Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47l25a25d57i81m77í63r 46R52e67t81t81i70n60g25e85r 5945316815265

Nevím proč jsou lidem uměle nuceny elektromobily i alternativní paliva. Trh si to sám zařídil. Nejprve auta jezdili na plyn ( od toho šlapeme na plynový pedál, i když už to tak 100 let neplatí),jenže lidi objevili benzín a pak naftu, vyhovuje jim to víc a tak na to jezdí. Úzký okruh lidi ještě skouskne z různých důvodu LPG a jezdí na to i bez dotací a všemožné podpory. Až to bude výhodne, budou na to jezdit všichni a bez postrků.

0/0
1.12.2016 22:00

J58o46s46e10f 49Š94o63l71t61e37s 8174188300433

Ve skutečnosti nejprve jezdily auta na elektřinu.

+1/0
1.12.2016 23:30

J58i97ř32í 63S70c93h26w72a70c81h 8878204738266

už jen ten "pitomej katalyzátor" se musel lidem "vnutit". Neexistovalo žádné "ekonomické řešení" které by ho prosadilo. Bez těchto vnucených řešení by ve velkých městech na hlavních třídách s nepřetržitým proudem aut bylo dnes nedýchatelné ovzduší....

+1/0
1.12.2016 23:30

V46l28a21d96i53m58í12r 88R77e78t57t42i81n10g73e90r 5405746725495

No nevím jsem příznivec alternativních pohonů. Jezdím už 20 let na LPG ve třech vozech, ten poslední tovární zástavba LPG. Dokonce i s karavanem jedu na LPG do Chorvatska či Francie. Ten dojezd 600 Km jaktakž akceptuji, i když je směšný proti benzínu či nafte. A LPG moc dobře nemohu vyměnit ani za CNG, jednak je dražší, místo 600 km ujede tak maximálně 330 km a je použitelné jen v Německu a Česku. Za hranicemi si nikde CNG nenatankuji (Polsko,Slovensko,Francie,Slovinsko,Chorvatsko). Navíc při jízdě topím či chladím, poslouchám rádio, vyhřívám zrcátka, stírám a elektro auto sotva jede samo. Pokud toto vše zapnu v elektromobilu, neujedu ani 50 km. A o tom, zapojit přívěs za elektromobil se ani nezminuji.

+1/−1
30.11.2016 21:33

J26i66ř86í 71S67c21h31w41a72c74h 8288604848896

na baterii např. v Tesle můžeš poslouchat rádio asi tak 1000 hodin ....stírat tak 2000 hodin, tedy až do (ještě většího) zblbnutí......

+1/0
30.11.2016 23:11

J55a25n 19H94r21u75z84a 8564188539837

A jak dlouho vydržíte stojíc v koloně v zimě topit? Tři hodiny, čtyři, pět? A odjedete nebo pro vás bude muset přijet odtahovka?

+1/0
1.12.2016 15:58

J23i61ř43í 72S96c89h57w45a10c75h 8298614338346

jen asi tak 50-100 hodin.....:-P

0/0
1.12.2016 20:34

M85a47r79e56k 15M14a38l81ý 1962208281750

Podle toho, jakou má Tesla baterku a jak bude zrovna nabita, viz diskuze dříve. Spotřeba topení je cca. 1-2 kW, takže to, co jste napsal platí pro vrcholní verzi s 90 kWh baterkou, která je nabita úplně do plna.

0/0
1.12.2016 21:05

J31i78ř61í 72S40c20h78w28a82c97h 8698974108766

ano, já taky souhlasím ;-)

0/0
1.12.2016 23:25
Foto

J37i12ř48í 88D78v94o56ř71á86k 5895479750608

Řeči . Řeči jsou pro milence . Chlap by řekl : Postavil jsem hustou síť pro dobíjení . Vítejte .

+1/0
30.11.2016 19:49

P48e78t83r 78M45i61c78h24a36l 2660484131872

Až to dojede na jedno nabití aspoň 500 km s topením, klimou a rezervou a auto nižší střední třídy bude stát do půl milionu, budu o tom uvažovat.

+4/0
30.11.2016 19:27

A51n54t16o12n49í20n 58S14e37b10e78r58a 7303488790739

Dokud to nebude stat jako normalni auto, tak to nechci. Nevidim duvod proc by to melo byt drazsi. Vzdyt kupa socastek co ma benzinove auto tam vubec neni. Ty ceny za to jsou silene...

+2/0
30.11.2016 18:18

P17e73t82r 92M43i27c79h14a23l 2890614471972

Nejdražší je baterka.

0/0
30.11.2016 19:32

J23a75n 81H49r75u16z15a 8264808869977

Musk má i drahou karosérii. Kdyby dělali auta se spalovacími motory z hliníku jako on tak by byly lehké a spotřeba o nějaký litřík menší. Ale cena i bezpečnost.;-)

0/0
1.12.2016 16:00

M65a12r43t51i82n 10K86a40r39á43s61e58k 9738293948178

No mozna proto se to zatim pordava v zanedbatelnych poctech ze, ono nikdo neceka ze to bude masovka pri soucasnych parametrech a cenach...

+1/0
30.11.2016 19:50
Foto

M36i35r97o35s29l95a65v 38S86t13e76i80n71e73r 6688894923945

Nabječky jsou jenom část problému. Rychlé nabíjení akumulátoru škodí, část energie se mění v teplo.

Máme už zavedený systém s plynovými bombami, prázdnou si vyměníme za plnou, odpadá hlídání nějaké technické kontroly a údržba.

Pokud se významní výrobci dohodnou na normě, t.j. baterie z VW bude třeba stejná, jako u GM, známe to už od žárovek, nic nebrání tomu, aby se akumulátory nekupovaly, nýbrž pouze pronajímaly a vyměňovaly na stanici jednoduše vyšoupnutím prázdného a zašoupnutím nabitého, samozřejmě by na to byly pojízdné plošinky. Komerčně by to podpořilo i zdravou konkurenci- na hlavním tahu by nabití stálo víc, než mimo, kde je třeba zákazníky motivovat cenou a servisem.

Nabíjet ty zálohové akumulátory je pak možno vždy, když je v síti přebytek- třeba za silného větru nebo silného slunečního záření. Pomohlo by to stabilizovat síť.

Problém bude s garážemi- stejně jako plyn reaguje na otevřený oheň, je i elektřina poměrně náchylná ke zkratům a následně i požáru.

+1/0
30.11.2016 18:06

P93e77t25r 45M61i40c89h74a16l 2670794231322

Problém je životnost baterie. Začneš s novou a při první výměně dostaneš starou se sníženou kapacitou.

0/0
30.11.2016 19:35

M74a55r20t96i89n 54K87a72r45á15s76e22k 9958953208598

No to je teorie, v praxi je to drahe a lidi to moc nechteji... Jinak elektroauta stablilizuji sit i tak - drtiva vetsina nabijeni se deje doma, a lidi co dobiji auta maji i dvoutarif, ktery prave slouzi ke stabilizaci site..

0/0
30.11.2016 19:52

R67a68d92e68k 80S33v11o39b21o89d45a 8939390310591

To už se zkoušelo - Better Place na tomto modelu zbankrotovalo, Tesla to testovala, otevřela první výměnnou nabíječku ale neujalo se to a zavřela ji. Postavit takovou výměnnou stanici je mnoho-řádově dražší než postavit nabíječku. Taktéž správa. Výměna stála skoro jako benzín. Zákazníci dali jasně najevo, že radši budou nabíjet zadarmo či za malý poplatek a dají si kafe než se to nabije, než platit peníze jako za benzín. Pro lidi je prostě lepší počkat půlhodinku a neplatit skoro nic než odjet za 5 minut a vypláznout moc peněz. A to bez ohledu na problém stavu staré x vyměněné baterky.

+2/0
30.11.2016 20:16

V70l16a89s53t15i26m62i70l 10P48ř16í30k41a19z67s49k44ý 4931642

Jestli to má být na 400V, tak to budou proudy jako prase. Dobrá svářečka. Jsem moc zvědavej, kdy shoří první auťák nebo to někoho uškvaří :-/

0/0
30.11.2016 15:42

J56o10s20e29f 62Š93o31l19t67e77s 8634528770163

Nikoliv, má to být na 800 V.

+1/0
30.11.2016 18:28

P83e27t51r 88B15á65č53a 8515166315685

Nemam zajem, diky. Rv

0/0
30.11.2016 15:07

P79e96t11r 32Z95a59s45k66o13č70i95l 2695892218939

Těch 350 kW je aktuálně nesmysl, Tesla Superchargers mají 150 kW, a i to se využije jen na 0-40% SOC (kapacity baterky), u 90 kWh baterek. Větší proud jednak neuchladěj a jednak tím odrovnají životnost baterky, při stávajícím Tesla chemickém složení. Kromě toho Tesla nabízí sdílení Superchargers ostatním automobilkám, ono i jsou všichni společně v CCS v rámci CharIN, takže "postavit protiváhu Tesle" nedává smysl, to si tam možná ale jenom domyslel pan František Dvořák.

+2/0
30.11.2016 12:23

J53i13ř31í 84S63c51h35w35a49c96h 8558874978126

nejspíše je tím myšlen celkový příkon pro více aut současně

0/−1
30.11.2016 12:57

P56e62t27r 47Z56a62s37k71o75č81i97l 2145562678109

To by bylo zase dost málo - stávající Tesla station mívá 8 stání (menši jsou po 4ech), v párech na 4 nabíječky, to je 600 kW celkem. CCS standard explicitně uvádí zvýšení ze 150 kW na 350 kW, ale ani na Tesla Motors Club nikdo netuší, jak to chtějí využít: https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

0/0
30.11.2016 13:03

M91a71r95t57i88n 25K43a54r52á17s33e64k 9188353268618

No oni to taky pocitam nestavi pro aktualne dostupne auta, ktere konci s maximalnim dobijecim proudem vetsinou na 50 kW, vyjimecne 100kW, u tesly nejakych 120kW...

+1/0
30.11.2016 13:13

P52e32t68r 11Z50a79s56k16o51č10i97l 2105592578239

Ono ty větší výkony vlastně budou na tiráky (jako Tesla Semi), to je komerčně zajímavý EV market, bylo to v jednom komentáři tady: https://hardware.slashdot.org/story/16/11/29/2052230/europe-is-getting-a-network-of-ultra-fast-high-powered-ev-chargers

0/0
30.11.2016 13:18

V22í58t 23O68ž11a72n78a 1838678475834

Těch 350kW je nesmysl, 150kW je více než dostatečné. 350kW využije možná jeden model BEV a to teprve za 2 roky.

0/0
30.11.2016 15:23

M91a13r54t14i16n 67K56a81r51á14s44e40k 9208503908488

Fakt si myslis, ze se takhle sesly 4 velke automobilky a rekly "co kdybychom postavili 400 nabijecek, ktere budou vlastne k nicemu"?

Kdyz muze dnes dostupny IONIQ dobijet 28 kWh baterku 100kW, ta zjevne uz s dnes dostupnou technologii baterek muze byt 100 kWh pack dobijeny cca prave temi 350 kW. Pokud by to byly navic sdilene zdroje jako u Tesly, tak to je podle me akorat a slusny standard pro dlouhou dobu (ne jako 50 kW nabijecky, ktere jsou pro bezne pouziti spis velka nouzovka nez skutecne reseni).

Hlavne rozdil mezi stavbou 50 kW a 350 kW stanic bude pomerne maly, takze je mnohem lepsi postavi 350 kW, ktera treba bude chvili ne uplne vyuzita, nez postavit 100kW a po par letech tahat nove kabely transofrmatory apod...

+1/0
30.11.2016 15:35

M51a46r24e45k 54M92a59l19ý 1512588211570

Souhlasím. Pokud to automobilky myslí s rozšířením EV opravdu vážně, tak právě rychlé dobíjení je správná cesta (ne ovšem jediná), jak to dosáhnout. Aby člověk dobitím nestrávil čas delší než teď na benzince. A tak je ta rezerva výkonu (dnes nevyužitelná... ale do budoucna ano) velmi rozumná.

Pokud budu mít 100kWh baterku vycucnutou na desetinu, tak dobití na 80 procent znamená dobít 70 kWh. Pokud to má být za řekněme 15 minut, tak je to cca. 300kW výkonu nabíječky.

0/0
30.11.2016 16:28

V60í78t 53O84ž43a13n95a 1648128965944

Stojan 50kW za půl mega za 350kW za 6 mega(můj cenový tip), podle mně vyhozené peníze, 150kW by bylo více než dostatečné na další 2-3roky. Kdoví kdy bude v prodeji auto s nabíjením 800V.

0/0
30.11.2016 21:50

M90a41r13t75i71n 18K24a82r58á59s81e39k 9418303328488

No rekl bych ze jednosystemovy stojan CCS na 350 kW nemusi stat primo umerne vice oproti 50kW vicesystemu....

Nicmene je treba zvazit to, ze "dobijeci" misto netvori jen HW stojanu, ale i pozemky, cesta, stavebni upravy, tuna adminu okolo apod a tohle naklady nejspi budeou mnohem vetsi nez ten samotny stojan a pak to muze vypada tak, ze te takova dalnicni stanice s 350kW stojany vyjde v celkovych nakladech treba jen o 10 - 20 % draz nez s 50 kW stojany ( i kdyz samotny stojan bude stat treba 4x tolik...

+1/0
30.11.2016 22:00

M46a19r93e93k 63M19a44l33ý 1892358901550

Lépe ať mají vyšší výkon než je dnes požadován, než aby za několik let zjistili, že to nestačí a vymýšleli jak to zvýšit. Protože bez možnosti rychlého dobití na cestách nemá EV moc smysl.

0/0
30.11.2016 13:30

P75e47t94r 83Z48a49s28k53o23č89i83l 2475432448379

90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie. A cestou stejně stavěj každejch 200km na záchod manželky či dětí, což samo o sobě víceméně stačí na průběžné dobíjení i stávající 150kW technologií. EV perfektně smysl má, akorát jsou zatím drahý, tak si to většina lidí nechce přiznat.

0/0
30.11.2016 13:51

M97a11r96e23k 52M22a79l56ý 1272928121110

Tak proč tedy ty automobilky staví rychlonabíječky? A taky přiznávají, že bez možnosti rychlého dobití se EV nerozšíří nějak výrazně? Podle mě na to mají průzkumy u zákazníků, které přesně toto říkají.

Ano, překážkou je i vysoká cena, ale další překážkou je i nemožnost rychle a kdekoliv dobít.

0/0
30.11.2016 13:58

P37e32t67r 51Z80a82s32k37o81č22i85l 2545912798139

Že někdo něco chce ještě neznamená, že to doopravdy potřebuje, u zákazníků hraje hlavní roli psychologie, a výrobce musí dát zákazníkovi to, co chce, ne to, je pro něj nejlepší, to je zákon trhu.

0/0
30.11.2016 14:17

M93a33r29e19k 56M29a74l16ý 1352888381770

Přesně tak... takže je absolutně nepodstatné, že "90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie" :-)

Prostě spalovák jim dá to, co chtějí a tak logicky to chtějí i po EV. A když ne, tak na nějaké EV zvysoka kašlou, logicky.

0/0
30.11.2016 14:26

P12e62t66r 47Z66a55s46k27o26č89i32l 2425652608219

Jo, kašlo tak, že těch 360000 rezervací Tesla Model 3 ještě žádná automobilka neměla. ;-D

0/0
30.11.2016 14:32

M10a26r87e20k 67M59a42l76ý 1622938731920

Jo, jo... každý den potkávám desítky, ba stovky EV běžně v provozu ;-D

Jako... ano, věřím tomu, že EV má budoucnost, ale masového rozšíření se dočkáme, až se vyřeší ta současná omezení. Do té doby, ať si to kupují nadšenci, alespoň bude motivace na další vývoj.

+2/0
30.11.2016 14:37

V53í17ť57a 60K26r91u53t54i34š 1280554475877

Nezávazných, vratných, za zanedbatelných 1000 USD, na auto, které vyjede ve větším množství kdy? Za 2 roky?

0/0
30.11.2016 21:15

M46a42r85e77k 42M95a76l89ý 1682628161180

Teď jsem v nějaké recenzi na Teslu X četl, že první Tesly 3 dorazí k zákazníkům v půlce roku 2018, myšleno v USA, Evropa bůh ví kdy. A to by musel Musk dodržet slib, takže...

0/0
1.12.2016 21:11

M10a27r19t51i30n 89K84a72r81á53s72e18k 9428703268738

No a jak teda chcete resit tech par cest rocne ktere jsou dlouhe? ve chvili kdy si na to budete muset pujcit druhe auto z pujcovny tk jde cela akonomika do haje, proto je treba tech dobijecich stanic...

0/0
30.11.2016 19:54

P16e66t74r 96Z42a71s79k23o98č89i83l 2605762258639

Vždyť Itálie i Chorvatsko jsou dostatečně pokryty Tesla Superchargery již dnes. Viz tesla.com a evtripplanner.com - nejdelší segment do Splitu je 280 km, to můžete v 90D vzít 160 km/h. Akorát si zatím nemůžete vybírat, kdy zastavit, musíte jít na záchod a na jídlo na předem daných zastávkách. Ale Tesla station stojí desetinu toho co benzínka, takže časem mohou být při stejných nákladech jako na benzínky Superchargery 10x hustěji (to je až absurdní - to by byly jeden druhému na dohled).

0/0
30.11.2016 20:46

M48a93r54t17i90n 36K44a82r96á65s62e25k 9648873238698

Jo ten suparcharger vam bude treba s audinou hodne platny...

0/0
30.11.2016 20:47

P98e35t59r 26Z61a94s40k21o67č54i39l 2385312988109

Teď jsem se nějak ztratil, o čem se bavíme. Prostě fosily jsou mrtvá věc. :-)

0/0
30.11.2016 20:50

M21a14r37t19i68n 47K26a19r82á79s32e91k 9988763198648

No o tom co pisou v clanku ne? Stavba rychlodobijecich stanic pro ostatni (nejen tesla) elektroauta...

0/0
30.11.2016 21:10

J58a20n 76H24r60u50z65a 8474868989247

Myslíte ty uhelné elektrárny co Němci staví jako diví?;-D

0/0
1.12.2016 16:06

M94a32r80e14k 53M75a65l61ý 1132598601130

Hm... za jak dlouho myslíte? Povíme si za 10 let? :-)

0/0
1.12.2016 21:14
Foto

J10a61n 19Z50á42h80r71a47d21n90í45k 1741793200325

viete kde má elektomobil výfuk? - v uhoľnej elektrárni! a v zime sa je radosť voziť, a mrznuť za volantom ;-D

+1/−3
30.11.2016 11:02

P85e60t63r 71Z70a81s48k12o23č59i98l 2285472328209

Vytápění je "zadarmo" díky odpadnímu teplu z invertoru + motoru, podobně jako u fosilů. Kromě toho si ale můžete auto předtopit i čistě elektřinou (v 95% případů, kdy nejedete bůhvíkam daleko), takže při odjezdu nedrkotáte zuby jako ve fosilu. A jestli myslíte vytápění stojícího auta na zaseknuté dálnici, tak tam se z vyhřátých Tesel budou dívat na vaši zmrzlou mrtvolku ve fosilu s prázdnou nádrží. Jinak ty elektrárny říkáte v pořádku - na rozdíl od fosilů mají filtry odchytávající 99% rakovinotvorných částic.

0/0
30.11.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.