Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z71d67e47n79ě43k 37D37e64b33r16o65s43l85a56v92s76k79ý 2416754985599

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0/0
19.1.2017 13:16

J31a32n 93S73e73m27i84k 4474207962229

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

+1/0
2.1.2017 21:02

R86a68d17e47k 37F60o92l87p63r27e26c76h18t

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0/0
2.1.2017 21:15

J80a28n 44S91e28m56i26k 4684837322499

pokud vim tak tri ctvrte roku netrvala valka s indii

tri ctvrte roku trvaly nepokoje ve vychodnim pakistanu

Samotna valka s indii trvala asi mesic(prosinec 1971).

Ale OK, tedy slo o to vlada se uz od zacatku problem ve Vychodnim Pakistanu pripravovala na ocekavany konflikt s Indii a zavedla devizovou regulaci a tim padem vyrobni firma v karaci nemohla dovazet podvozky za ktere by musela platit v USD?

+1/0
2.1.2017 21:38

R45a52d16e69k 19F52o27l23p18r53e55c27h49t

To zastavení dovozu bylo asi nezávislé na Indii. Došlo k tomu v době, kdy začaly aktivity východního Pákistánu k osamostatnění a Islámábád se rozhodl tomu učinit přítrž.

0/0
2.1.2017 22:08

J54o48s28e48f 86P44e41t15r54á85s91e54k 4824925287623

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

+2/0
2.1.2017 13:53
Foto

M80i53r13o45s66l12a83v 54S32t77e21i10n13e68r 6638354103945

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0/−4
2.1.2017 9:37

R46a78d38e77k 80F49o90l44p89r66e23c24h36t

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

+9/0
2.1.2017 10:31

J58i97ř59í 36K10o52c81u81r51e64k 6735254185328

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

+1/0
2.1.2017 0:15

J40i11ř85í 31N66e54u86m56e48i34s13t71e62r 2532315223261

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

+6/0
2.1.2017 9:03

J40i18ř50í 61E11r52b41e63n 1813284226937

Barterové obchody jsou po celém světě běžným jevem už tisíce let.

+7/0
2.1.2017 9:06

J24a63n 61S71e27m59i42k 4134457552699

no to urcite.... ale problem byl ze uz v te dobe byla CSSR za vyvoz tech velkych investicnich celku a velkeho strojirenstvi schopna dostavat opravdu uz jen ten barter(coz byl lepsi pripad proti hromadicim se pohledavkam), a prakticky nikdy tu tvrdou menu.

Na rozdil od takoveho rakouska, nemecka a spol.

0/0
2.1.2017 21:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.