Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jaguar vyhlíží elektromobilitu s krásným konceptem plným originalit

Příchod elektrických aut je nevyhnutelný a my je uděláme tak, že po nich budete toužit, slibuje automobilka Jaguar. Nový koncept jménem i-Pace vypadá fantasticky a zároveň představuje zcela novou architekturu pro elektromobily britské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S82t30a93n50i56s68l73a89v 20Š61e76v11e18č84e15k 9273264781767

Houstone, máme trvalý problém - v 60 kilogramech benzinu je kapacita tisíc kWh, v bateriíich o 200 kilech je kapacita 100 kWh - a ty baterky vezete stále s sebou.

0/0
19.11.2016 13:49

J77o58s84e96f 10N40o28v61a38k 5788892616688

Vskutku lidová vozítka.

A opět to dopadne tak, že lidé, kteří si to nemůžou dovolit, to budou dotovat těm, kteří by tu dotaci vůbec nepotřebovali. Komunismus naruby.

+2/0
18.11.2016 15:30

P38e22t85r 28K55e27i68s95l74e54r 6421102272694

Krásné auto... a pokud se podaří prodloužit dojezd o cca 150 - 200 km, zrychlit dobu dobíjení na řekněme třetinu uváděné doby a klesne cena takových vozů, tak i já, který nemá novoty příliš v oblibě, budu patřit k lidem, kteří by si podobný vůz koupili...

0/−1
18.11.2016 11:52

S82t66a23n90i11s85l60a23v 44Š96e32v93e20č38e16k 9453204301107

V reálu NA 150 - 200 km.

0/0
19.11.2016 13:45

M17a72r94e98k 86K70l97u20f79a 3138144524956

Bohužel, zatím stále je časová prodleva 100 minut u čerpací (dobíjecí) stanice něco, o co opravdu nestojím. A pochybuji, že se v tomto ohledu někdy změním. :-/

0/0
18.11.2016 11:52

R81o70s45t93i25s87l87a75v 18D25e77m87b94o60w17s39k88i 8381432210101

Toto je citace z článku o nabíjení EV

Jedna z možností jak dobíjet elektromobil je výše zmiňovaný AC slow charging tedy pomalé střídavé dobíjení. Tento princip je primárně určen k domácímu nabíjení. U tohoto principu nabíjení je vždy využívána nabíjecí jednotka zabudovaná ve vozidle, jejíž výkon je ve většině případů limitován proudem 16 A s ohledem na jištění zásuvek v běžných domácnostech či garážích. V tomto případě je nabíjecí čas daný rozmezím 5 - 8 hodin (s ohledem na aktuální stupeň vybití akumulátoru a jeho jmenovitou kapacitu).

+2/0
18.11.2016 11:36

S19e95i86d66l 35P29e12t74r 1791191405544

Rád si počkám na tu legraci až večer z činžáku o dvaceti partajích byť jen polovina zapojí tu 50kW nabíječku do zásuvky ...:-)

0/0
18.11.2016 10:00

K35a22r49e91l 22B29l32á41h33a 1985576271219

Na to jsem taky zvědavej.

0/0
18.11.2016 10:45

V90í20t 90O79ž90a73n69a 1408958715734

Doma/v garáži nabíjíte 11kW (400V/16A).

0/0
18.11.2016 13:43

M57a36r88t68i85n 11K37a15r46á42s68e48k 9668463768198

To je podobna uvaha, jakoze by najendou potrbovaly vsechny auta v CR natankovat.....

Mimochodem na domaci dobijeni se nepoziva 50kW, "panelakove dobijeni" se zatim nedela, pokud se EV prosadi tak neni problem zbudovat dobijeci zasuvky na parkovistich (to navic krasne prispeje ke stabilizaci site)...

+2/0
18.11.2016 16:06

S20e78i76d20l 48P69e55t44r 1181201935874

Ano, nic "není problém" ...

Vždy jde jen a pouze o peníze, neboli "problém" je kdo zaplatí zasíťování a pak následný provoz oněch nabíjecích parkovišť, kde se pro ně v aglomeracích najde místo a asi tak dalších 100 v současnosti víceméně neřešitelných (anebo za astronomických nákladů) avšak podle Vás jistě podružných "problémků" ..;-D

Nabízí se vcelku logická analogie ku dnešním čerpačkám ( a ostatně celého procesu získávání fosilních paliv): platit to celé bude zákazník v ceně dané komodity spolu s daňovým poplatníkem ..

No a až vlády uvalí na elektromobilitu stejné spotřební daně jako na tu spalovací ( a s rozvojem EV budou muset jinak zbankrotují) , pak rozhodně nebude ježdění na el. nikterak výhodné jako se zdá dnes, resp. se dá s naprostou jistotou očekávat, že bude řádově dražší ...

0/0
18.11.2016 20:14

K45a69r23e39l 49B75l44á84h40a 1635556321719

to je možná pravda ale snad by to mohlo pomoci k čistějšímu vzduchu

0/0
19.11.2016 0:49

D52r79a77h31o70m34í42r 23S64t58r60o29u61h34a87l 4795538592744

Tak si říkám, kdy bude možnost auto upravovat pomocí modulů. Jen si to přestavte. Na běžné ježdění do dvou set kilometrů budete mít doma elektromobil. Ale pro případ dlouhé cesty budete moci kdykoli přijet do servisu a oni vám přehodí baterie pod kapotou během pár minut za motor, čímž z auta udělají hybrid, takže budete moct jet na velké vzdálenosti. Po návratu si to zase přehodíte. To nezní špatně, ne?

0/0
18.11.2016 8:50

K16a48r68e75l 29B39l97á90h12a 1915776561339

Tak jako jsme se všichni smířili s tím, že po kolejích přestaly jezdit lokomotivy na páru a nahradily je elektrické lokomotivy, tak se asi budeme muset smířit s tím, že po silnicích přestanou postupně jezdit auta na benzín / naftu.

+2/0
18.11.2016 0:02

A53n48t95o88n77í23n 47S85e61b74e79r20a 7613208870509

Jako jo tak za 450 tisic bych to bral....

+1/0
17.11.2016 22:34

R55o14s86t13i80s26l32a82v 13D57e91m72b42o39w31s85k12i 8371742230381

Tři válce - nesmysl nad nesmysl, v tom s pánem Báčou a jinými souhlasím. Silné auto a velký objem patří k sobě. 6 nebo 8 válců to je píseň pro milovníky aut. Nesouhlasím s ostrou rétorikou některých příspěvků. Každý má to své vytoužené auto a právo na něj, ať je to ŠKODA, Kia, Toyota, VW, Audi, Hyundai atd. Všechny mají své kupce.

+3/0
17.11.2016 19:45

M98a12r39e22k 87M53a73l88ý 1642668281200

Já s vámi (a panem Báčou) souhlasím taky, jen se obávám, že to je už historie... :-(

0/0
17.11.2016 20:59

K49a56r87e90l 53B52l36á25h22a 1845296311739

Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou. A tohle všechno ty tři válce s přehledem zvládnou. Pokud odečtu ty, kteří potřebují naložit do auta hromadu věcí a pak s ním jet někam do kopců, pak už mi zbývají ti, kteří potřebují na silnici "závodit". No a argumenty, že koncepce se třemi válci dlouho nevydrží? Mám pocit, že tříválec docela klidně vydrží těch 250-300000 km a pak se většinou stejně auto vymění za nové.

Ale (bez ironie) dovedu pochopit, že někdo může mít rád hluk silného motoru, vůni benzínu a oleje, atd.

0/−1
17.11.2016 21:29

M53a31r52e93k 18M34a45l74ý 1212568121560

Takže tvrdíte, že každému uživateli u nás v podstatě stačí málovýkonný motor o 3 válcích? Protože stejně nemůže jet rychleji než 130 km/h? Proč se pak vyrábí a kupují auta s mnohem vyšším výkonem?

Řídil jste někdo auto s výkonem kolem 200 koní? Já jedno takové mám (225 PS) a pořád mám všechny body :-) Je to o tom, že v rychlosti 130 auto nejede na svém limitu, ale klidně si točí kolem 2500 otáček a spotřeba je příznivá. Když potřebuji rychle předjet, tak auto bez problémů a bezpečně akceleruje. Díky tomu, že v drtivé většině případů nevyužívám výkonový potenciál, je v autě ticho a klid. A toto vše vytváří pohodovou atmosféru v kabině, která je důležitá pro bezpečné cestování.

Ne, opravdu bych svoje auto nevyměnil za nějaký chcíplý 3-válec :-) I když zvládne vše, co píšete. Ale podstatné je JAK to zvládne v porovnaní s autem, které má silnější motor.

+4/0
17.11.2016 21:40

R90o91s71t57i93s47l90a73v 61D91e82m43b94o58w84s47k96i 8251232810181

A to je to, o co jde, pohoda, prostor, klid v autě, to v 3 válcích nebude. Při akceleraci jen zabublá a jede, žádná pila. Nevidím důvod závodit, s toho už jsem vyrostl.

0/0
17.11.2016 22:41

J47i44ř32í 31S93c56h42w81a44c37h 8108854438616

tříválec automaticky nemusí znamenat nějakou línou mrchu. Třeba i8 má "jenom chcíplý tříválec" a s většinou "200 koníkových šestiválců" si vytře zádel ;-)

0/−1
18.11.2016 0:32

M60a64r67e28k 46M38a57l22ý 1602488191970

Jasně, to vím. Ale měl jsem na mysli standardní třívalec v dostupném autě velikosti např. Octávky a s objemem kolem litru. Protože v i8 se tak trochu vymyká, není to objem 1,5?

+1/0
18.11.2016 7:54

J59i49ř96í 76S95c42h29w48a52c56h 8498364988906

ano je to 1.5, ano trochu se vymyká ;-)

ale pokud se budeme bavit o "standardním" tříválci v octavii tak takový motor zvolí maximálně někdo komu tam dříve stačila 1.4/cca 60kW a pro takového je 1.0/TSI "žihadlo". ;-)

a porovnávat takový tříválec s šestiválci s více jak dvojnásobným výkonem není příliš košér.

0/0
18.11.2016 12:25

P58e90t26r 64B81á57č60a 8955336825395

"Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou."

Tyhle nazory me vzdycky bavi ;-D

Evidentne clovek co v zivote neridil nic poradneho, vezte, ze jde treba take o akceleraci.

+1/0
17.11.2016 23:06

K96a76r52e59l 35B83l83á21h95a 1955926841669

Jak málo stačí k radosti ...

A jo .. když akcelerace a bublání ... tak přes to opravdu nejede vlak :-)

0/0
17.11.2016 23:25

J41a67n 65B94u18b13i24k 9412281542797

ono je to i o bezpečnosti. Je rozdîl, jestli se z krizové situace dostanu akcelerací nebo zda musím více méně pasivně čekat, jestli ji koupím či ne, protože než slabým motorem s nízkÿm kroutícím momentem zaakceleruji, je ted druhý ve mně.....

0/0
17.11.2016 23:52

K66a94r95e65l 61B46l63á25h23a 1475976651769

Principem je nedostat se do krizové situace! Každý si zvykne na akceleraci svého auta a tomu podřídí způsob jízdy a předjíždění. Každé auto, i to nejrychlejší, má své limity. A když tyhle limity porušíte, tak máte smůlu. Dokladem toho jsou nehody jak rychlých aut, tak i těch pomalých.

0/0
17.11.2016 23:54

K88a27r72e65l 24B13l94á64h15a 1585326241919

Mimo jiné, právě ta auta na baterky mají docela slušnou akceleraci ....

0/0
17.11.2016 23:56

R65o86s30t68i96s77l31a72v 92D40e87m27b59o58w42s77k70i 8291432120871

A Karlovy principy. Asi to máte podle sebe. O EV a Hybrid jsem nic negativního neřekl. Mám rád novinky a taky bych jezdil v EV. Ale mám své limity. Ano pane Bláha je to radost a pěkný pocit. Ale to zná jen ten, kdo to zkusil. Foukaný 3 válec už jsem zkusil a kde nic tu nic.

0/0
18.11.2016 0:18

K16a90r40e58l 26B25l59á24h60a 1455726511699

Ale ne :-). Já jsem se také svezl autem, ve kterém byl motor cosworth, který se používal ve formuli 2. Sice jsem to neřídil, ale zážitek to byl neskutečný ... zjistil jsem, jaké hrozné zatáčky jsou na německé dálnici:-). Takže ten pocit vzrušení znám. Ale pro svoji potřebu, kdy mám auto k tomu abych se dostal do práce, ten pocit nepotřebuji. Např. kolega to řeší tak, že si občas půjčí porsche nebo něco podobného rychlého ...

Jinak znovu opakuji, že tím, že budu mít silnější auto, tak nezvýším svoji bezpečnost, protože bezděky posunu limity rychlosti a tím posunu i svůj pocit, že ještě mohu předjet, protože na to mám ...

0/0
18.11.2016 10:39

R80o75s93t54i49s29l44a13v 95D86e84m47b63o53w62s86k44i 8391882220131

Dobře dejme tomu, ale je tu mnoho situací, které zažívá každý z nás, a to je pomalu jedoucí kamion, autobus, traktor a ne vždy se dá předjet v průběžné jízdě, takže přibrzdíte a pak je ten obrovský rozdíl. Bezpečně rychle předjedu a nebo mi to bude trvat a tím zvyšuji své nebezpečí. A povídat, že nebudu předjíždět, na to asi nepřistoupím. Moje nejbližší vize je RAV4 hybrid.

+1/0
18.11.2016 11:07

K59a95r89e19l 80B61l70á57h41a 1935246751899

Ale já taky občas někoho předjedu ;-).

Toyota dělá pěkná autíčka a ten RAV je moooc pěkné. Akorát se mi nelíbí cena.:-(

0/0
18.11.2016 11:20

R76o65s82t25i78s23l67a83v 20D13e54m20b62o70w96s36k26i 8151832380651

To máte pravdu, ale svezení skvělé. Jel jsem i s Aurisem hybrid a tam už je větší hluk, třeba při sešlápnutí plynu jdou otáčky rychle nahoru, ale auto se rozjíždí pomaleji, to samé je Yaris hybrid. DS5 hybrid je už v naftě a tu bych chtěl opustit.

0/0
18.11.2016 11:28

P31ř79e14m45y68s66l 72Č55u63l91í69k 8710723762960

Klimatizace používá tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů. Jaguar udává, že takto v mrazivé zimě ušetří až 50 kilometrů z dojezdu.

Klimatizace v mrazivé zimě?

0/0
17.11.2016 16:24

J14a28n 60V74e54s28e48l91ý 5444973282901

Klimatizační jednotkou lze bez problémů chladit i topit. Jen se musí přepnout mezi tím, jestli se mimo vůz "vyhazuje" zima nebo teplo.

+2/0
17.11.2016 19:57

B72o31h25u88m39i46l 33M55á84c78a 5791192556933

"...tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů." Tak fungují větrné mlýny od nepaměti.

A u tohodle jaguára to může fungovat, když pojede dost rychle nebo když bude silný vítr.

0/0
17.11.2016 20:32

S38t55a21n84i48s88l93a10v 32K96r53e19j83c47a81r 6877686463504

Ano, pod klimatizaci je míněno topení i chlazení. Tomu se u vzdělaných lidí říká klimatizace!!

+3/0
17.11.2016 20:36

R75a98d33e48k 12S40v34o49b31o21d34a 8479500290591

Přesně. V angličtině je to "Climate Control", což vyznívá jasněji, že se tím myslí topení či chlazení dle potřeby. V češtině pojmem klimatizace lidi chápou jen jako chlazení, což není pravda

0/0
18.11.2016 17:23

K88a92r79e59l 58B39l95á72h98a 1275446301629

Umím si představit všeobecné rozšíření aut s pohonem na baterie. Přepokládá to:

1) vybudovat dostatečného množství dobíjecích stanic

2) vyřešit lepší dobíjení (třeba bezkontaktní - přímo v silnici)

3) zvýšit maximální dojezd těchto aut alespoň na cca 600 km

4) snížit cenu těchto aut

Zároveň je ale potřeba:

4) zvýšit požadavky na čistotu spalin v elektrárnách

5) nepřestat hledat další alternativy pohonu

Vzhledem k tomu, že prakticky všechny důležité automobilky se snaží elektromobil vyvíjet, se mi zdá, že k té výměně aut se stávajícím pohonem (benzín/nafta) dojde v historicky krátké době.

+1/−1
17.11.2016 14:44

J85a72n 95V19e43s68e78l93ý 5154173182531

1) Asi polovina populace má již vlastní nabíjecí stanici, jmenuje se zásuvka v garáži.

2) Dobíjení funguje dobře, jen je třeba postupně přidávat dobíjecí místa. To jde překvapivě rychle. Bezkontaktní dobíjení na parkovacích místech by bylo super.

3) Zkušenosti s Teslami S ukazují, že 400 km dojezd není žádné zvláštní omezení. Podle slov majitele, mu 1800km do jižní Francie trvalo s Teslou jen o 2 hodiny déle než rok předtím s BMW. Díky povinným pauzám se taky fyzicky nezničil.

4) Během roku budou na trhu dva vozy, co vypadají jako Mondeo, stojí jako Mondeo a budou mít (důvěryhodný EPA) dojezd přes 300km. Ostatní výrobci budou muset tohle dorovnat nebo budou mimo hru.

4b) Uhelné elektrárny a teplárny už tvrdě makají, aby splnily nové, přísnější limity k roku 2020.

5) Spíše alternativy přepravy. Hitovky budoucnosti jsou dnes mobilita-jako-služba (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobility_as_a_service_(transport)) a podstatně vylepšená multimodální doprava osob.

+5/0
17.11.2016 20:13

K24a49r72e87l 96B59l12á88h33a 1575886181199

Souhlasím s vámi.

U mne jsou zatím zápory v podobě 1) ceny, 2) nízkého počtu dobíjecích stanic 3) dojezdu ... v tomto samém pořadí důležitosti.

Ten váš bod 5) by se asi dal rozšířit tak, že je potřeba zapracovat na vylepšení hromadné dopravy obecně.

Ale asi všechno spěje k těm elektromobilům, protože vzduch ve velkých městech se opravdu někdy nedá dýchat :-(.

0/0
17.11.2016 20:58

J87a21n 78V35e34s30e66l19ý 5714623572251

Souhlasím. Jsem zvědavý, jestli se splní prognózy tohohle pána (https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s). Mě se ta představa dost líbí.

0/0
17.11.2016 21:15

V24í14t 81O49ž64a83n84a 1708158445884

já mu věřím

0/0
18.11.2016 13:46

M33a84r11e67k 42M40a38l37ý 1822878101540

3) Tomu se skoro ani nedá věřit. Podle toho, co jsem se snažil nasimulovat svou pracovní cestu namísto spalovákem teskou, je ta ztráta času větší. Ale, samozřejmě, záleží od řidiče. Pokud někdo i se spalovákem jezdí tak, že potřebuje každých 200 km pauzu půl hodiny, tak potom tomu rozumím.

5) Přiznám se, že podobných nápadů se spíš děsím. A vůbec nepřekvapuje, že přichází ze švédska.

Věřím ale, že pro většinu uživatelů bude EV za pár let uspokojivou náhradou spalováku.

0/0
17.11.2016 20:58

J57a98n 67V79e85s51e43l52ý 5854243722811

A představa ze Silicon Valley? https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s

0/0
17.11.2016 21:17

K54a30r48e67l 73B13l46á13h52a 1315556501329

Velice zajímavá přednáška ... co na to říká pan Báča?

0/0
17.11.2016 21:49

M62a34r78e42k 34M73a36l24ý 1582348501960

Zajímavá přednáška, vize.

Přechod od spalováku k elektrice je v pohodě, tomu v horizontu X let věřím. Jaké to X bude, záleží na pokroku v oblastech, které tady už byly spomínané.

Samořiditelná auta... tam už vidím větší problém, I když, pravda, k propustnosti dálnic přizpívám už nyní i já, když zapnu adaptivní tempomat, jak to v té přednášce vysvětloval :-)

Co ale nemůžu přijmout, je jeho vize od vlastnictví auta k jeho sdílení (auto jako služba). Trochu mi to nahání strach a nechtěl bych se toho dožít. Auto není jenom dopravní prostředek. V prostředí car sharingu už jaksi nejsem na 100% pánem svého času a pánem toho kdy a kam se chci dopravit. A to nemohu akceptovat.

+1/0
17.11.2016 21:58

K13a98r29e70l 90B13l18á21h29a 1225216911699

On má ale s tím sdílením v podstatě pravdu. Jenom bude potřeba oprostit se od toho, že v mém vlastnictví, tedy osobním vlastnictví, není ten plechový miláček ... :-) No a ti, kteří se s těmi svými miláčky nebudou ochotni smířit, je budou jezdit vystavovat na různé přehlídky veteránů (když si vyřídí výjimku aby mohli vjet na komunikace).

Vlastnictví auta je strašně neekonomické!

Představte si, že třeba zítra budete chtít jet do Košic na tři dny, tak si objednáte na 8 hodin ráno auto, to s vámi zajede do Košic, tam vás to auto opustí a pojede s nějakým jiným zákazníkem. No a za ty tři dny pro vás přijede jiné auto a odveze vás do Aše.

A pro ty nadšence, kteří touží kroutit volantem, řadit, předjíždět, atd. budou k dispozici okruhy, na kterých se budou moci vyřádit do sytosti.

0/0
17.11.2016 23:52

K63a78r51e96l 12B35l53á27h57a 1325266641199

oprava: ne "smířit" ale "rozloučit"

0/0
17.11.2016 23:58

M60a49r45e67k 94M94a97l70ý 1702148271410

Ale já se nepotřebuji v autě vyřádit, za každou cenu předjíždět jiná auta, atd. Já se potřebuji někam dopravit, ostatně mám auto s automatem, mám tamadaptivní tempomat, různé asistenty, takže na dálnici v podstatě už jenom točím volantem, takové poloautonomní řízení :-) Tady problém není.

Problém je s tím, že chci mít svoje auto, svůj způsob dopravy. To, co tady píšete, je v podstatě lepší veřejná doprava, na které bych byl závislý. Ne, to není moje vize a opravdu doufám, že se jí nedožiju. Na druhou stranu, s auty na elektřinu a se spoustou asistentů problém nemám, pokud se vyřeší všechny nedostatky...

+1/0
18.11.2016 7:59



Najdete na iDNES.cz