Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tahák do auta: Zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit auto, radí německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a41r89o84s10l77a94v 69H80a60b50a40d86a 6490918188875

Těch 16mm není průměr drátu ale jeho průřez. Tam mělo být 16mm na druhou (byl jsem se na startovací kabely podívat). Z toho vyplývá, že průměr drátu je asi 4,5mm.

0/0
5.3.2017 22:11

D21a57n80i72e88l 94T88s32c28h67e63r53n69a92y 2895422539562

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

+1/0
22.2.2017 8:21

J21a55r47o26s43l90a35v 62D18u11n31d55a 1583852326690

S kabelem o průměru 16 mm nastartuji v pohodě i náklaďák...

+1/0
22.2.2017 12:07

S43t69a86n70i64s45l11a62v 80K20o40z25d21e67r60k96a 8426927798615

Jen se blbě ohýbá...

0/0
23.2.2017 9:59

J50a94r23o88s47l35a86v 87D10u72n19d77a 1303102596290

Pokud je to dobře udělané spletené lano, nemusí to být pravda.

0/0
23.2.2017 20:34

Z54b82y90n74ě54k 83P44o32i59s19l 9518506498344

Máte naprostou pravdu. Pan redaktor si plete pojem s průjmem, neboť u elektrických kabelů a vodičů se standardně neudává průměr nýbrž průřez.

0/0
24.2.2017 21:36

K23a64r15e69l 28B47a55r96t33a39k 9586231625186

Opět hezký článek. Asi jej napsal nějaký technický expert. Děkuji za pobavení.

0/0
22.2.2017 7:55

P11e61t94r 20V18o40n51d58r12á14k 7179652607900

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

+2/0
22.2.2017 0:43

D39a37n83i46e47l 74T58s53c71h59e80r21n73a56y 2595602269412

A jak ohnete kabel o prumeru 25mm?

0/0
22.2.2017 8:22

R31i35c31h96a24r40d 42T19o81m63e62č10e62k 7626865646671

Kdoví kde ten "tahák" do další zimy skončí ;-D.

0/0
21.2.2017 23:09

M94i55r22e74k 86G59a56j89e44r 5391956669930

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

+1/0
21.2.2017 17:19
Foto

T98o50m87á75š 44D34v68o41ř23á52k 7135386917931

Není náhodou tato "vymoženost" povinnou součástí všech nových aut? ;-)

0/0
21.2.2017 18:46

L89u70d96v28í33k 18G88a64j15d14o65š44í75k 2735173784102

Právě. Některé motorizace bez start/stop systému už neseženete. Je to nezbytná součást pro dosažení emisní normy EURO 6.

0/0
21.2.2017 19:16

D45a52n87i63e22l 22T86s27c62h95e36r80n12a18y 2465932649662

EURO 8 to uz budou slapaci auticka

0/0
22.2.2017 8:24

T28o47m21á72š 57P15o44l44á83č19e10k 4577935334

to je EURO 7. K EURO 8 dostanente 3-4 uprchlíky aby vás tlačili. :D

0/0
22.2.2017 13:07

M44i51l67a84n 14C40a77i58s 2197106693222

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

+1/−3
21.2.2017 16:37

K82r13y94š29t49o21f 17L88a40n88í71k 1939810295775

;-D dost dobry ;-D

+2/−1
21.2.2017 17:23

J37i76ř27í 14K11o12h45o59u49t 3604881343885

goo.gl/wsqCWE

0/0
21.2.2017 18:31

L69u37d21v13í45k 52G60a41j87d89o59š46í86k 2445133624952

Jenže s tímhle nenastartujete. Tím akorát akumulátor trochu dobijete, což může trvat i několik hodin.

+1/0
21.2.2017 19:24

L90u31d20v98í30k 42G81a64j21d59o46š52í55k 2675603864282

Jenže s tou vaší powerbankou vám bude, na rozdíl od startovacích kabelů, trvat nastartování nejspíš několik hodin. Evidentně jste se v životě do situace, kdy máte vybitou baterii u auta, ještě nedostal. Většinou totiž potřebujete nastartovat hned. :-)

+1/0
21.2.2017 19:30

P29a12v77e68l 58J39e67ř45á49b85e67k 7671242664427

Mladý muži - moc spoléháte na moderní vymoženosti.

Jsem stará škola. V aute pro jistotu místo startovacích kabelu a spermat bank - či jak tomu říkáte mám rám od cyklistického kola se sedlem, pedály a místo zadního kola silný alternátor s regulátorem.

když vysadí akumulátor, vytáhnu bionabíječku a našlapu si kolik potřebuji,

0/0
21.2.2017 22:23

P96a53v69e66l 23J88e48ř94á38b47e33k 7921232884427

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

+1/0
21.2.2017 16:28
Foto

T32o98m58á67š 25D10v84o37ř41á91k 7525636797551

Přesně.

Dokonce jsou lokality, kde se vám hodí i při cestě třeba do pohostinství.

0/0
21.2.2017 21:00

D24a96n96i91e14l 54T11s96c92h73e39r79n17a48y 2305342459532

Kliku jsem mel naposledy na S100 a na 1203, dnesni poctace na kolech by po EMI ani neodjely

0/0
22.2.2017 8:35

M56i17c63h67a18l 55T51o41m22i26n38s74k69ý 9341675487234

Jestli chcte rychle odjet, tak je v první řadě třeba alespoň jeden pól mrtvé baterie odšroubovat a nastartovat pouze ze zdravé.

Jináč nevím proč připojovat na kostru auta ???? Spoléháte že plechy auta mají dostatečný odpor aby tam netekly velké nabíjecí proudy?

0/0
21.2.2017 15:46

M49a36r11t19i44n 40V35y16s84k38o45c92i45l 3162168565970

V reálu jsem nikdy nikoho neviděl odpojovat baterku. Sám jsem pár aut už nastartoval, normálně přijet, nechat běžet motor (v případě např. Transitu, kdy se leze klíčkem pod kapotu vypnout, otevřít kapotu, nastartovat), pak už klasika plus na plus, mínus na mínus (pořadí připojování zachránce-zachraňovaný je fuk), na nic nečekat a startovat. Ok, motor běží, odpojím mínus a za 2 min odjíždím i s balením kablů.

+5/0
21.2.2017 15:53

M16i72c91h56a88l 50T50o72m41i84n67s27k13ý 9141215687344

tak je pravda že já jsem také párkrát nastartoval bez odpojení.

Ale jednou byla baterka totálně vybitá tak, že napětí připojené baterky přetáhla k nule. Veškerý proud přes odpor startovacích kabelů se ztrácel ve vybité baterii. Trvalo několik minut než jsem mohl nastartovat.

Sundat kabel z baterie se mi nepodařilo, protože nová oktávka tam nějaký speciální šroub.

0/0
21.2.2017 16:04

M80a96r44t44i22n 75V38y61s32k27o15c48i75l 3202318275710

To je asi případ uplně mrtvé baterky, popř. vybité nějakým zapomenutým spotřebičem (ženské s vyhřívacími dečkami jsou na to největší specialistky), ne běžně unavené a mrazem dotlačené k tomu, že nestartuje. Ale i po vybití dečky jsem normálně nastartoval výše uvedeným postupem, tak nevím :-)

+1/0
21.2.2017 16:20

L27u93d56v66í60k 85G60a45j12d54o66š87í81k 2335333334202

To je spíš případ probité baterky, která je vyskratovaná. S takovou baterií vůbec neodjedete i když máte startovací kabely a někoho s běžícím motorem. To jde jen v případě, že je baterka pouze vybitá. Nikoliv v háji.

0/0
21.2.2017 22:55

J34a18k22u63b 93S96e63k94e65r33a 6446340646745

Tak dnes nemají co napsat k masírce o elektro autíčkách,, tak aspoň pustili něco o klasických baterkách R^[>-]R^

0/0
21.2.2017 15:42

A46n10t40o85n26í21n 67S29e21b82e97r19a 7313708720499

Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho. ;-D

+1/−3
21.2.2017 13:33

D92r81a24h65o84m23í15r 17S33t96r92o71u94h61a26l 4215468792304

2600 MAh je 2,6 Ah a navíc na pěti voltech.

Běžná baterie v autě má 40 Ah a víc při dvanácti voltech, což je 30x víc skladované energie.

Auto běžně z akumulátoru nastartuje tak desetkrát, spíš míň.

Z mobilní baterky by se možná protočil. Možná.

Když už, lepší by bylo mobilní baterku připojit k vyhřívací dečce, jež by prohřála baterii. To by přineslo víc užitku.

0/0
21.2.2017 14:06

J87a50r47o16s21l52a15v 95D38u64n83d75a 1913312256400

Neprotočil. Takový proudy powerbanka nedá.

+2/0
21.2.2017 14:24

J61a20r98o89s32l93a33v 62D29u28n94d34a 1593662866720

Ale pravda je, že taková baterie 2600 Mega hektarů by to asi i dala...

+7/0
21.2.2017 14:32

D50a50n84i97e55l 74T12s22c78h26e75r51n48a31y 2105502789302

to je solarni? Aůe kde vzit k nastartovani tak velky pozemek? A nevyjde levneji nove auto?

0/0
22.2.2017 8:33

J63a11r46o89s96l92a27v 83D86u92n56d80a 1463712776210

To je otázka na Antonín Sebera ("Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho")

0/0
22.2.2017 12:02

J34a50n 45M27a84r86t17i85n 6202160289

teraz som startoval nejakeho chudaka s firemnou fabkou 2 gen a 1.9 TDi pred nasim domom. Zospodu mu chcal olej, motor hnusne spinavy - povedal som mu nech si to zapoji sam. V aute bordel, ze som si tam ani radsej nesadol. Nastartoval som ho manzelkinou fabiou 1,2 HTP a jej kablami, ktore kedysi kupila v Lidlu za 299kc postupom - moj cerveny, jeho cerveny, moj cierny, jeho cierny. bez problemov. Hovorim mu, nech s tym autom nieco spravi (mlatili mu rozvody, chcal olej) - on ze to je firemne. tak som si povedal, asi zbytocne vysvetlovat. odpojil som to v spatnom poradi a poprial mu stastnu cestu a najma aby dalsiu pol hodinu jazdy nikde nezhasinal motor. To ho asi prekvapilo. skoda ze sa tej zakladnej technike v autoskolach a firmach moc nevenuje priestor. Ale ked som videl ako to vyzeralo v kabine, povedal som si ze dodavka voziaca stavbarov na stavbu je cistejsia. Ono to vsetko asi tak nejak spolu suvisi ...

+1/0
21.2.2017 13:23

J80o24s96e28f 54M54i38k12e85l 2358600536912

On ty stavbaře možná zase odvážel ze stavby. ;-D

+2/0
21.2.2017 13:47

T80o70m87á19š 65L97u79d14v73í36k 1960597144602

Takže po připojení kabelů nastartovat živé auto. Poté mrtvé. A poté odpojit kabely? A nebo má živé auto být nastartované ještě před připojením kabelů?

0/0
21.2.2017 13:17

J45a76n 92M60a78r90t73i46n 6692880739

startoval som x ludi a vzdy som nechal nastartovane moje auto ked som pripajal kable na ich mrtvu bateriu

+6/0
21.2.2017 13:24

L12u35k17á68š 91B84ě72h96o53u46n23e97k 4970308210367

Kabely, auto, auto. Je to praktičtější.

Čistě z hlediska efektivity by bylo lepší auto, kabely, auto - ale to si myslím neudělá velký rozdíl, a musíte hrabat do zapnutého motoru.

0/−1
21.2.2017 13:24

L23u16k86á10š 67B49ě93h92o35u91n74e80k 4620278430117

No zase, kdyby byla druhá baterka úplně v háji, nedával bych kabely před startem.

+4/0
21.2.2017 13:25

J97a44r62o72s71l44a81v 51D33u61n60d24a 1323772936390

Vždy připojovat až nastartované auto.

+1/0
21.2.2017 14:28

R67o63b60e39r81t 87G16o61r41c 6242433983

A opět v článku největší hloupost jakou můžete udělat, připojovat záchranné auto nenastartované! Přijedu z autem, vypnu všechny spotřebiče ale auto nechám běžet, nikdy nepřipojovat nenastartované.

+12/0
21.2.2017 12:52

J20a90r44o35s12l21a10v 63D66u48n63d77a 1343452766150

Samozřejmě.

0/0
21.2.2017 13:07

K88a78r69e56l 96N45a23s97t66o14u29p20i37l 3110401570111

proč? s ohledem na to že u hodně aut se dostanete pod kapotu za pomoci klíčku zapalování, tak je logické, že to auto nejdřív vypnu (protože musím vyndat klíček), otevři kapotu, připojím kabely a potom nastartuju záchranné auto a následně to vybité...

0/−5
21.2.2017 13:31

D81r40a42h27o34m22í20r 77S40t71r29o10u81h14a45l 4215108712614

Když spojíte obě baterie a pak startujete, je nebezpečí, že už nenastartujete ani to záchranné auto. Vybitá baterie je schopná vysát nabitou raz dva.

+4/0
21.2.2017 14:12

P53a85v11e74l 76Š45v68e96s91t89k35a 3648175159

na to jste přišel jak, jakože během 10 vteřin se vám vybije nabitá baterie. To je samozřejmě nesmysl. V článku je to napsáno hlavně z důvodu bezpečnosti, aby laik, v mnoha případech kravaták se nehrabal v motorovém prostoru a kabely si nezamotal do řemene.

+2/0
21.2.2017 16:08

I76r52e14n43a 86P64l66a59c78h66e72t93k96o84v10á 1826974376390

V článku postrádám naprosto zásadní informaci, jestli takhle nastartuji i Teslu?

+4/0
21.2.2017 12:48

J78a13r25o79s65l64a81v 65D24u27n86d14a 1173212946150

Teslu nastartujete paralelním propojením vodičů přímo k motoru. Následně po přidání plynu v záchranném autě se obě rozjedou. Je nutné dosáhnout max rychlosti a následně začít brzdit a doufat, že díky rekuperaci se dobije baterie v zachraňovaném autě alespoň tak, aby otočila větráčkem u řidiče...

+2/0
21.2.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.