tříhrnků Toyota (Yaris + kolínská trojčata) nelže. Těžko může zakalkulovat všechny tu fronty v kolonách co absolvuji.

0/0
28.11.2016 15:05

M75a88r91t43i89n 38K73a95r21á62s14e45k 9718983408478

No jasne, a v clanku pisou, ze u nekterych aut se zjistily nesrovnalosti (tj maji pochybnosti o tom, ze auto umi danou spotrebu ve standarndim testu), to ze vy, nebo treba ja se se svymi auto blizime papirove spotrebe a tak nam pripada, ze u tech aut nikdo nekeca, neznamena ze to je tak u vsech aut...

0/0
28.11.2016 16:26

Z49b31y95n51ě50k 22Č52e62j91k91a 5546328341873

Tak znova - srovnává se spotřeba ze základního měření. Je daná metodika a opakované měření za laboratorních podmínek nedává ty samé hodnoty (s tolerancí 10%), jako udávají automobilky, že naměřily.

To, jakou máte vy spotřebu, je v tomto případě jedno. O tom se diskutuje jinde. Když si do Vašeho prskoletu sednu já, tak bude spotřeba o lit výš. Ale ani já, ani vy, nejsme oficiální testovací metodika.

+1/0
28.11.2016 16:50

P66e39t55r 78Č64e57r82m95á52k 9618695369800

Nejde o základní měření ale o přesné dodržení metodiky nedcu. Z článku vůbec není jasné že by to podle nedcu měřili. Navíc by tím popírali předchozí výsledku, jež sami naměřili.

0/0
28.11.2016 19:03

Z14b21y59n39ě80k 96Č59e69j94k35a 5576418621453

Neni to jasne z tohoto clanku, ale pisou o tom i jinde. Resp. psali uz pred par tydny...

0/0
28.11.2016 19:06

P38e51t97r 82Č51e70r32m95á73k 9888915449810

Odkaz by byl? Nedává to moc smysl...

0/0
28.11.2016 20:48

Z63b52y78n43ě80k 24Č41e48j50k42a 5626728351733

Autorevue, nebo autoforum. Zobrazuji se mi clanky na FB.

0/0
28.11.2016 23:12

P27e70t13r 96Č46e12r22m53á54k 9548775289640

Chtělo by to dohledat, protože je těžko představitelné že by ty samé instituce měřili 2x to samé za identnických podmínek a mělo to jiné výsledky. Takže v tomhle novém měření bude někde háček.

0/0
28.11.2016 23:35

Z57b17y46n69ě46k 46Č24e94j27k26a 5916768271313

Nejsou to ty samé instituce (údaje pochází z automobilek, přeměřoval to státní německý úřad), ale stejná metodika dle NEDC.

Odkaz nedám, zas by ho smazali. Je to článek na Autoforu z 13.11.2016.

0/0
29.11.2016 7:48

P87e19t44r 20Č26e96r15m34á70k 9908555419690

Jsou to ty samé instituce, akorát jim to zadávájí jednou automobilka a jednou úřad.

0/0
29.11.2016 20:46

K20a97r34e64l 61V59o82h41n13o71u25t 4358209770107

Jak moc? Moc!

Podívejte se na spotřebu aut na konci 90. let. Od té doby se účinnost spalovacích motorů nijak moc nezměnila.

0/0
28.11.2016 10:59

J54i20ř30í 29S79c25h64w45a19c67h 8128664528826

tak nějaké ztráty se o něco zmenšily, nárůstem litrového výkonu se účinnost taky o něco navýšila. Motory co žraly 7,5 dnes žerou 6,5 ale na papíře mají 5

0/0
28.11.2016 11:10

J75o77s90e14f 53Š84o28l91t37e24s 8674488640843

Mýlíte se. Motory samotné jsou značně výkonnější a úspornější. Auta ovšem několik metráků přibrala.

+4/0
28.11.2016 11:13

M46a28r84t15i28n 14B79a59ž70a35n61t 6545548629242

Furt nechápu ty gramy. Jak se z 5 kil nafty udělá 13,5 kila co2. To by mne zajímalo.

0/0
28.11.2016 10:27

K48a12r25e17l 64V52a98c40h65u76t 9393632759183

Vy myslíte asi: 5,0 l/100 km = 133 g CO2 na km ... ;-) ... tedy na 100km logicky 100x více, že jo! ... 100x133=13300g = 13,3kg! 8-o

Ono bude asi takto ...CO2 = C14 + (O16x2=32) = 46 ... tzn. z 14g uhlíku vznikne 46 gramů CO2 ... no a nafta (benzín) je složitá organická molekula, takže celá hromada uhlíků...

0/0
28.11.2016 10:38

K16a57r52e92l 64V48a36c32h27u75t 9633732299923

Uhlík je z PHM, kyslík k tomu přibude ze vzduchu... tam ho (bohužel pro lidi a pro veškeré zvířectvo) naopak ubude! ... :-( ... a tak to na tom světě chodí ... prostě "koloběh"... s postupným ubýváním fosilních paliv...

0/0
28.11.2016 10:43



Najdete na iDNES.cz