Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nafta leda do kamen? Oranžový mercedes před 40 roky rozpoutal revoluci

Před čtyřiceti roky zlomil prototyp Mercedes Benz C111 šestnáct rychlostních a vytrvalostních automobilových rekordů během jediné šedesátihodinové jízdy. Proč? Aby světu ukázal, že naftové motory nemusejí pohánět jen nákladní auta a nevýkonné osobní vozy pro šetřílky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jako auto té doby dobrý . Ale jezdit nyní polovina aut se stejným motorem , tak lidstvo už neexistuje .

0 4
možnosti

W115 240d 3.0, jak je přesné označení jede moc pěkně. Jeden kousek mám ve sbírce V

0 0
možnosti

Já ho měl. To byl úžasně pohodlný obývák na kolečkách! :-)V

0 0
možnosti

Já myslím že diesel má před sebou minimálně 10 let, kdy se jeho prodeje budou pohybovat kolem 50%. Lidé stále kupijí větší auta (SUV) a tam je rozdíl ve spotřebě značný. Pokud navíc bude pokračovat tlak na snížení CO2, tak toho se těžko dosáhne při reálně spotřebě 10litrů benzínu na 100km. A nevěřím v to, že elektromobily během 10let budou na takové úrovni, aby spalovací motory výrazněji nahradily

12 0
možnosti

víceméně v plném proudu je nahrazovaní nafty benzinovými hybridy, které podle současné metodiky a na běžných (tedy kratších) cetách dokáží normy na CO2 splňovat lépe než diesely

0 1
možnosti

Nevysiel z toho ten Mercedes CW311, co si zahral vo filme Unos aut? R^

1 0
možnosti

Ano, ten film a to auto nejde zapomenout.

Auto se i vyrábělo: https://en.wikipedia.org/wiki/Isdera_Imperator_108i

0 0
možnosti

"Ne že by ve Stuttgartu v té době už naftové motory do osobních aut nemontovali"

Příkladně zhnojená vazba podmětu s přísudkem..

Že by na tom byli novináři ještě hůř, než středoškoláci??

Viz: http://zpravy.idnes.cz/stredoskolaci-dopadli-v-cestine-i-matematice-hur-nez-zaci-6-trid-pv9-/domaci.aspx?c=A161124_211159_domaci_pas

;-D;-D;-D;-D;-D

1 2
možnosti

pardon, nějak jsem v té větě viděl i slovíčko "se"... omlouvám se...

2 0
možnosti

P88e68t45r 54A88g32u39l94á15r

25. 11. 2016 8:26

Majitelé neudržovaných nafťáků jsou důvodem, proč musím každý den zapínat vnitřní vetilační okruh. Stát nebo jet za vylágrovaným nafťákem je za trest. Měli by jim na potkání brát osvědčení o způsobilosti.

10 5
možnosti

to je pravda, ale silniční vagabund dokáže zamořit vzduch jakýmkoli motorem, jde spíš o to, že si z nějakého důvodu silniční vagabundi oblíbili práně motory vznětové

0 1
možnosti

dnešní diesely dosáhly zřejmě svého technického vrcholu, stejně tak, jako kdysi parní lokomotiva, měl jsem motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA, můžu říct, že fungoval naprosto perfektně, možná už tak dobrej motor mít nikdy nebudu, najel jsem s ním 100 tisíc kilometrů, spotřeba 6 litrů, prodal jsem ho, nerad jezdím do servisu a tak když mu končila záruka, šel, koupil jsem 1,4 turbo, přímovstřik, taky 112 kW, ale co se týká jízdních vlastností, tak nesahá naftě ani po kotníky, do kopce to netáhne i přesto, že jde o 250 kg lehčí auto, spotřeba na stejných trasách lehce pod 8 litrů, z hlediska uživatele je rozhodně lepší nafta, benzín je pro mě ale podstatně levnější záležitost, takže je to těžká volba, ne že bych si naftu nemohl dovolit, ale z principu nerad utrácím peníze, takže asi tak

0 3
možnosti

tvrzení, že ten benzíňák do kopce netáhne, není obecně zcela pravdivé. Má poněkud jinou charakteristiku než diesel, takže netáhne stejně při stejných otáčkách, tedy je potřeba se přizpůsobit způsobem řazení. Tam kde nafta dává potřebný výkon již například při 2000 otáčkách je potřeba turbobenzín vytočit (podřazením) na 2600 a atmo-benzín třeba i na 3000 a pak dodají stejný výkon tedy potáhnou stejně.

7 1
možnosti
Foto

W123 jsem měl dva, 200D a 240D. 200D byl opravdu slabý (55 HP) a rezavěl už na prospektu. Po 3 letech jsem převzal 240D, to byl už pětiválec a ten už držel tempo s tehdejšími vozy na benzin. Ten už nerezavěl.

Následující W124 250D a 250DT už byly prvním typem E-třídy, velmi prostorný byl ten kombík a hlavně, za 10 roků mu zrezavěl jenom zadní hrnec výfuku, jinak odolával i soli.

Můj první turbo byl W210 E270CDIT, ten s 170 koňmi většině benziňáků snadno ukázal svoji záď. To bylo první opravdu komfortní auto na dlouhé cesty.

Bohužel však, ekologové prosadili nový lak bez rozpouštědel, výsledek byl, že ten model nadprůměrně korodoval. Po 13 letech se mi utrhla horní opěra předního péra, v Sušici na přejezdu to levé péro vyskočilo, museli jsme se nechat poprvé za 20 roků s Mercedesem nechat odtáhnout. Všechny diesly od Mercedesa táhly s 380 tisíci km na tachometru jako první den, na motorech nebo převodovkách nikdy nic nebylo.

2013 jsem přešel na Škodovku, zatím vše OK, nerezaví ale spotřebu má stejnou, jako ten velký E270CDI kombík. Mezi 5 a 6 litry.

Pohodlí, jako ve W210 dnes najdete už jenom v S-klasse, nová E-klasse je uvnitř zřetelně menší.

3 0
možnosti

W123 240d rozhodně pětiválec nebyl. Pětiválec byl pouze 300d nebo potom ve W124 250D ;-)

0 0
možnosti

Tak do kamen možná, ale určitě také do traktorů. ;-)

3 2
možnosti

Naftová znouzecnost stále patří do kamen a i tam je to hnus.

11 7
možnosti

když nafta do kamen, tak benzin do zapalovače a budeme chodit pěšky nebo jezdit na kole

8 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...