Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tahák do auta: Zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit auto, radí německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a97r57o25s38l44a25v 68H15a76b57a23d40a 6200558878945

Těch 16mm není průměr drátu ale jeho průřez. Tam mělo být 16mm na druhou (byl jsem se na startovací kabely podívat). Z toho vyplývá, že průměr drátu je asi 4,5mm.

0/0
5.3.2017 22:11

D70a88n59i51e83l 32T42s66c42h53e29r25n18a32y 2535432749572

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

+1/0
22.2.2017 8:21

J48a62r22o11s47l17a27v 56D64u34n43d70a 1573922366760

S kabelem o průměru 16 mm nastartuji v pohodě i náklaďák...

+1/0
22.2.2017 12:07

S78t24a84n18i98s64l89a81v 84K24o10z60d81e33r24k47a 8816717918755

Jen se blbě ohýbá...

0/0
23.2.2017 9:59

J93a32r81o41s93l29a97v 97D94u84n60d92a 1473392176670

Pokud je to dobře udělané spletené lano, nemusí to být pravda.

0/0
23.2.2017 20:34

Z34b74y92n57ě79k 36P85o46i56s45l 9338496858604

Máte naprostou pravdu. Pan redaktor si plete pojem s průjmem, neboť u elektrických kabelů a vodičů se standardně neudává průměr nýbrž průřez.

0/0
24.2.2017 21:36

K97a64r26e42l 54B96a81r89t88a11k 9656941965346

Opět hezký článek. Asi jej napsal nějaký technický expert. Děkuji za pobavení.

0/0
22.2.2017 7:55

P30e62t30r 73V64o88n71d88r24á22k 7489172847350

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

+2/0
22.2.2017 0:43

D95a70n78i21e46l 96T29s43c60h92e41r34n77a45y 2735362629812

A jak ohnete kabel o prumeru 25mm?

0/0
22.2.2017 8:22

R12i65c83h35a71r68d 60T24o71m83e52č77e34k 7686715856291

Kdoví kde ten "tahák" do další zimy skončí ;-D.

0/0
21.2.2017 23:09

M20i89r28e96k 77G90a69j68e88r 5481856539970

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

+1/0
21.2.2017 17:19

T62o61m39á45š 51D11v10o34ř11á28k 7965746237751

Není náhodou tato "vymoženost" povinnou součástí všech nových aut? ;-)

0/0
21.2.2017 18:46

L64u35d34v69í48k 57G35a82j17d64o13š21í94k 2255463324812

Právě. Některé motorizace bez start/stop systému už neseženete. Je to nezbytná součást pro dosažení emisní normy EURO 6.

0/0
21.2.2017 19:16

D16a25n18i31e22l 41T82s67c71h61e27r90n92a53y 2835112359432

EURO 8 to uz budou slapaci auticka

0/0
22.2.2017 8:24

T44o28m98á38š 28P24o54l96á36č34e55k 4857625114

to je EURO 7. K EURO 8 dostanente 3-4 uprchlíky aby vás tlačili. :D

0/0
22.2.2017 13:07

M29i21l80a65n 90C63a33i51s 2667976853402

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

+1/−3
21.2.2017 16:37

K43r89y63š79t12o85f 61L79a27n32í53k 1869110625345

;-D dost dobry ;-D

+2/−1
21.2.2017 17:23

J85i17ř37í 81K18o60h97o78u22t 3864921473115

goo.gl/wsqCWE

0/0
21.2.2017 18:31

L90u77d29v23í97k 84G33a90j26d33o48š93í15k 2455773754332

Jenže s tímhle nenastartujete. Tím akorát akumulátor trochu dobijete, což může trvat i několik hodin.

+1/0
21.2.2017 19:24

L78u13d65v77í26k 24G84a89j35d41o63š77í76k 2855643834692

Jenže s tou vaší powerbankou vám bude, na rozdíl od startovacích kabelů, trvat nastartování nejspíš několik hodin. Evidentně jste se v životě do situace, kdy máte vybitou baterii u auta, ještě nedostal. Většinou totiž potřebujete nastartovat hned. :-)

+1/0
21.2.2017 19:30

P12a96v19e55l 12J76e71ř17á61b67e43k 7751712824327

Mladý muži - moc spoléháte na moderní vymoženosti.

Jsem stará škola. V aute pro jistotu místo startovacích kabelu a spermat bank - či jak tomu říkáte mám rám od cyklistického kola se sedlem, pedály a místo zadního kola silný alternátor s regulátorem.

když vysadí akumulátor, vytáhnu bionabíječku a našlapu si kolik potřebuji,

0/0
21.2.2017 22:23

P55a42v83e36l 68J84e76ř92á39b87e65k 7301552244397

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

+1/0
21.2.2017 16:28

T68o63m33á13š 47D67v30o31ř11á41k 7585256577801

Přesně.

Dokonce jsou lokality, kde se vám hodí i při cestě třeba do pohostinství.

0/0
21.2.2017 21:00

D51a19n18i44e92l 59T94s97c92h18e67r31n88a80y 2315562769912

Kliku jsem mel naposledy na S100 a na 1203, dnesni poctace na kolech by po EMI ani neodjely

0/0
22.2.2017 8:35

M72i34c24h12a33l 40T51o77m53i37n95s84k21ý 9451555227214

Jestli chcte rychle odjet, tak je v první řadě třeba alespoň jeden pól mrtvé baterie odšroubovat a nastartovat pouze ze zdravé.

Jináč nevím proč připojovat na kostru auta ???? Spoléháte že plechy auta mají dostatečný odpor aby tam netekly velké nabíjecí proudy?

0/0
21.2.2017 15:46

M31a79r73t65i40n 93V78y46s40k49o79c83i80l 3322538705440

V reálu jsem nikdy nikoho neviděl odpojovat baterku. Sám jsem pár aut už nastartoval, normálně přijet, nechat běžet motor (v případě např. Transitu, kdy se leze klíčkem pod kapotu vypnout, otevřít kapotu, nastartovat), pak už klasika plus na plus, mínus na mínus (pořadí připojování zachránce-zachraňovaný je fuk), na nic nečekat a startovat. Ok, motor běží, odpojím mínus a za 2 min odjíždím i s balením kablů.

+5/0
21.2.2017 15:53

M92i36c17h83a13l 50T80o50m70i96n33s56k84ý 9421685207354

tak je pravda že já jsem také párkrát nastartoval bez odpojení.

Ale jednou byla baterka totálně vybitá tak, že napětí připojené baterky přetáhla k nule. Veškerý proud přes odpor startovacích kabelů se ztrácel ve vybité baterii. Trvalo několik minut než jsem mohl nastartovat.

Sundat kabel z baterie se mi nepodařilo, protože nová oktávka tam nějaký speciální šroub.

0/0
21.2.2017 16:04

M95a28r47t78i78n 54V77y70s83k60o67c96i30l 3832348495270

To je asi případ uplně mrtvé baterky, popř. vybité nějakým zapomenutým spotřebičem (ženské s vyhřívacími dečkami jsou na to největší specialistky), ne běžně unavené a mrazem dotlačené k tomu, že nestartuje. Ale i po vybití dečky jsem normálně nastartoval výše uvedeným postupem, tak nevím :-)

+1/0
21.2.2017 16:20

L18u48d38v17í80k 98G32a94j43d69o31š60í96k 2805693584832

To je spíš případ probité baterky, která je vyskratovaná. S takovou baterií vůbec neodjedete i když máte startovací kabely a někoho s běžícím motorem. To jde jen v případě, že je baterka pouze vybitá. Nikoliv v háji.

0/0
21.2.2017 22:55

J14a15k91u64b 47S58e45k98e52r81a 6826300866715

Tak dnes nemají co napsat k masírce o elektro autíčkách,, tak aspoň pustili něco o klasických baterkách R^[>-]R^

0/0
21.2.2017 15:42

A83n39t76o93n39í12n 53S96e94b52e44r19a 7333278730139

Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho. ;-D

+1/−3
21.2.2017 13:33

D89r19a23h26o77m41í83r 78S59t13r38o64u97h25a12l 4185708842914

2600 MAh je 2,6 Ah a navíc na pěti voltech.

Běžná baterie v autě má 40 Ah a víc při dvanácti voltech, což je 30x víc skladované energie.

Auto běžně z akumulátoru nastartuje tak desetkrát, spíš míň.

Z mobilní baterky by se možná protočil. Možná.

Když už, lepší by bylo mobilní baterku připojit k vyhřívací dečce, jež by prohřála baterii. To by přineslo víc užitku.

0/0
21.2.2017 14:06

J82a13r50o66s14l86a18v 62D57u55n24d40a 1713952616720

Neprotočil. Takový proudy powerbanka nedá.

+2/0
21.2.2017 14:24

J69a14r18o39s98l60a27v 89D11u47n55d80a 1923442726330

Ale pravda je, že taková baterie 2600 Mega hektarů by to asi i dala...

+7/0
21.2.2017 14:32

D40a43n69i62e33l 14T36s17c24h83e38r63n28a41y 2425122359552

to je solarni? Aůe kde vzit k nastartovani tak velky pozemek? A nevyjde levneji nove auto?

0/0
22.2.2017 8:33

J96a98r41o85s40l65a22v 49D29u58n15d24a 1283832316820

To je otázka na Antonín Sebera ("Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho")

0/0
22.2.2017 12:02

J95a11n 43M38a67r43t96i92n 6542700959

teraz som startoval nejakeho chudaka s firemnou fabkou 2 gen a 1.9 TDi pred nasim domom. Zospodu mu chcal olej, motor hnusne spinavy - povedal som mu nech si to zapoji sam. V aute bordel, ze som si tam ani radsej nesadol. Nastartoval som ho manzelkinou fabiou 1,2 HTP a jej kablami, ktore kedysi kupila v Lidlu za 299kc postupom - moj cerveny, jeho cerveny, moj cierny, jeho cierny. bez problemov. Hovorim mu, nech s tym autom nieco spravi (mlatili mu rozvody, chcal olej) - on ze to je firemne. tak som si povedal, asi zbytocne vysvetlovat. odpojil som to v spatnom poradi a poprial mu stastnu cestu a najma aby dalsiu pol hodinu jazdy nikde nezhasinal motor. To ho asi prekvapilo. skoda ze sa tej zakladnej technike v autoskolach a firmach moc nevenuje priestor. Ale ked som videl ako to vyzeralo v kabine, povedal som si ze dodavka voziaca stavbarov na stavbu je cistejsia. Ono to vsetko asi tak nejak spolu suvisi ...

+1/0
21.2.2017 13:23

J97o58s67e45f 29M35i95k44e41l 2478100776572

On ty stavbaře možná zase odvážel ze stavby. ;-D

+2/0
21.2.2017 13:47

T22o13m55á30š 91L95u10d16v79í31k 1390987734672

Takže po připojení kabelů nastartovat živé auto. Poté mrtvé. A poté odpojit kabely? A nebo má živé auto být nastartované ještě před připojením kabelů?

0/0
21.2.2017 13:17

J21a10n 15M85a25r44t66i62n 6802830389

startoval som x ludi a vzdy som nechal nastartovane moje auto ked som pripajal kable na ich mrtvu bateriu

+6/0
21.2.2017 13:24

L79u28k82á51š 82B82ě28h52o30u34n21e23k 4140968540637

Kabely, auto, auto. Je to praktičtější.

Čistě z hlediska efektivity by bylo lepší auto, kabely, auto - ale to si myslím neudělá velký rozdíl, a musíte hrabat do zapnutého motoru.

0/−1
21.2.2017 13:24

L26u75k29á68š 70B61ě23h94o38u55n32e64k 4200938400297

No zase, kdyby byla druhá baterka úplně v háji, nedával bych kabely před startem.

+4/0
21.2.2017 13:25

J27a49r73o22s57l33a95v 13D85u77n48d55a 1973952186400

Vždy připojovat až nastartované auto.

+1/0
21.2.2017 14:28

R60o27b90e43r22t 22G76o66r32c 6532953603

A opět v článku největší hloupost jakou můžete udělat, připojovat záchranné auto nenastartované! Přijedu z autem, vypnu všechny spotřebiče ale auto nechám běžet, nikdy nepřipojovat nenastartované.

+12/0
21.2.2017 12:52

J27a17r57o88s14l93a72v 40D83u95n40d29a 1723422896320

Samozřejmě.

0/0
21.2.2017 13:07

K15a24r98e30l 24N70a46s28t60o28u17p49i82l 3500681610711

proč? s ohledem na to že u hodně aut se dostanete pod kapotu za pomoci klíčku zapalování, tak je logické, že to auto nejdřív vypnu (protože musím vyndat klíček), otevři kapotu, připojím kabely a potom nastartuju záchranné auto a následně to vybité...

0/−5
21.2.2017 13:31

D77r94a37h87o44m61í35r 64S33t44r30o97u28h11a31l 4885708512324

Když spojíte obě baterie a pak startujete, je nebezpečí, že už nenastartujete ani to záchranné auto. Vybitá baterie je schopná vysát nabitou raz dva.

+4/0
21.2.2017 14:12

P33a80v88e79l 87Š96v70e95s53t88k88a 3258435679

na to jste přišel jak, jakože během 10 vteřin se vám vybije nabitá baterie. To je samozřejmě nesmysl. V článku je to napsáno hlavně z důvodu bezpečnosti, aby laik, v mnoha případech kravaták se nehrabal v motorovém prostoru a kabely si nezamotal do řemene.

+2/0
21.2.2017 16:08

I50r76e14n11a 87P52l88a43c95h79e50t48k10o59v95á 1276774416270

V článku postrádám naprosto zásadní informaci, jestli takhle nastartuji i Teslu?

+4/0
21.2.2017 12:48

J44a79r82o96s16l40a27v 47D17u46n75d18a 1103622566510

Teslu nastartujete paralelním propojením vodičů přímo k motoru. Následně po přidání plynu v záchranném autě se obě rozjedou. Je nutné dosáhnout max rychlosti a následně začít brzdit a doufat, že díky rekuperaci se dobije baterie v zachraňovaném autě alespoň tak, aby otočila větráčkem u řidiče...

+2/0
21.2.2017 13:07



Najdete na iDNES.cz