Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé. Většinou je k výměně akumulátoru donutí až to, že ráno prostě nenastartují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i79c50h22a38l 13J84a84r64o46š 7104670552895

Baterii neřeším. První mi vydržela osm let a druhá snad dožije s autem. Všechna předchozí auta mi ukradli dřív, než jsem měl problém s nějakou baterií.

0/0
7.12.2016 9:43

D66a60v84i89d 41P24o40t12y71š 1399547240854

A jak je to s tou bezúdržbovou? Co je uvnitř? To se nic během používání neodpaří nebo jak je to? A během nabíjení se tam netvoří žádný plyny? Prosím, poučte amatéra. Díky

0/0
7.12.2016 0:16

J46i94ř90í 97S44c82h11w90a81c29h 8608184688196

http://blog.autodily-pema.cz/index.php/autobaterie/115-bezudrzbova-neznamena-bez-zadne-pece

0/0
7.12.2016 23:59

T96o76m57a49s 71N84o93v12y 7828786778

starsie auta mali ovela menej elektroniky, ktora bateriu vybija aj ked sa auto nehybe..

Mam novy VW a neustale problemy s vybijanim baterie hoci jazdim dlhe trasy, zere to hlavne akykolvek doinstalovany alarm ktory musi napajat rozlicne snimace odparkovaneho auta

0/−1
6.12.2016 22:34

K40a51r75e17l 21V66a24c26h23u47t 9683552119333

Zajímalo by mne, jestli třeba Chorvati také používají v autech baterie, když tam těm bateriáím to letní horko teda tak vadí? ... ;-D

+1/0
6.12.2016 19:16

J71i88ř74í 78E65r38b32e54n 1313144946807

No oni zase nemají problém s mrazem ztuhlými oleji nebo vyhříváním sedaček :-)

+2/0
6.12.2016 22:09

R15o52b11e76r44t 22M21a30c13h40a34l82a 8691611466914

Může mi nějaký odborník vysvětlit, jak dává zabrat klimatizace baterie, když je jeho kompresor pohání řemen? Dik

+1/0
6.12.2016 17:14
Foto

J54i71ř38í 31D56v25o98ř95á28k 5335279500558

U kompresoru máš elmag. spojku . Její odběr sice není dramatický , ale poměrně často zapíná . A stokrát nic umoří i osla .

0/0
6.12.2016 18:08

J85a30r71o22s40l61a71v 25P46o13r56t 7439807309415

Podívejte se na pojistku klimatizace , bejvá okolo 50A .

+1/0
6.12.2016 19:56

R64o91b19e13r91t 39M98a58c75h72a33l88a 8521151586214

M��e mi n�jak� odborn�k vysv�tlit, jak d�v� zabrat klimatizace baterie, kdy� je jeho kompresor poh�n� �emen? Dik

0/0
6.12.2016 17:13

T93o70m74á26š 19B61a69u38e10r 5746763180689

Potřebuji poradit. Lze dobíjet u moderního vozu baterii, aniž by se od ní odpojily kabely?

0/0
6.12.2016 15:07

M81a87r75e94k 66J40a35n23e24č57k25a 1867706943491

Některé inteligentní nabíječky, např. Ctek to umožňují i přes klasickou autozásuvku (autozapalovač), ale nedoporučuji to. Vždycky je jistější nabíječku připojit přímo na autobaterii a odpojit aspoň +12V kabel od baterie. Tak máte jistotu, že nemůže dojít k žádnému poškození elektronické součásti ve vozidle.

+1/0
6.12.2016 16:36

M16i72c28h20a87l 90H61r72u16b13o31š 4120317792125

Ano, baterku mozete dobijat bez demontaze. Myslim ze u aut so systemom Stop/Start sa to ani nedoporucuje. V Golfe je dokonca priamo taky "jazycek" na ktory date minusovy pol nabijacky a plusovy na baterku a dobijate akoby cez kostru vozidla. Nemusi to byt zrovna nabijacka C-tek, uplne postaci aj inteligentna pulzna nabijacka z lidla...

+3/0
6.12.2016 16:38

E26d62a 89D89r93á84b57e92k 7849732323967

a když nemáte jazýček dáte na minus baterie, co s kostrou

0/0
7.12.2016 0:02

M79i22c58h38a47l 66H30r32u36b56o66š 4290767292245

Tak to date na nejaky srob na karoserii v motorovom priestore, tak to robim na druhom aute. Ten jazycek je tiez chyteny o kasnu.

0/0
7.12.2016 0:04
Foto

J68i90ř45í 38D14v43o21ř41á61k 5955809100638

Záleží na nabíječce . Preventivní dobití asi problém nebude .U hodně vybité bych kontakty raději odpojil . Některé nabíječky zvládnou solidní napěťovou špičku , obzvláště pokud mají tz. rychlodobíjení . A jen pro připomenutí : plus na kontakt , mínus na blok motoru . Prvně vypnout nabíječku a až potom odpojovat kontakty . První mínus .

+1/0
6.12.2016 16:42
Foto

J57i78ř42í 45D65v93o80ř59á56k 5735839440108

P.S. Je potřeba si změřit i napětí v síti . Většina levných trafo nabíječek nezvládne dodávat " správné " napětí . Trafo dělá prostě určitý poměr mezi vstupním a výstupním napětím . Není zas tak velký problém naměřit v síti 250 - 260 V.

+1/0
6.12.2016 19:35

L57u74d69v95í70k 23G73a69j87d12o49š44í27k 2625683804952

To je nesmysl.

Inteligentní nabíječka má elektronikou řízené spínané trafo, z kterého leze přesně to, co z něj lézt má bez ohledu na přepětí v síti.

Jinou než "cyhtrou" nabíječku bych si přímo na auto dnes připojit snad ani netroufal.

0/0
7.12.2016 3:08
Foto

J42i66ř65í 66D73v57o23ř30á63k 5825479640228

A já zase těm " chytrým " moc nevěřím . Možná léta praxe.

0/0
7.12.2016 17:38

P26e60t92r 13Č85e45r70m65á35k 9678355939680

U některých dokonce ani jinak baterii nabíjet nesmíte - jde o auta s baterry managementem. U zbytku záleží na nabíječce - moderní mikroporcesorovky úplně bez problému, starší trafo raději odpojené.

+2/0
6.12.2016 17:20

J76i92ř11í 47Z40ý22k77a 9599413261780

já tu baterii raději vyndavám úplně. Člověk je tvor omylný, něco Vás vyruší, připojíte póly obráceně a když to bude v autě, tak je neštěstí na světě. Nebo se nabíječka (made in China, jak jinak) prošlusuje a začne "dobíjet" vyšším napětím. Těch pár stovek vem čert, ale řídící jednotky Vám nepoděkují. Už ne ... a to je ta lepší varianta. Horší variantou je požár. Auto, garáž, dům, sousedovo dům. Kvůli ušetřeným pěti minutám je to na kulku do palice.

+2/0
6.12.2016 17:59

P43a82v27e56l 74N16e39v35e15č75e84ř87a50l 6242766324190

Jedna otázka, při výměně baterie (čili odpojení) je doporučováno pro zachování paměti (tzv. memory saver) rádia aj. použití náhradního zdroje (třeba i pouhou baterii 9V) po dobu odpojení. S tím nemáte problém?

0/0
6.12.2016 22:38

E40d16a 98D39r72á14b79e29k 7299262523357

někdy to není kvůli pěti minutám, ale aby nepřijela ostraha (deaktivoval byste alarm...)

0/0
6.12.2016 23:56

A85n62t84o44n24í68n 12N28e24b89u28ž37e10l87s92k91ý 7145599326620

Auto mám devět let, moc nejezdím, respektive jezdím na krátké vzdálenosti, najeto mám sto tisíc, baterka původní, jezdím na pravidelné prohlídky a údržbu, No a po dvou letech mi v servisu doporučili novou baterku, což jsem neuposlechl a ještě jezdím. Třeba zákon schválnosti zapracuje a umře..

Jinak souhlasím, že nová baterka vydrží, ty další už ne třeba i v hodinkách například..

+1/0
6.12.2016 14:03

M89i68c28h34a27l 48K70r78č46á36l 6558898866102

Na vojně byly v autech baterky staré i dvacet let. Úloženky byly trvale připojeny k nabíječkám a autům co jezdily dělaly servis baterek akumulátorovny. Jak to dělaly nevím ale dvacetiletá baterka nabyla žádná výjimka.

Článek obsáhlý ale nikde ani zmínka jaké napětí má mít plně nabitá baterka. Snadno se to zkontroluje voltmetrem a není nutno jezdit do servisu.

+2/0
6.12.2016 12:46

J28a23n 98H53r36u55z74a 8144948499877

Když jsem na dobité baterii naměřil 13,6 V myslel jsem si, že to cvakání místo startování nemůže být vadná baterie. Byla.;-D Při tom smrt baterky jsem zatím zažil vždy dík zkratu na jednom z článků a tak jsem měřil třeba 10,5 V.

0/0
6.12.2016 13:11
Foto

J71i39ř83í 21D87v25o68ř92á88k 5455279430598

Naměřit těsně po nabíjení ( nabíječkou , alternátorem) napětí kolem 14 voltů není problém . Ale to o té baterii nic neřekne . Pokud tam dáš deset baterií AAA o napětí 1,5 V , tak máš sice 15 V , ale chybí A.

+1/0
6.12.2016 18:25

F26r75a96n33t80i86s43e38k 49M98i69k78e91s 8593337760872

To by jeden nerek i kdyby mu hubu rozth.

0/0
6.12.2016 22:18

L84u72d77v46í55k 18G86a66j57d21o86š96í97k 2645113794492

Měření napětí bez zátěže vám neřekne o baterii v podstatě nic.

0/0
7.12.2016 3:17

P37e60t57r 50Č32e17r16m58á31k 9408245419950

Taky pamatuju sousedy co doma kutili na starých asfatkách, měnili kyselinu atd. a tvářili se že to fakt funguje.

0/0
6.12.2016 13:31

P64a45v25e11l 59J53e64ř23á70b66e20k 7651322754567

Fungovalo.

Byly doby, kdy se proměřil "šluslý" článek. Ten se vyndal a do něj strčil zdravý článek z jiné autobaterky. Olepilo asfaltem, dolila kyselina a zfackovaly děti, aby si se zbytkem kyseliny a plničky nehrály na doktora.

+2/0
6.12.2016 20:47

M40i51l44a67n 98Š52v32a71g29r46o61v65s71k86ý 9332779725348

U nás (VÚ 3607) jme měli akumulátorovnu vybavenou novými nádobami, elektrolytem, deskami, separátory, póly a zalévací hmotou. Když byl článek v kýblu, tak se podle okolností vyměnil. Samozřejmě, dělalo se i soukromně.

+1/0
6.12.2016 13:57

J61a55n 50H80r96u14z56a 8244368659927

A za socíku kdy nebyly v Mototechně baterky do osobáků často k mání jsme běžně vyfasovali do V3S, rozebrali a články jen vyměnili. Kolkrát jsem jen zíral jak byly nové nepoužité baterie potažené síranem a ze 115 A byl problém vybrat těch pár potřebných článků.

+1/0
6.12.2016 15:53
Foto

J46i83ř10í 40D59v28o79ř94á55k 5415529410728

K té poslední větě . Nemáš pravdu . Napětí sice změříš volmetrem , ale na start je potřeba kapacita , startovací proud . Jinak asi , 12,8 V .

+2/0
6.12.2016 18:17

P95a63v96e87l 91J35e47ř87á47b40e69k 7301152594547

Nabitá - pokud si pamatuji olovněný článek 2,2 V x 6 článků.

0/0
6.12.2016 20:49

M39a20r83t26i66n 78J81i62r61o34u22s68e52k 7816265925188

Servis bezúdržbové baterie. Joke dne. Jediné, co s ní jde udělat je dobíjet ji.

0/0
6.12.2016 12:43

J23o77s84e42f 16K68u32r10f28i15ř98t 1521395205539

Mě baterie vydržela v benzínové Octavii 14 let až jsem jí preventivně vyměnil v zimě protože už výkon nebyl přesvědčivý, za to u mámy ve fabii se baterie za posledních 8 let měnila třikrát tak nevím nevím kde je ta kvalita...

+2/0
6.12.2016 11:31

T68o35m64á44š 57K36u74c93h23a10ř 3457631798651

Úplně stejně mění u fábie HTP baterku kámoš. První vydržela pět roků a od té doby každý rok nová. Vždy měnil v servisu, včetně kontroly dobíjecí soustavy. "Odborníci" krátkou životnost baterií vysvětlují "zvýšenými nároky moderních vozů na elektrickou soustavu", ale ta holá haťapka na elektřinu nemůže mít žádné extra nároky, malinkatý motor, jen 1 kW startér, žádný start-stop systém .. :-/

+1/0
6.12.2016 12:15

J93o15s30e47f 61K16u36r73f21i33ř51t 1611255475729

Já mám oktávku "v plný palbě" L&K a rozhodně vyhřívání sedaček (v zimě) rádio + zesilovač a basák běží při každý jízdě a problém do teď nebyl...

0/0
6.12.2016 12:56

J81a19n 32H24r67u10z26a 8274818459817

Problém je jinde. Nový Citroen Saxo baterie drží 12 let. Další auto C1 baterečka 35A přežila 9 let, vše městský provoz a časté starty. Pak Vám v servisu dají baterku, která 5 let ležela na skladě a je z 1/3 zasulfátovaná a klekne třeba za 2-3 roky.

+2/0
6.12.2016 15:48

L47u83k70á41š 70K15o52h44o33u98t 7788144772139

na každé baterii je datum výroby... stačí kontrola a popř. rovnou v servisu požadovat kus který neležel 5let skladem.

0/0
6.12.2016 18:04

J27a93n 24P41a91v94e20l36k30a 3417901224481

V článku je spousta rad, jak se starat, měřit...

Nejjednodušší a nejlevnější je jezdit dokud se nerozpadne, každé 3-5 let koupit nový a jinak si ho nevšímat.

+1/−5
6.12.2016 10:47

P21e65t77r 87T47l12o78u68k52a12l 7784625462195

jistě, to je nejlevnější. ;-D

+2/0
6.12.2016 11:25

R80i24c73h12a14r54d 21T50o16m12e84č88e49k 7706205626391

Na baterkách se podepsalo extrémně horké léto 2015, zvláště pokud auto stálo často na slunci.

0/0
6.12.2016 10:39

E50d57a 65D40r78á55b20e40k 7129972443737

a předtím ještě horčejší léto 2010 ... a předtím... :-)

0/0
7.12.2016 0:01

P90e44t78r 55R84i39h22a56k 7381858678376

Ja menil baterii letos po letech. Minulou zimu sice jeste startovala, ale uz bylo citit jak toci starterem ztezka tak sem na zimu nechtel riskovat nekde zustat. :-) uz mam zkusenosti s vozenim kabelu v aute.

+1/0
6.12.2016 10:31

P69e58t74r 13R58i62h18a57k 7881728378146

A to mam to auto jako ojete od kolegy vice nez 5 let a kdo vi jak dlouho tam tu baterku mel on. Tak jsem zvedav ci i nova varta bezudrzbova tolik vydrzi. :-)

0/0
6.12.2016 10:33

M79i77l12a68n 62Š71v12a55g76r76o24v67s16k43ý 9632409975168

Já mám v autě baterku s dátumem 12/2004 a furt je dobrá. Tak uvidíme, kabely mám v kufru.

+5/0
6.12.2016 10:44

M11i63l89a38n 70Š29v80a17g81r48o89v85s83k27ý 9162739745178

Abych to upřesnil, kabely mám v kabele a až ta je v kufru.;-D

+2/0
6.12.2016 10:50

P37e52t92r 65R83i21h60a92k 7441168958256

JJ, ty se hodi. Bud pro sebe nebo jako pomoc bliznimu svemu. Taky uz jsem takto parkrat startovat nebo pomahal startovat.

0/0
6.12.2016 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.