Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l11a96d76i15m32í12r 60R93e69t33t23i71n32g90e68r 5625536895125

Nevím proč jsou lidem uměle nuceny elektromobily i alternativní paliva. Trh si to sám zařídil. Nejprve auta jezdili na plyn ( od toho šlapeme na plynový pedál, i když už to tak 100 let neplatí),jenže lidi objevili benzín a pak naftu, vyhovuje jim to víc a tak na to jezdí. Úzký okruh lidi ještě skouskne z různých důvodu LPG a jezdí na to i bez dotací a všemožné podpory. Až to bude výhodne, budou na to jezdit všichni a bez postrků.

0/0
1.12.2016 22:00

J56o51s24e32f 63Š45o84l90t19e41s 8254778320283

Ve skutečnosti nejprve jezdily auta na elektřinu.

+1/0
1.12.2016 23:30

J28i83ř81í 58S97c65h96w21a80c20h 8358664298976

už jen ten "pitomej katalyzátor" se musel lidem "vnutit". Neexistovalo žádné "ekonomické řešení" které by ho prosadilo. Bez těchto vnucených řešení by ve velkých městech na hlavních třídách s nepřetržitým proudem aut bylo dnes nedýchatelné ovzduší....

+1/0
1.12.2016 23:30

V76l30a34d58i92m47í69r 61R59e82t53t50i86n26g69e84r 5385186445495

No nevím jsem příznivec alternativních pohonů. Jezdím už 20 let na LPG ve třech vozech, ten poslední tovární zástavba LPG. Dokonce i s karavanem jedu na LPG do Chorvatska či Francie. Ten dojezd 600 Km jaktakž akceptuji, i když je směšný proti benzínu či nafte. A LPG moc dobře nemohu vyměnit ani za CNG, jednak je dražší, místo 600 km ujede tak maximálně 330 km a je použitelné jen v Německu a Česku. Za hranicemi si nikde CNG nenatankuji (Polsko,Slovensko,Francie,Slovinsko,Chorvatsko). Navíc při jízdě topím či chladím, poslouchám rádio, vyhřívám zrcátka, stírám a elektro auto sotva jede samo. Pokud toto vše zapnu v elektromobilu, neujedu ani 50 km. A o tom, zapojit přívěs za elektromobil se ani nezminuji.

+1/−1
30.11.2016 21:33

J13i71ř84í 80S94c91h46w59a39c42h 8228374788646

na baterii např. v Tesle můžeš poslouchat rádio asi tak 1000 hodin ....stírat tak 2000 hodin, tedy až do (ještě většího) zblbnutí......

+1/0
30.11.2016 23:11

J91a41n 20H90r28u38z79a 8574318319747

A jak dlouho vydržíte stojíc v koloně v zimě topit? Tři hodiny, čtyři, pět? A odjedete nebo pro vás bude muset přijet odtahovka?

+1/0
1.12.2016 15:58

J53i24ř19í 93S21c34h96w58a84c58h 8728574498776

jen asi tak 50-100 hodin.....:-P

0/0
1.12.2016 20:34

M96a55r33e11k 29M49a41l22ý 1182618761520

Podle toho, jakou má Tesla baterku a jak bude zrovna nabita, viz diskuze dříve. Spotřeba topení je cca. 1-2 kW, takže to, co jste napsal platí pro vrcholní verzi s 90 kWh baterkou, která je nabita úplně do plna.

0/0
1.12.2016 21:05

J27i27ř25í 20S33c23h62w58a29c47h 8318494458306

ano, já taky souhlasím ;-)

0/0
1.12.2016 23:25
Foto

J86i40ř30í 79D42v68o61ř51á50k 5415339340298

Řeči . Řeči jsou pro milence . Chlap by řekl : Postavil jsem hustou síť pro dobíjení . Vítejte .

+1/0
30.11.2016 19:49

P12e35t22r 11M11i42c43h81a79l 2400684481482

Až to dojede na jedno nabití aspoň 500 km s topením, klimou a rezervou a auto nižší střední třídy bude stát do půl milionu, budu o tom uvažovat.

+4/0
30.11.2016 19:27

A43n85t28o77n17í11n 61S82e29b54e81r87a 7803438830649

Dokud to nebude stat jako normalni auto, tak to nechci. Nevidim duvod proc by to melo byt drazsi. Vzdyt kupa socastek co ma benzinove auto tam vubec neni. Ty ceny za to jsou silene...

+2/0
30.11.2016 18:18

P75e74t78r 10M88i42c55h93a35l 2300484121852

Nejdražší je baterka.

0/0
30.11.2016 19:32

J15a60n 88H21r93u29z27a 8644318629257

Musk má i drahou karosérii. Kdyby dělali auta se spalovacími motory z hliníku jako on tak by byly lehké a spotřeba o nějaký litřík menší. Ale cena i bezpečnost.;-)

0/0
1.12.2016 16:00

M32a67r28t16i67n 29K23a61r10á96s24e64k 9928683488548

No mozna proto se to zatim pordava v zanedbatelnych poctech ze, ono nikdo neceka ze to bude masovka pri soucasnych parametrech a cenach...

+1/0
30.11.2016 19:50
Foto

M71i83r81o80s22l80a42v 48S31t98e68i48n64e46r 4200532250836

Nabječky jsou jenom část problému. Rychlé nabíjení akumulátoru škodí, část energie se mění v teplo.

Máme už zavedený systém s plynovými bombami, prázdnou si vyměníme za plnou, odpadá hlídání nějaké technické kontroly a údržba.

Pokud se významní výrobci dohodnou na normě, t.j. baterie z VW bude třeba stejná, jako u GM, známe to už od žárovek, nic nebrání tomu, aby se akumulátory nekupovaly, nýbrž pouze pronajímaly a vyměňovaly na stanici jednoduše vyšoupnutím prázdného a zašoupnutím nabitého, samozřejmě by na to byly pojízdné plošinky. Komerčně by to podpořilo i zdravou konkurenci- na hlavním tahu by nabití stálo víc, než mimo, kde je třeba zákazníky motivovat cenou a servisem.

Nabíjet ty zálohové akumulátory je pak možno vždy, když je v síti přebytek- třeba za silného větru nebo silného slunečního záření. Pomohlo by to stabilizovat síť.

Problém bude s garážemi- stejně jako plyn reaguje na otevřený oheň, je i elektřina poměrně náchylná ke zkratům a následně i požáru.

+1/0
30.11.2016 18:06

P66e73t37r 87M67i10c35h50a85l 2170454331272

Problém je životnost baterie. Začneš s novou a při první výměně dostaneš starou se sníženou kapacitou.

0/0
30.11.2016 19:35

M35a79r72t21i58n 78K43a50r55á47s72e28k 9978243918608

No to je teorie, v praxi je to drahe a lidi to moc nechteji... Jinak elektroauta stablilizuji sit i tak - drtiva vetsina nabijeni se deje doma, a lidi co dobiji auta maji i dvoutarif, ktery prave slouzi ke stabilizaci site..

0/0
30.11.2016 19:52

R42a76d53e49k 52S64v86o78b44o95d23a 8799850390551

To už se zkoušelo - Better Place na tomto modelu zbankrotovalo, Tesla to testovala, otevřela první výměnnou nabíječku ale neujalo se to a zavřela ji. Postavit takovou výměnnou stanici je mnoho-řádově dražší než postavit nabíječku. Taktéž správa. Výměna stála skoro jako benzín. Zákazníci dali jasně najevo, že radši budou nabíjet zadarmo či za malý poplatek a dají si kafe než se to nabije, než platit peníze jako za benzín. Pro lidi je prostě lepší počkat půlhodinku a neplatit skoro nic než odjet za 5 minut a vypláznout moc peněz. A to bez ohledu na problém stavu staré x vyměněné baterky.

+2/0
30.11.2016 20:16

V41l84a74s51t23i83m73i98l 93P46ř49í25k28a88z24s49k12ý 4211572

Jestli to má být na 400V, tak to budou proudy jako prase. Dobrá svářečka. Jsem moc zvědavej, kdy shoří první auťák nebo to někoho uškvaří :-/

0/0
30.11.2016 15:42

J35o74s68e78f 77Š81o25l85t41e23s 8824298690683

Nikoliv, má to být na 800 V.

+1/0
30.11.2016 18:28

P17e27t86r 22B48á50č46a 8575136545555

Nemam zajem, diky. Rv

0/0
30.11.2016 15:07

P16e24t70r 60Z54a80s73k77o74č81i30l 2655262948739

Těch 350 kW je aktuálně nesmysl, Tesla Superchargers mají 150 kW, a i to se využije jen na 0-40% SOC (kapacity baterky), u 90 kWh baterek. Větší proud jednak neuchladěj a jednak tím odrovnají životnost baterky, při stávajícím Tesla chemickém složení. Kromě toho Tesla nabízí sdílení Superchargers ostatním automobilkám, ono i jsou všichni společně v CCS v rámci CharIN, takže "postavit protiváhu Tesle" nedává smysl, to si tam možná ale jenom domyslel pan František Dvořák.

+2/0
30.11.2016 12:23

J41i68ř87í 67S79c63h30w54a58c81h 8968624898726

nejspíše je tím myšlen celkový příkon pro více aut současně

0/−1
30.11.2016 12:57

P17e88t26r 65Z34a31s75k10o24č79i68l 2115552918939

To by bylo zase dost málo - stávající Tesla station mívá 8 stání (menši jsou po 4ech), v párech na 4 nabíječky, to je 600 kW celkem. CCS standard explicitně uvádí zvýšení ze 150 kW na 350 kW, ale ani na Tesla Motors Club nikdo netuší, jak to chtějí využít: https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

0/0
30.11.2016 13:03

M35a96r30t95i52n 75K14a88r24á85s74e51k 9938253118728

No oni to taky pocitam nestavi pro aktualne dostupne auta, ktere konci s maximalnim dobijecim proudem vetsinou na 50 kW, vyjimecne 100kW, u tesly nejakych 120kW...

+1/0
30.11.2016 13:13

P83e21t86r 12Z73a40s49k60o70č51i65l 2685722868219

Ono ty větší výkony vlastně budou na tiráky (jako Tesla Semi), to je komerčně zajímavý EV market, bylo to v jednom komentáři tady: https://hardware.slashdot.org/story/16/11/29/2052230/europe-is-getting-a-network-of-ultra-fast-high-powered-ev-chargers

0/0
30.11.2016 13:18

V61í73t 62O64ž56a98n42a 1938298405834

Těch 350kW je nesmysl, 150kW je více než dostatečné. 350kW využije možná jeden model BEV a to teprve za 2 roky.

0/0
30.11.2016 15:23

M37a50r47t56i33n 15K97a78r95á26s44e15k 9908603658798

Fakt si myslis, ze se takhle sesly 4 velke automobilky a rekly "co kdybychom postavili 400 nabijecek, ktere budou vlastne k nicemu"?

Kdyz muze dnes dostupny IONIQ dobijet 28 kWh baterku 100kW, ta zjevne uz s dnes dostupnou technologii baterek muze byt 100 kWh pack dobijeny cca prave temi 350 kW. Pokud by to byly navic sdilene zdroje jako u Tesly, tak to je podle me akorat a slusny standard pro dlouhou dobu (ne jako 50 kW nabijecky, ktere jsou pro bezne pouziti spis velka nouzovka nez skutecne reseni).

Hlavne rozdil mezi stavbou 50 kW a 350 kW stanic bude pomerne maly, takze je mnohem lepsi postavi 350 kW, ktera treba bude chvili ne uplne vyuzita, nez postavit 100kW a po par letech tahat nove kabely transofrmatory apod...

+1/0
30.11.2016 15:35

M44a81r34e48k 30M51a98l63ý 1882298621450

Souhlasím. Pokud to automobilky myslí s rozšířením EV opravdu vážně, tak právě rychlé dobíjení je správná cesta (ne ovšem jediná), jak to dosáhnout. Aby člověk dobitím nestrávil čas delší než teď na benzince. A tak je ta rezerva výkonu (dnes nevyužitelná... ale do budoucna ano) velmi rozumná.

Pokud budu mít 100kWh baterku vycucnutou na desetinu, tak dobití na 80 procent znamená dobít 70 kWh. Pokud to má být za řekněme 15 minut, tak je to cca. 300kW výkonu nabíječky.

0/0
30.11.2016 16:28

V25í83t 78O92ž81a42n56a 1228208325934

Stojan 50kW za půl mega za 350kW za 6 mega(můj cenový tip), podle mně vyhozené peníze, 150kW by bylo více než dostatečné na další 2-3roky. Kdoví kdy bude v prodeji auto s nabíjením 800V.

0/0
30.11.2016 21:50

M41a62r74t18i25n 44K39a57r73á94s43e61k 9588473168448

No rekl bych ze jednosystemovy stojan CCS na 350 kW nemusi stat primo umerne vice oproti 50kW vicesystemu....

Nicmene je treba zvazit to, ze "dobijeci" misto netvori jen HW stojanu, ale i pozemky, cesta, stavebni upravy, tuna adminu okolo apod a tohle naklady nejspi budeou mnohem vetsi nez ten samotny stojan a pak to muze vypada tak, ze te takova dalnicni stanice s 350kW stojany vyjde v celkovych nakladech treba jen o 10 - 20 % draz nez s 50 kW stojany ( i kdyz samotny stojan bude stat treba 4x tolik...

+1/0
30.11.2016 22:00

M17a97r48e92k 44M84a44l42ý 1792428651210

Lépe ať mají vyšší výkon než je dnes požadován, než aby za několik let zjistili, že to nestačí a vymýšleli jak to zvýšit. Protože bez možnosti rychlého dobití na cestách nemá EV moc smysl.

0/0
30.11.2016 13:30

P18e28t18r 67Z34a58s39k17o67č75i89l 2475532898159

90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie. A cestou stejně stavěj každejch 200km na záchod manželky či dětí, což samo o sobě víceméně stačí na průběžné dobíjení i stávající 150kW technologií. EV perfektně smysl má, akorát jsou zatím drahý, tak si to většina lidí nechce přiznat.

0/0
30.11.2016 13:51

M71a30r50e26k 43M44a36l22ý 1142218821110

Tak proč tedy ty automobilky staví rychlonabíječky? A taky přiznávají, že bez možnosti rychlého dobití se EV nerozšíří nějak výrazně? Podle mě na to mají průzkumy u zákazníků, které přesně toto říkají.

Ano, překážkou je i vysoká cena, ale další překážkou je i nemožnost rychle a kdekoliv dobít.

0/0
30.11.2016 13:58

P96e76t39r 74Z45a12s73k45o64č75i34l 2925332888759

Že někdo něco chce ještě neznamená, že to doopravdy potřebuje, u zákazníků hraje hlavní roli psychologie, a výrobce musí dát zákazníkovi to, co chce, ne to, je pro něj nejlepší, to je zákon trhu.

0/0
30.11.2016 14:17

M36a49r32e58k 54M89a94l39ý 1692588901480

Přesně tak... takže je absolutně nepodstatné, že "90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie" :-)

Prostě spalovák jim dá to, co chtějí a tak logicky to chtějí i po EV. A když ne, tak na nějaké EV zvysoka kašlou, logicky.

0/0
30.11.2016 14:26

P76e73t90r 94Z62a23s74k38o20č89i46l 2245122508269

Jo, kašlo tak, že těch 360000 rezervací Tesla Model 3 ještě žádná automobilka neměla. ;-D

0/0
30.11.2016 14:32

M69a17r53e25k 33M20a55l60ý 1842648871340

Jo, jo... každý den potkávám desítky, ba stovky EV běžně v provozu ;-D

Jako... ano, věřím tomu, že EV má budoucnost, ale masového rozšíření se dočkáme, až se vyřeší ta současná omezení. Do té doby, ať si to kupují nadšenci, alespoň bude motivace na další vývoj.

+2/0
30.11.2016 14:37

V55í16ť80a 98K15r85u21t34i67š 1900834395397

Nezávazných, vratných, za zanedbatelných 1000 USD, na auto, které vyjede ve větším množství kdy? Za 2 roky?

0/0
30.11.2016 21:15

M19a23r46e26k 58M84a43l52ý 1482778691620

Teď jsem v nějaké recenzi na Teslu X četl, že první Tesly 3 dorazí k zákazníkům v půlce roku 2018, myšleno v USA, Evropa bůh ví kdy. A to by musel Musk dodržet slib, takže...

0/0
1.12.2016 21:11

M14a75r25t66i27n 40K19a96r34á49s81e13k 9198463198258

No a jak teda chcete resit tech par cest rocne ktere jsou dlouhe? ve chvili kdy si na to budete muset pujcit druhe auto z pujcovny tk jde cela akonomika do haje, proto je treba tech dobijecich stanic...

0/0
30.11.2016 19:54

P39e90t12r 25Z68a85s92k10o41č23i68l 2165132908139

Vždyť Itálie i Chorvatsko jsou dostatečně pokryty Tesla Superchargery již dnes. Viz tesla.com a evtripplanner.com - nejdelší segment do Splitu je 280 km, to můžete v 90D vzít 160 km/h. Akorát si zatím nemůžete vybírat, kdy zastavit, musíte jít na záchod a na jídlo na předem daných zastávkách. Ale Tesla station stojí desetinu toho co benzínka, takže časem mohou být při stejných nákladech jako na benzínky Superchargery 10x hustěji (to je až absurdní - to by byly jeden druhému na dohled).

0/0
30.11.2016 20:46

M66a12r39t51i81n 44K19a10r72á53s29e42k 9848723648228

Jo ten suparcharger vam bude treba s audinou hodne platny...

0/0
30.11.2016 20:47

P49e48t33r 36Z19a86s66k46o44č88i32l 2665842278509

Teď jsem se nějak ztratil, o čem se bavíme. Prostě fosily jsou mrtvá věc. :-)

0/0
30.11.2016 20:50

M90a31r57t77i46n 16K16a66r43á93s81e11k 9518253668608

No o tom co pisou v clanku ne? Stavba rychlodobijecich stanic pro ostatni (nejen tesla) elektroauta...

0/0
30.11.2016 21:10

J24a68n 57H55r66u64z67a 8764578259727

Myslíte ty uhelné elektrárny co Němci staví jako diví?;-D

0/0
1.12.2016 16:06

M15a46r55e86k 42M87a36l77ý 1502628251860

Hm... za jak dlouho myslíte? Povíme si za 10 let? :-)

0/0
1.12.2016 21:14
Foto

J75a43n 41Z66á91h24r15a65d94n29í32k 1711513260685

viete kde má elektomobil výfuk? - v uhoľnej elektrárni! a v zime sa je radosť voziť, a mrznuť za volantom ;-D

+1/−3
30.11.2016 11:02

P94e33t65r 89Z10a88s89k43o61č95i48l 2945672638889

Vytápění je "zadarmo" díky odpadnímu teplu z invertoru + motoru, podobně jako u fosilů. Kromě toho si ale můžete auto předtopit i čistě elektřinou (v 95% případů, kdy nejedete bůhvíkam daleko), takže při odjezdu nedrkotáte zuby jako ve fosilu. A jestli myslíte vytápění stojícího auta na zaseknuté dálnici, tak tam se z vyhřátých Tesel budou dívat na vaši zmrzlou mrtvolku ve fosilu s prázdnou nádrží. Jinak ty elektrárny říkáte v pořádku - na rozdíl od fosilů mají filtry odchytávající 99% rakovinotvorných částic.

0/0
30.11.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz