Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu (ADAC) ukázal nedostatky nejprodávanějšího auta v Evropě, Volkswagenu Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o29m21á58š 52V57a20l85d10e69r 7723140909

Stačí se podívat jak dopadl test Audi Q7 proti Fiatu 500. Totálně tvrdý, těžký, velký vůz drtí prcka a posádka Fiatu nemá žádnou šanci. Celé NCAP zkoušení je na nic, když automobilky konstruují vozy na test. Proč mají vozy nesymetrické deformační zóny. Největší prasárna byla, dávat si před vozidlo železný rám. Vozidlu se samonosnou karoserií to moc v terénu nepomůže a v běžném provozu jde o docela účinné beranidlo.

0/0
11.12.2016 18:23

K91a34r32e54l 32B92a32r59t51a41k 9326931845246

Ideální by byla auta gumová.

0/0
10.12.2016 14:59

D41e73n89i90s 78H35u72m85l 4942305725546

Kvůli takové samozřejmosti snad nemusej ničit auta a stačí se zeptat středoškoláka.

0/0
8.12.2016 23:14

V63i75k68t37o36r 28S27v38o74b37o76d92a 8352518972656

Tak si to shrňme: "měkčí" konstrukce se při nárazu více deformuje je to pro oba lepší, protože ta deformace pohltí více energie, kdežto tužší konstrukce se méně deformuje (šok!) a je to při nárazu horší. Wow. Chápu to správně, že jsme právě objevili princip zvaný deformační zóna?

0/0
8.12.2016 15:42

J46i34r35i 44V21a82l29e94k 4313437104273

Ano, ale myslím že spíše poukazují na fakt, že dvě deformační zóny jsou lepší než jedna...

0/0
8.12.2016 16:02

L95u71d61v77í89k 55G34a93j32d32o23š92í29k 2575463474472

Spíš to spěje k tomu, že bude časem nařízena minimální přípustná deformace.

0/0
8.12.2016 18:18

M48a91r22t88i47n 59K59l18u88v34á68n54e34k 9372188323553

čo to je za blbosť?

Deformačné zóny v aute nemajú za účel chrániť posádku protiidúceho vozidla.

Je to sice smutné, ale je to pravda a fyzika.

A kupovať SUV je stejná bezohľadnosť voči vodičom normálnych áut. Ale taký je život, každý chráni sám seba. I na úkor druhých.

Najmutnejšie je že ked pred školou zastavujú rodičia na tých najnemožnejších miestach, aby ich deti mohli bezpečne vystúpiť z ich bezpečného SUV a pritom ohrozujú druhé deti. Pretože ich nútia kľučkovať medzi autami z ktoprých nieje výhľad dopredu ani do strán na malých ľudí.

Neuvedomujú si že to isté robia iní rodiča s ich bezpečnými SUV ich vlastným deťom. Vzájomná bezohľadnosŤ alebo vzájomná ohľaduplnosť?

+8/−1
8.12.2016 10:11

J76i96ř46í 30H68l41i28s74n51i52k14o77v97s73k45ý 9803121182531

Není pravda. Deformační zóny mají chránit všechny živé lidské bytosti tím, že absorbují kinetickou energii. Z podstaty pak vyplývá, že pokud se srazí 2 auta, správně navržené zóny chrání obě posádky.

Nevím, jak jste z fyziky mohl vyvodit něco podobného.

+3/0
8.12.2016 13:19

S61t67a46n62i71s52l31a11v 98K65r23e10j67c25a32r 6207256773154

Ano, deformační zona by měla být zonově odstupnovanou ochranou člověka, at se jedná o posádku nebo chodce. Tzn. skelet kabiny posádky by měl být chráněn učkem E50 a ostatek by mohl být lehce netříštivě deformovatelným levným vyměnitelným materiálem.

+2/0
8.12.2016 14:15

M30a27r69t46i43n 80K61l44u53v53á66n46e79k 9752498853923

Vyžaduje to od výrobcov kamiónov a iných áut nejaký predpis?

0/0
8.12.2016 15:35

J15i53r25i 29V69a75l14e74k 4833377814673

třeba https://www.euroskop.cz/8449/2149/clanek/posileni-bezpecnosti-chodcu/

0/0
8.12.2016 15:57

M81a94r39t59i84n 47K17l28u86v84á27n28e97k 9642648283893

Bavíme sa o zrážke veľkého a malého auta.......

0/0
8.12.2016 20:36

J73i23ř74í 20J77u93ř95i18c39a 2258513851

Ano, ale pokud si kupuji auto, tak nechci poměr mezi ochranou sebe a protijedoucího 50/50, ale raději 80/20 či 90/10. Tak nějak automaticky předpokládám, že se spíše mířím s faktem, že jsem zranil cizího člověka než vlastní dítě. :-/ Je to smutné, ale u mne to tak je.

+5/0
8.12.2016 14:26

J18i60r22i 78V48a24l92e80k 4973717574623

Na tom není nic divného a nijak to nemění fakt, že deformační zóny chrání všechny účastníky.

Nicméně myslím že výrobci SUV mění kontrukci deformačních zón i pod kritikou takovýchto testů. Asi by bylo "nejlepší", dát si před auto radlici a valit...A příklad trubkových rámů, které jsou dnes už zakázané, ukazuje, že výrobci aut musí vzít v potaz bezpečnost všech účastníku provozu při nehodě.

+1/0
8.12.2016 15:35

P11e74t86r 54H60o64r50á84k 1409613199264

To já zase doufám, že takoví, až udělají chybu, tak potkají kamion a ne menší auto. Zcela v duchu tvého uvažování.

0/−1
8.12.2016 16:50

M14a72r84t86i98n 44K42l61u97v66á74n15e77k 9142158823653

A preto si kúpite SUV i keď sa asi v živote nepozrie mimo asfaltku alebo mesto. :(

0/0
8.12.2016 15:37

J55i42r20i 22V98a33l32e43k 4413667544833

nevím jak to souvisí s faktem, že deformační zóny chrání všechny účastníky nehody a výrobci všech aut musí brát v potaz bezpečnost všech účastníků případné nehody.

vyvyjí se například airbag na kapoty/přední sklo auta pro případnou srážku s chodcem, i když posádce uvnitř vozu to nejpíš moc nepomůže...

0/0
8.12.2016 15:45

M89a75r91t56i48n 93K61l24u58v47á45n72e89k 9862958953813

1)nechráni

2)nemusia

3)To je pekné ,ale mimo téma . A len dobrá vôľa výrobcu.

0/0
8.12.2016 20:39

J49i76r97i 94V52a29l48e20k 4923817394533

:-)

1) zkuste si aspoň prohlédnout to video, než budete rozdávat lekce z fyziky.

2) pozri a prezri: https://www.euroskop.cz/8449/2149/clanek/posileni-bezpecnosti-chodcu

3) no věřím že se vám to nehodí, protože to zcela popírá vaši argumentaci...ale třeba vy sám navrhujete a vyvíjíte auta, SUV a náklaďáky jinak...

4) dobrou noc

0/0
8.12.2016 22:20

M29a54r59t52i84n 16K20l35u21v26á88n55e44k 9302818513333

1)neviem čo sa vám nezdá na mojom fyzikálnom výklade. A tak neviem čím to video môjmu výkladu odporuje.

2)Ako som už napísal, bavíme sa o autách a nie chodcoch. Tí sa nejak riešia.

3)nemám suv ale bruchoplaz, suv nemám rád pre ich nezmyselnosť, resp že ich ľudia kupujú ako bojové krížiky.

4)dobré ráno

0/0
9.12.2016 9:39

J26a12n 50H81á65j43e71k 2126646503655

Možná to přehodnotíte. Platit doživotní snížení společenské uplatnitelnosti není fajn. Povinné nemá neomezené limity. Za nesmyslné zabití se jde sednout.

Když už tedy nastane nehoda, tak chci mít minimální důsledky pro všechny. K čemu, že moje rodina přežije, když ji uvidím jen o návštěvách....

Jezděme tak, abychom se všichni vrátili. Klidně o 3 minuty či jeden cyklus semaforů později.

+1/−1
8.12.2016 16:23

P98e74t19r 50P41a69v97l94a59t66a 7796610847781

Raději budu sedět 3 roky ve vězení, než zbytek života na kryplkáře...

Navíc za neúmyslnou nehodu, pokud jste bezúhonný, bez alkoholu a pod. dostanete spíš jen podmínku...

+3/0
8.12.2016 22:12

P92e92t42r 76P22a10v95l32a17t51a 7986720197571

IMHO, jako chlapovi je pro mě podstatné, že se rodině nestane nic, i kdybych měl sedět na doživotí....

+3/0
8.12.2016 22:22

J52i94ř12í 28J17u45ř26i70c84a 2298573491

Amen.

0/0
9.12.2016 10:59

P69e25t71r 70H40o32r57á87k 1339653589114

V tom případě nechť se v případě tvé chyby střetneš s kamionem.

0/0
8.12.2016 16:52

M67a27r58t56i74n 46K40l82u26v13á91n41e58k 9442458243933

jednoduchá úvaha prečo sa rozmláti Smart o kamión. Obe autá doplňujú požiadavky pre danú rýchlosť. Napríklad spomalenie. Ale pretoze má kamión 20x vyššiu hmotnosť tak musí pri náraze do steny pohltiť 20x viac energie. A preto musia byť jeho deformačné zóny 20x pevnejšie. Potom splní technické požiadavky.

Pri vzajomnej zrážke zakonite dopadne Smart ako plechovka od Pepsi a na kamióne budú len pokrivené kryty. Na to aby kamion neublížil Smartu by (zjednodušene) pred sebou musel viezť ešte jednu pridavnú deformačnú zónu s pevnosťou ako má Smart. A pretože by to kamión predražilo a predpis to nevyžaduje, tak má len tú zónu pre seba.

0/0
8.12.2016 15:33

J73i45ř92í 17H96l37i35s90n83i93k21o48v53s97k50ý 9363831692601

Při srážce s naloženým kamiónem dopadnou všechna osobní auta jako plechovky. Podobně jako když jedou auta třeba 170 km/h. To pak také je v podstatě jedno, o jaké auto jde, když to do něčeho napálí.

+1/0
8.12.2016 19:22

M69a78r39t11i12n 54K56l38u65v37á35n26e38k 9822518403573

Presnejšie to je tak že malé auto v extrémnom prípade je deformované ako pri rýchlosti rovnajucej sa súčtu rýchlostí

0/0
8.12.2016 20:41

J61i72ř42í 35H73l61i63s96n85i83k75o75v18s70k97ý 9733651832911

Ne docela. Záleží na tom, jak se podělí auto s objektem srážky o kinetickou energii spotřebovanou na deformaci, kolik absorbuje objekt a kolik auto.

0/0
9.12.2016 9:59

T70o90m46a78s 40K10a98f74k55a 8205680184944

VW prestal platit ?

+3/0
8.12.2016 8:32

J45a76n 93K58r95u97p16k81a 4536268365772

Honda je proste navrzena bezpecneji. Neni to poprve, co vyhrala v nejakych nezavislych crash testech (ne NCAP). A to se mi libi, ze se snazi delat veci proste poctive(ji) a ne jen na miru nejakym planovanym testum a papirovym porovnanim - viz treba nejmene toxicky interier (ne jako Francouzi), vitez ruznych losich testu (Tourer vs Korejci), kvalitni protikorozni ochrana (ne jako nekteri jini Japonci).

Mj. ta Honda je 9. generace.

+6/0
8.12.2016 7:08

J48a67n 67H62á68j42e45k 2226606923785

Nebo třeba taky fakt, že pro auto z roku 2003 jsem dostal přes ministerstvo dopravy, které zastoupení Hondě zprostředkovalo odeslání dopisu, ke svolávací akci na výměnu airbagu.

V servisu mi pak řekli, že Honda toto běžně dělá, tj. že se ke svým autům hlásí, i když jsem přímo já auto jako funglovku nekoupil. Prostě jsem teď vlastník, a je na mě, jestli auto k bezplatné výměně přistavím. R^R^R^

+2/0
8.12.2016 16:17

M31i72c42h60a27l 50F94r87ý89d48a 1972809583732

Honda je navržena úplně stejně, jako ten Folcvágn, jen se jaksi opomnělo to, že Honda je primárně navržena pro levostranný provoz a Folcvágn pro pravostranný. Vsadím se o co chcete, že kdyby místo Hondy použili např. Renault nebo Ford, tak by ten rozdíl nebyl tak markantní.

Stejně tak se vsadím, že pokud by se v tomto testu použila ta dvě vozidla vozidla obráceně, tedy Honda i Folcvágn ve verzi pro levostranné řízení (oba vozy s volantem na pravé straně, tak by ten test dopadl obráceně.

0/0
8.12.2016 16:49

J98a66n 82K39r74u44p22k97a 4216728465392

Prosim, ja bych chtel videt ten nesymetricky skeleton alespon u jednoho z techto aut ;-D Nejaky dukaz pls? A proc by vlastne Honda navrhovala Civic primarne pro levostranny provoz? 8-o

0/0
9.12.2016 6:18

P41e20t97r 17S24p25a24t14z60i97e78r56e21r 7934622775374

je potřeba dělat auta trochu měkčí..:-) aby po takových bouračkách neměl nikdo roupy je řezat a dělat z nich opravené....prostě auto po bouračce podobného typu by mělo vždy skončit na vrakovišti. Už tak je aut na planetě víc než dost ...

+2/−2
8.12.2016 6:43

Z96b88y92n67ě95k 84J12a70n76d47a 7943672585351

A ten řidič tedy přestane jezdit, nebo si koupí nové, jistě ekologicky vyrobené auto?

+2/0
8.12.2016 9:03

M17a52r86t72i73n 33K92a30r60á94s52e54k 9888763958168

Vy byste chtel dale jaezdit v takovem doslova vraku, prebouchanem pripadne ze dvou podobne zdestruovanych?8-o

+3/0
8.12.2016 9:33

K54a44r76e38l 96H24o50r95á35k 2738709323863

To není o chtění, ale o tom na co má kdo peníze.

0/0
8.12.2016 12:13

M49i52c83h58a88l 67F30r27ý53d26a 1672239713802

To je ale hovězina, co?

+1/0
8.12.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.