- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Houstone, máme trvalý problém - v 60 kilogramech benzinu je kapacita tisíc kWh, v bateriíich o 200 kilech je kapacita 100 kWh - a ty baterky vezete stále s sebou.
Vskutku lidová vozítka.
A opět to dopadne tak, že lidé, kteří si to nemůžou dovolit, to budou dotovat těm, kteří by tu dotaci vůbec nepotřebovali. Komunismus naruby.
Krásné auto... a pokud se podaří prodloužit dojezd o cca 150 - 200 km, zrychlit dobu dobíjení na řekněme třetinu uváděné doby a klesne cena takových vozů, tak i já, který nemá novoty příliš v oblibě, budu patřit k lidem, kteří by si podobný vůz koupili...
V reálu NA 150 - 200 km.
Bohužel, zatím stále je časová prodleva 100 minut u čerpací (dobíjecí) stanice něco, o co opravdu nestojím. A pochybuji, že se v tomto ohledu někdy změním.
Toto je citace z článku o nabíjení EV
Jedna z možností jak dobíjet elektromobil je výše zmiňovaný AC slow charging tedy pomalé střídavé dobíjení. Tento princip je primárně určen k domácímu nabíjení. U tohoto principu nabíjení je vždy využívána nabíjecí jednotka zabudovaná ve vozidle, jejíž výkon je ve většině případů limitován proudem 16 A s ohledem na jištění zásuvek v běžných domácnostech či garážích. V tomto případě je nabíjecí čas daný rozmezím 5 - 8 hodin (s ohledem na aktuální stupeň vybití akumulátoru a jeho jmenovitou kapacitu).
Rád si počkám na tu legraci až večer z činžáku o dvaceti partajích byť jen polovina zapojí tu 50kW nabíječku do zásuvky ...
Tak si říkám, kdy bude možnost auto upravovat pomocí modulů. Jen si to přestavte. Na běžné ježdění do dvou set kilometrů budete mít doma elektromobil. Ale pro případ dlouhé cesty budete moci kdykoli přijet do servisu a oni vám přehodí baterie pod kapotou během pár minut za motor, čímž z auta udělají hybrid, takže budete moct jet na velké vzdálenosti. Po návratu si to zase přehodíte. To nezní špatně, ne?
Tak jako jsme se všichni smířili s tím, že po kolejích přestaly jezdit lokomotivy na páru a nahradily je elektrické lokomotivy, tak se asi budeme muset smířit s tím, že po silnicích přestanou postupně jezdit auta na benzín / naftu.
Jako jo tak za 450 tisic bych to bral....
Tři válce - nesmysl nad nesmysl, v tom s pánem Báčou a jinými souhlasím. Silné auto a velký objem patří k sobě. 6 nebo 8 válců to je píseň pro milovníky aut. Nesouhlasím s ostrou rétorikou některých příspěvků. Každý má to své vytoužené auto a právo na něj, ať je to ŠKODA, Kia, Toyota, VW, Audi, Hyundai atd. Všechny mají své kupce.
Já s vámi (a panem Báčou) souhlasím taky, jen se obávám, že to je už historie...