Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25a24d25e18k 16Ž60i59ž30k46a 9726345484540

prosim vas,srovnavejte srovnatelne.Jsou zde prispevky,ze 1.0tsi neni motor,ale muj sestivalec to je motor.Co nahrazuje ta 1.0tsi? 2.0tdi? nebo nejake osmivalce? Nahrazuje historickou 1.4 nebo 1.6 mpi.A ted si zkuste srovnat vykonove parametry a spotrebu.1.0tsi bude ve vsech parametrech o hodne lepsi.A ze by nevydrzel tech 200tis co historicke motory? Myslim,ze vydrzi s prehledem.

+6/0
5.12.2016 6:50

S90t37a68n96i39s89l73a45v 49N55o50v27a80k 7788949863523

Tak jsem si precetl dost prizpevku a musim rict z vlastni zkusenosti toto. Jezdim hodne a ne jen po meste, kazdej vikend davam praha severni morava a zpet, takto uz asi 10let. Na zacatku jsem mel firemni fabii 1.9tdi... nejsupidnejsi auto hnus! Koupil jsem si svoje Ford Mondeo 3l V6. A to z toho duvodu ze plno tech lidi z 1.2 htp a dalsimi radoby motorem. Tito lidi zdrzuji provoz! Mimo mesto jede 50km/h protoze ten shit nejde. A to same delaji vsichni co maji strach ridit a nevedi ze to jede i rychleji ale to oni neudelahi protoze by to pak zralo vic jak 5l!! Pak potkavam "oktavky tedeicka" to jsou nejvetsi borci... jejich 104kW moturky jsou v jejich mozku asi supersporty V8 a ikdyz na to nemaji vykon tak proste budou delat co se da aby jste je nepredjeli "ubozaci" a kdyz je predjedete tak vetsina znich si neodpusti gesto ze jsem jednicka... tak si kurna kupte normalni motor a nekupujte shit v dieslu. U nas v CR plati ze kdyz mas skodovku ses buh.. a ted prichazeji tyto dalsi brzdy... super opet budou kolony na silnicich mimo obce protoze nejaky pan nebude mit dost vykonu na to predjet kamion... tak prosim nekupujte si auta ale kupte si km jizdenku na vlak nebo mesicni kupon na bus. Jo a jeste jedna vec... tyto clanky vyzdvihujici Skoda auto uz jsou fak ubohe... skodovka podplaci redaktory snad uz vsude...

+2/−7
4.12.2016 21:10

J15i52ř26í 86S64c58h63w80a26c20h 8568374948836

tak z tohoto příspěvku čiší to, že jsi přesvědčen, že je to tvoje vytuněný Mondeo je "supersport"... a jezdí v něm cosi jako "buh";-D

+4/0
4.12.2016 21:51

S75t34a88n21i64s87l23a26v 14N62o50v74a68k 7748909343803

V6 je vic nez V4 TDI... obrovska vetsina techto zavodniku v TDI si mysli ze ma supesport... pokud superspot znamena mit benzin bez turba a minimalne 6valcu tak ano...

+1/−3
5.12.2016 11:35

A64d43a92m 67W81e31i67s36s 2783147269231

...človíčku vlezte do vlaku a jeďte k lékaři...

0/−1
20.12.2016 13:46

M78a26r17c54e70l 73S92t91a67r39ý 9978384873479

tohle je hodně "sick"

0/0
6.12.2016 9:33

R63o46m89a89n 88C88e90r39n91y 5933117260931

co to je za blabol ? 8-o8-o8-o

0/0
7.12.2016 13:38

J12a31r84o84m83í96r 13Č35e45c42h 1293968107972

A pan Baca,klasika jak muze tak si do Skodovky rypne;-D.

+2/0
4.12.2016 16:00

J42a22r34o45m64í78r 43Č67e30c45h 1873258367312

Jestli budou ekoteroristi dal prudit,tak se dockate:-)

0/0
4.12.2016 15:57

R49a33d23e53k 53Ž79i89ž70k82a 9536245414840

tady vidim tolik znalcu co maji 1.0 a jak nejede,musi se vytacet a nevydrzi ani 100tis.Pritom,kdyby v tom jeli,tak jim spadne brada.Osobne mam 0.9Tce 66kw trivalec s turbem a mohu potvrdit,ze obavy jsou ty tam.Spotreba kolem 5l,pri dalnicnich limitech si tise prede svych 2900ot. a sviznost lepsi nez kdejaka 1.4-1.6 atmo. Jo a fakt nemam obavy,ze by nevydrzel.Nebo vydrzi to,co nahrazuje tj.1.6 64kw od Renaultu.1.0 tsi 84kw musi jet jak z praku a zahanbi vykonem i spotrebou 1.6-1.8 atmo.

0/0
4.12.2016 14:05

S43t10a48n96i67s69l81a84v 21N29o74v53a30k 7178719393793

Litrovy motor je neni motor. Nikdy bych nevymenil muj 6ti valec s obsahem 3l. A jeste k tomu upraveny na vyssi vykon. A ty noumove ve sluzebnich okvakach v fabiich si stejne porad mysli ze maji vyssi vykon nez ja... skodovku nekupovat je predrazene auto bez vykonu. To same ze superbu ukradli 6ti valec a ten slavnej kodijak bude mit taky jen 4valce... proste nuda auta... shiiiit

+1/−2
4.12.2016 20:41

J30i33ř93í 31S49c27h74w95a35c44h 8718324658646

přestaň se chlubit s tou svou směšnou downsizingovou sekačkou na trávu!

Jestli chceš vidět auto s motorem tak tady:

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

+2/0
4.12.2016 23:28

V17l16a29d56a 69S43i56m55o70n13i36k 3169833943485

Pane Nováku, zkuste prosím pochopit, že diskuze je o autě pro běžného spotřebitele, který nepotřebuje a ani nechce šestiválec s větším výkonem. Proč by měl řidič, který ujede většinu svých 15 000 km ročně na okresce mezi dvěma městy, volit jiný než malý motor? Vaše rada je poněkud neadresná, protože těch milion lidí si škodovku letos koupilo i přesto, že dle Vás je to podřadný produkt. Svými argumenty jste za tady obecně za arogantního vychloubačného troubu, pokud Vám to ještě skutečně nedošlo.

+8/0
5.12.2016 15:02

S62t54a63n66i46s10l60a11v 94N32ý74v61l90t 2934435433

Tak ja mam 1.8 benzin bez turba, rv 97 a mam 320tkm, ted po generalce motoru. Lehky, velmi svizny, trosku zere. Na 500tkm cilim. Ekologicke je kazde auto co se nevyrobi.

+4/0
4.12.2016 2:07

V79l56a66d60i84s44l78a37v 94B63u90r61y87š69e55k 1229452927724

a já 1,4ku přeplňovanou přímovsrřikovou s turbem rv 2016, 112 kW, nic na ní nespravuju, kilometry nesleduju, po 4 letech ji prodám, je to svižný a málo to žere, výroba aut nás drží a proto si žijeme tak dobře, kdybychom přestali vyrábět výrobky a začali se chovat ekologicky, tak to tu bude vypadat jako v nějaké rozvojové zemi v Africe a to nechci

0/0
4.12.2016 8:34

J73a33n 28M75a36l71ý 3812192972235

Ta přímovstřiková 1,4 je z pohledu ekologie horší než současné diesely. Ale jo, ono to jede a pokud to po 5-6 letech prodáte, tak jste spokojený.

0/0
4.12.2016 8:47

V34l76a61d25i96s30l82a23v 51B54u97r37y98š52e24k 1749432127564

tak zase z pohledu ekologického jiného, může být ekologičtější než než 5 let starý diesel s bypassovaným DPF, nepasuji se do role ekologa, ale trávit lidi by mě vadilo, předpokládám, že když to někdo prodává, tak to prošlo úspěšně nějakými emisními testy a pokud to tráví lidi víc, než diesely, tak by nikdo neschválil, v TP je potvrzeno, že splňuje E6 a nic víc já neovlivním, to musí pohlídat někdo jiný

0/0
4.12.2016 12:06

J12a48n 76M12a47l71ý 3692542832925

Prakticky stejné jako rail diesel bez DPF, to je přímovstřikový beznín. Spaluje nehomogenní směs. I přímovstřikové benzíny již budou mít filtry. Takže ano, legálně trávíte lidi jako s nelegálním dieselem s vykuchaným filtrem. To je politika EU

0/0
4.12.2016 21:07

V65l29a58d34i71s65l86a98v 45B62u23r76y34š50e97k 1769452347744

tak trávím, 15 let starou atmosferou kvůli tomu jistě jezdit nezačnu, na trhu nnic jiného než tyhle motory splňující Euro 6 nejsou, tak s tím toho asi moc neudělám, měl jsem 2,0 TDCi 110kW, dobrej motor, ale po dieselgate jsem i přes ujištění, že Ford žádné podvody nedělá koupil raději benzín

0/0
5.12.2016 12:48

S36t85a36n74i97s49l42a34v 23N35ý13v70l36t 2444795323

Ja se nemuzu prehoupnout pres sentiment z prvniho auta, ktery jsem si ve 20ti poridil za celozivotni uspory.

+1/0
4.12.2016 9:42

J42a37n 49H95r38u96z18a 8224848919357

Hlavně je to jiné svezení se šestiválcovou atmosférou. Např. http://www.katalog-automobilu.cz/inzerce/inzerat/12146467-3-chrysler-le-baron-3-0i-v6-cabrioR^

+1/0
4.12.2016 16:50

V47l78a14d64i72m37í42r 96R87e34t84t38i39n29g70e59r 5315706535265

No právě, po 4 letech jde pryč páč začne dělat problémy, to je to co mně i nekterám jiným zde vadí.

0/0
4.12.2016 12:08

P91e94t75r 86B57á85č51a 8735386775245

velmi svizny ;-D

Vy z tech skodovek slavnych ani nemate predstavu o tom co je velmi svizny, ale vylitana 1,8 to rozhodne neni.

+1/−2
4.12.2016 11:21

K89a16r24e93l 55B19l70á40h42a 1925476901969

Ta svižnost se nejlépe předvádí v zácpě ve městě nebo na dálnici, případně na silnicích s dírami, které jsou vhodné tak pro traktory a teréňáky.;-D

+3/0
4.12.2016 12:06

S57t97a19n76i66s47l85a50v 41N74o42v52a13k 7278179863843

Presne moje slova.

0/0
4.12.2016 20:44

S68e67i20d19l 93P32e25t34r 1251501605404

Tříválec? 8-o Wartburg is back!

Pravda, ostatně jako celý socialismus tentokrát však v podání EU ...:-/

+4/−1
3.12.2016 22:35

J20i33ř54í 14S77c39h58w75a74c17h 8908904738586

a ještě ti tam chybí něco o pomazánkovým másle a žárovkách

+2/−1
3.12.2016 22:40

S40e80i51d51l 90P63e53t57r 1341791795874

Něco k tématu "3válce v Ochcávce" by nebylo?;-D

+1/−1
3.12.2016 22:43

J62i74ř93í 51S50c95h35w20a30c51h 8868474348876

je to stejně k tématu jako ten tvůj "socialismus"

+2/0
3.12.2016 22:46

S57e20i20d60l 75P28e44t45r 1911431825724

Socialismus odjakživa plodí jen "zmetky", jak produktově tak i z lidí ...

Klidně si ten "třívál" tedy svobodně kupte a po 250k km pokecejme kolik Vás tahle sranda celkem na všech nákladech stála ...:-)

+2/−1
3.12.2016 22:50

J58i96ř85í 62S97c74h33w88a75c82h 8818324658936

Ty jsi jak Nejedlý, ten taky neudržel téma.....

a proč bych si ho měl kupovat? Já jsem někde napsal, že ho snad chci?

0/0
3.12.2016 22:55

R65o63m38a87n 93P13o27l13á15č42e47k 5726139615

Otázka je kolik uživatelů si ho koupí s tím, že s ním najede 250 000... Jak jsem psal níže. Jsou skupiny pro které je to naprosto dostačující motorizace.... Než by tohle najeli, tak to auto shnije;-D;-D

+1/0
3.12.2016 22:56

V52l27a82d59i68s76l47a37v 33B67u53r22y24š44e21k 1739382867944

klidně bych si ho koupil, kdybych neměl na nic lepšího, pokecat o tom, kolik by mě ta sranda stála bychom mohli, ale až tak v roce 2040, to už bych je mohl mít najeto, těch 250 tisíc, nejsem totiž žádní dealer, ale pokec taky nemusí vyjít, to už budu totiž nejspíš mrtvej

0/0
4.12.2016 8:39

R81o61m80a17n 13P49o78l55á55č90e53k 5246349705

Klasická diskuze pod Škodovkou...

1) Tříválec - v nabídce jsou i motory co jedou 2,0 je v benzinu i dieselu... Věřím, že třívalec pro důchodce co chce Octavii na jízdu na chatu a do Lidlu/ manželku na ježdění po městě po kroužkách s dětma bohatě dostačuje... Do firmy pro člověka co mi denně najede 200 km bych to nevzal...Ale hádejte co bude nejprodávanější ;-).Mnohdy vyhrává ego mám Octavii...

2) Dělená světla - to je o zvyku,tak se mi moc nelíbila O2 po FL a po letech se vkus trochu změnil.

3) Cenová politika - Pokud mám tak velký objem zakázek, že nestíhám skoro vyrábět za cenu 400 000/kus, tak proč bych je prodáva za 300 000 ;-). To by dělal jenom blbec...

+8/0
3.12.2016 22:26

S71e46i57d10l 31P62e88t56r 1381401695444

Nevím jak Vy, ale od standardního auta očekávám základní životnost min. 250 -300k km.

Důvodně se obávám, že motůrek o třech hrnečkách a kolem 1 litru objemu , který se musí točit jak křovinořez aby to auto vůbec utáhl nedosáhne ani na třetinu tohoto proběhu ...:-/

+2/−8
3.12.2016 22:40

J80i88ř81í 90S41c13h59w77a31c98h 8718204788206

ach jo, zase ty nesmysly o nutnosti vytáčet turbomotor ;-(

+6/0
3.12.2016 22:42

S88e30i91d45l 78P52e28t51r 1511971635734

Ach jo zase ty komenty lidí , kteří se v životě se nezúčastnili procesu návrhu motoru, nebrzdili jej a nedělali životnostní zkoušky ...;-(

0/−4
3.12.2016 22:46

J17i33ř16í 34S33c50h46w68a68c88h 8738634598496

aha tvůj argument vypadá jako "úžasný" leč naprosto nesmyslný důvod vytáčet turbomotor, který má větší krouťák než atmosféra, kterou nahrazuje.;-D

+2/0
3.12.2016 22:53

R64o56m49a72n 74P47o30l21á72č67e64k 5916609265

Faktem je,že moje zkušenost s 1,2 TSI na dálnici byla zajímavá. Žralo to i trávu kolem silnice a po zastavení jsem se až bál jak ten motor vařil;-)

+2/0
3.12.2016 22:58

J25i39ř47í 82S37c67h95w35a71c95h 8748304738196

neznám, žádné další podrobnosti jako typ auta, výkonová varianta, rychlost jakou jsi jel, ale jakýkoliv jiný motor se stejným maximálním výkonem by na tom byl podobně ;-)

0/0
3.12.2016 23:07

R51o10m56a37n 85P39o87l70á11č78e33k 5256529955

Yeti 77kW cca 150 km/h na tachu...

O1 66kW měla podstatně lepší spotřebu:-)

0/0
3.12.2016 23:14

J59i47ř69í 40S88c29h53w38a51c89h 8358904528386

Yeti má (jako každý SUV) větší aerodynamický odpor a možná i pár kilo navíc.

+1/0
3.12.2016 23:18

J84i52ř96í 53S72c21h68w72a20c36h 8168314388536

a pokud se využívá (třeba jen občas) dynamika těch 77kW, tak ty samozřejmě vypijí více jak těch 66 kW.

0/0
3.12.2016 23:21

R37o67m59a21n 25P10o75l33á36č43e41k 5536659225

Proto mám názor co jsem psal. Na pravidelné lítání po dálnici to není navíc ten motor se potom docela uštve...

0/0
3.12.2016 23:25

J57i65ř12í 93S85c59h85w57a81c78h 8518414368866

ano na časté ježdění po dálnici to není optimální varianta.

Ale vše je relativní, v octávii 1.0 bude zpřevodovaný tak, že při 130 bude (asi) točit pod 3000 otáček, protože má 200Nm. Já mám Civic 1.8 a ten má jen 170Nm takže při 130 musí točit 3300 otáček aby dal autu obdobný výkon. Přitom má v maximu 104kW. ;-)

0/0
3.12.2016 23:40

R36o42m34a67n 90P98o10l83á40č23e75k 5516629615

A po zastavení si taky můžeme dělat volská oka na kapotě jako jsem mohl já na tom Yetim?;-D

0/0
3.12.2016 23:45

J62i21ř28í 54S56c25h54w34a22c44h 8778674788856

to bude jen o pocitech, kapota žádného auta po jízdě 150-kou nebude zrovna studená, záleží pak jen na jednotlivých konstrukcích, jak mají rozmístěné nejteplejší díly (výfukové potrubí, katalyzátor) a jak je odizolovaná kapota motoru. ;-)

+1/0
3.12.2016 23:54

T79o68m82á73š 87V95a92l19d73e62r 7653210739

nevím nevím, ale 1,2HTP se na dálnici uštvat dala. A je to podobné u všem malovýkonných motorech. Jsou konstruované na jiné zatížení. Pak záleží jaká je konstrukce motoru a jestli konstruktéři nenasekali mnoho chyb v konstrukci. A povězme si, že VW už dlouho neudělalo pořádný motor v benzínu co něco vydrží. U turba buď optimalizujete spalování při výkonu a nebo u nízkých otáček, zvláště pokud jde o o přímý vstřik malého obsahu. Nejde vyhovět všem požadavkům. A po dálnici se jezdí méně častěji, než v ostatních režimech.

0/0
25.12.2016 17:51

J35i87ř27í 43S96c33h41w28a67c33h 8858784708816

no sorry, netušil jsem, že k tomu, abych věděl, kolik je na otáčkoměru, se musím zúčastnit procesu návrhu motoru, pak ho hodit na brzdu a udělat životnostní zkoušku ;-D

0/0
3.12.2016 23:48

R18o21m32a22n 41P31o97l59á53č92e77k 5736659325

Já mám 2.0;-), Pro mě Škoda nabídku pořád má. Nikdy mi v prodejně nedrželi pistoli u hlavy, abych koupil tříhrnek;-).

Ale zpět k podstatě... Kolik si myslíte,že toho najezdí ten důchodce za rok? 5-6 tisíc?a to ještě nepřekročí rychlost 100km/h. Takový 60 letý to pak má i na 15 let.... Matka s dětma po městě a nákupech? 8-10 tis? Věřím, že i ve spoustě firem/institucí to najde užití pro přejezdy po areálu, po městě...Pamatuji si na svoji práci na letišti Praha...Tam opravdu k cestě mezi T1 a T3 nepotřebujete výkon ;-).

Ano 1,0 není auto pro nás, ale je dobré si uvědomit, že se najde dost lidí co jim stačit bude a proto ho Škoda vyrábí...

+3/0
3.12.2016 22:53







Najdete na iDNES.cz