Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé. Většinou je k výměně akumulátoru donutí až to, že ráno prostě nenastartují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i52c20h65a16l 55J89a41r77o80š 7324400522445

Baterii neřeším. První mi vydržela osm let a druhá snad dožije s autem. Všechna předchozí auta mi ukradli dřív, než jsem měl problém s nějakou baterií.

0/0
7.12.2016 9:43

D43a47v71i56d 61P77o40t39y22š 1959397880304

A jak je to s tou bezúdržbovou? Co je uvnitř? To se nic během používání neodpaří nebo jak je to? A během nabíjení se tam netvoří žádný plyny? Prosím, poučte amatéra. Díky

0/0
7.12.2016 0:16

J30i48ř61í 30S66c73h41w61a27c78h 8328274648836

http://blog.autodily-pema.cz/index.php/autobaterie/115-bezudrzbova-neznamena-bez-zadne-pece

0/0
7.12.2016 23:59

T46o18m42a34s 31N36o48v51y 7168566988

starsie auta mali ovela menej elektroniky, ktora bateriu vybija aj ked sa auto nehybe..

Mam novy VW a neustale problemy s vybijanim baterie hoci jazdim dlhe trasy, zere to hlavne akykolvek doinstalovany alarm ktory musi napajat rozlicne snimace odparkovaneho auta

0/−1
6.12.2016 22:34

K11a83r58e57l 39V23a36c26h34u68t 9923262599643

Zajímalo by mne, jestli třeba Chorvati také používají v autech baterie, když tam těm bateriáím to letní horko teda tak vadí? ... ;-D

+1/0
6.12.2016 19:16

J65i20ř81í 25E67r49b39e96n 1933934306797

No oni zase nemají problém s mrazem ztuhlými oleji nebo vyhříváním sedaček :-)

+2/0
6.12.2016 22:09

R71o17b62e81r78t 41M15a31c64h89a82l14a 8861651946114

Může mi nějaký odborník vysvětlit, jak dává zabrat klimatizace baterie, když je jeho kompresor pohání řemen? Dik

+1/0
6.12.2016 17:14
Foto

J39i24ř53í 90D82v69o65ř25á66k 5365489170688

U kompresoru máš elmag. spojku . Její odběr sice není dramatický , ale poměrně často zapíná . A stokrát nic umoří i osla .

0/0
6.12.2016 18:08

J14a88r63o36s59l51a28v 63P52o89r60t 7219377989745

Podívejte se na pojistku klimatizace , bejvá okolo 50A .

+1/0
6.12.2016 19:56

R37o76b37e12r53t 38M66a79c49h38a96l11a 8511461246514

M��e mi n�jak� odborn�k vysv�tlit, jak d�v� zabrat klimatizace baterie, kdy� je jeho kompresor poh�n� �emen? Dik

0/0
6.12.2016 17:13

T92o96m61á60š 11B28a77u37e23r 5766463860339

Potřebuji poradit. Lze dobíjet u moderního vozu baterii, aniž by se od ní odpojily kabely?

0/0
6.12.2016 15:07

M91a79r54e69k 89J86a88n97e45č63k40a 1467196243961

Některé inteligentní nabíječky, např. Ctek to umožňují i přes klasickou autozásuvku (autozapalovač), ale nedoporučuji to. Vždycky je jistější nabíječku připojit přímo na autobaterii a odpojit aspoň +12V kabel od baterie. Tak máte jistotu, že nemůže dojít k žádnému poškození elektronické součásti ve vozidle.

+1/0
6.12.2016 16:36

M62i49c76h26a37l 47H67r23u74b48o73š 4190987102875

Ano, baterku mozete dobijat bez demontaze. Myslim ze u aut so systemom Stop/Start sa to ani nedoporucuje. V Golfe je dokonca priamo taky "jazycek" na ktory date minusovy pol nabijacky a plusovy na baterku a dobijate akoby cez kostru vozidla. Nemusi to byt zrovna nabijacka C-tek, uplne postaci aj inteligentna pulzna nabijacka z lidla...

+3/0
6.12.2016 16:38

E75d90a 79D55r57á58b51e41k 7609582353537

a když nemáte jazýček dáte na minus baterie, co s kostrou

0/0
7.12.2016 0:02

M56i43c30h23a90l 14H79r73u73b10o30š 4580857332665

Tak to date na nejaky srob na karoserii v motorovom priestore, tak to robim na druhom aute. Ten jazycek je tiez chyteny o kasnu.

0/0
7.12.2016 0:04
Foto

J78i31ř26í 77D88v96o56ř86á49k 5655639650488

Záleží na nabíječce . Preventivní dobití asi problém nebude .U hodně vybité bych kontakty raději odpojil . Některé nabíječky zvládnou solidní napěťovou špičku , obzvláště pokud mají tz. rychlodobíjení . A jen pro připomenutí : plus na kontakt , mínus na blok motoru . Prvně vypnout nabíječku a až potom odpojovat kontakty . První mínus .

+1/0
6.12.2016 16:42
Foto

J20i18ř25í 67D12v93o20ř78á53k 5345819150288

P.S. Je potřeba si změřit i napětí v síti . Většina levných trafo nabíječek nezvládne dodávat " správné " napětí . Trafo dělá prostě určitý poměr mezi vstupním a výstupním napětím . Není zas tak velký problém naměřit v síti 250 - 260 V.

+1/0
6.12.2016 19:35

L35u24d75v70í31k 69G34a90j72d20o44š80í45k 2555103564802

To je nesmysl.

Inteligentní nabíječka má elektronikou řízené spínané trafo, z kterého leze přesně to, co z něj lézt má bez ohledu na přepětí v síti.

Jinou než "cyhtrou" nabíječku bych si přímo na auto dnes připojit snad ani netroufal.

0/0
7.12.2016 3:08
Foto

J57i37ř47í 41D63v65o84ř62á55k 5905229870348

A já zase těm " chytrým " moc nevěřím . Možná léta praxe.

0/0
7.12.2016 17:38

P95e43t71r 70Č70e42r20m78á44k 9938415569470

U některých dokonce ani jinak baterii nabíjet nesmíte - jde o auta s baterry managementem. U zbytku záleží na nabíječce - moderní mikroporcesorovky úplně bez problému, starší trafo raději odpojené.

+2/0
6.12.2016 17:20

J96i79ř85í 66Z47ý20k31a 9729763541670

já tu baterii raději vyndavám úplně. Člověk je tvor omylný, něco Vás vyruší, připojíte póly obráceně a když to bude v autě, tak je neštěstí na světě. Nebo se nabíječka (made in China, jak jinak) prošlusuje a začne "dobíjet" vyšším napětím. Těch pár stovek vem čert, ale řídící jednotky Vám nepoděkují. Už ne ... a to je ta lepší varianta. Horší variantou je požár. Auto, garáž, dům, sousedovo dům. Kvůli ušetřeným pěti minutám je to na kulku do palice.

+2/0
6.12.2016 17:59

P86a71v58e90l 18N75e77v21e13č47e23ř11a19l 6732846664460

Jedna otázka, při výměně baterie (čili odpojení) je doporučováno pro zachování paměti (tzv. memory saver) rádia aj. použití náhradního zdroje (třeba i pouhou baterii 9V) po dobu odpojení. S tím nemáte problém?

0/0
6.12.2016 22:38

E11d23a 43D16r83á26b67e15k 7759872533117

někdy to není kvůli pěti minutám, ale aby nepřijela ostraha (deaktivoval byste alarm...)

0/0
6.12.2016 23:56

A65n61t29o88n14í82n 98N83e28b70u67ž26e29l53s98k82ý 7775769916620

Auto mám devět let, moc nejezdím, respektive jezdím na krátké vzdálenosti, najeto mám sto tisíc, baterka původní, jezdím na pravidelné prohlídky a údržbu, No a po dvou letech mi v servisu doporučili novou baterku, což jsem neuposlechl a ještě jezdím. Třeba zákon schválnosti zapracuje a umře..

Jinak souhlasím, že nová baterka vydrží, ty další už ne třeba i v hodinkách například..

+1/0
6.12.2016 14:03

M53i84c70h62a20l 60K12r54č89á85l 6418868336192

Na vojně byly v autech baterky staré i dvacet let. Úloženky byly trvale připojeny k nabíječkám a autům co jezdily dělaly servis baterek akumulátorovny. Jak to dělaly nevím ale dvacetiletá baterka nabyla žádná výjimka.

Článek obsáhlý ale nikde ani zmínka jaké napětí má mít plně nabitá baterka. Snadno se to zkontroluje voltmetrem a není nutno jezdit do servisu.

+2/0
6.12.2016 12:46

J46a85n 93H22r14u90z84a 8824278409547

Když jsem na dobité baterii naměřil 13,6 V myslel jsem si, že to cvakání místo startování nemůže být vadná baterie. Byla.;-D Při tom smrt baterky jsem zatím zažil vždy dík zkratu na jednom z článků a tak jsem měřil třeba 10,5 V.

0/0
6.12.2016 13:11
Foto

J27i85ř40í 27D83v36o98ř94á90k 5575809890658

Naměřit těsně po nabíjení ( nabíječkou , alternátorem) napětí kolem 14 voltů není problém . Ale to o té baterii nic neřekne . Pokud tam dáš deset baterií AAA o napětí 1,5 V , tak máš sice 15 V , ale chybí A.

+1/0
6.12.2016 18:25

F77r52a80n53t92i42s39e80k 91M20i16k22e88s 8643717110762

To by jeden nerek i kdyby mu hubu rozth.

0/0
6.12.2016 22:18

L69u66d40v18í91k 74G71a37j16d58o42š90í41k 2605653954372

Měření napětí bez zátěže vám neřekne o baterii v podstatě nic.

0/0
7.12.2016 3:17

P44e61t19r 40Č89e84r10m73á34k 9748345149930

Taky pamatuju sousedy co doma kutili na starých asfatkách, měnili kyselinu atd. a tvářili se že to fakt funguje.

0/0
6.12.2016 13:31

P71a36v92e24l 87J23e58ř57á84b77e19k 7261852824957

Fungovalo.

Byly doby, kdy se proměřil "šluslý" článek. Ten se vyndal a do něj strčil zdravý článek z jiné autobaterky. Olepilo asfaltem, dolila kyselina a zfackovaly děti, aby si se zbytkem kyseliny a plničky nehrály na doktora.

+2/0
6.12.2016 20:47

M88i60l58a49n 26Š60v30a20g90r45o79v81s39k44ý 9672989465338

U nás (VÚ 3607) jme měli akumulátorovnu vybavenou novými nádobami, elektrolytem, deskami, separátory, póly a zalévací hmotou. Když byl článek v kýblu, tak se podle okolností vyměnil. Samozřejmě, dělalo se i soukromně.

+1/0
6.12.2016 13:57

J21a86n 15H97r27u72z51a 8474798589837

A za socíku kdy nebyly v Mototechně baterky do osobáků často k mání jsme běžně vyfasovali do V3S, rozebrali a články jen vyměnili. Kolkrát jsem jen zíral jak byly nové nepoužité baterie potažené síranem a ze 115 A byl problém vybrat těch pár potřebných článků.

+1/0
6.12.2016 15:53
Foto

J10i24ř13í 11D14v84o73ř26á83k 5865429500268

K té poslední větě . Nemáš pravdu . Napětí sice změříš volmetrem , ale na start je potřeba kapacita , startovací proud . Jinak asi , 12,8 V .

+2/0
6.12.2016 18:17

P11a77v18e41l 28J22e27ř77á71b91e74k 7941902904437

Nabitá - pokud si pamatuji olovněný článek 2,2 V x 6 článků.

0/0
6.12.2016 20:49

M84a96r78t80i70n 35J90i30r75o79u35s59e92k 7816625455778

Servis bezúdržbové baterie. Joke dne. Jediné, co s ní jde udělat je dobíjet ji.

0/0
6.12.2016 12:43

J46o87s95e48f 64K20u28r66f41i15ř38t 1321385165229

Mě baterie vydržela v benzínové Octavii 14 let až jsem jí preventivně vyměnil v zimě protože už výkon nebyl přesvědčivý, za to u mámy ve fabii se baterie za posledních 8 let měnila třikrát tak nevím nevím kde je ta kvalita...

+2/0
6.12.2016 11:31

T92o40m41á85š 18K61u78c89h20a57ř 3417601918621

Úplně stejně mění u fábie HTP baterku kámoš. První vydržela pět roků a od té doby každý rok nová. Vždy měnil v servisu, včetně kontroly dobíjecí soustavy. "Odborníci" krátkou životnost baterií vysvětlují "zvýšenými nároky moderních vozů na elektrickou soustavu", ale ta holá haťapka na elektřinu nemůže mít žádné extra nároky, malinkatý motor, jen 1 kW startér, žádný start-stop systém .. :-/

+1/0
6.12.2016 12:15

J34o94s18e55f 95K58u13r94f94i29ř86t 1591235395309

Já mám oktávku "v plný palbě" L&K a rozhodně vyhřívání sedaček (v zimě) rádio + zesilovač a basák běží při každý jízdě a problém do teď nebyl...

0/0
6.12.2016 12:56

J62a97n 47H73r23u65z62a 8504758379257

Problém je jinde. Nový Citroen Saxo baterie drží 12 let. Další auto C1 baterečka 35A přežila 9 let, vše městský provoz a časté starty. Pak Vám v servisu dají baterku, která 5 let ležela na skladě a je z 1/3 zasulfátovaná a klekne třeba za 2-3 roky.

+2/0
6.12.2016 15:48

L66u96k84á89š 33K58o35h14o16u19t 7298754412569

na každé baterii je datum výroby... stačí kontrola a popř. rovnou v servisu požadovat kus který neležel 5let skladem.

0/0
6.12.2016 18:04

J18a97n 45P21a98v57e48l49k69a 3577591924861

V článku je spousta rad, jak se starat, měřit...

Nejjednodušší a nejlevnější je jezdit dokud se nerozpadne, každé 3-5 let koupit nový a jinak si ho nevšímat.

+1/−5
6.12.2016 10:47

P78e96t71r 54T42l28o80u90k16a19l 7144955372345

jistě, to je nejlevnější. ;-D

+2/0
6.12.2016 11:25

R18i32c21h43a31r16d 26T14o66m26e39č76e78k 7756275366371

Na baterkách se podepsalo extrémně horké léto 2015, zvláště pokud auto stálo často na slunci.

0/0
6.12.2016 10:39

E40d39a 71D56r17á44b64e85k 7569592643127

a předtím ještě horčejší léto 2010 ... a předtím... :-)

0/0
7.12.2016 0:01

P87e40t25r 71R33i40h26a58k 7241378868696

Ja menil baterii letos po letech. Minulou zimu sice jeste startovala, ale uz bylo citit jak toci starterem ztezka tak sem na zimu nechtel riskovat nekde zustat. :-) uz mam zkusenosti s vozenim kabelu v aute.

+1/0
6.12.2016 10:31

P73e39t54r 25R64i49h14a73k 7781818738666

A to mam to auto jako ojete od kolegy vice nez 5 let a kdo vi jak dlouho tam tu baterku mel on. Tak jsem zvedav ci i nova varta bezudrzbova tolik vydrzi. :-)

0/0
6.12.2016 10:33

M64i77l11a86n 56Š56v73a55g60r12o77v84s24k15ý 9552459105778

Já mám v autě baterku s dátumem 12/2004 a furt je dobrá. Tak uvidíme, kabely mám v kufru.

+5/0
6.12.2016 10:44

M22i12l51a11n 81Š76v89a48g31r17o55v90s32k16ý 9662579165548

Abych to upřesnil, kabely mám v kabele a až ta je v kufru.;-D

+2/0
6.12.2016 10:50

P38e38t12r 67R62i40h19a70k 7601688118596

JJ, ty se hodi. Bud pro sebe nebo jako pomoc bliznimu svemu. Taky uz jsem takto parkrat startovat nebo pomahal startovat.

0/0
6.12.2016 14:33







Najdete na iDNES.cz