Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického „two-door“. A Škoda 1101 tuto přezdívku přijala pro kompletní nabídku, tedy i pro čtyřdveřový sedan, kombík a dokonce dva druhy kabrioletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i43l92o11š 90K25o46l38m94a97n 6336723277792

Moc dobře si pamatuji tudory, v tom bojovom sem dělal autoškolu. Autor tam uvádí čtyřdvéřové, já pamatuji jen dvoudvéřové. 67 tisíc byla cena na poukaz a samozřejmě před měnou, vzpomínám když otec kolem roku 48 kupoval Populára cca 10 let starého a zaplatil za něj 112 tisíc. Tudor byl poslední auto u nás, kde bylo použito dřevo v karoserii, bylo to myslím bezpečnější, ale hlavně méně hlučné oproti nástupci Spartaku. U podniků jezdily ještě kolem roku 60. Mám na něj hodně úsměvných vzpomínek.

+1/0
7.12.2016 18:48

M40i75l82o94š 39K13o90l74m46a24n 6456353377852

Musí to doplnit, "čtyřdvéřové" byly kombíky, ale těch bylo málo, jezdily jako sanitky a ty měly snad jen troje dveře z boku a čtvrté byly zadní.

0/0
7.12.2016 18:55

M70a63r73t60i50n 71N28e65b55e62s59k19ý 7266310277672

Čtyřdveřové krátké existovaly. V boku kratší přední i zadní dveře, zadek stejný. Bylo jich velmi málo, ale dodnes je někteří veteránisté mají.

+1/0
8.12.2016 12:56

F96r47a21n71t74i84š75e88k 20M89ü79l21l29e56r 2753632389758

Jasně, že tudor byl dvoudvéřový, název byl přece odvozen ze slov two door

0/0
13.12.2016 10:53

P73e31t47r 82S11e98d23i83v22y 6337858225807

Strasna fotka. Snaha o retro, ktere retro vubec neni. Neprirozene, ostre prechody, ze to vypda, jako by tam modelku nekdo dodelal a v neposledni rade kerka na noze... achach!

+6/−2
5.12.2016 15:34

J72a16n 48P75r34o63c61h11a93z73k62a 1697695599977

Nevím, co je to kérka. Ale musím přiznat, že ta tyč na šaty, která se opírá o auto, a kterou nazýváme modelkou, ke kráse auta rozhodně nepřispívá.

+3/0
6.12.2016 0:33

R19o79m98a30n 42S51c10h78a84v95e48l 7968862622604

Celý kalendář si můžete prohlédnout zde: http://www.skodateam.cz/Nastenny_kalendar_SKODAteam_2017/eshop?idz=2249&pk_campaign=id

A tady video pohled do zákulisí focení kalendáře: http://www.skodateam.cz/Backstage_kalendare_SKODAteam_2017

+2/0
5.12.2016 9:44

V88á76c39l26a73v 72Z53a32j21í11č36e80k 4100671768226

Dobré a spolehlivé auto na tu dobu.

+7/0
4.12.2016 19:04
Foto

J11i14ř14í 22U13n53č69o79v92s30k51ý 8369362763989

Vzpomínám taky na ně, najezdil jsem s ním mnoho km. Jenom ty dřevěné podběhy trpěly, ale zato jsem nevěděl co je rez. Sněhem to projelo když nárazník ho hrnul před sebou.

+2/0
5.12.2016 10:14

J50a15n 96B33a53r95t86u53š85k67a 7966931611513

Tahle auta dělala "parádu" ještě v šedesátých letech.

+4/0
4.12.2016 17:34

J42i12ř72í 55N47e91u82m49e57i45s16t58e32r 2522305263941

Dneska vám leckteré dvacet let staré "parádu" taky udělá.

+1/0
4.12.2016 19:29

J44i12ř85í 75K12l43i33m26e62š 9561271454259

Třeba zrezlá Felicie :-P

+1/0
4.12.2016 19:42

P18e90t28r 47S90c57h95w88a44r93z 7588929683901

Taky mám 22 let staré auto, a jak jezdí!

0/0
5.12.2016 13:06

M73a30r52t66i36n 90N33e94b18e85s49k97ý 7786560927892

Pokud se o něj umíte a chcete postarat, pak zajisté. Jen chtít a umět.

0/0
8.12.2016 12:58

P74e46t34r 48Š53i87l21h41a94n 7348372607503

67 700 korun musela být tenkrát pěkná darda...

+3/0
4.12.2016 17:29

M52i91l16a21n 68Š12v73a94g29r35o21v29s10k15ý 9782489215118

Asi před měnovou reformou.

+5/0
4.12.2016 18:32

M13i97r68e56k 34G53a24j13e62r 5871566429980

Je chyba, ze v clanku neni uvedeno, kolik to bylo v prepoctu na prumerny plat. Nedari se mne to nikde najit. Hadal bych, ze to bude v prepoctu na dnesni penize 25 az 35 krat tolik.

+1/0
4.12.2016 23:12

J40a82r51o25m78í37r 39K75r81á96l 4700489344149

Jenomže tohle jsou ceny před měnovou reformou. Takže tak 12-15 platů. Tedy přibližně jako dnes.

+1/0
5.12.2016 11:18

V47o48k19o72u29n 93V30l38a90d92i28m47i90r 8182168239268

Muj tata vydelaval coby postovni zamestnanec 10 000 KCS ve starych. Tedy kdybychom vyzili z mamineho platu, byl by 6a 7 mesicu. Ovsem kdyby byl. Nepamatuji se, ze by ho mel nekdo. S tudory jezdila hlavne StB a SNB.

+2/−1
5.12.2016 14:53

Z62d30e94n38ě77k 84R35a50j19s44k28ý 4161376305316

Kdo to nezažil, těžko pochopí. Většina výrobků byla spíš levná než drahá, to až konec socíku zdražil prakticky všecno spojené s elektronikou, kterou jsme nezvládali pořádně vyrábět. Ta cena je ovšem poválečná, ještě před reformou v třiapadesátým.

Problém po celou dobu byl s dostupností výrobků, v tom článku je to také napsáno. Proto ještě Spartaky, Oktávky a Feldy byly na poukaz a ještě pozdějc i Trabanty na pořadník. To byla taková finta na lidi i "statistiku."

Pamatuji si, jak na počátku šedesátejch let jsem už třetím rokem v učení vydělával talíř. Tehdá malej Fiat byl za 19 a Renault ještě o tác levnější a já si trouba myslel, že si na něj vydělám za půldruhýho roku. Rychle jsem ale vystřízlivěl, když jsem zjistil, že se jich dováží pár stovek za rok na celý Československo. Rv

+1/0
6.12.2016 9:32

J29a16r75o92m89í68r 61K21r69á49l 4880329764869

Při platu 5 tisíc ? To nebylo zas tak zlé.

0/0
5.12.2016 8:43

J29a32n 62H64r43u50z52a 8954358629227

Krásné auto mého mládí, pěkná slečna s Flexaretou. Vzpomínky na minulost.R^

+3/0
4.12.2016 16:44

P67e62t84r 75P24a11l69e71č97e41k 3250245254542

Hrozně se mi líbí ty "vodorovné" tachometry, škoda že už jsou tak málo k vidění.

+2/0
4.12.2016 16:38

V64o51k59o55u49n 55V17l47a31d85i81m62i71r 8862778359938

Ovsem ten Tudor mel uz tenkrat zastaraly motor s trikrat ulozenou klikovou hrideli a drvena karoserie byl taky tenkrat uz trochu antokvarni. A ve stejnem rove vyjel ze sovetske fabriky moskvic 400, presna kopie Oplu Olympie z roku 1936 uz s celokovovou karoserii a 5 x ulozenou klikovkou.

+1/−13
4.12.2016 13:44

V52á62c35l36a83v 85M95a67l78ý 3264338454719

Pán je odborník, podobný motor vydržel až do dnešních dní a montoval se modernizovaný i do Fabiií 1.4. Je spolehlivý a většina motorů dokázala bez GO najet 400tisíc i víc km, se spotřebou do 8 l/na 100.

+5/0
4.12.2016 18:22

V14o17k17o10u91n 89V96l55a79d54i73m46i76r 8122228529248

Jiste, vite vubec co je to klikova hridel a K cemu slouzi?

+1/−3
4.12.2016 19:17

V91á46c14l87a61v 88M87a70l78ý 3544908754329

Jistě vím, k čemu je kliková hřídel. Na tak malý výkon, stačí i 3x uložená, jak vidíte, stačila i pro škodu Fabii, dokoce i pro soutěžní Š130. Motor může být konstrukčně menší. Mimochodem, ten Moskvič měl možná víckrát uloženou kliku, ale rozvody z poloviny dvacátých let.

+6/0
4.12.2016 19:48

V31o71k75o26u78n 73V61l78a95d79i78m23i96r 8882888599808

Pane Maly zrejme jste si poletl Moskvice s Pobedou.

0/−2
5.12.2016 14:54

M72a53r53t85i79n 29N56e20b25e28s46k31ý 7476970307322

Moskvič byl z Opelu, Pobeda z Fordu, resp.Jeep a měla ještě spodové ventily.(SV)

0/0
8.12.2016 13:02

M58i82c97h29a96l 38S60t72e27h21l66í89k 9894711981389

No zato vy jste odborník.Motor,který se montoval do Fabií,vychází z motoru pro 1000MB,tenkrát novinka.S motorem z Tudora to nemá nis společného

0/0
4.12.2016 21:28

V88á15c10l47a89v 52M11a24l64ý 3114608364409

Úplně nemáte pravdu, ten motor byl konstrukčně stejný, Do Š1000MB zmodernizovaný, Ten původní se vyráběl dále, do vozů Š1202,1203. pak dál procházel modernizací.

+2/−2
4.12.2016 21:36

J41i97ř59í 56E64r24b90e68n 1613524226807

Má. Motor pro embéčko byl konstruovaný zcela nově. S motorem pro populara/tudora/1203 má společný leda tak princip.

+2/0
5.12.2016 6:37

M35i73r23e39k 65B47á25r88t57a 2255467590401

Pan Malý to přece tak píše. Lišil se hlavně v materiálu bloku motoru. Ale jinak byl konstrukčně stejný...

0/0
8.12.2016 14:50

M79a56r67t42i27n 46N11e30b40e29s61k20ý 7346750807402

Ve Fabii byl agregát původně z Favorita, což byl modifikovaný 1000MB. Motor z 1101 dožíval ve 1203.

0/0
8.12.2016 13:00

J75i46ř92í 29N22e25u39m71e57i27s85t70e78r 2242945473281

Nebyl to náhodou Kadett? Olympia byla větší model?

+1/0
4.12.2016 19:51

V75á18c55l57a51v 25M51a91l49ý 3164228124149

Jistě, že to byl Opel Kadett, rusové si odvezli výrobní linku a vyráběli ho na ní doma. Byl to předválečný vůz, se zastaralým motorem a tříst. převodovkou. Š tudor, byl moderní vůz, moderní koncepce, oceňovaný na výstavách.

+2/0
4.12.2016 20:15

M89a65r84t23i20n 32N27e47b25e49s83k19ý 7256410747312

Ten Moskvič nebyl jen přesnou kopií.

On to byl Opel.

Dokonce vyrobený na technologii Opelu, kterou si Rusové odvezli z Německa do Moskvy.

Ten zastaralý motor v 1101 vydržel s minimálními změnami do konce 20.století v 1203, přes Spartaky, Octavie, 1201/1202.

+1/0
6.12.2016 15:30

M15i45l80a42n 43Š25v29a32g88r60o94v11s78k16ý 9132369665678

Perfektní byla Škoda 1101 sanita, v ní mě vezli do špitálu. ;-D

+1/0
4.12.2016 12:34

J60i10ř57í 67O90s77i10n13a 5367342452425

Vzhledem mi to prijde lepsi nez dnesni. kdyby to nerezlo a nezralo, sel bych do toho.:-)

+7/0
4.12.2016 9:48

R19a49d29e85k 14D34o78l68e88ž70a42l 2959613250300

Hlavně kdyby to nemělo dřevěnou kostru. To se obvykle rozpadlo jako první. A renovace je náročná.

+2/−2
4.12.2016 13:43

M47i41r21e23k 26G51a63j40e27r 5631236679800

Tohle urcite uz drevenou kostru nemelo.

0/−4
4.12.2016 23:13

J39i17ř90í 83E89r78b21e74n 1253744806347

Mělo.

Celokovovou karosérii dostal až "sedan" Škoda 1200.

+4/0
5.12.2016 6:38

P66e77t96r 27M14i94c51h70a39l 2680904221172

A kde jsme mohli být, kdyby to tu bolševik nezruinoval.

+23/−3
4.12.2016 7:56
Foto

Z92d77e77n31ě65k 71M45a53š48t61a96l85í52ř 7268506503152

A kde jsme mohli být, kdyby všichni ti stateční protikomunističtí bojovníci vylezli již tenkrát a nikoliv až teď.

+14/−2
4.12.2016 11:21

V71ě59r86a 55F47o54l46t36ý31n21o52v37á 1218476937829

A co Vy, vylezl jste?

Já ne, bála jsem se.

+1/0
4.12.2016 11:58

R89a21d11e88k 19Č52e39r36v84e15n79k20a 5734871544112

To je od pana Maštalíře, co by člena Okamuraboys, zřejmá ironie. Jeho guru přece vůbec neskrývá své sympatie k Rusku a komunistům

+1/0
4.12.2016 16:44

J64i67ř18í 14K66o69c48u41r51e10k 6545284185418

Proti sovetské armádě v 68. roce jsme měli bojovat jak? Čepicema?

Sovět by vojákům nakecal, že na jih od Polska je Rakousko, rodiště nacisty Hitlera. Ať to teda berou dům od domu.

Ti, co osvobozovali Československo by v armádě nebyli, takže by stejně nepoznali, kde jsou.

Že by to neudělali? A co bylo v Katyni?

+1/0
4.12.2016 12:08

J11i66ř24í 95E40r25b61e40n 1613424336127

Tudory jsou konstrukce z let 1943-45, výroba od roku 1946.

V 68. roce se taktak rozbíhala výroba Š 1203 a na rýsovacích prknech vznikaly Tatra 613, Škoda 900/1100 a Škoda 1250/1500.

0/0
5.12.2016 6:42

P49e66t44r 71M47i76c19h87a68l 2130424371232

Mašínů bylo bohužel málo.

+8/−11
4.12.2016 13:21

J51i79ř59í 88E64r34b31e93n 1823484656237

Mašínovci dokázali leda ničit majetky, loupit peníze a zabíjet občany.

Kdyby zastřelili krajského tajemníka strany, bylo by to jinší kafe než podříznutí spoutaného řadového policajta nebo postřelení zasahujícího hasiče.

+11/−1
5.12.2016 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.