Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu (ADAC) ukázal nedostatky nejprodávanějšího auta v Evropě, Volkswagenu Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o50m55á47š 42V90a35l48d56e59r 7663320489

Stačí se podívat jak dopadl test Audi Q7 proti Fiatu 500. Totálně tvrdý, těžký, velký vůz drtí prcka a posádka Fiatu nemá žádnou šanci. Celé NCAP zkoušení je na nic, když automobilky konstruují vozy na test. Proč mají vozy nesymetrické deformační zóny. Největší prasárna byla, dávat si před vozidlo železný rám. Vozidlu se samonosnou karoserií to moc v terénu nepomůže a v běžném provozu jde o docela účinné beranidlo.

0/0
11.12.2016 18:23

K55a76r93e42l 28B97a95r44t16a28k 9916501685156

Ideální by byla auta gumová.

0/0
10.12.2016 14:59

D60e15n20i58s 25H89u89m37l 4482435405976

Kvůli takové samozřejmosti snad nemusej ničit auta a stačí se zeptat středoškoláka.

0/0
8.12.2016 23:14

V25i44k54t44o47r 53S69v67o61b93o25d22a 8712188352486

Tak si to shrňme: "měkčí" konstrukce se při nárazu více deformuje je to pro oba lepší, protože ta deformace pohltí více energie, kdežto tužší konstrukce se méně deformuje (šok!) a je to při nárazu horší. Wow. Chápu to správně, že jsme právě objevili princip zvaný deformační zóna?

0/0
8.12.2016 15:42

J45i32r62i 95V72a84l74e43k 4453117504423

Ano, ale myslím že spíše poukazují na fakt, že dvě deformační zóny jsou lepší než jedna...

0/0
8.12.2016 16:02

L58u28d38v59í11k 29G82a60j89d70o79š48í80k 2115533654892

Spíš to spěje k tomu, že bude časem nařízena minimální přípustná deformace.

0/0
8.12.2016 18:18

M96a86r16t63i50n 91K25l79u43v35á39n68e21k 9982468123363

čo to je za blbosť?

Deformačné zóny v aute nemajú za účel chrániť posádku protiidúceho vozidla.

Je to sice smutné, ale je to pravda a fyzika.

A kupovať SUV je stejná bezohľadnosť voči vodičom normálnych áut. Ale taký je život, každý chráni sám seba. I na úkor druhých.

Najmutnejšie je že ked pred školou zastavujú rodičia na tých najnemožnejších miestach, aby ich deti mohli bezpečne vystúpiť z ich bezpečného SUV a pritom ohrozujú druhé deti. Pretože ich nútia kľučkovať medzi autami z ktoprých nieje výhľad dopredu ani do strán na malých ľudí.

Neuvedomujú si že to isté robia iní rodiča s ich bezpečnými SUV ich vlastným deťom. Vzájomná bezohľadnosŤ alebo vzájomná ohľaduplnosť?

+8/−1
8.12.2016 10:11

J18i43ř65í 64H20l51i35s74n58i73k52o24v24s70k40ý 9193521482241

Není pravda. Deformační zóny mají chránit všechny živé lidské bytosti tím, že absorbují kinetickou energii. Z podstaty pak vyplývá, že pokud se srazí 2 auta, správně navržené zóny chrání obě posádky.

Nevím, jak jste z fyziky mohl vyvodit něco podobného.

+3/0
8.12.2016 13:19

S44t78a18n35i22s79l67a93v 52K90r77e71j43c45a54r 6927196983354

Ano, deformační zona by měla být zonově odstupnovanou ochranou člověka, at se jedná o posádku nebo chodce. Tzn. skelet kabiny posádky by měl být chráněn učkem E50 a ostatek by mohl být lehce netříštivě deformovatelným levným vyměnitelným materiálem.

+2/0
8.12.2016 14:15

M85a44r80t88i91n 27K72l65u28v63á97n59e67k 9602328673573

Vyžaduje to od výrobcov kamiónov a iných áut nejaký predpis?

0/0
8.12.2016 15:35

J98i17r53i 84V52a56l81e82k 4793117194773

0/0
8.12.2016 15:57

M69a77r31t19i27n 61K78l62u88v26á17n49e23k 9492408533403

Bavíme sa o zrážke veľkého a malého auta.......

0/0
8.12.2016 20:36

J19i21ř20í 77J96u92ř12i55c49a 2438873981

Ano, ale pokud si kupuji auto, tak nechci poměr mezi ochranou sebe a protijedoucího 50/50, ale raději 80/20 či 90/10. Tak nějak automaticky předpokládám, že se spíše mířím s faktem, že jsem zranil cizího člověka než vlastní dítě. :-/ Je to smutné, ale u mne to tak je.

+5/0
8.12.2016 14:26

J16i21r26i 62V86a58l84e76k 4503507974523

Na tom není nic divného a nijak to nemění fakt, že deformační zóny chrání všechny účastníky.

Nicméně myslím že výrobci SUV mění kontrukci deformačních zón i pod kritikou takovýchto testů. Asi by bylo "nejlepší", dát si před auto radlici a valit...A příklad trubkových rámů, které jsou dnes už zakázané, ukazuje, že výrobci aut musí vzít v potaz bezpečnost všech účastníku provozu při nehodě.

+1/0
8.12.2016 15:35

P15e67t82r 98H14o70r13á26k 1379513699894

To já zase doufám, že takoví, až udělají chybu, tak potkají kamion a ne menší auto. Zcela v duchu tvého uvažování.

0/−1
8.12.2016 16:50

M97a10r71t84i28n 62K76l27u90v62á82n14e90k 9852368893543

A preto si kúpite SUV i keď sa asi v živote nepozrie mimo asfaltku alebo mesto. :(

0/0
8.12.2016 15:37

J75i89r68i 22V67a72l39e20k 4123517774393

nevím jak to souvisí s faktem, že deformační zóny chrání všechny účastníky nehody a výrobci všech aut musí brát v potaz bezpečnost všech účastníků případné nehody.

vyvyjí se například airbag na kapoty/přední sklo auta pro případnou srážku s chodcem, i když posádce uvnitř vozu to nejpíš moc nepomůže...

0/0
8.12.2016 15:45

M70a70r63t50i35n 64K86l85u10v57á86n72e80k 9612518833773

1)nechráni

2)nemusia

3)To je pekné ,ale mimo téma . A len dobrá vôľa výrobcu.

0/0
8.12.2016 20:39

J17i27r44i 22V71a61l60e11k 4763407364423

:-)

1) zkuste si aspoň prohlédnout to video, než budete rozdávat lekce z fyziky.

2) pozri a prezri: www.euroskop.cz

3) no věřím že se vám to nehodí, protože to zcela popírá vaši argumentaci...ale třeba vy sám navrhujete a vyvíjíte auta, SUV a náklaďáky jinak...

4) dobrou noc

0/0
8.12.2016 22:20

M73a26r21t97i86n 29K91l28u63v65á30n48e14k 9532278133943

1)neviem čo sa vám nezdá na mojom fyzikálnom výklade. A tak neviem čím to video môjmu výkladu odporuje.

2)Ako som už napísal, bavíme sa o autách a nie chodcoch. Tí sa nejak riešia.

3)nemám suv ale bruchoplaz, suv nemám rád pre ich nezmyselnosť, resp že ich ľudia kupujú ako bojové krížiky.

4)dobré ráno

0/0
9.12.2016 9:39

J15a31n 54H41á93j33e43k 2276986193135

Možná to přehodnotíte. Platit doživotní snížení společenské uplatnitelnosti není fajn. Povinné nemá neomezené limity. Za nesmyslné zabití se jde sednout.

Když už tedy nastane nehoda, tak chci mít minimální důsledky pro všechny. K čemu, že moje rodina přežije, když ji uvidím jen o návštěvách....

Jezděme tak, abychom se všichni vrátili. Klidně o 3 minuty či jeden cyklus semaforů později.

+1/−1
8.12.2016 16:23

P49e57t34r 59P52a36v41l75a73t92a 7426580647241

Raději budu sedět 3 roky ve vězení, než zbytek života na kryplkáře...

Navíc za neúmyslnou nehodu, pokud jste bezúhonný, bez alkoholu a pod. dostanete spíš jen podmínku...

+3/0
8.12.2016 22:12

P51e96t94r 17P27a43v57l15a45t35a 7156860427321

IMHO, jako chlapovi je pro mě podstatné, že se rodině nestane nic, i kdybych měl sedět na doživotí....

+3/0
8.12.2016 22:22

J86i64ř69í 29J82u25ř23i17c95a 2888603271

Amen.

0/0
9.12.2016 10:59

P85e36t31r 48H71o71r89á27k 1519363489194

V tom případě nechť se v případě tvé chyby střetneš s kamionem.

0/0
8.12.2016 16:52

M80a74r54t43i22n 97K54l64u93v19á87n19e32k 9222758483103

jednoduchá úvaha prečo sa rozmláti Smart o kamión. Obe autá doplňujú požiadavky pre danú rýchlosť. Napríklad spomalenie. Ale pretoze má kamión 20x vyššiu hmotnosť tak musí pri náraze do steny pohltiť 20x viac energie. A preto musia byť jeho deformačné zóny 20x pevnejšie. Potom splní technické požiadavky.

Pri vzajomnej zrážke zakonite dopadne Smart ako plechovka od Pepsi a na kamióne budú len pokrivené kryty. Na to aby kamion neublížil Smartu by (zjednodušene) pred sebou musel viezť ešte jednu pridavnú deformačnú zónu s pevnosťou ako má Smart. A pretože by to kamión predražilo a predpis to nevyžaduje, tak má len tú zónu pre seba.

0/0
8.12.2016 15:33

J44i10ř16í 55H10l56i30s83n95i62k43o96v24s79k59ý 9263591472171

Při srážce s naloženým kamiónem dopadnou všechna osobní auta jako plechovky. Podobně jako když jedou auta třeba 170 km/h. To pak také je v podstatě jedno, o jaké auto jde, když to do něčeho napálí.

+1/0
8.12.2016 19:22

M70a78r93t96i44n 95K33l76u47v22á25n58e94k 9502268163353

Presnejšie to je tak že malé auto v extrémnom prípade je deformované ako pri rýchlosti rovnajucej sa súčtu rýchlostí

0/0
8.12.2016 20:41

J41i62ř80í 28H33l59i26s45n21i67k78o38v37s92k71ý 9743681772301

Ne docela. Záleží na tom, jak se podělí auto s objektem srážky o kinetickou energii spotřebovanou na deformaci, kolik absorbuje objekt a kolik auto.

0/0
9.12.2016 9:59

T50o13m71a59s 75K78a81f71k79a 8145470564964

VW prestal platit ?

+3/0
8.12.2016 8:32

J72a34n 83K96r65u87p46k29a 4766618325372

Honda je proste navrzena bezpecneji. Neni to poprve, co vyhrala v nejakych nezavislych crash testech (ne NCAP). A to se mi libi, ze se snazi delat veci proste poctive(ji) a ne jen na miru nejakym planovanym testum a papirovym porovnanim - viz treba nejmene toxicky interier (ne jako Francouzi), vitez ruznych losich testu (Tourer vs Korejci), kvalitni protikorozni ochrana (ne jako nekteri jini Japonci).

Mj. ta Honda je 9. generace.

+6/0
8.12.2016 7:08

J53a48n 20H28á52j83e36k 2726946653325

Nebo třeba taky fakt, že pro auto z roku 2003 jsem dostal přes ministerstvo dopravy, které zastoupení Hondě zprostředkovalo odeslání dopisu, ke svolávací akci na výměnu airbagu.

V servisu mi pak řekli, že Honda toto běžně dělá, tj. že se ke svým autům hlásí, i když jsem přímo já auto jako funglovku nekoupil. Prostě jsem teď vlastník, a je na mě, jestli auto k bezplatné výměně přistavím. R^R^R^

+2/0
8.12.2016 16:17

M69i12c14h48a51l 87F45r41ý72d21a 1802649133182

Honda je navržena úplně stejně, jako ten Folcvágn, jen se jaksi opomnělo to, že Honda je primárně navržena pro levostranný provoz a Folcvágn pro pravostranný. Vsadím se o co chcete, že kdyby místo Hondy použili např. Renault nebo Ford, tak by ten rozdíl nebyl tak markantní.

Stejně tak se vsadím, že pokud by se v tomto testu použila ta dvě vozidla vozidla obráceně, tedy Honda i Folcvágn ve verzi pro levostranné řízení (oba vozy s volantem na pravé straně, tak by ten test dopadl obráceně.

0/0
8.12.2016 16:49

J74a18n 79K41r11u72p50k48a 4316328405712

Prosim, ja bych chtel videt ten nesymetricky skeleton alespon u jednoho z techto aut ;-D Nejaky dukaz pls? A proc by vlastne Honda navrhovala Civic primarne pro levostranny provoz? 8-o

0/0
9.12.2016 6:18

P52e36t29r 21S83p11a16t11z23i93e61r49e94r 7404412305594

je potřeba dělat auta trochu měkčí..:-) aby po takových bouračkách neměl nikdo roupy je řezat a dělat z nich opravené....prostě auto po bouračce podobného typu by mělo vždy skončit na vrakovišti. Už tak je aut na planetě víc než dost ...

+2/−2
8.12.2016 6:43

Z26b72y82n16ě20k 76J74a56n40d93a 7923802315801

A ten řidič tedy přestane jezdit, nebo si koupí nové, jistě ekologicky vyrobené auto?

+2/0
8.12.2016 9:03

M81a18r78t45i18n 21K61a36r78á57s11e94k 9808563408468

Vy byste chtel dale jaezdit v takovem doslova vraku, prebouchanem pripadne ze dvou podobne zdestruovanych?8-o

+3/0
8.12.2016 9:33

K70a40r30e87l 14H58o57r65á42k 2598539633523

To není o chtění, ale o tom na co má kdo peníze.

0/0
8.12.2016 12:13

M17i23c30h90a22l 78F41r25ý93d33a 1192969893922

To je ale hovězina, co?

+1/0
8.12.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz