- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
80/100 km/ hod je optimální rychlost v tunelech. Stačí projet Chorvatsko a je jedno jestli je krátký či dlouhý, rychlost se pohybuje na výše jmenovaných hodnotách.
Kdo se bojí projet tunel vyšší rychlostí než 80km/h bych doporučil vrátit řidičák.
Že by někdo dostal rozum? V Rakousku se v jednosměrných tunelech jezdí 100, v Itálii 130 a ani v jedné z těch zemí to nepředstavuje žádné riziko, potvrzené statistikou. Itálie dokonce k těm 130km/h ani neprovozuje u nás běžný BigBrother systém s milionem kamer, bohatě jí k bezpečnému provozu stačí zákaz předjíždění pro kamiony. Jediná zajímavá dálniční statistika je z Rakous (mimo tunely): tam před lety na A10 testovali zvýšení rychlostního limitu na 160km/h a nehodovost významně klesla. Ale Zelení si prosadili, že to nepovolí. Asi by hluk pneumatik rušil Mouchu domácí v kladeni vajíček.
v Rakousku je spousta tunelu, na tunel se 130 km/hod si nepamatuji, navic stavebne a a co se tyce bezpecnostich opatreni jsou tam asi dal. Treba moznost poslouchat v tunelu rozhlasove dopravni zpravodajstvi - v pripade nejake nehody je to jediny zpusob, jak ridice v tunelu informovat.
Vnucené hlášení prostřednictvím RDS/TA je možné i u nás. Jen se nepoužívá. V oblasti bezpečnostních výbav tunelů je Rakousko na stejném levelu jako CZ a SK. 130km/h platí v tunelech v Itálii.
V tunelech se podle mého názoru zvyšovat rychlost nemusí. Zvýšil bych ji hlavně mimo obec a na dálnici.
třeba tunel v plzni
jedete130 a pak tam na 300m chejí po vás 80km/h? Proč? Šířka pruhů stejná, navíc vidíte z jdenoho konce na druhý.
Rovnou to zmente vsechno - obce 60, mimo obce 120, Dalnice 160 nebo nejlepe neomezena.
Vsadim se o co chcete, ze na silnicich by se nic nezmenilo, mozna akorat tak zvysila plynulost provozu
Klesla by nehodovost. Řidiči by nesledovali tacohmetr ale silnici.
Pokusy v Rakousku s 160 na dálnici vedly ke snížení nehodovosti.
Pokusy se zonami 30 v dánksých městech zase vedly k nárůstu nehod pěších a cyklistů (jako u menšin - dejte slabšímu pocit nesmrtelnosti a nedotknutelnosti a dopadne to blbě).
nejlepší bude neomezená rychlost...a rovnou tam můžete zřídit stanici hasičů a záchranky
Prave proto by stačilo nechat limit 130 a radar. U radaru jezdí většina řidičů s bazlivou rezervou.