Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bestie dorazila do Česka. Nissan GT-R Nismo stojí pět milionů

Nissan GT-R je fenomén. Stroj nabitý technologiemi, který přepere leckterý supersport, dorazil do Česka v tovární úpravě Nismo. Fotograf iDNES.cz Godzillu, jak se této japonské bestii přezdívá, prozkoumal do posledního šroubku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P28e38t46r 32Č84e21r82n22i81c37k42ý 6465977300

Teď už mi jen ke spokojenosti stačí informace, kde vzít "pět mega" a nekrást...;-D

Jinak měl jsem možnost s touto bestií jet a schopnosti auta dalece přesahují limity pudu sebezáchovy běžných lidí...to auto je neskutečné...

+3/0
21.11.2016 9:40

J15i13n31d38ř38i77c56h 10M25i94t35t75e68r 6944575801856

Co na vás udělalo největší dojem ? Akcelerace, brzdy, průjezd zatáčkami ?

0/0
21.11.2016 10:37
Foto

P64e71t72r 22Č35e34r98n37i87c84k54ý 6875607850

Největší dojem na mě udělalo auto, jako celek. Nejsportovnější auto, které jsem měl, byl Renault Clio III RS...ale tohle, to je úplně jiný vesmír.

Akcelerace se zapnutým Launch Control je něco neskutečného - ten pocit, když auto doslova vystřelí, jako raketa je nepopsatelný.

Přilnavost a schopnost zatáčet je kapitola sama pro sebe (to je to, co dělá GT-R tou pravou bestií)...protože já přijel k zatáčce a vnitřně si říkám...vezmu ji v devadesáti (pro jistotu) a v devadesáti ji bez problému projedu. Při čtvrtém pokusu už jsem jel sto třicet a pak mi instruktor říká, ať jedu sto padesát - že to auto zvládne...bohužel, já jsem to nezvládl, respektive mi to nedovolil strach...částečně asi i z pocitu, že auto není moje, ale hlavně zavelel pud sebezáchovy.

Brzdy jsou srovnatelné s ostatními auty této kategorie. No a spotřeba - to je něco, co majitel takového auta neřeší...ale není problém jezdit na šedesát litrů na sto kilometrů...

Palubní telemetrický systém (grafika je dílem Polyphony Digital, tvůrce hry Gran Turismo na Play Station) je pěkná hračka se spoustou informací...

...auto je to krásné...na okruhu a se zdatným řidičem dokáže "vypráskat" daleko dražší a papírově rychlejší auta. Na obyčejné silnici je auto překvapivě pohodlné, tiché - jen není úsporné.

Mě na něm fascinuje i to, jak je vyrobené - spoustu zajímavých informací se dozvíte např. v Top Gearu, kde ho Jeremy Clarkson vzal na závod napříč Japonskem proti Šinkanzenu a pak s ním řádil na okruhu Fuji... série 11, epizoda 4 a 5.

+3/0
21.11.2016 11:19

J20i41n23d82ř57i11c78h 10M24i49t91t62e77r 6374375391956

Díky za obsáhlý popis. Já mám BMW 650i, r.2009, má to 270 kW , zadokolka z 0-100 za 5,1 sec. Jede to hezky, ale je to spíše kategorie GT. Na mokru to dost hrabe, na sněhu se s tím jezdí těžko. Jsem spokojen, ale jezdím často na lyže tak se ohlížím po nějaké čtyřkolce. GTR to zcela jistě nebude, potřebuji něco na každodenní použití, ale to svezení musí být skvělé.

0/0
21.11.2016 11:29
Foto

P56e20t63r 30Č21e72r30n77i25c46k83ý 6505267700

Já si právě myslím, že GT-R je jedním z mála super sportů, se kterými se dá jezdit každý den...u nás problém vidím v kvalitě silnic. Mě by bylo osobně líto auto "ničit" na našich "silnicích"...jízda po D1 musí být utrpením...alespoň v mém Cliu to byla katastrofa...to jsem měl kolikrát chuť zastavit a jít stopovat...

0/0
21.11.2016 11:41

J89i82n80d52ř28i66c25h 56M66i46t72t19e94r 6844965931136

Já měl na mysli ty servisní náklady . Ve článku je letmo zmínili. I kdybych si pořídil nějaký jetý GTR tak kolem 1 mil Kč se už dá sehnat, asi bych to neuživil.

0/0
21.11.2016 11:49
Foto

P79e77t30r 34Č76e86r65n41i26c75k98ý 6175837180

Servisní náklady je také samostatní kapitola...ale jak já říkám:

"Když máš na opici, musíš mít i na banány."

V této kategorii aut nebude GT-R ničím unikátním a servis dozajista bude pekelně drahý...a každý majitel si je toho vědom.

Ale pokud byste si ho přeci jen pořídil, budu Vám tiše závidět...R^

0/0
21.11.2016 12:01

S20t40a67n49i43s20l21a79v 72K58r83e10j68c45a23r 6787276963474

Nu Nissan v této cenové kateorii, ale nebude pro žádnou socku. A nevím, kolik majitelů Mercedesů 600 a BMW 7, si tyto opravuje pokoutně někde ve stodole. Osobně přeji aby majitelů těchto v ČR přibývalo, a s nimi i schopných a profesních autoopravářů, jež budou něco více než automechanik Moskviče nebo Polského Fiata 125p .

0/0
21.11.2016 12:30

V26i58l72i39a15m 57N66o14v52a21k 7824177460359

Pane Cernicky - je u GT-R rozmer prednich a zadnich kol odlisny?

0/0
21.11.2016 14:03
Foto

P77e33t74r 83Č72e27r31n53i95c76k60ý 6885637180

Pane Nováku, kola na autě jsou stejná - jedná se o 20" disky Rays. Patrně máte na mysli rozměr pneumatik a ten již odlišný je...zadní gumy jsou širší, než přední, konkrétně 285/35 vzadu a 255/40 vpředu - pokud si správně pamatuji.

0/0
21.11.2016 14:48

V47i44l77i59a49m 43N54o13v61a73k 7624957320379

Dekuji za velice presnou informaci

0/0
21.11.2016 23:33

V14i43l46i79a60m 35N83o71v95a57k 7724107700649

Pane Cernicky - velice Vam zavidim, ze jste mel prilezitost zajezdit si na takovem aute jako je nove GT-R. Ja jsem jel v roce 2002 na tehdejsim modelu (s rizenim vpravo) a ten byl o hodne slabsi jak novy - presto to byl ohromny zazitek.

0/0
22.11.2016 0:07
Foto

P69e19t30r 66Č22e87r54n12i76c37k13ý 6835617250

Pane Nováku, tak to já Vám snad závidím ještě víc.

Protože Nissan Skyline...zvláště pak poslední verze R34 je auto mých snů. Ne kvůli výkonu, ani kvůli jízdním vlastnostem, ale proto, jak to auto vypadá...

Já ho hodnotit nemohu...vlastně jsem neměl ani příležitost vidět ho naživo. Takže, pokud jste měl možnost si s autem zajezdit, tak...R^

0/0
22.11.2016 5:39

V36i51l56i68a82m 83N72o45v51a76k 7264667600739

Pane Cernicky - vidim, ze vuz velice dobre znate. Mne pripadal tak min sportovne vypadajici a palubni deska byla jako takova lepsi Primera s nekolika displays, ktere byli dost necitelne. Rizeni vpravo..mi az tak nevadilo. Jel jsem na Skyline v Budapesti pri prezentaci cele kolekce Nissanu, kdyz se tam stehovala centrala. Ja jsem byl veliky fanousek Datsunu (mel jsem dva neznicitelne Datsun Violet 2,0 - urcite dobre znate) a doslova jsem slintal udelat si test drive s novym GT-R. Jenze dnes to jiz u mistniho dealera neni mozne a tak Vam zavidim protoze ta technika tam je neskutecna

0/0
22.11.2016 10:35
Foto

P43e17t94r 79Č33e33r45n49i84c18k92ý 6545987100

Pane Nováku, to je přesně to, co se mi na Skylinu líbí...hranaté, ostré tvary karoserie, které sportovní auto moc nepřipomínají.

Musím se přiznat, že Datsun Violet jsem si musel "vygooglit" - toto auto vůbec neznám.

Ještě zpět k GT-R...není to auto pro normální lidi, protože ti ho nedokáží ocenit. Sportovní auto totiž oceníte právě na jeho limitech a to je u GT-R velký problém. Jeho limity leží daleko za tím, co jste schopen si jen představit...

Ještě jsem zjišťoval po známých nějaké údaje - servisní prohlídka "běžného" GT-R vyjde na cca 20.000,- a třeba brzdy (kotouče a destičky) vyjdou na "sympatických" 80.000,-;-D

0/0
22.11.2016 13:35

V59i84l64i33a82m 37N12o22v72a10k 7644287870529

Pane Cernicky - myslim, ze ani "civilni" GT-R neni moc pro lidi, co jezdi v beznem provozu. O Nismu uz ani nerikam. Jak spravne pisete - auto je prilis radikalni a da se skutecne vyuzit na dobrem okruhu a jenom nekym, kdo to doopravdy umi - a tech je malo. Lidi vsak kupuji auta hlavne pro jejich optiku a tu GT-R ma skutecne impozantni. Chvili to vydrzi a auto prodaji. Co se tyce udrzby - tak to je doopravdy bezedna jama. Servisni hodina vyjde na 2500.- (v Rakousku i vice.

S tema Datsuny jsem to asi prehnal - jsem rocnik 62 - takze starsi a dovezl jsem je tehdy z Nemecka. Strasne jsem to auto chtel (porad to vyhravalo Safari Rally) a mozna kdyby mi nezrezivelo tak bych to mel do dnesnich dnu.

0/0
22.11.2016 14:47
Foto

P51e69t91r 77Č79e59r32n53i14c66k43ý 6755167430

Pane Nováku, já asi od začátku píšu trochu špatně. S Nissmo GT-R jsem samozřejmě nikdy nejel - jezdil jsem s "běžnou verzí".

Koukal jsem, že GT-R se dá půjčit...ceny jsou sice hrozné, ale pravděpodobně korespondují s tím, jaké jsou servisní náklady a hodnota auta...asi nejlevněji to vychází:

http://www.profirentcars.cz/nissan-gt-r-r35--40

A abych se přiznal, tak i přemýšlím, že bych do toho znovu šel...na dostatečné vyděšení je limit 150 km dostačující - a samozřejmě i spotřeba hraje svou roli, protože to auto je schopné "sežrat" za 150 km devadesát litrů benzínu...jedinou nevýhodou je záloha 250.000,-

0/0
22.11.2016 15:15

V95i56l67i32a97m 18N21o67v49a24k 7534867730789

Pane Cernicky - ja jsem se dival na jejich nabidku... no a mate uplnou pravdu. Ty ceny jsou zavratne - nicmene ani business to neni zrovna jednoduchy. Mit v garazi to, co maji oni, s tim, ze auto neni zrovna investice, ktera stoupa na cene. 150 km je akurat, ale nevim, kde bych to v Praze rozjel. Bydlim v Dejvicich a tak by mi takovych 30km vzali kostky a spatny asfalt. Ta zaloha je neprijemna, ale je tomu tak i kdyz se delaji "test drive" motocyklu a taky podobne drahych aut u supersportu nerikaje. Ja se mozna pokusim u dealera ve Vidni u Auto Stahl - jsou docela ustretovi i kdyz bez zalohy to nejde. Problem tam ale taky zustava kde to doopravdy rozjet kde jsou zatacky a dobry povrch

0/0
22.11.2016 17:15

P87e16t36r 81B63á53č70a 8155576695115

R^ japan power R^

+1/0
21.11.2016 5:41

J94a43n 25P18o57l88a85n79s43k89ý 4732917523601

Nádhera

+1/0
20.11.2016 19:30

O48n38d96ř81e28j 98B90u52r95e70š 5500234723709

GT-R V6 3,8 600PS / 652Nm

NSX V6 3,5 582PS / 645Nm

0/0
20.11.2016 12:34
Foto

P58e72t93r 61Č34e16r88n59i32c80k68ý 6795637220

Jenže GT-R má jeden motor, nové NSX hned čtyři, jelikož se jedná o hybridní auto...takže Vaše informace by měla vypadat asi takhle:

NSX:

zadní náprava: V6 3.5 507HP / 550Nm + elektromotor o výkonu 48HP / 148Nm

přední náprava: 2x elektromotor, každý o výkonu 37HP / 73Nm

0/0
21.11.2016 9:47

J81i35ř37í 67S97c83h80w34a70c23h 8158734398546

A není jednodušší (pro porovnání) to prostě jednoduše sečíst jak to udělal Ondřej?

Obdobně i u GT-R je krouťák a výkon nějak rozložen na obě nápravy. ;-)

0/0
21.11.2016 11:46
Foto

P29e52t47r 98Č25e90r27n18i82c83k41ý 6305787780

Já to samozřejmě nemyslel nijak špatně - to jen, že když se to hezky rozepíše, lépe to vypadá.;-)

0/0
21.11.2016 12:04

J57o43s68e46f 73Z63d83r96á86h68a88l 2110560521988

Má ho známý mého otce, takže jsem měl to štěstí být alespoň pasažérem...je to peklo na zemi!

+1/−1
20.11.2016 9:52

Y63v17e15t63t51a 59L16a88n51d70o 5797389491141

Pěkné -)

0/0
20.11.2016 7:56

O57n88d49ř50e21j 87B96u59r30e75š 5520844403509

Mě se víc líbi NSX. I když tohle bude ještě o fous ostřejší...

0/0
20.11.2016 0:43

J90o56s26e36f 19Z13d29r42á81h24a88l 2360860621408

O pořádný plnovous

+1/−1
20.11.2016 9:52

O96n69d15ř94e57j 46B56u11r14e96š 5310324213329

No tak to zas jako vůbec. Parametry jsou to shodná auta.

+2/0
20.11.2016 11:51
Foto

P73e22t60r 13Č88e61r41n66i59c94k67ý 6885677610

Nesmíte koukat jen na parametry...já jsem přesvědčen, že NSX nemá proti GT-R šanci...když šanci nemají dražší a výkonnější auta...ale je to jen můj názor.

+1/0
21.11.2016 12:54

J62o86s80e89f 36Č53i35h28á15k 7371399450926

Krasavec.

+1/0
20.11.2016 0:29

P34a92v25e86l 39N17o81v77á34k 2375947292132

Hlavně že do posledního šroubečku. To si tak trapné titulky nemůžete odpustit? Kde je nějaké technické info o vozidle, úpravě atd., kde se dá vozidlo vidět? Nic, hlavně že to prozkoumal do posledního šroubečku. DĚS!

+18/0
20.11.2016 0:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.