Diskuze

VIDEO: Svezte se Teslou s rukama v klíně, ani parkovat nemusíte

Americká automobilka specializovaná na elektromobily je také velkým průkopníkem na poli autonomní mobility. Od letošního podzimu jsou všechny modely značky vybavené zařízením umožňujícím jízdu bez řidiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K21a81r74e68l 80B88l12á49h37a

26. 11. 2016 21:22

Vzpomínám na první pokusy s naprogramováním počítače aby hrál šachy. Strašně dlouho se tvrdilo, že počítač nikdy neporazí člověka. No a po několika letech nemá většina šachistů (i těch nejlepších) proti počítači šanci ...

Obdobné to asi bude s řízením auta pomocí počítače ...

0 0
možnosti

J94a83n 55D31l50o34u71h77ý

25. 11. 2016 13:17

A ja se ptam kolik to vydrzi a kdyz se to rozbije kolik bude stat oprava? Ono aby to pak nebylo tak, jako U Fordu treba s ESP, kdy na aute v bratru za 50 tisic stoji nova ridici jednotka ESP 40 tisic ;-D

0 0
možnosti

K31a14r93e16l 84B93l48á13h48a

25. 11. 2016 15:58

Zatím jsou to auta v jiné "cenové dimenzi", takž I opravy budou asi v té same dimenzi :-/

1 0
možnosti

Bude to stejné jako autopilot u letadel. Čili řidič bude muset být také zcela při smyslech a za plného vědomí, aby mohl do řízení kdykoliv zasáhnout, protože případná autonehoda půjde na jeho vrub, nikoliv výrobce vozu a revoluci v zákonech tady může očekávat pouze velký optimista. Navíc to bude zábavné pouze zpočátku, pak to již bude nuda, jako cesta na sedadle spolujezdce nebo v taxíku.

0 0
možnosti

K15a82r80e40l 47B87l66á27h88a

25. 11. 2016 12:26

Tohleto bude asi být nastaveno jinak, protože pak by autopilot ztrácel smysl (kdybych musel být pořád ve střehu, tedy stejně jako bych to auto řídil). Člověk by totiž neměl šanci zasáhnout, kdyby třeba elektronika špatně vyhodnotila blížící se náklaďák. Chápal bych třeba tohle nastavení: elektronika nějakým způsobem informuje řidiče, aby převzal řízení a on se "probudí" a to řízení převezme.

Ta odpovědnost by asi mohla být řešitelná docela rozumně, protože by v autě bylo tolik záznamových čidel, že by se zcela jasně mohlo určit, jestli to vyhodnotila elektronika správně a tedy chybovala protistrana, nebo zda byla chyba v programu daného auta. Např. jestliže takové auto řízené elektronikou srazí chodce, který vkročil do cesty bezprostředně před autem, pak se může vyhodnotit, zda by mělo auto řízené člověkem šanci srážce zabránit, nebo ne...

0 0
možnosti

Nebojte lidé, dá se to i vypnout. Podle mě je to nádhera.

To v dobách seriálu Návštěvníci, co tam měli také to auto s autopilotem, co dělalo i stejné věci (umělo se i samo zaparkovat), jsem si myslel, že takové auto snad nikdy nebude, a podívejte se, je to tady. To je co? To snad není možné... Pro mě je to úžasná fantazie. A já jsem se toho dožil, je to jak sen. Krása...

Tak už jen doufám, že autopilot jednou bude v autech taková samozřejmost jako třeba dnes bezpečnostní pásy. A třeba při silné mlze, co na metr není vidět, budou i značky přikazující přepnout na autopilota (kvůli bezpečnosti).

Si to jdu pustit znovu, je to opravdu jak Návštěvníci, prostě nádhera, já jsem z toho tak nadšený.... :-)

5 0
možnosti

K56a27r27e76l 59B22l75á13h18a

23. 11. 2016 11:42

Já si umím představit první fázi, kdy takto řízená auta budou řídit na dálnicích. No a před sjezdem z dálnice třeba zaparkují na posledním odpočivadle a přenechají řízení nám.

0 0
možnosti

K12a28r36e74l 50B22l23á82h33a

23. 11. 2016 11:44

A další faze je představena na tomto videu (tedy v jeho poslední části):

https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s

0 0
možnosti

stejne by me zajimalo az vojaci nakoupi stealth auta a pojedou po silnici ... na radaru nejsou, na termovizi nejsou .... ja si s tim tesla poradi?

1 0
možnosti

K34a23r37e76l 60B51l49á81h59a

23. 11. 2016 0:53

Ačkoliv se to mnohým fandům řízení nelíbí, asi se opravdu blíží doba, kdy se budeme vozit auty, které bude řídit elektronika.

0 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Mám pocit, že spousta lidí zde v diskuzi problém vidíajťácky, tedy zjednodušeně optimisticky. Na masový rozvoj samořiditelných aut v nejbližší doběmoc nevěřím.

Podle mne se nerozjedou především kvůli právníkům. Pár příkladů: Kdoponese odpovědnost za případnou nehodu? Výrobce automobilu, majitel čiprovozovatel cesty? Soustava pro zajišťování samořiditelnosti bude musetprocházet revizemi či kontrolami. Co když to majitel neprovede v termínu neboto provede ve špatném servisu? Budou všechna samořiditelná auta vybavena stejněvýkonnými systémy? Co když se střetne high end auto s low end autem?

Nejsoujen právní aspekty, jsou i technické. Jaká je plánovaná životnostsamořiditelného auta? Pět let? Deset let? Patnáct let? Vám by se chtělo vyrazitna silnici, na kterých se budou pohybovat patnáctileté samořiditelné vraky s prosolenýmikonektory? Tomu fakt věříte? Anebo se samořiditelná auta po pěti letech povinnězrecyklují?

DeTalleyrand říkával: „Jen ne moc horlivě“.

2 0
možnosti

Podle mého názoru bude tlak od zákazníků veliký, takže se ta auta na silnice dostanou celkem záhy. Co se týče výše uvedeného, podle mého názoru bude odpovědnost na pojišťovně. Ta dostane statistiky a spočítá si, zda se jí vyplatí takové auto pojistit podle průměrného počtu nehod na nájezd. A co se týče právní odpovědnosti za případná zranění apod., tak to všechno půjde z té pojistky. Trestní odpovědnost nebude, protože u počítače těžko najdete úmysl či hrubou nedbalost.

2 1
možnosti

Jako vypada to sakra dobre (pred 30 lety by to bylo leda jako scifi), jenom mi prislo par veci trosku divnych - v jedne odbocce bez stopky uprostred nesmyslne zastavil, zastavil u chodcu, ikdyz v protismeru nic nejelo a mohl je bez potizi objet (resp. snizit rychlost ano, ale zastavit je zbytecne)... Chapu, ze to nyni delaji extremne defenzivni, ale pro bezny provoz to jeste asi neni vhodne. Ikdyz prvni televize jsou proti dnesnim taky k smichu, za par let to bude doufejme dokonale.

Celkove by me zajimalo jestli maji vyreseno predjizdeni, jelikoz jinak neni nic nebezneho jet za traktorem, cepicarem nebo starym nakladakem nekolik kilometru. A pak jak to bude zvladat vyssi rychlosti (tady to jelo 25/35mph = ~40/60kmh)...

Plus samosebou existuje spousta nestandardnich situaci, kde to budou muset vyladit az za provozu, vcetne oblibeneho "ridic mel nebo mohl predvidat"...

1 0
možnosti

Ale ta extrémní defenzivnost z hlediska prodejnosti nevadí. Když v autě pospáváte, sledujete film, doděláváte nějakou práci na počítači, nebo si třeba připravujete sendvič, tak vůbec nevadí, že cesta trvá o pár minut déle kvůli pár zpomalením nebo zastavením. Časově jste celkově získal, protože jste nemusel strávit žádný čas kroucením volantem.

A ani pětkrát ročně ztratit pár minut tříkilometrovou cestou za traktorem to v součtu nepokazí.

Počítačem řízené automobily budou znamenat mírné zpomalení a výrazné zklidnění provozu při výrazném zvýšení produktivity společnosti.

5 2
možnosti