Diskuze

VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu (ADAC) ukázal nedostatky nejprodávanějšího auta v Evropě, Volkswagenu Golf.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Stačí se podívat jak dopadl test Audi Q7 proti Fiatu 500. Totálně tvrdý, těžký, velký vůz drtí prcka a posádka Fiatu nemá žádnou šanci. Celé NCAP zkoušení je na nic, když automobilky konstruují vozy na test. Proč mají vozy nesymetrické deformační zóny. Největší prasárna byla, dávat si před vozidlo železný rám. Vozidlu se samonosnou karoserií to moc v terénu nepomůže a v běžném provozu jde o docela účinné beranidlo.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
DH

D70e50n35i79s 34H21u39m55l

8. 12. 2016 23:14

Kvůli takové samozřejmosti snad nemusej ničit auta a stačí se zeptat středoškoláka.

0 0
možnosti
VS

Tak si to shrňme: "měkčí" konstrukce se při nárazu více deformuje je to pro oba lepší, protože ta deformace pohltí více energie, kdežto tužší konstrukce se méně deformuje (šok!) a je to při nárazu horší. Wow. Chápu to správně, že jsme právě objevili princip zvaný deformační zóna?

0 0
možnosti
JV

J51i78r21i 91V24a81l76e55k

8. 12. 2016 16:02

Ano, ale myslím že spíše poukazují na fakt, že dvě deformační zóny jsou lepší než jedna...

0 0
možnosti
MK

čo to je za blbosť?

Deformačné zóny v aute nemajú za účel chrániť posádku protiidúceho vozidla.

Je to sice smutné, ale je to pravda a fyzika.

A kupovať SUV je stejná bezohľadnosť voči vodičom normálnych áut. Ale taký je život, každý chráni sám seba. I na úkor druhých.

Najmutnejšie je že ked pred školou zastavujú rodičia na tých najnemožnejších miestach, aby ich deti mohli bezpečne vystúpiť z ich bezpečného SUV a pritom ohrozujú druhé deti. Pretože ich nútia kľučkovať medzi autami z ktoprých nieje výhľad dopredu ani do strán na malých ľudí.

Neuvedomujú si že to isté robia iní rodiča s ich bezpečnými SUV ich vlastným deťom. Vzájomná bezohľadnosŤ alebo vzájomná ohľaduplnosť?

8 1
možnosti
JH

Není pravda. Deformační zóny mají chránit všechny živé lidské bytosti tím, že absorbují kinetickou energii. Z podstaty pak vyplývá, že pokud se srazí 2 auta, správně navržené zóny chrání obě posádky.

Nevím, jak jste z fyziky mohl vyvodit něco podobného.

3 0
možnosti
TK

VW prestal platit ?

3 0
možnosti
JK

J15a72n 12K60r18u90p13k36a

8. 12. 2016 7:08

Honda je proste navrzena bezpecneji. Neni to poprve, co vyhrala v nejakych nezavislych crash testech (ne NCAP). A to se mi libi, ze se snazi delat veci proste poctive(ji) a ne jen na miru nejakym planovanym testum a papirovym porovnanim - viz treba nejmene toxicky interier (ne jako Francouzi), vitez ruznych losich testu (Tourer vs Korejci), kvalitni protikorozni ochrana (ne jako nekteri jini Japonci).

Mj. ta Honda je 9. generace.

6 0
možnosti
JH

J70a29n 86H45á95j57e62k

8. 12. 2016 16:17

Nebo třeba taky fakt, že pro auto z roku 2003 jsem dostal přes ministerstvo dopravy, které zastoupení Hondě zprostředkovalo odeslání dopisu, ke svolávací akci na výměnu airbagu.

V servisu mi pak řekli, že Honda toto běžně dělá, tj. že se ke svým autům hlásí, i když jsem přímo já auto jako funglovku nekoupil. Prostě jsem teď vlastník, a je na mě, jestli auto k bezplatné výměně přistavím. R^R^R^

2 0
možnosti
PS

je potřeba dělat auta trochu měkčí..:-) aby po takových bouračkách neměl nikdo roupy je řezat a dělat z nich opravené....prostě auto po bouračce podobného typu by mělo vždy skončit na vrakovišti. Už tak je aut na planetě víc než dost ...

2 2
možnosti
ZJ

A ten řidič tedy přestane jezdit, nebo si koupí nové, jistě ekologicky vyrobené auto?

2 0
možnosti