Diskuze
Glosa: Smrt dotykovým displejům! Do auta nepatří
Děkujeme za pochopení.
J65a87n 78K32r88i41v45o67h53l26a44v77y
Pokud se cokoliv ovládá tak, že to není stále na stejném místě, nejde to po slepu nahmatat, a nebo to nekomunikuje hlasem, pak to zákonitě vyžaduje (řidičovu) vizuální pozornost a tudíž by to v autě být spíše nemělo (nemá to tam co dělat).
Typickým příkladem je třeba každá dotyková obrazovka, ovládání klimatizace jedním otočným voličem, apod.
Obdobně jsou na tom i "pohybující se" tlačítka na volantu. Pokud nejezdíte neustále po zcela rovných silnicích, je obtížné v zatáčce cokoliv ovládat. Proti tomu postavte pevné fordovské "pádlo" audiosystému pod volantem a mnoho dalších rozumných vychytávek, které můžete použít snadno zpaměti kdykoliv a za téměř jakýchkoliv podmínek.
Já bych dokonce horoval za sjednocení ovládacího systému automobilu. Podívejte se dnes třeba na ovládátka stírátek, světel atp. Co výrobce, to svérázně volená funkce ovládacích prvků. A pak si půjčte cizí auto...
Nerad bych se dočkal doby, kdy si budeme dělat řidičák na koncernová auta VW, na Francouzké, Italské či Japonské vozy... Nejsem proti designu, ale tahle cochcárna by měla dostat jednotu a rámcová pravidla.
Z53d49e15n71ě57k 13A26n42t29o66ň
Ti stejní novináři, kteří teď píšou tyto články také psali, jak jsou Opely (Zafira Tourer, Meriva, Astra, Insignia) přečudlíkované a jak by to chtělo dotykový displej. A teď objevili Ameriku, že displeje v autech jsou nebezpečné a čudlíky jsou lepší, protože jsou nahmatatelné poslepu. Když jsem už před jakou dobou říkal, že raději budu mít v autě na všechno čudlík, než jak blázen hledat kde zapnout rádio, tak všichni prahli po displeji. A teď?
Jezdím v Zafiře Tourer a na čudlík na cokoliv nedám absolutně dopustit. A až jednou budu muset auto vyměnit, nevím, jestli budu mít z čeho vybírat. Mobil mám. V autě ho už mít narvanej na palubce nepotřebuju. CHCI ČUDLÍKY!!!
A ještě jeden příklad. Když zapnu navigaci a přeslechnu pokyn, mám tam tlačítko na zopakování posledního příkazu. V neznámém městě K NEZAPLACENÍ! A jak to budu hledat někde v nějakým menu a jeho podmenu uprostřed Vídně na displeji??? Možná napasovanej ve sloupu
R57o15m66a24n 62K63ř50i89v26á15n25e56k
Za mě jednoznačně vede mechanika..
a mmch - všiml si někdo, že je skoro přímou úměrou fakt, že čím víc aut má bluetooth handsfree, tím víc jich drží telefon u ucha - a čím dražší auto, tím větší pravděpodobnost telefonu u ucha je?? mě to tedy tak připadá...
J93a12n 95D38l81o72u50h23ý
Naposled videna zena v bmw5: telefon u ucha a jeste ji dva cizi lidi ukazovali jak vycouvat z parkovaciho mista :-D, pritom to auto ma 3D pohled pro parkovani a bt pro telefonovani
P90e36t51r 86T54i47c97h66ý
Nevim, jak u ostatnich vyrobcu, ale mazda pri jizde dotyk na displeji vypina a vse jde ovladat joystickem na stredovem tunelu, pripadne radio jeste na volantu.
J55i13ř75í 28Z31ý53k91a
mě v autech vadí i barevné displeje. Přes den jsou sice super - z palubního PC vyčtu kvantum věcí a leckdy i naráz. Ale v noci? Jet s tím v noci třeba do Chorvatska, tak ty displeje musím přelepit, jak mě to tahá za oči. To samé u autorádia. A spolujezdce hrajícího si s mobilem bych nejraději nechal vystoupit
Změnit intenzitu podsvícení nejspíše nejde, nikde jsem to nenašel (Ford).
Nejlépe se mi v noci řídí auta, kde je maximálně monochromatický textový displej jako palubní PC, nebo na rádu, vše ideálně se zeleným podsvícením.
A dotykáč? Neergonomická blbost na entou.
J59i66ř60í 48Z46ý74k93a
nedovedu si ani představit, jak pohodlně se jezdí v noci s budíky nakreslenými na displeji. V prodejně za denního světla to vypadá úžasně, ale v noci ...
T87o48m29á27š 35Z72e25m77a98n
A co teprve když máte na rukou rukavice...
R94o16b97i60n 60Ž51i69ž63k96a
Do dneška jsem nepochopil, jak tohle může procházet přes miliardy investované celosvětově do vývoje automobilů. To se skutečně nenašel v každé fabrice alespoň jeden člověk s mozkem v hlavě, co by na to upozornil?
.
Nebo jsou ergonomové převálcováváni markeťáky?
.
Nebo je to rafinovanej plán, jak vytěžit víc za promáčklý plechy?
P15e20t14r 32M34i54c71h12a51l
Pane Dvořáku, dnes smekám, tohle by se mělo vytesat do kamene. Bohužel ani to není všespasitelné - dneska jsem potkal kamion, jehož řidič si za jízdy četl noviny (podle barevnosti tiskoviny to vypadalo na Blesk, Aha nebo něco podobného).
J40a18r55o15m71í59r 28K12r22á91l
Tak. Ve starém autě poznám po hmatu, v jaké poloze je ten který ovládací prvek. Stajně tak na tlačítkovém telefonu jsem schopný vuťukat číslo i poslepu. Jen holt nejsem "IN".
R53a96d20e40k 84Ž26i15ž43k60a
pravda pokud na radiu jde delat neco slozite tak to proste za jizdy nedelam.To same nezapaluji si,netelefonuji.
Pokud jde o radio tak na lcd zas vyberete hudbu ze slozek jako na pc a nemusim mzourat ocima co mi to tam vlastne hraje o vyhledavani hudby na klasickem radiu ani nemluve.Za me LCD do auta ano,ale s jednoduchym ovladanim a prioritne hlasovym.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...