Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatry na Dakaru silné jako nikdy. České hvězdy jedou na klobásy a pivo

Tatra Buggyra Racing nasadí na lednové Rallye Dakar zřejmě nejsilnější tým v novodobé české historii. Do kamionů v jeho barvách totiž usednou Martin Kolomý a Aleš Loprais, dva nejúspěšnější čeští jezdci posledních let. Podívejte se na video, jak probíhalo balení před odjezdem na start.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a66v59e40l 53N22a93j44t 1728170172

Borci,držím palce!!

0/0
2.12.2016 17:47

M35i13l61a55n 51D54o50s57t81á92l 4597664362261

Předloni jsem Dakar v Argentině navštívil. Jde to i bez cestovky a za docela rozumný peníze. Fanoušci jsou tam správně blázniví, přál bych to každýmu, takovej zážitek. Něco jsem o tom i napsal

http://www.thebeastandbeauty.com/argentina/90-rallye-dakar-v-argentine

+1/−1
24.11.2016 12:50
Foto

M97i72c93h51a27l 80N85a84j85m39a84n 7739623776130

Buggyra má letos silný tým. Kolomý i Loprais patří do jezdecké špičky. Ale konkurence je velice silná - Kamaz 4 kaminony, DeRooy 5 kamionu, Veka 4 kamiony, Mammoet 2 kamiony - tyto týmy jsou schopné jet na vítězství. Takže jakékoli umístění v nejlepší desítce bude úspěch.

Jen ještě jedno upřesnění k A. Lopraisovi:

On se totiž v dubnu sice nedohodl na spolupráci s týmem deRooy (kamiony Iveco), ale jaksi už se nikde nepíše, že se dohodl v létě s týmem Veka (kamiony Man) a tento tým mu připravil dle jeho požadavků kamion, dokonce to i Aleš i tak sám prezentoval a na internet vypustil v září video, jak se v tomto kamionu (v barvách jeho sponzorů) prohání, aby následně beze slova z tohoto projektu vycouval a následně se dohodl na spolupráci s Buggyrou......

0/0
22.11.2016 21:21

P12e29t77r 11Č61e89r46m16á94k 9498725949210

Tak on A. Loprais je komplikovaná osobnost, asi mu nikdo neubírá jistý talent (na druhou stranu nijak zázračný a špičce českých jezdců posledních x let jen průměrný), ale po lidské stránce je s ním zkrátka problém a není náhodou že po tom co dovedl zlikvidovat vlastní tým jede co rok za někoho jiného s jiným autem... Jde ke cti Buggyře že i přes toto a i přímé konflikty v nedávné době jsou schopni se s ním domluvit. R^

0/0
22.11.2016 22:08

L42u73k98á73š 27B94r94a70n78d64e89j23s 2613505271321

No, z českých jezdců je v posledních letech (dlouhodobě) nejrychlejší. To je holý fakt, podívejte se na počet vyhraných etap či bednová umístění v nich, na dálkových soutěžích. Nikdo není lepší. Celkově už to tak slavné není je tam dost nedojetí, ale třeba vítězství v Silk way, bedna na Dakaru - opět nikdo jiný, než on.

Jiná věc je jeho současné jednání vůči VEKA MAN. To se mi zrovna moc nelíbí. Na druhou stranu spoustě "takyfanoušků", kteří na něj plivali, že jede s "cizí" značkou (a bylo jich dost, to si vybavuju), možná udělalo radost, že se vrátil k Tatře, nevím. Já myslím, že profík jede tam, kde ho chtějí a kde se dohodne, takže jsem s tím, že jede s MANem či DAFem problém nikdy neměl. Ale když už se dohodne, měl by dohody držet. A jak ho mám opravdu rád, tak tady mi to přijde přinejmenším zvláštní.

+3/0
24.11.2016 9:58

P70e76t90r 72Č53e78r73m80á65k 9738355619650

To právě není, dlouhodobě nejlepší výsledky má Kolomý. Dálkové soutěže jsou právě o tom celku - dílčí etapu dokáže vyhrát nebo být na bedně dneska hodně jezdců (během jednoho dakaru desítky jezdců), ale držet si ten průměr po celý závod až do konce dokáže jen ta špička. Silkway nikdy nevyhrál, akorát se posunul na první místo po tom co byla úředně diskvalifikována posádka co to vyhrála. Na bedně stál na dakaru jednou jedinkrát a to před 10ti lety! Takže jiným slovy - nebýt jeho slavného příjmení, v rámci českých jezdců by dávno zapadl do průměru.

Jeho současné jedná vůči veka zcela zapadá do jeho normálního chování. Fanoušci mu nespílali ani tak za to že opustil tatru, ale za to jakým způsobem - měl nejprofesionálnější český tým s nejdelší historií, ale svým chováním dokázal odehnat naprosto všechny - další jezdce, sponzory a ve výsledky samotnou tatru která mu sebrala výhradní postavení a jako tovární tým je od té doby právě buggyra. Takže z celého "impéria" (kdo někdy viděl kompletní konvoj loprais týmu na dakat tak ví o čem mluvím) zbyl akorát jeden jezdec co si rok od roku shání angažmá u jiných týmů. To prostě smutné je...

+2/0
24.11.2016 11:33

K97a12r54e84l 73H51o21r39á21k 2558669823423

Tatrovácká koncepce se hodí opravdu jen na Dakar.

0/−13
22.11.2016 20:01

O33n63d87ř86e10j 49Č29a82p34k71a 6801311663634

Tatrovácká koncepce se nehodí na auto, které se v životě nepodívá mimo silnici. Na stavbu, pro zemědělce, lesáky nebo třeba hasiče má tenhle podvozek docela dost výhod.

+16/0
22.11.2016 21:46

J10a27n 18M53a68c43h14á79č 3627456373862

Jezdil jste někdy s něčím větším než je oktávka? Dost o tom pochybuji...

+3/0
30.11.2016 7:41

R98o15b92e59r30t 33H89o20m55o19l92k77a 4733858410822

ty jsi dost pohlupavy

0/0
1.12.2016 8:21

V73l39a72d63a 16S87i21m21o12n12i97k 3489383523105

Co je na tom autě skutečně tarováckého? Mimo té kulaté nálepky..

+1/0
22.11.2016 19:36

P51e58t22r 50Č23e89r73m51á56k 9418565179890

Základ podvozku. A ta kabina tak napůl - sice je od DAFu ale standardně jí Tatra dneska používá, tatrovácká kabina je zkrátka přes 30let stará a už to není ono, všechna čest Macíkovi že jezdí v tý Liazácký...

+5/0
22.11.2016 20:44

J33a40n 78M81a11c31h16á33č 3717736793212

Roura...jestli víte co to je.

+2/0
30.11.2016 7:38

V92l80a56d28a 35S50i81m13o18n51i28k 3609453283915

To zbylo dost málo ..

0/0
30.11.2016 8:53

P98e86t26r 31Č59e79r31m87á71k 9328255469160

Loprais evidentně musel jít hodně do sebe když se dostal do Buggyry, tak snad to bude nyní s Kolomým zdravá rivalita a ku prospěchu věci R^

+5/0
22.11.2016 15:29
Foto

M46i76c78h84a41l 38N30a19j27m33a30n 7909733146800

Loprais zvolil levnější variantu pronájmu přibližně stejně kvalitního auta. Pronájem kamionu MAN u týmu VEKA by ho totiž vyšel přibližně na dvojnásobek co ho vyjde Tatra u Buggyry.

0/0
22.11.2016 21:25

P81e21t28r 45Č82e39r16m45á55k 9528295419700

Levnější sice bezpochyby ano (ikdyž zase horší zázemí), ale o to zas tak nejde, podstata je v tom že s ním vůbec byl někdo v čechách ochotný spolupracovat.

+2/0
22.11.2016 21:57
Foto

M92i83c94h19a13l 75N65a41j71m43a28n 7169963816810

Všechno je "jen" o penězích.

Buggyra měla možnost pronajmout auto Lopraisovi (který byl ochoten jako jediný zaplatit požadovanou cenu), nebo ho nechat stát v Roudnici v garáži.

0/0
22.11.2016 22:05

P63e94t40r 85Č74e50r15m59á14k 9788635769390

No vzhledem ke vztahům to právě v případě tohoto jezdce není jen o penězích, byť po této stránce to jistě pro obě strany zajimavé je, proto se dohodli.

0/0
22.11.2016 22:12

V40l33a41d22i96m58í26r 42V38á21v86r96a 9477484207778

Hezký, tohle auto jsem si vždycky chtěl zkusit řídit. :-)

+1/0
22.11.2016 15:06

M98i39r84o56s34l80a59v 22Č43e65c30h 9869333895395

Len otazocka. Preco je pri zavodnom speciale elektronicky limitovana rychlost? To je pravidlo pre Dacar?

0/0
22.11.2016 13:37

L49a97d36i11s47l11a16v 19B47e65r48o35u83n52s87k36ý 1117942813156

okruhové tahače jsou taky omezené, ale na 160

+1/0
22.11.2016 13:58

O49n77d29ř15e58j 72Č29a77p40k37a 6391181473804

To pravidlo je pro všechny dálkové rally, kamión schopný jet 200 už je prostě moc nebezpečná věc... když ještě žádné omezení nebylo a de Rooy se poprvé dostal na 1000 koní, neskončilo to dobře a jeden rok pak kamióny nejely vůbec (ten dvoumotorový DAF tenkrát porážel osobáky, ale pak ve 180 trefili dunu... http://veteran.auto.cz/galerie/541/?foto=12)

+13/0
22.11.2016 14:25

M46i97r21o47s71l75a91v 30Č47e90c84h 9559753685545

Dakujem za vysvetlenie. Je to tak asi spravne. Viac rozhoduje kvalita a vydrz techniky a schopnosti vodica.

+3/−1
22.11.2016 15:33

M39a29r91t51i83n 88N70e77r30m51u73t 9817377778199

Čím delší trasa, tím méně rozhoduje maximální rychlost.

+2/0
26.11.2016 23:03

M36i39r86e12k 16G88a24j62e32r 5161236299400

Dik za link na skvely podrobny clanek. Pres 200 km/h 11-tunovym kamionem po pousti muselo byt smrtelne vzrusujici.

+1/0
22.11.2016 15:33

M38a29r13t95i59n 33P11l18z46á66k 2637919748304

Jinak i dnesni nejrychlejsi kamiony porazeji pomalejsi osobaky

+2/0
22.11.2016 19:29
Foto

M90i95c96h93a63l 51N37a64j54m67a73n 7629643256650

Nejrychlejší kamiony jezdí časy na úrovni druhé desítky osobáků.

0/0
22.11.2016 21:26

V68l45a69d69a 40S49i11m47o77n31i14k 3769113883725

Jenom chci upřesnit, že ten havarovaný DAF č. 601 neřídil Jan de Rooy. Šlo o druhý kamion týmu DAF.

+1/0
22.11.2016 19:45

O33n20d40ř68e33j 66Č34a21p59k76a 6131731733454

A vlastně tahle nehoda tak trochu napomohla prvnímu vítězství Karla Lopraise - Jan de Rooy se rozhodl dál nepokračovat, takže ostatní mohli bojovat i o první a druhé místo. A mezi ostatními kamióny v té době byly Tatry a Liazy hodně silné...

0/0
22.11.2016 21:34
Foto

M31i96c68h84a51l 76N31a92j31m44a79n 7889573296710

To ano. Daf byl v té době úplně jiná liga. Pro srovnání celkový výkon:

Daf kolem 1000 koní, Lopraisovo Tatra 4x4 400 koní, Tatra 6x6 490 koní, Liaz 460 koní....

Bohužel rok 1988 byl pro Liaz poslední úspěšný rok na Dakaru, pak už to byla velká bída.

+1/0
22.11.2016 21:39

J59i74n35d75ř81i44c63h 32M94i90t98t44e33r 6204915371746

Mě to přijde jako blbost. Jsou to závody a vyhrává ten, kdo najde správnou míru rizika. V tom si myslím, že je to umění. Ať tam dají omezovač na 50 a v klidu to dojedu taky. Závody nemají být bezpečné, jsou to závody. Kdo se bojí ať je doma.

+1/−4
23.11.2016 9:17

O36n12d55ř33e44j 90Č58a21p51k39a 6871941873434

Riziko určitě, ale ne zbytečně velké a pro ostatní. Proto skončila skupina B v rally a proto mají závodní kamióny omezenou rychlost. Na okruhu by to auto při bouračce ve 200+ proletělo zábranami kolem trati jak papírem, na Dakaru je kolize s čímkoliv taky konečná pro to "cokoliv", pokud netrefíte zrovna mostní pilíř.

+3/0
23.11.2016 19:38

J18i14n49d98ř12i76c97h 91M11i67t74t73e92r 6524425961826

Proto skupina B byla famozní a ta auta, to byly bestie. A proto se na kamiony nedívám, je to nuda. Daleko lepší jsou motorky.

0/−4
23.11.2016 19:42

M39a17r15t62i55n 73N47o24v83o76t63n40ý 1148757360

Tak to je snad každému naprosto jasné. Při rychlostech nad 200, kterou s takovou motorizací by dokázaly kamiony lehce vyvinout by se staly smrtící zbraní. V takové rychlosti, když tak obrovský kolos rozhodí mulda, kámen nebo něco podobného si neumím představit, co by se dál dělo.

0/0
25.11.2016 8:10

Z16d57e89n39ě82k 20D89u59f76e43k 2104864588

Jel si na splašené krávě? jel no. Tady je to podobný, akorát to víc mlátí a vytřese to z Tebe duši. Kluci přeji jen úspěch a žádné závady a proleťte cílem jako vítězové.

+5/0
22.11.2016 13:33

M70a96r15t77i53n 56P57l87z82á79k 2627409128834

Roura

0/0
22.11.2016 15:07

M27i10r43e60k 95G90a47j66e45r 5621126249710

Uz jsem myslel, ze chcete citovat z povidky S+G Moje jizda tramvaji.

0/0
22.11.2016 15:34

Z49d56e38n28ě54k 85D88u53f86e70k 2854864578

ano kus textu je z této hry.

0/0
22.11.2016 15:47

P27e47t33r 76S36e98d80l35á71k 1591424822147

Co krom znaku na kapotě je ještě Tatra? :-)

0/0
22.11.2016 13:19

O94n20d13ř61e52j 75Č38a83p17k41a 6541601183534

Kabina a podvozek.

0/0
22.11.2016 13:24

J22i40n40d38ř57i73c48h 73Š98k43o67p35e12k 4425461760955

Pheonix nemá tatrováckou kabinu

+1/0
22.11.2016 14:30

I94v45o 50B89o77u50š34e 5272197578

Taky mě napadlo, proč se to jmenuje zrovna Tatra?

0/−1
22.11.2016 14:26

B73l19a16ž77e26j 27M55o67t94y41č31k83a 8187647315200

vždyť to je Tatra, tak proč by se to tak nemohlo jmenovat na rozdíl od všech jiných aut na dakaru;-)

+4/0
22.11.2016 14:43

M69i92r26e72k 95G47a40j45e58r 5241676629440

A proc se to jeste jmenuje Dakar?

+7/0
22.11.2016 16:02

J88i15ř20í 47K26o74c63u92r64e51k 6175564735508

Protože ten podvozek pod jinou značkou použít nelze.

0/0
22.11.2016 16:07

J45a73n 20H37l84a67v67á80č 9410101464602

TATRA patří na bednu!!!R^

+4/0
22.11.2016 12:32

J36i78n70d29ř11i59c91h 33Š15k35o20p45e91k 4895671270145

úspěch bude záležet na tom, jak moc jsou použité díly vzájemně odzkoušené.

0/0
22.11.2016 11:54

J51i18ř25í 31E95r93b70e47n 1863824936767

No třeba ten motor Caterpillar má výdrž tak akorát na jeden závod :-)

0/0
23.11.2016 9:33

P18e73t19r 11Č64e47r83m32á45k 9498575649500

Což jí bohatě stačí, nepotřebují s jedním motorem odjet dva dakary R^

+2/0
23.11.2016 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.