Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šetřivé dacie jsou hit Evropy, mají novou tvář a nový tříválcový litr

Bonusem k výplatě v podobě fajnového služebního auta vám můžou namlouvat, že patříte k lepší společnosti. Ano, dobře se máte, ale realitou české rodiny je auto za dvě stě tisíc. Když totiž dojde na racionální počty, je najednou všechno jinak. Dacia je auto evropské reality, to, které si opravdu někdo kupuje, není „vypůjčené“ na tříletý leasing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e17t75e56r 84S14i12v68ý 8850420683144

Ano, Duster je pekny automobil, ale stale je to Dacia z menej kvalitnych dielov Renaultu

0/−1
10.1.2017 13:36

K89a43r12e11l 27R69e81j27h18o86n 8263199347655

Cena odpovídá kvalitě, asi tak.....

0/−1
10.1.2017 10:30

J53a24r97o37m25í50r 46P23e66t25l43a60c15h 2444752705733

Nejezdím nějak rychle, ale kdykoliv dojedu nějakou Dacii, tak mě akorát brzdí. Ať je to Duster, Logan, nebo Sandero.....

0/−2
6.1.2017 19:29

J85a36n 40Z50e61m94a94n 1596775434606

Když jedu po dálnici Dacii Loganem, tak většinou všechno předjíždím. Ono to není o autu, ale řidičích. A ti nad 60 už se prostě bojí.

+6/0
8.1.2017 9:15

L70i39b90o66r 32M29a59c87h69a57l27e28k 1674765765868

No tak ano, ale radiji bych si koupil jine auto. Kdyz si predstavim, ze tohle chtel Renault udelat ze Skodovky, tak jsem rad, ze Skodovka patri VW.

+2/−1
6.1.2017 7:25
Foto

J67a65r63o47s51l46a22v 39D81o92u25š91a 3282134774466

Jezdil jsem 15 let v Safranu 2,5l 20V. Dosloužil a nějak peníze nebyly na nic jiného než na Dustera. Jsem s ním docela spokojen, i když jisté výhrady bych k němu měl (objem ničím nenahradíš), ale za ty prachy.... Sednul jsem si u prodejce také do Sandera. Docela dobrý, ve své třídě pohodlný. Na popojíždění po městě by s ním jezdit šlo, ostudu neudělá. možná i na nějakou tu delší cestu ve dvou. Určitě lepší než C1, kterou mám. Za lepší motorizaci bych se přimlouval. Ten 4. válec chybí a k turbu nemám důvěru (služební sdílená škodovka každou chvíli především s motorem v servisu).

+3/0
5.1.2017 12:14

Z16d85e52n37e33k 76V37r85b83a 8869105253677

Plastové půllitrové tříválce ze sekaček vyhoněné turby nejspíše skončí. Nový měřící cyklus zavedený po aféře VW již více odpovídá reálnému provozu a tam už tato koncepce není tak výhodná jako u minulých testů. Ale bohužel v kategorii pro "socky" se slušného spolehlivého motoru asi nedočkáme - atmosférický třílitrový šestiválec na kterém se nemá co posrat je pro ekoteroristy nepřijatelný. Je zajímavé, že raději sníží životnost auta na polovinu a zatíží planetu dalším a dalším odpadem. Ale to jim zjevně tak moc nevadí...

+3/−3
6.1.2017 10:55

J17i71ř72í 84S17c37h92w23a95c18h 8338264608836

nepovedených šestiválců s různými problémy je celá řada.....

+4/0
6.1.2017 11:34

J38i13ř66í 68S65c79h79w22a81c34h 8488624898386

tříválce ani turba neskončí, to že se změní měřící cyklus povede k nárůstu papírové spotřeby, přičemž limity se nejspíše nezvednou. Takže to naopak zvedne tlak na technická řešení, které vedou ke snižovaní spotřeby, kam omezování počty válců a zvyšování litrových výkonů patří a opravdu skutečně v běžném provozu ke snížení spotřeby přispívají....

+2/0
6.1.2017 12:00

D77a62v63i45d 95R70y74c30h51e17t20s75k83ý 9326201760280

Rozhodně lepší nové Sandero než klasická česká volba Octavia combi TDI 8 let stará se 149 tísíci km (čti "379") z Áček. Cena je stejná. Kdo si Sandero nechá po dobu záruky a pak prodá a koupí znova něco podobného, má maximálně bezstarostný a i finančně efektivní život.

Ale nechápu výměnu Renaultovského 1,2 čtyřválce (skvělý motor známý z Clia) za tříválec nebo turbosekačku.

+5/0
2.1.2017 16:55

J92i97ř81í 27S28c43h45w87a94c89h 8478454538466

a teď to, co jsi napsal zkopíruj a místo Sandero dosaď Fabia, I20, C3...... a místo Octavia dosaď třeba BMW 3xx,.... ;-)

+1/0
2.1.2017 17:35

J96i40ř94í 45S44c12h59w82a78c39h 8148714658396

protože "turbosekačka" má o cca 15% vyšší výkon a v průměru o cca 5% nižší spotřebu

0/−2
2.1.2017 17:47

O86d76s33t41r89a82n83ě89n30ý 67U70ž53i50v40a92t85e41l

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
3.1.2017 9:04

J17i63ř48í 34S49c96h18w84a69c15h 8398774568866

ale prdlajs, nějakých 70 kW na litr dělala Honda v atmosféře už před 25 lety....a dnes v turbu umí 110kW na litr....:-P

+1/0
3.1.2017 21:30

J90o60s74e69f 34Š80á74t47a17v23a 2494741776739

S tou spotřebou bych to nepřeháněl.Projděte si testy.

+1/0
4.1.2017 16:39

J57i19ř52í 84S53c71h63w12a89c94h 8468794248556

to číslo jsem si nevymyslel, srovnal jsem si obě motorizace u Clia na spritmonitoru, řádově několik desítek výsledků, rozhodně "směroplatnější" srovnání než nějaký novinářský test.....;-)

0/0
4.1.2017 17:34

Z30d76e53n22e73k 79V79r91b74a 8699685153667

Ekoterorismus. Starý měřící cyklus totiž zvýhodňoval tyhle plastové tříválcové půllitrové motůrky i když v reálném provozu to mělo vyšší spotřebu i emise. Po aféře VW se měřící cyklus změnil a více odpovídá skutečným provozním podmínkám - pro automobilky bude lepší návrat zpět k normálnějším obsahům...

0/0
6.1.2017 10:59

J69i55ř35í 83S74c28h44w36a59c61h 8548344838336

to by byla věc, kdyby "ekoterorismus" dokázal to, že by výrobci dokázali spalovací motor vyrobit z plastů!

Jeho účinnost (díky lepší izolační schopnosti) by stoupla o mnoho procent!;-D

0/0
6.1.2017 20:09

P87e70t78r 32A53n65d28r26ý39s69e37k 9103961936657

Dřív jsem měl k Daciím taky docela nedůvěru a považoval je za špatné auta. Pak se do rodiny jedna koupila jako druhé auto, protože nám tehdy neprošla technickou Felda a nechtěli jsme do toho už investovat, potřebovali jsme to auto hned, nemohli jsme čekat tři měsíce až nám jiné automobilky auto vyrobí, měli tehdy u prodejce u nás ve městě jedno Sandero k odběru hned, tak jsme ho vzali a nemůžu si zatím nijak stěžovat, máme ho pro ženskou část rodiny na takové popojížky po okrese, občas s ním jezdím i já, jezdí dobře, sice designově jsou hezčí auta, ale účel to auto určitě splní, stálo pár šupů. Radši dám 200 000 za horší nové auto, o kterém vím, že je moje a znám jeho historii než si koupit něco lepšího 8 roků jetého, co má nahrkaných 150 000 km za stejné peníze, kdy ani nevím co v něm kdo předtím dělal, kolikrát je ve skutečnosti bourané, jestli není přetočené atd.

+7/0
2.1.2017 0:06
Foto

A43n82i25s 47G15. 92H56a63b21i71b 1601783295695

no asi bych si na tuhle sociálku na kolech, "realitu českého maloměsta" nezvykl.. za 200 tisíc jsem loni koupil úplně jiné auto.. pravda krapet staré .. ale slouží 10x lépe než tyhle vehikly typu sandero, fabia, apod.

0/−14
1.1.2017 21:34

M24i97l86a88n 56R90a31k95u46š25a48n 7484532253644

Ze kterého "světového velkoměsta" pocházíte, pane Habibe?

+4/0
6.1.2017 10:13
Foto

A55n73i30s 49G70. 25H78a38b85i78b 1391413165675

To je snad druhořadé :) i kdybych pocházel ze samoty u lesa..

0/−4
6.1.2017 16:19

M60a91r85e97k 55H25r70u49b21y 6507122431478

10x lepe? A jak to merite?:-P

+5/0
6.1.2017 16:10
Foto

A46n10i97s 65G49. 40H98a65b96i40b 1391573545455

Výbavou, objemem a vykonem motoru, image, velikosti interiéru, kvalitou zpracovani, jizdnimi vlastnostmi atd... Takže možná i to 10x je ještě malo.. :)

0/−5
6.1.2017 16:18

M69i11l19o26š 59Ř25e38h85á32k 8626498967105

Možná i "realitu moravského maloměsta".

+3/0
7.1.2017 23:24

J93a15n 62B79o46h36a77t42ý 7377870228882

Šetřivé? Leda v okamžiku nákupu. Po pěti letech z toho bude vybydlený vrak. Ale jezdit to asi bude. Asi jako dvacetiletý mercedes : ). Bezpečnost? Ohnutý A sloupek při šedesátce v roce 2011, to jako fakt? Možná v Indii.

0/−1
31.12.2016 18:29

J11o17s11e62f 61B56a50b11k78a 3110489112337

Je to první skutečně ošklivé auto se slabým motoremRv

0/−1
31.12.2016 15:19
Foto

J28a18r60o77s45l26a52v 39H14e59s 7448603916

;-DVe 100 Km\hod usnul za volantem vyvrátil 3 stromy odnesl to jen chladič a přední náprava + plechy Já vyvrácený palec o volant + monokl o sluneční clonu. Mimochodem po 6ti letech provozu bez mytí (cca 2x ročně) ani stopa po rezu (kromě výfuku).Provoz celoroční , najeto 73000 Km , kromě běžného servisu bez oprav , typ Dacia Logan 1,6 rok 2008.Tolik k bezpečnosti a spolehlivosti DACIÍ !!!

+4/−1
30.12.2016 21:57

J31o75s12e41f 23Š96o37l58t17e36s 8324708150983

Proti Dacii rozhodně nic nemám, je to zcela jistě dobrá volba třeba pro živnostníky apod. Ale svoje děti bych do toho neposadil. Argumentuje se tu cenou, relativní výdrží a tím, že se tam nemá co pokazit. To rozhodně ano. Ale jak to auto dopadne při střetu s moderním „tankem“? V odpovídající třídě? Já bych do toho své děti neposadil, ta cena musí mít své opodstatnění a někde se prostě šetřit muselo a já hádám, že to bylo především na materiálech tam, kde to není až tak vidět.

+2/−2
28.12.2016 11:45

B95o30b 92B66a61r55g93e18l 4689813597512

Neni to tak nejhorsi, v euro ncap dostala predchozi verze 4* z peti. Neni moc bezpecne vuci chodcum, to je pravda...

http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

+3/0
29.12.2016 21:52

J95a46n 70B12o51h28a11t64ý 7287340768682

Tohle už tak úplně dobře nedopadlo. Ohnutý A sloupek už je v dnešní době mimo. Jet o pět kilometrů rychleji, má to na klíně. https://www.youtube.com/watch?v=eou5lN1hV4M

0/0
31.12.2016 18:33

B34o14b 95B93a20r81g37e16l 4399263567182

Neni to tak spatne, v euroncap dostalo Sandero predchozi generace 4* z peti. Je pravda, ze vuci chodcum moc bezpecne neni :)

0/0
29.12.2016 21:54

D21a91v81i14d 96H22o16l30m80a70n 5104890867

""Posilovač je hydraulický, to už se dnes moc nenosí a u malých aut vůbec.....""

Já osobně to považuji naopak za velkou výhodu. Hydraulika je totiž méně poruchová a pokud je dobře navržená, tak i lepší než elektrika (odezva od vozovky).

To vychvalování litrového motoru v takovéto obludě trochu smrdí. Každý soudný člověk přeci ví, že tato kubatúra s těmito parametry nemá v takovém autě co dělat. Předchozí osvědčený motor 1,2 16V nebyl postupně ke konci života už taky žádný zázrak (díky eurode*il*m), ale pořád to ještě na lehce podprůměrné ježdění stačilo. Opravdu nerozumím tomu, kdo by mohl něco takto slabého chtít (v této kategorii vozu !) Pro důchodce dobrý, ale můj tchán (důchodce) si stihl koupit ještě tu 1.2 a nijak zvlášť z toho motoru odvařený není. Toho litra už by nekoupil. Takto bude uvažovat spousta lidí a myslím, že to Dacia časem pozná na prodejích.

+5/0
24.12.2016 15:45

J14i83ř13í 68S50c79h70w53a33c41h 8578584108966

První Sandero mělo základní motor 1.4, v další generaci se přešlo na 1.2 a prodeje nijak neklesly. Neklesnou (z důvodu objemu motoru) ani po přechodu na 1.0, protože výkonové parametry všech těch motorů jsou v podstatě stejné = slabý, ale laciný základ.

0/0
26.12.2016 21:33

D86a53v53i21d 78H89o62l90m58a46n 5954660167

To ukáže čas. Pravdou je ale také to, že nemůžete srovnávat dlouhé roky používaný 1.2 motor s euronormami 3 a 6. Koně stejné, krouťák stejný, ale s E3 je to svížný motor, s E6 přidušená skoromrtvola bez valné odezvy. A srovnávat 1,2 s litrem se slovy "v podstatě stejné"...? No potěž..... Myslíte si fakt, že těch chybějících 8Nm nikomu vadit nebude ? Že těch 150kubíků nebude nikde chybět? Nevěřím prostě tomu, že toto už pro daný vůz (!) není "za hranou" použitelnosti...

+1/0
27.12.2016 19:43

J27i55ř86í 63S13c16h16w15a96c34h 8468884468846

těch chybějících 8 Nm "dodá" o něco "kratší" převod.

Auty s těmito "mrtvolami" nejezdí žádní závodníci ale lidé, kteří se potřebují dostat z bodu A do bodu B. A to ten motor zvládne.

To že auto s Euro6 je méně svižné než s Euro3 (se stejně výkonným motorem) má na svědomí také to, že je to novější auto o nějaký ten metrák těžší (díky bohatší výbavě, větším rozměrů a vyšší bezpečnosti);-)

0/0
30.12.2016 11:16

D63a86v60i34d 55H96o24l29m75a37n 5584310107

Točivý moment Vám nedodá žádné zpřevodování...Nevím, kde jste na tento blud přišel... Z bodu A do B se sice dostanete, ale jak jsem napsal - toto už je za hranicí. Tento motor je ideální do nějakého z Kolínských trojčat, či Citiga, a v těžké Dacii prostě nemá co dělat. S tím eurem též nemáte pravdu. Třeba Renault Thalia měl od r.2001 až do roku 2013 téměř stejnou hmotnost +/-30kg. Právě na tomto voze je nejlépe vidět, jak moc ty euronormy škodí jízdnímu projevu motoru u shodných vozidel. Thalia 1,2 z roku 2006 jede proti 2013 ve všech režimech výrazně lépe, při téměř shodné spotřebě.

0/−2
30.12.2016 17:44

J33i23ř34í 66S72c82h73w52a96c45h 8778534528926

ach jo, tak základy z toho, co dokáže převodovka s kroutícím momentem tu vysvětlovat nehodlám.....

+2/0
31.12.2016 18:13

D90a88v29i16d 32H41o14l98m13a97n 5214500697

O pán, je odborník. 8-o Takže dle Vás v podstatě stačí objem klidně jen 400cm3 se shodným výkonem (55kW) a to jestli to pojede nebo ne v podstatě vyřeší zázračná převodovka. Víte moc dobře, co jsem napsal a vysvětlovat se Vám to nechce, protože by jste se do toho zamotal. I s tou čtyřstovkou se dá zcela jistě přepravit z bodu A do B, ale sám uznáte, že tady už něco není v pořádku. A já na rozdíl od Vás tvrdím, že dle mne už to není v pořádku u toho litru.

0/−2
31.12.2016 21:12

H90o96n79z59a 14T80a15r 3829912724672

Zodpovědná automobilka, která chce aby jejich vozy měly co nejnižší spotřebu paliva nepoužívá čistě hydraulický posilovač řízení !

http://auto.idnes.cz/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva-p85-/automoto.aspx?c=A110514_162535_automoto_vok

0/−1
26.12.2016 22:15

D73a15v72i42d 65H51o81l80m12a13n 5334400567

Naivní názor. Jediné, co automobilky zajímá je úspora, zisk a perfektní marketing co prodává.

0/0
27.12.2016 19:35

H31o36n88z94a 34T19a36r 3549322234812

V současné době jde hlavně o emise .

Hydraulické posilovače se samozřejmě vyvíjejí, ale nedokážou se zbavit jedné věci - čerpadla poháněného motorem. To se pořád točí a pořád prohání systémem kapalinu, i když řidič nezatáčí, takže trvale motoru ubírá výkon. Není to sice mnoho, jeho provoz, ale i tak zvyšuje spotřebu.

Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů řízení spotřebovává elektrohydraulický a čistě elektrický posilovač energii pouze při zatáčení. V okamžicích, kdy řidič volantem nepohybuje - například při jízdě po rovné dálnici - zůstává elektromotor neaktivní, a tudíž bez potřeby energie.

http://www.autohit.cz/novinky/34522-technika-posilovace-rizeni

0/0
5.1.2017 21:19
Foto

Š54t27ě85p72á71n 46B20i98c25e60r41a 6269682708426

jako auto na pojížďky kolem města a do lesa na houby či borůvky to bude dobrý. Mohl bych to požít i na myslivost, ale prase by se do kufru asi nevešlo.

+3/−2
22.12.2016 18:22
Foto

B61o25h40u47m65i67l 65P32r38o77c91h20á57z81k46a 9222519914890

Zkuste Logana v kombíku. Stejná technologie, jen je o pár kaček dražší :)

+5/0
23.12.2016 9:50

M87i47c64h19a18l 65N92a33j25m94a88n 7199303336900

Asi nepočítá, že najde tolik hub a borůvek.;-)

+4/0
23.12.2016 12:48
Foto

M57i20l24o83s56l24a87v 94D57o94u79b36r61a26v78a 1481899335774

na prase je nejlepší trakař...

+4/0
30.12.2016 8:12

J82a93n 95D16l32o81u72h43ý 7504369480679

Cili zakladni motor je k nicemu jelikoz pri 130 to toci pres 4000 otacek. Kazdej dneska nekde najede a sjede z dalnice, cili kupovat si auto co je na svem maximu pri normalni jizde je uplna blbost. Turbo motor je dira na penize a proc kupovat turbo, ktere zere jak atmo. 16 ventilova 1.4 tomu taky nejak nehovim, az vubec ne, kdyz plyn nereaguje promtne, coz by mel - je tam to turbo! Doufam ze v Dusteru zustane moznost koupit atmo. 1.6ku nebo jiny vetsi atmo motor, jinak se poohlednu asi jinde...

+1/−2
22.12.2016 17:21

R71a85d65e34k 35Ž96i67ž45k75a 9986525174230

jsem vlastnik 0.9Tce a nevim proc by to mel byt dirou na penize.Spotreba ve meste,kratke trasy 6.2l.To Astra G 1.6 byla proti teto Dacii lina jak vandrak a zrala ve meste jak tank tj.kolem 9l.

+1/−1
23.12.2016 14:32

D37a38v40i17d 45H56o98l85m51a49n 5954600137

Přeji Vám, aby jste byl stejně spokojen i po osmi letech, pokud si vůz necháte. V dnešní době Dacia jiný použitelný motor nemá, nicméně v low-cost vozidlu bych z principu očekával motor jednoduchý, ale dostatečný. Turbošidítko 0,9L je pouze dostatečný.

+2/0
24.12.2016 15:48

P91e11t83r 79Č46e67r18m37á18k 9498945909520

Díra na peníze to je, protože ne každý jezdí jenom ve městě (kde skutečně ten motor jakžtakž se ctí obstojí), a všude jinde už to je problém. A nevím co má za smysl porovnávat auta z jiných tříd a doby, navíc 1,6 astra byla schopná jezdit i po městě za výrazně méně než 9l, takže tam bude problém jinde ;-)

0/0
24.12.2016 23:42



Najdete na iDNES.cz