Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko-čínský elektrický kříženec náklaďáku a motorky stojí padesát tisíc

Naše babičky tahaly jablka ze zahrádky na dvoukoláku, naši potomci je možná budou dálkově posílat nákladním dronem. Vyzkoušeli jsme vývojovou fázi mezi těmito dvěma světy: elektrické nákladní vozítko Benycargo 11S.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a82v95e35l 26R53u35s 9818458979450

Než tento stroj, raději moto Cago 200.

0/0
29.12.2016 19:06

J58a33n 88K31o68h15l 4453987591384

35 je dost málo i na slow travel.. :-) A do terénu to taky zrovna není.. fakt spíš jen tak po vesnici, na pole.. nevyužitý potenciál :)

0/0
26.12.2016 16:03

L19u21k13á20š 41S19e82d40l32á92č53e11k 1703937667920

Moje zkušenost s elektro skútry je, že ten jeden kW musí být z převodován, jinak by to v mezních situacích neutáhlo. A ještě bych chtěl upozornit na tak zvané automatické nabíječky baterií. Ne vždy se vypnou automaticky. V takovém případě dojde k přebití baterií a k jejich nadměrnému zahřátí. To prakticky tyto baterie zničí a poškození je potom nevratné. Baterie se musí v takovém případě vyměnit za nové a to není zrovna levná záležitost. Jinak poruchovost samotného skútru byla minimální, pouze jednou menší požár za jízdy. ;-D Dnes už opraveno, jednalo se pouze o studený spoj v místě, kde šel proud přímo do motoru.

0/0
13.12.2016 22:42

J24i96ř63í 67K65o68c84u86r50e19k 6395884715498

1 KW a 400 kg nákladu? No tak do kopce krokem. Vím, co umí 8 kW motor a je to tak akorát na podobný vehikl.

0/0
13.12.2016 13:54

J63a32n 83H41o21r70s91k24ý 2846430517515

Po shlédnutí elektroinstalace na fotce č. 18 musí nutně napadnout otázka: kolik se toho vychlastalo v průběhu schvalování homologace pro silniční provoz?

+1/0
13.12.2016 12:49

J22a14n 91H57o61r94s63k75ý 2896470457915

Stačí jedna myška vlevo vpravo a rozesmáté holčičky sedící na bočních sajtnách jak slepičky na bidýlku se budou válet po saltech nazad v prachu cest.:-)

+2/0
13.12.2016 12:43

T72o49m35á26š 69K32u79c92h67a82ř 3397301268391

A co je na tomhle krámu potřeba dotovat? 8-o Pokud za něco stojí, tak si ho obce klidně koupí za těch pár korun i tak. A pokud ne, tak to tlačit dotacemi je blbost, protože zrovna v tomhle případě je ta věc na úrovni amatérských pokusů s elektropohonem tak z roku 1975. :-P

+2/0
13.12.2016 0:02
Foto

J95i10ř98í 21D29v25o23ř55á80k 5945919560438

Tuk-tuk z Číny pro Česko ??? A nebyl by lepší Ťok - Ťok z Česka do Číny ?

+3/0
12.12.2016 21:08

P35e95t58r 26N86ě91m68e70c 4440753540627

Baterky se za minutu nevymění, jak tu někdo psal, minutu strávíte jen nadáváním nad povolení matic z kilometr přečuhujících závitovek, taková amatéřina. Baterky ani nemají kryt, takže žádné omytí wapkou po reklamované jízdě v blátě. Vozítko na mě vůbec působí dost amatérským dojmem, jako slepenec součástek-mrkněte na fotku úložného prostoru pod lavicí řidiče-volně visící kabely, konektor jen tak na uprostřed, místo aby vedl jeden krytý svazek do krabičky a celé to bylo chráněné proti tomu, až tam Franta lupne basu piv, nebo bednu s nářadím aby neurval kabely. A "vůbec nejvíc" je fotka č.18, kde od snímače vede zalomený kabel, který je uprostřed spojený a omotaný izolačkou. A nejvtipnější fotka? Č.6. Nikoho to nezajímá, koukněte na pozadí ;-)

+2/0
12.12.2016 20:49

F63r58a83n39t74a 70N40u31d22l67i74s 5905353258757

Jojo, máte pravdu. Kvalita dílenského zpracování je na některých místech opravdu špatná. Myslím, že většina doma dělaných traktůrků je udělaná líp, protože si s tím majitelé vyhrají daleko víc. Už jen protom, aby kritici z řad sousedů nemohli kritizovat ani ty nejmenší detaily :-) Ale tohle je třeba nějaký předprodukční typ a samotná prodejní verze už bude uhlazenější a dodělaná.

0/0
13.12.2016 8:53

K58a93r54e31l 76H74o45r67á71k 2338229423343

Kilowatový motor měla jednorychlostní Babetta. Chtěl bych vidět, jak by tahala 700 kg?

0/−2
12.12.2016 15:48

J70i21ř60í 34S54c58h65w66a39c26h 8158334608356

Babetta s vhodnou (tj. velkou) redukcí otáček by utáhla i vagon ;-)

+5/−1
12.12.2016 16:52

J31i66ř30í 67K89o70c25u19r76e89k 6535764875278

Jak rychle? 1 km/h a v prvním soupání končí ... teda musí o 10 převodových stupňů dolů a za týden teda z Brna do Třebíče dojede?

0/0
13.12.2016 14:02

T90o22m15á61š 38Ž16i60t11n17ý 6501460761591

No při tom zacházení co je vidět na videu tipuju životnost tak měsíc... S ohledem na to že je to Čína...

+2/0
12.12.2016 11:55
Foto

P19a29v76e48l 97P25o49k24o11r50n64ý 2316704180612

:-):-):-)

0/0
12.12.2016 14:37
Foto

M43i69r79o76s70l47a75v 27S20t53e94i54n74e29r 4580792310236

Měl jsem pro vnouče koloběžku s pouhými 24 Volty na dva akumulátory. První problém- zařval motor.

Po demontáži jsem zjistil, že se uvolnily tím horkem drátky na komutátoru. V Čechách se totiž po zaletování nebo zatemování zajišťují omotáním nějakým vláknem. To by v Číně asi bylo už moc nákladné.

Zaletoval jsem tedy všecko, zalil epoxydem, nějakou chvíli to jezdilo, ale pak chcíply akumulátory a ty nejsou zrovna moc levné. To byl tedy konec.

Tohle vozítko by asi potřebovalo solidně dimenzované motory na zadní kola, diferenciál stojí jenom mechanické ztráty a je dražší, než druhý motor.

V současnosti je téma i rekuperace při jízdě z kopce a případně padesátka benzinový motorek s dynamem na překlenutí větší vzdálenosti.

Takový hybrid by ovšem byl o něco dražší, ale snad i trvanlivější.

Zkrátka, popisované řešení může být jenom začátkem řešení opravdu s perspektivou.

0/0
13.12.2016 16:45

R21u16d88o98l51f 55R60u47b13e88š 3709495391664

Mě to prostě připomíná levný kuchyňský šmejd za pár stovek, za pár týdnů se rozpadne nebo odejde elektronika a vy to vyhodíte.

Kolik stojí náklady na jednu pracovní sílu, abyste si mohli dovolit jezdit maximální rychlosti 35km/h ? Každý den měnit 5 autobaterií?

Stejnou práci co odvedete s tuktukem za 8 hodin odvede konvenční vozidlo za 2 hodiny. Ok, v Indii postačí tato efektivita práce, s indickým platem. Je na místě ušetřit tedy na nákupu vozidla.

+1/−4
12.12.2016 11:53

P96a97v66e47l 69M68a15t22o43u12š66e93k 5130707748934

Jak byste chtěl jezdit rychle po polních cestách a po dvoře statku?

+1/0
12.12.2016 13:08

S51t70a43n18i59s11l71a44v 27K34r25e32j43c85a55r 6697236373574

A Piagi, a Vespa mají motory 600cca a 75 kW !

0/0
12.12.2016 17:41

J75a62k21u19b 61Š17a98f72a86n41d56a 7525897721191

A vy budete s konvenčním vozidlem jezdit třeba po parku?

0/0
12.12.2016 16:49

R47o10m16a31n 16F94o36j32t29í45k 4531829778565

"Elektromotorům totiž ve srovnání se spalovací klasikou obvykle chybí výkon, ale „krouťáku“ mají na rozdávání bez ohledu na otáčky motoru."

To je zase technický blábol, autor je opravdu odborník schopný psát takový článek...........:-/

+2/−1
12.12.2016 11:43

T56o96m79á74š 22K97u40c40h60a80ř 3107591388831

No ale přinejmenším v tomto případě, kdy plně naložené vozítko může vážit 640 kg a má přitom osazen jen 1 kw motor do docela platí, ne? ;-)

+2/0
12.12.2016 13:12

J12i70ř81í 35K58o34c47u54r63e91k 6305614485408

Když si zopakujete fyziku, tak zjistítě, že s výkonem 1 kW dokážete zvedat břemeno o hmotnosti 640 kg maximálně o 16 cm za sekundu. Jinak řečeno: ve stoupání 10 % udržíte rychlost 1,6 m/s. Tedy 5 km/h a to pouze čistě teoreticky při zanedbání všech ostatních jízdních odporů.

+1/0
13.12.2016 14:12
Foto

P91a73v18e34l 31P25o40k44o75r76n76ý 2736774170492

Proč, je to psáno zjednodušeně pro čtenáře IDnes, kde se předpokládá nižší inteligence. :-)

Prostě když roztočíte elektromotor, tak po odpojení napětí se točí dál, má tak výkon na rozdávání i v nižších otáčkách a auto jede. Kdežto benzíňák, nafťák roztočíte, uberete plyn a již vás motor brzdí a auto nejede..

+1/0
12.12.2016 14:48

F34i31l55i66p 51V29ý58m62o28l33a 1524190118

To snad nemyslíte vážně.

+3/0
12.12.2016 18:15

M42a87r53t60i59n 10N47e85r72m74u38t 9227537668939

To jste blbost, a ještě přidáte tvrzení o inteligenci;-D

0/0
13.12.2016 14:29
Foto

P14a57v84e56l 40P15o38k70o73r94n96ý 2206424200892

Vaše věta vypadá jako přeložená z Google Translate, tedy jí nerozumím.

A opravdu uvítám, když ve 2 větách napíšete, jak je to podle vás správně, ale žádné odkazy na Wikipedii. Možná ty moje věty nejsou správné, ale myslel jsem, že jsou vystihující problematiku. Mimochodem, ohledně elektřiny se vše jen dohaduje, jak to funguje, tedy výukové teorie bývají často zjednodušené až špatné, typicky že proud teče od plus k minus.

0/0
14.12.2016 9:59

M11a77r16t38i12n 87N33e26r24m76u68t 9627607558279

..napsal... tam má být.

Spalovací motory nemůžou jít pod určité otáčky (protože rychlost výbuchu nejde snížit) a ani nemají při nižších otáčkách "sílu", technicky řečeno krouticí moment. Proto potřebují spojku a převodovku. Elektromotory s perm. magnety dokážou zabrat i když stojí, dokonce i asynchroňák s měničem. Pokud by byla vaše teorie správná, stačilo by doplnit motor v autě volnoběžkou a mohl byste nastartovat a rozjet se bez spojky se zařazenou čtyřkou, což sám uznáte, že je nesmysl

0/0
15.12.2016 8:28
Foto

P54e97t62r 63P57r69o47c95h77á95z13k26a 3782656612894

Kdo si někdy vyzkoušel jaké je to jezdit s tříkolovým vozidlem tak to nebude chtít ani zadarmo. Na polních cestách, kde jsou vyjeté koleje od traktorů je to nepoužitelné, vyhýbací manévry vůči překážkám složité a hlavně je to velice jedno účelné. Dneska je lepší použít některý s malotraktorů, jedno, nebo dvouosých, který pro zahrádkáře i obecní údržbu plní daleko víc funkcí. Pokud člověk vezme do úvahy, že použité baterie nejsou trakční, ale startovací pak jejich výdrž bude poměrně nízká. Při plném zatížení to snad ani ty dvě hodiny nebude jezdit. Doba nabíjení bude nejméně 4, ale spíše 8 hodin aby se prodloužila životnost článků. Při ceně cca 1000 kč za jednu baterii je nová, nebo náhradní sada za 5 tisíc, to je také poměrně dost. Za ty peníze je spousta benzínu, nebo nafty a stroj nebude tak závislý na dobíjení a může pracovat déle.

+3/−1
12.12.2016 11:04

J14i75ř82í 73S59c15h24w64a15c80h 8418704788706

tam kam jezdím na venkov je 90% polních cest takových, že se tam dá projet osobákem, takže tato trojkolka tam nebude mít problém.

Na kapacitu 2,7 kWh by měl 1 kW motor teoreticky pracovat 2,7 hodiny, takže ty dvě hodiny by neměl být až takový problém, ono se taky občas jezdí i z kopce nebo po rovině nižší rychlostí než 35km/hod

Pokud budu počítat, že baterie vydrží 1000 nabíjení a na každé najede jen 50 km, tak to je 50.000 km, to ekvivalent spalovacího motoru při spotřebě jen 3 litry/100km spotřebuje palivo za cca 50.000 Kč, to pak cena těch akumulátorů není až tak dramatická.

0/0
12.12.2016 11:35
Foto

P51e77t25r 56P49r97o57c78h61á29z62k81a 3372426972704

To, že tam projede osobák, neznamená, že to zvládne trojkola. U nás na polních cestách ani náhodou. V lese už vůbec ne. Když odvážím s políčka brambory, tak vezu cca 500kg a po poli má motor 6Hp co dělat. V kopcích pak jedu maximálně na 2 stupeň. S tímhle bych tam neuspěl.

+4/0
12.12.2016 12:09

J53a59n 61H86r63u86z77a 8814668489827

Ta fotka je zavádějící. Jezdí se s tím po městě s nákladem pro trhy. V Indii ne u nás. Jede to pomalu, má to mizerný dojezd a jakmile odejde jedna baterka je to celé v čoudu. Místním poměrům to ovšem vyhovuje. U nás k ničemu. Hlavně ty dotace. ;-D

+1/0
12.12.2016 12:14
Foto

P96e57t76r 38P76r27o17c54h35á11z32k25a 3632416352234

Do Indie snad dobré, u nás bych to ani do provozu nepouštěl. Navíc sériové zapojení baterek pokud není doplněné nějakou kontrolní elektronikou je k ničemu. Při nabíjení budou některé trpět.

0/0
12.12.2016 12:19

S62t20a77n76i80s66l44a37v 80K18r90e17j63c98a42r 6897116243594

Ale jak je vidět, i v ČR se najde "podnikatel" jenž do toho jde. A doufá v komerční úspěch. Je ostudou, pokud je tento český podnikatel vzdělaným v oboru, tak nepřihlédne k uváděným připomínkám. Ale nakonec není sám, Čínský Hecht má v ČR nejen úspěch ale i českou firmu jež je zaštituje a není to jediná.

0/0
13.12.2016 13:35

R30a84d90e84k 64H30o87d71a68ň 9316447971553

To že někde projede osobák ovšem neznamená, že tam projede toto. Uvědomte si že osobák má vzdálenost kol podobnou jako traktor. Tohle ji má nižší, a navíc uprostřed ještě přední kolo - a to je na tom problém. To znamená že jedním kolem budete muset jet ve vyjeté "brázdě" a další dvě budou muset být mimo, což je na řízení sakra nepříjemné.

0/0
12.12.2016 17:18

J37i73ř25í 70S88c70h11w40a23c48h 8578684358986

normální osobák (tedy ne SUV) žádný extra hluboký koleje po traktoru neprojede, cca do 15 cm hloubky a s takovými si tato trojkolka taky poradí

0/0
12.12.2016 20:44

K89a36r68e42l 24M48a80z15a37č 3717353236569

Za ty prachy geniální vozítko!

+3/−2
12.12.2016 10:27
Foto

P92e93t74r 16P46r20o45c78h89á83z71k11a 3392226292174

Co je na tom geniálního? Nebo jsem jen nepochopil sarkasmus?

+4/−1
12.12.2016 11:05

J46a43n 26H38r31u97z45a 8104888299597

Snad genitální.;-D

+2/0
12.12.2016 12:15

L73a32d46i53s44l75a24v 18P45l47á42n21e58k 7890290981519

Na korbu 4 sedačky a český rikša je tu. Kam jsme to až dospěli? 8-oRv

+2/−1
12.12.2016 10:15

M95a41r84t35i60n 97S90v38o19b83o35d94a 4585745276262

vehikl? cestinu prznim porad ale az takhle? 8-o

+2/0
12.12.2016 10:13

J59o70s56e53f 40M36i35k24i14n 5833684135314

Kde vzali tu cenu?

http://www.pracovnivozidla.cz/ceniky

0/0
12.12.2016 9:49

P66e47t11r 97M92u14d57r44o33c22h 9341547242351

No jo, jenze ta z Vaseho odkazu ma max. rychlost 24 km/hod. dojezd 40 km a uveze jen 150 kg nakladu. Cili holt v podstate polovicni uzitne vlastnosti za polovicni cenu.

+2/0
12.12.2016 10:14

J90o88s22e86f 72M25i93k97i29n 5723554215684

No ale nepotřebujete na to vůbec řidičák;-)

0/0
12.12.2016 10:21

J16a69r30o76m38í86r 16K51r45á33l 4950649704699

Na tuhle také ne, pokud nevjedete na silnici.

0/0
12.12.2016 11:15

L80u36b57o32m97í25r 11N43ě35m90e96c 7955860379681

No jo, ale mají úplně jiné parametry...

0/0
12.12.2016 10:38

P28e38t52r 80M44u51d73r13o45c95h 9671187832541

Nabiji se to ze 220, nebo 380V zasuvky?

0/0
12.12.2016 9:27

J64a25r31o11m55í22r 71K70r50á56l 4950679714449

Na tohle bohatě stačí i 220.

0/0
12.12.2016 9:34

P38e79t41r 98M77u81d27r94o53c83h 9351277172321

Mne jde spis o jejich technickou specifikaci. 380V mam a pokud by to slo nabijet i z ni, pak by to nemuselo trvat tech 8 hodin, co pisou ve clanku, tedy vyuziti pres den o dost lepsi :-)

0/−1
12.12.2016 9:37

J22a35n 40J16í26c87h69a 8740740938411

No spis 230/400V, ne? ;)

+2/0
12.12.2016 9:40



Najdete na iDNES.cz