Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé pozadí. Automobilka podle všeho zaspala ve vývoji motorů, vyplouvají na povrch mezery ve spolupráci Renaultu s Nissanem a ke všemu hrozí průšvih s diesely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92a71n16i39e37l 97A35l96t66m86a61n 3157856918

chacha. Až Vám do benzinového auta namontují filtr pevných částic, kterým zabili diesely, tak jsem zvědavý co budete chtít mít ve svém přibližovadle vy. A že už se to připravuje.

0/0
10.12.2016 20:50

J61i63ř55í 58S49c35h74w43a41c77h 8418414228496

to jako ten neustále stoupající podíl dieselů na prodejích = zabitý diesel? 8-o

něco jako "zabili Kennyho, parchanti!" ;-D

+2/0
10.12.2016 20:59
Foto

J95i29ř95í 60S15v12o71b80o56d85a 3362933203837

To mě u Nissanu moc nepřekvapuje, už na začátku roku byli schopni do x-trailu nabídnout jen 1.6 benzin a 1.6 naftu. No a to ještě přestaly dělat Navaru 3.0 V6 a licenci prodali VW, kterej ji (asi po upravě) cpe do Amaroků.

0/−3
9.12.2016 17:39

J60i51n12d40ř85i31c69h 19M80i97t52t26e63r 6594395381976

Přestali.

0/−1
9.12.2016 18:24

J94i84ř84í 10V47o89l10k98á83n 3290806171

Exhalace jsou problém hlavně státní zprávy. Tam se musí hledat jádro pudla. Parametry jsou nastaveny zákonem a jak je patrné v USA to rozpoznali. Nesmyslné spotřeby motorů mimo jiné bijí do očí.

To co mne opravdu bere je to, že po ujetí cca 125 tis.km na motoru Renault 1,6 Dci 130 PS mi odešly rozvody. Tři týdny se čekalo na nově rozvody, údajně nedostupné pro velké množství požadavků. Nové nakonec prý byly od Nissanu a ne od Renaulta. Nikdo zatím tuto záležitost nekomentoval ve sdělovacích prostředcích.

Určitě, máte-li ve svém autě tento motor - pozor. Mně se rozvody nepotkaly, a vy si to musíte ohlídat.

0/0
9.12.2016 17:05

O68n32d55ř24e90j 82L88o75š11o55t90h 1795855485971

125 000 docela jde, mně na i30 odešly v 90000 km.

Renault motory sdílí s Nissanem a Mercedesem, takže není problém, že rozvody vám poslali z Nissanu.

0/0
10.12.2016 17:37

M18a87r48t21i50n 27S87e41d18o35n82a 2225606116409

Me odesel motor od Renaultu po 75 tis km, doslo k poskozeni valce u motoru 1.2 TCE. Nastesti jsem mel koupenou prodlouzenou zaruku, takze oprava byla na naklady Renaultu.

+1/0
10.12.2016 18:53

I12r11e88n12a 21P75l96a12c71h76e49t62k95o49v93á 1156234976910

Tdi = trocha dýmu ihned

+1/−1
9.12.2016 15:44

P91e20t44r 18M39i88c80h90a46l 2870174691382

S vykuchaným filtrem určitě.

+1/0
11.12.2016 9:06

M73i69c52h89a89l 83F37r31ý20d85a 1752449103642

Tak to bude mít Mercedes pěknej problém...

+1/0
9.12.2016 13:51
Foto

B90o90h24u30m68i23l 67P19r29o66c92h58á23z39k84a 9592239644170

Njn. Nafta patří do traktoru.

+2/−2
9.12.2016 12:51

J21a87n 35H95á13l24a 8395705690807

Zajímavé, Mazda s benzínem bez downsizingu EURO 6 plní bez problémů...kdepak asi udělali soudruzi z Renaultu chybu?

Aha, koupili Nissan a místo toho, aby převzali japonské technologie a poučili se, začali tam cpát primárně francouzské... tož sbohem Nissane, sbohem asi i Mitsubishi, dělávali jste pěkná auta.

+8/−1
9.12.2016 12:18
Foto

B68o72h39u33m88i98l 32P67r47o55c69h63á50z85k96a 9412709964460

Zrovna Nissan měl silné stránky jinde než v motorech (například podvozky, nápravy atd.). Myslím, že motorově jsou na tom nejlépe vámi zmiňované Mazdy a pak také Hondy.

+4/0
9.12.2016 12:54

J60a71n 20H37á87l75a 8655935200157

V zásadě souhlas, ale auto nedělá jen podvozek, ten motor je přecejen poněkud důležitější - a ty míval Nissan slušné - zcela určitě lepší, než Renault.

+1/0
9.12.2016 20:53

J39i52ř96í 38S93c96h29w29a88c50h 8848374548266

Nissan nemá k dispozici technologii skyactv od Mazdy. Což je v podstatě asi jediná technologie, která stíhá plnit euro 6 a požadavky na spotřebu v atmo benzínech....

+1/0
9.12.2016 23:29

J60i51ř34í 84S20c16h82w68a73c33h 8298614578456

viníkem situace kolem dieselů nejsou žádní ekoteroristi:

To jaké budou platit emisní předpisy ví výrobci jak dlouho dopředu?

10 let? 15 let? 20 let? No prostě hodně dlouho!

A co pro to systémově udělali, aby je plnily?

Kromě úpravy SW ;-) téměř nic.

Spíše naopak! Auta neustále zvětšují, zvyšují, systematicky navyšují jejich hmotnost.

Je pak celkem logické, že přes určité pokroky v technice, auta žerou více než by měla, produkují více emisí a zpřísňující se limity plní stále obtížněji.

A zákazník? Ten chce větší auto. Nejlépe SUV!

No proč ne on na to přece má, že....

Ale paradoxně chce ho stále častěji s dieslem, protože už "nemá na benzín"!!!!;-D

+1/−3
9.12.2016 11:17

T50o56m33á15š 21M61a18t13ě71j 9355558873772

Mno... představ si, že na benzín bych měl... ale proč bych platil za benzín, když v naftě je to mnohem pohodlnější a příjemnější (ekonomická výhodnost je otázkou - cena dieselu v mém případě cca 120 000 navíc oproti benzínu (který by byl výkonnější, bez SCR, s levnějším servisem ... ).

Jinak pokud by ses podíval na produkci CO2 na kilometr, tak jsem na tom s tím dieselem kus lépe... a v reálném provozu ten rozdíl bude zřejmě ještě vyšší...

Problém je v tom, že se musíš rozhodnout proti čemu chceš bojovat ... protože CO2 a NOx jdou do jisté míry proti sobě.

(Mikrosaze jsou problém všech vysokotlakých přímovstřikových motorů - akorát u dieselů se to už řeší... u benálu ještě ne).

+6/0
9.12.2016 11:29

J21i80ř55í 60S32c27h93w75a46c51h 8798824148326

Co je na naftě oproti benzínu pohodlnější a hlavně příjemnější? Snad ne třeba kultivovanost chodu?

A "bojovat" proti CO2 (čili spotřebě) a NOx současně samozřejmě lze. A o tom je ten můj příspěvek - snížením hmotnosti, aerodynamického odporu....klesne spotřeba bez nutnost tak extrémně ochuzovat směs čili produkovat NOx. Nemluvě o tom, že tím jaksi automaticky klesá ekonomický tlak na "nutnost" pořizovat si do auta diesel protože u auta co má 1200kg se to tak nevyplatí jako u "obludy" jejíž hmotnost atakuje 2 tuny a čelní plocha má velikost dodávky.

0/−1
9.12.2016 11:57

T70o77m73á18š 41M49a82t78ě41j 9275798263912

Mám velké MPV (1,8t prázdné)... a než sem ho koupil vyzkoušel sem si ho v obou variantách: 2.0 TSI 162 kW i 2.0 TDI 135 kW obě ve stejné výbavě a s DSG6...

Ten diesel si mi tam někde brumlá a prakticky o něm nevím - jen výjimečně při kickdownu... u toho benzinu sem o něm věděl skoro pořád. Při každém lehčím přidání plynu automat podřazoval, a stejně pocitově ten diesel působil pružněji...

Možná to bylo špatným sladěním daného motoru s převodovkou... u toho benzínu... ale prostě se to auto pro mě chovalo nepříjemně, a věčné podřazování a vytáčení motoru mi vadilo. Je mi jedno proč... prostě sem

A pominu teď spotřebu... s tím benzinem sem najel cca 700 km ... většinu po dálnici a prostě při mém stylu jízdy si to na dálnici vzalo kolem 12 litrů ... v dieslu jezdím totéž pod 9 (pokud se jede pomaleji tak pod 8). /než sem koupil počítal sem, že rozdíl bude menší... takže sem s ekonomickou výhodností příliš nepočítal).

+3/0
9.12.2016 12:21

J17i56ř78í 98S38c32h38w70a86c27h 8728964448626

OK a teď si představ, že ne každý jako ty potřebuje a využije obrovský vysoký auto. Spoustě lidí, co mají obrovský SUV by bohatě stačilo cosi jako Superb nebo Mazda 6 a v benzínu by jezdili za 8-9....tj. stejně jako ty nyní v naftě.;-)

+1/0
9.12.2016 16:21

J68a13k14u52b 31T16u39r47e34k 9975265236485

Zase po dlouhé době článek na rozptýlení viny VW. Rozdíl proti VW je ten, že Renault splňuje stávající podmínky měření emisí bez podvodného software. To že je zřejmě nesplní podle nové metodiky je věc jiná, ale zatím nikdo nepotvrdil, že by Renault jakkoli podváděl. Což je u VW jasně prokázáno.

Diskuze o smysluplnosti a reálnosti nových emisních předpisů je věc jiná a mnohým zákazníkům zřejmě zcela lhostejná, jak je vidětl dle současných prodejů VW,

+2/−4
9.12.2016 11:02

T93o42m49á38š 79D16o34m86i28n66i52k 7505605754605

Jednoduše řečeno, Renault podvádí chytřeji a méně okatě. 1.6 dCi je ostuda, reálně se deklarovaným emisím a spotřebě ani náznakem nepřibližuje a dynamicky na dvoulitrové konkurenty nemá. Jedná se o příklad downsizingového produktu, který reálným uživatelům nepřinesl vůbec nic. Pokud si na solidní diesel netroufnou, ať se na naftu klidně vykašlou.

+4/−1
9.12.2016 14:24

J82a60r11o21s96l85a23v 74P36o73r58t 7199627699325

To že elektromobily jsou slepá cesta nám budou vykládat ekoteroristi za deset let .

+6/0
9.12.2016 10:24

P80e81t24r 83M43i38c47h88a91l 2890204751492

Protože v té době už budou do aut prosazovat šlapátka. :-)

0/0
9.12.2016 10:42

P46e61t11r 69M40i77c63h73a96l 2150264611792

Takže Renault fixuje i u normy Euro 6. Hlavně že vrchním satanem je VW.

+2/−7
9.12.2016 10:18

J66i22n64d31ř96i71c26h 95K85u70c36h75a41ř 4316453708

Dieselgate se týká Euro 5 motorů

+2/0
9.12.2016 10:52

P18e31t85r 19M73i38c74h71a87l 2770834151572

Já vím, proto to píšu. VW u Euro 6 díky SCR normy plni, kdežto Renault bez katalýzy asi podvádí.

+2/−1
9.12.2016 13:18

P83e76t96r 31S63t71e34j33s69k91a48l 3599538594896

Je uplne jasne, ze Japonci nechteji francouzske motory, tedy ty benzinove. Doted pristopili jenom na naftove a jak se ukazuje i ty jsou z urciteho pohledu spatne.

Kompromis mel byt benziny z Japonska a diesely z Evropy. Kompresorova 1.2 od Nissanu je perfektni motor, to 0.9T od Renaultu je tragedie - jak projevem, tak i spotrebou.

+1/0
9.12.2016 10:01

P74a92v98e55l 28S12ý87k83o40r52a 4164386472914

Oni vůbec v tom Nissanu jsou na hlavu...stačí se podívat na současný model X-Trailu...traktůrek naftový, 1,6 L vyhoněný turbem a pozor... PŘEDOHRAB...ach jo, to jsme to dopracovali.

+3/−1
9.12.2016 9:41

J43i29n86d21ř47i12c93h 38K54u76c59h21a47ř 4486383478

Na wikipedii je zajímavý článek o NOx - auta jich ročně vyprodukují cca 28,5milionu tun. NOx však vzniká bežně i v přírodě, jen blesky za bouřky vyprodukují ročně 8,5 milionu tun NOx... Je otázkou jestli emise NOx z aut jsou skutečně tak zásadní

+3/0
9.12.2016 9:04

M59a29r77t83i95n 93K77a37r86á54s95e91k 9668783578438

Ano jsou, kdys sectete vsechen ten bordel, ktery z vyfuku jde a zohlednite to, ze auta se koncentruji tam kde bydli lide (ve mestech), tak je to opdravdu hodne zasadni...

+7/0
9.12.2016 9:12

J86i41ř36í 72S60c47h15w57a95c46h 8488324958166

LOKÁLNOST jedovatých emisí je to oč tu běží!

Soused co pálí veškerý odpad ve svém kotli a "smrad" z jeho komína ti půjde do oken tě bude "trávit" asi milonkrát "účinněji", než "smrad" z nákladní lodi kdesi v Atlantiku, i když celková produkce škodlivin toho souseda je "milionkrát" menší než u té lodi v Atlantiku.

+5/0
9.12.2016 9:42

M64i49l54o91s91l85a59v 62U94r48b51a59n 4348929150113

Souhlas, ale ten smrad od souseda mě bude x-násobně rychleji trávit, než nastartovaný motor hned vedle na ulici.

0/0
9.12.2016 13:50

J70i74n29d26ř33i15c21h 65K86u21c24h29a87ř 4596543558

Ekologové 10 let zpět: Nafta, nafta, benzín má příliš velké COx

Ekologové dnes: Benzín, benzín, nafta má příliš velko NOx

+7/−1
9.12.2016 9:02

M41a79r89t55i47n 74K85a70r82á34s45e86k 9318113238228

Zajimal by nejaky konkretni odkaz na "ekology volajici po nafte"

+1/−1
9.12.2016 9:15

J51i93ř75í 72K12o78c82u58r37e88k 6155804715398

Všichni ti, co hystericky volají po snížení emisí CO2 za každou cenu.

+1/0
9.12.2016 13:02

T45o93m94á27š 53D12v59o63ř94á88k 3585433986696

Zkuste je všechny vyjmenovat. ;-)

0/0
9.12.2016 15:29

J12i76ř92í 82S80c52h61w95a40c28h 8578694158976

obě dvě části tvého příspěvku jsou naprostá demagogie.

+2/−1
9.12.2016 9:45

P52e58t98r 92S35t82e68j19s91k40a79l 3839538454826

Ne, prave k benzinu se nevraceji, chteji uz jenom elektro nebo plyn.

0/0
9.12.2016 10:04

T88o13m54á29š 81M69a61t80ě62j 9225528643562

1) A u plynu budeš řešit opět CO2 - protože ten prostě nezmizí. Tu energii někde vzít musíš - a pálení nafty, plynu, benzínu ... je vždy jen oxidace nějakého uhlíku - zjednodušeně.

2) NOx tam hrozí stejně ... (to záleží na pracovním tlaku a teplotě ve válci - palivo je tomu ukradené - a vysokokompresní benziny tu už máš... je jedno že tam narveš jako palivo plyn místo benzínu).

0/0
9.12.2016 11:33

R71i40c15h35a82r59d 89M49r70a40z18e12k 8388910849611

...dokud nebudeme tankovat vůni ranni rosy a výfuky nebudou za slastného áááách vydechovat sedmikrásky vedle sedmiproudých dálničních náklaeních cyklostezek, pořád souzi není hotovo!!!

+9/−1
9.12.2016 8:30

J13i95ř98í 26K22o51c25u13r49e32k 6385894765468

zapomínáte na jednu věc: Veškeré zboží se musí vyrobit v místě spotřeby. Takže každá vesnice bude míst vlastní důl na sůl.

Jen Velký Zelený bude moci jíst dovozovou rýži. Všem ostatním bude nedostupná, jelikož žádná vesnice v ČR nemá podmínky pro pěstování rýže.

0/0
9.12.2016 13:09

H80e82l28e21n47a 61W35a53g10n92e55r43o28v72a 6457278534765

Filtr pevných částic do benzínového motoru? To snad upadli v kině. Nabubřelost EU regulátorů snad nemá hranic. Jedním z důvodů koupě benzínového motoru je právě absence DPF. Každodenní krátké poskakovani po městě bez pravidelných dlouhých cest je pro DPF zabiják.

+3/−2
9.12.2016 8:28

P76e29t59r 25P52o48s43p29í25š12i84l 4608314986716

Tak si koupíte šlapací autíčko a regulátoři budou spokojeni. Ale nesmíte u toho šlapání moc prdět.

+1/−1
9.12.2016 9:04

P33e58t35r 82S26t53e32j36s58k94a15l 3709788334526

Jenom u primovstrikoveho a jinak bude mensi, levnejsi a predpoklada se, ze nebude mit problem s regeneraci, protoze benzin ma vyssi teploty a min sazi, nez nafta a automobilky a vyrobci uz maji nejake zkusenosti s technologii.

0/0
9.12.2016 13:17

O66n32d77ř60e23j 57L86o64š39o79t76h 1275465325681

Nedělají, PSA ho začne používat příští rok.

0/0
10.12.2016 17:44

L49a71d55i70s93l23a20v 43B36e33r54o91u10n29s47k76ý 1647952723456

Nejvyšší čas pořídit ještě nějaké starší auto s opravdovým motorem, dokud nějaké motory v autech ještě můžou být . . .

+4/−1
9.12.2016 8:10

J62i81n69d85ř23i46c92h 95K13u48c36h85a13ř 4896553428

A pak parkovat na předměstí, protože do modré zóny s dva roky starým Euro 5 vás brzo nepustí

+1/0
9.12.2016 9:02

P24e18t39r 38P55o88s51p37í68š65i85l 4458904126226

Vždyť je to jedno. Centra měst už jsou dobrá tak akorát pro turisty. Obchoďáky, průmyslové zóny jsou na okrajích a lidé už víc bydlí na periferiích, jak v centrech. Centra budou už jen takovým skanzenem pro turisty, kde bude šíleně draho, protože regulace bude platit i pro zásobování.

+8/0
9.12.2016 9:08

F31r73a86n16t66i11š69e56k 56M29i24c40h87a95l67i87c20a 8736148615566

Proč starší? Kluci z Hirošimi pořád dělají auta s normálním motorem, který splňuje euro6

+3/0
9.12.2016 9:17







Najdete na iDNES.cz