Diskuze

Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického „two-door“. A Škoda 1101 tuto přezdívku přijala pro kompletní nabídku, tedy i pro čtyřdveřový sedan, kombík a dokonce dva druhy kabrioletu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Moc dobře si pamatuji tudory, v tom bojovom sem dělal autoškolu. Autor tam uvádí čtyřdvéřové, já pamatuji jen dvoudvéřové. 67 tisíc byla cena na poukaz a samozřejmě před měnou, vzpomínám když otec kolem roku 48 kupoval Populára cca 10 let starého a zaplatil za něj 112 tisíc. Tudor byl poslední auto u nás, kde bylo použito dřevo v karoserii, bylo to myslím bezpečnější, ale hlavně méně hlučné oproti nástupci Spartaku. U podniků jezdily ještě kolem roku 60. Mám na něj hodně úsměvných vzpomínek.

1 0
možnosti

Musí to doplnit, "čtyřdvéřové" byly kombíky, ale těch bylo málo, jezdily jako sanitky a ty měly snad jen troje dveře z boku a čtvrté byly zadní.

0 0
možnosti

P12e42t19r 23S83e14d35i82v49y

5. 12. 2016 15:34

Strasna fotka. Snaha o retro, ktere retro vubec neni. Neprirozene, ostre prechody, ze to vypda, jako by tam modelku nekdo dodelal a v neposledni rade kerka na noze... achach!

6 2
možnosti

Nevím, co je to kérka. Ale musím přiznat, že ta tyč na šaty, která se opírá o auto, a kterou nazýváme modelkou, ke kráse auta rozhodně nepřispívá.

3 0
možnosti

Dobré a spolehlivé auto na tu dobu.

7 0
možnosti

Vzpomínám taky na ně, najezdil jsem s ním mnoho km. Jenom ty dřevěné podběhy trpěly, ale zato jsem nevěděl co je rez. Sněhem to projelo když nárazník ho hrnul před sebou.

2 0
možnosti

Tahle auta dělala "parádu" ještě v šedesátých letech.

4 0
možnosti

Dneska vám leckteré dvacet let staré "parádu" taky udělá.

1 0
možnosti

P49e52t91r 82Š94i16l91h96a12n

4. 12. 2016 17:29

67 700 korun musela být tenkrát pěkná darda...

3 0
možnosti

Asi před měnovou reformou.

5 0
možnosti

J83a61n 14H43r51u37z11a

4. 12. 2016 16:44

Krásné auto mého mládí, pěkná slečna s Flexaretou. Vzpomínky na minulost.R^

3 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Ovsem ten Tudor mel uz tenkrat zastaraly motor s trikrat ulozenou klikovou hrideli a drvena karoserie byl taky tenkrat uz trochu antokvarni. A ve stejnem rove vyjel ze sovetske fabriky moskvic 400, presna kopie Oplu Olympie z roku 1936 uz s celokovovou karoserii a 5 x ulozenou klikovkou.

1 13
možnosti

Pán je odborník, podobný motor vydržel až do dnešních dní a montoval se modernizovaný i do Fabiií 1.4. Je spolehlivý a většina motorů dokázala bez GO najet 400tisíc i víc km, se spotřebou do 8 l/na 100.

5 0
možnosti

Perfektní byla Škoda 1101 sanita, v ní mě vezli do špitálu. ;-D

1 0
možnosti