Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R43a14d55e24k 14Ž28i83ž16k93a 9696215344270

prosim vas,srovnavejte srovnatelne.Jsou zde prispevky,ze 1.0tsi neni motor,ale muj sestivalec to je motor.Co nahrazuje ta 1.0tsi? 2.0tdi? nebo nejake osmivalce? Nahrazuje historickou 1.4 nebo 1.6 mpi.A ted si zkuste srovnat vykonove parametry a spotrebu.1.0tsi bude ve vsech parametrech o hodne lepsi.A ze by nevydrzel tech 200tis co historicke motory? Myslim,ze vydrzi s prehledem.

+6/0
5.12.2016 6:50

S24t91a65n94i78s15l73a47v 15N89o81v98a68k 7528509413583

Tak jsem si precetl dost prizpevku a musim rict z vlastni zkusenosti toto. Jezdim hodne a ne jen po meste, kazdej vikend davam praha severni morava a zpet, takto uz asi 10let. Na zacatku jsem mel firemni fabii 1.9tdi... nejsupidnejsi auto hnus! Koupil jsem si svoje Ford Mondeo 3l V6. A to z toho duvodu ze plno tech lidi z 1.2 htp a dalsimi radoby motorem. Tito lidi zdrzuji provoz! Mimo mesto jede 50km/h protoze ten shit nejde. A to same delaji vsichni co maji strach ridit a nevedi ze to jede i rychleji ale to oni neudelahi protoze by to pak zralo vic jak 5l!! Pak potkavam "oktavky tedeicka" to jsou nejvetsi borci... jejich 104kW moturky jsou v jejich mozku asi supersporty V8 a ikdyz na to nemaji vykon tak proste budou delat co se da aby jste je nepredjeli "ubozaci" a kdyz je predjedete tak vetsina znich si neodpusti gesto ze jsem jednicka... tak si kurna kupte normalni motor a nekupujte shit v dieslu. U nas v CR plati ze kdyz mas skodovku ses buh.. a ted prichazeji tyto dalsi brzdy... super opet budou kolony na silnicich mimo obce protoze nejaky pan nebude mit dost vykonu na to predjet kamion... tak prosim nekupujte si auta ale kupte si km jizdenku na vlak nebo mesicni kupon na bus. Jo a jeste jedna vec... tyto clanky vyzdvihujici Skoda auto uz jsou fak ubohe... skodovka podplaci redaktory snad uz vsude...

+2/−7
4.12.2016 21:10

J44i93ř18í 45S62c21h29w63a92c63h 8328344878126

tak z tohoto příspěvku čiší to, že jsi přesvědčen, že je to tvoje vytuněný Mondeo je "supersport"... a jezdí v něm cosi jako "buh";-D

+4/0
4.12.2016 21:51

S16t32a27n73i89s20l77a65v 28N88o75v37a24k 7738249443753

V6 je vic nez V4 TDI... obrovska vetsina techto zavodniku v TDI si mysli ze ma supesport... pokud superspot znamena mit benzin bez turba a minimalne 6valcu tak ano...

+1/−3
5.12.2016 11:35

A42d73a44m 34W26e25i81s61s 2803467419851

...človíčku vlezte do vlaku a jeďte k lékaři...

0/−1
20.12.2016 13:46

M51a50r22c26e87l 75S76t50a78r60ý 9308804783759

tohle je hodně "sick"

0/0
6.12.2016 9:33

R49o57m87a88n 59C53e76r88n16y 5453227180721

co to je za blabol ? 8-o8-o8-o

0/0
7.12.2016 13:38

J46a78r76o47m62í20r 35Č97e47c93h 1963808537632

A pan Baca,klasika jak muze tak si do Skodovky rypne;-D.

+2/0
4.12.2016 16:00

J55a50r95o22m36í83r 90Č90e38c63h 1613618727212

Jestli budou ekoteroristi dal prudit,tak se dockate:-)

0/0
4.12.2016 15:57

R85a69d14e65k 52Ž56i44ž98k97a 9806165244700

tady vidim tolik znalcu co maji 1.0 a jak nejede,musi se vytacet a nevydrzi ani 100tis.Pritom,kdyby v tom jeli,tak jim spadne brada.Osobne mam 0.9Tce 66kw trivalec s turbem a mohu potvrdit,ze obavy jsou ty tam.Spotreba kolem 5l,pri dalnicnich limitech si tise prede svych 2900ot. a sviznost lepsi nez kdejaka 1.4-1.6 atmo. Jo a fakt nemam obavy,ze by nevydrzel.Nebo vydrzi to,co nahrazuje tj.1.6 64kw od Renaultu.1.0 tsi 84kw musi jet jak z praku a zahanbi vykonem i spotrebou 1.6-1.8 atmo.

0/0
4.12.2016 14:05

S56t11a63n90i17s16l88a30v 48N20o33v85a33k 7818549503233

Litrovy motor je neni motor. Nikdy bych nevymenil muj 6ti valec s obsahem 3l. A jeste k tomu upraveny na vyssi vykon. A ty noumove ve sluzebnich okvakach v fabiich si stejne porad mysli ze maji vyssi vykon nez ja... skodovku nekupovat je predrazene auto bez vykonu. To same ze superbu ukradli 6ti valec a ten slavnej kodijak bude mit taky jen 4valce... proste nuda auta... shiiiit

+1/−2
4.12.2016 20:41

J85i10ř46í 23S22c77h88w40a38c95h 8298554518246

přestaň se chlubit s tou svou směšnou downsizingovou sekačkou na trávu!

Jestli chceš vidět auto s motorem tak tady:

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

+2/0
4.12.2016 23:28

V15l22a23d44a 89S74i71m53o55n83i89k 3479583803795

Pane Nováku, zkuste prosím pochopit, že diskuze je o autě pro běžného spotřebitele, který nepotřebuje a ani nechce šestiválec s větším výkonem. Proč by měl řidič, který ujede většinu svých 15 000 km ročně na okresce mezi dvěma městy, volit jiný než malý motor? Vaše rada je poněkud neadresná, protože těch milion lidí si škodovku letos koupilo i přesto, že dle Vás je to podřadný produkt. Svými argumenty jste za tady obecně za arogantního vychloubačného troubu, pokud Vám to ještě skutečně nedošlo.

+8/0
5.12.2016 15:02

S28t74a89n57i83s94l15a76v 56N44ý32v73l59t 2784205693

Tak ja mam 1.8 benzin bez turba, rv 97 a mam 320tkm, ted po generalce motoru. Lehky, velmi svizny, trosku zere. Na 500tkm cilim. Ekologicke je kazde auto co se nevyrobi.

+4/0
4.12.2016 2:07

V74l95a94d28i73s20l46a63v 75B50u41r54y62š33e74k 1289182607204

a já 1,4ku přeplňovanou přímovsrřikovou s turbem rv 2016, 112 kW, nic na ní nespravuju, kilometry nesleduju, po 4 letech ji prodám, je to svižný a málo to žere, výroba aut nás drží a proto si žijeme tak dobře, kdybychom přestali vyrábět výrobky a začali se chovat ekologicky, tak to tu bude vypadat jako v nějaké rozvojové zemi v Africe a to nechci

0/0
4.12.2016 8:34

J30a39n 97M66a28l98ý 3442652102665

Ta přímovstřiková 1,4 je z pohledu ekologie horší než současné diesely. Ale jo, ono to jede a pokud to po 5-6 letech prodáte, tak jste spokojený.

0/0
4.12.2016 8:47

V10l22a74d45i24s25l50a63v 61B16u17r37y35š81e43k 1629602247334

tak zase z pohledu ekologického jiného, může být ekologičtější než než 5 let starý diesel s bypassovaným DPF, nepasuji se do role ekologa, ale trávit lidi by mě vadilo, předpokládám, že když to někdo prodává, tak to prošlo úspěšně nějakými emisními testy a pokud to tráví lidi víc, než diesely, tak by nikdo neschválil, v TP je potvrzeno, že splňuje E6 a nic víc já neovlivním, to musí pohlídat někdo jiný

0/0
4.12.2016 12:06

J69a14n 65M98a67l88ý 3402752382755

Prakticky stejné jako rail diesel bez DPF, to je přímovstřikový beznín. Spaluje nehomogenní směs. I přímovstřikové benzíny již budou mít filtry. Takže ano, legálně trávíte lidi jako s nelegálním dieselem s vykuchaným filtrem. To je politika EU

0/0
4.12.2016 21:07

V28l38a54d46i95s75l38a66v 19B47u17r33y64š55e54k 1129922137254

tak trávím, 15 let starou atmosferou kvůli tomu jistě jezdit nezačnu, na trhu nnic jiného než tyhle motory splňující Euro 6 nejsou, tak s tím toho asi moc neudělám, měl jsem 2,0 TDCi 110kW, dobrej motor, ale po dieselgate jsem i přes ujištění, že Ford žádné podvody nedělá koupil raději benzín

0/0
5.12.2016 12:48

S33t65a48n29i42s39l62a43v 23N16ý55v83l48t 2214865433

Ja se nemuzu prehoupnout pres sentiment z prvniho auta, ktery jsem si ve 20ti poridil za celozivotni uspory.

+1/0
4.12.2016 9:42

J76a62n 89H39r16u15z95a 8504758259457

Hlavně je to jiné svezení se šestiválcovou atmosférou. Např. http://www.katalog-automobilu.cz/inzerce/inzerat/12146467-3-chrysler-le-baron-3-0i-v6-cabrioR^

+1/0
4.12.2016 16:50

V48l20a53d65i95m36í60r 15R20e78t18t21i17n43g41e24r 5605626635685

No právě, po 4 letech jde pryč páč začne dělat problémy, to je to co mně i nekterám jiným zde vadí.

0/0
4.12.2016 12:08

P21e76t48r 12B73á19č28a 8695976535265

velmi svizny ;-D

Vy z tech skodovek slavnych ani nemate predstavu o tom co je velmi svizny, ale vylitana 1,8 to rozhodne neni.

+1/−2
4.12.2016 11:21

K93a23r33e68l 49B59l56á87h16a 1755636681509

Ta svižnost se nejlépe předvádí v zácpě ve městě nebo na dálnici, případně na silnicích s dírami, které jsou vhodné tak pro traktory a teréňáky.;-D

+3/0
4.12.2016 12:06

S82t94a73n89i45s87l22a56v 34N70o97v76a27k 7928629503853

Presne moje slova.

0/0
4.12.2016 20:44

S50e80i64d94l 22P29e17t55r 1201121175804

Tříválec? 8-o Wartburg is back!

Pravda, ostatně jako celý socialismus tentokrát však v podání EU ...:-/

+4/−1
3.12.2016 22:35

J14i11ř56í 18S96c28h77w44a37c34h 8208414698686

a ještě ti tam chybí něco o pomazánkovým másle a žárovkách

+2/−1
3.12.2016 22:40

S52e34i91d32l 66P93e46t29r 1351821135554

Něco k tématu "3válce v Ochcávce" by nebylo?;-D

+1/−1
3.12.2016 22:43

J69i75ř66í 44S34c84h14w74a29c68h 8518674298736

je to stejně k tématu jako ten tvůj "socialismus"

+2/0
3.12.2016 22:46

S83e15i58d26l 70P33e34t53r 1761811635864

Socialismus odjakživa plodí jen "zmetky", jak produktově tak i z lidí ...

Klidně si ten "třívál" tedy svobodně kupte a po 250k km pokecejme kolik Vás tahle sranda celkem na všech nákladech stála ...:-)

+2/−1
3.12.2016 22:50

J45i23ř43í 83S75c73h14w51a57c11h 8778924988346

Ty jsi jak Nejedlý, ten taky neudržel téma.....

a proč bych si ho měl kupovat? Já jsem někde napsal, že ho snad chci?

0/0
3.12.2016 22:55

R36o93m48a82n 82P33o12l91á19č40e70k 5196219795

Otázka je kolik uživatelů si ho koupí s tím, že s ním najede 250 000... Jak jsem psal níže. Jsou skupiny pro které je to naprosto dostačující motorizace.... Než by tohle najeli, tak to auto shnije;-D;-D

+1/0
3.12.2016 22:56

V30l26a98d83i79s46l48a90v 41B44u92r76y62š77e25k 1819372647264

klidně bych si ho koupil, kdybych neměl na nic lepšího, pokecat o tom, kolik by mě ta sranda stála bychom mohli, ale až tak v roce 2040, to už bych je mohl mít najeto, těch 250 tisíc, nejsem totiž žádní dealer, ale pokec taky nemusí vyjít, to už budu totiž nejspíš mrtvej

0/0
4.12.2016 8:39

R45o95m40a14n 92P98o40l83á53č13e12k 5236669615

Klasická diskuze pod Škodovkou...

1) Tříválec - v nabídce jsou i motory co jedou 2,0 je v benzinu i dieselu... Věřím, že třívalec pro důchodce co chce Octavii na jízdu na chatu a do Lidlu/ manželku na ježdění po městě po kroužkách s dětma bohatě dostačuje... Do firmy pro člověka co mi denně najede 200 km bych to nevzal...Ale hádejte co bude nejprodávanější ;-).Mnohdy vyhrává ego mám Octavii...

2) Dělená světla - to je o zvyku,tak se mi moc nelíbila O2 po FL a po letech se vkus trochu změnil.

3) Cenová politika - Pokud mám tak velký objem zakázek, že nestíhám skoro vyrábět za cenu 400 000/kus, tak proč bych je prodáva za 300 000 ;-). To by dělal jenom blbec...

+8/0
3.12.2016 22:26

S34e30i41d12l 93P22e61t85r 1451621135894

Nevím jak Vy, ale od standardního auta očekávám základní životnost min. 250 -300k km.

Důvodně se obávám, že motůrek o třech hrnečkách a kolem 1 litru objemu , který se musí točit jak křovinořez aby to auto vůbec utáhl nedosáhne ani na třetinu tohoto proběhu ...:-/

+2/−8
3.12.2016 22:40

J16i69ř34í 75S36c13h16w91a75c83h 8898214158846

ach jo, zase ty nesmysly o nutnosti vytáčet turbomotor ;-(

+6/0
3.12.2016 22:42

S49e61i94d86l 38P31e35t24r 1381571835794

Ach jo zase ty komenty lidí , kteří se v životě se nezúčastnili procesu návrhu motoru, nebrzdili jej a nedělali životnostní zkoušky ...;-(

0/−4
3.12.2016 22:46

J43i51ř63í 59S60c76h10w13a91c69h 8598774768986

aha tvůj argument vypadá jako "úžasný" leč naprosto nesmyslný důvod vytáčet turbomotor, který má větší krouťák než atmosféra, kterou nahrazuje.;-D

+2/0
3.12.2016 22:53

R16o73m85a50n 39P29o95l18á72č10e90k 5576339805

Faktem je,že moje zkušenost s 1,2 TSI na dálnici byla zajímavá. Žralo to i trávu kolem silnice a po zastavení jsem se až bál jak ten motor vařil;-)

+2/0
3.12.2016 22:58

J63i90ř40í 75S91c55h69w63a37c25h 8328224218126

neznám, žádné další podrobnosti jako typ auta, výkonová varianta, rychlost jakou jsi jel, ale jakýkoliv jiný motor se stejným maximálním výkonem by na tom byl podobně ;-)

0/0
3.12.2016 23:07

R91o78m12a27n 19P39o25l60á38č87e28k 5636829345

Yeti 77kW cca 150 km/h na tachu...

O1 66kW měla podstatně lepší spotřebu:-)

0/0
3.12.2016 23:14

J78i63ř67í 12S53c28h49w11a39c82h 8858304398526

Yeti má (jako každý SUV) větší aerodynamický odpor a možná i pár kilo navíc.

+1/0
3.12.2016 23:18

J46i69ř27í 26S18c93h26w92a96c73h 8478934658126

a pokud se využívá (třeba jen občas) dynamika těch 77kW, tak ty samozřejmě vypijí více jak těch 66 kW.

0/0
3.12.2016 23:21

R61o51m57a37n 72P44o83l73á57č29e68k 5916629905

Proto mám názor co jsem psal. Na pravidelné lítání po dálnici to není navíc ten motor se potom docela uštve...

0/0
3.12.2016 23:25

J49i28ř40í 88S98c71h24w67a70c11h 8558884188856

ano na časté ježdění po dálnici to není optimální varianta.

Ale vše je relativní, v octávii 1.0 bude zpřevodovaný tak, že při 130 bude (asi) točit pod 3000 otáček, protože má 200Nm. Já mám Civic 1.8 a ten má jen 170Nm takže při 130 musí točit 3300 otáček aby dal autu obdobný výkon. Přitom má v maximu 104kW. ;-)

0/0
3.12.2016 23:40

R65o93m64a58n 61P46o48l86á34č57e57k 5936679725

A po zastavení si taky můžeme dělat volská oka na kapotě jako jsem mohl já na tom Yetim?;-D

0/0
3.12.2016 23:45

J22i96ř56í 25S41c35h53w78a42c58h 8938934868936

to bude jen o pocitech, kapota žádného auta po jízdě 150-kou nebude zrovna studená, záleží pak jen na jednotlivých konstrukcích, jak mají rozmístěné nejteplejší díly (výfukové potrubí, katalyzátor) a jak je odizolovaná kapota motoru. ;-)

+1/0
3.12.2016 23:54

T80o55m80á82š 36V97a17l62d64e20r 7403250519

nevím nevím, ale 1,2HTP se na dálnici uštvat dala. A je to podobné u všem malovýkonných motorech. Jsou konstruované na jiné zatížení. Pak záleží jaká je konstrukce motoru a jestli konstruktéři nenasekali mnoho chyb v konstrukci. A povězme si, že VW už dlouho neudělalo pořádný motor v benzínu co něco vydrží. U turba buď optimalizujete spalování při výkonu a nebo u nízkých otáček, zvláště pokud jde o o přímý vstřik malého obsahu. Nejde vyhovět všem požadavkům. A po dálnici se jezdí méně častěji, než v ostatních režimech.

0/0
25.12.2016 17:51

J61i92ř82í 40S14c13h51w55a72c54h 8408564818426

no sorry, netušil jsem, že k tomu, abych věděl, kolik je na otáčkoměru, se musím zúčastnit procesu návrhu motoru, pak ho hodit na brzdu a udělat životnostní zkoušku ;-D

0/0
3.12.2016 23:48

R86o60m16a63n 66P59o54l16á77č76e73k 5676699645

Já mám 2.0;-), Pro mě Škoda nabídku pořád má. Nikdy mi v prodejně nedrželi pistoli u hlavy, abych koupil tříhrnek;-).

Ale zpět k podstatě... Kolik si myslíte,že toho najezdí ten důchodce za rok? 5-6 tisíc?a to ještě nepřekročí rychlost 100km/h. Takový 60 letý to pak má i na 15 let.... Matka s dětma po městě a nákupech? 8-10 tis? Věřím, že i ve spoustě firem/institucí to najde užití pro přejezdy po areálu, po městě...Pamatuji si na svoji práci na letišti Praha...Tam opravdu k cestě mezi T1 a T3 nepotřebujete výkon ;-).

Ano 1,0 není auto pro nás, ale je dobré si uvědomit, že se najde dost lidí co jim stačit bude a proto ho Škoda vyrábí...

+3/0
3.12.2016 22:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.