Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u43m61í77r 33V45i12t42h92a 2857247506732

Nafta je vedlejším produktem výroby benzínu a naopak. Když se zakáže jedno, zvýší se poptávka po druhém. Stoupne cena, a vznikne problém, co s tím druhým. Bude třeba překopat celý průmysl zpracování ropy. To bude stát nepředstavitelné peníze. Myslela na to paní starostka a další sluníčka?

0/0
16.12.2016 9:23

J20i67ř57í 61K86o76c22u89r47e70k 6965504155618

Mocně tlačili na snížení emisí CO2. Disel v "nákupní tašce" je výsledkem. A zdá se, že politikům se výsledky jejich snažení vůbec nelíbí, ale jsou to oni, kdo to způsobil.

+1/0
11.12.2016 18:07

M84i49r67o76s66l84a78v 45B35u51d71a 9742452247482

Takže chtějí vyhnat lidi!

+1/0
10.12.2016 16:32

M87a57r27t38i56n 60V64o26k18o51u37n 9128933703726

jako majitel jsem jednozncne pro, tou dobou uz doufam budu mit elektromobil.

+1/0
9.12.2016 20:11

M64i36r27o83s27l92a34v 19B57u64d94a 9732412157892

Tak si ho užijte.

0/0
10.12.2016 16:32

P21e40t97r 50B59á23č78a 8225586105305

Slunickari a ekoteroriste zacinaji tlacit na pilu, snad zvitezi rozum.

+2/0
9.12.2016 16:29

M32a59r35t38i81n 83V73o62k86o44u57n 9618963553626

tim rozumem mate na mysli auta na fosilni paliva z ruska a arabskych zemich? tak urcite ;)

0/−1
9.12.2016 20:12

R48a69d72i61m 85D32r21b28o39h96l14a52v 5211596843237

Když chtějí mít lidé ve městech lepší vzduch, tak jsou teroristé? Vy pro svoje pohodlí jdete přes mrtvoly, že?

Ale schyluje se k lepším časům, trh takové vadné myšlení sám vytlačí:

http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-se-sefem-skody-auto-maierem-ds3-/ekonomika.aspx?c=A161209_143632_ekonomika_fih

0/−1
10.12.2016 15:50

M68i82r96o70s74l82a28v 82B20u10d77a 9282542627772

Vadné myšlení?

0/0
10.12.2016 16:34
Foto

M10i94c95h73a19l 49N95a24j96m21a41n 7949413776400

Hmmm, jsem zvědavý jakým způsobem budou řešit zásobování - v dodávky s celkovou hmotností nad 2 500 kg (boxer, jumer, traffic, transit....) nejsou k dispozici s jiným než naftovým motorem.....

+2/0
8.12.2016 21:57

A61n13t11o30n88í78n 10S84v87o64b51o89d50a 3854543919722

v CNG vyrábí Fiat a VW

0/0
9.12.2016 0:20

A75n28t13o57n24í84n 75S73v71o68b10o58d43a 3874853149792

http://www.cngplus.cz/bazar/443-fiat-doblo-cargo-maxi-14-cng-man-2013.html

0/0
9.12.2016 0:26

D47a73n26i34e73l 98S10c19h18n19i67t59z54e37r 5511284671286

LPG, CNG,

0/0
9.12.2016 0:20

J22i73ř81í 47K28o35c56u26r20e10k 6355534755648

Diesel na LPG nepředěláte. Nejde to.

0/0
11.12.2016 17:59

D84a69n47i79e74l 48S12c29h13n47i15t74z17e23r 5261404571406

Nejde to, protože Vy jste si řekl, že no nejde??!

Zajímavé zavádění faktu.

0/0
11.12.2016 20:23

J75a69n 72T40a96r10a55b89a 4776566889109

Jde to ale s nesmyslným i náklady

0/0
12.12.2016 22:48

D53a72n47i33e83l 70S54c40h13n63i50t41z15e48r 5411504841866

jiné zdroje jsou také drahé +- stejně, jen je jsou různými skupinami zvyhodnováné - trestané, podle toho, kdo, co, kde vlastní.

0/0
12.12.2016 22:55

J56i52ř79í 69K62o68c12u72r44e56k 6195564875858

To ošetří úřad, který bude dávat výjimky, příbuzní potřebují pracovní místa. A samozřejmě bude neúplatný, takže se nestane, aby cykloaktivista Hollan jezdil do města autem. :-P

+1/0
11.12.2016 18:09

J36a21n 30D21l51o47u67h57ý 7704619660799

R^Ekoteror v praxi

+2/−2
8.12.2016 17:42

P89e21t22r 92B67r38a66b17e31c 2621201826197

Jak prokazatelně někdo zemře na emise z výfuků dieselových aut?8-o

0/−1
8.12.2016 17:37

M78a31r21i35o 96V31á55p74e64n15í92k 4270308974469

Dízl je smraďoch. Sám jednoho mám. Předtím jsem měl benzín a to je úplně někde jinde.

+4/−1
8.12.2016 15:22

P29e98t81r 27M13i82c78h90a59l 2500884791882

Pravdam já taky. není to motor do města.

+1/0
8.12.2016 17:17

J80a64r72o10m46í12r 72Č26e55c31h 1723408207142

To opravdu neni.Diesel kupuji ti kteri jezdi delsi trasy a hodne.Jinak benzin take moc nevoni.

+1/0
8.12.2016 19:47

A34n15t28o75n47í40n 30S87á32d80l91í79k 7358109403613

Mohu jen říci, že mnohé benziňáky jsou daleko většími smraďochy.

Ano "studený" diesel opravdu hodně čmoudí, ale smrad to není.

Do měst se fakt moc nehodí. Je třeba více elektromobilů a hybridů,

ale také za přijatelnou cenu. Proč to mohou mít jen ti movití?

Do města by stačil takový elektrický "smart"! Vyřešilo by to i parkování.

Podnikatelé musí mít auta pochopitelně výkonější! Pamatuji tak zvané

"ještěrky" a ty se používaly již před padesáti lety. Dnes je výroba akumulátorů

již zcela jinde a nějaká ta malá elektrická vozítka(pokud neberu v úvahu ty pro invalidy) nejsou v ulicích stále k vidění!

0/−1
8.12.2016 21:51

J84a18n 50H65r93u10z41a 8924808279357

Nechci mít dvě auta. Jedno do města druhé mimo město.

0/0
9.12.2016 12:04

J30i72ř76í 18K86o91c78u53r84e40k 6745514495688

Do Smarta naložíte děti jak? Aha. Takže nebudou děti?

0/0
11.12.2016 18:01

M92i42r91o17s66l76a72v 84M93e46d 3634896

Ať vyženou lidi - když tam nebude žádné obyvatelstvo, nebude tam nikdo jezdit.

+4/−2
8.12.2016 15:00

P54e19t34r 72M35i94c29h15a10l 2240544711152

:-)

0/0
8.12.2016 17:17

J87a55n 55H54r31u19z66a 8114968119677

Celkem se jim to daří v pěších zonách. V centru Brna nechce nikdo bydlet a tak prázdné byty rozdává magistrát dávkařům.

+1/0
9.12.2016 12:06

J49i84ř24í 50S62c44h78w40a53c95h 8478694288226

k neustále omílané "nereálnosti" emisních norem:

v "dávných dobách" kdy byl stanoven emisní trend, jak asi vypadalo průměrné osobní auto s dieselem:

Hmotnost cca 1000-1200kg, objem motoru 2-3 litry, výkon 60-100kW, spotřeba cca 5-6 litrů. Při stanovení emisních trendů se předpokládalo, že hmotnost pokud nebude stagnovat, tak možná klesne, vše se zefektivní, třeba aerodynamický odpor atd. atd.

A jak vypadá takové průměrné dieselové auto dnes. Hmotnost 1300-2200kg(!) objem motoru 1.6-3 litry, výkon 80-200kW(!), čelní plochy leckdy mnohem větší, takže aerodynamický odpor je také mnohem větší. Výsledkem nemůže být nic jiného, než spotřeba 6-10 litrů.....ale za to nemůžou žádní "ekopošuci" že takové auto plní emisní normu s obrovskými problémy!

+1/0
8.12.2016 14:46

R14a79d31e43k 68D77o87l29e11ž77a30l 2269403710360

Za to ale můžou převážně požadavky na bezpečnost. Pak je samozřejmě auto mnohem těžší. A třeba to sklo je kvůli požadované ochraně chodců (je vysoko přední kapota, takže sklo nemůže být tak skloněné, aby řidič něco viděl). Jestli je bezpečné mít auto s tlustými sloupky a okýnky jak do tanku, ze kterého není nic vidět, to penechám jiným, ale takhle to být musí.

0/0
8.12.2016 15:34

J96i87ř57í 18S66c32h49w79a78c51h 8648454238276

ano můžou za to i požadavky na bezpečnost, ale rozhodně ne v převážné míře.

A projevuje se to i v posledních novinkách většiny automobilek, kdy auta shazují hmotnost i po metrácích, aniž by se to na bezpečnosti nějak projevilo.;-)

0/0
8.12.2016 16:40

P18e49t85r 37M42i26c38h45a66l 2370324791292

Jo, Jiří, když dneska kdejaký ťulpas musí vozit po městě děcka do školy v SUV, tak co naděláme. Mě na tom nejvíc štve, že když jsem někde ve městě na kolmém stání, tak okolo mě stojí skoro vždycky z obou stran. A když je tam člověk sám, tak se potom fakt prima vyjíždí.

0/0
8.12.2016 17:16

J82i45ř29í 46K14o16c14u56r18e89k 6605614885648

Zapomínáte na retardéry, které je problém přejet s nízkým autem. Tak dlouho se stavěly retardéry, až si lidi začali pořizovat atua, kterým ten retardér až tak nevadí. (Ale sledujte autobus MHD. Jen tak tak, že nesedne na břicho.)

0/0
11.12.2016 18:04
Foto

J98i51ř91í 14D41v73o12ř92á37k 5445879960558

Emisní trend byl v Evropě stanoven v roce 1971 . EHK 15.Kolik výrobců vyrábělo naftové osobáky ? Jaký byl jejich podíl na trhu ?

0/0
8.12.2016 19:39
Foto

I96v61a30n 29K85o85p13t66a 5447582151597

Defakto nulový.

0/0
9.12.2016 8:59

J39i19ř70í 10S59c35h74w53a61c39h 8928744338896

základem pro dnešní předpisy je EHK 83 z roku 1989, zabývá se už i vozidly s diesely.

0/0
9.12.2016 22:43

L15u27k89á17š 84D57u16d59a 9162943868695

Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely..... já bych věděl o jiných problémech které by měli vyhnat, ty by je měly trápit víc než diesly.

+3/−1
8.12.2016 14:16

L74a74d84i96s63l92a85v 53K12a64l41o91u77s 7185236531930

Je tu mnoho způsobů, jak snížit emise, skleníkových plynů. Zredukovat lodní dopravu. Zredukovat leteckou dopravu, zredukovat kamionovou dopravu, zredukovat železniční dopravu s pohonem na naftu. Pak přebarvit všechny střechy na bílo, natřít všechny silnice na bílo. Topit elektrikou,CNG,LPG.Ta auta mají minimální vliv.

+2/0
8.12.2016 13:37

M67a68r55t94i94n 80K85a75r37á72s57e53k 9788133758238

No to mate pravdu, ale zakaz dieselu v centrech mest nijak nesouvisi s emisemi sklenikovych plynu...

+1/0
8.12.2016 13:39

T88o59m98á67š 63B74a98u88e79r 5876493850979

...nýbrž s pevnými částicemi, které dýcháme. Navíc v zemích jako jsme my jezdí většina starých nafťáků s vykuchaným či nefunkčním filtrem pevných částic a výsledek je podstatně horší, než v Paříži nebo Athénách.

+1/0
8.12.2016 14:09

P38e75t43r 62M65i47c35h41a74l 2790934981312

A přitom vykuchaný filtr se dá poznat hned a hned se tomu dá sebrat techničák. Asi se nechce.

0/0
8.12.2016 17:18

A35n29t37o98n32í61n 65S78á87d57l23í84k 7408929683663

Tak ony ty filtry pevných částic, by neměly být tak "nekřesťansky" drahé!

Pak by bylo jednoduché, je stejně tak jako "rozvody" vyměnit po ujetí stanovených kilometrů! No je pravda, že by na to zase musela být nějaká ta vyhláška - možná i zákon...

0/0
8.12.2016 22:03

V24í16t 40K98o77u97b95a 6236890234648

Nejlepší je perla, že osobní automobilovou dopravu nahradí například půjčovny kol.

Te je opravdu trefa do černého. A co takhle veřejné stáje a půjčování koňů a pro těžší náklady volských povozů?

+3/0
8.12.2016 12:47

R49o80m24a79n 15C67e41r48n79y 5603797640871

placnuti do vzduchu, nic vic ..

0/0
8.12.2016 12:39

J29i28ř50í 28H30o76š35e54k 2667745598727

Já bych ty auta zakázkal úplně. Tedy jen daňovým poplatníkům. Vyvolení by samozřejmě jezdili dál, těch by se to netýkalo. Třeba takové každotýdenní stěhování byrokratů z Bruselu po celé Evropě, to je jistě velmi ekologické. A ekologické je také cestování ekologů po světě za osvětou, jistě nejezdí na kole, že ano. A jistě ekologové nepoužívají mobilní telefony, jejich výroba a likvidace zatěžuje životní prostředí. A vůbec, já jsem si jistý, že všichni ekologové žijí v jeskyních v horách odříznuti od okolního světa, živí se kořínky a hmyzem a nenechávaji za sebou absolutně žádnou uhlíkovou ani jinou stopu....A jestli ne, tak jen populisticky žvaní a ať jdou do .....

+3/0
8.12.2016 12:27

J62a98n 53D37l32o23u19h18ý 7954269960729

Mne se jenom libi jak ti nahore podepisuji a placaj se po ramenou, ale tohle je hlavne o tech lidech co tam bydli. TI MAJI ROZHODNOUT! Tohle je ekorat ekoteror v praxi.

+1/0
8.12.2016 11:22

M76a17r27e97k 53M87a15l44ý 1502518781580

To jsem si taky říkal... jestli teda ti obyvatelé dotčených měst to taky vítají s nadšením, nebo jak se k tomu staví? To mi tam nějak úplně chybí.

+1/0
8.12.2016 11:37

M57a77r92t22i87n 20K81a16r64á17s51e67k 9878213568478

On v tech mestech vladne nejaky samozvany diktator nebo co? Rekl bych ze tam maji volby jako v CR, pokud s tim maji lidi problem, tak bych rekl ze nebude problem aby ve volbach uspelo nejake uskupeni, ktere by to nasledne zrusilo...

0/0
8.12.2016 13:36

J70a56n 91D13l31o76u50h22ý 7594379100779

Vite staci se podivat na volebni program dnesnich zastupcu mestske casti Praha 6. Je tam snad neco o tom, ze nacmaraj na zem modry cary bez vybudovani parkovacich domu? Neni! A prece to slo do provozu a volic muze akorat platit vypalne a nic s tim nezmuze ;-) Jakmile se jednou neco zakaze, horko tezko to nekdo jen tak zrusi, to dneska neni trendy natoz eko.

+2/0
8.12.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.