- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Benzin je benzin..nafta patri do traktoru..
Dieselům už odzvonilo. To jenom v Čechách ho kupují nadšenci aby uspořili na levnější naftě. Nikdo už ty čadily nechce .
Vůbec nechápu tyhle články o zamrzající naftě. S nafťákama jezdím přes 15 let a nikdy jsem nezažil, že by mě zamrzla nafta. Jednak v timě tankuji u normálních benzínek a ne u různých stojanů v pochybném JZD a jednak se opravdu snažím mít, hlavně v zimě, pořád nádrž spíš plnou než prázdnou. Ale to jen kvůli srážení vody (té atmosférické) než kvůli parafínu. Zamrzlou naftu měl kolega, když to spadlo ke -32°C, kdysi dávno cca před 20 lety, to jsem ještě nafťáka neměl. Od té doby jsem se s tím nesetkal, ale debilních článků jako je tenhle čtu každou zimu často.
Co tak po 60 tis. vyměnit palivový filtr
To vam moc nepomuze, kdyz vam nafta "zmrzne"
To je jak ten ruskej zajatec, co řekl Němcům když nemohli nahodit DB605 v Messerschmittech - půl litru benzínu do oleje a litr na zem pod motor s otevřenými kryty a zapálit. Němci se křižovali ale fungovalo to.
Mondeo ( MK II, 1998) mi chytlo při -18 i bez žhavičů. Ale jednou mi "zamrzla" nafta cestou už při -7.
CO to je za věta: Takové fígly na dnes použít nejde.?
Krystalický parafín? To je na Nobelovku, jak se to povedlo u amorfního materiálu?
Parafín je krystalický materiál, pokud je chemicky čistý.
...to jsou zase bláboly, snad se to můj nafťák (C5) nedočte :)
Stačí netankovat babišovku (bionaftu) a připlatit si pár kaček za normální naftu a není se čeho bát. V -20 se motor třikrát převalí než chytne, to je asi tak to nejhorší co jsem kdy zažil... S C5 teda. Jako učeň jsem si se starou Avií a Destou a Vétřiskou v mrazech užíval teda "parádně"... Starty V3S na éterové kapsle, to bylo něco :)
A Ventra si po ránu přečte Rudé právo, jinak nenastartuje :D