Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko-čínský elektrický kříženec náklaďáku a motorky stojí padesát tisíc

Naše babičky tahaly jablka ze zahrádky na dvoukoláku, naši potomci je možná budou dálkově posílat nákladním dronem. Vyzkoušeli jsme vývojovou fázi mezi těmito dvěma světy: elektrické nákladní vozítko Benycargo 11S.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a32v87e49l 65R51u56s 9718278989620

Než tento stroj, raději moto Cago 200.

0/0
29.12.2016 19:06

J90a96n 37K95o96h83l 4203287981204

35 je dost málo i na slow travel.. :-) A do terénu to taky zrovna není.. fakt spíš jen tak po vesnici, na pole.. nevyužitý potenciál :)

0/0
26.12.2016 16:03

L13u68k92á57š 65S62e47d58l13á97č95e36k 1163957887800

Moje zkušenost s elektro skútry je, že ten jeden kW musí být z převodován, jinak by to v mezních situacích neutáhlo. A ještě bych chtěl upozornit na tak zvané automatické nabíječky baterií. Ne vždy se vypnou automaticky. V takovém případě dojde k přebití baterií a k jejich nadměrnému zahřátí. To prakticky tyto baterie zničí a poškození je potom nevratné. Baterie se musí v takovém případě vyměnit za nové a to není zrovna levná záležitost. Jinak poruchovost samotného skútru byla minimální, pouze jednou menší požár za jízdy. ;-D Dnes už opraveno, jednalo se pouze o studený spoj v místě, kde šel proud přímo do motoru.

0/0
13.12.2016 22:42

J32i47ř54í 29K46o22c60u83r85e15k 6445794465498

1 KW a 400 kg nákladu? No tak do kopce krokem. Vím, co umí 8 kW motor a je to tak akorát na podobný vehikl.

0/0
13.12.2016 13:54

J14a49n 34H67o52r28s29k56ý 2186850937345

Po shlédnutí elektroinstalace na fotce č. 18 musí nutně napadnout otázka: kolik se toho vychlastalo v průběhu schvalování homologace pro silniční provoz?

+1/0
13.12.2016 12:49

J67a94n 63H94o69r30s98k18ý 2126870807545

Stačí jedna myška vlevo vpravo a rozesmáté holčičky sedící na bočních sajtnách jak slepičky na bidýlku se budou válet po saltech nazad v prachu cest.:-)

+2/0
13.12.2016 12:43

T90o65m55á42š 72K78u56c12h78a66ř 3577901868811

A co je na tomhle krámu potřeba dotovat? 8-o Pokud za něco stojí, tak si ho obce klidně koupí za těch pár korun i tak. A pokud ne, tak to tlačit dotacemi je blbost, protože zrovna v tomhle případě je ta věc na úrovni amatérských pokusů s elektropohonem tak z roku 1975. :-P

+2/0
13.12.2016 0:02
Foto

J37i45ř61í 13D89v46o42ř52á86k 5925889310198

Tuk-tuk z Číny pro Česko ??? A nebyl by lepší Ťok - Ťok z Česka do Číny ?

+3/0
12.12.2016 21:08

P73e58t47r 41N11ě61m52e23c 4600623720247

Baterky se za minutu nevymění, jak tu někdo psal, minutu strávíte jen nadáváním nad povolení matic z kilometr přečuhujících závitovek, taková amatéřina. Baterky ani nemají kryt, takže žádné omytí wapkou po reklamované jízdě v blátě. Vozítko na mě vůbec působí dost amatérským dojmem, jako slepenec součástek-mrkněte na fotku úložného prostoru pod lavicí řidiče-volně visící kabely, konektor jen tak na uprostřed, místo aby vedl jeden krytý svazek do krabičky a celé to bylo chráněné proti tomu, až tam Franta lupne basu piv, nebo bednu s nářadím aby neurval kabely. A "vůbec nejvíc" je fotka č.18, kde od snímače vede zalomený kabel, který je uprostřed spojený a omotaný izolačkou. A nejvtipnější fotka? Č.6. Nikoho to nezajímá, koukněte na pozadí ;-)

+2/0
12.12.2016 20:49

F45r17a46n31t87a 38N15u14d82l48i70s 5715493838897

Jojo, máte pravdu. Kvalita dílenského zpracování je na některých místech opravdu špatná. Myslím, že většina doma dělaných traktůrků je udělaná líp, protože si s tím majitelé vyhrají daleko víc. Už jen protom, aby kritici z řad sousedů nemohli kritizovat ani ty nejmenší detaily :-) Ale tohle je třeba nějaký předprodukční typ a samotná prodejní verze už bude uhlazenější a dodělaná.

0/0
13.12.2016 8:53

K18a58r23e67l 48H82o56r47á38k 2298299263893

Kilowatový motor měla jednorychlostní Babetta. Chtěl bych vidět, jak by tahala 700 kg?

0/−2
12.12.2016 15:48

J34i38ř23í 84S98c39h75w10a34c15h 8648144608266

Babetta s vhodnou (tj. velkou) redukcí otáček by utáhla i vagon ;-)

+5/−1
12.12.2016 16:52

J15i90ř20í 75K68o60c76u62r15e12k 6485154745618

Jak rychle? 1 km/h a v prvním soupání končí ... teda musí o 10 převodových stupňů dolů a za týden teda z Brna do Třebíče dojede?

0/0
13.12.2016 14:02

T59o98m92á68š 19Ž88i24t58n19ý 6561860501541

No při tom zacházení co je vidět na videu tipuju životnost tak měsíc... S ohledem na to že je to Čína...

+2/0
12.12.2016 11:55
Foto

P24a17v33e17l 12P44o32k40o41r47n18ý 2526564380562

:-):-):-)

0/0
12.12.2016 14:37
Foto

M75i18r81o59s33l10a47v 74S16t71e45i51n36e90r 6428114283815

Měl jsem pro vnouče koloběžku s pouhými 24 Volty na dva akumulátory. První problém- zařval motor.

Po demontáži jsem zjistil, že se uvolnily tím horkem drátky na komutátoru. V Čechách se totiž po zaletování nebo zatemování zajišťují omotáním nějakým vláknem. To by v Číně asi bylo už moc nákladné.

Zaletoval jsem tedy všecko, zalil epoxydem, nějakou chvíli to jezdilo, ale pak chcíply akumulátory a ty nejsou zrovna moc levné. To byl tedy konec.

Tohle vozítko by asi potřebovalo solidně dimenzované motory na zadní kola, diferenciál stojí jenom mechanické ztráty a je dražší, než druhý motor.

V současnosti je téma i rekuperace při jízdě z kopce a případně padesátka benzinový motorek s dynamem na překlenutí větší vzdálenosti.

Takový hybrid by ovšem byl o něco dražší, ale snad i trvanlivější.

Zkrátka, popisované řešení může být jenom začátkem řešení opravdu s perspektivou.

0/0
13.12.2016 16:45

R20u32d47o97l78f 41R13u40b39e29š 3669555591654

Mě to prostě připomíná levný kuchyňský šmejd za pár stovek, za pár týdnů se rozpadne nebo odejde elektronika a vy to vyhodíte.

Kolik stojí náklady na jednu pracovní sílu, abyste si mohli dovolit jezdit maximální rychlosti 35km/h ? Každý den měnit 5 autobaterií?

Stejnou práci co odvedete s tuktukem za 8 hodin odvede konvenční vozidlo za 2 hodiny. Ok, v Indii postačí tato efektivita práce, s indickým platem. Je na místě ušetřit tedy na nákupu vozidla.

+1/−4
12.12.2016 11:53

P42a85v11e43l 48M15a89t31o24u68š58e11k 5390987808134

Jak byste chtěl jezdit rychle po polních cestách a po dvoře statku?

+1/0
12.12.2016 13:08

S50t14a17n34i73s27l34a37v 19K13r28e30j69c18a54r 6487256843844

A Piagi, a Vespa mají motory 600cca a 75 kW !

0/0
12.12.2016 17:41

J93a15k40u67b 79Š76a30f11a33n38d29a 7405727411581

A vy budete s konvenčním vozidlem jezdit třeba po parku?

0/0
12.12.2016 16:49

R25o26m50a52n 41F67o67j75t15í38k 4121719108545

"Elektromotorům totiž ve srovnání se spalovací klasikou obvykle chybí výkon, ale „krouťáku“ mají na rozdávání bez ohledu na otáčky motoru."

To je zase technický blábol, autor je opravdu odborník schopný psát takový článek...........:-/

+2/−1
12.12.2016 11:43

T60o13m61á24š 23K94u19c45h73a48ř 3547961958331

No ale přinejmenším v tomto případě, kdy plně naložené vozítko může vážit 640 kg a má přitom osazen jen 1 kw motor do docela platí, ne? ;-)

+2/0
12.12.2016 13:12

J13i80ř82í 87K56o38c59u39r32e74k 6425534365468

Když si zopakujete fyziku, tak zjistítě, že s výkonem 1 kW dokážete zvedat břemeno o hmotnosti 640 kg maximálně o 16 cm za sekundu. Jinak řečeno: ve stoupání 10 % udržíte rychlost 1,6 m/s. Tedy 5 km/h a to pouze čistě teoreticky při zanedbání všech ostatních jízdních odporů.

+1/0
13.12.2016 14:12
Foto

P63a61v50e74l 58P10o78k77o26r77n58ý 2276624150792

Proč, je to psáno zjednodušeně pro čtenáře IDnes, kde se předpokládá nižší inteligence. :-)

Prostě když roztočíte elektromotor, tak po odpojení napětí se točí dál, má tak výkon na rozdávání i v nižších otáčkách a auto jede. Kdežto benzíňák, nafťák roztočíte, uberete plyn a již vás motor brzdí a auto nejede..

+1/0
12.12.2016 14:48

F76i13l86i69p 70V52ý11m57o28l83a 1534260118

To snad nemyslíte vážně.

+3/0
12.12.2016 18:15

M73a38r48t79i51n 82N97e19r86m13u32t 9477337348139

To jste blbost, a ještě přidáte tvrzení o inteligenci;-D

0/0
13.12.2016 14:29
Foto

P66a19v97e20l 95P33o51k97o39r66n65ý 2746214600912

Vaše věta vypadá jako přeložená z Google Translate, tedy jí nerozumím.

A opravdu uvítám, když ve 2 větách napíšete, jak je to podle vás správně, ale žádné odkazy na Wikipedii. Možná ty moje věty nejsou správné, ale myslel jsem, že jsou vystihující problematiku. Mimochodem, ohledně elektřiny se vše jen dohaduje, jak to funguje, tedy výukové teorie bývají často zjednodušené až špatné, typicky že proud teče od plus k minus.

0/0
14.12.2016 9:59

M55a74r55t62i75n 52N48e19r46m21u32t 9807677268829

..napsal... tam má být.

Spalovací motory nemůžou jít pod určité otáčky (protože rychlost výbuchu nejde snížit) a ani nemají při nižších otáčkách "sílu", technicky řečeno krouticí moment. Proto potřebují spojku a převodovku. Elektromotory s perm. magnety dokážou zabrat i když stojí, dokonce i asynchroňák s měničem. Pokud by byla vaše teorie správná, stačilo by doplnit motor v autě volnoběžkou a mohl byste nastartovat a rozjet se bez spojky se zařazenou čtyřkou, což sám uznáte, že je nesmysl

0/0
15.12.2016 8:28
Foto

P47e33t29r 76P54r61o73c55h15á14z49k86a 3502506832264

Kdo si někdy vyzkoušel jaké je to jezdit s tříkolovým vozidlem tak to nebude chtít ani zadarmo. Na polních cestách, kde jsou vyjeté koleje od traktorů je to nepoužitelné, vyhýbací manévry vůči překážkám složité a hlavně je to velice jedno účelné. Dneska je lepší použít některý s malotraktorů, jedno, nebo dvouosých, který pro zahrádkáře i obecní údržbu plní daleko víc funkcí. Pokud člověk vezme do úvahy, že použité baterie nejsou trakční, ale startovací pak jejich výdrž bude poměrně nízká. Při plném zatížení to snad ani ty dvě hodiny nebude jezdit. Doba nabíjení bude nejméně 4, ale spíše 8 hodin aby se prodloužila životnost článků. Při ceně cca 1000 kč za jednu baterii je nová, nebo náhradní sada za 5 tisíc, to je také poměrně dost. Za ty peníze je spousta benzínu, nebo nafty a stroj nebude tak závislý na dobíjení a může pracovat déle.

+3/−1
12.12.2016 11:04

J33i96ř35í 20S75c72h76w70a36c23h 8698874728846

tam kam jezdím na venkov je 90% polních cest takových, že se tam dá projet osobákem, takže tato trojkolka tam nebude mít problém.

Na kapacitu 2,7 kWh by měl 1 kW motor teoreticky pracovat 2,7 hodiny, takže ty dvě hodiny by neměl být až takový problém, ono se taky občas jezdí i z kopce nebo po rovině nižší rychlostí než 35km/hod

Pokud budu počítat, že baterie vydrží 1000 nabíjení a na každé najede jen 50 km, tak to je 50.000 km, to ekvivalent spalovacího motoru při spotřebě jen 3 litry/100km spotřebuje palivo za cca 50.000 Kč, to pak cena těch akumulátorů není až tak dramatická.

0/0
12.12.2016 11:35
Foto

P11e69t40r 22P83r27o51c91h82á47z92k10a 3102576712124

To, že tam projede osobák, neznamená, že to zvládne trojkola. U nás na polních cestách ani náhodou. V lese už vůbec ne. Když odvážím s políčka brambory, tak vezu cca 500kg a po poli má motor 6Hp co dělat. V kopcích pak jedu maximálně na 2 stupeň. S tímhle bych tam neuspěl.

+4/0
12.12.2016 12:09

J61a68n 95H37r15u57z69a 8894718719597

Ta fotka je zavádějící. Jezdí se s tím po městě s nákladem pro trhy. V Indii ne u nás. Jede to pomalu, má to mizerný dojezd a jakmile odejde jedna baterka je to celé v čoudu. Místním poměrům to ovšem vyhovuje. U nás k ničemu. Hlavně ty dotace. ;-D

+1/0
12.12.2016 12:14
Foto

P51e15t27r 47P13r67o41c29h48á26z20k37a 3982976812154

Do Indie snad dobré, u nás bych to ani do provozu nepouštěl. Navíc sériové zapojení baterek pokud není doplněné nějakou kontrolní elektronikou je k ničemu. Při nabíjení budou některé trpět.

0/0
12.12.2016 12:19

S52t72a81n72i76s23l64a20v 18K28r76e57j94c22a69r 6327226553904

Ale jak je vidět, i v ČR se najde "podnikatel" jenž do toho jde. A doufá v komerční úspěch. Je ostudou, pokud je tento český podnikatel vzdělaným v oboru, tak nepřihlédne k uváděným připomínkám. Ale nakonec není sám, Čínský Hecht má v ČR nejen úspěch ale i českou firmu jež je zaštituje a není to jediná.

0/0
13.12.2016 13:35

R50a76d30e55k 95H42o25d51a63ň 9456587671373

To že někde projede osobák ovšem neznamená, že tam projede toto. Uvědomte si že osobák má vzdálenost kol podobnou jako traktor. Tohle ji má nižší, a navíc uprostřed ještě přední kolo - a to je na tom problém. To znamená že jedním kolem budete muset jet ve vyjeté "brázdě" a další dvě budou muset být mimo, což je na řízení sakra nepříjemné.

0/0
12.12.2016 17:18

J17i75ř64í 46S98c88h85w74a90c61h 8368944488636

normální osobák (tedy ne SUV) žádný extra hluboký koleje po traktoru neprojede, cca do 15 cm hloubky a s takovými si tato trojkolka taky poradí

0/0
12.12.2016 20:44

K71a52r13e49l 14M86a51z89a63č 3747513366759

Za ty prachy geniální vozítko!

+3/−2
12.12.2016 10:27
Foto

P43e97t23r 56P71r69o19c30h87á46z15k84a 3232666142744

Co je na tom geniálního? Nebo jsem jen nepochopil sarkasmus?

+4/−1
12.12.2016 11:05

J85a67n 28H10r92u60z79a 8204418189627

Snad genitální.;-D

+2/0
12.12.2016 12:15

L49a64d85i10s71l56a61v 20P40l92á48n79e32k 7780540511649

Na korbu 4 sedačky a český rikša je tu. Kam jsme to až dospěli? 8-oRv

+2/−1
12.12.2016 10:15

M66a44r29t73i84n 84S88v88o82b18o75d50a 4465425456402

vehikl? cestinu prznim porad ale az takhle? 8-o

+2/0
12.12.2016 10:13

J60o55s79e32f 59M14i23k65i14n 5933444915294

Kde vzali tu cenu?

http://www.pracovnivozidla.cz/ceniky

0/0
12.12.2016 9:49

P47e76t24r 16M37u54d73r73o43c75h 9781117212821

No jo, jenze ta z Vaseho odkazu ma max. rychlost 24 km/hod. dojezd 40 km a uveze jen 150 kg nakladu. Cili holt v podstate polovicni uzitne vlastnosti za polovicni cenu.

+2/0
12.12.2016 10:14

J72o53s43e89f 56M15i44k91i28n 5973704415164

No ale nepotřebujete na to vůbec řidičák;-)

0/0
12.12.2016 10:21

J40a15r17o79m89í54r 95K63r70á97l 4360409154899

Na tuhle také ne, pokud nevjedete na silnici.

0/0
12.12.2016 11:15

L65u86b22o14m53í58r 92N40ě92m60e59c 7535450239131

No jo, ale mají úplně jiné parametry...

0/0
12.12.2016 10:38

P84e94t17r 66M23u67d42r37o67c98h 9201667852181

Nabiji se to ze 220, nebo 380V zasuvky?

0/0
12.12.2016 9:27

J82a45r63o25m10í53r 36K41r85á66l 4870579464749

Na tohle bohatě stačí i 220.

0/0
12.12.2016 9:34

P24e29t39r 10M60u50d66r22o40c32h 9471767972531

Mne jde spis o jejich technickou specifikaci. 380V mam a pokud by to slo nabijet i z ni, pak by to nemuselo trvat tech 8 hodin, co pisou ve clanku, tedy vyuziti pres den o dost lepsi :-)

0/−1
12.12.2016 9:37

J83a46n 54J47í35c54h83a 8760240898291

No spis 230/400V, ne? ;)

+2/0
12.12.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.