Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bestie dorazila do Česka. Nissan GT-R Nismo stojí pět milionů

Nissan GT-R je fenomén. Stroj nabitý technologiemi, který přepere leckterý supersport, dorazil do Česka v tovární úpravě Nismo. Fotograf iDNES.cz Godzillu, jak se této japonské bestii přezdívá, prozkoumal do posledního šroubku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P88e43t67r 83Č61e39r77n43i74c57k94ý 6765687260

Teď už mi jen ke spokojenosti stačí informace, kde vzít "pět mega" a nekrást...;-D

Jinak měl jsem možnost s touto bestií jet a schopnosti auta dalece přesahují limity pudu sebezáchovy běžných lidí...to auto je neskutečné...

+3/0
21.11.2016 9:40

J34i41n71d49ř57i86c87h 48M73i23t81t74e55r 6714375931586

Co na vás udělalo největší dojem ? Akcelerace, brzdy, průjezd zatáčkami ?

0/0
21.11.2016 10:37
Foto

P57e80t36r 75Č69e58r52n10i37c61k63ý 6105907800

Největší dojem na mě udělalo auto, jako celek. Nejsportovnější auto, které jsem měl, byl Renault Clio III RS...ale tohle, to je úplně jiný vesmír.

Akcelerace se zapnutým Launch Control je něco neskutečného - ten pocit, když auto doslova vystřelí, jako raketa je nepopsatelný.

Přilnavost a schopnost zatáčet je kapitola sama pro sebe (to je to, co dělá GT-R tou pravou bestií)...protože já přijel k zatáčce a vnitřně si říkám...vezmu ji v devadesáti (pro jistotu) a v devadesáti ji bez problému projedu. Při čtvrtém pokusu už jsem jel sto třicet a pak mi instruktor říká, ať jedu sto padesát - že to auto zvládne...bohužel, já jsem to nezvládl, respektive mi to nedovolil strach...částečně asi i z pocitu, že auto není moje, ale hlavně zavelel pud sebezáchovy.

Brzdy jsou srovnatelné s ostatními auty této kategorie. No a spotřeba - to je něco, co majitel takového auta neřeší...ale není problém jezdit na šedesát litrů na sto kilometrů...

Palubní telemetrický systém (grafika je dílem Polyphony Digital, tvůrce hry Gran Turismo na Play Station) je pěkná hračka se spoustou informací...

...auto je to krásné...na okruhu a se zdatným řidičem dokáže "vypráskat" daleko dražší a papírově rychlejší auta. Na obyčejné silnici je auto překvapivě pohodlné, tiché - jen není úsporné.

Mě na něm fascinuje i to, jak je vyrobené - spoustu zajímavých informací se dozvíte např. v Top Gearu, kde ho Jeremy Clarkson vzal na závod napříč Japonskem proti Šinkanzenu a pak s ním řádil na okruhu Fuji... série 11, epizoda 4 a 5.

+3/0
21.11.2016 11:19

J56i34n28d71ř67i72c73h 36M76i27t50t69e53r 6114865831156

Díky za obsáhlý popis. Já mám BMW 650i, r.2009, má to 270 kW , zadokolka z 0-100 za 5,1 sec. Jede to hezky, ale je to spíše kategorie GT. Na mokru to dost hrabe, na sněhu se s tím jezdí těžko. Jsem spokojen, ale jezdím často na lyže tak se ohlížím po nějaké čtyřkolce. GTR to zcela jistě nebude, potřebuji něco na každodenní použití, ale to svezení musí být skvělé.

0/0
21.11.2016 11:29
Foto

P15e79t98r 47Č95e41r50n63i82c29k48ý 6305357330

Já si právě myslím, že GT-R je jedním z mála super sportů, se kterými se dá jezdit každý den...u nás problém vidím v kvalitě silnic. Mě by bylo osobně líto auto "ničit" na našich "silnicích"...jízda po D1 musí být utrpením...alespoň v mém Cliu to byla katastrofa...to jsem měl kolikrát chuť zastavit a jít stopovat...

0/0
21.11.2016 11:41

J47i81n41d35ř50i36c10h 69M31i84t30t13e19r 6344985141506

Já měl na mysli ty servisní náklady . Ve článku je letmo zmínili. I kdybych si pořídil nějaký jetý GTR tak kolem 1 mil Kč se už dá sehnat, asi bych to neuživil.

0/0
21.11.2016 11:49
Foto

P23e52t55r 57Č30e91r43n60i92c76k17ý 6845537340

Servisní náklady je také samostatní kapitola...ale jak já říkám:

"Když máš na opici, musíš mít i na banány."

V této kategorii aut nebude GT-R ničím unikátním a servis dozajista bude pekelně drahý...a každý majitel si je toho vědom.

Ale pokud byste si ho přeci jen pořídil, budu Vám tiše závidět...R^

0/0
21.11.2016 12:01

S16t51a92n13i87s21l75a46v 56K15r45e58j23c26a91r 6317266643774

Nu Nissan v této cenové kateorii, ale nebude pro žádnou socku. A nevím, kolik majitelů Mercedesů 600 a BMW 7, si tyto opravuje pokoutně někde ve stodole. Osobně přeji aby majitelů těchto v ČR přibývalo, a s nimi i schopných a profesních autoopravářů, jež budou něco více než automechanik Moskviče nebo Polského Fiata 125p .

0/0
21.11.2016 12:30

V77i35l77i78a74m 27N89o97v73a56k 7584917830779

Pane Cernicky - je u GT-R rozmer prednich a zadnich kol odlisny?

0/0
21.11.2016 14:03
Foto

P59e24t60r 25Č31e21r91n74i76c94k49ý 6225717770

Pane Nováku, kola na autě jsou stejná - jedná se o 20" disky Rays. Patrně máte na mysli rozměr pneumatik a ten již odlišný je...zadní gumy jsou širší, než přední, konkrétně 285/35 vzadu a 255/40 vpředu - pokud si správně pamatuji.

0/0
21.11.2016 14:48

V27i67l70i60a52m 16N74o98v38a71k 7284847960239

Dekuji za velice presnou informaci

0/0
21.11.2016 23:33

V11i88l97i22a60m 79N63o11v41a15k 7934527840139

Pane Cernicky - velice Vam zavidim, ze jste mel prilezitost zajezdit si na takovem aute jako je nove GT-R. Ja jsem jel v roce 2002 na tehdejsim modelu (s rizenim vpravo) a ten byl o hodne slabsi jak novy - presto to byl ohromny zazitek.

0/0
22.11.2016 0:07
Foto

P57e81t38r 62Č55e21r79n16i85c97k49ý 6775127590

Pane Nováku, tak to já Vám snad závidím ještě víc.

Protože Nissan Skyline...zvláště pak poslední verze R34 je auto mých snů. Ne kvůli výkonu, ani kvůli jízdním vlastnostem, ale proto, jak to auto vypadá...

Já ho hodnotit nemohu...vlastně jsem neměl ani příležitost vidět ho naživo. Takže, pokud jste měl možnost si s autem zajezdit, tak...R^

0/0
22.11.2016 5:39

V85i88l96i45a23m 78N72o87v96a37k 7604907240269

Pane Cernicky - vidim, ze vuz velice dobre znate. Mne pripadal tak min sportovne vypadajici a palubni deska byla jako takova lepsi Primera s nekolika displays, ktere byli dost necitelne. Rizeni vpravo..mi az tak nevadilo. Jel jsem na Skyline v Budapesti pri prezentaci cele kolekce Nissanu, kdyz se tam stehovala centrala. Ja jsem byl veliky fanousek Datsunu (mel jsem dva neznicitelne Datsun Violet 2,0 - urcite dobre znate) a doslova jsem slintal udelat si test drive s novym GT-R. Jenze dnes to jiz u mistniho dealera neni mozne a tak Vam zavidim protoze ta technika tam je neskutecna

0/0
22.11.2016 10:35
Foto

P36e64t65r 98Č30e70r51n55i42c65k39ý 6845437940

Pane Nováku, to je přesně to, co se mi na Skylinu líbí...hranaté, ostré tvary karoserie, které sportovní auto moc nepřipomínají.

Musím se přiznat, že Datsun Violet jsem si musel "vygooglit" - toto auto vůbec neznám.

Ještě zpět k GT-R...není to auto pro normální lidi, protože ti ho nedokáží ocenit. Sportovní auto totiž oceníte právě na jeho limitech a to je u GT-R velký problém. Jeho limity leží daleko za tím, co jste schopen si jen představit...

Ještě jsem zjišťoval po známých nějaké údaje - servisní prohlídka "běžného" GT-R vyjde na cca 20.000,- a třeba brzdy (kotouče a destičky) vyjdou na "sympatických" 80.000,-;-D

0/0
22.11.2016 13:35

V12i98l72i82a76m 13N24o51v18a58k 7394167400699

Pane Cernicky - myslim, ze ani "civilni" GT-R neni moc pro lidi, co jezdi v beznem provozu. O Nismu uz ani nerikam. Jak spravne pisete - auto je prilis radikalni a da se skutecne vyuzit na dobrem okruhu a jenom nekym, kdo to doopravdy umi - a tech je malo. Lidi vsak kupuji auta hlavne pro jejich optiku a tu GT-R ma skutecne impozantni. Chvili to vydrzi a auto prodaji. Co se tyce udrzby - tak to je doopravdy bezedna jama. Servisni hodina vyjde na 2500.- (v Rakousku i vice.

S tema Datsuny jsem to asi prehnal - jsem rocnik 62 - takze starsi a dovezl jsem je tehdy z Nemecka. Strasne jsem to auto chtel (porad to vyhravalo Safari Rally) a mozna kdyby mi nezrezivelo tak bych to mel do dnesnich dnu.

0/0
22.11.2016 14:47
Foto

P83e11t12r 63Č96e63r78n31i41c50k57ý 6415187400

Pane Nováku, já asi od začátku píšu trochu špatně. S Nissmo GT-R jsem samozřejmě nikdy nejel - jezdil jsem s "běžnou verzí".

Koukal jsem, že GT-R se dá půjčit...ceny jsou sice hrozné, ale pravděpodobně korespondují s tím, jaké jsou servisní náklady a hodnota auta...asi nejlevněji to vychází:

http://www.profirentcars.cz/nissan-gt-r-r35--40

A abych se přiznal, tak i přemýšlím, že bych do toho znovu šel...na dostatečné vyděšení je limit 150 km dostačující - a samozřejmě i spotřeba hraje svou roli, protože to auto je schopné "sežrat" za 150 km devadesát litrů benzínu...jedinou nevýhodou je záloha 250.000,-

0/0
22.11.2016 15:15

V55i41l16i37a45m 77N84o96v64a76k 7234207110839

Pane Cernicky - ja jsem se dival na jejich nabidku... no a mate uplnou pravdu. Ty ceny jsou zavratne - nicmene ani business to neni zrovna jednoduchy. Mit v garazi to, co maji oni, s tim, ze auto neni zrovna investice, ktera stoupa na cene. 150 km je akurat, ale nevim, kde bych to v Praze rozjel. Bydlim v Dejvicich a tak by mi takovych 30km vzali kostky a spatny asfalt. Ta zaloha je neprijemna, ale je tomu tak i kdyz se delaji "test drive" motocyklu a taky podobne drahych aut u supersportu nerikaje. Ja se mozna pokusim u dealera ve Vidni u Auto Stahl - jsou docela ustretovi i kdyz bez zalohy to nejde. Problem tam ale taky zustava kde to doopravdy rozjet kde jsou zatacky a dobry povrch

0/0
22.11.2016 17:15

P55e17t68r 23B40á80č71a 8415636745865

R^ japan power R^

+1/0
21.11.2016 5:41

J78a25n 80P66o31l35a45n94s83k95ý 4762527113701

Nádhera

+1/0
20.11.2016 19:30

O62n83d85ř46e34j 50B86u62r94e74š 5340804433109

GT-R V6 3,8 600PS / 652Nm

NSX V6 3,5 582PS / 645Nm

0/0
20.11.2016 12:34
Foto

P36e68t23r 76Č40e50r65n61i14c39k42ý 6515767250

Jenže GT-R má jeden motor, nové NSX hned čtyři, jelikož se jedná o hybridní auto...takže Vaše informace by měla vypadat asi takhle:

NSX:

zadní náprava: V6 3.5 507HP / 550Nm + elektromotor o výkonu 48HP / 148Nm

přední náprava: 2x elektromotor, každý o výkonu 37HP / 73Nm

0/0
21.11.2016 9:47

J26i86ř77í 63S67c52h77w96a84c93h 8388344108266

A není jednodušší (pro porovnání) to prostě jednoduše sečíst jak to udělal Ondřej?

Obdobně i u GT-R je krouťák a výkon nějak rozložen na obě nápravy. ;-)

0/0
21.11.2016 11:46
Foto

P29e15t42r 49Č90e45r67n25i81c98k21ý 6605157100

Já to samozřejmě nemyslel nijak špatně - to jen, že když se to hezky rozepíše, lépe to vypadá.;-)

0/0
21.11.2016 12:04

J79o56s13e81f 73Z70d45r17á95h69a22l 2900310391828

Má ho známý mého otce, takže jsem měl to štěstí být alespoň pasažérem...je to peklo na zemi!

+1/−1
20.11.2016 9:52

Y28v48e16t49t48a 41L97a96n91d59o 5407579111141

Pěkné -)

0/0
20.11.2016 7:56

O78n52d17ř46e77j 26B38u90r56e59š 5380804223199

Mě se víc líbi NSX. I když tohle bude ještě o fous ostřejší...

0/0
20.11.2016 0:43

J71o37s10e24f 37Z41d63r60á15h20a65l 2670810581208

O pořádný plnovous

+1/−1
20.11.2016 9:52

O31n42d23ř44e12j 27B27u15r53e52š 5220544373919

No tak to zas jako vůbec. Parametry jsou to shodná auta.

+2/0
20.11.2016 11:51
Foto

P55e20t66r 29Č87e35r64n59i26c29k68ý 6505277460

Nesmíte koukat jen na parametry...já jsem přesvědčen, že NSX nemá proti GT-R šanci...když šanci nemají dražší a výkonnější auta...ale je to jen můj názor.

+1/0
21.11.2016 12:54

J95o79s19e44f 78Č79i34h27á25k 7461199910536

Krasavec.

+1/0
20.11.2016 0:29

P31a55v70e24l 85N35o68v58á10k 2975487922332

Hlavně že do posledního šroubečku. To si tak trapné titulky nemůžete odpustit? Kde je nějaké technické info o vozidle, úpravě atd., kde se dá vozidlo vidět? Nic, hlavně že to prozkoumal do posledního šroubečku. DĚS!

+18/0
20.11.2016 0:17







Najdete na iDNES.cz