Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně nové značky. Nikola One jezdí na elektřinu, kterou si vyrábí z vodíku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak jsem se podíval na to fotku ještě jednou . Jediná možnost úspory hmotnosti je vidět na první pohled . Traktorjidní kabina řidiče . Minimálně o metr užší , než je běžné .Ale to dvě tuny neudělá .

0 0
možnosti
Foto

Pardon : Traktorojidní kab......

0 0
možnosti

"Výhodou vodíkového tahače má být asi o dvě tuny nižší hmotnost v porovnání s klasickým truckem se spalovacím motorem."

Tohle někdo myslí vážně?

0 0
možnosti

Fascinuje mě jak češi opět vše zahodí do kanálu a okomentují to miliony důvodů proč by to nemohlo fungovat. Chápu pak že pracovní nasazení takových lidí je rovna nule a můžou maximálně být někde u pásu....Člověk co chce cokoliv posunout nějak dopředu nezajímá milion důvodů proč by to nešlo (zde např. okecávaný výkon, dojezd, nejsou pumpy atd...) ale jeden jediný důvod, jak to uvést do praxe. Vážení máte pocit, že když se rodily spalovací motory byly ihned maximální výkony a pumpy okamžitě v každém městě?

1 0
možnosti

Sorry, ale v článku jsou fakt divné věci.

Ne všechno, co se s velkou pompou předvádí, má nějaký praktický smysl.

1 0
možnosti

Kolik českých firem by nevzalo kšeft, který byť jen nepatrně převyšuje jejich kapacitu? A znáte někoho, kdo vezme kšeft, aniž má jakoukoliv vlastní kapacitu? Obdivuji lidi, co něco vymyslí, dotáhnou do realizace a teprve pak přemýšlejí, že by to začali sami dělat. Bravo!

0 0
možnosti

Vždy se zasměji. Kolik je tu fundovaných konstruktérů, kteří jakoukoliv novinku okamžitě zadupou do země. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Nápad je dobrý a nyní jen doladit logistiku tankování a první technické a konstrukční potíže. I spalovací motor se vyvíjí více jak 100 let. Mimochodem níže zmiňovaný pohon dopravního letounu na vodík (v SSSR Tu-154) dopadl velmi dobře. Problém byla logistika tankování paliva. Největší problém není vyrobit skvělý výrobek, ale zavést nový systém do praxe. A v Evropě to platí několika násobněji než v USA.

1 0
možnosti
Foto

Dopadl velmi dobře ? A kolik jich vyrobili ? Víc , než Tu - 119 ?

0 0
možnosti

A54d44a54m 82Ž12í24d78e15k

11. 12. 2016 17:27

Dnešní tahače maji cca 300kW .. to znamená, že tenhle zazrak si veze zasobu paliva na 1 hodinu plného výkonu, takže cca 2 hodiny provozu

Tak to nevím jeslti se dopravcům bude líbít

0 0
možnosti

M22a81r63e21k 56G24a54j91d88a

11. 12. 2016 17:37

nejedete přece pořád na plný plyn + rekuperace ...

0 0
možnosti

Pohon na fosilní paliva se uplatnil na trhu, protože tato paliva byla k dispozici a technici vymýšleli jak je co nejefektivněji využít. Problém současných, "ekologických" trendů je v tom, že "nová" paliva a energie k dispozici nejsou. Tím se problém zacykluje. Kdo začne dřív? Elektrárny "nové" energie vyrábějící (potřebné i pro výrobu vodíku) nebo výrobci dopravních prostředků? Bez navýšení energetických výkonů elektráren a vytvoření distribuční infrastruktury se nezvýší počet elektro a vodíkomobilů. Bez nich nebudou mít energetické společnosti motiv zvyšovat svou výrobu a že by ji musily zvýšit mnohonásobně. Toto rozlouskne jedině komunismus, který to dá befelem. Blížíme se k tomu a již jsme to zažili a víme jak to končí, smrtí miliónů, možná miliard, lidí.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Pche! Hracicky!:-P

Zlaty Peterbilty, Macky, Kenworthy, Freightlinery a Internationaly! R^

7 0
možnosti
Foto

Dle udajů z wiki je váha samotných baterií asi 1 600 kg . Do toho se bez problému vydá hmotnost motoru a převodovky . Kde je ta úspora ?

P.S. Proč jsem si vzpomněl na Harryho Jelínka ?

6 1
možnosti

M92i47r21e40k 86G66a83j78e18r

11. 12. 2016 12:54

Kromě jiného vidím, že jste zapomněl na hmotnost nádrží s naftou..

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...