Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karbonové jednostopé stíhačky: stojí miliony a umí vymáčknout i 220 koní

Teprve před pár lety se objevily první motorky s vyšším počtem koní, než byla jejich suchá hmotnost v kilech. A od té doby přijíždějí stále lehčí a výkonnější stroje. V Itálii se představila motorka Superleggera, které díky karbonové konstrukci dokáže vymáčknout neuvěřitelných 220 koní z pouhých 156 kg suché váhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i22c41h72a19l 41H52o24r77s22k88y 2662216496890

:-Pno mám pocit že sem na you tubu cca před 6-7 lety četl například o hayabusa na 500 ps a je jich plnej it. teď sem koukal. jo bude asi těžká ale jak je to real nevim:-P

+1/0
16.11.2016 18:24

J78i71ř83í 34K98o56c68u42r78e93k 6275514635498

Motorky jsou prostě o parník před autama a to i ve vývoji.

0/0
16.11.2016 16:50

V92l24a70d67i46s62l63a26v 77B51u34r27y58š60e21k 1909732877854

opak je samozřejmě pravdou, ale může se to tak zdát tomu, kdo tomu nerozumí a uchvátí ho představa, že je motor naladěn tak, aby při 11 tisících otáčkách disponoval 220 HP, jenže je potřeba si uvědomit, že auta jsou určena na rozdíl od těchto motorek pro individuální dopravu a nízkou spotřebu, jen málokdo chce jezdit v běžném provozu s 11 tisíci otáčkami a spotřebou 40 lx100 km-1, navíc pokud jo a má dost peněz, tak může zkusit třeba ferrari

+1/0
16.11.2016 17:14

J30i93ř42í 39K80o11c75u12r42e46k 6545674775128

Se spotřebouv auta souvisí i hmotnost. Když si vezmu hmotnost auta z roku 2000 a dnešního, tak to dnešní stejné třídy bude vážit možná tak o 10 % míň, ale možná bude i těžší.

V porovnání třeba s Yamahou R1, která byla špičková na přelomu tisíciletí a vážila 190 kg, tady najednou máme 156 kg.

0/0
16.11.2016 19:45

J30i62ř51í 31S30c58h84w72a11c30h 8598164498956

to je samozřejmě nesmysl, stejně jako to srovnání v článku s "luxusním supersportem" jako je Veyron. "Luxusní supersport" znamená totiž velmi těžký supersport. Je to takový protimluv něco jako "městské SUV". Takže samozřejmě existují auta, například Ariel Atom V8, které se se velmi přibližuje v poměru výkon/hmotnost (505k/630 kg včetně řidiče) k této motorce s jezdcem (220k/250kg) a nepotřebuje k tomu žádné výkony nad 1000 koní....

+1/0
16.11.2016 18:09

V57l50a15d15i41s30l69a17v 63B43u68r90y43š29e27k 1709192737314

městské SUV mě jako protimluv nepříjde, dívenka může bydlet ve městě a jezdí venčit svého pejska do lesa za město za každého počasí, navíc jezdí navštěvovat babičku a někdy potřebuje zajet do tesca pro jídlo a granule, tak ji bude plně vyhovovat tzv městský crossover třeba mazda CX3 a protože bydlí třeba v Liberci, tak nebude na škodu i AWD, na druhou stranu třeba manažér reprezentující velký podnik a hltač dálničních kilometrů i přesto, že bydlí na vesnici zřejmě půjde spíš do audi A6, než do městského SUV

0/0
16.11.2016 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.