Diskuze

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevím proč jsou lidem uměle nuceny elektromobily i alternativní paliva. Trh si to sám zařídil. Nejprve auta jezdili na plyn ( od toho šlapeme na plynový pedál, i když už to tak 100 let neplatí),jenže lidi objevili benzín a pak naftu, vyhovuje jim to víc a tak na to jezdí. Úzký okruh lidi ještě skouskne z různých důvodu LPG a jezdí na to i bez dotací a všemožné podpory. Až to bude výhodne, budou na to jezdit všichni a bez postrků.

0 0
možnosti

Ve skutečnosti nejprve jezdily auta na elektřinu.

1 0
možnosti

No nevím jsem příznivec alternativních pohonů. Jezdím už 20 let na LPG ve třech vozech, ten poslední tovární zástavba LPG. Dokonce i s karavanem jedu na LPG do Chorvatska či Francie. Ten dojezd 600 Km jaktakž akceptuji, i když je směšný proti benzínu či nafte. A LPG moc dobře nemohu vyměnit ani za CNG, jednak je dražší, místo 600 km ujede tak maximálně 330 km a je použitelné jen v Německu a Česku. Za hranicemi si nikde CNG nenatankuji (Polsko,Slovensko,Francie,Slovinsko,Chorvatsko). Navíc při jízdě topím či chladím, poslouchám rádio, vyhřívám zrcátka, stírám a elektro auto sotva jede samo. Pokud toto vše zapnu v elektromobilu, neujedu ani 50 km. A o tom, zapojit přívěs za elektromobil se ani nezminuji.

1 1
možnosti

na baterii např. v Tesle můžeš poslouchat rádio asi tak 1000 hodin ....stírat tak 2000 hodin, tedy až do (ještě většího) zblbnutí......

1 0
možnosti
Foto

Řeči . Řeči jsou pro milence . Chlap by řekl : Postavil jsem hustou síť pro dobíjení . Vítejte .

1 0
možnosti

P80e88t43r 55M85i87c82h51a72l

30. 11. 2016 19:27

Až to dojede na jedno nabití aspoň 500 km s topením, klimou a rezervou a auto nižší střední třídy bude stát do půl milionu, budu o tom uvažovat.

4 0
možnosti

Dokud to nebude stat jako normalni auto, tak to nechci. Nevidim duvod proc by to melo byt drazsi. Vzdyt kupa socastek co ma benzinove auto tam vubec neni. Ty ceny za to jsou silene...

2 0
možnosti

P74e50t19r 51M39i56c62h10a59l

30. 11. 2016 19:32

Nejdražší je baterka.

0 0
možnosti
Foto

Nabječky jsou jenom část problému. Rychlé nabíjení akumulátoru škodí, část energie se mění v teplo.

Máme už zavedený systém s plynovými bombami, prázdnou si vyměníme za plnou, odpadá hlídání nějaké technické kontroly a údržba.

Pokud se významní výrobci dohodnou na normě, t.j. baterie z VW bude třeba stejná, jako u GM, známe to už od žárovek, nic nebrání tomu, aby se akumulátory nekupovaly, nýbrž pouze pronajímaly a vyměňovaly na stanici jednoduše vyšoupnutím prázdného a zašoupnutím nabitého, samozřejmě by na to byly pojízdné plošinky. Komerčně by to podpořilo i zdravou konkurenci- na hlavním tahu by nabití stálo víc, než mimo, kde je třeba zákazníky motivovat cenou a servisem.

Nabíjet ty zálohové akumulátory je pak možno vždy, když je v síti přebytek- třeba za silného větru nebo silného slunečního záření. Pomohlo by to stabilizovat síť.

Problém bude s garážemi- stejně jako plyn reaguje na otevřený oheň, je i elektřina poměrně náchylná ke zkratům a následně i požáru.

1 0
možnosti

P82e33t46r 60M98i65c15h56a56l

30. 11. 2016 19:35

Problém je životnost baterie. Začneš s novou a při první výměně dostaneš starou se sníženou kapacitou.

0 0
možnosti

Jestli to má být na 400V, tak to budou proudy jako prase. Dobrá svářečka. Jsem moc zvědavej, kdy shoří první auťák nebo to někoho uškvaří :-/

0 0
možnosti

Nikoliv, má to být na 800 V.

1 0
možnosti

P91e95t63r 43B54á19č25a

30. 11. 2016 15:07

Nemam zajem, diky. Rv

0 0
možnosti

Těch 350 kW je aktuálně nesmysl, Tesla Superchargers mají 150 kW, a i to se využije jen na 0-40% SOC (kapacity baterky), u 90 kWh baterek. Větší proud jednak neuchladěj a jednak tím odrovnají životnost baterky, při stávajícím Tesla chemickém složení. Kromě toho Tesla nabízí sdílení Superchargers ostatním automobilkám, ono i jsou všichni společně v CCS v rámci CharIN, takže "postavit protiváhu Tesle" nedává smysl, to si tam možná ale jenom domyslel pan František Dvořák.

2 0
možnosti

nejspíše je tím myšlen celkový příkon pro více aut současně

0 1
možnosti

viete kde má elektomobil výfuk? - v uhoľnej elektrárni! a v zime sa je radosť voziť, a mrznuť za volantom ;-D

1 3
možnosti

Vytápění je "zadarmo" díky odpadnímu teplu z invertoru + motoru, podobně jako u fosilů. Kromě toho si ale můžete auto předtopit i čistě elektřinou (v 95% případů, kdy nejedete bůhvíkam daleko), takže při odjezdu nedrkotáte zuby jako ve fosilu. A jestli myslíte vytápění stojícího auta na zaseknuté dálnici, tak tam se z vyhřátých Tesel budou dívat na vaši zmrzlou mrtvolku ve fosilu s prázdnou nádrží. Jinak ty elektrárny říkáte v pořádku - na rozdíl od fosilů mají filtry odchytávající 99% rakovinotvorných částic.

0 0
možnosti