Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaguar vyhlíží elektromobilitu s krásným konceptem plným originalit

Příchod elektrických aut je nevyhnutelný a my je uděláme tak, že po nich budete toužit, slibuje automobilka Jaguar. Nový koncept jménem i-Pace vypadá fantasticky a zároveň představuje zcela novou architekturu pro elektromobily britské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S95t25a49n52i48s50l59a80v 26Š31e75v34e52č63e76k 9163324561577

Houstone, máme trvalý problém - v 60 kilogramech benzinu je kapacita tisíc kWh, v bateriíich o 200 kilech je kapacita 100 kWh - a ty baterky vezete stále s sebou.

0/0
19.11.2016 13:49

J23o69s50e56f 74N27o12v59a69k 5258792606628

Vskutku lidová vozítka.

A opět to dopadne tak, že lidé, kteří si to nemůžou dovolit, to budou dotovat těm, kteří by tu dotaci vůbec nepotřebovali. Komunismus naruby.

+2/0
18.11.2016 15:30

P15e35t56r 36K35e63i36s21l92e49r 6571592322384

Krásné auto... a pokud se podaří prodloužit dojezd o cca 150 - 200 km, zrychlit dobu dobíjení na řekněme třetinu uváděné doby a klesne cena takových vozů, tak i já, který nemá novoty příliš v oblibě, budu patřit k lidem, kteří by si podobný vůz koupili...

0/−1
18.11.2016 11:52

S16t93a50n25i15s57l55a77v 55Š48e50v31e49č87e80k 9433114651687

V reálu NA 150 - 200 km.

0/0
19.11.2016 13:45

M69a97r94e37k 51K52l95u44f63a 3738214894336

Bohužel, zatím stále je časová prodleva 100 minut u čerpací (dobíjecí) stanice něco, o co opravdu nestojím. A pochybuji, že se v tomto ohledu někdy změním. :-/

0/0
18.11.2016 11:52

R45o21s18t19i53s19l32a15v 83D59e85m16b15o84w74s54k76i 8911832880881

Toto je citace z článku o nabíjení EV

Jedna z možností jak dobíjet elektromobil je výše zmiňovaný AC slow charging tedy pomalé střídavé dobíjení. Tento princip je primárně určen k domácímu nabíjení. U tohoto principu nabíjení je vždy využívána nabíjecí jednotka zabudovaná ve vozidle, jejíž výkon je ve většině případů limitován proudem 16 A s ohledem na jištění zásuvek v běžných domácnostech či garážích. V tomto případě je nabíjecí čas daný rozmezím 5 - 8 hodin (s ohledem na aktuální stupeň vybití akumulátoru a jeho jmenovitou kapacitu).

+2/0
18.11.2016 11:36

S33e42i77d51l 97P28e69t92r 1801651645244

Rád si počkám na tu legraci až večer z činžáku o dvaceti partajích byť jen polovina zapojí tu 50kW nabíječku do zásuvky ...:-)

0/0
18.11.2016 10:00

K14a19r41e78l 36B33l77á59h83a 1195216871319

Na to jsem taky zvědavej.

0/0
18.11.2016 10:45

V66í77t 50O67ž71a89n32a 1108988125424

Doma/v garáži nabíjíte 11kW (400V/16A).

0/0
18.11.2016 13:43

M65a21r34t49i38n 34K28a94r71á12s95e52k 9948283528238

To je podobna uvaha, jakoze by najendou potrbovaly vsechny auta v CR natankovat.....

Mimochodem na domaci dobijeni se nepoziva 50kW, "panelakove dobijeni" se zatim nedela, pokud se EV prosadi tak neni problem zbudovat dobijeci zasuvky na parkovistich (to navic krasne prispeje ke stabilizaci site)...

+2/0
18.11.2016 16:06

S33e14i79d22l 53P56e84t30r 1771121315904

Ano, nic "není problém" ...

Vždy jde jen a pouze o peníze, neboli "problém" je kdo zaplatí zasíťování a pak následný provoz oněch nabíjecích parkovišť, kde se pro ně v aglomeracích najde místo a asi tak dalších 100 v současnosti víceméně neřešitelných (anebo za astronomických nákladů) avšak podle Vás jistě podružných "problémků" ..;-D

Nabízí se vcelku logická analogie ku dnešním čerpačkám ( a ostatně celého procesu získávání fosilních paliv): platit to celé bude zákazník v ceně dané komodity spolu s daňovým poplatníkem ..

No a až vlády uvalí na elektromobilitu stejné spotřební daně jako na tu spalovací ( a s rozvojem EV budou muset jinak zbankrotují) , pak rozhodně nebude ježdění na el. nikterak výhodné jako se zdá dnes, resp. se dá s naprostou jistotou očekávat, že bude řádově dražší ...

0/0
18.11.2016 20:14

K42a63r24e12l 75B75l67á11h83a 1495356651249

to je možná pravda ale snad by to mohlo pomoci k čistějšímu vzduchu

0/0
19.11.2016 0:49

D49r85a34h23o81m32í24r 58S65t28r30o86u57h85a80l 4905568472174

Tak si říkám, kdy bude možnost auto upravovat pomocí modulů. Jen si to přestavte. Na běžné ježdění do dvou set kilometrů budete mít doma elektromobil. Ale pro případ dlouhé cesty budete moci kdykoli přijet do servisu a oni vám přehodí baterie pod kapotou během pár minut za motor, čímž z auta udělají hybrid, takže budete moct jet na velké vzdálenosti. Po návratu si to zase přehodíte. To nezní špatně, ne?

0/0
18.11.2016 8:50

K42a84r40e56l 98B30l76á37h27a 1685726971479

Tak jako jsme se všichni smířili s tím, že po kolejích přestaly jezdit lokomotivy na páru a nahradily je elektrické lokomotivy, tak se asi budeme muset smířit s tím, že po silnicích přestanou postupně jezdit auta na benzín / naftu.

+2/0
18.11.2016 0:02

A64n71t66o31n70í47n 54S86e72b35e24r42a 7373538890949

Jako jo tak za 450 tisic bych to bral....

+1/0
17.11.2016 22:34

R76o53s45t42i91s80l82a92v 85D14e46m53b15o54w84s66k79i 8641252890631

Tři válce - nesmysl nad nesmysl, v tom s pánem Báčou a jinými souhlasím. Silné auto a velký objem patří k sobě. 6 nebo 8 válců to je píseň pro milovníky aut. Nesouhlasím s ostrou rétorikou některých příspěvků. Každý má to své vytoužené auto a právo na něj, ať je to ŠKODA, Kia, Toyota, VW, Audi, Hyundai atd. Všechny mají své kupce.

+3/0
17.11.2016 19:45

M19a52r12e59k 44M17a70l96ý 1292558401810

Já s vámi (a panem Báčou) souhlasím taky, jen se obávám, že to je už historie... :-(

0/0
17.11.2016 20:59

K60a72r32e40l 15B66l81á77h80a 1275346931499

Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou. A tohle všechno ty tři válce s přehledem zvládnou. Pokud odečtu ty, kteří potřebují naložit do auta hromadu věcí a pak s ním jet někam do kopců, pak už mi zbývají ti, kteří potřebují na silnici "závodit". No a argumenty, že koncepce se třemi válci dlouho nevydrží? Mám pocit, že tříválec docela klidně vydrží těch 250-300000 km a pak se většinou stejně auto vymění za nové.

Ale (bez ironie) dovedu pochopit, že někdo může mít rád hluk silného motoru, vůni benzínu a oleje, atd.

0/−1
17.11.2016 21:29

M42a86r67e43k 77M21a62l35ý 1842338511850

Takže tvrdíte, že každému uživateli u nás v podstatě stačí málovýkonný motor o 3 válcích? Protože stejně nemůže jet rychleji než 130 km/h? Proč se pak vyrábí a kupují auta s mnohem vyšším výkonem?

Řídil jste někdo auto s výkonem kolem 200 koní? Já jedno takové mám (225 PS) a pořád mám všechny body :-) Je to o tom, že v rychlosti 130 auto nejede na svém limitu, ale klidně si točí kolem 2500 otáček a spotřeba je příznivá. Když potřebuji rychle předjet, tak auto bez problémů a bezpečně akceleruje. Díky tomu, že v drtivé většině případů nevyužívám výkonový potenciál, je v autě ticho a klid. A toto vše vytváří pohodovou atmosféru v kabině, která je důležitá pro bezpečné cestování.

Ne, opravdu bych svoje auto nevyměnil za nějaký chcíplý 3-válec :-) I když zvládne vše, co píšete. Ale podstatné je JAK to zvládne v porovnaní s autem, které má silnější motor.

+4/0
17.11.2016 21:40

R97o84s19t84i73s40l73a63v 91D41e31m54b60o22w82s46k19i 8451842570611

A to je to, o co jde, pohoda, prostor, klid v autě, to v 3 válcích nebude. Při akceleraci jen zabublá a jede, žádná pila. Nevidím důvod závodit, s toho už jsem vyrostl.

0/0
17.11.2016 22:41

J27i56ř49í 36S29c17h91w14a95c36h 8308464418306

tříválec automaticky nemusí znamenat nějakou línou mrchu. Třeba i8 má "jenom chcíplý tříválec" a s většinou "200 koníkových šestiválců" si vytře zádel ;-)

0/−1
18.11.2016 0:32

M57a95r14e49k 52M69a11l18ý 1202428161300

Jasně, to vím. Ale měl jsem na mysli standardní třívalec v dostupném autě velikosti např. Octávky a s objemem kolem litru. Protože v i8 se tak trochu vymyká, není to objem 1,5?

+1/0
18.11.2016 7:54

J93i74ř53í 88S10c74h89w67a51c44h 8818644658486

ano je to 1.5, ano trochu se vymyká ;-)

ale pokud se budeme bavit o "standardním" tříválci v octavii tak takový motor zvolí maximálně někdo komu tam dříve stačila 1.4/cca 60kW a pro takového je 1.0/TSI "žihadlo". ;-)

a porovnávat takový tříválec s šestiválci s více jak dvojnásobným výkonem není příliš košér.

0/0
18.11.2016 12:25

P69e67t65r 20B84á22č40a 8645856415695

"Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou."

Tyhle nazory me vzdycky bavi ;-D

Evidentne clovek co v zivote neridil nic poradneho, vezte, ze jde treba take o akceleraci.

+1/0
17.11.2016 23:06

K91a24r56e53l 17B24l43á16h35a 1425486241959

Jak málo stačí k radosti ...

A jo .. když akcelerace a bublání ... tak přes to opravdu nejede vlak :-)

0/0
17.11.2016 23:25

J60a40n 77B89u85b74i40k 9482111822127

ono je to i o bezpečnosti. Je rozdîl, jestli se z krizové situace dostanu akcelerací nebo zda musím více méně pasivně čekat, jestli ji koupím či ne, protože než slabým motorem s nízkÿm kroutícím momentem zaakceleruji, je ted druhý ve mně.....

0/0
17.11.2016 23:52

K45a96r34e29l 75B65l18á42h82a 1965846281459

Principem je nedostat se do krizové situace! Každý si zvykne na akceleraci svého auta a tomu podřídí způsob jízdy a předjíždění. Každé auto, i to nejrychlejší, má své limity. A když tyhle limity porušíte, tak máte smůlu. Dokladem toho jsou nehody jak rychlých aut, tak i těch pomalých.

0/0
17.11.2016 23:54

K60a36r11e75l 39B33l98á54h71a 1145796161329

Mimo jiné, právě ta auta na baterky mají docela slušnou akceleraci ....

0/0
17.11.2016 23:56

R53o88s54t92i67s19l22a21v 55D81e94m67b49o26w98s64k27i 8201422930271

A Karlovy principy. Asi to máte podle sebe. O EV a Hybrid jsem nic negativního neřekl. Mám rád novinky a taky bych jezdil v EV. Ale mám své limity. Ano pane Bláha je to radost a pěkný pocit. Ale to zná jen ten, kdo to zkusil. Foukaný 3 válec už jsem zkusil a kde nic tu nic.

0/0
18.11.2016 0:18

K62a84r97e11l 25B11l37á39h41a 1275286951319

Ale ne :-). Já jsem se také svezl autem, ve kterém byl motor cosworth, který se používal ve formuli 2. Sice jsem to neřídil, ale zážitek to byl neskutečný ... zjistil jsem, jaké hrozné zatáčky jsou na německé dálnici:-). Takže ten pocit vzrušení znám. Ale pro svoji potřebu, kdy mám auto k tomu abych se dostal do práce, ten pocit nepotřebuji. Např. kolega to řeší tak, že si občas půjčí porsche nebo něco podobného rychlého ...

Jinak znovu opakuji, že tím, že budu mít silnější auto, tak nezvýším svoji bezpečnost, protože bezděky posunu limity rychlosti a tím posunu i svůj pocit, že ještě mohu předjet, protože na to mám ...

0/0
18.11.2016 10:39

R75o62s49t25i87s71l17a89v 77D41e43m35b22o33w44s37k60i 8701842880681

Dobře dejme tomu, ale je tu mnoho situací, které zažívá každý z nás, a to je pomalu jedoucí kamion, autobus, traktor a ne vždy se dá předjet v průběžné jízdě, takže přibrzdíte a pak je ten obrovský rozdíl. Bezpečně rychle předjedu a nebo mi to bude trvat a tím zvyšuji své nebezpečí. A povídat, že nebudu předjíždět, na to asi nepřistoupím. Moje nejbližší vize je RAV4 hybrid.

+1/0
18.11.2016 11:07

K68a89r53e77l 66B80l82á78h38a 1635976451739

Ale já taky občas někoho předjedu ;-).

Toyota dělá pěkná autíčka a ten RAV je moooc pěkné. Akorát se mi nelíbí cena.:-(

0/0
18.11.2016 11:20

R63o59s49t39i48s35l14a48v 31D50e72m87b90o66w10s78k69i 8411392360611

To máte pravdu, ale svezení skvělé. Jel jsem i s Aurisem hybrid a tam už je větší hluk, třeba při sešlápnutí plynu jdou otáčky rychle nahoru, ale auto se rozjíždí pomaleji, to samé je Yaris hybrid. DS5 hybrid je už v naftě a tu bych chtěl opustit.

0/0
18.11.2016 11:28

P84ř18e71m58y16s88l 37Č60u23l42í96k 8610583722940

Klimatizace používá tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů. Jaguar udává, že takto v mrazivé zimě ušetří až 50 kilometrů z dojezdu.

Klimatizace v mrazivé zimě?

0/0
17.11.2016 16:24

J97a22n 45V79e49s47e27l27ý 5644853982791

Klimatizační jednotkou lze bez problémů chladit i topit. Jen se musí přepnout mezi tím, jestli se mimo vůz "vyhazuje" zima nebo teplo.

+2/0
17.11.2016 19:57

B13o19h95u34m70i83l 87M54á87c90a 5321582966533

"...tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů." Tak fungují větrné mlýny od nepaměti.

A u tohodle jaguára to může fungovat, když pojede dost rychle nebo když bude silný vítr.

0/0
17.11.2016 20:32

S35t87a53n20i39s27l71a11v 66K34r61e88j88c43a66r 6527846583364

Ano, pod klimatizaci je míněno topení i chlazení. Tomu se u vzdělaných lidí říká klimatizace!!

+3/0
17.11.2016 20:36

R85a28d63e88k 70S23v73o13b84o14d75a 8629470360241

Přesně. V angličtině je to "Climate Control", což vyznívá jasněji, že se tím myslí topení či chlazení dle potřeby. V češtině pojmem klimatizace lidi chápou jen jako chlazení, což není pravda

0/0
18.11.2016 17:23

K58a73r17e35l 67B37l78á46h83a 1445446811499

Umím si představit všeobecné rozšíření aut s pohonem na baterie. Přepokládá to:

1) vybudovat dostatečného množství dobíjecích stanic

2) vyřešit lepší dobíjení (třeba bezkontaktní - přímo v silnici)

3) zvýšit maximální dojezd těchto aut alespoň na cca 600 km

4) snížit cenu těchto aut

Zároveň je ale potřeba:

4) zvýšit požadavky na čistotu spalin v elektrárnách

5) nepřestat hledat další alternativy pohonu

Vzhledem k tomu, že prakticky všechny důležité automobilky se snaží elektromobil vyvíjet, se mi zdá, že k té výměně aut se stávajícím pohonem (benzín/nafta) dojde v historicky krátké době.

+1/−1
17.11.2016 14:44

J30a11n 12V41e95s72e78l88ý 5454263402461

1) Asi polovina populace má již vlastní nabíjecí stanici, jmenuje se zásuvka v garáži.

2) Dobíjení funguje dobře, jen je třeba postupně přidávat dobíjecí místa. To jde překvapivě rychle. Bezkontaktní dobíjení na parkovacích místech by bylo super.

3) Zkušenosti s Teslami S ukazují, že 400 km dojezd není žádné zvláštní omezení. Podle slov majitele, mu 1800km do jižní Francie trvalo s Teslou jen o 2 hodiny déle než rok předtím s BMW. Díky povinným pauzám se taky fyzicky nezničil.

4) Během roku budou na trhu dva vozy, co vypadají jako Mondeo, stojí jako Mondeo a budou mít (důvěryhodný EPA) dojezd přes 300km. Ostatní výrobci budou muset tohle dorovnat nebo budou mimo hru.

4b) Uhelné elektrárny a teplárny už tvrdě makají, aby splnily nové, přísnější limity k roku 2020.

5) Spíše alternativy přepravy. Hitovky budoucnosti jsou dnes mobilita-jako-služba (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobility_as_a_service_(transport)) a podstatně vylepšená multimodální doprava osob.

+5/0
17.11.2016 20:13

K35a42r67e35l 13B86l34á74h39a 1695596271279

Souhlasím s vámi.

U mne jsou zatím zápory v podobě 1) ceny, 2) nízkého počtu dobíjecích stanic 3) dojezdu ... v tomto samém pořadí důležitosti.

Ten váš bod 5) by se asi dal rozšířit tak, že je potřeba zapracovat na vylepšení hromadné dopravy obecně.

Ale asi všechno spěje k těm elektromobilům, protože vzduch ve velkých městech se opravdu někdy nedá dýchat :-(.

0/0
17.11.2016 20:58

J31a56n 49V43e28s53e88l72ý 5524113822711

Souhlasím. Jsem zvědavý, jestli se splní prognózy tohohle pána (https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s). Mě se ta představa dost líbí.

0/0
17.11.2016 21:15

V79í88t 67O46ž77a41n42a 1708988355684

já mu věřím

0/0
18.11.2016 13:46

M53a42r96e20k 68M51a78l70ý 1832838191480

3) Tomu se skoro ani nedá věřit. Podle toho, co jsem se snažil nasimulovat svou pracovní cestu namísto spalovákem teskou, je ta ztráta času větší. Ale, samozřejmě, záleží od řidiče. Pokud někdo i se spalovákem jezdí tak, že potřebuje každých 200 km pauzu půl hodiny, tak potom tomu rozumím.

5) Přiznám se, že podobných nápadů se spíš děsím. A vůbec nepřekvapuje, že přichází ze švédska.

Věřím ale, že pro většinu uživatelů bude EV za pár let uspokojivou náhradou spalováku.

0/0
17.11.2016 20:58

J33a45n 69V90e37s66e92l33ý 5584943542241

A představa ze Silicon Valley? https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s

0/0
17.11.2016 21:17

K28a86r96e97l 36B87l27á91h61a 1135166451189

Velice zajímavá přednáška ... co na to říká pan Báča?

0/0
17.11.2016 21:49

M84a47r93e80k 27M97a61l40ý 1652318761850

Zajímavá přednáška, vize.

Přechod od spalováku k elektrice je v pohodě, tomu v horizontu X let věřím. Jaké to X bude, záleží na pokroku v oblastech, které tady už byly spomínané.

Samořiditelná auta... tam už vidím větší problém, I když, pravda, k propustnosti dálnic přizpívám už nyní i já, když zapnu adaptivní tempomat, jak to v té přednášce vysvětloval :-)

Co ale nemůžu přijmout, je jeho vize od vlastnictví auta k jeho sdílení (auto jako služba). Trochu mi to nahání strach a nechtěl bych se toho dožít. Auto není jenom dopravní prostředek. V prostředí car sharingu už jaksi nejsem na 100% pánem svého času a pánem toho kdy a kam se chci dopravit. A to nemohu akceptovat.

+1/0
17.11.2016 21:58

K14a75r76e74l 75B73l97á28h78a 1325716531519

On má ale s tím sdílením v podstatě pravdu. Jenom bude potřeba oprostit se od toho, že v mém vlastnictví, tedy osobním vlastnictví, není ten plechový miláček ... :-) No a ti, kteří se s těmi svými miláčky nebudou ochotni smířit, je budou jezdit vystavovat na různé přehlídky veteránů (když si vyřídí výjimku aby mohli vjet na komunikace).

Vlastnictví auta je strašně neekonomické!

Představte si, že třeba zítra budete chtít jet do Košic na tři dny, tak si objednáte na 8 hodin ráno auto, to s vámi zajede do Košic, tam vás to auto opustí a pojede s nějakým jiným zákazníkem. No a za ty tři dny pro vás přijede jiné auto a odveze vás do Aše.

A pro ty nadšence, kteří touží kroutit volantem, řadit, předjíždět, atd. budou k dispozici okruhy, na kterých se budou moci vyřádit do sytosti.

0/0
17.11.2016 23:52

K82a66r91e56l 44B26l10á60h16a 1885726221169

oprava: ne "smířit" ale "rozloučit"

0/0
17.11.2016 23:58

M60a42r24e57k 95M20a20l92ý 1602218511260

Ale já se nepotřebuji v autě vyřádit, za každou cenu předjíždět jiná auta, atd. Já se potřebuji někam dopravit, ostatně mám auto s automatem, mám tamadaptivní tempomat, různé asistenty, takže na dálnici v podstatě už jenom točím volantem, takové poloautonomní řízení :-) Tady problém není.

Problém je s tím, že chci mít svoje auto, svůj způsob dopravy. To, co tady píšete, je v podstatě lepší veřejná doprava, na které bych byl závislý. Ne, to není moje vize a opravdu doufám, že se jí nedožiju. Na druhou stranu, s auty na elektřinu a se spoustou asistentů problém nemám, pokud se vyřeší všechny nedostatky...

+1/0
18.11.2016 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.