Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šetřivé dacie jsou hit Evropy, mají novou tvář a nový tříválcový litr

Bonusem k výplatě v podobě fajnového služebního auta vám můžou namlouvat, že patříte k lepší společnosti. Ano, dobře se máte, ale realitou české rodiny je auto za dvě stě tisíc. Když totiž dojde na racionální počty, je najednou všechno jinak. Dacia je auto evropské reality, to, které si opravdu někdo kupuje, není „vypůjčené“ na tříletý leasing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e30t13e19r 38S60i47v48ý 8570470443764

Ano, Duster je pekny automobil, ale stale je to Dacia z menej kvalitnych dielov Renaultu

0/−1
10.1.2017 13:36

K82a38r78e39l 87R72e70j64h11o83n 8803169147145

Cena odpovídá kvalitě, asi tak.....

0/−1
10.1.2017 10:30

J53a89r49o64m49í26r 29P71e31t18l63a47c23h 2334322835343

Nejezdím nějak rychle, ale kdykoliv dojedu nějakou Dacii, tak mě akorát brzdí. Ať je to Duster, Logan, nebo Sandero.....

0/−2
6.1.2017 19:29

J48a87n 19Z90e60m40a56n 1506145614976

Když jedu po dálnici Dacii Loganem, tak většinou všechno předjíždím. Ono to není o autu, ale řidičích. A ti nad 60 už se prostě bojí.

+6/0
8.1.2017 9:15

L33i43b46o32r 13M34a56c93h58a18l82e93k 1604625665578

No tak ano, ale radiji bych si koupil jine auto. Kdyz si predstavim, ze tohle chtel Renault udelat ze Skodovky, tak jsem rad, ze Skodovka patri VW.

+2/−1
6.1.2017 7:25
Foto

J30a33r34o56s40l78a98v 55D67o26u93š61a 3392184174986

Jezdil jsem 15 let v Safranu 2,5l 20V. Dosloužil a nějak peníze nebyly na nic jiného než na Dustera. Jsem s ním docela spokojen, i když jisté výhrady bych k němu měl (objem ničím nenahradíš), ale za ty prachy.... Sednul jsem si u prodejce také do Sandera. Docela dobrý, ve své třídě pohodlný. Na popojíždění po městě by s ním jezdit šlo, ostudu neudělá. možná i na nějakou tu delší cestu ve dvou. Určitě lepší než C1, kterou mám. Za lepší motorizaci bych se přimlouval. Ten 4. válec chybí a k turbu nemám důvěru (služební sdílená škodovka každou chvíli především s motorem v servisu).

+3/0
5.1.2017 12:14

Z21d67e72n96e74k 26V25r20b98a 8759885753397

Plastové půllitrové tříválce ze sekaček vyhoněné turby nejspíše skončí. Nový měřící cyklus zavedený po aféře VW již více odpovídá reálnému provozu a tam už tato koncepce není tak výhodná jako u minulých testů. Ale bohužel v kategorii pro "socky" se slušného spolehlivého motoru asi nedočkáme - atmosférický třílitrový šestiválec na kterém se nemá co posrat je pro ekoteroristy nepřijatelný. Je zajímavé, že raději sníží životnost auta na polovinu a zatíží planetu dalším a dalším odpadem. Ale to jim zjevně tak moc nevadí...

+3/−3
6.1.2017 10:55

J14i24ř40í 96S72c97h29w79a36c50h 8918634468756

nepovedených šestiválců s různými problémy je celá řada.....

+4/0
6.1.2017 11:34

J44i17ř61í 42S28c98h74w94a48c93h 8928604558166

tříválce ani turba neskončí, to že se změní měřící cyklus povede k nárůstu papírové spotřeby, přičemž limity se nejspíše nezvednou. Takže to naopak zvedne tlak na technická řešení, které vedou ke snižovaní spotřeby, kam omezování počty válců a zvyšování litrových výkonů patří a opravdu skutečně v běžném provozu ke snížení spotřeby přispívají....

+2/0
6.1.2017 12:00

D19a46v41i13d 20R79y38c21h79e31t42s44k19ý 9786401410320

Rozhodně lepší nové Sandero než klasická česká volba Octavia combi TDI 8 let stará se 149 tísíci km (čti "379") z Áček. Cena je stejná. Kdo si Sandero nechá po dobu záruky a pak prodá a koupí znova něco podobného, má maximálně bezstarostný a i finančně efektivní život.

Ale nechápu výměnu Renaultovského 1,2 čtyřválce (skvělý motor známý z Clia) za tříválec nebo turbosekačku.

+5/0
2.1.2017 16:55

J14i20ř79í 49S74c90h23w56a56c39h 8398284918126

a teď to, co jsi napsal zkopíruj a místo Sandero dosaď Fabia, I20, C3...... a místo Octavia dosaď třeba BMW 3xx,.... ;-)

+1/0
2.1.2017 17:35

J79i47ř73í 73S27c14h60w60a36c94h 8168944808206

protože "turbosekačka" má o cca 15% vyšší výkon a v průměru o cca 5% nižší spotřebu

0/−2
2.1.2017 17:47

J85a63r64o26s17l62a69v 55P44e36l69d70a

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
3.1.2017 9:04

J49i88ř62í 33S97c81h60w38a39c64h 8718144668246

ale prdlajs, nějakých 70 kW na litr dělala Honda v atmosféře už před 25 lety....a dnes v turbu umí 110kW na litr....:-P

+1/0
3.1.2017 21:30

J28o53s59e52f 53Š68á94t42a45v69a 2754731126849

S tou spotřebou bych to nepřeháněl.Projděte si testy.

+1/0
4.1.2017 16:39

J49i19ř90í 39S46c57h42w20a71c72h 8718184238296

to číslo jsem si nevymyslel, srovnal jsem si obě motorizace u Clia na spritmonitoru, řádově několik desítek výsledků, rozhodně "směroplatnější" srovnání než nějaký novinářský test.....;-)

0/0
4.1.2017 17:34

Z81d56e98n92e21k 49V48r51b12a 8839835253127

Ekoterorismus. Starý měřící cyklus totiž zvýhodňoval tyhle plastové tříválcové půllitrové motůrky i když v reálném provozu to mělo vyšší spotřebu i emise. Po aféře VW se měřící cyklus změnil a více odpovídá skutečným provozním podmínkám - pro automobilky bude lepší návrat zpět k normálnějším obsahům...

0/0
6.1.2017 10:59

J53i56ř27í 62S31c17h58w53a88c54h 8798744308656

to by byla věc, kdyby "ekoterorismus" dokázal to, že by výrobci dokázali spalovací motor vyrobit z plastů!

Jeho účinnost (díky lepší izolační schopnosti) by stoupla o mnoho procent!;-D

0/0
6.1.2017 20:09

P85e42t87r 79A80n59d81r22ý63s23e75k 9803891446117

Dřív jsem měl k Daciím taky docela nedůvěru a považoval je za špatné auta. Pak se do rodiny jedna koupila jako druhé auto, protože nám tehdy neprošla technickou Felda a nechtěli jsme do toho už investovat, potřebovali jsme to auto hned, nemohli jsme čekat tři měsíce až nám jiné automobilky auto vyrobí, měli tehdy u prodejce u nás ve městě jedno Sandero k odběru hned, tak jsme ho vzali a nemůžu si zatím nijak stěžovat, máme ho pro ženskou část rodiny na takové popojížky po okrese, občas s ním jezdím i já, jezdí dobře, sice designově jsou hezčí auta, ale účel to auto určitě splní, stálo pár šupů. Radši dám 200 000 za horší nové auto, o kterém vím, že je moje a znám jeho historii než si koupit něco lepšího 8 roků jetého, co má nahrkaných 150 000 km za stejné peníze, kdy ani nevím co v něm kdo předtím dělal, kolikrát je ve skutečnosti bourané, jestli není přetočené atd.

+7/0
2.1.2017 0:06
Foto

A67n88i54s 62G41. 39H65a24b55i19b 1851153695375

no asi bych si na tuhle sociálku na kolech, "realitu českého maloměsta" nezvykl.. za 200 tisíc jsem loni koupil úplně jiné auto.. pravda krapet staré .. ale slouží 10x lépe než tyhle vehikly typu sandero, fabia, apod.

0/−14
1.1.2017 21:34

M66i53l22a46n 28R81a65k68u95š13a43n 7524712433634

Ze kterého "světového velkoměsta" pocházíte, pane Habibe?

+4/0
6.1.2017 10:13
Foto

A48n55i36s 68G18. 87H86a90b29i67b 1341563755725

To je snad druhořadé :) i kdybych pocházel ze samoty u lesa..

0/−4
6.1.2017 16:19

M33a71r73e75k 51H35r55u31b67y 6527262281118

10x lepe? A jak to merite?:-P

+5/0
6.1.2017 16:10
Foto

A29n58i58s 96G86. 92H80a91b69i40b 1781113295785

Výbavou, objemem a vykonem motoru, image, velikosti interiéru, kvalitou zpracovani, jizdnimi vlastnostmi atd... Takže možná i to 10x je ještě malo.. :)

0/−5
6.1.2017 16:18

M66i31l27o60š 57Ř19e91h32á78k 8706778957915

Možná i "realitu moravského maloměsta".

+3/0
7.1.2017 23:24

J37a91n 33B68o26h91a68t84ý 7717690188362

Šetřivé? Leda v okamžiku nákupu. Po pěti letech z toho bude vybydlený vrak. Ale jezdit to asi bude. Asi jako dvacetiletý mercedes : ). Bezpečnost? Ohnutý A sloupek při šedesátce v roce 2011, to jako fakt? Možná v Indii.

0/−1
31.12.2016 18:29

J69o81s91e41f 12B42a95b50k16a 3760649452357

Je to první skutečně ošklivé auto se slabým motoremRv

0/−1
31.12.2016 15:19
Foto

J64a70r91o36s35l78a36v 18H96e87s 7638763166

;-DVe 100 Km\hod usnul za volantem vyvrátil 3 stromy odnesl to jen chladič a přední náprava + plechy Já vyvrácený palec o volant + monokl o sluneční clonu. Mimochodem po 6ti letech provozu bez mytí (cca 2x ročně) ani stopa po rezu (kromě výfuku).Provoz celoroční , najeto 73000 Km , kromě běžného servisu bez oprav , typ Dacia Logan 1,6 rok 2008.Tolik k bezpečnosti a spolehlivosti DACIÍ !!!

+4/−1
30.12.2016 21:57

J19o84s36e19f 81Š59o56l51t31e49s 8194408470683

Proti Dacii rozhodně nic nemám, je to zcela jistě dobrá volba třeba pro živnostníky apod. Ale svoje děti bych do toho neposadil. Argumentuje se tu cenou, relativní výdrží a tím, že se tam nemá co pokazit. To rozhodně ano. Ale jak to auto dopadne při střetu s moderním „tankem“? V odpovídající třídě? Já bych do toho své děti neposadil, ta cena musí mít své opodstatnění a někde se prostě šetřit muselo a já hádám, že to bylo především na materiálech tam, kde to není až tak vidět.

+2/−2
28.12.2016 11:45

B45o98b 51B31a25r68g32e89l 4369973917442

Neni to tak nejhorsi, v euro ncap dostala predchozi verze 4* z peti. Neni moc bezpecne vuci chodcum, to je pravda...

http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

+3/0
29.12.2016 21:52

J43a39n 10B61o84h13a77t35ý 7357850648782

Tohle už tak úplně dobře nedopadlo. Ohnutý A sloupek už je v dnešní době mimo. Jet o pět kilometrů rychleji, má to na klíně. https://www.youtube.com/watch?v=eou5lN1hV4M

0/0
31.12.2016 18:33

B66o82b 85B78a23r49g52e26l 4949413667712

Neni to tak spatne, v euroncap dostalo Sandero predchozi generace 4* z peti. Je pravda, ze vuci chodcum moc bezpecne neni :)

0/0
29.12.2016 21:54

D96a46v42i60d 47H86o93l10m21a88n 5244220217

""Posilovač je hydraulický, to už se dnes moc nenosí a u malých aut vůbec.....""

Já osobně to považuji naopak za velkou výhodu. Hydraulika je totiž méně poruchová a pokud je dobře navržená, tak i lepší než elektrika (odezva od vozovky).

To vychvalování litrového motoru v takovéto obludě trochu smrdí. Každý soudný člověk přeci ví, že tato kubatúra s těmito parametry nemá v takovém autě co dělat. Předchozí osvědčený motor 1,2 16V nebyl postupně ke konci života už taky žádný zázrak (díky eurode*il*m), ale pořád to ještě na lehce podprůměrné ježdění stačilo. Opravdu nerozumím tomu, kdo by mohl něco takto slabého chtít (v této kategorii vozu !) Pro důchodce dobrý, ale můj tchán (důchodce) si stihl koupit ještě tu 1.2 a nijak zvlášť z toho motoru odvařený není. Toho litra už by nekoupil. Takto bude uvažovat spousta lidí a myslím, že to Dacia časem pozná na prodejích.

+5/0
24.12.2016 15:45

J30i87ř34í 36S68c43h19w22a85c52h 8578844458216

První Sandero mělo základní motor 1.4, v další generaci se přešlo na 1.2 a prodeje nijak neklesly. Neklesnou (z důvodu objemu motoru) ani po přechodu na 1.0, protože výkonové parametry všech těch motorů jsou v podstatě stejné = slabý, ale laciný základ.

0/0
26.12.2016 21:33

D22a57v48i27d 48H97o42l88m86a66n 5454730877

To ukáže čas. Pravdou je ale také to, že nemůžete srovnávat dlouhé roky používaný 1.2 motor s euronormami 3 a 6. Koně stejné, krouťák stejný, ale s E3 je to svížný motor, s E6 přidušená skoromrtvola bez valné odezvy. A srovnávat 1,2 s litrem se slovy "v podstatě stejné"...? No potěž..... Myslíte si fakt, že těch chybějících 8Nm nikomu vadit nebude ? Že těch 150kubíků nebude nikde chybět? Nevěřím prostě tomu, že toto už pro daný vůz (!) není "za hranou" použitelnosti...

+1/0
27.12.2016 19:43

J98i70ř77í 54S92c71h66w11a28c64h 8918684718336

těch chybějících 8 Nm "dodá" o něco "kratší" převod.

Auty s těmito "mrtvolami" nejezdí žádní závodníci ale lidé, kteří se potřebují dostat z bodu A do bodu B. A to ten motor zvládne.

To že auto s Euro6 je méně svižné než s Euro3 (se stejně výkonným motorem) má na svědomí také to, že je to novější auto o nějaký ten metrák těžší (díky bohatší výbavě, větším rozměrů a vyšší bezpečnosti);-)

0/0
30.12.2016 11:16

D62a84v59i88d 13H62o51l82m86a62n 5494950737

Točivý moment Vám nedodá žádné zpřevodování...Nevím, kde jste na tento blud přišel... Z bodu A do B se sice dostanete, ale jak jsem napsal - toto už je za hranicí. Tento motor je ideální do nějakého z Kolínských trojčat, či Citiga, a v těžké Dacii prostě nemá co dělat. S tím eurem též nemáte pravdu. Třeba Renault Thalia měl od r.2001 až do roku 2013 téměř stejnou hmotnost +/-30kg. Právě na tomto voze je nejlépe vidět, jak moc ty euronormy škodí jízdnímu projevu motoru u shodných vozidel. Thalia 1,2 z roku 2006 jede proti 2013 ve všech režimech výrazně lépe, při téměř shodné spotřebě.

0/−2
30.12.2016 17:44

J23i87ř97í 46S68c33h69w31a23c25h 8738124908736

ach jo, tak základy z toho, co dokáže převodovka s kroutícím momentem tu vysvětlovat nehodlám.....

+2/0
31.12.2016 18:13

D54a21v39i83d 35H78o35l19m35a12n 5174550697

O pán, je odborník. 8-o Takže dle Vás v podstatě stačí objem klidně jen 400cm3 se shodným výkonem (55kW) a to jestli to pojede nebo ne v podstatě vyřeší zázračná převodovka. Víte moc dobře, co jsem napsal a vysvětlovat se Vám to nechce, protože by jste se do toho zamotal. I s tou čtyřstovkou se dá zcela jistě přepravit z bodu A do B, ale sám uznáte, že tady už něco není v pořádku. A já na rozdíl od Vás tvrdím, že dle mne už to není v pořádku u toho litru.

0/−2
31.12.2016 21:12

H34o57n86z89a 91T53a74r 3919862404652

Zodpovědná automobilka, která chce aby jejich vozy měly co nejnižší spotřebu paliva nepoužívá čistě hydraulický posilovač řízení !

http://auto.idnes.cz/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva-p85-/automoto.aspx?c=A110514_162535_automoto_vok

0/−1
26.12.2016 22:15

D54a10v47i62d 41H70o43l24m10a70n 5764370757

Naivní názor. Jediné, co automobilky zajímá je úspora, zisk a perfektní marketing co prodává.

0/0
27.12.2016 19:35

H33o65n69z93a 86T78a72r 3449602774982

V současné době jde hlavně o emise .

Hydraulické posilovače se samozřejmě vyvíjejí, ale nedokážou se zbavit jedné věci - čerpadla poháněného motorem. To se pořád točí a pořád prohání systémem kapalinu, i když řidič nezatáčí, takže trvale motoru ubírá výkon. Není to sice mnoho, jeho provoz, ale i tak zvyšuje spotřebu.

Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů řízení spotřebovává elektrohydraulický a čistě elektrický posilovač energii pouze při zatáčení. V okamžicích, kdy řidič volantem nepohybuje - například při jízdě po rovné dálnici - zůstává elektromotor neaktivní, a tudíž bez potřeby energie.

http://www.autohit.cz/novinky/34522-technika-posilovace-rizeni

0/0
5.1.2017 21:19
Foto

Š95t65ě37p82á20n 47B97i61c33e98r27a 6809782878556

jako auto na pojížďky kolem města a do lesa na houby či borůvky to bude dobrý. Mohl bych to požít i na myslivost, ale prase by se do kufru asi nevešlo.

+3/−2
22.12.2016 18:22
Foto

B92o40h72u40m69i63l 79P58r24o67c86h14á97z10k61a 9922209484690

Zkuste Logana v kombíku. Stejná technologie, jen je o pár kaček dražší :)

+5/0
23.12.2016 9:50
Foto

M63i45c15h16a41l 88N32a78j75m52a34n 7489883256980

Asi nepočítá, že najde tolik hub a borůvek.;-)

+4/0
23.12.2016 12:48
Foto

M32i79l13o87s47l38a41v 84D77o68u52b59r92a63v33a 1471349695394

na prase je nejlepší trakař...

+4/0
30.12.2016 8:12

J90a56n 34D66l98o79u40h10ý 7824719430489

Cili zakladni motor je k nicemu jelikoz pri 130 to toci pres 4000 otacek. Kazdej dneska nekde najede a sjede z dalnice, cili kupovat si auto co je na svem maximu pri normalni jizde je uplna blbost. Turbo motor je dira na penize a proc kupovat turbo, ktere zere jak atmo. 16 ventilova 1.4 tomu taky nejak nehovim, az vubec ne, kdyz plyn nereaguje promtne, coz by mel - je tam to turbo! Doufam ze v Dusteru zustane moznost koupit atmo. 1.6ku nebo jiny vetsi atmo motor, jinak se poohlednu asi jinde...

+1/−2
22.12.2016 17:21

R24a81d10e38k 22Ž16i60ž32k34a 9136305374710

jsem vlastnik 0.9Tce a nevim proc by to mel byt dirou na penize.Spotreba ve meste,kratke trasy 6.2l.To Astra G 1.6 byla proti teto Dacii lina jak vandrak a zrala ve meste jak tank tj.kolem 9l.

+1/−1
23.12.2016 14:32

D46a72v84i22d 28H86o24l29m85a80n 5404320787

Přeji Vám, aby jste byl stejně spokojen i po osmi letech, pokud si vůz necháte. V dnešní době Dacia jiný použitelný motor nemá, nicméně v low-cost vozidlu bych z principu očekával motor jednoduchý, ale dostatečný. Turbošidítko 0,9L je pouze dostatečný.

+2/0
24.12.2016 15:48

P30e47t57r 11Č84e94r95m19á20k 9778815329180

Díra na peníze to je, protože ne každý jezdí jenom ve městě (kde skutečně ten motor jakžtakž se ctí obstojí), a všude jinde už to je problém. A nevím co má za smysl porovnávat auta z jiných tříd a doby, navíc 1,6 astra byla schopná jezdit i po městě za výrazně méně než 9l, takže tam bude problém jinde ;-)

0/0
24.12.2016 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.