Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatry na Dakaru silné jako nikdy. České hvězdy jedou na klobásy a pivo

Tatra Buggyra Racing nasadí na lednové Rallye Dakar zřejmě nejsilnější tým v novodobé české historii. Do kamionů v jeho barvách totiž usednou Martin Kolomý a Aleš Loprais, dva nejúspěšnější čeští jezdci posledních let. Podívejte se na video, jak probíhalo balení před odjezdem na start.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a36v17e32l 64N80a36j31t 1218560272

Borci,držím palce!!

0/0
2.12.2016 17:47

M52i29l53a98n 92D96o53s60t75á56l 4897784722731

Předloni jsem Dakar v Argentině navštívil. Jde to i bez cestovky a za docela rozumný peníze. Fanoušci jsou tam správně blázniví, přál bych to každýmu, takovej zážitek. Něco jsem o tom i napsal

http://www.thebeastandbeauty.com/argentina/90-rallye-dakar-v-argentine

+1/−1
24.11.2016 12:50
Foto

M68i49c79h25a43l 83N35a10j65m60a11n 7589883676790

Buggyra má letos silný tým. Kolomý i Loprais patří do jezdecké špičky. Ale konkurence je velice silná - Kamaz 4 kaminony, DeRooy 5 kamionu, Veka 4 kamiony, Mammoet 2 kamiony - tyto týmy jsou schopné jet na vítězství. Takže jakékoli umístění v nejlepší desítce bude úspěch.

Jen ještě jedno upřesnění k A. Lopraisovi:

On se totiž v dubnu sice nedohodl na spolupráci s týmem deRooy (kamiony Iveco), ale jaksi už se nikde nepíše, že se dohodl v létě s týmem Veka (kamiony Man) a tento tým mu připravil dle jeho požadavků kamion, dokonce to i Aleš i tak sám prezentoval a na internet vypustil v září video, jak se v tomto kamionu (v barvách jeho sponzorů) prohání, aby následně beze slova z tohoto projektu vycouval a následně se dohodl na spolupráci s Buggyrou......

0/0
22.11.2016 21:21

P69e20t59r 38Č84e75r80m66á11k 9928855809890

Tak on A. Loprais je komplikovaná osobnost, asi mu nikdo neubírá jistý talent (na druhou stranu nijak zázračný a špičce českých jezdců posledních x let jen průměrný), ale po lidské stránce je s ním zkrátka problém a není náhodou že po tom co dovedl zlikvidovat vlastní tým jede co rok za někoho jiného s jiným autem... Jde ke cti Buggyře že i přes toto a i přímé konflikty v nedávné době jsou schopni se s ním domluvit. R^

0/0
22.11.2016 22:08

L24u63k55á56š 44B57r95a41n55d15e77j71s 2913515631911

No, z českých jezdců je v posledních letech (dlouhodobě) nejrychlejší. To je holý fakt, podívejte se na počet vyhraných etap či bednová umístění v nich, na dálkových soutěžích. Nikdo není lepší. Celkově už to tak slavné není je tam dost nedojetí, ale třeba vítězství v Silk way, bedna na Dakaru - opět nikdo jiný, než on.

Jiná věc je jeho současné jednání vůči VEKA MAN. To se mi zrovna moc nelíbí. Na druhou stranu spoustě "takyfanoušků", kteří na něj plivali, že jede s "cizí" značkou (a bylo jich dost, to si vybavuju), možná udělalo radost, že se vrátil k Tatře, nevím. Já myslím, že profík jede tam, kde ho chtějí a kde se dohodne, takže jsem s tím, že jede s MANem či DAFem problém nikdy neměl. Ale když už se dohodne, měl by dohody držet. A jak ho mám opravdu rád, tak tady mi to přijde přinejmenším zvláštní.

+3/0
24.11.2016 9:58

P96e43t18r 84Č79e16r45m40á49k 9878975869820

To právě není, dlouhodobě nejlepší výsledky má Kolomý. Dálkové soutěže jsou právě o tom celku - dílčí etapu dokáže vyhrát nebo být na bedně dneska hodně jezdců (během jednoho dakaru desítky jezdců), ale držet si ten průměr po celý závod až do konce dokáže jen ta špička. Silkway nikdy nevyhrál, akorát se posunul na první místo po tom co byla úředně diskvalifikována posádka co to vyhrála. Na bedně stál na dakaru jednou jedinkrát a to před 10ti lety! Takže jiným slovy - nebýt jeho slavného příjmení, v rámci českých jezdců by dávno zapadl do průměru.

Jeho současné jedná vůči veka zcela zapadá do jeho normálního chování. Fanoušci mu nespílali ani tak za to že opustil tatru, ale za to jakým způsobem - měl nejprofesionálnější český tým s nejdelší historií, ale svým chováním dokázal odehnat naprosto všechny - další jezdce, sponzory a ve výsledky samotnou tatru která mu sebrala výhradní postavení a jako tovární tým je od té doby právě buggyra. Takže z celého "impéria" (kdo někdy viděl kompletní konvoj loprais týmu na dakat tak ví o čem mluvím) zbyl akorát jeden jezdec co si rok od roku shání angažmá u jiných týmů. To prostě smutné je...

+2/0
24.11.2016 11:33

K78a32r56e13l 45H85o12r14á53k 2248409713483

Tatrovácká koncepce se hodí opravdu jen na Dakar.

0/−13
22.11.2016 20:01

O23n14d80ř66e91j 34Č27a73p13k58a 6771951193184

Tatrovácká koncepce se nehodí na auto, které se v životě nepodívá mimo silnici. Na stavbu, pro zemědělce, lesáky nebo třeba hasiče má tenhle podvozek docela dost výhod.

+16/0
22.11.2016 21:46

J27a25n 16M55a59c18h58á76č 3827306683552

Jezdil jste někdy s něčím větším než je oktávka? Dost o tom pochybuji...

+3/0
30.11.2016 7:41

R61o87b52e28r76t 22H41o91m41o59l82k94a 4723698180752

ty jsi dost pohlupavy

0/0
1.12.2016 8:21

V72l78a16d35a 76S83i88m47o68n79i63k 3899463303605

Co je na tom autě skutečně tarováckého? Mimo té kulaté nálepky..

+1/0
22.11.2016 19:36

P96e46t67r 65Č85e59r39m10á82k 9778265859650

Základ podvozku. A ta kabina tak napůl - sice je od DAFu ale standardně jí Tatra dneska používá, tatrovácká kabina je zkrátka přes 30let stará a už to není ono, všechna čest Macíkovi že jezdí v tý Liazácký...

+5/0
22.11.2016 20:44

J32a59n 85M47a49c10h20á51č 3617306883762

Roura...jestli víte co to je.

+2/0
30.11.2016 7:38

V97l15a59d95a 58S51i54m20o98n85i58k 3159133323255

To zbylo dost málo ..

0/0
30.11.2016 8:53

P42e77t33r 57Č59e97r33m24á18k 9928255499450

Loprais evidentně musel jít hodně do sebe když se dostal do Buggyry, tak snad to bude nyní s Kolomým zdravá rivalita a ku prospěchu věci R^

+5/0
22.11.2016 15:29
Foto

M20i18c45h25a78l 87N86a54j79m14a34n 7359713746660

Loprais zvolil levnější variantu pronájmu přibližně stejně kvalitního auta. Pronájem kamionu MAN u týmu VEKA by ho totiž vyšel přibližně na dvojnásobek co ho vyjde Tatra u Buggyry.

0/0
22.11.2016 21:25

P46e11t80r 43Č26e84r76m72á38k 9728385789740

Levnější sice bezpochyby ano (ikdyž zase horší zázemí), ale o to zas tak nejde, podstata je v tom že s ním vůbec byl někdo v čechách ochotný spolupracovat.

+2/0
22.11.2016 21:57
Foto

M90i50c12h42a11l 18N10a89j50m42a35n 7259453706620

Všechno je "jen" o penězích.

Buggyra měla možnost pronajmout auto Lopraisovi (který byl ochoten jako jediný zaplatit požadovanou cenu), nebo ho nechat stát v Roudnici v garáži.

0/0
22.11.2016 22:05

P73e97t31r 87Č32e66r76m17á22k 9808335609420

No vzhledem ke vztahům to právě v případě tohoto jezdce není jen o penězích, byť po této stránce to jistě pro obě strany zajimavé je, proto se dohodli.

0/0
22.11.2016 22:12

V44l16a52d50i19m22í62r 38V11á90v34r63a 9747754957678

Hezký, tohle auto jsem si vždycky chtěl zkusit řídit. :-)

+1/0
22.11.2016 15:06

M54i28r79o24s24l98a39v 50Č49e55c17h 9249423895605

Len otazocka. Preco je pri zavodnom speciale elektronicky limitovana rychlost? To je pravidlo pre Dacar?

0/0
22.11.2016 13:37

L77a56d66i54s43l89a84v 15B33e17r33o71u16n96s34k57ý 1897792493666

okruhové tahače jsou taky omezené, ale na 160

+1/0
22.11.2016 13:58

O52n46d28ř45e75j 11Č10a63p14k48a 6951211393564

To pravidlo je pro všechny dálkové rally, kamión schopný jet 200 už je prostě moc nebezpečná věc... když ještě žádné omezení nebylo a de Rooy se poprvé dostal na 1000 koní, neskončilo to dobře a jeden rok pak kamióny nejely vůbec (ten dvoumotorový DAF tenkrát porážel osobáky, ale pak ve 180 trefili dunu... http://veteran.auto.cz/galerie/541/?foto=12)

+13/0
22.11.2016 14:25

M16i17r30o62s76l69a23v 56Č16e90c36h 9339523255965

Dakujem za vysvetlenie. Je to tak asi spravne. Viac rozhoduje kvalita a vydrz techniky a schopnosti vodica.

+3/−1
22.11.2016 15:33

M26a43r92t33i98n 34N20e48r19m67u87t 9837507298679

Čím delší trasa, tím méně rozhoduje maximální rychlost.

+2/0
26.11.2016 23:03

M37i60r75e50k 28G49a68j27e72r 5951486949390

Dik za link na skvely podrobny clanek. Pres 200 km/h 11-tunovym kamionem po pousti muselo byt smrtelne vzrusujici.

+1/0
22.11.2016 15:33

M36a18r52t57i84n 65P86l15z12á86k 2407319948684

Jinak i dnesni nejrychlejsi kamiony porazeji pomalejsi osobaky

+2/0
22.11.2016 19:29
Foto

M21i93c87h85a71l 37N47a63j75m56a12n 7959573576250

Nejrychlejší kamiony jezdí časy na úrovni druhé desítky osobáků.

0/0
22.11.2016 21:26

V30l36a59d38a 80S21i10m24o39n98i83k 3419623343725

Jenom chci upřesnit, že ten havarovaný DAF č. 601 neřídil Jan de Rooy. Šlo o druhý kamion týmu DAF.

+1/0
22.11.2016 19:45

O28n32d80ř57e32j 83Č20a75p67k90a 6721421953554

A vlastně tahle nehoda tak trochu napomohla prvnímu vítězství Karla Lopraise - Jan de Rooy se rozhodl dál nepokračovat, takže ostatní mohli bojovat i o první a druhé místo. A mezi ostatními kamióny v té době byly Tatry a Liazy hodně silné...

0/0
22.11.2016 21:34
Foto

M87i18c39h88a81l 60N79a92j24m56a20n 7799573856870

To ano. Daf byl v té době úplně jiná liga. Pro srovnání celkový výkon:

Daf kolem 1000 koní, Lopraisovo Tatra 4x4 400 koní, Tatra 6x6 490 koní, Liaz 460 koní....

Bohužel rok 1988 byl pro Liaz poslední úspěšný rok na Dakaru, pak už to byla velká bída.

+1/0
22.11.2016 21:39

J94i84n38d12ř21i82c73h 75M98i91t45t26e83r 6704885481676

Mě to přijde jako blbost. Jsou to závody a vyhrává ten, kdo najde správnou míru rizika. V tom si myslím, že je to umění. Ať tam dají omezovač na 50 a v klidu to dojedu taky. Závody nemají být bezpečné, jsou to závody. Kdo se bojí ať je doma.

+1/−4
23.11.2016 9:17

O28n83d20ř74e12j 73Č51a22p64k35a 6181331463524

Riziko určitě, ale ne zbytečně velké a pro ostatní. Proto skončila skupina B v rally a proto mají závodní kamióny omezenou rychlost. Na okruhu by to auto při bouračce ve 200+ proletělo zábranami kolem trati jak papírem, na Dakaru je kolize s čímkoliv taky konečná pro to "cokoliv", pokud netrefíte zrovna mostní pilíř.

+3/0
23.11.2016 19:38

J35i33n87d71ř16i43c40h 83M72i24t42t39e95r 6464435951326

Proto skupina B byla famozní a ta auta, to byly bestie. A proto se na kamiony nedívám, je to nuda. Daleko lepší jsou motorky.

0/−4
23.11.2016 19:42

M34a18r51t60i73n 75N22o92v21o86t88n56ý 1568647510

Tak to je snad každému naprosto jasné. Při rychlostech nad 200, kterou s takovou motorizací by dokázaly kamiony lehce vyvinout by se staly smrtící zbraní. V takové rychlosti, když tak obrovský kolos rozhodí mulda, kámen nebo něco podobného si neumím představit, co by se dál dělo.

0/0
25.11.2016 8:10

Z61d49e19n91ě94k 97D82u14f37e43k 2214954428

Jel si na splašené krávě? jel no. Tady je to podobný, akorát to víc mlátí a vytřese to z Tebe duši. Kluci přeji jen úspěch a žádné závady a proleťte cílem jako vítězové.

+5/0
22.11.2016 13:33

M71a76r14t77i67n 13P82l25z93á90k 2617579758774

Roura

0/0
22.11.2016 15:07

M94i56r50e37k 25G58a89j76e55r 5361516119330

Uz jsem myslel, ze chcete citovat z povidky S+G Moje jizda tramvaji.

0/0
22.11.2016 15:34

Z51d13e24n27ě61k 78D78u30f43e81k 2204874528

ano kus textu je z této hry.

0/0
22.11.2016 15:47

P81e36t67r 58S57e44d29l29á86k 1571854162947

Co krom znaku na kapotě je ještě Tatra? :-)

0/0
22.11.2016 13:19

O46n52d94ř30e77j 36Č66a79p40k21a 6791731983774

Kabina a podvozek.

0/0
22.11.2016 13:24

J96i57n60d73ř40i48c71h 76Š62k19o96p78e16k 4815131640555

Pheonix nemá tatrováckou kabinu

+1/0
22.11.2016 14:30

I45v70o 31B47o68u56š27e 5982357478

Taky mě napadlo, proč se to jmenuje zrovna Tatra?

0/−1
22.11.2016 14:26

B53l43a71ž45e49j 89M16o62t47y95č73k58a 8457317255300

vždyť to je Tatra, tak proč by se to tak nemohlo jmenovat na rozdíl od všech jiných aut na dakaru;-)

+4/0
22.11.2016 14:43

M60i49r87e24k 97G49a33j44e51r 5631196769780

A proc se to jeste jmenuje Dakar?

+7/0
22.11.2016 16:02

J34i44ř47í 92K69o18c98u73r35e81k 6575624925798

Protože ten podvozek pod jinou značkou použít nelze.

0/0
22.11.2016 16:07

J12a60n 87H85l90a15v29á97č 9900491564822

TATRA patří na bednu!!!R^

+4/0
22.11.2016 12:32

J14i19n37d92ř84i79c38h 83Š22k61o36p65e74k 4225251560355

úspěch bude záležet na tom, jak moc jsou použité díly vzájemně odzkoušené.

0/0
22.11.2016 11:54

J67i39ř61í 15E69r31b82e63n 1773284716597

No třeba ten motor Caterpillar má výdrž tak akorát na jeden závod :-)

0/0
23.11.2016 9:33

P35e53t97r 46Č85e13r88m45á41k 9958775349190

Což jí bohatě stačí, nepotřebují s jedním motorem odjet dva dakary R^

+2/0
23.11.2016 13:47



Najdete na iDNES.cz