Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického „two-door“. A Škoda 1101 tuto přezdívku přijala pro kompletní nabídku, tedy i pro čtyřdveřový sedan, kombík a dokonce dva druhy kabrioletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i69l70o60š 73K32o33l25m42a66n 6386283707892

Moc dobře si pamatuji tudory, v tom bojovom sem dělal autoškolu. Autor tam uvádí čtyřdvéřové, já pamatuji jen dvoudvéřové. 67 tisíc byla cena na poukaz a samozřejmě před měnou, vzpomínám když otec kolem roku 48 kupoval Populára cca 10 let starého a zaplatil za něj 112 tisíc. Tudor byl poslední auto u nás, kde bylo použito dřevo v karoserii, bylo to myslím bezpečnější, ale hlavně méně hlučné oproti nástupci Spartaku. U podniků jezdily ještě kolem roku 60. Mám na něj hodně úsměvných vzpomínek.

+1/0
7.12.2016 18:48

M15i26l60o49š 68K50o82l62m83a39n 6686873697252

Musí to doplnit, "čtyřdvéřové" byly kombíky, ale těch bylo málo, jezdily jako sanitky a ty měly snad jen troje dveře z boku a čtvrté byly zadní.

0/0
7.12.2016 18:55

M88a25r73t97i46n 23N84e44b38e80s48k46ý 7136780537452

Čtyřdveřové krátké existovaly. V boku kratší přední i zadní dveře, zadek stejný. Bylo jich velmi málo, ale dodnes je někteří veteránisté mají.

+1/0
8.12.2016 12:56

F59r52a79n89t27i83š53e89k 66M71ü64l48l10e81r 2893582439178

Jasně, že tudor byl dvoudvéřový, název byl přece odvozen ze slov two door

0/0
13.12.2016 10:53

P50e43t30r 24S42e35d60i33v76y 6247468885957

Strasna fotka. Snaha o retro, ktere retro vubec neni. Neprirozene, ostre prechody, ze to vypda, jako by tam modelku nekdo dodelal a v neposledni rade kerka na noze... achach!

+6/−2
5.12.2016 15:34

J47a13n 40P58r77o70c85h70a97z57k12a 1437965229137

Nevím, co je to kérka. Ale musím přiznat, že ta tyč na šaty, která se opírá o auto, a kterou nazýváme modelkou, ke kráse auta rozhodně nepřispívá.

+3/0
6.12.2016 0:33

R54o79m46a40n 94S68c58h39a13v33e91l 7568222122474

Celý kalendář si můžete prohlédnout zde: http://www.skodateam.cz/Nastenny_kalendar_SKODAteam_2017/eshop?idz=2249&pk_campaign=id

A tady video pohled do zákulisí focení kalendáře: http://www.skodateam.cz/Backstage_kalendare_SKODAteam_2017

+2/0
5.12.2016 9:44

V63á93c29l67a33v 89Z32a21j13í87č44e59k 4470101328126

Dobré a spolehlivé auto na tu dobu.

+7/0
4.12.2016 19:04
Foto

J38i79ř80í 86U46n29č76o40v65s43k78ý 8489122643679

Vzpomínám taky na ně, najezdil jsem s ním mnoho km. Jenom ty dřevěné podběhy trpěly, ale zato jsem nevěděl co je rez. Sněhem to projelo když nárazník ho hrnul před sebou.

+2/0
5.12.2016 10:14

J48a16n 14B38a43r19t16u89š91k50a 7906121801573

Tahle auta dělala "parádu" ještě v šedesátých letech.

+4/0
4.12.2016 17:34

J68i35ř37í 73N53e20u69m75e82i69s33t37e85r 2882845873661

Dneska vám leckteré dvacet let staré "parádu" taky udělá.

+1/0
4.12.2016 19:29

J52i64ř81í 40K31l13i89m26e21š 9461381884839

Třeba zrezlá Felicie :-P

+1/0
4.12.2016 19:42

P64e70t17r 15S38c68h34w37a42r87z 7838779823761

Taky mám 22 let staré auto, a jak jezdí!

0/0
5.12.2016 13:06

M51a54r34t28i33n 48N85e18b70e59s53k78ý 7196250367242

Pokud se o něj umíte a chcete postarat, pak zajisté. Jen chtít a umět.

0/0
8.12.2016 12:58

P30e84t21r 21Š62i27l97h26a63n 7568552777673

67 700 korun musela být tenkrát pěkná darda...

+3/0
4.12.2016 17:29

M85i98l63a78n 58Š65v96a87g97r52o80v23s14k27ý 9382959225418

Asi před měnovou reformou.

+5/0
4.12.2016 18:32

M20i16r57e76k 72G25a64j77e35r 5891766729540

Je chyba, ze v clanku neni uvedeno, kolik to bylo v prepoctu na prumerny plat. Nedari se mne to nikde najit. Hadal bych, ze to bude v prepoctu na dnesni penize 25 az 35 krat tolik.

+1/0
4.12.2016 23:12

J79a98r19o17m80í94r 22K21r37á38l 4710499704169

Jenomže tohle jsou ceny před měnovou reformou. Takže tak 12-15 platů. Tedy přibližně jako dnes.

+1/0
5.12.2016 11:18

V93o33k31o84u83n 53V50l96a11d94i70m44i85r 8522688889338

Muj tata vydelaval coby postovni zamestnanec 10 000 KCS ve starych. Tedy kdybychom vyzili z mamineho platu, byl by 6a 7 mesicu. Ovsem kdyby byl. Nepamatuji se, ze by ho mel nekdo. S tudory jezdila hlavne StB a SNB.

+2/−1
5.12.2016 14:53

Z42d28e52n70ě15k 33R31a25j83s84k13ý 4471656855696

Kdo to nezažil, těžko pochopí. Většina výrobků byla spíš levná než drahá, to až konec socíku zdražil prakticky všecno spojené s elektronikou, kterou jsme nezvládali pořádně vyrábět. Ta cena je ovšem poválečná, ještě před reformou v třiapadesátým.

Problém po celou dobu byl s dostupností výrobků, v tom článku je to také napsáno. Proto ještě Spartaky, Oktávky a Feldy byly na poukaz a ještě pozdějc i Trabanty na pořadník. To byla taková finta na lidi i "statistiku."

Pamatuji si, jak na počátku šedesátejch let jsem už třetím rokem v učení vydělával talíř. Tehdá malej Fiat byl za 19 a Renault ještě o tác levnější a já si trouba myslel, že si na něj vydělám za půldruhýho roku. Rychle jsem ale vystřízlivěl, když jsem zjistil, že se jich dováží pár stovek za rok na celý Československo. Rv

+1/0
6.12.2016 9:32

J77a91r42o91m50í45r 35K74r53á83l 4380749314379

Při platu 5 tisíc ? To nebylo zas tak zlé.

0/0
5.12.2016 8:43

J36a33n 87H93r19u29z77a 8654828719177

Krásné auto mého mládí, pěkná slečna s Flexaretou. Vzpomínky na minulost.R^

+3/0
4.12.2016 16:44

P47e10t80r 16P83a21l40e27č78e11k 3920125324622

Hrozně se mi líbí ty "vodorovné" tachometry, škoda že už jsou tak málo k vidění.

+2/0
4.12.2016 16:38

V57o87k43o24u95n 83V94l94a91d94i90m92i28r 8862308859168

Ovsem ten Tudor mel uz tenkrat zastaraly motor s trikrat ulozenou klikovou hrideli a drvena karoserie byl taky tenkrat uz trochu antokvarni. A ve stejnem rove vyjel ze sovetske fabriky moskvic 400, presna kopie Oplu Olympie z roku 1936 uz s celokovovou karoserii a 5 x ulozenou klikovkou.

+1/−13
4.12.2016 13:44

V83á94c91l69a38v 51M63a23l66ý 3584728374359

Pán je odborník, podobný motor vydržel až do dnešních dní a montoval se modernizovaný i do Fabiií 1.4. Je spolehlivý a většina motorů dokázala bez GO najet 400tisíc i víc km, se spotřebou do 8 l/na 100.

+5/0
4.12.2016 18:22

V13o70k39o15u75n 14V81l81a87d75i25m51i18r 8862878959908

Jiste, vite vubec co je to klikova hridel a K cemu slouzi?

+1/−3
4.12.2016 19:17

V53á20c93l16a11v 41M92a21l93ý 3744768644339

Jistě vím, k čemu je kliková hřídel. Na tak malý výkon, stačí i 3x uložená, jak vidíte, stačila i pro škodu Fabii, dokoce i pro soutěžní Š130. Motor může být konstrukčně menší. Mimochodem, ten Moskvič měl možná víckrát uloženou kliku, ale rozvody z poloviny dvacátých let.

+6/0
4.12.2016 19:48

V55o68k91o31u65n 84V27l23a15d47i97m39i68r 8522828829508

Pane Maly zrejme jste si poletl Moskvice s Pobedou.

0/−2
5.12.2016 14:54

M54a71r68t55i63n 65N36e93b19e58s44k39ý 7976490577352

Moskvič byl z Opelu, Pobeda z Fordu, resp.Jeep a měla ještě spodové ventily.(SV)

0/0
8.12.2016 13:02

M28i83c93h84a33l 68S73t89e52h55l80í35k 9624281571529

No zato vy jste odborník.Motor,který se montoval do Fabií,vychází z motoru pro 1000MB,tenkrát novinka.S motorem z Tudora to nemá nis společného

0/0
4.12.2016 21:28

V65á32c16l30a10v 66M29a74l81ý 3714318544299

Úplně nemáte pravdu, ten motor byl konstrukčně stejný, Do Š1000MB zmodernizovaný, Ten původní se vyráběl dále, do vozů Š1202,1203. pak dál procházel modernizací.

+2/−2
4.12.2016 21:36

J72i57ř22í 79E54r74b66e58n 1243754636287

Má. Motor pro embéčko byl konstruovaný zcela nově. S motorem pro populara/tudora/1203 má společný leda tak princip.

+2/0
5.12.2016 6:37

M73i38r13e17k 45B66á91r22t33a 2765487900161

Pan Malý to přece tak píše. Lišil se hlavně v materiálu bloku motoru. Ale jinak byl konstrukčně stejný...

0/0
8.12.2016 14:50

M52a12r31t63i77n 49N10e42b40e74s35k60ý 7946680437752

Ve Fabii byl agregát původně z Favorita, což byl modifikovaný 1000MB. Motor z 1101 dožíval ve 1203.

0/0
8.12.2016 13:00

J12i13ř92í 55N71e63u21m39e24i78s18t31e51r 2342665153371

Nebyl to náhodou Kadett? Olympia byla větší model?

+1/0
4.12.2016 19:51

V52á52c12l80a73v 75M31a87l47ý 3484768174489

Jistě, že to byl Opel Kadett, rusové si odvezli výrobní linku a vyráběli ho na ní doma. Byl to předválečný vůz, se zastaralým motorem a tříst. převodovkou. Š tudor, byl moderní vůz, moderní koncepce, oceňovaný na výstavách.

+2/0
4.12.2016 20:15

M11a90r89t19i39n 31N76e37b94e23s86k52ý 7556550977752

Ten Moskvič nebyl jen přesnou kopií.

On to byl Opel.

Dokonce vyrobený na technologii Opelu, kterou si Rusové odvezli z Německa do Moskvy.

Ten zastaralý motor v 1101 vydržel s minimálními změnami do konce 20.století v 1203, přes Spartaky, Octavie, 1201/1202.

+1/0
6.12.2016 15:30

M75i34l47a82n 17Š91v86a69g10r79o24v55s17k93ý 9552719375338

Perfektní byla Škoda 1101 sanita, v ní mě vezli do špitálu. ;-D

+1/0
4.12.2016 12:34

J87i98ř91í 30O56s38i20n24a 5647102562355

Vzhledem mi to prijde lepsi nez dnesni. kdyby to nerezlo a nezralo, sel bych do toho.:-)

+7/0
4.12.2016 9:48

R75a98d54e63k 98D64o69l24e60ž41a90l 2199933830230

Hlavně kdyby to nemělo dřevěnou kostru. To se obvykle rozpadlo jako první. A renovace je náročná.

+2/−2
4.12.2016 13:43

M81i80r32e84k 62G63a55j63e77r 5291466239330

Tohle urcite uz drevenou kostru nemelo.

0/−4
4.12.2016 23:13

J27i17ř45í 61E92r10b35e60n 1553524346417

Mělo.

Celokovovou karosérii dostal až "sedan" Škoda 1200.

+4/0
5.12.2016 6:38

P21e95t42r 77M14i17c16h73a57l 2870384111452

A kde jsme mohli být, kdyby to tu bolševik nezruinoval.

+23/−3
4.12.2016 7:56
Foto

Z10d70e97n79ě18k 49M75a46š61t78a97l47í89ř 7838436383692

A kde jsme mohli být, kdyby všichni ti stateční protikomunističtí bojovníci vylezli již tenkrát a nikoliv až teď.

+14/−2
4.12.2016 11:21

V57ě49r21a 87F30o84l50t55ý70n54o87v35á 1938256707449

A co Vy, vylezl jste?

Já ne, bála jsem se.

+1/0
4.12.2016 11:58

R90a94d30e27k 20Č78e15r71v62e22n58k52a 5934701784462

To je od pana Maštalíře, co by člena Okamuraboys, zřejmá ironie. Jeho guru přece vůbec neskrývá své sympatie k Rusku a komunistům

+1/0
4.12.2016 16:44

J26i18ř76í 49K80o60c59u25r37e35k 6295244815308

Proti sovetské armádě v 68. roce jsme měli bojovat jak? Čepicema?

Sovět by vojákům nakecal, že na jih od Polska je Rakousko, rodiště nacisty Hitlera. Ať to teda berou dům od domu.

Ti, co osvobozovali Československo by v armádě nebyli, takže by stejně nepoznali, kde jsou.

Že by to neudělali? A co bylo v Katyni?

+1/0
4.12.2016 12:08

J90i43ř17í 51E68r66b32e58n 1633844856977

Tudory jsou konstrukce z let 1943-45, výroba od roku 1946.

V 68. roce se taktak rozbíhala výroba Š 1203 a na rýsovacích prknech vznikaly Tatra 613, Škoda 900/1100 a Škoda 1250/1500.

0/0
5.12.2016 6:42

P39e76t89r 79M75i34c37h79a58l 2530444201842

Mašínů bylo bohužel málo.

+8/−11
4.12.2016 13:21

J74i67ř94í 97E95r96b84e80n 1283144166827

Mašínovci dokázali leda ničit majetky, loupit peníze a zabíjet občany.

Kdyby zastřelili krajského tajemníka strany, bylo by to jinší kafe než podříznutí spoutaného řadového policajta nebo postřelení zasahujícího hasiče.

+11/−1
5.12.2016 6:51



Najdete na iDNES.cz