- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč? Mám Citigo a do města ideál.
Před zhruba stejně lety jsem si koupil ojetou Corollu. Pořizovací cena a roční náklady bez benzínu mi vycházejí podobně, v podstatě jde o bezporuchové auto i při dnes 300 000 najetých kilometrech. Opravovaly se jenom probržděné brzdy, měnila se baterka, gumy, občas žárovky a snad jednou nějaké těsnění před technickou. Jenom benzín vyjde při průměrných 30 tis. kilometrech ročně dráž. Na kilometr to nepočítám, ale levněji než s Toyotou se dá těžko jezdit.
Zase nemůžeš srovnávat nové a ojeté auto.
Nechápu uvádění měsíčních nákladů na auto - to je totiž údaj, který nic neříká. Daleko průkaznější jsou náklady na 1 km. A uváděné náklady 4,6 na 1 km už nejsou takové "terno". Sám mám celkové náklady u auta těsně pod 4 kč/km - a to rozhodně nemám minivůz
Jinak pro zajímavost, moje měsíční náklady na auto jsou na úrovni 16 500 Kč.
To je zřejmě motivační článek na to, aby lidi začali více jezdit MHD, protože jinak každý ví, že soukromý vůz je vždycky prodělečná investice, nicméně každému to za to pohodlí a rychlost přepravy stojí
Jenže demotivačni pro ty co auto mají, protože většina nákladů je ať auto stojí nebo ne
Já kdož auto nemám jsem za tento článek rád a aspoň si podle něj můžu udělat představu. Na miniauto mi nyní 200 tisíc přijde teda sakra moc, vždyť to je skoro jak kapotovaný skútr a výkon to má podobný. A když už Toyotu, tak bych volil spíš Yarise, který aspoň má kufr
Když jsem zvažoval Yaris nebo C1 (v základu stejné motory Toyota litrový atmosférický tříhrnek s rozvodovým řetězem) dal jsem před 8 lety přednost C1.
I dnes je to rozdíl 50 tis. kč. Faktem je, že to není auto na rodinou dovolenou, ale nákupní taška, která odveze pohodlně 4 lidi a proto se do něj vejde přesně jen kufr nebo tři kabely s nákupem. Ovšem když sklopím sedadla odvezu poměrně velké věci a na stavbu jsem běžně vozil třímetrové KG trubky.
Výhodné havarijní pojištění na auto s hodnotou 120 000 se spoluúčastí min. 5 000 je skutečně terno. Auto s takovouhle hodnotou si tímto způsobem pojistí leda blázen. Obvykle se pojistka neuzavírá vůbec.
To by vám udělalo měsíčně nějakou pětinu nákladů dolu. Akorát když auto pořizujete "výhodně" na úvěr, tak vám nic jiného nezbývá.
.
Vůbec nechápu, k čemu tenhle článek má sloužit. Snad leda jako reklama na Toyotu.
U nového auta že se obvykle neuzavírá havarijko? Vy jste velký znalec. A nebo žertéř.
teda ty náklady na servis jsou pekelné, 11 tisíc za přední sklo na takovej kotrmelec je zlodějina. Výhodné havarijko, spoluúčast pět procent ale minimálně pět litrů
Jo, to mě taky zarazilo. Mě stála výměna čelního skla u staršího Fiata 4000,- (sklo + práce + materiál). Koukal jsem na net a čelní sklo na Aygo je kolem 2500,-. Jo, když to jde na pojišťovnu...
Je jen otazkou, zda se toto da nazyvat jeste autem. vzdyt se tam ani nevejde nakup na tyden. Ale po meste a okoli se s tim jezdit da. rozhodne je to o nejmene tridu lepsi nez byl polskej maloch.
Tak a ještě to zkuste prodat za těch 120.000,- Sice se říká, že každý den se rodí jeden blbec, ale jestli až takový...
Cena nyní - 120. tis. Kč? Když mají podobné v áčkách za 125 tis., tak počítejte, že 60 - 80 by vám nabídnout za to vaše mohli.
Tak t výkupních cen áček bych teda nevycházel.