Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá odhadnout, těžiště výzkumné činnosti při této expedici bylo v Austrálii. Přetížený vůz projel Evropou, nehostinnou Austrálií, Japonskem a částí USA bez jakékoliv poruchy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a22n57i52e94l 60Š82e46r53á37k 5293283611538

A možná by stálo za to se zmínit i osudu paní Růženy Baumové. Na internetu jsem našel pouze to, že zemřela v roce 1975 v Praze. S manželem Jiřím měli syna a ten paradoxně utekl v roce 1986 do Austrálie.

0/0
5.12.2016 20:53

A23n75t57o77n50í63n 98S89c84h14i16n46d15l21e58r 8473277345839

dobrá je "rozvojová" fotka z Japonska - ta "silnice", ti lidé okolo - tomu říkám vzhledem k dnešku progres - asi jim pomohla válka nebo co.

0/0
4.12.2016 18:06

P90a97v80e16l 13Z46r17z78a80v38y 3944537238863

Respekt lidem te doby, respektive i tem co dnes brazdi svet ve veteranech. Ti si zaslouzi uznani.

+5/−1
3.12.2016 9:47

K59a62r58e89l 64H72o40r48á43k 2378539463573

Pokud tam vede použitelná cesta, tak lze dojet kamkoli s čímkoli. I bez respektu.

+2/−5
3.12.2016 10:49

J55i70ř87í 15K20o94c43u70r55e42k 6685544405438

Víte, veterán má asi tolik bezpečnostních prvků jako bicykl: Zadek a hlava toho, kdo ho řídí. Žádné ABS, ASR, hlídání pruhu, parkovací asistent, automatická převodovka, polivač brzd nebo volantu. Nic takového tam není, budrete rád za stěrače, které nejsou ruční, na kličku.

A ti co jezdí bez respektu, ti většinou končí někde ve škarpě.

+1/0
3.12.2016 11:37

J84i28ř60í 88Z59ý92k59a 9549573101560

stěrače mám sice elektrické, ale ostřikovač je na tlak v bandasce. Bohužel po těch letech již netěsnil přepouštěcí ventilek v páčce, tak jsem i to musel předělat na elektriku - náhradní díl neexistuje.

Každopádně jízda starými auty v aktuálním provozu má mnohá úskalí. Spousta lidí ignoruje to, že si nechávám větší odstup před auty před sebou, právě proto, že nemám ABS. Musím dobrzdit s citem. Stejně tak nechápu lepiče a problikávače ... mě to na té dálnici vážně rychleji než 110km/h nepojede. Na rovině a z kopce možná i 120, ale přeci si nezničím motor a převodovku. Stejně tak musím uvažovat nad trasou, abych neuvízl dlouho v letních kolonách - vzduchem chlazený motor tohle nemá moc v lásce.

+4/0
3.12.2016 12:46

S61t60a53n52i63s52l62a65v 88K61r17e91j32c84a58r 6787266143304

Ano i Srpen s Bejbinkou před srpnem 1968!!

0/0
4.12.2016 10:44
Foto

M88i44r34o38s54l29a81v 47S92t53e97i10n23e86r 4580572430896

Jiří Baum byl jeden z těch optimistů, myslel si, že se Židům až tak moc nestane. Ani křesťanská manželka ho neuchránila.

+5/0
3.12.2016 9:40

S27t90a88n16i88s51l81a77v 35K37r14e11j23c43a50r 6367216213374

Ale ono v té době asi nebylo tolik podstatné vyznání, Jiří Baum i F.A. Elstner v té době nemohli být sockami aby podobné spanilé jízdy mohli uskutečnit. Nakonec to platí i o in. H+Z.! Pochybuji, že by v té době bylo tak snadné jako dnes získat podporu a mecenáše.

+2/0
3.12.2016 17:29

J32a97n 32K81r14o68u21p89a 6609923143731

Tyto články čtu vždy se zatajeným dechem a při tom koukám, jak malej kluk, co dostal od táty první Rodokaps. Všechna čest lidem té doby, co se na tomto projektu podílela a děkuji Jiřímu a Růženě za odvahu vrátit se do Československa a pomáhat obyčejným lidem v takto těžkých dobách.

+12/0
3.12.2016 7:47

P36e25t88r 97S22i41m81e55k 6821563769934

ani kontaktní čočky nevynalezl žádný Čech..Otto Wichterle.a tak bychom mohli v Českých objevech pokračovat dál

+1/−9
3.12.2016 6:36

P53e43t91r 40S64i59m85e75k 6461303209904

reakce níže. česká Tatra a Hans Ledwinka

0/0
3.12.2016 6:37

P94e19t83r 46T76v60r30d83ý 5304637765845

Dnes si německé firmy najímají čechy, v té době si mohli české firmy dovolit najímat třeba i němce.V tom je právě zásadní rozdíl. JInak jméno Ledwinka moc německy nezní, asi tam budou nějaké jiné geny..

+6/0
3.12.2016 7:49

P34e45t37r 94N38i65v54n74i30c38k37ý 3702754805357

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hans_Ledwinka

0/0
5.12.2016 11:40

Z11d17e38n36ě16k 14W96e13r13n56h45a77r31t 6357925722898

Otto Wichterele samozřejmě Čech nebyl, byl to moravák z Prostějova, kde měla jeho rodina továrnu Wikov a rodina jeho maminky mnoho generací velkostatky. Jeho dědeček byl velmi významný politik, poslanec Zemského sněmu, který byl znám velmi ostrým bojem za zájmy zemědělců v českých zemích, včetně Moravy, pochopitelně. A taky byl znám tím, že veškeré projevy v zemském sněmu pronášel zásadně v jadrné hanáčtině, aby zdůraznil svůj původ, přestože mluvil plynně čtyřmi jazyky. V žádném případě se nedá pan Wichterele porovnat s Hansem Ledwinkou, což je naprosto jiný původ, národnost a vůbec.

+9/0
3.12.2016 7:12

P65a16v15e29l 32B89e47z80d75e45k 6701653805

Důležité je, že pan Wichterle žil v Čechách a měl tuto zemi rád....

+1/0
3.12.2016 11:51

J22i69ř95í 35S29t76r91á36n70s80k37ý 4411337479924

Jedno z prvních aut na světě, první aerodynamický auto na světě, první v tlakovým odlévání bloku motorů, nepřekonatelný systém s centrální rourou... Češi auta prostě umí. I brouk vznikl jako obšlehnutá tatra... a pak člověk v televizi vidí huinday i30...

+19/0
3.12.2016 0:38

E87m32i49l 37D64u47d15a 8695742166773

Jen to auto konstruovali sudetaci, ktere jsme vyhostili.

0/−1
3.12.2016 1:26

J26a89n 55B39a68b35i46č32k44a 9743809953157

Geniální konstruktér který to vymyslel, Ledwinka byl po válce odsunut do Německa.

+4/−2
3.12.2016 4:57

P25e80t63r 93T35v77r86d97ý 5524547925525

Ledwinka nebyl odsunut, po odpykání vězení za údajnou kolaboraci, odešel dobrovolně v r.1951 do Německa

+3/0
3.12.2016 8:11

A94n42t11o43n17i10n 31K29a50d60l11c79e40k 9222119941116

Anebo tenkrat jeste porad Moravane, nez nas Cesi zlikvidovali, ale tak nejak se to pomalu vraci.

0/−8
3.12.2016 7:47

T13o27m16á36š 43D21v82o83ř20á43k 3955283796736

8-o

+1/−1
3.12.2016 8:41

J45i62ř86í 72K91o44c87u36r73e59k 6765634645788

Jo no, když on komunista všecky automobilky znárodnil. "Vrcholem" českého automobilismu byla pak Škoda 1203 vyráběná v 80. letech se zadní nápravou a motorem původem z Tatry, montovanou do Spartaka.

0/−2
3.12.2016 11:40

S82t62a23n76i90s95l48a36v 85K26r61e31j27c59a95r 6667346103704

Ano komunista znárodnil a Havel vrátil zpět do Evropy. Možná, že v blízké době se najde podobná vlastenecká dvojice, a to co se povedlo v roce 1935, uskuteční s dnešní Škodou Kodiaq, i třeba jako reklamní cestu za novými zákazníky. Dnes zatím je populární reklama na socialistického Trabanta a Malucha. To už i Putinovi Noční vlci používají modernější vyspěle kapitalistické stroje po cestě po Evropě. Ano ti jsou bohatší a mají za sebou prezidenta s milionovým měsíčním platem. S nimi se opravdu ČR nemůže rovnat.

0/0
3.12.2016 17:23
Foto

J85i65r27k53a 48Š18č59o23b76á53k 2550590787557

Nevěděl jsem. Zajímavé!

+5/0
3.12.2016 0:24



Najdete na iDNES.cz