Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé pozadí. Automobilka podle všeho zaspala ve vývoji motorů, vyplouvají na povrch mezery ve spolupráci Renaultu s Nissanem a ke všemu hrozí průšvih s diesely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D41a76n66i55e66l 40A81l88t32m20a49n 3757766978

chacha. Až Vám do benzinového auta namontují filtr pevných částic, kterým zabili diesely, tak jsem zvědavý co budete chtít mít ve svém přibližovadle vy. A že už se to připravuje.

0/0
10.12.2016 20:50

J50i33ř72í 72S62c28h36w66a80c34h 8218204308246

to jako ten neustále stoupající podíl dieselů na prodejích = zabitý diesel? 8-o

něco jako "zabili Kennyho, parchanti!" ;-D

+2/0
10.12.2016 20:59
Foto

J96i88ř98í 95S94v97o19b34o96d29a 3562393263277

To mě u Nissanu moc nepřekvapuje, už na začátku roku byli schopni do x-trailu nabídnout jen 1.6 benzin a 1.6 naftu. No a to ještě přestaly dělat Navaru 3.0 V6 a licenci prodali VW, kterej ji (asi po upravě) cpe do Amaroků.

0/−3
9.12.2016 17:39

J78i66n65d60ř92i85c69h 10M18i16t62t44e33r 6304665461406

Přestali.

0/−1
9.12.2016 18:24

J68i51ř81í 92V36o22l39k51á78n 3780926921

Exhalace jsou problém hlavně státní zprávy. Tam se musí hledat jádro pudla. Parametry jsou nastaveny zákonem a jak je patrné v USA to rozpoznali. Nesmyslné spotřeby motorů mimo jiné bijí do očí.

To co mne opravdu bere je to, že po ujetí cca 125 tis.km na motoru Renault 1,6 Dci 130 PS mi odešly rozvody. Tři týdny se čekalo na nově rozvody, údajně nedostupné pro velké množství požadavků. Nové nakonec prý byly od Nissanu a ne od Renaulta. Nikdo zatím tuto záležitost nekomentoval ve sdělovacích prostředcích.

Určitě, máte-li ve svém autě tento motor - pozor. Mně se rozvody nepotkaly, a vy si to musíte ohlídat.

0/0
9.12.2016 17:05

O55n55d82ř61e70j 15L86o47š50o20t21h 1185445535741

125 000 docela jde, mně na i30 odešly v 90000 km.

Renault motory sdílí s Nissanem a Mercedesem, takže není problém, že rozvody vám poslali z Nissanu.

0/0
10.12.2016 17:37

M74a38r60t78i64n 55S46e63d13o13n86a 2375866856679

Me odesel motor od Renaultu po 75 tis km, doslo k poskozeni valce u motoru 1.2 TCE. Nastesti jsem mel koupenou prodlouzenou zaruku, takze oprava byla na naklady Renaultu.

+1/0
10.12.2016 18:53

I98r39e24n26a 56P44l56a56c84h78e56t34k32o34v97á 1166274976600

Tdi = trocha dýmu ihned

+1/−1
9.12.2016 15:44

P60e85t33r 42M39i89c51h67a54l 2730834471872

S vykuchaným filtrem určitě.

+1/0
11.12.2016 9:06

M18i36c92h63a72l 86F95r89ý94d80a 1352569403562

Tak to bude mít Mercedes pěknej problém...

+1/0
9.12.2016 13:51
Foto

B40o45h14u51m36i51l 63P53r37o19c87h55á70z81k60a 9192689764520

Njn. Nafta patří do traktoru.

+2/−2
9.12.2016 12:51

J62a70n 58H47á12l26a 8315265350137

Zajímavé, Mazda s benzínem bez downsizingu EURO 6 plní bez problémů...kdepak asi udělali soudruzi z Renaultu chybu?

Aha, koupili Nissan a místo toho, aby převzali japonské technologie a poučili se, začali tam cpát primárně francouzské... tož sbohem Nissane, sbohem asi i Mitsubishi, dělávali jste pěkná auta.

+8/−1
9.12.2016 12:18
Foto

B55o75h11u92m84i98l 41P13r20o39c19h77á30z80k31a 9802229764360

Zrovna Nissan měl silné stránky jinde než v motorech (například podvozky, nápravy atd.). Myslím, že motorově jsou na tom nejlépe vámi zmiňované Mazdy a pak také Hondy.

+4/0
9.12.2016 12:54

J22a52n 28H64á96l91a 8535235240867

V zásadě souhlas, ale auto nedělá jen podvozek, ten motor je přecejen poněkud důležitější - a ty míval Nissan slušné - zcela určitě lepší, než Renault.

+1/0
9.12.2016 20:53

J26i32ř94í 86S51c44h33w87a24c66h 8718314108906

Nissan nemá k dispozici technologii skyactv od Mazdy. Což je v podstatě asi jediná technologie, která stíhá plnit euro 6 a požadavky na spotřebu v atmo benzínech....

+1/0
9.12.2016 23:29

J88i46ř69í 75S14c78h97w69a15c62h 8318864788976

viníkem situace kolem dieselů nejsou žádní ekoteroristi:

To jaké budou platit emisní předpisy ví výrobci jak dlouho dopředu?

10 let? 15 let? 20 let? No prostě hodně dlouho!

A co pro to systémově udělali, aby je plnily?

Kromě úpravy SW ;-) téměř nic.

Spíše naopak! Auta neustále zvětšují, zvyšují, systematicky navyšují jejich hmotnost.

Je pak celkem logické, že přes určité pokroky v technice, auta žerou více než by měla, produkují více emisí a zpřísňující se limity plní stále obtížněji.

A zákazník? Ten chce větší auto. Nejlépe SUV!

No proč ne on na to přece má, že....

Ale paradoxně chce ho stále častěji s dieslem, protože už "nemá na benzín"!!!!;-D

+1/−3
9.12.2016 11:17

T82o18m18á33š 86M73a54t41ě65j 9635198903762

Mno... představ si, že na benzín bych měl... ale proč bych platil za benzín, když v naftě je to mnohem pohodlnější a příjemnější (ekonomická výhodnost je otázkou - cena dieselu v mém případě cca 120 000 navíc oproti benzínu (který by byl výkonnější, bez SCR, s levnějším servisem ... ).

Jinak pokud by ses podíval na produkci CO2 na kilometr, tak jsem na tom s tím dieselem kus lépe... a v reálném provozu ten rozdíl bude zřejmě ještě vyšší...

Problém je v tom, že se musíš rozhodnout proti čemu chceš bojovat ... protože CO2 a NOx jdou do jisté míry proti sobě.

(Mikrosaze jsou problém všech vysokotlakých přímovstřikových motorů - akorát u dieselů se to už řeší... u benálu ještě ne).

+6/0
9.12.2016 11:29

J45i64ř80í 85S75c60h32w77a19c45h 8888564268416

Co je na naftě oproti benzínu pohodlnější a hlavně příjemnější? Snad ne třeba kultivovanost chodu?

A "bojovat" proti CO2 (čili spotřebě) a NOx současně samozřejmě lze. A o tom je ten můj příspěvek - snížením hmotnosti, aerodynamického odporu....klesne spotřeba bez nutnost tak extrémně ochuzovat směs čili produkovat NOx. Nemluvě o tom, že tím jaksi automaticky klesá ekonomický tlak na "nutnost" pořizovat si do auta diesel protože u auta co má 1200kg se to tak nevyplatí jako u "obludy" jejíž hmotnost atakuje 2 tuny a čelní plocha má velikost dodávky.

0/−1
9.12.2016 11:57

T64o64m65á35š 15M15a58t48ě43j 9355458243152

Mám velké MPV (1,8t prázdné)... a než sem ho koupil vyzkoušel sem si ho v obou variantách: 2.0 TSI 162 kW i 2.0 TDI 135 kW obě ve stejné výbavě a s DSG6...

Ten diesel si mi tam někde brumlá a prakticky o něm nevím - jen výjimečně při kickdownu... u toho benzinu sem o něm věděl skoro pořád. Při každém lehčím přidání plynu automat podřazoval, a stejně pocitově ten diesel působil pružněji...

Možná to bylo špatným sladěním daného motoru s převodovkou... u toho benzínu... ale prostě se to auto pro mě chovalo nepříjemně, a věčné podřazování a vytáčení motoru mi vadilo. Je mi jedno proč... prostě sem

A pominu teď spotřebu... s tím benzinem sem najel cca 700 km ... většinu po dálnici a prostě při mém stylu jízdy si to na dálnici vzalo kolem 12 litrů ... v dieslu jezdím totéž pod 9 (pokud se jede pomaleji tak pod 8). /než sem koupil počítal sem, že rozdíl bude menší... takže sem s ekonomickou výhodností příliš nepočítal).

+3/0
9.12.2016 12:21

J76i78ř55í 91S39c48h96w21a92c54h 8408534778436

OK a teď si představ, že ne každý jako ty potřebuje a využije obrovský vysoký auto. Spoustě lidí, co mají obrovský SUV by bohatě stačilo cosi jako Superb nebo Mazda 6 a v benzínu by jezdili za 8-9....tj. stejně jako ty nyní v naftě.;-)

+1/0
9.12.2016 16:21

J18a35k91u75b 67T32u18r29e36k 9605155696565

Zase po dlouhé době článek na rozptýlení viny VW. Rozdíl proti VW je ten, že Renault splňuje stávající podmínky měření emisí bez podvodného software. To že je zřejmě nesplní podle nové metodiky je věc jiná, ale zatím nikdo nepotvrdil, že by Renault jakkoli podváděl. Což je u VW jasně prokázáno.

Diskuze o smysluplnosti a reálnosti nových emisních předpisů je věc jiná a mnohým zákazníkům zřejmě zcela lhostejná, jak je vidětl dle současných prodejů VW,

+2/−4
9.12.2016 11:02

T51o98m49á75š 18D95o15m39i47n70i47k 7765625714115

Jednoduše řečeno, Renault podvádí chytřeji a méně okatě. 1.6 dCi je ostuda, reálně se deklarovaným emisím a spotřebě ani náznakem nepřibližuje a dynamicky na dvoulitrové konkurenty nemá. Jedná se o příklad downsizingového produktu, který reálným uživatelům nepřinesl vůbec nic. Pokud si na solidní diesel netroufnou, ať se na naftu klidně vykašlou.

+4/−1
9.12.2016 14:24

J21a86r32o26s78l23a81v 79P20o27r26t 7879537719195

To že elektromobily jsou slepá cesta nám budou vykládat ekoteroristi za deset let .

+6/0
9.12.2016 10:24

P97e50t40r 98M31i13c96h48a10l 2150164941412

Protože v té době už budou do aut prosazovat šlapátka. :-)

0/0
9.12.2016 10:42

P72e30t73r 56M45i85c12h57a47l 2320884451332

Takže Renault fixuje i u normy Euro 6. Hlavně že vrchním satanem je VW.

+2/−7
9.12.2016 10:18

J82i61n31d46ř86i16c87h 17K71u26c73h65a32ř 4116153798

Dieselgate se týká Euro 5 motorů

+2/0
9.12.2016 10:52

P36e84t16r 92M17i33c74h41a23l 2390164491292

Já vím, proto to píšu. VW u Euro 6 díky SCR normy plni, kdežto Renault bez katalýzy asi podvádí.

+2/−1
9.12.2016 13:18

P61e26t56r 47S98t65e20j41s21k96a44l 3789678174966

Je uplne jasne, ze Japonci nechteji francouzske motory, tedy ty benzinove. Doted pristopili jenom na naftove a jak se ukazuje i ty jsou z urciteho pohledu spatne.

Kompromis mel byt benziny z Japonska a diesely z Evropy. Kompresorova 1.2 od Nissanu je perfektni motor, to 0.9T od Renaultu je tragedie - jak projevem, tak i spotrebou.

+1/0
9.12.2016 10:01

P72a50v65e58l 27S51ý54k24o65r70a 4914686312254

Oni vůbec v tom Nissanu jsou na hlavu...stačí se podívat na současný model X-Trailu...traktůrek naftový, 1,6 L vyhoněný turbem a pozor... PŘEDOHRAB...ach jo, to jsme to dopracovali.

+3/−1
9.12.2016 9:41

J96i66n53d71ř59i33c26h 17K54u89c88h18a44ř 4576273978

Na wikipedii je zajímavý článek o NOx - auta jich ročně vyprodukují cca 28,5milionu tun. NOx však vzniká bežně i v přírodě, jen blesky za bouřky vyprodukují ročně 8,5 milionu tun NOx... Je otázkou jestli emise NOx z aut jsou skutečně tak zásadní

+3/0
9.12.2016 9:04

M94a44r81t19i81n 95K87a61r34á63s90e33k 9878253838688

Ano jsou, kdys sectete vsechen ten bordel, ktery z vyfuku jde a zohlednite to, ze auta se koncentruji tam kde bydli lide (ve mestech), tak je to opdravdu hodne zasadni...

+7/0
9.12.2016 9:12

J52i87ř49í 47S20c61h59w61a17c82h 8428304118106

LOKÁLNOST jedovatých emisí je to oč tu běží!

Soused co pálí veškerý odpad ve svém kotli a "smrad" z jeho komína ti půjde do oken tě bude "trávit" asi milonkrát "účinněji", než "smrad" z nákladní lodi kdesi v Atlantiku, i když celková produkce škodlivin toho souseda je "milionkrát" menší než u té lodi v Atlantiku.

+5/0
9.12.2016 9:42

M52i59l79o82s60l20a72v 42U62r71b12a62n 4478719180423

Souhlas, ale ten smrad od souseda mě bude x-násobně rychleji trávit, než nastartovaný motor hned vedle na ulici.

0/0
9.12.2016 13:50

J47i11n12d49ř70i33c94h 66K46u86c60h49a87ř 4806943458

Ekologové 10 let zpět: Nafta, nafta, benzín má příliš velké COx

Ekologové dnes: Benzín, benzín, nafta má příliš velko NOx

+7/−1
9.12.2016 9:02

M12a53r79t40i23n 24K81a30r96á50s34e11k 9748123298218

Zajimal by nejaky konkretni odkaz na "ekology volajici po nafte"

+1/−1
9.12.2016 9:15

J59i14ř42í 71K95o15c42u16r71e29k 6435714385778

Všichni ti, co hystericky volají po snížení emisí CO2 za každou cenu.

+1/0
9.12.2016 13:02
Foto

T96o60m27á31š 32D33v56o35ř21á50k 3605763486946

Zkuste je všechny vyjmenovat. ;-)

0/0
9.12.2016 15:29

J31i75ř55í 85S82c27h76w91a74c61h 8388404348466

obě dvě části tvého příspěvku jsou naprostá demagogie.

+2/−1
9.12.2016 9:45

P67e83t46r 84S68t78e28j12s76k28a76l 3179698974376

Ne, prave k benzinu se nevraceji, chteji uz jenom elektro nebo plyn.

0/0
9.12.2016 10:04

T93o76m74á39š 86M29a88t11ě65j 9795638253682

1) A u plynu budeš řešit opět CO2 - protože ten prostě nezmizí. Tu energii někde vzít musíš - a pálení nafty, plynu, benzínu ... je vždy jen oxidace nějakého uhlíku - zjednodušeně.

2) NOx tam hrozí stejně ... (to záleží na pracovním tlaku a teplotě ve válci - palivo je tomu ukradené - a vysokokompresní benziny tu už máš... je jedno že tam narveš jako palivo plyn místo benzínu).

0/0
9.12.2016 11:33

R30i91c84h63a49r20d 50M51r71a42z73e70k 8768540679841

...dokud nebudeme tankovat vůni ranni rosy a výfuky nebudou za slastného áááách vydechovat sedmikrásky vedle sedmiproudých dálničních náklaeních cyklostezek, pořád souzi není hotovo!!!

+9/−1
9.12.2016 8:30

J86i54ř33í 10K26o45c74u19r51e33k 6805874305308

zapomínáte na jednu věc: Veškeré zboží se musí vyrobit v místě spotřeby. Takže každá vesnice bude míst vlastní důl na sůl.

Jen Velký Zelený bude moci jíst dovozovou rýži. Všem ostatním bude nedostupná, jelikož žádná vesnice v ČR nemá podmínky pro pěstování rýže.

0/0
9.12.2016 13:09

H26e48l85e43n48a 37W17a35g64n97e65r62o33v10a 6307708124415

Filtr pevných částic do benzínového motoru? To snad upadli v kině. Nabubřelost EU regulátorů snad nemá hranic. Jedním z důvodů koupě benzínového motoru je právě absence DPF. Každodenní krátké poskakovani po městě bez pravidelných dlouhých cest je pro DPF zabiják.

+3/−2
9.12.2016 8:28

P77e65t62r 27P50o58s78p68í14š75i28l 4888344136846

Tak si koupíte šlapací autíčko a regulátoři budou spokojeni. Ale nesmíte u toho šlapání moc prdět.

+1/−1
9.12.2016 9:04

P98e35t42r 68S28t12e85j31s91k98a10l 3959738714766

Jenom u primovstrikoveho a jinak bude mensi, levnejsi a predpoklada se, ze nebude mit problem s regeneraci, protoze benzin ma vyssi teploty a min sazi, nez nafta a automobilky a vyrobci uz maji nejake zkusenosti s technologii.

0/0
9.12.2016 13:17

O17n54d25ř34e12j 79L66o68š27o38t71h 1195285115611

Nedělají, PSA ho začne používat příští rok.

0/0
10.12.2016 17:44

L23a65d37i89s40l11a68v 25B20e51r77o64u66n53s77k81ý 1707232883516

Nejvyšší čas pořídit ještě nějaké starší auto s opravdovým motorem, dokud nějaké motory v autech ještě můžou být . . .

+4/−1
9.12.2016 8:10

J25i19n66d43ř67i69c62h 33K50u27c50h72a64ř 4636193688

A pak parkovat na předměstí, protože do modré zóny s dva roky starým Euro 5 vás brzo nepustí

+1/0
9.12.2016 9:02

P93e14t56r 66P65o76s59p66í58š11i84l 4968134496306

Vždyť je to jedno. Centra měst už jsou dobrá tak akorát pro turisty. Obchoďáky, průmyslové zóny jsou na okrajích a lidé už víc bydlí na periferiích, jak v centrech. Centra budou už jen takovým skanzenem pro turisty, kde bude šíleně draho, protože regulace bude platit i pro zásobování.

+8/0
9.12.2016 9:08

F92r18a43n27t55i95š73e66k 89M83i28c51h54a86l68i94c71a 8486308245156

Proč starší? Kluci z Hirošimi pořád dělají auta s normálním motorem, který splňuje euro6

+3/0
9.12.2016 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.