Diskuze

Glosa: Smrt dotykovým displejům! Do auta nepatří

Dotykové displeje jsou pro auta pohroma jak v telefonu, tak přímo na přístrojovce. Ne nadarmo jsou teď automobilky nuceny dávat do aut systémy, které automatickým brzděním zabrání městským šťouchancům, když v koloně každý kouká do mobilu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Pokud se cokoliv ovládá tak, že to není stále na stejném místě, nejde to po slepu nahmatat, a nebo to nekomunikuje hlasem, pak to zákonitě vyžaduje (řidičovu) vizuální pozornost a tudíž by to v autě být spíše nemělo (nemá to tam co dělat).

Typickým příkladem je třeba každá dotyková obrazovka, ovládání klimatizace jedním otočným voličem, apod.

Obdobně jsou na tom i "pohybující se" tlačítka na volantu. Pokud nejezdíte neustále po zcela rovných silnicích, je obtížné v zatáčce cokoliv ovládat. Proti tomu postavte pevné fordovské "pádlo" audiosystému pod volantem a mnoho dalších rozumných vychytávek, které můžete použít snadno zpaměti kdykoliv a za téměř jakýchkoliv podmínek.

Já bych dokonce horoval za sjednocení ovládacího systému automobilu. Podívejte se dnes třeba na ovládátka stírátek, světel atp. Co výrobce, to svérázně volená funkce ovládacích prvků. A pak si půjčte cizí auto...

Nerad bych se dočkal doby, kdy si budeme dělat řidičák na koncernová auta VW, na Francouzké, Italské či Japonské vozy... Nejsem proti designu, ale tahle cochcárna by měla dostat jednotu a rámcová pravidla.

2 0
možnosti
ZA

Ti stejní novináři, kteří teď píšou tyto články také psali, jak jsou Opely (Zafira Tourer, Meriva, Astra, Insignia) přečudlíkované a jak by to chtělo dotykový displej. A teď objevili Ameriku, že displeje v autech jsou nebezpečné a čudlíky jsou lepší, protože jsou nahmatatelné poslepu. Když jsem už před jakou dobou říkal, že raději budu mít v autě na všechno čudlík, než jak blázen hledat kde zapnout rádio, tak všichni prahli po displeji. A teď?

Jezdím v Zafiře Tourer a na čudlík na cokoliv nedám absolutně dopustit. A až jednou budu muset auto vyměnit, nevím, jestli budu mít z čeho vybírat. Mobil mám. V autě ho už mít narvanej na palubce nepotřebuju. CHCI ČUDLÍKY!!!

A ještě jeden příklad. Když zapnu navigaci a přeslechnu pokyn, mám tam tlačítko na zopakování posledního příkazu. V neznámém městě K NEZAPLACENÍ! A jak to budu hledat někde v nějakým menu a jeho podmenu uprostřed Vídně na displeji??? Možná napasovanej ve sloupu :-P:-)

2 0
možnosti
Foto

Za mě jednoznačně vede mechanika..

a mmch - všiml si někdo, že je skoro přímou úměrou fakt, že čím víc aut má bluetooth handsfree, tím víc jich drží telefon u ucha - a čím dražší auto, tím větší pravděpodobnost telefonu u ucha je?? mě to tedy tak připadá...

1 0
možnosti
JD

J51a44n 41D72l88o28u20h77ý

15. 12. 2016 6:50

Naposled videna zena v bmw5: telefon u ucha a jeste ji dva cizi lidi ukazovali jak vycouvat z parkovaciho mista :-D, pritom to auto ma 3D pohled pro parkovani a bt pro telefonovani ;-D

0 0
možnosti
PT

P30e40t61r 14T93i67c79h57ý

13. 12. 2016 23:53

Nevim, jak u ostatnich vyrobcu, ale mazda pri jizde dotyk na displeji vypina a vse jde ovladat joystickem na stredovem tunelu, pripadne radio jeste na volantu.

0 0
možnosti
JZ

J30i14ř33í 22Z42ý25k49a

13. 12. 2016 23:24

mě v autech vadí i barevné displeje. Přes den jsou sice super - z palubního PC vyčtu kvantum věcí a leckdy i naráz. Ale v noci? Jet s tím v noci třeba do Chorvatska, tak ty displeje musím přelepit, jak mě to tahá za oči. To samé u autorádia. A spolujezdce hrajícího si s mobilem bych nejraději nechal vystoupit ;-D

Změnit intenzitu podsvícení nejspíše nejde, nikde jsem to nenašel (Ford).

Nejlépe se mi v noci řídí auta, kde je maximálně monochromatický textový displej jako palubní PC, nebo na rádu, vše ideálně se zeleným podsvícením.

A dotykáč? Neergonomická blbost na entou.

0 0
možnosti
JZ

J62i25ř34í 76Z53ý83k15a

13. 12. 2016 23:30

nedovedu si ani představit, jak pohodlně se jezdí v noci s budíky nakreslenými na displeji. V prodejně za denního světla to vypadá úžasně, ale v noci ...

0 0
možnosti
TB

T98o64m85á36š 28B15í74l30ý

13. 12. 2016 23:17

Zlaté BMW s jejich iDrive :-)

0 0
možnosti
TZ

T14o18m71á14š 26Z81e98m82a62n

13. 12. 2016 20:50

A co teprve když máte na rukou rukavice...

2 0
možnosti

R93o30b63i14n 39Ž11i25ž32k35a

13. 12. 2016 18:04

Do dneška jsem nepochopil, jak tohle může procházet přes miliardy investované celosvětově do vývoje automobilů. To se skutečně nenašel v každé fabrice alespoň jeden člověk s mozkem v hlavě, co by na to upozornil?

.

Nebo jsou ergonomové převálcováváni markeťáky?

.

Nebo je to rafinovanej plán, jak vytěžit víc za promáčklý plechy? :-)

6 0
možnosti
PM

P12e85t11r 83M63i25c40h96a28l

13. 12. 2016 17:58

Pane Dvořáku, dnes smekám, tohle by se mělo vytesat do kamene. Bohužel ani to není všespasitelné - dneska jsem potkal kamion, jehož řidič si za jízdy četl noviny (podle barevnosti tiskoviny to vypadalo na Blesk, Aha nebo něco podobného).

5 0
možnosti
JK

Tak. Ve starém autě poznám po hmatu, v jaké poloze je ten který ovládací prvek. Stajně tak na tlačítkovém telefonu jsem schopný vuťukat číslo i poslepu. Jen holt nejsem "IN". ;-)

7 0
možnosti

R62a42d70e94k 93Ž89i83ž45k59a

13. 12. 2016 15:32

pravda pokud na radiu jde delat neco slozite tak to proste za jizdy nedelam.To same nezapaluji si,netelefonuji.

Pokud jde o radio tak na lcd zas vyberete hudbu ze slozek jako na pc a nemusim mzourat ocima co mi to tam vlastne hraje o vyhledavani hudby na klasickem radiu ani nemluve.Za me LCD do auta ano,ale s jednoduchym ovladanim a prioritne hlasovym.

3 0
možnosti