Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá odhadnout, těžiště výzkumné činnosti při této expedici bylo v Austrálii. Přetížený vůz projel Evropou, nehostinnou Austrálií, Japonskem a částí USA bez jakékoliv poruchy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a80n55i21e15l 61Š19e66r66á40k 5143103481478

A možná by stálo za to se zmínit i osudu paní Růženy Baumové. Na internetu jsem našel pouze to, že zemřela v roce 1975 v Praze. S manželem Jiřím měli syna a ten paradoxně utekl v roce 1986 do Austrálie.

0/0
5.12.2016 20:53

A62n24t65o69n43í83n 16S67c42h61i21n67d54l58e40r 8483617255649

dobrá je "rozvojová" fotka z Japonska - ta "silnice", ti lidé okolo - tomu říkám vzhledem k dnešku progres - asi jim pomohla válka nebo co.

0/0
4.12.2016 18:06

P48a86v34e26l 97Z38r38z52a87v23y 3314587278133

Respekt lidem te doby, respektive i tem co dnes brazdi svet ve veteranech. Ti si zaslouzi uznani.

+5/−1
3.12.2016 9:47

K69a51r87e97l 88H35o82r90á20k 2298449523593

Pokud tam vede použitelná cesta, tak lze dojet kamkoli s čímkoli. I bez respektu.

+2/−5
3.12.2016 10:49

J12i77ř28í 15K25o49c61u61r23e45k 6255364415898

Víte, veterán má asi tolik bezpečnostních prvků jako bicykl: Zadek a hlava toho, kdo ho řídí. Žádné ABS, ASR, hlídání pruhu, parkovací asistent, automatická převodovka, polivač brzd nebo volantu. Nic takového tam není, budrete rád za stěrače, které nejsou ruční, na kličku.

A ti co jezdí bez respektu, ti většinou končí někde ve škarpě.

+1/0
3.12.2016 11:37

J94i92ř45í 83Z44ý18k97a 9129703411580

stěrače mám sice elektrické, ale ostřikovač je na tlak v bandasce. Bohužel po těch letech již netěsnil přepouštěcí ventilek v páčce, tak jsem i to musel předělat na elektriku - náhradní díl neexistuje.

Každopádně jízda starými auty v aktuálním provozu má mnohá úskalí. Spousta lidí ignoruje to, že si nechávám větší odstup před auty před sebou, právě proto, že nemám ABS. Musím dobrzdit s citem. Stejně tak nechápu lepiče a problikávače ... mě to na té dálnici vážně rychleji než 110km/h nepojede. Na rovině a z kopce možná i 120, ale přeci si nezničím motor a převodovku. Stejně tak musím uvažovat nad trasou, abych neuvízl dlouho v letních kolonách - vzduchem chlazený motor tohle nemá moc v lásce.

+4/0
3.12.2016 12:46

S36t41a73n37i66s89l72a48v 36K59r34e82j97c81a95r 6657896333364

Ano i Srpen s Bejbinkou před srpnem 1968!!

0/0
4.12.2016 10:44
Foto

M60i66r98o39s89l55a36v 84S36t54e57i41n46e68r 6778824753335

Jiří Baum byl jeden z těch optimistů, myslel si, že se Židům až tak moc nestane. Ani křesťanská manželka ho neuchránila.

+5/0
3.12.2016 9:40

S93t32a71n76i10s80l65a22v 93K62r86e77j28c73a75r 6197746593954

Ale ono v té době asi nebylo tolik podstatné vyznání, Jiří Baum i F.A. Elstner v té době nemohli být sockami aby podobné spanilé jízdy mohli uskutečnit. Nakonec to platí i o in. H+Z.! Pochybuji, že by v té době bylo tak snadné jako dnes získat podporu a mecenáše.

+2/0
3.12.2016 17:29

J51a27n 11K81r63o28u90p93a 6239643143251

Tyto články čtu vždy se zatajeným dechem a při tom koukám, jak malej kluk, co dostal od táty první Rodokaps. Všechna čest lidem té doby, co se na tomto projektu podílela a děkuji Jiřímu a Růženě za odvahu vrátit se do Československa a pomáhat obyčejným lidem v takto těžkých dobách.

+12/0
3.12.2016 7:47

P16e72t71r 66S60i58m60e84k 6421263949924

ani kontaktní čočky nevynalezl žádný Čech..Otto Wichterle.a tak bychom mohli v Českých objevech pokračovat dál

+1/−9
3.12.2016 6:36

P49e16t17r 79S80i32m70e18k 6801403579324

reakce níže. česká Tatra a Hans Ledwinka

0/0
3.12.2016 6:37

P21e68t53r 85T15v67r10d17ý 5784557235165

Dnes si německé firmy najímají čechy, v té době si mohli české firmy dovolit najímat třeba i němce.V tom je právě zásadní rozdíl. JInak jméno Ledwinka moc německy nezní, asi tam budou nějaké jiné geny..

+6/0
3.12.2016 7:49

P61e23t26r 57N88i27v78n55i34c61k75ý 3552484195717

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hans_Ledwinka

0/0
5.12.2016 11:40

Z51d56e32n83ě58k 50W59e96r17n72h55a27r41t 6197265462358

Otto Wichterele samozřejmě Čech nebyl, byl to moravák z Prostějova, kde měla jeho rodina továrnu Wikov a rodina jeho maminky mnoho generací velkostatky. Jeho dědeček byl velmi významný politik, poslanec Zemského sněmu, který byl znám velmi ostrým bojem za zájmy zemědělců v českých zemích, včetně Moravy, pochopitelně. A taky byl znám tím, že veškeré projevy v zemském sněmu pronášel zásadně v jadrné hanáčtině, aby zdůraznil svůj původ, přestože mluvil plynně čtyřmi jazyky. V žádném případě se nedá pan Wichterele porovnat s Hansem Ledwinkou, což je naprosto jiný původ, národnost a vůbec.

+9/0
3.12.2016 7:12

P98a55v66e63l 73B81e90z11d84e32k 6701443235

Důležité je, že pan Wichterle žil v Čechách a měl tuto zemi rád....

+1/0
3.12.2016 11:51

J14i75ř42í 26S53t84r94á96n72s55k63ý 4151537129714

Jedno z prvních aut na světě, první aerodynamický auto na světě, první v tlakovým odlévání bloku motorů, nepřekonatelný systém s centrální rourou... Češi auta prostě umí. I brouk vznikl jako obšlehnutá tatra... a pak člověk v televizi vidí huinday i30...

+19/0
3.12.2016 0:38

E84m69i39l 87D35u76d98a 8815542976683

Jen to auto konstruovali sudetaci, ktere jsme vyhostili.

0/−1
3.12.2016 1:26

J64a30n 97B35a78b25i83č12k95a 9223109863337

Geniální konstruktér který to vymyslel, Ledwinka byl po válce odsunut do Německa.

+4/−2
3.12.2016 4:57

P30e48t61r 52T91v60r20d70ý 5204157415545

Ledwinka nebyl odsunut, po odpykání vězení za údajnou kolaboraci, odešel dobrovolně v r.1951 do Německa

+3/0
3.12.2016 8:11

A44n44t66o23n32i30n 44K56a87d63l95c71e92k 9402799131566

Anebo tenkrat jeste porad Moravane, nez nas Cesi zlikvidovali, ale tak nejak se to pomalu vraci.

0/−8
3.12.2016 7:47
Foto

T89o70m97á46š 19D48v73o33ř17á30k 3445363586596

8-o

+1/−1
3.12.2016 8:41

J88i53ř89í 44K57o69c78u74r76e53k 6975684335768

Jo no, když on komunista všecky automobilky znárodnil. "Vrcholem" českého automobilismu byla pak Škoda 1203 vyráběná v 80. letech se zadní nápravou a motorem původem z Tatry, montovanou do Spartaka.

0/−2
3.12.2016 11:40

S67t22a21n57i62s79l49a17v 93K45r95e70j42c16a12r 6857176973384

Ano komunista znárodnil a Havel vrátil zpět do Evropy. Možná, že v blízké době se najde podobná vlastenecká dvojice, a to co se povedlo v roce 1935, uskuteční s dnešní Škodou Kodiaq, i třeba jako reklamní cestu za novými zákazníky. Dnes zatím je populární reklama na socialistického Trabanta a Malucha. To už i Putinovi Noční vlci používají modernější vyspěle kapitalistické stroje po cestě po Evropě. Ano ti jsou bohatší a mají za sebou prezidenta s milionovým měsíčním platem. S nimi se opravdu ČR nemůže rovnat.

0/0
3.12.2016 17:23
Foto

J74i52r80k58a 81Š20č33o81b23á27k 2980760847717

Nevěděl jsem. Zajímavé!

+5/0
3.12.2016 0:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.