Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z93d22e74n92ě26k 97D33e85b63r15o71s73l23a60v28s95k56ý 2516134115159

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0/0
19.1.2017 13:16

J95a77n 69S47e77m32i92k 4704837222789

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

+1/0
2.1.2017 21:02

R68a52d29e18k 87F52o74l94p83r81e88c97h80t

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0/0
2.1.2017 21:15

J69a66n 34S85e22m96i55k 4164837942969

pokud vim tak tri ctvrte roku netrvala valka s indii

tri ctvrte roku trvaly nepokoje ve vychodnim pakistanu

Samotna valka s indii trvala asi mesic(prosinec 1971).

Ale OK, tedy slo o to vlada se uz od zacatku problem ve Vychodnim Pakistanu pripravovala na ocekavany konflikt s Indii a zavedla devizovou regulaci a tim padem vyrobni firma v karaci nemohla dovazet podvozky za ktere by musela platit v USD?

+1/0
2.1.2017 21:38

R43a15d54e47k 75F39o24l78p91r92e14c70h40t

To zastavení dovozu bylo asi nezávislé na Indii. Došlo k tomu v době, kdy začaly aktivity východního Pákistánu k osamostatnění a Islámábád se rozhodl tomu učinit přítrž.

0/0
2.1.2017 22:08

J19o18s14e75f 18P27e32t17r78á88s77e21k 4974175587853

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

+2/0
2.1.2017 13:53
Foto

M66i72r83o57s32l74a81v 96S36t29e53i67n19e15r 4870642950936

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0/−4
2.1.2017 9:37

R76a13d92e78k 97F65o71l89p64r25e76c36h77t

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

+9/0
2.1.2017 10:31

J32i64ř92í 35K29o30c22u18r44e35k 6165494875738

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

+1/0
2.1.2017 0:15

J64i97ř72í 11N22e24u13m40e54i92s86t74e27r 2842425203661

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

+6/0
2.1.2017 9:03

J30i98ř51í 31E12r26b79e67n 1443834856427

Barterové obchody jsou po celém světě běžným jevem už tisíce let.

+7/0
2.1.2017 9:06

J77a85n 39S19e91m17i90k 4904247632229

no to urcite.... ale problem byl ze uz v te dobe byla CSSR za vyvoz tech velkych investicnich celku a velkeho strojirenstvi schopna dostavat opravdu uz jen ten barter(coz byl lepsi pripad proti hromadicim se pohledavkam), a prakticky nikdy tu tvrdou menu.

Na rozdil od takoveho rakouska, nemecka a spol.

0/0
2.1.2017 21:05







Najdete na iDNES.cz